En nu wordt je geduld beloond, én is je relatie nog primaquote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:49 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, het was zeg maar geen geheim dat ik hier dagelijks van de bank klapperde vanwege mijn kinderwens, maar over mijn lijk dat ik mijn vent erin zou luizen.![]()
![]()
Dat gaat voor mij echt minstens 10 bruggen te ver.
Ik verbaas me ook altijd over het verbazingwekkend hoge percentage vrouwen dat dwars door de pil heen zwanger raakt.![]()
Ik had dat niet willen missen hoor.. Hij rammelt nog harder dan ik.. Maar toch..quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:59 schreef milagro het volgende:
Wat is er nu leuker dan samen die keuze maken, samen uitkijken naar die streepjes, samen uitkijken naar die grote dag, en samen blij zijn, dat je ouder en ouder wordt .... je zadelt je kind op met een oneerlijk begin, en mogelijk met een onwillige vader en dat is de keuze die jij als moeder dan maakt, en mocht de relatie daardoor stuk lopen, dan bij jij als vrouw daar verantwoordelijk voor, jij hebt gegokt en verloren dan, en je kind een deels afwezige vader gegeven.
hehe is helemaal waar, maar ik kan je toch echt vertellen dat ik mijn eerste keer zwanger ben geworden met de pil en na 3 maand nog niet wist dat ik zwanger was omdat ik nog "bloede"dus dacht dat ik ongesteld was. En gewoon de pil doorgebruikte dus.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:57 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
En nu wordt je geduld beloond, én is je relatie nog prima![]()
'Dwars door de pil zwanger raken' gebeurt alleen als je hem niet juist hebt gebruikt/diarree+braken.
Het is een eufemisme voor 'je vent erin luizen' i.m.o. Gek genoeg schamen deze vrouwen zich er helemaal niet voor.
Blijkbaar is er behalve een sterke kinderwens ook een bepaalde moraal nodig om zoiets te flikken....
Daar zitten inderdaad of heel onbetrouwbare dames achter, of heel domme dames inderdaad (of een combinatie). Als je doorvraagt krijg je namelijk ook geregeld een antwoord als "ja, ik ben 'm wel een keer vergeten, maar dat mag toch?" waarna blijkt dat 't de eerste pil van de strip was ofzoquote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:59 schreef milagro het volgende:
Dat sowieso BE, met dat percentage dames voor wie de pil niet werkt, zou de pil nooit het percentage betrouwbaarheid kunnen hebben dat het heeft, volgens mij.
Want iedereen kent die verhalen wel uit zijn omgeving, ongepland zwanger, en vrijwel altijd hoor je dan : Ja, ik snap het ook niet, ik slikte toch echt de pil, heb hem heel nauwkeurig ingenomen?!
en dan erachter aan, de aap uit de mouw in feite : maar jaaaaa ik wilde toch al kinderen, en het is niet gepland ms maar wel gewenst, en tja bovendien ik ben al bijna <..> jaar......
Wat is er nu leuker dan samen die keuze maken, samen uitkijken naar die streepjes, samen uitkijken naar die grote dag, en samen blij zijn, dat je ouder en ouder wordt .... je zadelt je kind op met een oneerlijk begin, en mogelijk met een onwillige vader en dat is de keuze die jij als moeder dan maakt, en mocht de relatie daardoor stuk lopen, dan bij jij als vrouw daar verantwoordelijk voor, jij hebt gegokt en verloren dan, en je kind een deels afwezige vader gegeven.
helemaal waar, heb ik dan toch ff geluk gehad met mijn ventquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:04 schreef innovative het volgende:
[..]
En inderdaad, vooral het belang van het kind vind ik belangrijk hier, want er is niks oneerlijker dan een kind de wereld inschoppen als je ver van tevoren al weet dat de vader niet blij is dat je je pil "vergeten" bent.
hippiequote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:33 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Pardon? Je bent door je argumenten heen ofzo? Dit is wel een bijzonder slappe reactie.
fascisme:
[..]
Lijkt me niks!
ik denk maar weinig , tsja hoe ga je haar tegenspreken dat ze liegt en de pil waarschijnlijk niet heeft gebruikt?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:17 schreef MikeyMan het volgende:
Nog wel ff een puntje... Hoevaak zal de man erachter komen dat er gesaboteerd is?
Vrijwel nooit, en dat is voor heel veel kindjes mss maar beter ook.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:17 schreef MikeyMan het volgende:
Nog wel ff een puntje... Hoevaak zal de man erachter komen dat er gesaboteerd is?
ben ik het met je eens... maar de vrouwen die zoiets doen zullen er anders over denken....quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:22 schreef milagro het volgende:
als je in je eentje die keuze maakt, als je kinderwens zo groot is dat je je fatsoen verliest en de boel gewoon saboteert, prima, hoor, maar verwacht dan ook niets van de onvrijwillige vader.
als hij weg wil, laat hem dan gaan, ga niet hem veroordelen, ga hem niet zwartmaken bij de omgeving, ga geen geld eisen, ga niet zeuren over verplichtingen, ga niet zaniken over verantwoordelijkheden, dat heb je door jouw "slimme" zet verspeeld , dat recht.
jij wilde een kind, je wist dat je partner daar nog niet aan toe was, of je hebt een vermoeden gehad, of het hem niet eens gevraagd, je hebt dus een gok genomen, en als je gokt, kun je verliezen, en dat verlies moet je dan ook nemen, dat zijn namelijk de consequenties van je eigen keuze, en dat accepteren is net zo goed je verantwoordelijkheid nemen.
hoe kun je in jezusnaam eisen gaan stellen, praten over vertrouwen en houden van, als je zelf het met die normen niet zo nauw genomen hebt?
wees dan gewoon blij met je kind, laat de onvrijwillige vader gaan als hij dat wil, en zorg zélf voor de financieën, helemaal als de vader al dan niet vrijwillig buiten spel staat.
die trots zou ik dan iig hebben, mijn keuze, mijn wens., mijn zet, mijn gevolgen, mijn kind, mijn geld.
en ja, als je dan niet rond kan komen, dan heb je als moeder op jouw beurt gewoon vette pech, jij wist hoe de situatie was, je wist wat de risico's waren, dus dan niet gaan jammeren, en bij die vent aankloppen.
Hun mogen er over denken wat ze willen, maar als ze op zo'n stiekeme manier zwanger zouden willen raken zonder mij er willens en wetens in te betrekken dan mogen ze het kind ook zelf opvoeden en voor de kosten opdraaien, ik zou daarvoor passen. Zo'n actie is nog achterbakser dan vreemdgaan, omdat je er dan ook nog een kind in gaat betrekken. Vertrouwen is een belangrijk iets en als dat op een manier als deze zo grof geschonden wordt lijkt het mij het beste om een punt achter de relatie te zetten.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:24 schreef ainiwho het volgende:
ben ik het met je eens... maar de vrouwen die zoiets doen zullen er anders over denken....![]()
oh ja, die willen geld zien meestalquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:24 schreef ainiwho het volgende:
[..]
ben ik het met je eens... maar de vrouwen die zoiets doen zullen er anders over denken....![]()
Tsja wat zou jij doen dan? zou je het kind ook niet meer willen zien dan?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:30 schreef milagro het volgende:
[..]
oh ja, die willen geld zien meestal
en ze komen dan met "ja, hallo, ik heb dat kind niet alleen gemaakt, hoor, dussuh.... en het risico dat de pil niet werkt is er nu eenmaal, had hij maar een condoom moeten gebruiken, dussuh.... en abortus is nooit een optie voor mij geweest, dat wist hij, dussuh....... en als hij denkt dat hij er tussen uit kan knijpen , dan zal hij het weten ook, ik trek zijn rekening leeg, echt!!!!!!!!!! ik pak hem in zijn portemonnee en hij krijg het kind dan ook echt niet te zien, hè., had hij maar niet....dussuh......"
volkomen krom redenerend, compleet blind voor eigen verantwoordelijkheid in deze, alles weten te rechtvaardigen omder het mom " het gaat om het kind toch!!! die is er nu eenmaal die kan ik niet meer wegtoveren!"
Nou ja, ik kan het me moeilijk voorstellen maar er zullen zat mannen zijn die op zo'n moment denken 'ik heb het niet gewild, ik hoef er dus ook niks mee'.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:34 schreef ainiwho het volgende:
[..]
Tsja wat zou jij doen dan? zou je het kind ook niet meer willen zien dan?
Ja dat denk ik ook, maar mannen draaien niet zomaar bij. Ik kan er gewoon niet bijkomen waarom je zoiets zou willen doen JUIST als je relatie niet stabiel is. Of die gozer nog maar net kent??quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:31 schreef katerwater het volgende:
Ik heb het gevoel dat veel vrouwen meester zijn in het 'zichzelf wijsmaken'. Zij geloven ook wel degelijk dat hun man zal bijdraaien als er eenmaal een kind is.
Ja tuurlijk maar er zijn ook mannen die eerst altijd hebben gezegt "ja ik wil er nog wel 1 bij" en dan als het zover is zeggen ik wil het niet je doet maar een abortus en bekijkt het maar.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou ja, ik kan het me moeilijk voorstellen maar er zullen zat mannen zijn die op zo'n moment denken 'ik heb het niet gewild, ik hoef er dus ook niks mee'.
En ik kan ze niet echt ongelijk geven. Vaak wordt door zulke dingen de relatie verbroken etc.
Hoe moet je nou als man een band op bouwen met een kind dat je eens in de week een paar uurtjes ziet?
Dan zullen er best mannen zijn die zeggen 'dan liever helemaal niets'.
Mss lullig voor het kind, maar dat mag mama dan uit leggen tzt.
Dat eerste kan ik me nauwelijks voorstellen. Dan moet er toch een heel duidelijke reden zijn waarom het toch ineens niet zo blijkt te zijn. En dan nog... dan nog had de vrouw moeten overleggen voor ze maar even besloot zwanger te worden. Dat doe je gewoon niet zonder overleg.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:42 schreef ainiwho het volgende:
[..]
Ja tuurlijk maar er zijn ook mannen die eerst altijd hebben gezegt "ja ik wil er nog wel 1 bij" en dan als het zover is zeggen ik wil het niet je doet maar een abortus en bekijkt het maar.
Dan later als het kind eris na 6 maanden terug komen kruipen dat ze alles of niks willen. Maar nee dan maar niks als je op dat moment ook zomaar kon zeggen je bekijkt het maar.
Nee niet zonder overleg... maar omdat daadwerkelijk haar prikpil niet heeft gewerkt.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat eerste kan ik me nauwelijks voorstellen. Dan moet er toch een heel duidelijke reden zijn waarom het toch ineens niet zo blijkt te zijn. En dan nog... dan nog had de vrouw moeten overleggen voor ze maar even besloot zwanger te worden. Dat doe je gewoon niet zonder overleg.
^^^^^^^quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:42 schreef ainiwho het volgende:
[..]
Ja tuurlijk maar er zijn ook mannen die eerst altijd hebben gezegt "ja ik wil er nog wel 1 bij" en dan als het zover is zeggen ik wil het niet je doet maar een abortus en bekijkt het maar.
Dan later als het kind eris na 6 maanden terug komen kruipen dat ze alles of niks willen. Maar nee dan maar niks als je op dat moment ook zomaar kon zeggen je bekijkt het maar.
Een klein percentage van de vrouwen is 'super' vruchtbaar, zo te horen ben jij daar 1 van. Veel mensen denken dat vruchtbaarheidsproblemen alleen met het uitblijven van zwangerschappen te maken hebben, maar extreme vruchtbaarheid kan ook een probleem zijn.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:04 schreef ainiwho het volgende:
*verhaal over 4 zwangerschappen*
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |