het is hier ook net begonnenquote:Op woensdag 16 mei 2007 20:28 schreef wonderer het volgende:
Oei, onweer...
Hier regent het alleen nog maarquote:
Dat ziet er voor hier ook zo uit ongeveer. Wel een buitje om de paar dagen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:13 schreef maartena het volgende:
[afbeelding]
Ideale temperaturen de komende 10 dagen. Niet te koud. Niet te warm. Just perfect.
Regen op z'n tijd is zo fijn, anders wordt het gras ook zo geel.quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:24 schreef wonderer het volgende:
Tien dagen zon, ik zou sterven...
Yeah.quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Regen op z'n tijd is zo fijn, anders wordt het gras ook zo geel.
Alaska is goedkoop. Woningen in Anchorage zijn erg betaalbaar!quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:24 schreef wonderer het volgende:
Tien dagen zon, ik zou sterven...
Eensch. De heuvels zijn hier in de lente groen, maar zo tegen de zomer en tot diep in de herfst zijn ze geel/bruin..... Ik verwacht ook erg weinig regen nog tot November ofzo.... misschien 1 of 2 keer een zomerse onweersbui, maar dan hebben we het wel gehad.quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:32 schreef popolon het volgende:
Regen op z'n tijd is zo fijn, anders wordt het gras ook zo geel.
Mijn schoonzus en zwager gaan daar over drie jaar wonen. Dan ga ik wel eens kijken.quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Alaska is goedkoop. Woningen in Anchorage zijn erg betaalbaar!
We moeten een professor bezoeken die in Pohang zit, ongeveer anderhalf uur met de bus vanaf Pusan. Dus ik vrees dat we in plaats van Seoul in de zomer maar een week naar Pusan moeten. Spijtig. Erg spijtig.quote:Op maandag 14 mei 2007 05:32 schreef SeLang het volgende:
Maar Seoul is wel een hele aardige stad om een paar dagen rond te kijken. Er zijn diverse mooie oude paleizen en tempels en Korea op is op zich ook weer eens wat anders, dus zeker de moeite waard.
W.quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:31 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat is de grootste ergernis in jullie land van de afgelopen tijd?
voor mij is het zo'n 10 graden te koud ...quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:33 schreef ErwinRommel het volgende:
Hier is het lekker zonnig ondanks dat het herfst is. Denk een graadje of 23 momenteel.
Windstil en onbewolkt, dus heerlijk weer.
In het algemeen erger ik mij het meest aan het alcoholmisbruik hier. Je kunt hier in Helsinki midden op de dag straalbezopen mensen tegen komen. Het alcoholmisbruik ligt hier zeker weten veel hoger dan in NL...quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:31 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat is de grootste ergernis in jullie land van de afgelopen tijd?
Mijn ervaring met Finnen is niet zozeer dat ze regelmatig overmatig veel drinken, maar dat áls ze drinken ze geen maat weten te houden.quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:29 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
In het algemeen erger ik mij het meest aan het alcoholmisbruik hier. Je kunt hier in Helsinki midden op de dag straalbezopen mensen tegen komen. Het alcoholmisbruik ligt hier zeker weten veel hoger dan in NL...
Woon nu een maand in Barcelona en het weer is tamelijk wisselvallig. Afgelopen weekend voor het eerst een beetje normaal naar het strand kunnen gaan.quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:29 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
In het algemeen erger ik mij het meest aan het alcoholmisbruik hier. Je kunt hier in Helsinki midden op de dag straalbezopen mensen tegen komen. Het alcoholmisbruik ligt hier zeker weten veel hoger dan in NL...
Hahaha, zo kwam ik bij mijn vertrek uit Duitsland, Nürenberg, afgelopen april een Fin tegen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:29 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
George "Dubya" Bush inderdaad.quote:
Ik vind het wel ff lekker dat het wat frisser is, met name hier in de valei waar de hitte soms lang blijft hangen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:25 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
voor mij is het zo'n 10 graden te koud ...
Een Democraat.quote:Op donderdag 17 mei 2007 19:22 schreef ErwinRommel het volgende:
Wie denk je dat de opvolger van W word?
Dat is het probleem idd, ze kennen geen maat en op elk moment van de dag, indien mogelijk...quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:38 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Mijn ervaring met Finnen is niet zozeer dat ze regelmatig overmatig veel drinken, maar dat áls ze drinken ze geen maat weten te houden.
Zeker als "de baas" betaalt is er geen houden aan: alles wordt door elkaar gedronken en net zolang tot de hele goegemeente strontlazerus is
Ik mag in principe alles worden, behalve President, Vice President, of Speaker of the House, dat zijn de enige drie posities waarvoor je een geboren Amerikaan moet zijn.quote:Op donderdag 17 mei 2007 20:12 schreef ErwinRommel het volgende:
@Maartena, in hoeverre mag jij eigenlijk politiek gaan? Ik bedoel dan jezelf kandidaat stellen.
eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in dat een vrouw of een (halve) neger de nieuwe president gaat worden. Dus het zal wel weer een Republikein worden. Wat dat betreft maakt het weinig uit wie het wordt, het huidige beleid wordt vast niet door GWB bedacht maar meer door de mensen om hem heen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 20:06 schreef maartena het volgende:
[..]
Een Democraat.
Wie? Geen idee, ik hoop in ieder geval niet op Hillary....
Barack Obama is nog te onervaren, maar die heb ik liever dan Hillary Clinton
Mocht het zover komen dat Hillary de primaries wint, dan zal ik wel voor haar stemmen verder, tenzij er een enorm GOEDE republikein op staat die niet de plannetjes van Bush wil doorzetten en een goed stuk verstand in zijn kop heeft. McCain heeft zijn standpunten intussen ZO vaak gewijzigd dat de term "flipflopper" zoals bij Kerry gebruikt werd niet eens meer genoeg is, dus die valt bij mij ook al af. Guiliani is te pro-Bush....
Eigenlijk hoop ik dat er iemand anders uit het publiek opstaat met een gezond verstand, en een fatsoenlijk marketing campagne. Maar we zien wel hoe het gaat.
welkom aan deze kant van de grote plas !quote:Op vrijdag 18 mei 2007 01:06 schreef Vogue het volgende:
Ik erger me hier een beetje aan het verkeer, je moet voorrang nemen anders krijg je het niet, en véél tuteren en met je knipperlichten rijden.
(..).
ja dat kun je idd wel zeggen, in Sampa rijden ze als gekken. En vrijwel elke auto heeft wel wat schade rondom.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:16 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
welkom aan deze kant van de grote plas !
als je eenmaal in Mexico City of São Paulo kunt autorijden, is het verkeer in de rest van de wereld een peuleschil !
hahaha ja, maar je vergeet er eentje, motorrijders, fietsers en voetgangers die de snelweg oversteken terwijl er 100 meter verderop een zgn passarella aanwezig isquote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:15 schreef qwerty_x het volgende:
Ik vind het altijd bijzonder saai op de snelwegen in Nederland, met hun lege vluchtstroken:
geen wandelaars, auto's met pech, paard en wagens, vliegerende kinderen, waterende automobilisten, vervaarlijk uitziende politieagenten, drank verkopers, spookrijdende motoren of dode honden.
Hier houden we de boel tenminste interessant !
Mag ik het hier met je oneens zijn; alleen al in de stad São Paulo wat ik zo snel kan bedenken:quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:15 schreef ErwinRommel het volgende:
(..)
Maar wegen van 4 rijbanen elke kant is hier een zeldzaamheid, eerder of 2 of 3 banen, op tolwegen of in steden als São Paulo of Rio.
Daarom schreef ik ook dat het een zeldzaamheid is behalve in SP of Rio.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:23 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Mag ik het hier met je oneens zijn; alleen al in de stad São Paulo wat ik zo snel kan bedenken:
Marginal Pinheiros - 8 rijstroken aan elke kant
Imigrantes: 6 rijstroken aan elke kant
Rod. Bandeirantes: 5 rijstroken aan elke kant
Ayrton Senna: 6 rijstroken aan elke kant
Faria Lima: 5 rijstroken aan elke kant
Av. Bandeirantes: 6 rijstroken aan elke kant
Misschien had ik me wat beter moeten uitdrukken.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:56 schreef qwerty_x het volgende:
sorry, ik had je verkeerd begrepen
integreer !quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:28 schreef Vogue het volgende:
(..)
en ook opel is goed vertegenwoordigd (ik rij ook in een opel).
(..)
ja, GM, je weet wel........ General Motorsquote:
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:01 schreef qwerty_x het volgende:
best verkochte merk in Brazilie: Fiat
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:54 schreef ErwinRommel het volgende:
Hier hebben we bv de Chevrolet Vectra, de Chevrolet Astra, de Chevrolet Corsa, de Chevrolet Celta (klein kut wagentje btw) etc etc.......
Probeer voor de grap eens met zo'n bakbeest in São Paulo, Rio, Belo Horizonte of elke willekeurige Braziliaanse stad te rijden - om de parkeerplaatsen in de shoppings maar niet te noemen.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:24 schreef maartena het volgende:
[..]Dat moet dan iets zijn voor de Zuid-Amerikaanse markt ofzo, want hier in de VS hebben ze die dingen niet....
Hier rijden we natuurlijk ECHTE Chevy's.
En dat voor z'n groot land idd.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:29 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Probeer voor de grap eens met zo'n bakbeest in São Paulo, Rio, Belo Horizonte of elke willekeurige Braziliaanse stad te rijden - om de parkeerplaatsen in de shoppings maar niet te noemen.
Na enige vergeefse pogingen zou ook jij snel ruilen !
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 09:58 schreef indahnesia.com het volgende:
Hey, auto's
Ik rijd alleen motor hier (zelf dan) voor de rest laat ik me rijden.
Ik neem aan dat "topes" spaans is voor onze "lombadas", verkeersdrempels.quote:Op zondag 20 mei 2007 04:41 schreef Vogue het volgende:
(..)
Heb je in Brazilie ook veel topes? Ik word er hier gek van, je ziet ze nauwelijks en als je er met 100 overheen rijdt ligt de onderkant van je auto er af.
Wij rijden ook een Chevy (suburban). Heerlijk autootje en gelukkig is de benzine hier te betalen ( E 0.25 cent p/l) of iets van 0.35 dollar p/l.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:24 schreef maartena het volgende:
[..]Dat moet dan iets zijn voor de Zuid-Amerikaanse markt ofzo, want hier in de VS hebben ze die dingen niet....
Hier rijden we natuurlijk ECHTE Chevy's.
Indien gasten doorrijden terwijl er een blitz gaande is dan weten die agenten ook wel dat het niet goed zit.quote:Op zondag 20 mei 2007 04:41 schreef Vogue het volgende:
Bienvenidos Jimbo
Erwin en Qwerty, ik wist niet dat het zo erg was daar, dat als je doorrijdt na een stopteken van die lui, gelijk kogels om je oren krijgt! Schrik er wel een beetje van eigenlijk. Hier zie je wel veel machtsvertoon met machinegeweren e.d. maar volgens mij valt het qua aanhoudingen wel mee. Ja wel staan ze altijd langs de kust zeer scherp op de uitkijk vanwege drugsschepen die toch nog wel regelmatig aanmeren om hun handel uit te laden.
Heb je in Brazilie ook veel topes? Ik word er hier gek van, je ziet ze nauwelijks en als je er met 100 overheen rijdt ligt de onderkant van je auto er af.
In Noord-Mexico, bij de Amerikaanse grens heb je ook diverse checkpoints met militairen. En omdat men nogal corrupt is in Mexico, vind men het heerlijk om Amerikanen aan te houden. Amerikanen met mooie auto in Mexico = Geld = aanhouden om een boete te verzinnen.quote:Op zondag 20 mei 2007 04:41 schreef Vogue het volgende:
Erwin en Qwerty, ik wist niet dat het zo erg was daar, dat als je doorrijdt na een stopteken van die lui, gelijk kogels om je oren krijgt! Schrik er wel een beetje van eigenlijk. Hier zie je wel veel machtsvertoon met machinegeweren e.d. maar volgens mij valt het qua aanhoudingen wel mee.
ik woon in het oude centrum van Lyonquote:Op zaterdag 19 mei 2007 20:00 schreef Vogue het volgende:
In Lyon woon je toch, Prego? Echt een superverbinding hebben die met Parijs, uurtje of anderhalf toch? Ik was een tijd geleden in Parijs voor werk en had een afspraak met iemand die daarvoor gewoon even de trein nam vanuit Lyon. En na de afspraak ging hij weer terug. Echt maf als je je beseft dat het toch om een paar 100 km gaat enkele reis.
Mooie omgeving woon je, Lyon zelf ken ik niet erg goed of ik heb net de verkeerde delen van de stad gezien want het schijnt er erg mooi te zijn, maar het achterland ken ik wel, prachtig daar
Ik zou vooral genieten van bezienswaardigheden, want die zijn er in overvloed. En van de zon.quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:53 schreef Shivo het volgende:
Heeft er nog iemand tips voor Valencia? Ik ga daar volgende week naartoe zonder echte plannen (behalve iemand ontmoeten).
quote:
Een decennium is tien jaar. Bij een "paar" denk ik hooguit over 4 a 5, niet over een stuk of 16 decenniaquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:34 schreef Vogue het volgende:
Dan de historie er bij, alle zuidelijke staten van de US waren een paar decennia geleden nog Mexicaans.
Ligt eraan met wie je praat. De algemene tendens is neutraal eigenlijk, maar er zijn genoeg figuren die het dan weer hebben over "job-stealing wetbacks" of zoiets. Er zijn bepaalde groepen die er niets van willen weten, er zijn bepaalde groepen die het allemaal niet zoveel uitmaakt.quote:Op donderdag 24 mei 2007 23:50 schreef Vogue het volgende:
Hoe wordt er in de VS tegen Mexicanen aangekeken trouwens?
Je kunt beter vragen hoe dat per staat ligt. Er is nogal een verschil.quote:Op donderdag 24 mei 2007 23:50 schreef Vogue het volgende:
Hoe wordt er in de VS tegen Mexicanen aangekeken trouwens?
Beetje Nederland, alleen dan in het groot dus?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Ligt eraan met wie je praat. De algemene tendens is neutraal eigenlijk, maar er zijn genoeg figuren die het dan weer hebben over "job-stealing wetbacks" of zoiets. Er zijn bepaalde groepen die er niets van willen weten, er zijn bepaalde groepen die het allemaal niet zoveel uitmaakt.
Over illegalen, daar hoor je wel heel veel over. Daar is ook zowat iedereen op tegen, wat uitzonderingen hier en daar. Er zijn er dan ook 12 tot 15 miljoen (schatting) van in de VS, en het overgrote merendeel daarvan zijn Mexicanen.
gisteren warmste meidag in 9 jaar, ruim 37 graden....quote:
waaw...quote:Op vrijdag 25 mei 2007 17:03 schreef Shira het volgende:
T kan ook niet anders, een aantal dagen naar NY geweest (staat, niet stad) en uiteraard helemaal verliefd geworden op de omgeving...
Zo verliefd dat we een bod hebben uitgebracht op een stuk bos van 17 Acres, leuke investering voor de toekomst.![]()
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:30 schreef popolon het volgende:
Zeg Steef, ik zie dat je alweer een fantopic hebt. Nu in GC.
Voorlopig heeft ie er niets aan....quote:Op zondag 27 mei 2007 08:48 schreef yvonne het volgende:
stefanP, genoeg geweest, maand weg.
Ik ben net weer terug uit Nevada/Arizona, en het viel mij ditmaal weer erg op dat er zoooooveel laatikmaarzeggen "Spaanstaligen" wonen & leven daar! Dusdanig dat ze zelfs op hun werk gewoon uitsluitend Spaans spreken, en veelal nau-we-lijks het Engels machtig zijn!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:22 schreef maartena het volgende: Ligt eraan met wie je praat. De algemene tendens is neutraal eigenlijk, maar er zijn genoeg figuren die het dan weer hebben over "job-stealing wetbacks" of zoiets. Er zijn bepaalde groepen die er niets van willen weten, er zijn bepaalde groepen die het allemaal niet zoveel uitmaakt.
Over illegalen, daar hoor je wel heel veel over. Daar is ook zowat iedereen op tegen, wat uitzonderingen hier en daar. Er zijn er dan ook 12 tot 15 miljoen (schatting) van in de VS, en het overgrote merendeel daarvan zijn Mexicanen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |