abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49561026
Bienvenidos Jimbo

Erwin en Qwerty, ik wist niet dat het zo erg was daar, dat als je doorrijdt na een stopteken van die lui, gelijk kogels om je oren krijgt! Schrik er wel een beetje van eigenlijk. Hier zie je wel veel machtsvertoon met machinegeweren e.d. maar volgens mij valt het qua aanhoudingen wel mee. Ja wel staan ze altijd langs de kust zeer scherp op de uitkijk vanwege drugsschepen die toch nog wel regelmatig aanmeren om hun handel uit te laden.

Heb je in Brazilie ook veel topes? Ik word er hier gek van, je ziet ze nauwelijks en als je er met 100 overheen rijdt ligt de onderkant van je auto er af.
pi_49561036
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 09:58 schreef indahnesia.com het volgende:
Hey, auto's

Ik rijd alleen motor hier (zelf dan) voor de rest laat ik me rijden.
Heb je een eigen chauffeur of neem je steeds taxi´s?

Ik verplaats me eigenlijk voornamelijk per fiets en ´s avonds laat neem ik altijd een taxi. Ja en af en toe dan de auto van het werk maar die is in principe niet voor privégebruik, hoewel er niet moeilijk over gedaan wordt
  zondag 20 mei 2007 @ 14:28:40 #278
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_49569761
quote:
Op zondag 20 mei 2007 04:41 schreef Vogue het volgende:
(..)
Heb je in Brazilie ook veel topes? Ik word er hier gek van, je ziet ze nauwelijks en als je er met 100 overheen rijdt ligt de onderkant van je auto er af.
Ik neem aan dat "topes" spaans is voor onze "lombadas", verkeersdrempels.
In dat geval: ja, die heb je hier ook te pas en te onpas. En met een heel stuk minder dan 100 ligt je onderkant er hier dan al af ! Mijn voorspoiler heb ik al twee keer moeten vervangen
zonnig Brasil
  zondag 20 mei 2007 @ 16:59:06 #279
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_49575527
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:24 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat moet dan iets zijn voor de Zuid-Amerikaanse markt ofzo, want hier in de VS hebben ze die dingen niet....

Hier rijden we natuurlijk ECHTE Chevy's.
Wij rijden ook een Chevy (suburban). Heerlijk autootje en gelukkig is de benzine hier te betalen ( E 0.25 cent p/l) of iets van 0.35 dollar p/l.
Cool story, Hansel.
  maandag 21 mei 2007 @ 17:12:38 #280
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_49613267
quote:
Bienvenidos Jimbo

Erwin en Qwerty, ik wist niet dat het zo erg was daar, dat als je doorrijdt na een stopteken van die lui, gelijk kogels om je oren krijgt! Schrik er wel een beetje van eigenlijk. Hier zie je wel veel machtsvertoon met machinegeweren e.d. maar volgens mij valt het qua aanhoudingen wel mee. Ja wel staan ze altijd langs de kust zeer scherp op de uitkijk vanwege drugsschepen die toch nog wel regelmatig aanmeren om hun handel uit te laden.

Indien gasten doorrijden terwijl er een blitz gaande is dan weten die agenten ook wel dat het niet goed zit.
Je rijdt gewoon een fuik in en de politie houd verdachte voertuign aan en vaak ook moto-boys.
Indien je geweten schoon is hoef je van hen ook niets te vrezen en zijn ze gewoon redelijk vriendelijk.
Voor een Europeaan kan dit idd nogal eens als intimiderend overkomen al wat wapenvertoon, maar het is helaas echt nodig.
In Europa kom je zelden een blitz tegen waarbij men met machinegeweren, shotguns en ander wapentuig mensen aanhoud.

Topes zoals qwerty reeds schreef noemt men hier "lombadas". Een regelrechte ramp en qwerty en ik zijn niet de enigen wiens voorkant al beschadigd is.
Met name in het donker zijn ze al helemaal lekker aangegeven, kortom, je ziet ze dus niet en opeens word je gelanceerd en kom je met een harde klap weer op moeder aarde
Het is dus funest voor fanatieke Ferrari rijders of andere "low-riders"

Bij veel auto's is dan ook een carter-protectie plaat onder de carter aangebracht.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 21 mei 2007 @ 20:02:37 #281
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49619412
quote:
Erwin en Qwerty, ik wist niet dat het zo erg was daar, dat als je doorrijdt na een stopteken van die lui, gelijk kogels om je oren krijgt! Schrik er wel een beetje van eigenlijk. Hier zie je wel veel machtsvertoon met machinegeweren e.d. maar volgens mij valt het qua aanhoudingen wel mee.
In Noord-Mexico, bij de Amerikaanse grens heb je ook diverse checkpoints met militairen. En omdat men nogal corrupt is in Mexico, vind men het heerlijk om Amerikanen aan te houden. Amerikanen met mooie auto in Mexico = Geld = aanhouden om een boete te verzinnen.

Mijn schoonvader moest al eens $300 betalen omdat hij parkeerde waar hij niet mocht parkeren, wat normaal nog niet eens $50 kost in de VS. Verder parkeerde hij trouwens wel in de correcte plaats, en op de correcte tijd, dus hij zat helemaal niet fout..... maar als je naar het politiebureau gaat om te gaan protesteren, gooien ze er zo een paar boetes bij voor belediging van een officier in functie, en voor het fout parkeren voor een politiebureau, en dan is het NU betalen of de bak in.

Zijn keuze? Koffers pakken, terug naar de VS - de vakantie was toch nog maar 1 dag meer..... Nooit meer iets van gehoord. En dat is bij LANGE na niet het enige verhaal, ik hoor om de haverklap verhalen. Vriend van me moest $25 betalen aan een agent die te paard over het strand reed, omdat ze hun auto niet bij het strand mochten parkeren. De auto stond tussen een stuk of 10 Mexicaanse auto's, en Mexicaanse families/groepjes surfden/zwommen daar ook gewoon, en die kregen geen boete.... Hij heeft maar betaald, anders krijg je mot met de Mexicaanse politie, en dat wil je niet. Maar we weten allemaal waar die $25 naar toe ging natuurlijk..... en dat was NIET de Mexicaanse staatskas.

In het Noorden van Mexico, met name in het Baja California gebied is "Amerikaantje pesten" heel erg populair. Je doet er als Amerikaan dan ook beter aan om een auto te huren in Mexico, dan houden ze je niet aan....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_49659773
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 20:00 schreef Vogue het volgende:
In Lyon woon je toch, Prego? Echt een superverbinding hebben die met Parijs, uurtje of anderhalf toch? Ik was een tijd geleden in Parijs voor werk en had een afspraak met iemand die daarvoor gewoon even de trein nam vanuit Lyon. En na de afspraak ging hij weer terug. Echt maf als je je beseft dat het toch om een paar 100 km gaat enkele reis.

Mooie omgeving woon je, Lyon zelf ken ik niet erg goed of ik heb net de verkeerde delen van de stad gezien want het schijnt er erg mooi te zijn, maar het achterland ken ik wel, prachtig daar
ik woon in het oude centrum van Lyon
met de TGV naar parijs duurt 1h55. niet slecht voor 450km
Lyon heeft prachtige stukken maar zolas je zegt ook mindere, je moet ze weten te vinden. voor als je er nog een keer naar toe gaat:
Het oude centrum (5e)
het "nieuwe" centrum (totaal niet nieuw maar goed ) (1e en 2e
croix rousse (4e)
verder zijn het gewone woonwijken van saai tot spuuglelijk. de meeste kennen Lyon van die ellendige tunnel die voor lange files kan zorgen. en van vieze stink-fabrieken, niet niet eens in Lyon zelf staan..
het achterland is idd erg mooi. Les Monts d'Or, Les Montagnes de Lyon maar ook meer naar het zuiden toe is het prachtig. ik realiseer het me steeds minder en dat vind ik erg jammer. ik moet me zo af en toe weer eens realiseren dat ik een goede keus heb gemaakt
pi_49672362
Heeft er nog iemand tips voor Valencia? Ik ga daar volgende week naartoe zonder echte plannen (behalve iemand ontmoeten).
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 24 mei 2007 @ 18:04:34 #284
180869 Clausewitz
Nenn mich Carl.
pi_49733155
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 01:53 schreef Shivo het volgende:
Heeft er nog iemand tips voor Valencia? Ik ga daar volgende week naartoe zonder echte plannen (behalve iemand ontmoeten).
Ik zou vooral genieten van bezienswaardigheden, want die zijn er in overvloed. En van de zon.
"Der Krieg ist also ein Akt der Gewalt, um den Gegner zur Erfüllung unseres Willens zu zwingen."
pi_49734008
quote:
Op maandag 21 mei 2007 20:02 schreef maartena het volgende:

verhaal over Amerikaantje pesten
sorry dat ik lach maar het is inderdaad wel erg lullig van ze. Maar de Mexicanen die ik hier spreek houden toch wel van gringo´s hoewel ze ze soms wel wat apart vinden. Ik ken er ook een paar die helemaal anti-Amerikaan zijn maar dat zijn er niet zo heel veel. Heel veel Mexicanen willen ook erg graag Engels leren omdat dat hun kans op een goede baan verhoogt. Ik denk dat de meeste Mexicanen stiekem wel naar Amerika zouden willen gaan om daar hun geluk te beproeven. Sterker nog, iedere Mexicaan heeft wel familie ergens in de US.

Inkomstenbron nummer 1 hier is officieel de olie die gewonnen wordt in de Golf van Mexico. Maar eigenlijk weet iedereen dat de voornaamste inkomstenbron eigenlijk het geld is dat door familieleden uit de US naar Mexico wordt gestuurd. Ze hebben een beetje een haat-liefde verhouding met hun buurland.

Die belachelijke bekeuringen is ook wel eens klanten van ons overkomen die met een huurauto van Campeche naar Villahermosa reden. Die moesten 200 euro betalen omdat ze zogenaamd te hard reden. Als ze mij nou hadden gebeld had het voorkomen kunnen worden De politie is hier vreselijk corrupt. Ik ben ook wel eens aangehouden omdat ik te hard reed (Mexicaans nummerbord, maar ik reed ook echt te hard). Ik moest een boete betalen van 933,20 pesos oid. Echt een stom bedrag. Na zielig kijken, een zielig praatje over hoeveel haast ik had, lief lachen en een beetje flirten met de politieagent mocht ik weer doorrijden.

Hoewel ik wel denk dat ze in het noorden van Mexico wat ¨harder¨zijn, misschien met name voor Amerikanen. Jammer is dat eigenlijk. Aan de andere kant kan ik me weer wel een beetje voorstellen, de Amerikanen die alle succes van de wereld hebben (in hun ogen dan, niet in de mijne ) en de Mexicanen die een beetje achterblijven bij dat succes. Dan de historie er bij, alle zuidelijke staten van de US waren een paar decennia geleden nog Mexicaans.

Hoewel Mexico best een redelijk rijk land is trouwens. Ik zal het niet willen bestempelen als 3e wereld land, eerder als 2e wereldland. Marokko bijvoorbeeld vind ik een heel stuk armer. En ook met Guatemala is er een wereld van verschil.
  donderdag 24 mei 2007 @ 18:58:14 #286
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49734803
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 18:34 schreef Vogue het volgende:
Dan de historie er bij, alle zuidelijke staten van de US waren een paar decennia geleden nog Mexicaans.
Een decennium is tien jaar. Bij een "paar" denk ik hooguit over 4 a 5, niet over een stuk of 16 decennia

California werd in 1846 Amerikaans gebied, en in 1850 officieel een staat, dus zo'n 160 jaar geleden. Arizona en New Mexico zijn ook rond die tijd Amerikaans gebied geworden, maar werden pas veel later officieel ook "staat".

Zie ook hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Mexican-American_War
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_49745916
Ja, dat weet ik, maar ik vind dat toch wel een paar decennia Zo gek lang is het niet geleden. Desalniettemin vind ik dat ze het wel een keer moeten vergeten. Ik bedoel, wij blijven Duitsers ook niet als onze moordenaars beschouwen, of wel? Dus ik ben het wel met je eens dat ze met het Amerikaantje pesten op moeten houden. Maar of de geschiedenis de hoofdreden is dat ze dat doen... ik denk dat het een combinatie van veel factoren is en toch wel een zekere afgunst, zo van, zij hebben het beter dan wij, maar ze moeten ons niet, oid.

Hoe wordt er in de VS tegen Mexicanen aangekeken trouwens?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 00:22:36 #288
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49746953
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 23:50 schreef Vogue het volgende:
Ligt eraan met wie je praat. De algemene tendens is neutraal eigenlijk, maar er zijn genoeg figuren die het dan weer hebben over "job-stealing wetbacks" of zoiets. Er zijn bepaalde groepen die er niets van willen weten, er zijn bepaalde groepen die het allemaal niet zoveel uitmaakt.

Over illegalen, daar hoor je wel heel veel over. Daar is ook zowat iedereen op tegen, wat uitzonderingen hier en daar. Er zijn er dan ook 12 tot 15 miljoen (schatting) van in de VS, en het overgrote merendeel daarvan zijn Mexicanen.
-
  vrijdag 25 mei 2007 @ 07:04:39 #289
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49750596
Lovely. De komende twee weken maar twee dagen werken. Een superlang weekend van 6 dagen vrij op rij.

M'n moeder is vandaag aangekomen voor een week. De week daarna m'n broer en m'n beste vriend op bezoek.

Best leuk eigenlijk.
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 23:50 schreef Vogue het volgende:

Je kunt beter vragen hoe dat per staat ligt. Er is nogal een verschil.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_49751018
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 00:22 schreef maartena het volgende:

[..]

Ligt eraan met wie je praat. De algemene tendens is neutraal eigenlijk, maar er zijn genoeg figuren die het dan weer hebben over "job-stealing wetbacks" of zoiets. Er zijn bepaalde groepen die er niets van willen weten, er zijn bepaalde groepen die het allemaal niet zoveel uitmaakt.

Over illegalen, daar hoor je wel heel veel over. Daar is ook zowat iedereen op tegen, wat uitzonderingen hier en daar. Er zijn er dan ook 12 tot 15 miljoen (schatting) van in de VS, en het overgrote merendeel daarvan zijn Mexicanen.
Beetje Nederland, alleen dan in het groot dus?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:07:13 #291
78918 SeLang
Black swans matter
pi_49765468
Het is hier weer zomer hoor
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 25 mei 2007 @ 17:03:41 #292
120443 Shira
*Free Spirit*
pi_49769513
T kan ook niet anders, een aantal dagen naar NY geweest (staat, niet stad) en uiteraard helemaal verliefd geworden op de omgeving...
Zo verliefd dat we een bod hebben uitgebracht op een stuk bos van 17 Acres, leuke investering voor de toekomst.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 17:07:39 #293
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_49769563
Hier ook bloedheet.

Shira, welk stuk? Ik ben wel eens in het uiterste noorden geweest (Potsdam), maar dat kon me echt helemaal niet boeien...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 25 mei 2007 @ 17:21:47 #294
104963 ETA
European Travel Author
pi_49769687
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:07 schreef SeLang het volgende:
Het is hier weer zomer hoor
[afbeelding]
gisteren warmste meidag in 9 jaar, ruim 37 graden....
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zaterdag 26 mei 2007 @ 22:00:10 #295
46960 StefanP
polemicist
pi_49803031
Tss. 37 graden is voor mietjes
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 26 mei 2007 @ 22:30:47 #296
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49803811
Zeg Steef, ik zie dat je alweer een fantopic hebt. Nu in GC.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_49810633
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 17:03 schreef Shira het volgende:
T kan ook niet anders, een aantal dagen naar NY geweest (staat, niet stad) en uiteraard helemaal verliefd geworden op de omgeving...
Zo verliefd dat we een bod hebben uitgebracht op een stuk bos van 17 Acres, leuke investering voor de toekomst.
waaw...

zomaar als investering?
  zondag 27 mei 2007 @ 19:49:50 #298
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49829075
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 22:30 schreef popolon het volgende:
Zeg Steef, ik zie dat je alweer een fantopic hebt. Nu in GC.
quote:
Op zondag 27 mei 2007 08:48 schreef yvonne het volgende:
stefanP, genoeg geweest, maand weg.
Voorlopig heeft ie er niets aan....
-
pi_49838072
Nog nét op tijd voor een tvp!
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 00:22 schreef maartena het volgende: Ligt eraan met wie je praat. De algemene tendens is neutraal eigenlijk, maar er zijn genoeg figuren die het dan weer hebben over "job-stealing wetbacks" of zoiets. Er zijn bepaalde groepen die er niets van willen weten, er zijn bepaalde groepen die het allemaal niet zoveel uitmaakt.

Ik ben net weer terug uit Nevada/Arizona, en het viel mij ditmaal weer erg op dat er zoooooveel laatikmaarzeggen "Spaanstaligen" wonen & leven daar! Dusdanig dat ze zelfs op hun werk gewoon uitsluitend Spaans spreken, en veelal nau-we-lijks het Engels machtig zijn!

Ik had niet echt de indruk dat er werkelijk van integratie sprake was, zowel van hen uit als van de Amerikanen uit. Het kwam op mij meer over als 2 naast elkaar levende werelden, zeg maar. ( = indruk van een buitenlandse leek dus hè... )
Wel is het opvallend dat de immigranten meteen hard aan het werk lijken te slaan. Misschien is dat dan het gevolg van een "prut" sociale-zekerheidsstelsel?... (als ik het vergelijk met een Europees land als Frankijk bijv.) Hebben buitenlanders/"latino's" eigenlijk dezelfde kansen bij sollicaties als Amerikaanse kandidaten, of zijn ze gewoon min of meer veroordeeld tot de typische beroepscategorieën als kamermeisjes, keukenpersoneel, taxichauffeurs enz of eigen bedrijfje?

Een Bulgaarse immigrant (intussen Amerikaan geworden) vertelde trouwens ook -in gebroken Engels- dat je als je bij immigratie tijdens de eerste 5 jaren van het immigratieproces 65 wordt, je eigenlijk vanzelf de Amerikaanse nationaliteit toegezegd krijgt! Dat had ik nog nooit gehoord. Wat weten jullie daarvan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bora-Bora op 28-05-2007 00:02:14 ]
 FR
  maandag 28 mei 2007 @ 06:17:38 #300
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49843596
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')