Ga je ook nog naar bier of andere sterke drank vragen? Dan heb ik mijn beeld van je wel compleetquote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Wie van jullie paft er lustig op los?
En wat kost een pakje sigaretten in jullie land? En welk merk rook je?
Ik rook L&M Menthol (ja heel erg ik weet het.........maar vind het gewoon lekker)
Verder kost mijn pakje sigaretten me ongeveer 90 eurocent voor 20 sigaretten.
In NL rookte ik wel shag, en hier verkopen ze dat ook, maar de smaak is niet te vergelijken met NL shag helaas.
BYOB.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 03:48 schreef Shira het volgende:
Help![]()
We zijn uitgenodigd voor een "graduation party" morgenaaf, is het gebruikelijk dat je wat meeneemt? Ik dacht zelf aan een badzeepachtig iets en voor papa & mama een flesje wijn?
Wonderer, julie huren nu nog? Wat voor huisje zijn jullie naar op zoek?
Zal wel ongeveer kloppen, maar je moet mooi lekker kopen wat goed voeltquote:Op zaterdag 12 mei 2007 03:48 schreef Shira het volgende:
Help![]()
We zijn uitgenodigd voor een "graduation party" morgenaaf, is het gebruikelijk dat je wat meeneemt? Ik dacht zelf aan een badzeepachtig iets en voor papa & mama een flesje wijn?
Ik ga Ric Flair volgende maand live zien hier.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:51 schreef Skeffie het volgende:
Vanavond Nederlandse karaoke avond hier haha, nou ben benieuwd.... Nou ja, dan maar ff "De Vlieger" er doorheen gooien, heb ik mijn aandeel ook wel weer gehad.
Sigaretten zijn hier varierend van 40 eurocent tot 1.40 euro......
Internet komt hier gewoon uit de muur, net als elektriciteit.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:19 schreef Gaoxing het volgende:
Auch! Dit meisje (yeah.... right) heeft vier uur in de stad gelopen en had het toen helemaal gehad. Maar wel een betaalde internetrekening. Mijn hemel, wat heeft dat een moeite gekost, dit keer!
Hey mede taipei'erquote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Internet komt hier gewoon uit de muur, net als elektriciteit.
Zit inclusief de huur van het appartement.
De highlights zijn bekend neem ik aan. Verder gewoon een beetje overal rondkijkenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:59 schreef ETA het volgende:
[..]
Hey mede taipei'erWaar zit jij in Taipei? Ik zit sinds 2 weken in Hsichih voor een stage bij Acer. Nog wat leuke tips om de stad beter te leren kennen? Ik blijf hier 4 maandjes, dus wil wel een leuke tijd hebben
Ik denk dat je je dan goed gaat vergissenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 03:22 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ga je ook nog naar bier of andere sterke drank vragen? Dan heb ik mijn beeld van je wel compleet
quote:Op zondag 13 mei 2007 02:47 schreef StefanP het volgende:
Nee, het dubbele krijg ik niet. Ik verdien het natuurlijk wel, maar word hier enorm uitgebuit. Ik kan beter bij Home Depot of zo gaan werken; dan verdien ik per uur waarschijnlijk nog meer.
Roken in Ierland is duur!! Voor een pakje van 19 sigaretten betaal je 7,35 euroquote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Wie van jullie paft er lustig op los?
En wat kost een pakje sigaretten in jullie land? En welk merk rook je?
Ik rook L&M Menthol (ja heel erg ik weet het.........maar vind het gewoon lekker)
Verder kost mijn pakje sigaretten me ongeveer 90 eurocent voor 20 sigaretten.
In NL rookte ik wel shag, en hier verkopen ze dat ook, maar de smaak is niet te vergelijken met NL shag helaas.
Geld en niks voor de ouders.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 03:48 schreef Shira het volgende:
Help![]()
Wonderer, julie huren nu nog? Wat voor huisje zijn jullie naar op zoek?
Mijnquote:Op zondag 13 mei 2007 02:34 schreef popolon het volgende:
Oh dan moet ik zelf beginnen.
Geen goudmijn maar ik was er heel erg blij mee het eerste jaar. Ik ben bang dat SteefP minimaal het dubbele vangt maar goed, verschil moet er zijn natuurlijk.![]()
Regelmatig! Er is hier best een grote theatercultuur. Ik geniet er dan ook volop van.quote:Op zondag 13 mei 2007 04:06 schreef wonderer het volgende:
Gaan jullie wel eens naar het theater? Nee zekerIk mis het Nederlandse theater zo
Santa Catarina is geweldig mooi, vooral de stranden; Blumenau vind ik persoonlijk nou niet echt je-van-het, een zogenaamde Duitse stad die nogal uit de toon valt. Maar Erwin heeft gelijk: het is een toeristische trekpleister.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:24 schreef ErwinRommel het volgende:
(..).
Voor toeristen zeker de moeite waard als ze eens de staat Santa Catarina aandoen en naar Blumenau gaan. Leuke stad. Wellicht dat qwerty dat kan bevestigen.
Het eerste uur niet meer in slaap kunnen vallen?quote:Op zondag 13 mei 2007 10:15 schreef ETA het volgende:
mijn eerste aardbeving meegemaaktWerd zo mijn bedje uitgeschud
Ik ben er nu erg aan gewend, behalve een jaar of 2 geleden toen het pleisterwerk van de muren af kwam. Toen zat ik toch even in twijfel of ik onder de tafel moest duiken of nietquote:Op zondag 13 mei 2007 15:07 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Het eerste uur niet meer in slaap kunnen vallen?Ik kan me m'n eerste echt grote aardbeving (7.0) nog goed herinneren: ik was zwanger. Adrenaline ging kennelijk rechtstreeks door naar dochterlief, die me de rest van de nacht blauw heeft geschopt
Afhankelijk van hoe hoog je zit, hoe hard 'ie is en waar ter wereld je zit.quote:Op zondag 13 mei 2007 15:19 schreef qwerty_x het volgende:
dus het is meer heen en weer deinen dan echt schudden ?
Ik zit op ong. $3500 netto per maand, na aftrek van ziektekosten, 401k, belasting, etc, etc, etc... Bruto zit ik ergens op de $4500. En dan verdiend mijn vrouw nog e.e.a. (niet echt gek veel, en variërend) met haar life-coaching zaakje. Handig voor de extraatjes enzo, daarvan hebben we o.a. de tickets naar NL betaald in September, en hebben we alvast wat geld opzij gezet voor autohuur en andere uitgaven in Nederland.quote:Op zondag 13 mei 2007 02:34 schreef popolon het volgende:
Oh dan moet ik zelf beginnen.
Geen goudmijn maar ik was er heel erg blij mee het eerste jaar. Ik ben bang dat SteefP minimaal het dubbele vangt maar goed, verschil moet er zijn natuurlijk.![]()
Zo is het al sinds 1998 in California. Ik vind het wel prettig moet ik zeggen, dat ik mijn eerste hap naar binnen kan werken zonder dat er een tafeltje verderop de sigaret in de hens gaat.quote:Op zondag 13 mei 2007 03:17 schreef ElizabethR het volgende:
Verder wordt hier nergens gerookt in een gebouw. Niet in de pub, niet op de werkplek, nergens. Alleen buiten. Of in je eigen huis uiteraard
Hmm...dat is nog geen €2600quote:Op zondag 13 mei 2007 18:48 schreef maartena het volgende:
$3500 netto per maand
Ja, maar je moet natuurlijk niet direct Euro's naar Dollar's omzetten, er komt veel meer bij kijken.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:02 schreef SeLang het volgende:
Hmm...dat is nog geen €2600
Valt me toch een beetje tegen die Amerikaanse salarissen
Mijn man zit netto per maand op ongeveer 5000 (hij verdiend natuurlijk veeeeeeeeeeeeeel meerquote:Op zondag 13 mei 2007 02:26 schreef popolon het volgende:
En wat verdienen we allemaal?
Ik weet dat dat een taboe is voor Nederlanders om daar over te praten maar in de VS, of misschien beter Michigan, doet niemand moeilijk over hun inkomsten.
Niet echt hoor. Hier is ook iedereen eraan gewend. Er zijn zeer inventieve pubeigenaars die allerlei fratsen uithalen met overkapipingen en dergelijke, en warmtelampen. Vaak is het buiten gezelliger dan binnen, omdat zo ongeveer elke Ier rookt.quote:Op zondag 13 mei 2007 18:54 schreef maartena het volgende:
[..]
In Ierland, waar het doorgaans toch kouder is, en de pub zo'n beetje HET centrale punt is voor Sunday Football, en de pub zo doorgewinterd zit in de Ierse cultuur.... zijn daar geen problemen mee gekomen toen men in 2004 het rookverbod doorvoerde?
Achgosssssssquote:Op zondag 13 mei 2007 19:25 schreef maartena het volgende:
Oh trouwens.... DAM is weer een tijdje op "vakantie".
Tegelijkertijd heb ik het idee dat veel prijzen hier hoger zijn, zeker voor dagelijkse boodschappen.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja, maar je moet natuurlijk niet direct Euro's naar Dollar's omzetten, er komt veel meer bij kijken.
Om te beginnen betaald men in Nederland 19% BTW, ik slechts 8.25 - dus alles is hier sowieso 10% goedkoper als je dezelfde basisprijs zou hanteren.
En zoals gezegd, ik zit ietsje onder de norm voor wat ik KAN verdienen, maar ik zit goed bij deze werkgever. Een soepel beleid, kan makkelijk vrij nemen etc, een stel goede collega's, etc...
Volgens mij klopt dat ook inderdaad, maar ik doe dan ook vaak boodschappen bij een organische supermarkt etc, en die zijn sowieso wat duurder.quote:Op zondag 13 mei 2007 22:03 schreef Shivo het volgende:
Tegelijkertijd heb ik het idee dat veel prijzen hier hoger zijn, zeker voor dagelijkse boodschappen.
quote:
Ik heb al vaak genoeg gezegd dat ik 100k per jaar verdien, al zeker 18 maanden voor dit topic. Blijkbaar ben ik meer Amerikaan dan sommige anderen?quote:Op zondag 13 mei 2007 18:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zit op ong. $3500 netto per maand, na aftrek van ziektekosten, 401k, belasting, etc, etc, etc... Bruto zit ik ergens op de $4500. En dan verdiend mijn vrouw nog e.e.a. (niet echt gek veel, en variërend) met haar life-coaching zaakje. Handig voor de extraatjes enzo, daarvan hebben we o.a. de tickets naar NL betaald in September, en hebben we alvast wat geld opzij gezet voor autohuur en andere uitgaven in Nederland.
Ik zit een klein beetje onder wat iemand met mijn werkervaring zou kunnen verdienen, maar ik zit momenteel erg goed in mijn vel bij deze werkgever, en over een half jaar zit er wel wat verhoging in.
Wat StefanP verdient zal ie denk ik nooit zeggen. Hij is immers een Nederlander, geen Amerikaan die er wat meer open over praat.
Niet meer dan ikquote:Op zondag 13 mei 2007 23:52 schreef StefanP het volgende:
Ik heb al vaak genoeg gezegd dat ik 100k per jaar verdien, al zeker 18 maanden voor dit topic. Blijkbaar ben ik meer Amerikaan dan sommige anderen?
Hier is de BTW 5%quote:Op zondag 13 mei 2007 19:24 schreef maartena het volgende:
Om te beginnen betaald men in Nederland 19% BTW, ik slechts 8.25 - dus alles is hier sowieso 10% goedkoper als je dezelfde basisprijs zou hanteren.
Ik bestel vaak out-of-state bij het kopen van computercomponenten etc.... Ik heb een prachtig Core 2 Duo systeem gebouwd, en het enige component waar ik 8.25% sales tax voor heb betaald is de kast zelf, omdat ik toch wilde "voelen" hoe stevig de kast was, en of het geen goedkoop plastic was, etc, etc....Dus die heb ik lokaal gekochtquote:Op maandag 14 mei 2007 03:29 schreef SeLang het volgende:
Hier is de BTW 5%
En dingen als computers, cameras, TVs etc koop je zonder BTW
Ik had een paar dagen geleden ook m'n eerste aardbeving, maar dat was meer gewoon een rukje, en daarna wat heel zacht getril. Maar goed, Japan ligt op vier breuklijnen, dus ik verwacht nog wel meerquote:Op zondag 13 mei 2007 10:15 schreef ETA het volgende:
Nee Godzijdank nietquote:Op maandag 14 mei 2007 05:21 schreef speknek het volgende:
SeLang, jij hebt in Seoul gewoond toch?
Korea is niet heel anders maar wel anders. Ik zou in jouw geval altijd voor Korea kiezen want het is een wat minder voor de hand liggende bestemming. Thailand of Haiwaii kom je gegarandeerd toch nog wel een keer.quote:Op maandag 14 mei 2007 05:52 schreef speknek het volgende:
Nouja is Korea wel zo heel anders dan Japan? Maar goed, het is inderdaad maar voor een paar dagen, dus ik denk wel dat we het doen (jammer genoeg is Thailand of Hawaii net te duur). Mijn vriendin is onderzoeker bij de Universiteit Utrecht en die kon een beurs krijgen om hier in Tokyo voor vier maanden onderzoek te doen. Ik ben de meereizende familie. (heb zelf ook een klein opdrachtje om te doen, maar zit nu vooral in het computerlab een beetje te fokken).
Het is hier in California al veel te lang stil..... TE stil.... de laatste die ik echt gevoeld heb was een 6.0 in 2004 die een 200 km verderop gebeurde waar weinig mensen woonde. De laatste lokale die ik goed gevoeld heb is een 4.8 geweest op 5 km van ons huis, die voelde ik wel.... was ook al weer in 2002.quote:Op zondag 13 mei 2007 10:15 schreef ETA het volgende:
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:12 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
beter dan hier: hier gaat het de hele dag over die oude man uit Vaticaanstad die maar niet wil verdwijnen ...
Aah, dat zijn de handige tussenstopsquote:Op maandag 14 mei 2007 11:03 schreef Libris het volgende:
Ik krijg morgen weer mijn voorraadje Nederlandse artikelen, mijn moeder maakt een tussenstop in Singapore om daarna twee weken naar Maleisie en een week naar Thailand te gaan. Heb er zin in.
Idd. Even terug gaan naar Nederland is een kostbare onderneming.quote:Op maandag 14 mei 2007 19:55 schreef Shivo het volgende:
Dat lijkt me een prima salaris daar maar lastig wanneer je een keertje terug wil vliegen. Ik verdien hier ongeveer $3500 maar krijg dat wel zo'n beetje netto uitgekeerd door allerlei tax-treaties tussen NL en US.
En bovendien, geld is niet alles.... Zolang je maar gewoon lekker in je vel zit, genoeg verdiend om je huisje, boompje, beestje te betalen, en een goede relatie hebt met iemand (alhoewel vrijgezel zijn je ook gelukkig kan maken natuurlijk) dan is alles toch prima in orde?quote:Op maandag 14 mei 2007 20:10 schreef ErwinRommel het volgende:
En daarbij komt kijken dat ik geen expat ben maar gewoonweg een immigrant.
Er zijn nederlanders die als immigrant hier gekomen zijn en meer verdienen, maar ik met mijn MAVO denk niet dat ik het slecht doe.
40%quote:Op zondag 13 mei 2007 01:56 schreef maartena het volgende:
Als die bovenstaande Mexicaanse merken kan ik ook hier bij de super halen.... Tja, California bestaat dan ook voor 40% uit Latino's, dus veel Mexicaanse import producten.
Ik zat er ietsje naast....quote:
Er zijn heel wat banen waarbij het gewenst is dat je Engels en Spaans spreekt. Als je dus beide talen beheerst, kun je nog wel eens aan een baan komen......quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:03 schreef Vogue het volgende:
Hmmm als ze er zoveel talen spreken zal ik het dus niet op die kwaliteiten kunnen gooien, mocht ik er willen werkenDan maar netwerken op beurzen, wie weet levert dat wat op.
De Filipijnen waren voor lange tijd een soort "kolonie" van de Verenigde Staten, en tot midden jaren 90 was het zelfs zo dat Filipino's naar de VS konden door in het Amerikaanse leger te gaan. Met name aan de westkust wonen ontzettend veel Filipino's, en een groot deel daarvan zijn oud-soldaten die hun familie hebben meegenomen.quote:Tagalog de 4e taal in California
Ik was anderhalf jaar geleden in de Filipijnen, had nooit verwacht dat er zoveel Philipinos in de US zouden zitten.
Eensch. Eigenlijk zou ik ook het liefst willen dat iedereen hier Engels leert. Maar helaas, de Verenigde Staten van Amerika kent GEEN officiële taal. Engels is de meest gesproken taal, maar er is geen wet die aangeeft dat Engels de officiële taal is. Een aantal staten hebben Engels als officiële taal ingesteld, maar in verreweg de meeste staten is het onbegonnen werk, omdat staats-senatoren, en staats-assemblymen NOOIT voor zoiets zullen stemmen als een aanzienlijk deel van het district wat ze vertegenwoordigen uit Latino's bestaat. In staten zoals California, Nevada, Arizona, New Mexico, Texas zal Engels nooit meer 100% de officiële taal worden. In California IS Engels de officiële taal, maar alleen als alle staatsdocumenten ook in nog 8 andere talen zou worden gedrukt, dus eigenlijk is het Engels alleen nog maar officieel in de taal die gebruikt wordt in de State Senate en de Assembly.quote:Ja inderdaad, en Wilders maar moeilijk doen over dubbele nationaliteit en anderstaligen.
Hoewel ik het wel met hem eens ben dat je de taal van het land toch enigszins dient te beheren, als je er woont.
Rare politiek is dat. Je stelt een bepaalde wet voor met een bepaald onderwerp en tegelijkertijd verstop je in de wet wat dingen die er niet per se mee te maken hebben, maar die je ook graag zou willen zien.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:45 schreef maartena het volgende:
Er is echter wel een wetsvoorstel momenteel, de Immigration Reform Act of 2006, welke nog geratificeerd moet worden voor het House of Representatives nadat de Senaat het voorstel heeft aanvaard met een meerderheid. Een aanhangsel van deze Act is dat Engels de officiële landstaal word. We zullen zien
Ik heb er ook een hekel aan. Nu heeft Engels als officiële taal nog wel e.e.a. met immigratie te maken, maar af en toe kom je van die rare dingen tegen zoals een aanhangsel welke totaal niets met de wet waarop gestemd wordt te maken heeft. Ze noemen dit een "rider" en het is inderdaad een van de rotte appels in de Amerikaanse politiek.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:57 schreef Shivo het volgende:
Rare politiek is dat. Je stelt een bepaalde wet voor met een bepaald onderwerp en tegelijkertijd verstop je in de wet wat dingen die er niet per se mee te maken hebben, maar die je ook graag zou willen zien.
Doe hem de groeten van me als je hem zietquote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:37 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Ik ga Ric Flair volgende maand live zien hier.
In het kader van 'typisch acties van je nieuwe thuisland':quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:22 schreef Vogue een leuk verhaal
Wat was het??quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:29 schreef Shivo het volgende:
[..]
In het kader van 'typisch acties van je nieuwe thuisland':
Shivo zit een beetje te chillen op zijn werkplek (4e verdieping van 7 verdieping gebouw), zie ik door het raam een politiewagen de weg voor ons gebouw afzetten. Vijf minuten later verschijnt er een brandweerwagen. En nog een. En een ambulance. Om me heen hoor ik geroesemoes over iemand die wat heeft gelekt (ik werk in een laboratorium). Vijf minuten later begint het alarm en wordt onze hele vloer, plus de vijfde en derde verdieping, ontruimt en moeten we via de trap naar beneden.
Ik heb even geteld hoeveel 'dienstwagens' er uiteindelijk voor ons gebouw stonden; ik kwam op vier grote brandweerwagens, vijf politieauto's, vier politiemotoren, en drie ambulances. Dit alles omdat iemand een paar liter van een goedje had gemorst dat mogelijk bij grotere hoeveelheden toxisch is. We hebben uiteindelijk anderhalfuur buiten gestaan (gelukkig scheen de zon).
Op zich is de reactie niet verkeerd - veiligheid voor alles - maar het viel me wel op dat dit soort zaken enorm grondig worden aangepakt. 90% van de politie/brandweer/ambulance mensen stond niks te doen. Ik denk dat wanneer dit in mijn lab in Nederland zou zijn gebeurd, het gewoon door mensen van de afdeling zelf zou worden opgeruimd (en eventueel melding zouden maken achteraf). Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat dat ook te maken heeft met de sue-cultuur in de VS.
Yup. Ik heb een tijdje voor een advocaten kantoor gewerkt die voornamelijk handelde in "construction defects", ofwel er wordt een woonwijk gebouwd door een bouwbedrijf, die vervolgens een 20 tal sub-contracters inhuurt om de boel te bouwen. Een betongieter, een timmermansbedrijf, een loodgieter, een dakbedekker, een tegellegger, een schilder, etc, etc etc..... En dan krijg je dus dat de loodgieter waterleidingen aanlegt van bijv. een minder goed materiaal, waardoor na 4 jaar de leidingen al lekken beginnen te vertonen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:29 schreef Shivo het volgende:
Op zich is de reactie niet verkeerd - veiligheid voor alles - maar het viel me wel op dat dit soort zaken enorm grondig worden aangepakt. 90% van de politie/brandweer/ambulance mensen stond niks te doen. Ik denk dat wanneer dit in mijn lab in Nederland zou zijn gebeurd, het gewoon door mensen van de afdeling zelf zou worden opgeruimd (en eventueel melding zouden maken achteraf). Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat dat ook te maken heeft met de sue-cultuur in de VS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |