De universiteit is dan ook helemaal niet gericht op de praktijk maar puur op de wetenschap.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:39 schreef Hime het volgende:
[..]
Van veel mensen met een universitaire opleiding krijg ik ook te horen dat ze dat soort vakken nooit gehad hebben.
Het gaat verder dan dat. Je wordt eerst zelf doorgezaagd onder het mom van: pas als je weet hoe je overkomt, dan kun je pas effectief met anderen aan de slag.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:32 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Is daar een opleiding voor? Hoe spreek ik mijn medemens op een normale manier aan?
Ik wil ook doceren. Embedded systems of C++ ofzoquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:41 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat had ik in het begin ook, vandaar dat ik mezelf gewoonweg in het doceren gegooid heb. Dan leer je dat wel af
Want? Ik neem aan dat het allemaal wel aan bepaalde betrouwbaarheidseisen moet voldoen, dus het is vast iets inhoudelijks? Niet interessant genoeg? Meer interesse voor op en neer en het voorkomen van caissonziekte dan het bestuderen van hordes vissen die je niet kan eten? Wat?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet bij deze onderneming doen
Al kan NL erg mooi zijn met duiken, maar niet zoals Egypte.
Nou, ik ken een stel programmeurs...quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:40 schreef Litpho het volgende:
[..]
Waarbij even opgemerkt mag worden dat zo'n beetje elke IT-studie sinds minstens 1992 dat doel ook al hoog in het vaandel heeft staan. Het stereotype van de IT'er die fundamenteel ongeschikt is om met andere mensen te communiceren wordt al jaren voornamelijk in stand gehouden door bestaande banen, niet door nieuwe. Toegegeven, communiceren met anderen en commerciëel inzicht zijn wél twee compleet verschillende dingen.
studeren in de VS is kei-duurquote:
Dat is het ook. De technische kennis heb je al, dan is het leren presenteren en uitleggen. Vooral dat laatste is lastig als je les moet geven in "inleiding programmeren" Wat is een variabelequote:Op woensdag 9 mei 2007 22:42 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik wil ook doceren. Embedded systems of C++ ofzo. Lijkt mij tof
.
Ik zeg alleen maar wat over de doelstelling van de studies, niet over het resultaat. Ik kijk wel uitquote:
Ondanks alle bloed, zweet en tranen van de afgelopen jaren ben ik toch erg blij eerst wat jaren HBO te hebben gedaan. Het is niet zo gek voor verlegen mensen om niet onder, bijvoorbeeld, presenteren uit te kunnen komen. Ik denk niet dat ik nu mijn zenuwen veel beter onder controle zou hebben gehad als ik dat niet allemaal had moeten doen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:39 schreef Hime het volgende:
[..]
Van veel mensen met een universitaire opleiding krijg ik ook te horen dat ze dat soort vakken nooit gehad hebben.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:39 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, en dat zal vast ook mijn zwakte zijn, ben ik echt allergisch voor presenteren en rapporteren. Het had niets voor mij geweest.
Toevallig aan de HHS gestudeerd?
Geduld hebben. Maar als je het goed doet krijg je er zoveel voor terug. Nog sterker... sommige mensen vragen zich in de P. fase bij ons af wat sommige operators doen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:43 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat is het ook. De technische kennis heb je al, dan is het leren presenteren en uitleggen. Vooral dat laatste is lastig als je les moet geven in "inleiding programmeren" Wat is een variabele
'And then there was food!'quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:43 schreef Anthraxx het volgende:
"The adventures of Curly Sue, by CL"
Klopt, maar dat is raar, want hoeveel procent van de universitair opgeleide mensen komt in het bedrijfsleven terecht?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:41 schreef Thisbe het volgende:
[..]
De universiteit is dan ook helemaal niet gericht op de praktijk maar puur op de wetenschap.
Een vriendin van mij geeft nu college bij Romeins recht, en ze krijgt vólgend jaar een cursus doceren.![]()
Och, studenten hebben gewoon te doen wat ik zeg, aldus die docerende vriendin.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:41 schreef AirwiN het volgende:
Het voordeel voor mij is dat ik aan de reactie van anderen kan opmerken dat ik weer flink in één van mijn valkuilen aan het trappen ben. En daar kun je jezelf weer in corrigeren...
Klopt, commercieel inzicht is nog wel aan te leren. Communiceren moet van nature ook wel in je zitten. En helaas ben ik al tegen teveel ICT'ers aangelopen die teveel in hun eigen vaktermen verstrikt raken in plaats van het vermogen op te brengen om eens te luisteren naar de klant.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:40 schreef Litpho het volgende:
[..]
Waarbij even opgemerkt mag worden dat zo'n beetje elke IT-studie sinds minstens 1992 dat doel ook al hoog in het vaandel heeft staan. Het stereotype van de IT'er die fundamenteel ongeschikt is om met andere mensen te communiceren wordt al jaren voornamelijk in stand gehouden door bestaande banen, niet door nieuwe. Toegegeven, communiceren met anderen en commerciëel inzicht zijn wél twee compleet verschillende dingen.
"they say goldfish have no memoryquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:43 schreef Anthraxx het volgende:
"The adventures of Curly Sue, by CL"
"After three months of solid darkness my bowl was cleaned. I finally could see the world around me again..."quote:
Mocht je nog een communicatietrainer zoeken: ondergetekende houdt zich aanbevolenquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:46 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Klopt, commercieel inzicht is nog wel aan te leren. Communiceren moet van nature ook wel in je zitten. En helaas ben ik al tegen teveel ICT'ers aangelopen die teveel in hun eigen vaktermen verstrikt raken in plaats van het vermogen op te brengen om eens te luisteren naar de klant.
Ik heb er ook meer dan zat goede ontmoet overigens, moge dat duidelijk zijn!
Ondanks een bijstand-aanvraag?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:45 schreef Burdie het volgende:
Oh en @Twist: ik heb een bijzonder geniale folder gekregen over de WAJONG en er gaat iemand voor me uitzoeken of ik er recht op heb.
Probeer dat eens in het bedrijfslevenquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:44 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Och, studenten hebben gewoon te doen wat ik zeg, aldus die docerende vriendin.
Zou het? Ik kan me niet voorstellen dat al die wetenschappers contactgestoord zijn? En inhoudelijk zullen ze toch wel capabel zijn?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:44 schreef Hime het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is raar, want hoeveel procent van de universitair opgeleide mensen komt in het bedrijfsleven terecht?
En dat zijn nou juist de mensen die vaak vet betaald worden om managertje te spelen terwijl ze daar totaal niet capabel voor zijn. Zo spijtig.
Als je iets doet moet je het goed doen, dus ik zou een wat lastiger water uitzoeken. Al kan de Noordzee kut zijnquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Want? Ik neem aan dat het allemaal wel aan bepaalde betrouwbaarheidseisen moet voldoen, dus het is vast iets inhoudelijks? Niet interessant genoeg? Meer interesse voor op en neer en het voorkomen van caissonziekte dan het bestuderen van hordes vissen die je niet kan eten? Wat?
Is dat het vervolg op "Curly Sue vs. the Minitiature Octopus"?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:46 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
"After three months of solid darkness my bowl was cleaned. I finally could see the world around me again..."
Het is maar wat je leuk vindt.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:44 schreef Burdie het volgende:
Wat gaan jullie snel zeg!
En volgende maand zit ik in de bijstand.
En zo niet? Dan moet ik de directie MT leden maar even op de gang zetten?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:44 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Och, studenten hebben gewoon te doen wat ik zeg, aldus die docerende vriendin.
Nee, die iemand gaat uitzoeken of ik WAJONG kan krijgen en anders gaat 'ie bijstand aanvragen voor me. Geniaal he?quote:
Vakinhoudelijk, ja. Managementinhoudelijk, we kunnen alleen maar hopenquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:47 schreef Thisbe het volgende:
[..]
En inhoudelijk zullen ze toch wel capabel zijn?
"...and I could breathe in the fresh liquid that was once a dark coffee brown without dying a horrible, terrible, painful death."quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:46 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
"After three months of solid darkness my bowl was cleaned. I finally could see the world around me again..."
Ik heb nog wel een specifiek stukje bedrijfsleven in de aanbiedingquote:
Ik hou m'n oren en ogen open!quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mocht je nog een communicatietrainer zoeken: ondergetekende houdt zich aanbevolen.
Ja, maar wel de prequel van "The ultimate Curly Sue: life and times of a fish".quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Is dat het vervolg op "Curly Sue vs. the Minitiature Octopus"?
:-oquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:44 schreef Burdie het volgende:
Wat gaan jullie snel zeg!
En volgende maand zit ik in de bijstand.
Aha, ik weet al waarom ik niet het bedrijfsleven in kan. Ik heb het graag voor het zeggen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:48 schreef AirwiN het volgende:
En zo niet? Dan moet ik de directie MT leden maar even op de gang zetten?
niet mijn manier van werken met mensen. Bovenstaande quote geeft precies aan waarom ik bij mijn vorige werkgever ben weg gegaan.
Curly Suequote:Op woensdag 9 mei 2007 22:49 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja, maar wel de prequel van "The ultimate Curly Sue: life and times of a fish".
Moch, dat probleem speelt een niveau lager net zo goed. Tussen HBO en lager geschoolden zie je ook van die problemen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:44 schreef Hime het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is raar, want hoeveel procent van de universitair opgeleide mensen komt in het bedrijfsleven terecht?
En dat zijn nou juist de mensen die vaak vet betaald worden om managertje te spelen terwijl ze daar totaal niet capabel voor zijn. Zo spijtig.
Ah, contactgestoord, dat moet ik zijn!quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:47 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Zou het? Ik kan me niet voorstellen dat al die wetenschappers contactgestoord zijn? En inhoudelijk zullen ze toch wel capabel zijn?
Contactgestoord wil ik niet zeggen, maar ze missen vaak wel wat zelfreflectie en pragmatisme.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:47 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Zou het? Ik kan me niet voorstellen dat al die wetenschappers contactgestoord zijn? En inhoudelijk zullen ze toch wel capabel zijn?
Helder. Enig idee waar ik dan aan moet denken?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:47 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als je iets doet moet je het goed doen, dus ik zou een wat lastiger water uitzoeken. Al kan de Noordzee kut zijn
Dat spreekt, maar zoals je mogelijk hebt gemerkt gaat mijn duikkennis niet veel verder dan het namedroppen van caissonziektequote:Voor de rest is de inhoud hetzelfdd, PADI de organisatie die erboven zit, heeft dat allemaal vastgelegd. Al die dingen die je noemt zit overigens al in het divemaster pakket, instructor gaat meer om de protocollen waar je je aan moet houden
Daar kan ik me na een aantal jaar wedstrijdzwemmen wel het een en ander bij voorstellen. Alhoewel dat natuurlijk wel een gecontroleerdere omgeving was.quote:En laten zien dat je echt kan duiken, door wat strengere tijden te moeten neerzetten met de oefeningen in uithoudingsvermogen. Te denken valt aan met volle uitrusting een xx aantal baantjes zwemmen in een bepaalde tijd. Of gewoonweg zwemmend een teringtijd moeten neerzetten. Of watertrappelen met uitrusting op de vinnen na. Als je vinnen gewend bent een hel....
Op hun theoretische niveau wel, maar ze sturen vaak mensen aan die praktischer bezig zijn.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:47 schreef Thisbe het volgende:
[..]
In de planning: "The World According to Curly-Sue" en "On the Road: Curley Sue's Journey Through the Green Meadows of Holland", of "A Million Little Pieces: Curley-Sue's Compelling Story of Cutting Back On Eating Poo".quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:49 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja, maar wel de prequel van "The ultimate Curly Sue: life and times of a fish".
Dan weet ik nog wel een passend bedrijf voor je!quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:50 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Aha, ik weet al waarom ik niet het bedrijfsleven in kan. Ik heb het graag voor het zeggen.![]()
Kogel + kerk?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dankje!
Ik heb ineens weer zoveel zin in de toekomst!
Vooral die laatste, ik wacht met spanning!quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:51 schreef CherryLips het volgende:
[..]
In de planning: "The World According to Curly-Sue" en "On the Road: Curley Sue's Journey Through the Green Meadows of Holland", of "A Million Little Pieces: Curley-Sue's Compelling Story of Cutting Back On Eating Poo".
Ik doe iig m'n bestquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:50 schreef Frezer het volgende:
[..]
Moch, dat probleem speelt een niveau lager net zo goed. Tussen HBO en lager geschoolden zie je ook van die problemen.
En we hebben het over je gehad, dus je moet terug lezen!quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:53 schreef nixxx het volgende:
sjeempies.. drie topics...
That's not my job asshole...quote:
quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:53 schreef Burdie het volgende:
[..]Zoiets ja. Ik heb in elk geval bedacht wat ik wil.
Doe ze wel wat ik wil? En krijg ik er 350 euro per uur voor?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:52 schreef AirwiN het volgende:
Dan weet ik nog wel een passend bedrijf voor je!Mijn functie is nog vacant!
![]()
quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:55 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Doe ze wel wat ik wil? En krijg ik er 350 euro per uur voor?
Divemaster is de voorbereiding op instructor, eigenlijk krijg je daar alle kennis al. Medische achtergronden, wat biologie (niet zoveel) etc. Instructor gaat om de regels die je in acht moet nemen, dus precies weten hoe oud iemand moet zijn om aan een bepaalde cursus deel te nemen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:51 schreef Litpho het volgende:
[..]
Helder. Enig idee waar ik dan aan moet denken?
[..]
Dat spreekt, maar zoals je mogelijk hebt gemerkt gaat mijn duikkennis niet veel verder dan het namedroppen van caissonziekte.
[..]
Daar kan ik me na een aantal jaar wedstrijdzwemmen wel het een en ander bij voorstellen. Alhoewel dat natuurlijk wel een gecontroleerdere omgeving was.
"What's eating Curly Sue", "The naked Sue", "Sue-doku" ... en uiteraard de sitcoms "Sudenly Sue-san", "Sue & Grace"...quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:51 schreef CherryLips het volgende:
[..]
In de planning: "The World According to Curly-Sue" en "On the Road: Curley Sue's Journey Through the Green Meadows of Holland", of "A Million Little Pieces: Curley-Sue's Compelling Story of Cutting Back On Eating Poo".
ctrl+fquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:54 schreef AirwiN het volgende:
[..]
En we hebben het over je gehad, dus je moet terug lezen!
Hime @ werkgever: "Voor jou 10 anderen!"quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:55 schreef Burdie het volgende:
[..]!
Lees even het AD van afgelopen zaterdag, daar was een hele bijlage over salarisonderhandelingen.
Ik weet wel wat ik kan vragen hoor. Maar mijn advies zal inderdaad zoiets kosten, helaas gaat het overgrote gedeelte ervan naar de maatschap.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:55 schreef Burdie het volgende:!
Lees even het AD van afgelopen zaterdag, daar was een hele bijlage over salarisonderhandelingen.
Curly Sue heeft nog geen kennis gemaakt met Q.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:57 schreef Pheno het volgende:
Curly Sue: Q is good for you?
Nee, jij moet uitvoeren van het MT wil. Bij voldoende marionette capaciteiten kom je wellicht in aanmerking voor een hogere functie. Daar zul je je overigens wel goed voor moeten inlikken. Opleiding hechten ze geen waarde aan. Het gaat er vooral om dat je mensen zodanig kunt afstompen dat ze niet meer met je in discussie gaan omdat ze weten dat het toch geen zin heeft.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:55 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Doe ze wel wat ik wil? En krijg ik er 350 euro per uur voor?
Jij bent dan ook in één woord geweldig!quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:55 schreef Hime het volgende:
[..]
En je weet hoeveel energie het me kost, maar uiteindelijk krijg ik 't wel voor mekaar
Ach ja, ik heb niet de indruk dat je echt terugschrikt voor dat niveau, nee. Maar wat ik eigenlijk bedoelde te vragen: "Aan wat voor soort water moet ik dan wel denken?"quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:56 schreef Pheno het volgende:
Divemaster is dan ook de leukste cursus van het stel. Samen met wat zogenaamde specialties. Nitrox is bv eitje, gewoon duiken met verrijkt zuurstof en daar de gevolgen van weten. Die cursus heb ik uit noodzaak op instructor niveau gehad, oftewel, ik zou er les in moeten kunnen geven. Instructor is namelijk het begin, voor elke specialty heb je weer een instructor cursus. Alleen in egypte hadden ze geen engels of nederlands nitrox boek, alleen een instructor versie. Mij best
He, die beredenering ken ik. Reden #3 dat ik weg gaquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:58 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Nee, jij moet uitvoeren van het MT wil. Bij voldoende marionette capaciteiten kom je wellicht in aanmerking voor een hogere functie. Daar zul je je overigens wel goed voor moeten inlikken. Opleiding hechten ze geen waarde aan. Het gaat er vooral om dat je mensen zodanig kunt afstompen dat ze niet meer met je in discussie gaan omdat ze weten dat het toch geen zin heeft.
Die 350 euro is een redelijke benadering van de cummulatieve verhoging van je maandsalaris voor een periode van een jaar of vier. 'Mensen werken hier niet voor het geld. Mensen werken hier omdat ze het leuk vinden'.
Da's nog best veel danquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:58 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Nee, jij moet uitvoeren van het MT wil. Bij voldoende marionette capaciteiten kom je wellicht in aanmerking voor een hogere functie. Daar zul je je overigens wel goed voor moeten inlikken. Opleiding hechten ze geen waarde aan. Het gaat er vooral om dat je mensen zodanig kunt afstompen dat ze niet meer met je in discussie gaan omdat ze weten dat het toch geen zin heeft.
Die 350 euro is een redelijke benadering van de cummulatieve verhoging van je maandsalaris voor een periode van een jaar of vier. 'Mensen werken hier niet voor het geld. Mensen werken hier omdat ze het leuk vinden'.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:58 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik ben een burgermansdochter. Niet meer, niet minder. Dubbeltje, kwartjequote:Op woensdag 9 mei 2007 22:59 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Jij bent dan ook in één woord geweldig!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |