quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:18 schreef Thisbe het volgende:
Jammer dat jullie hbo'ers zijn.
Ik ben alles.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:18 schreef Thisbe het volgende:
HBO'ers...quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:18 schreef Thisbe het volgende:
Is dat het MBO voor analfabeten?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:19 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Nog een paar maanden voor ik m'n MBA heb...
Dan ben jij ook alles?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:19 schreef Anthraxx het volgende:
[..]. Volgend jaar studeer ik aan de Universiteit.
Is dat een groente?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:18 schreef Anthraxx het volgende:
De Aardappel is dan ook een uitermate boeiende groente dat ik daar een hele studie aan zou willen wijden.
Jaquote:
Maar toch gezellig dat je je verlaagt tot je gezicht te laten zien in deze educatieachterbuurtquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:18 schreef Thisbe het volgende:
Nog geen academicus,quote:
Oei. Dat heeft een enigszins negatieve en gedevalueerde waarde.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:19 schreef AirwiN het volgende:
[..]
HBO'ers...![]()
Nog een paar maanden voor ik m'n MBA heb...
Nee, da's Moderne Bedrijfs Administratie... Internationaal erkend!quote:
Het zal vast een training zijn in de omgang met het plebs.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Maar toch gezellig dat je je verlaagt tot je gezicht te laten zien in deze educatieachterbuurt.
Ja, dat betekent zeker puntenaftrek!quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Maar toch gezellig dat je je verlaagt tot je gezicht te laten zien in deze educatieachterbuurt.
Volgens de vakbladen wel. Ik heb er bij mijn sollicitaties weinig last van gehad. Het feit dat ik met de studie bezig was, was voor zodanig veel bedrijven al reden om mij uit te nodigen, dat ik de luxe had om te kiezen waar ik op gesprek ging...quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:23 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Oei. Dat heeft een enigszins negatieve en gedevalueerde waarde.
"Edelachtbare, ik wil graag relatieve cultuurverschillen als argument aanvoeren. In de achterbuurten van het internet..."quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:24 schreef Frezer het volgende:
[..]
Het zal vast een training zijn in de omgang met het plebs.
Ik de middelbare school en die heb ik niet eens afgemaakt.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:23 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Wat hebben jullie allemaal voor soort opleidingen gedaan trouwens?
Volgens mij ligt het eraan waar je de opleiding volgt, want de ene MBA is de andere niet. En dat soort niveauverschillen zijn we in Nederland niet echt gewend.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:25 schreef AirwiN het volgende:
Volgens de vakbladen wel. Ik heb er bij mijn sollicitaties weinig last van gehad. Het feit dat ik met de studie bezig was, was voor zodanig veel bedrijven al reden om mij uit te nodigen, dat ik de luxe had om te kiezen waar ik op gesprek ging...
Ik moet nog een maandje: mens-techniek interactie aan de tu.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:24 schreef Anthraxx het volgende:
MAVO, MBO Elektrotechniek Werktuigbouwkunde en HBO ElektrotechniekWerktuigbouwkunde tot nu toe. Volgend jaar begin ik aan een Master Software Technology aan de Universiteit Utrecht.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:25 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Een paard?
Een knol is toch ook een groente?![]()
Verwarrend allemaal hoor. Misschien is het wel fruit!quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:18 schreef Anthraxx het volgende:
De Aardappel is dan ook een uitermate boeiende groente dat ik daar een hele studie aan zou willen wijden.
Ah, de Franse school van la pomme de terrequote:Op woensdag 9 mei 2007 22:28 schreef Hime het volgende:
[..]
[..]
Verwarrend allemaal hoor. Misschien is het wel fruit!
Ik doe 'm niet bij één van de hoger gewaardeerden, de Erasmus Universiteit of Nyenrode ofzo. Het Ministerie waar ik nu zit, zit allemaal bedrijfskundigen die van het Erasmus afkomen. De theoretische kennis hebben ze wel, maar ze missen duidelijk het psychologische deel wat mijn opleiding onderscheidt van de anderen. Die mensen hebben nul benul van hoe om te gaan met mensen...quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:27 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Volgens mij ligt het eraan waar je de opleiding volgt, want de ene MBA is de andere niet. En dat soort niveauverschillen zijn we in Nederland niet echt gewend.
Maar 20 jaar later ben je toch nog redelijk terecht gekomen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:26 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik de middelbare school en die heb ik niet eens afgemaakt..
Ik studeer al jaren niet meer (formeel, bijscholen blijft altijd) en doe consultancy in de IT.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:28 schreef Thisbe het volgende:
Hè, zonder flauwigheid! Annie doet elektrotechniek, en de rest?
Ik heb commerciele elektrotechniek gedaan, goed genoeg voor een ing. titel.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:28 schreef Thisbe het volgende:
Hè, zonder flauwigheid! Annie doet elektrotechniek, en de rest?
Ik eet denk ik met "mazzel" 1x per week gebakken krieltjes . Ik ben geen aardappel mens. Op de stampotten na, dat is dan wel weer goed te doenquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:28 schreef Anthraxx het volgende:
Ach, het is in ieder geval niet te vreten als het gekookt is.
Ik neem aan dat je ook enige formele cursussen hebt moeten doen om duikinstructie te mogen geven?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:30 schreef Pheno het volgende:
Iedereen weet al wat ik gedaan heb
Wat is het verschil tussen commerciele elektrotechniek en de klassieke vorm? Meer bedrijfskunde?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:30 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik heb commerciele elektrotechniek gedaan, goed genoeg voor een ing. titel.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:30 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik eet denk ik met "mazzel" 1x per week gebakken krieltjes . Ik ben geen aardappel mens. Op de stampotten na, dat is dan wel weer goed te doen
Is daar een opleiding voor? Hoe spreek ik mijn medemens op een normale manier aan?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:29 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik doe 'm niet bij één van de hoger gewaardeerden, de Erasmus Universiteit of Nyenrode ofzo. Het Ministerie waar ik nu zit, zit allemaal bedrijfskundigen die van het Erasmus afkomen. De theoretische kennis hebben ze wel, maar ze missen duidelijk het psychologische deel wat mijn opleiding onderscheidt van de anderen. Die mensen hebben nul benul van hoe om te gaan met mensen...
Het verschil tussen Sony en Philips. Een werkende marketingafdelingquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:32 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen commerciele elektrotechniek en de klassieke vorm? Meer bedrijfskunde?
AIDS-kindjes in Afrika hebben het idd nog net slechter.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:29 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Maar 20 jaar later ben je toch nog redelijk terecht gekomen.
Ondanks het permanente lekkere weerquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:33 schreef Q. het volgende:
[..]
AIDS-kindjes in Afrika hebben het idd nog net slechter..
Welke studie had je het liefst gedaan dan?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:32 schreef Hime het volgende:
Mag je hier ook melden welke studie je liever gedaan zou hebben dan je in werkelijkheid gedaan hebt?
Dit wordt mijn volgende:quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:31 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je ook enige formele cursussen hebt moeten doen om duikinstructie te mogen geven?
Je bent me nét voor.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:31 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je ook enige formele cursussen hebt moeten doen om duikinstructie te mogen geven?
Jij bent toch ook nog iets aan het doen?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:32 schreef Hime het volgende:
Mag je hier ook melden welke studie je liever gedaan zou hebben dan je in werkelijkheid gedaan hebt?
Er zijn zat cursussen voor en in veel HBO-opeidingen is dat een standaard deel van de opleiding. Bij mij iig welquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:32 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Is daar een opleiding voor? Hoe spreek ik mijn medemens op een normale manier aan?
Dat vroeg de recruiter vanmiddag aan mij, of ik met mensen kon omgaan.![]()
Japanse taal en cultuurquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:33 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Welke studie had je het liefst gedaan dan?
Ik ben alleen bezig met Pim's talencursusquote:
Deeltijd jaquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:34 schreef Frezer het volgende:
[..]
Jij bent toch ook nog iets aan het doen?
Ja joh? Heb ik nog nooit van gehoord, maar sommige mensen kunnen dat inderdaad wel gebruiken ja.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:34 schreef Hime het volgende:
[..]
Er zijn zat cursussen voor en in veel HBO-opeidingen is dat een standaard deel van de opleiding. Bij mij iig wel
Jij hebt echt een keer een beurt nodig. Q!!!!quote:
Whehehehe, die zit momenteel ook weer in de CD-speler van m'n autoquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:36 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik ben alleen bezig met Pim's talencursus
MA Creative Writing, maar die wordt niet gegeven in NL.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:32 schreef Hime het volgende:
Hoi!quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:36 schreef Pheno het volgende:
[..]
Jij hebt echt een keer een beurt nodig. Q!!!!
30% vakken zoals: rapporteren, presenteren, commerciele economie, interviews houden etc. De overige 70% zijn technische vakken.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:32 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen commerciele elektrotechniek en de klassieke vorm? Meer bedrijfskunde?
Ziet er leuk uitquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:33 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dit wordt mijn volgende:
http://www.godive.nl/padi(...)structeur/index.html
Ik ben al divemaster, waardoor je mag assisteren. Kortom een groepje van 2~3 man mag begeleiden. Onder toezicht, maar ja, die instructeur is ook bezig.
Idem, op dat cd gedeelte na. Minidiscquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:37 schreef Hime het volgende:
[..]
Whehehehe, die zit momenteel ook weer in de CD-speler van m'n auto
Als ik een keer niet naar de kapper ga.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:38 schreef Anthraxx het volgende:
Lijk jij op Mr. Darcy Q. ?
Van veel mensen met een universitaire opleiding krijg ik ook te horen dat ze dat soort vakken nooit gehad hebben.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:36 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ja joh? Heb ik nog nooit van gehoord, maar sommige mensen kunnen dat inderdaad wel gebruiken ja.
En ik had ook nog graag kunstgeschiedenis gedaan, maar dat komt nog.![]()
Ik zou het ook niet bij deze onderneming doenquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:37 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit. Alhoewel mij persoonlijk een wat meer levend water (zoals bijv. de Middelandse zee) meer zou trekken dan een of andere zandafgraving op de Hoge Veluwe.
Op de uni lopen ook meer dan genoeg docenten rond die dat kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:36 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ja joh? Heb ik nog nooit van gehoord, maar sommige mensen kunnen dat inderdaad wel gebruiken ja.
En ik had ook nog graag kunstgeschiedenis gedaan, maar dat komt nog.![]()
Om eerlijk te zijn, en dat zal vast ook mijn zwakte zijn, ben ik echt allergisch voor presenteren en rapporteren. Het had niets voor mij geweest.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:37 schreef AirwiN het volgende:
[..]
30% vakken zoals: rapporteren, presenteren, commerciele economie, interviews houden etc. De overige 70% zijn technische vakken.
Doel van de studie is om het stigma van de niet communicatief vaardige techneut te doorbreken. De opleiding pretendeert techneuten met commerciele vaardigheden of commerciele mensen met een technische achtergrond af te leveren.
Ik moet zeggen, in mijn vorige functies (consultant bij een ICT bedrijf die software leverde voor grootkeukens, en hoofd binnendienst bij een technisch businnes to business bedrijf) heb ik duidelijk voordeel gehad van het feit dat ik van beide expertises kennis heb.
Hup naar 't buitenland dan!quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
MA Creative Writing, maar die wordt niet gegeven in NL.
keiharde sex is af en toe ook nodigquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:37 schreef Thisbe het volgende:
Romantiek Pheno! Romantiek!
Ik heb er ook nog eentje liggen... een japansequote:Op woensdag 9 mei 2007 22:38 schreef Pheno het volgende:
[..]
Idem, op dat cd gedeelte na. Minidisc
Volgens mij ben ik de laatste aanhanger van dat systeem
Waarbij even opgemerkt mag worden dat zo'n beetje elke IT-studie sinds minstens 1992 dat doel ook al hoog in het vaandel heeft staan. Het stereotype van de IT'er die fundamenteel ongeschikt is om met andere mensen te communiceren wordt al jaren voornamelijk in stand gehouden door bestaande banen, niet door nieuwe. Toegegeven, communiceren met anderen en commerciëel inzicht zijn wél twee compleet verschillende dingen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:37 schreef AirwiN het volgende:
Doel van de studie is om het stigma van de niet communicatief vaardige techneut te doorbreken.
Dat had ik in het begin ook, vandaar dat ik mezelf gewoonweg in het doceren gegooid heb. Dan leer je dat wel afquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:39 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, en dat zal vast ook mijn zwakte zijn, ben ik echt allergisch voor presenteren en rapporteren. Het had niets voor mij geweest.
Toevallig aan de HHS gestudeerd?
De universiteit is dan ook helemaal niet gericht op de praktijk maar puur op de wetenschap.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:39 schreef Hime het volgende:
[..]
Van veel mensen met een universitaire opleiding krijg ik ook te horen dat ze dat soort vakken nooit gehad hebben.
Het gaat verder dan dat. Je wordt eerst zelf doorgezaagd onder het mom van: pas als je weet hoe je overkomt, dan kun je pas effectief met anderen aan de slag.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:32 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Is daar een opleiding voor? Hoe spreek ik mijn medemens op een normale manier aan?
Ik wil ook doceren. Embedded systems of C++ ofzoquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:41 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat had ik in het begin ook, vandaar dat ik mezelf gewoonweg in het doceren gegooid heb. Dan leer je dat wel af
Want? Ik neem aan dat het allemaal wel aan bepaalde betrouwbaarheidseisen moet voldoen, dus het is vast iets inhoudelijks? Niet interessant genoeg? Meer interesse voor op en neer en het voorkomen van caissonziekte dan het bestuderen van hordes vissen die je niet kan eten? Wat?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet bij deze onderneming doen
Al kan NL erg mooi zijn met duiken, maar niet zoals Egypte.
Nou, ik ken een stel programmeurs...quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:40 schreef Litpho het volgende:
[..]
Waarbij even opgemerkt mag worden dat zo'n beetje elke IT-studie sinds minstens 1992 dat doel ook al hoog in het vaandel heeft staan. Het stereotype van de IT'er die fundamenteel ongeschikt is om met andere mensen te communiceren wordt al jaren voornamelijk in stand gehouden door bestaande banen, niet door nieuwe. Toegegeven, communiceren met anderen en commerciëel inzicht zijn wél twee compleet verschillende dingen.
studeren in de VS is kei-duurquote:
Dat is het ook. De technische kennis heb je al, dan is het leren presenteren en uitleggen. Vooral dat laatste is lastig als je les moet geven in "inleiding programmeren" Wat is een variabelequote:Op woensdag 9 mei 2007 22:42 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik wil ook doceren. Embedded systems of C++ ofzo. Lijkt mij tof
.
Ik zeg alleen maar wat over de doelstelling van de studies, niet over het resultaat. Ik kijk wel uitquote:
Ondanks alle bloed, zweet en tranen van de afgelopen jaren ben ik toch erg blij eerst wat jaren HBO te hebben gedaan. Het is niet zo gek voor verlegen mensen om niet onder, bijvoorbeeld, presenteren uit te kunnen komen. Ik denk niet dat ik nu mijn zenuwen veel beter onder controle zou hebben gehad als ik dat niet allemaal had moeten doen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:39 schreef Hime het volgende:
[..]
Van veel mensen met een universitaire opleiding krijg ik ook te horen dat ze dat soort vakken nooit gehad hebben.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:39 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, en dat zal vast ook mijn zwakte zijn, ben ik echt allergisch voor presenteren en rapporteren. Het had niets voor mij geweest.
Toevallig aan de HHS gestudeerd?
Geduld hebben. Maar als je het goed doet krijg je er zoveel voor terug. Nog sterker... sommige mensen vragen zich in de P. fase bij ons af wat sommige operators doen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:43 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat is het ook. De technische kennis heb je al, dan is het leren presenteren en uitleggen. Vooral dat laatste is lastig als je les moet geven in "inleiding programmeren" Wat is een variabele
'And then there was food!'quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:43 schreef Anthraxx het volgende:
"The adventures of Curly Sue, by CL"
Klopt, maar dat is raar, want hoeveel procent van de universitair opgeleide mensen komt in het bedrijfsleven terecht?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:41 schreef Thisbe het volgende:
[..]
De universiteit is dan ook helemaal niet gericht op de praktijk maar puur op de wetenschap.
Een vriendin van mij geeft nu college bij Romeins recht, en ze krijgt vólgend jaar een cursus doceren.![]()
Och, studenten hebben gewoon te doen wat ik zeg, aldus die docerende vriendin.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:41 schreef AirwiN het volgende:
Het voordeel voor mij is dat ik aan de reactie van anderen kan opmerken dat ik weer flink in één van mijn valkuilen aan het trappen ben. En daar kun je jezelf weer in corrigeren...
Klopt, commercieel inzicht is nog wel aan te leren. Communiceren moet van nature ook wel in je zitten. En helaas ben ik al tegen teveel ICT'ers aangelopen die teveel in hun eigen vaktermen verstrikt raken in plaats van het vermogen op te brengen om eens te luisteren naar de klant.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:40 schreef Litpho het volgende:
[..]
Waarbij even opgemerkt mag worden dat zo'n beetje elke IT-studie sinds minstens 1992 dat doel ook al hoog in het vaandel heeft staan. Het stereotype van de IT'er die fundamenteel ongeschikt is om met andere mensen te communiceren wordt al jaren voornamelijk in stand gehouden door bestaande banen, niet door nieuwe. Toegegeven, communiceren met anderen en commerciëel inzicht zijn wél twee compleet verschillende dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |