Ja, dat laatste dat ken ik... Ieder gesprek is toch weer een flinke inspanning...quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:30 schreef Thisbe het volgende:
@ Airwin, de headhunter zei vandaag dat het kantoor waarbij ik gesolliciteerd had heel erg dol was op mensen met hoge cijfers. En nu ben ik natuurlijk briljant, alleen zonder de bijbehorende cijfers.![]()
En het gesprek van vorige week was bij een ander kantoor.
En je wordt moe van solliciteren.![]()
Als ik de vacatures mag geloven is dat ook zo,quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:33 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat komt goed, het lijkt wel alsof bedrijven alleen starters met 20 jaar werkervaring zoeken, maar dat is niet zo
Ik, cum laude?quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:40 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ja, dat laatste dat ken ik... Ieder gesprek is toch weer een flinke inspanning...
Verbeter mij als ik het mis heb, maar meldde je eerder niet dat je cum laude was afgestudeerd? En anders, kandidaten selecteren op cijfers is een keuze, de vraag is of je daarmee de beste binnen haalt. Lerend vermogen bepaalt natuurlijk maar een beperkt deel van de kwaliteit die je kunt bieden...
Tja, de vacatures. Elke randdebiel snapt dat die eisen niet kunnen, maar ze proberen het tochquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:42 schreef Frezer het volgende:
[..]
Als ik de vacatures mag geloven is dat ook zo,. Maar via detachering zijn er wat meer mogelijkheden gelukkig, al vind ik het een maf systeem,
.
Is dat wel iets waar je probeert bij een nieuwe werkgever weer tijd voor te regelen? Sowieso verminderde reistijd, maar ook bijv. 36 uur?quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:38 schreef Pheno het volgende:
Ik geef geen duikles meer. Geen tijd door werk etc.
Als dat financieel zou kunnen. _Arual_s contract loopt ook weer zo af, dan sta ik er weer alleen voor.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Is dat wel iets waar je probeert bij een nieuwe werkgever weer tijd voor te regelen? Sowieso verminderde reistijd, maar ook bijv. 36 uur?
Je kwam geloofwaardig genoeg over...quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:44 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ik, cum laude?Integendeel! Ze zochten voor dat kantoor eigenlijk alleen mensen die cum laude waren afgestudeerd. En mijn opmerking was pure sarcasme, ik heb wel mijn opleidingen afgemaakt, maar dan wel met vrolijke zesjes en een enkele zeven.
![]()
_Arual_ zapte die net weg, ze vond er geen reet aanquote:
quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:48 schreef Pheno het volgende:
[..]
_Arual_ zapte die net weg, ze vond er geen reet aan
Gelijk heeft ze
Maar om dan die zelfde starter aan te nemen via een detacheringbureau en er veel meer voor betalen vind ik zo raar.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:45 schreef Pheno het volgende:
[..]
Tja, de vacatures. Elke randdebiel snapt dat die eisen niet kunnen, maar ze proberen het toch
Is struikelen over een schemerlampje zodat dan je badjas openvalt terwijl er een monteur op bezoek is niet een typische Bridget Jones actie? Dat zou toch een groot feest der herkenning moeten zijn voor _Arual_...quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:48 schreef Pheno het volgende:
[..]
_Arual_ zapte die net weg, ze vond er geen reet aan
Gelijk heeft ze
Ook als je wel iets te verliezen hebt, lijkt het me een hele ervaring. Ik ben dan ook druk bezig met verkennen op de expat-marktquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:54 schreef Pheno het volgende:
[..]
Beter? Nee. Wel anders. Hier heb ik sowieso niets, ik zou niets te verliezen hebben.
Het gesprek ging heel goed hoor, daar niet van. De recruiter vond de eisen van dat kantoor ook idioot (liet ze doorschemeren), maar ja, zij is een tussenpersoon. Ze had wel een ander kantoor in de aanbieding, waar wel echte mensen werken.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:47 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Je kwam geloofwaardig genoeg over...
Hoe ging het gesprek verder naar jouw idee?
Ik ken de film voor de rest niet, ik kan 10 minuten kijken en dan zap ik al.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:50 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Is struikelen over een schemerlampje zodat dan je badjas openvalt terwijl er een monteur op bezoek is niet een typische Bridget Jones actie? Dat zou toch een groot feest der herkenning moeten zijn voor _Arual_...
Als er een vacature op Bonaire is dan ben ik wegquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:51 schreef webspider het volgende:
[..]
Ook als je wel iets te verliezen hebt, lijkt het me een hele ervaring. Ik ben dan ook druk bezig me te verkennen op de expat-markt.
Och, zo ken ik er nog wel een hoor. Alleen spelen er in mijn verhaal twee monteurs mee.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:50 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Is struikelen over een schemerlampje zodat dan je badjas openvalt terwijl er een monteur op bezoek is niet een typische Bridget Jones actie? Dat zou toch een groot feest der herkenning moeten zijn voor _Arual_...
Het postkantoor zoekt nog een stempelmachineonderhouder.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:52 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als er een vacature op Bonaire is dan ben ik weg
Who the fuck is Darcy? Naast de buren van de Bundies?quote:
Iets meer herseninhoud als vereiste vind ik ook primaquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:53 schreef webspider het volgende:
[..]
Het postkantoor zoekt nog een stempelmachineonderhouder.
Dan wil ik wel vrienden met je zijn.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:52 schreef Pheno het volgende:
Als er een vacature op Bonaire is dan ben ik weg
Ik neem aan dat het in het juristen wereldje ook redelijk goed gaat momenteel? En als je eenmaal begonnen bent is het makkelijk iets te vinden dat beter bij je past.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:52 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Het gesprek ging heel goed hoor, daar niet van. De recruiter vond de eisen van dat kantoor ook idioot (liet ze doorschemeren), maar ja, zij is een tussenpersoon. Ze had wel een ander kantoor in de aanbieding, waar wel echte mensen werken.
En Bridget Jones is toch al heel vaak op de tv geweest?
En petitlapin, 68 brieven!Daar zou de moed me enorm van in de schoenen zinken. Waren dat ook juridische vacatures?
Idioot is misschien niet het juiste woord, maar als je dergelijke eisen stelt, dan haal je ook een bepaald type mensen binnen, die het in het ergste geval nog altijd met elkaar eens zijn ook. Dat kan nog wel eens leiden tot gebrek aan een frisse blik of een andere kijk op het geheel...quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:52 schreef Thisbe het volgende:
Het gesprek ging heel goed hoor, daar niet van. De recruiter vond de eisen van dat kantoor ook idioot (liet ze doorschemeren), maar ja, zij is een tussenpersoon. Ze had wel een ander kantoor in de aanbieding, waar wel echte mensen werken.
Ik ga er niet vanuit dat iemand me uit dit topic me ooit wilt zien. Ik geloof dat er sowieso al een paar me goed zat zijnquote:
Over het algemeen is dit niet het gewenste effect van een man op een vrouw.quote:
Oeps, ik had ff het Bridget Jones gemist en dacht bij deze naar hierboven aan Jefferson Darcy uit Married with Childeren.quote:
In de Intermediair stond een tijdje geleden nog een vacature voor aardappeltester. Lijkt je dat wat?quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:55 schreef Pheno het volgende:
[..]
Iets meer herseninhoud als vereiste vind ik ook prima
Lachenquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:56 schreef AirwiN het volgende:
[..]
In de Intermediair stond een tijdje geleden nog een vacature voor aardappeltester. Lijkt je dat wat?
Derde gesprek. Voor de rest hetzelfde verhaal, ik zit er alweer bijna zeven jaar.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:53 schreef Q. het volgende:
Ik geloof dat ik na mn 7e gesprek een bedrijf had gevonden wat zo gek was om mij aan te nemen. En ik zit er nog steeds. En ze zijn nog tevreden met me ook! Ik snap er niets van.
Ik ga er van uit dat je dat mis hebt.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:55 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik ga er niet vanuit dat iemand me uit dit topic me ooit wilt zien. Ik geloof dat er sowieso al een paar me goed zat zijn
Bedrijfje waar ik werk is groot genoeg om nog verder in te groeien. En ik geloof dat we binnenkort nog een ander bedrijfje kunnen gaan overnemen waardoor we nog een tikje groter zouden kunnen worden.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
Derde gesprek. Voor de rest hetzelfde verhaal, ik zit er alweer bijna zeven jaar.
Nee, kleinerende opmerkingen zatquote:
Weinig de laatste tijd hoor. Mijn overijverige collega naast me zit te veel te zeuren.quote:
Dat vond ik ook... Tot je de gevraagde competenties ziet... Het is een WO functie...quote:
Werkt hij voor Danny?quote:
Nou...Ik moet wel een kantoor zien te vinden waar ik aangenomen word, én waar ik met plezier naartoe ga. Want ik moet ook nog een opleiding van drie jaar doen, en die doe je in principe binnen hetzelfde kantoor. En drie jaar met tegenzin naar het kantoor gaan zie ik niet zo zitten.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:55 schreef Frezer het volgende:
Ik neem aan dat het in het juristen wereldje ook redelijk goed gaat momenteel? En als je eenmaal begonnen bent is het makkelijk iets te vinden dat beter bij je past.
Ik wil je wel zienquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:55 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik ga er niet vanuit dat iemand me uit dit topic me ooit wilt zien. Ik geloof dat er sowieso al een paar me goed zat zijn
Die gaan wel richting meer mensen.quote:
Die krijgt volgens mij iedereen wel naar zijn hoofd. En niet zeuren, er zijn zelfs mensen die met mij bevriend willen zijn uit eigen vrije wil.quote:
Litpho de grootste zeikerd? Welke Litpho heb jij voor je?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:03 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Die krijgt volgens mij iedereen wel naar zijn hoofd. En niet zeuren, er zijn zelfs mensen die met mij bevriend willen zijn uit eigen vrije wil.
En ik vind je niet eens de grootste zeikerd uit dit topic. Let je op Litpho? Ik geef wéér een compliment aan iemand!![]()
Shit, wie moet ik inhalen. Second best is zo rotquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:03 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Die krijgt volgens mij iedereen wel naar zijn hoofd. En niet zeuren, er zijn zelfs mensen die met mij bevriend willen zijn uit eigen vrije wil.
En ik vind je niet eens de grootste zeikerd uit dit topic. Let je op Litpho? Ik geef wéér een compliment aan iemand!![]()
Dat aangenomen worden zal echt wel goed komen, kwestie van tijd. Of je er met plezier naar toe zult gaan moet je helaas voor een groot deel proefondervindelijk achter komen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:00 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Nou...Ik moet wel een kantoor zien te vinden waar ik aangenomen word, én waar ik met plezier naartoe ga. Want ik moet ook nog een opleiding van drie jaar doen, en die doe je in principe binnen hetzelfde kantoor. En drie jaar met tegenzin naar het kantoor gaan zie ik niet zo zitten.
Je leest verkeerdquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:04 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Litpho de grootste zeikerd? Welke Litpho heb jij voor je?
Het is voorspelbaar en zelfs suitable for workquote:
Wat heb je dan aan die opleiding?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:06 schreef Thisbe het volgende:
Een opleiding tot advocaat Frezer, want na een rechtenopleiding kun je nog niks.
quote:
Brazilie is veuls te ver weg. Alhoewel daar wel een vrouwenoverschot is.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:03 schreef Anthraxx het volgende:
Solliciteer dan Q.
en gewoon jurist ? moest ik het opnieuw doen denk ik dat ik niet meer in de advocatuur zou gaan...quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:06 schreef Thisbe het volgende:
Een opleiding tot advocaat Frezer, want na een rechtenopleiding kun je nog niks.
Zoek die kerel op en neuk hemquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:07 schreef CherryLips het volgende:
'I understand that i was labouring under a grave misunderstanding.'
O Darcy..
Ik hou al op.
* noteert *quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:03 schreef Thisbe het volgende:
Let je op Litpho? Ik geef wéér een compliment aan iemand!![]()
Marcy Darcyquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:07 schreef Anthraxx het volgende:
Darcy? Alsin de Darcy van Pride & Prejudice?
quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:06 schreef Thisbe het volgende:
Jij snaptquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:07 schreef Anthraxx het volgende:
Darcy? Alsin de Darcy van Pride & Prejudice?
Dat is de wetenschap Annie. L'art pour l'art. Bij die opleiding leer je onder andere hoe je een proces moet voeren.quote:
Ik snap hem ook hoor, en ik vind hem mooier dan hughquote:
In vond het een leuke (BBC) seriequote:
vooral vennootschapsrecht, ook economisch en fiscaal recht ... maar ik heb een break genomen. Kindjes gaan voorquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:10 schreef Thisbe het volgende:
Dat is de wetenschap Annie. L'art pour l'art. Bij die opleiding leer je onder andere hoe je een proces moet voeren.
@ petitlapin, ik denk dat de advocatuur wel bij mij past. Ik ben wel zo'n doordouwer, en ik vond mijn stage in de advocatuur helemaal het einde. Ben jij nu advocaat? Welk vakgebied?
Hoeveel streepjes heb ik al?quote:
We zijn hier dan ook lief. Somsquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:07 schreef Thisbe het volgende:
Overigens vind ik het erg lief van jullie dat jullie me allemaal succeswensen, en ook nog een geïnteresseerd zijn in mijn verhalen.![]()
![]()
Nu wil je zeker voor iedereen één streepje?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:11 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Hoeveel streepjes heb ik al?
O, ik heb hierboven ook al gezegd dat ik iedereen lief vind, telt dat ook?
Ik zou niet durven mijn voorbarige mening over jou te simplificeren tot slechts een aantal streepjesquote:
Lieve mensen...quote:
quote:
Nah, niets om verontrust over te zijnquote:
Hoef ik de rest van het jaar geen complimenten meer te geven.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:13 schreef Frezer het volgende:
[..]
Nu wil je zeker voor iedereen één streepje?
en AirwiNs.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:14 schreef Anthraxx het volgende:
Niets mis met lieve mensen.
Ach, Al Bundy is een held.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:14 schreef Pheno het volgende:
[..]
[..]
Nah, niets om verontrust over te zijn
Lief is stom.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:14 schreef Anthraxx het volgende:
Niets mis met lieve mensen.
quote:
Als de gelegenheid zich ooit voordoet, ren ik niet weg.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:55 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik ga er niet vanuit dat iemand me uit dit topic me ooit wilt zien.
Ik mag toch hopen dat je dat gevoel van verplichting op iets anders gebaseerd hebt dan mijn wegwerpopmerkingquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:14 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Hoef ik de rest van het jaar geen complimenten meer te geven.
Feitquote:
Aardappelexpert!!!!quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:56 schreef AirwiN het volgende:
[..]
In de Intermediair stond een tijdje geleden nog een vacature voor aardappeltester. Lijkt je dat wat?
Kijk, dat is andere koekquote:
Nog erger!quote:
Ja, dit is nog niet helemaal ware liefde, ben ik bangquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:16 schreef webspider het volgende:
[..]
Als de gelegenheid zich ooit voordoet, ren ik niet weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |