quote:There have been 'sightings' of their little girl as far afield as Morocco and North America. The news coincides with Portuguese detectives travelling to Britain and North Africa in pursuit of leads.
quote:British-born Robert Murat, 33, remains the only formal suspect in the case and police have extended their search to his neighbour's garden, 80 yards from the Mark Warner holiday apartment from where Madeleine was taken. Mr Murat, who says he is innocent, has refused newspaper offers to take a lie test.
quote:Questions also remain about Russian computer expert Sergey Malinka. It has emerged that Mr Malinka, 22, wiped his computer hard disks on the day that he volunteered for police questioning. Mr Malinka, who was reported to have a sexually violent past, said he and Mr Murat were strictly business partners, but neither has explained why they made late-night phone calls to each other the evening Madeleine disappeared.
Ouders die weten hoe ze media aandacht moeten creeeren....quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:28 schreef retteketet het volgende:
Wat heeft dit kind dat de andere kinderen die de laatste jaren in Portugal vermist zijn geraakt niet hebben?
Dat zullen andere mindere draagkrachtige ouders, dus uit een lagere sociale klasse, ook ongetwijfeld denken maar ik zou hetzelfde doen als ik de middelen en mogelijkheden had, zo dubbel ligt dat. En dat het zo'n mooi peutertje is spreekt ook veel mensen aan.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:28 schreef retteketet het volgende:
Wat heeft het voor zin om hier zo onzettend veel media-aandacht aan te geven? Wat heeft dit kind dat de andere kinderen die de laatste jaren in Portugal vermist zijn geraakt niet hebben?
http://en.wikipedia.org/wiki/Missing_White_Girl_Syndromequote:Op woensdag 23 mei 2007 13:28 schreef retteketet het volgende:
Wat heeft het voor zin om hier zo onzettend veel media-aandacht aan te geven? Wat heeft dit kind dat de andere kinderen die de laatste jaren in Portugal vermist zijn geraakt niet hebben?
Jeetje, daar had ik nog niet van gehoord, er is ook voor alles een syndroom kennelijk. Maar goed er is nog geen enkele vooruitgang/doorbraak in het onderzoek behalve dat de eerste DNA-testen niets uitwijzen, overigens is er geen DNA van de vermiste peuter veilig gesteld, zoals van een tandenborstel, wel van de ouders: "None matches the DNA of Briton Murat or his Russian business associate Sergey Malinka, 22, who has been grilled. Amazingly, police have not taken a sample of Madeleine's DNA, even though it could easily be obtained from a toothbrush or hairbrush.Instead, they created a DNA profile from parents Kate and Gerry McCann, both 38, of Rothley, Leics. There will be further DNA tests. The National Institute of Legal Medicine, said: "We can only draw conclusions once analyses are completed." The Mirror. De allerlaatste foto en deze van de kleine, vlak voor de vermissing. Mag moet zelf deze maar bekijken, ik vind het heartbreaking...quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:32 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Missing_White_Girl_Syndrome
Iets wat vooral typisch Amerikaans leek te zijn, maar nu blijkbaar hier ook al doordringt.
ik denk 2 iig de zusjes/broertjes van Madeleine, de derde een vriendinnetje? dochtertje van een bevriend stel dat mee reisde?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:11 schreef Gia het volgende:
http://dvplayer.anp.tv/player/anp_popup.php?seed=a7bbc6d119d97d92baf23eee9a331030&quality=breedband&publisher=fokmagazine&client=anp&browser=Microsoft
Van de frontpage. Weet niet of die ook al hier staat.
Wat is dit voor filmpje? Zijn dat de ouders in die bus? En wie zijn dan die andere 3 kinderen?
Voor een deel heb je gelijk maar ik kijk ook heel veel naar het BBC-news (+Newsnight) en de berichten over de Portugese politie en de verdere onderzoeken over personen kloppen best wel. En verder lees en bericht ik al die verhalen niet over het persoonlijk reilen en zeilen van de ouders en hun wereldtournee want dáármee staan de bladen echt knettervol. Van al die ellenlange lappen tekst haal ik enkele relevante zinnen. Maar oke, dan niet hoor.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:38 schreef Nielsch het volgende:
Al die berichten uit Engelse baggerkranten als de Daily Mail, The Sun en de Daily Mirror zijn vaak voor 80% bij elkaar verzonnen om maar zo spectaculair mogelijk over te komen. Want een nieuw sappig verhaal over de ontvoering doet het goed in de kiosken. Het enige wat deze kranten echter doen is de waarheid verhullen met allerlei belachelijke leugens om maar zoveel mogelijk kranten te verkopen. Al die verhalen over de misstappen van de politie moeten dan ook met een flinke korrel zout genomen worden. Deze kranten spelen puur in op de gevoelens van het Engelse publiek: "die Portugezen zijn stomme idioten". Suko trapt er blijkbaar ook maar al te graag in.
Maar goed, ik hoop nog steeds dat het meisje veilig thuisokmt.
De BBC meldt dat de familie zegt dat de politie iets fout heeft gedaan. Dat is iets anders.quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:37 schreef Suko het volgende:
[..]
Voor een deel heb je gelijk maar ik kijk ook heel veel naar het BBC-news (+Newsnight) en de berichten over de Portugese politie en de verdere onderzoeken over personen kloppen best wel. En verder lees en bericht ik al die verhalen niet over het persoonlijk reilen en zeilen van de ouders en hun wereldtournee want dáármee staan de bladen echt knettervol. Van al die ellenlange lappen tekst haal ik enkele relevante zinnen. Maar oke, dan niet hoor.![]()
Even een P.S. nog: ook de BBC meldt de fout: "But the family said on Tuesday that police had got a crucial fact wrong in the description of the man. The height of the man given on the Portuguese press release was 170cm (5ft 7ins) but it mistakenly appeared as 5ft 10ins in the English version."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |