quote:
Op woensdag 30 mei 2007 12:23 schreef Buschetta het volgende:Ik heb ook niet zomaar een camera bij de hand. En m'n Nokia is echt niet goed genoeg om zoiets te filmen. Probeer maar een vliegtuig op je camera te zetten lukt je niet.
Nee, als een object eenmalig kort te zien is is het wat anders, maar de OP van dit topic claimt dat dit object wekenlang regelmatig te zien was. En niet ergens in timboektoe ofzo. De dude claimt dat ie rustig een camera kon lenen en een paar dagen achtereen er op uit kon trekken en dat ie dan regelmatig na 30 minuten al beet had.
Het ding is zelfs vanuit zn huisramen te zien......
De 2e serie wordt geclaimd in LA gemaakt te zijn..... In beide gevallen is het ondenkbaar dat niet ook een hel berg andere mensen het gezien heetf en dat er geen pers bijgehaald is. En dat er niet veel meer plaatjes van zijn.
Ook zie je in de foto's duidelijk dat het object niet snel bewogen kan hebben op die momenten, daar er geen enkele motion blur is, noch in de achtergrond noch in de lucht, noch in het object. De fotos, als ze echt zijn, zijn rustig gemaakt, en toch staat het onderwerp van de foto's er niet in het midden.
Als ik een bewegend vliegtuig schiet met mn sony camera, ook al zit ik 5x optisch te zoomen, dan nog heb ik m spat in het midden.
Als jij met 200 fotos van een ufo binnenwandelt bij de telegraaf en zegt"geloofuniet? kom maar ff mee naar de veluwe, daar zie ik m elke dag" dan komt er vast wel iemand mee om ff te chekken, zeker als je je halve dorp m eerst ff laat zien en meenemt als getuigen. (of in het geval van amerika, het ding uit de lucht knalt en meebrengt
![]()
)
quote:
Ontopic.
Ik denk dat dit nep is ik vond dat filmpje er overtuigend uitzien en daarvan weten we dat het nep is.
Yup.. ik vind sommige 'zeker nep'fotos zelfs overtuigender dan de 'echte'... maar dat zegt niet bar veel natuurlijk dat is subjectief.
quote:
Ik denk dat ik i.d.d jouw verklaring voor het ontbreken van meerdere ooggetuigen wel kan kloppen. Maar nog steeds verklaren mensen mij voor gek als ik over die UFO begin en dat is gedocumenteerd. En mensen willen niet graag voor gek versleten worden.
jij hebt dat in je eentje gezien, geen fotos en zo... ja dan wordt het meer een 'sterk verhaal' omdat er niks geen 'bewijzen' zijn die je kan bevestigen of weerleggen, zoals in dit geval. Ook kan je niemand even meenemen en ze het laten zien, wat volgens de claims in de OP wèl mogelijk was.
quote:
De nieuwe rendering technieken en het feit dat mensen niet voor gek versleten willen worden is zo'n beetje het einde voor mij om foto's en verhalen serieus te nemen. Tenzij het een polaroid is o.i.d. of de
negatieven geanalyseerd worden. Of er i.d.d tientallen mensen uit verschillende delen van een gebied meldingen doen.
in de tijd van de film waren er ook bergen hoaxes, ik heb er een boek vol van. De enige graadmeter voor waarschijnlijkheid die echt 'scoort' is hoeveel mensen er mee aan komen. Dat ze niet voor gek versleten willen worden, prima, maar tegenwoordig kan je-net als de dude die deze fotos oorspronkelijk plaatste- anoniem je verhaal doen. En als je gewoon 100 getuigen hebt die het ook gezien hebben dan gaat het niet zo hard met de gekverklaringen.
Nogmaals het object uit de OP kan door het hele dorp van de fotograaf gezien zijn, en de 2e serie door 100en mensen in LA, daar het als je de fotos gelooft op 10 meter boven de -lage-stroompalen vloog en over snelwegviaducten. Echt, er zou meteen een opstopping staan met mensen die keken en fotos maakten.
Ergens in midden amerika of zuid amerika waren er in de jaren 90 meerdere sightings van ufo's door 100en mensen tegelijk(ook boven grote steden waar het niet anders kàn dat meerdere mensen het zien-net als in LA)en dat kwam ook in het nieuws.
Net als toen in belgie, eind jaren 80 toen de belgische luchtmacht een aantal keren -zelfs langdurig-ufo's achtervolgde. Die piloten worden nu nog regelmatig geintervieuwd daarover.
Een echte pers-overheidsblackout is er niet, men wil echter alleen naar buiten treden als er echt wat substantieels te melden is.