abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:44:39 #1
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_49153913
Zo, we gaan verder waar we gebleven waren
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:49 schreef Yashaaaaa het volgende:
Als ik denk ik zou willen zou ik ook een sex-relatie met mijn ex kunnen krijgen.. Maar dan kan ik volgens mij net zo goed meteen van een brug springen want ik weet zeker dat ik daar helemaal van naar de klote ga..
En nog een flinke uiteenzetting over hoe je met een break-up kunt omgaan
===
Regel 1: Het is voorbij. Het is moeilijk maar essentieel als je eroverheen wilt komen.

Break-up

Je gaat door 5 stages van het verlies van je relatie:

Ontkenning
Onderhandeling
Woede
Wanhoop
Acceptatie

Misschien niet alle 5 en misschien niet deze volgorde, maar wel herkenbaar (bij mij iig).

Ontkenning - Dit heeft geen zin, en je moet hier overheen wanneer je over hem/haar wilt komen

Onderhandelen - Misschien kun je dingen echt veranderen, je zou het kunnen proberen. Lukt het niet, geef dan op, als het voorbij is is het voorbij

Woede - Je bent boos, begrijpelijk, het gebeurt, zet je eroverheen

Wanhoop - Je gaat huilen, probeer niet zielig te doen. Huilen mag, maar probeer geen medelijden op te wekken bij je ex, dit wekt alleen woede op van zijn/haar kant.

Acceptatie - regel 1, het is over, laat het gaan

Als het uit is...

Deze fase duurt het langst, probeer het te accepteren.

Je bent weer alleen, probeer met je emoties om te gaan, huil, wees boos, ga sporten, schrijf het van je af op Fok!, vind iemand om je te troosten. Praat er met je eigen vrienden over. Probeer niet als een hoopje ellende de hele dag in bed te liggen, dit helpt niemand.

Laat het weten aan je vrienden, zij kunnen je helpen met verwerken. Doe herinneringen aan hem/haar weg (foto's, kaarten, etc)

Ga erop uit, doe normaal, ga geen plotselinge onoverwogen dingen doen. Het leger ingaan helpt niet, wegrennen helpt niet, zelfmoord poging helpt niet, haar spullen stuk maken helpt niet. Ga niet rotzooien met zijn/haar vriend(inn)en, ga zijn/haar mogelijke nieuwe geliefde niet bedreigen. Gebruik Regel 1, het helpt dingen te relativeren

Ga verder met je leven, je kunt niet veel meer doen, je kunt wel veel dingen laten waar je later spijt van krijgt.

Breng tijd door zonder hem/haar. Het is een vreemde situatie, stel je ziet haar een tijdje niet en vervolgens wel weer, dit laat je terugvallen in je verwerkingsproces. De volgende keer dat je haar ziet val je minder ver terug, iedere keer weer doet het je minder. Verwerken is een langdurig proces. Probeer je ex te vermijden, je hoeft elkaar niet uit de weg te gaan maar laat de ander weten dat je hem/haar even niet wil zien.

Ga niet al te zielig doen. Je bent boos en hebt verdriet, deel het met je vrienden, niet met hem/haar of zijn/haar vrienden. Ga geen zielige MSN namen nemen of iets dergelijks. Het is begrijpelijk dat je je ex wil laten weten dat het je pijn doet, maar het zal niet veel goeds teweeg brengen, denk aan Regel 1. Ga niet naar hetzelfde feestje als hem/haar en depressief in een hoekje zitten, zo neemt zij je echt niet terug.

Ga hem/haar niet opzoeken. Dat doet pijn. Voor de heren: dames zijn wreed, ze zullen je knuffelen en vertellen dat ze je ook missen, maar denk aan Regel 1: Het is over, ze wil je niet terug, ze wil zichzelf beter laten voelen. Als ze je terug wil zal ze je dat zelf zeggen. Als je om haar heen hangt zal het haar irriteren en jou alleen kwetsen.

Ga niet op zoek naar antwoorden. Als je verstanding bent heb je de vragen bij die antwoorden al gevraagd toen jullie besloten uit elkaar te gaan. Ga niet zijn/haar vriend(inn)en bellen/sms-en/mailen. Ze zijn wel close met haar en weten wat er speelt, maar waarschijnlijk vertellen ze je toch niet wat je moet weten. Ze zijn op de eerste plaats zijn/haar vriend(inn)en, daarna pas de jouwe. Als je toch besluit dit te doen kom je toch niks goeds te weten. Wil je echt weten of ze een ander heeft? Wil je weten of ze in bed ligt te huilen omdat ze je mist? Regel 1. Hij/zij heeft zijn/haar eigen verwerkingsproces, en wil geen relatie meer met je. Probeer het te laten gaan, zijn/haar vriend(inn)en zullen doorvertellen wat jij hen zegt, en hij/zij zal het je kwalijk nemen dat je bij hen informatie probeert te krijgen.
===

Game on!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:54:23 #2
67670 Skv
Cynist.
pi_49154297
TerugVindUnit.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_49154660
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 53% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:39:00 ]
pi_49154693
Oké tussen het onderwerp seksrelatie door iets heel anders.. Hoe doen jullie dat met contact? Hebben jullie wel of geen contact? En hoe ging dat toen het net uit was? Ik vind het zelf onwijs moeilijk om geen contact te zoeken. Maar nu kom ik ervandaag achter dat hij waarschijnlijk gevoelens heeft voor een ander (nu al, of al lange tijd, ik wil het niet eens weten), maar toch blijf ik behoefte houden aan dat contact. Tips anyone?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:08:36 #5
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_49154891
Is normaal dat je contact wil, je bent al die tijd bij elkaar geweest en deelde alles met elkaar, maar als je elkaar blijft zien kom je er niet overheen..

Sex met je ex lijkt me niet verstandig, krijg je allemaal stofjes in je hoofd die je weer een beetje verliefd laten worden en dan wil je em weer terug.
pi_49155007

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:39:00 ]
pi_49155581
Ik zoek geen contact, laten we het daar op houden.
Smart went Crazy....
pi_49155935
We zien elkaar ook niet meer, dat heb ik maar wel even ingesteld, want dat ging echt niet goed. Maar hoe dóe je dat, geen contact hebben. Het begint er sterk op te lijken dat ik daar gewoon niet sterk genoeg voor ben ofzo. Hij is nooit online, heb 'm gekicked op hyves, blijft sms over, en een sms is zo makkelijk verstuurd..
pi_49156723

[ Bericht 84% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:39:01 ]
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:39:51 #10
77575 NiTiN
Move On Up
pi_49158621
Af en toe contact, sowieso kan door de afstand elkaar zien sowieso niet. Sporadische aan elkaar gerichte mail over en weer, en sowieso krijgt ze mn massamail wanneer ik weer een verhaaltje over mijn avonturen maak. Maar die is niet persoonlijk.
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_49159202
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:54 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik kan er ook niet tegen om geen contact te hebben.. zeker niet omdat we gewoon goed uit elkaar zijn gegaan.. Dus ik heb er voor gekozen om wel beetje contact te houden.. Merk bij mezelf dat de behoefte toch al wel steeds minder wordt.. Alhoewel dat ook van dag tot dag verschilt..
Dit is in mijn geval ook erg herkenbaar. Mijn ex en ik zijn ook goed uit elkaar gegaan.

Inmiddels vind ik het toch eigenlijk ook wel gewoon leuk om op vriendschappelijke basis met mijn ex in irl of via msn te praten . In het begin, nadat wij het uit hadden gemaakt, was het van mijn kant toch vooral vanuit het "moeten" willen weten hoe het met haar gaat en hoe "ver" zij in het proces zit. Tegenwoordig is het toch wel anders.

Zal weer een stapje in het proces zijn denk ik.
En...raak jij al gefrustreerd van al die typ fouten?
pi_49160164
Ik ben nu weer met 'r aan het praten

Denk dat het zou kunnen werken met ons als vrienden omdat ze redelijk kil blijft...

dus dit zal een van de laatste keren zijn dat ik iets tegen haar zeg.....
Ik doe niet meer aan een signature
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:14:43 #13
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_49160182
Mijn ex loopt een beetje andere mensen op te stoken, ben ik achter gekomen na een gesprek met zn tweelingbroer. Doet alsof hij zelf niks deed, alsof ik alleen maar zeurde (en hij verdraaide de situatie vet erg over welke ik zogenaamd zeurde) en liet het belangrijkste detail wat er de afgelopen tijd is gebeurt weg (dat hij ineens weer lief begon te doen en me aanraakte en met me flirtte en daarna weer niks van em liet horen)

Dus nu denkt iedereen (ja want hij vind het nogal een leuk verhaal om te vertellen, ik heb het daarentegen alleen tegen mn beste vriendin verteld) fijn dat ik een zeurende hypocriet ben omdat ik bot tegen hem doe.
Maar ik heb zn broer es uitgelegt wat er allemaal écht is gebeurt (nadat hij me verzekerde dat hij het er niet met mn ex over zou hebben). En die is het *gelukkig* met me eens. Weet ik ook dat ik niet gek ben geworden, want beste vriendinnen horen je natuurlijk in alles gelijk te geven

(en ja, ik post hier gewoon alles wat ik kwijt wil over de sac die mijn ex heet. Helpt me bij het verwerken )
Hé meid, hé gozer, dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt betekent nog niet dat je niet dom en lelijk bent.
pi_49160287

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:39:01 ]
pi_49160772
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:17 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Damn idd.. ik heb dat ook dat ik gewoon wil weten hoe het met hem gaat.. en als ik dan met hem praat ik wil weten hoe die zich voelt.. dus idd hoe ver hij in het proces zit.. Vind het ook fijn als we ongeveer in dezelfde fase zitten ook al is hij degene die het uitgemaakt heeft.. Toch denk ik wel dat hij daarom er eerder overheen is.. Hij zegt me nog wel te missen maarja dat is ook logisch.. Iemand waar je 2 jaar lang bij bent geweest..

Ik merk wel dat ik het ook leuk vind om weer gewoon met hem te praten.. zonder dat ik zit te vissen hoe hij zich voelt jah.. Langzaam aan gaan we de goede kant op
Uhuh, die 9 jaar bij ons hebben er bij mij ook wel mee te maken gehad denk ik. En daarom dat ik het zo wel zo prettig vinden om elkaar nog te spreken...
pi_49160903

[ Bericht 78% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:39:01 ]
pi_49161121
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:31 schreef Yashaaaaa het volgende:
Gewoon lekker doen Liebe als jij je er beter door voelt toch
Idd WZZ
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:40:23 #18
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_49161327
Hebben jullie geen twijfels aan wat je met je ex gedeeld hebt? Als ik nu kaarten lees e.d. vraag ik me echt af waarom het ooit is misgegaan.. Ook voelt het soms een beetje alsof we maar tijdelijk uit elkaar zijn en we binnenkort weer bij elkaar zijn, alsof we gewoon nog steeds bij elkaar horen..

Tis niet makkelijk, dat uit elkaar gaan
pi_49163124
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:40 schreef QCC het volgende:
Hebben jullie geen twijfels aan wat je met je ex gedeeld hebt? Als ik nu kaarten lees e.d. vraag ik me echt af waarom het ooit is misgegaan.. Ook voelt het soms een beetje alsof we maar tijdelijk uit elkaar zijn en we binnenkort weer bij elkaar zijn, alsof we gewoon nog steeds bij elkaar horen..

Nee eigenlijk (duurde we even hoor voor dat dat besef er was) heb ik geen twijfels over wat ik met mijn ex heb gedeeld. Hat waren leerzame, oprechte, leuke, spannende, emotionele, moeilijke, makkelijke jaren. En waarom het is missgegaan? Uitgeleerd van elkaar en uit elkaar gegroeid.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 22:16:39 #20
77575 NiTiN
Move On Up
pi_49163129
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:40 schreef QCC het volgende:

Geen twijfels over wat ik met haar gedeeld heb.

En jeps, feest is het niet. Maar blijkbaar wel iets wat ook erbij hoort.

dinsdag 8 mei 2007 @ 23:09:39 #21
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_49165789
Het is vandaag exact 1 jaar geleden dat mijn ex plotseling naar het buitenland vertrok en daar vrijwel direct een relatie aanging terwijl de onze nog niet over was. De intentie om naar het buitenland te gaan was nooit om de relatie te verbreken, ik steunde haar volledig in haar avontuur, vandaar dat ik dit plotselinge verlies altijd heb ervaren alsof ze ineens gestorven was. Ze verdween letterlijk in een klap uit mijn leven en ik heb haar daarna, in het laatste jaar, nog 2 korte momenten gezien (niet langer dan 10 minuten per keer). En nu, exact een jaar later, kan ik melden dat ik over mijn rouwgevoelens heen ben. Een relatie van 4 jaar verwerken kost in mijn geval dus 1 jaar. Fair enough, zou ik zeggen.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
pi_49166774
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 23:09 schreef brooklynzoo het volgende:
Het is vandaag exact 1 jaar geleden dat mijn ex plotseling naar het buitenland vertrok en daar vrijwel direct een relatie aanging terwijl de onze nog niet over was. De intentie om naar het buitenland te gaan was nooit om de relatie te verbreken, ik steunde haar volledig in haar avontuur, vandaar dat ik dit plotselinge verlies altijd heb ervaren alsof ze ineens gestorven was. Ze verdween letterlijk in een klap uit mijn leven en ik heb haar daarna, in het laatste jaar, nog 2 korte momenten gezien (niet langer dan 10 minuten per keer). En nu, exact een jaar later, kan ik melden dat ik over mijn rouwgevoelens heen ben. Een relatie van 4 jaar verwerken kost in mijn geval dus 1 jaar. Fair enough, zou ik zeggen.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Jeetje. Toch wel een bizar verhaal eigenlijk. Wat was de reden voor haar om te breken...of wil je dat niet kwijt?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 23:43:10 #23
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_49167172
Als ze in het buitenland zit is het misschien toch snel uit het oog, uit het hart..

Daarom wil ik komend semster graag naar het buitenland, kom ik zeker over haar heen..
  woensdag 9 mei 2007 @ 00:43:18 #24
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_49169015
Weer even TVP'en
Thinking about thinking of you.
pi_49171695
Nou het blijkt wel dat loslaten van een ex ontzettend moeilijk is...en contact houden ook..

en wat er eerder werd gezegd.. ik heb niets te maken met wat hij doet.. het is uit... dat moet ik maar in mijn kop prenten...gewoon weer proberen door te gaan met mijn leven..en niet wachten tot hij smst of belt..Ik weet gewoon dat het nooit meer iets zal worden door mijn ziekelijke jaloersie..
Wel iets om iets mee te doen voor een evt volgende relatie..
  woensdag 9 mei 2007 @ 08:54:42 #26
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_49172412
ik blijf erbij, contact houden met je ex verlengt je verwerkingsproces alleen maar.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_49173071
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 08:54 schreef Garisson72 het volgende:
ik blijf erbij, contact houden met je ex verlengt je verwerkingsproces alleen maar.
Helemaal waar, als iemand nog een presentatie wil hierover dan kan ik hoolie als voorbeeld fungeren

Enige moeilijke blijft is op het moment van afkappen contact voel je je sterk, alleen daarna slaat het alleen zijn toe (bij mij tenminste) ik heb er enorm moeilijk mee alleen te zijn thuis gadver
pi_49173591

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:39:01 ]
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:49:21 #29
94676 Garisson72
pi_49173718
ja bij jou heb ik ook wel het idee dat het niet belemmerend werkt voor je verwerking, Yasha, dus idd: voor sommigen gaat mijn adagium niet op. Je voelt zelf wel waar je verstandig aan doet, en waar niet. (mits eerlijk naar jezelf)

Maar heb wel het idee dat het gemiddeld voor de meeste mensen verstandiger is alle contact te verbreken, wil je er een beetje snel en goed doorheen komen.
pi_49173754
Totdat je hoort hoe goed het met hem en zijn nieuwe scharrel gaat... ik herken wat jij doet ik ben daarmee heel hard op me bek gegaan maar goed, wie ben ik
pi_49174160
Er is inderdaad contact en contact. In mijn geval zoek ik zelf ook geen contact, dat komt van haar kant. Ben wel netjes en aardig terug, maar ik voel gewoon niet de behoefte om haar aan te spreken (zou ook niet weten waarover aangezien van het standaard, hey hoe is het). Dus iedereen gaat daar op z'n eigen manier mee om. Zolang je na de gesprekken een rotgevoel hebt ben je er in ieder geval nog niet aan toe als je het mij vraagt.
Smart went Crazy....
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:06:03 #32
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_49174209
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 23:33 schreef TripleBee het volgende:

[..]

Jeetje. Toch wel een bizar verhaal eigenlijk. Wat was de reden voor haar om te breken...of wil je dat niet kwijt?
Avontuur

En dat is wel gelukt iig...
pi_49174326

[ Bericht 57% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:39:01 ]
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:18:49 #34
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_49176523
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:45 schreef Yashaaaaa het volgende:
(gister wel een smsje getypt over mijn tentamen maar toch niet verstuurd -Trots op zichzelf is )
Wij zijn ook trots op je

Geen contact lijk me voor mij ook het beste, ik zou haar wel willen zien maar vooralsnog alleen maar op de manier waarop we elkaar 'vroeger' zagen, en dat zit er niet meer in.
pi_49176895
En vooral ook niet weten waar ze mee bezig is, gister kwam ik er op een of andere manier toch achter wat ze de komende dagen uitspookt, toch irritant....
pi_49180213
Ik vind het gewoon zo zonde, dat er nu niks meer is. Je hoort de verhalen wel van vrienden blijven lukt niet.
Ik heb altijd gedacht dat het bij mij anders zou gaan, want ik wil zo graag die vriendschap behouden.
En nu nog steeds,
maar we kunnen (op msn) niet meer met elkaar overweg. Jammer, maar helaas..
en nu geef ik het dan toch op en zal ze "maar een ex van ooit" zijn.
pi_49180346
Het is bij nu bijna 2 week uit en 5 dagne geleden dat ik haar voor het laatst zag. Het enige dat ik kan denken is: ik wil met haar praten... Maar zij heeft aangegeven rust te willen en geen contact voorlopig. Tot nu toe lukt het me wel om me daar aan te houden maar ik ben bang dat ik het niet lang meer volhoudt...
Ik wil contact met haar omdat ik via via heb gehoord dat ze heeeeel boos op me is, terwijl ze vrijdag (nadat we ruzie hadden gehad) nog ze zei dat ze niet boos is ofzo. arghhhh
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:39:51 #38
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_49185001
Wat maakt het uit of ze boos is, ze is ook aan het verwerken, daar hoort boos zijn bij. Je kunt haar het beste alleen laten, het is voorbij en dat moet je kunnen accepteren, het is lastig en het zal nog wel even duren voordat het zover is (geldt voor mij hetzelfde)
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:53:22 #39
67670 Skv
Cynist.
pi_49185569
Ik verveel me de laatste tijd ontzettend de ziekte.
pi_49195349
Ik verveel me juist niet nu. Zoek heel erg naar afleiding. Eerste weekend nadat het uit was, was ik gewoon geen minuut thuis, ik werd (en word) super opgevangen door mijn vrienden. Nu zit ik wel weer wat vaker thuis, maar ga ws beginnen aan een nieuwe sport, ander baantje, kijken of ik misschien nog ergens iemand kan vinden met een paardje die ik een paar keer per week kan rijden. Lekker bezig blijven dus.
  woensdag 9 mei 2007 @ 21:14:51 #41
67670 Skv
Cynist.
pi_49200820
Ik doe wel genoeg dingen, maar gewoon die avonden dat ik anders bij haar was, zit ik nu thuis beetje voor de tv te hangen ofzo. Dat is minder leuk .
pi_49201589
Mjah, die avonden hou je toch. Maar dan zijn daar alsnog mijn vrienden, op msn. Tv is gewoon geestdodend, als je niet heel erg ín zo'n programma zit dwalen je gedachten weer af. Tis nu misschien gewoon de gezelligheid die je mist. Ik had 'het voordeel' dat het meteen uitgegaan is na 10 weken buitenland. Dan ben je al haast gewend aan weinig samenzijn..

Hier geloof ik een doorbraak in mijn contact-troubles. Geloof dat ik nu wel een paar daagjes zonder contact ga kunnen. Wel goed denk ik, een beetje rust in de tent.
pi_49202277
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:39 schreef QCC het volgende:
Wat maakt het uit of ze boos is, ze is ook aan het verwerken, daar hoort boos zijn bij. Je kunt haar het beste alleen laten, het is voorbij en dat moet je kunnen accepteren, het is lastig en het zal nog wel even duren voordat het zover is (geldt voor mij hetzelfde)
Wil het nog niet accepteren....
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:01:41 #44
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_49203340
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:42 schreef Ruikert het volgende:

[..]

Dan ga je jezelf lekker martelen.
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:09:21 #45
67670 Skv
Cynist.
pi_49203795
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:01 schreef shifto het volgende:

[..]

Dan ga je jezelf lekker martelen.
Hoort er nou eenmaal bij, gaat vanzelf wel weer over. Accepteren is moeilijk..
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:13:42 #46
77575 NiTiN
Move On Up
pi_49204082
P'cies. En vervelend. Maar het komt wel, uiteindelijk.
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:31:20 #47
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_49205078
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:42 schreef Ruikert het volgende:

[..]

Idem, wil/kan.. je móet het accepteren, het ging niet meer, maar toch denk je nog steeds dat je bij elkaar moet zijn, dat je bij elkaar hoort.. Maar dat is niet zo, nu niet, misschien wel nooit meer niet. Die gedachte moet je mee leren leven en accepteren, iedereen die door deze periode gaat moet dat, maar als dat niet zo verdomde moeilijk zou zijn zou dit topic niet al aan zijn 48e editie toe zijn.

Ben overigens wel blij dat Fok! er is met een topic als dit
pi_49205930

[ Bericht 62% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:39:02 ]
pi_49208596
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:47 schreef Yashaaaaa het volgende:
Idd vind het toch fijn mijn verhaal hier kwijt te kunnen.. Gewoon kleine dingetjes waar je je vrienden niet weer mee lastig wilt vallen..

(ik ben zo'n typ dat als ze niet zeker over iets is 1000 keer over hetzelfde onderwerp wil praten Vond mijn ex ook altijd zo leuk.. maar hij ging er wel goed mee om )

Hm en ik heb hem toch mijn tentamenuitslag gesmst.. ach ja hij was er sowieso heel benieuwd naar en als vrienden moet je zoiets toch kunnen delen Maar khad wel gewoon een heel zakelijk berichtje.. zo vn hee k wilde je even laten weten dat ik mijn tentamen gehaald heb x
Kreeg wel ook gewoon een berichtje terug dus jah

Hm wat ik wel positief vond! Ik schrik me sowieso altijd rot als ik een smsje krijg.. Ineens zon trillend ding hele bureau trilt En eerst dacht ik altijd oeh vriendje.. En dat was de laatste tijd eik nog steeds een beetje zo.. Maar toen ik dus toen straks dat smsje kreeg dacht ik totaal niet aan hem.. was zelfs een beetje verbaasd dat hij me smste (was vergeten dat ik hem gesmst had ) Dus dat vond ik wel een positief punt
Je bent ook van harte welkom om je verhaal hier kwijt te kunnen.. Voordeel is dat de meeste reacties ook gewoon serieus zijn en waar je ook iets mee kunt
  donderdag 10 mei 2007 @ 06:05:48 #50
77575 NiTiN
Move On Up
pi_49213359
Merk dat ik eigenlijk voor het eerst sinds het gebeurd is (nu zo'n anderhalve maand geleden) weer het album wat de eerste week non-stop aanstond voor het eerst weer echt luister... Wat maakte dat me toen verdrietig zeg en daarna ook maar niet meer opgehad... Maar nu kan het weer blijkbaar. Gevoel maakt het nog wel los, maar vooral met een gevoel van "Het was een fijne tijd met haar". Melancholisch zeg maar.

Muziek kan mooie dingen doen.
  donderdag 10 mei 2007 @ 08:46:08 #51
153954 NZYM
Genosha Records
pi_49214295
Gisteravond nog met me *ex* gepraat... of er nog een kans was. Maar dat is niet het geval. Ze blijft volhouden dat ze denkt dat er niets veranderd aan onze relatie.

Wat een kutgevoel is dit zeg. Na 2 jaar elkaar DAGELIJKS zien, opeens is het gewoon over.
Al die herinneringen waar ik ook ben, ik blijf er maar aan denken, onbewust.

Ik heb dit nog nooit meegemaakt, dus dat maakt het wat moeilijker neem ik aan.
Waarom makkelijk doen als je moeilijk bent?
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:01:50 #52
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_49215781
Eerste keer ook hier, ik denk dat de eerste keer altijd het moeilijkst is, zeker als je al meteen een hechte relatie van 2 jaar hebt, daar ben je niet na een nachtje slapen overheen (als je uberhaupt al slaapt )

Ik luister nu zoveel mogelijk neutrale muziek, of muziek die niet over liefde gaat zoals ik die heb ervaren, dat komt wel als ik erover heen ben.
pi_49216160
Er is ook genoeg muziek over liefdesverdriet hoor. Sommige teksten slaan nog echt ergens op ook
Smart went Crazy....
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:21:39 #54
94676 Garisson72
pi_49216330
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 08:46 schreef NZYM het volgende:
Gisteravond nog met me *ex* gepraat... of er nog een kans was. Maar dat is niet het geval. Ze blijft volhouden dat ze denkt dat er niets veranderd aan onze relatie.
en heeft ze ook aanleiding om dat te geloven? geloof jij dat het wel heel anders zou zijn, àls je nog een kans zou krijgen?
quote:
Wat een kutgevoel is dit zeg. Na 2 jaar elkaar DAGELIJKS zien, opeens is het gewoon over.
Al die herinneringen waar ik ook ben, ik blijf er maar aan denken, onbewust.

Ik heb dit nog nooit meegemaakt, dus dat maakt het wat moeilijker neem ik aan.
hoeft niet natuurlijk. Voordeel is dat je van jezelf nog niet weet hoe je zal reageren, hoelang het allemaal gaat duren, etc. Wacht het maar rustig af, zou ik zeggen.
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:16:05 #55
153954 NZYM
Genosha Records
pi_49218243
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:21 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

en heeft ze ook aanleiding om dat te geloven? geloof jij dat het wel heel anders zou zijn, àls je nog een kans zou krijgen?
Dat kan ik niet zeggen. Zij kan dat ook niet zeggen. Niemand kan zeggen wat er in de toekomst gaat gebeuren.
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:40:39 #56
94676 Garisson72
pi_49219107
het kan zijn dat jij de overtuiging hebt dat áls je nog een kans zou krijgen, je echt zou veranderen of dat alles tussen jullie anders zou zijn. Het kan zijn dat je dat aanvoert als overtuigingsmiddel naar haar toe, om het nog eens te proberen.
Het zou betekenen dat je in de onderhandelingsfase zit, zoals op pagina 1 beschreven.
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:50:23 #57
153954 NZYM
Genosha Records
pi_49219407
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:40 schreef Garisson72 het volgende:
het kan zijn dat jij de overtuiging hebt dat áls je nog een kans zou krijgen, je echt zou veranderen of dat alles tussen jullie anders zou zijn. Het kan zijn dat je dat aanvoert als overtuigingsmiddel naar haar toe, om het nog eens te proberen.
Het zou betekenen dat je in de onderhandelingsfase zit, zoals op pagina 1 beschreven.
Inderdaad. Meer kan er niet van zeggen hehehe, je hebt gelijk. Zo is het gegaan.
Nu is het mij nu wel duidelijk dat ze niets meer wilt, ik heb verdriet en ik ben boos tegelijk, echt fucked up.
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:53:49 #58
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_49219508
"Black" van Pearl Jam

Sheets of empty canvas, untouched sheets of clay
Were laid spread out before me as her body once did.
All five horizons revolved around her soul
As the earth to the sun
Now the air I tasted and breathed has taken a turn

Ooh, and all I taught her was everything
Ooh, I know she gave me all that she wore
And now my bitter hands chafe beneath the clouds
Of what was everything.
Oh, the pictures have all been washed in black, tattooed everything...

I take a walk outside
I'm surrounded by some kids at play
I can feel their laughter, so why do I sear?
Oh, and twisted thoughts that spin round my head
I'm spinning, oh, I'm spinning
How quick the sun can drop away

And now my bitter hands cradle broken glass
Of what was everything?
All the pictures have all been washed in black, tattooed everything...

All the love gone bad turned my world to black
Tattooed all I see, all that I am, all I'll be... yeah...
Uh huh... uh huh... ooh...

I know someday you'll have a beautiful life,
I know you'll be a sun in somebody else's sky, but why
Why, why can't it be, why can't it be mine

Misschien maar beter Kaiser Chiefs luisteren

Everyday I love you less and less

of Nananana na(meesterlijke titel )
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:06:50 #59
94676 Garisson72
pi_49219919
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:50 schreef NZYM het volgende:

[..]

Inderdaad. Meer kan er niet van zeggen hehehe, je hebt gelijk. Zo is het gegaan.
Nu is het mij nu wel duidelijk dat ze niets meer wilt, ik heb verdriet en ik ben boos tegelijk, echt fucked up.
maar dan nu de échte vraag: denk je dat je echt zou kunnen veranderen, of dat de situatie beter zou zijn? of beloof je verbetering omdat je haar gewoon terugwil, terwijl je eigenlijk stiekem best weet dat je die verbetering niet kan waarmaken?

Dit gebeurt namelijk nogal eens - je denkt dat je anders kan zijn, voor haar, maar je houdt jezelf voor de gek. Na verloop van tijd zou je toch weer terugvallen in je oude gedrag. Waar het nl op neer komt, is dat het te maken heeft met de persoon die jij nou eenmaal bent.
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:12:28 #60
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_49220097
Dat is wat ik me ook vaak afvraag, stel we zouden bij elkaar komen, hoe lang blijft het goedgaan voordat zij terugvalt in haar opvattingen die uiteindelijk ertoe geleid hebben dat ze dacht niet meer genoeg voor mij te voelen.. Ik ben bang dat ik dan de hele tijd op m'n tenen moet lopen om alles goed te doen en dat is natuurlijk ook geen goede basis voor een relatie.
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:16:11 #61
94676 Garisson72
pi_49220234
precies! dat is dus mijn punt... dat lukt je dus niet.

Je moet altijd gewoon jezelf kunnen zijn, en al zéker in een relatie want anders trek je het gewoon nooit. Daarom is het imo belangrijk snel tot het besef te komen dat jij bent zoals je bent (en zorg alsjeblieft dat je daar gelukkig mee bent) en als een ander zich daar niet in kan vinden dan is dat zo.

Jammerdeprammer en zo, maar dat moet je echt accepteren.
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:41:16 #62
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_49221108
Krijg wel heel sterk het idee dat ik voor een volgende relatie wel beter ben voorbereid..

Maargoed, relaties zijn nooit hetzelfde, dus tegen die tijd loop je misschien weer tegen andere problemen aan.

Lijkt me trouwens ook lastig om met je nieuwe vlam allerlei dingen weer te doen die je ooit al met je ex deed.. dat je straks niet eens kan bijhouden of je iets nou met de een of de ander hebt gedaan .
Maar volgens mij valt dat ook wel mee als je eenmaal over deze moeilijke periode heen bent en weer stapelverliefd op een ander.
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:41:53 #63
153954 NZYM
Genosha Records
pi_49221123
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 12:06 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

maar dan nu de échte vraag: denk je dat je echt zou kunnen veranderen, of dat de situatie beter zou zijn? of beloof je verbetering omdat je haar gewoon terugwil, terwijl je eigenlijk stiekem best weet dat je die verbetering niet kan waarmaken?

Dit gebeurt namelijk nogal eens - je denkt dat je anders kan zijn, voor haar, maar je houdt jezelf voor de gek. Na verloop van tijd zou je toch weer terugvallen in je oude gedrag. Waar het nl op neer komt, is dat het te maken heeft met de persoon die jij nou eenmaal bent.
Ik zou ECHT kunnen veranderen. Maar ik weet van mezelf niet waarom ik dit niet eerder heb gedaan.
Misschien omdat ik nu pas weet hoeveel ik haar mis en hoeveel ik van haar hou?
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:51:49 #64
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_49221484
hoelang is het uit NZYM? Het duurt een tijdje, maar ik ben er bijvoorbeeld al beter aan toe dan een week geleden, toen dacht ik ook nog dat het aan mij lag en dat het goed zou komen en dat we bij elkaar moesten blijven.. Natuurlijk mis je elkaar, dat is volkomen logisch als je 2 jaar met elkaar hebt doorgebracht, en dat je van haar hield moet eigenlijk iedere dag dat je bij haar was duidelijk zijn geweest, en niet achteraf gezien.

Volgens mij zit dat ook allemaal in het verwerkingsproces, beetje ook de ontkenningsfase. Je bent (tijdelijk) verdrietig omdat het uit is --> je was gelukkig toen het aan was --> conclusie: als het weer aan is ben je weer gelukkig. Als je weer wat verder bent dan merk je dat er misschien toch echt dingen fout zaten waardoor jullie niet bij elkaar pastten, misschien wil/kun je dat nu niet inzien maar dat kan nog komen. Het heeft z'n tijd nodig.. Ik heb soms ook nog momenten waarin ik hevig terugverlang naar de tijd dat we samen waren, maar ik begin steeds meer te denken aan waarom het niet meer ging, en dat het misschien maar beter is zonder elkaar verder te gaan.

Probeer haar ook zo min mogelijk te zien, als je haar ziet word je iedere keer geconfronteerd met wat je mist, en dat bevestigt alleen maar dat je haar terug moet krijgen waardoor je de slechte kanten van jullie relatie weer gaat negeren.
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:01:18 #65
153954 NZYM
Genosha Records
pi_49221815
Het is sinds afgelopen zaterdagmiddag uit.
Zaterdagavond drong het pas eigelijk tot me door.
Ik stuurde zelfs 2 smsjes ofzo... en toen heb ik mezelf beloofd om nix meer te sturen.
En toen gister afgesproken om het uit te praten. Zodat we niet later ruzie krijgen om iets wat in 'het verleden' is gebeurd. Zij gaf toen aan dat het gewoon echt over is, omdat ze het gezeik wat we hadden niet nog een keer mee wil maken.

Zij wilt echter wel vrienden blijven (uiteraard). Zij geeft me ook alle tijd om het te verwerken, dat begrijpt ze ook. Ik wil ook wel vrienden blijven enzo, maar ik weet niet hoe ik me eigen ga voelen als ik haar weer zie na een tijdje.
pi_49221912
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:01 schreef NZYM het volgende:
Het is sinds afgelopen zaterdagmiddag uit.
Zaterdagavond drong het pas eigelijk tot me door.
Ik stuurde zelfs 2 smsjes ofzo... en toen heb ik mezelf beloofd om nix meer te sturen.
En toen gister afgesproken om het uit te praten. Zodat we niet later ruzie krijgen om iets wat in 'het verleden' is gebeurd. Zij gaf toen aan dat het gewoon echt over is, omdat ze het gezeik wat we hadden niet nog een keer mee wil maken.

Zij wilt echter wel vrienden blijven (uiteraard). Zij geeft me ook alle tijd om het te verwerken, dat begrijpt ze ook. Ik wil ook wel vrienden blijven enzo, maar ik weet niet hoe ik me eigen ga voelen als ik haar weer zie na een tijdje.
Knap dat de knoop doorgehakt is.. Je kan nu nog niet zeggen hoe je je over een tijdje gaat voelen als je haar weer ziet.. dat moet je dan maar over je heen laten komen..

Het enige belangrijke is dat je 100% achter je beslissing staat en dat er ook maar geen greintje twijfel is.. is die er wel, dan heb je kans dat je in een oude gewoontje terugvalt als je haar weer ziet..

Sterkte!
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:07:44 #67
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_49222035
Tja, afgelopen zaterdag is nog echt heel kort, bij mij is het zaterdag a.s. 2 weken uit. De eerste week heb ik me zo veel mogelijk bezig gehouden met andere dingen, het huis uit, op stap, met de trein weg om er maar niet aan te denken.. Het gaat langzamerhand beter, heeft tijd nodig en gun jezelf die tijd ook..
pi_49222134

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:39:02 ]
pi_49223804
nou, maar weer eens een update van mij. Een half jaar geleden is het uit gegaan met mn verloofde. We woonden toen al een jaar 500km uit elkaar na eerst 1,5 jaar samengewoond te hebben. We moesten nog een jaar uit elkaar wonen en dan konden we weer samen zIjn. Helaas hebben we dat niet gehaald, mn vriendin kon het niet meer aan, en langzaam aan is haar liefde voor mij verdwenen. Door de afstand is het ook verschrikkelijk moelijk hier iets aan te doen of dit proces om te keren, en helaas heeft ze het me ook veel te laat verteld. Ik had wel in de gaten dat er iets niet klopte en vaak gevraagd wat er aan de hand was, maar nooit een antwoord gekregen waar ik iets mee kon.

Maar goed, toen het uit ging had ik daar echt verrassend weinig moeite mee. Daarover heb ik me erg vaak verbaasd, want ik hield echt zielsveel van haar. Ik heb het toegeschreven aan de afstand, ik was er al aan gewend haar te missen dus zoveel veranderde er niet. In die 6 maanden hebben we nog regelmatig contact gehad, als ik zo eens in de maand naar huis ga, slaap ik gewoon in ons appartement, dus we zagen elkaar ook nog. Allemaal prima.

Tot afgelopen week. Ik kreeg te horen dat ze een nieuwe vriend had. Mijn wereld storte in. Ik heb mezelf gewoon al die tijd voor de gek gehouden. Rationeel wilde ik haar niet meer terug, maar kennelijk was ik emotioneel gewoon nog samen met haar. Maar goed, ik ben blij dat het gebeurd is, nu ben ik eindelijk aan het verwerken geslagen. We hebben ook eindelijk alles uitgepraat, en ik snap het eigenlijk ook allemaal wel, waarom het zo gelopen is. En de verwerking gaat nu ook wel in sneltreinvaart. Het is nu 10 dagen later, en het doet nog wel pijn, maar het is goed te doen. Vorige week was het wat minder, niet eten, niet slapen, geen concentratie, typisch liefdesverdriet.

Nu begin ik eindelijk ook weer eens naar andere vrouwen te kijken. Inmiddels al een leuke amerikaanse au pair ontmoet, eens kijken of dat iets wordt. Binnenkort gaan we salsadansen
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:52:41 #70
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_49223982
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:48 schreef Byte_Me het volgende:
nou, maar weer eens een update van mij. Een half jaar geleden is het uit gegaan met mn verloofde. We woonden toen al een jaar 500km uit elkaar na eerst 1,5 jaar samengewoond te hebben. We moesten nog een jaar uit elkaar wonen en dan konden we weer samen zIjn. Helaas hebben we dat niet gehaald, mn vriendin kon het niet meer aan, en langzaam aan is haar liefde voor mij verdwenen. Door de afstand is het ook verschrikkelijk moelijk hier iets aan te doen of dit proces om te keren, en helaas heeft ze het me ook veel te laat verteld. Ik had wel in de gaten dat er iets niet klopte en vaak gevraagd wat er aan de hand was, maar nooit een antwoord gekregen waar ik iets mee kon.

Maar goed, toen het uit ging had ik daar echt verrassend weinig moeite mee. Daarover heb ik me erg vaak verbaasd, want ik hield echt zielsveel van haar. Ik heb het toegeschreven aan de afstand, ik was er al aan gewend haar te missen dus zoveel veranderde er niet. In die 6 maanden hebben we nog regelmatig contact gehad, als ik zo eens in de maand naar huis ga, slaap ik gewoon in ons appartement, dus we zagen elkaar ook nog. Allemaal prima.

Tot afgelopen week. Ik kreeg te horen dat ze een nieuwe vriend had. Mijn wereld storte in. Ik heb mezelf gewoon al die tijd voor de gek gehouden. Rationeel wilde ik haar niet meer terug, maar kennelijk was ik emotioneel gewoon nog samen met haar. Maar goed, ik ben blij dat het gebeurd is, nu ben ik eindelijk aan het verwerken geslagen. We hebben ook eindelijk alles uitgepraat, en ik snap het eigenlijk ook allemaal wel, waarom het zo gelopen is. En de verwerking gaat nu ook wel in sneltreinvaart. Het is nu 10 dagen later, en het doet nog wel pijn, maar het is goed te doen. Vorige week was het wat minder, niet eten, niet slapen, geen concentratie, typisch liefdesverdriet.

Nu begin ik eindelijk ook weer eens naar andere vrouwen te kijken. Inmiddels al een leuke amerikaanse au pair ontmoet, eens kijken of dat iets wordt. Binnenkort gaan we salsadansen
Mooi voor je!! Wel even je dans kunsten op poetsen voor je gaat hé!
pi_49224333
niet nodig, zij kan ook niet salsadansen. we gaan lessen.
  donderdag 10 mei 2007 @ 17:09:46 #72
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_49232903
Het zit allemaal in de heupen bij salsa

Zo'n afstand voor zo'n lange tijd is inderdaad erg moeilijk, haast niet te doen tenzij je elkaar regelmatig kunt zien, maar je gaat niet ieder weekend even 500km afleggen..

Succes met verwerken!
pi_49233086
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:09 schreef QCC het volgende:
Het zit allemaal in de heupen bij salsa

Zo'n afstand voor zo'n lange tijd is inderdaad erg moeilijk, haast niet te doen tenzij je elkaar regelmatig kunt zien, maar je gaat niet ieder weekend even 500km afleggen..

Succes met verwerken!
tsja, we zagen elkaar om het weekend, dus toch vrij regelmatig. maar het probleem is dat je dan die tijd wilt benutten voor leuke dingen, waardoor je de problemen laat liggen.

en salsadansen leek me een uitermate geschikt methode om "dichter tot elkaar te komen"
pi_49257958

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:39:02 ]
pi_49259274
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 09:32 schreef Yashaaaaa het volgende:

Tis alleen.. kheb zo'n sterke behoefte om hem te zien en kweet dat dat gewoon niet mag ! iig nog niet.. want dan beginnen die vlindertjes wss weer te fladderen e.d.
Leuk he verslavingen
Smart went Crazy....
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:41:28 #76
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_49261554
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:14 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

en salsadansen leek me een uitermate geschikt methode om "dichter tot elkaar te komen"
worked for me
pi_49265002
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 09:32 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hm omdat we begin mei wat met elkaar kregen zijn er nu zoveel "speciale data" af en toe wel lastig.. Maar als ik mezelf gewoon toesta om er eventjes bij stil te staan is toch makkelijker dan het iedere keer weer verdringen..

Tis alleen.. kheb zo'n sterke behoefte om hem te zien en kweet dat dat gewoon niet mag ! iig nog niet.. want dan beginnen die vlindertjes wss weer te fladderen e.d.
ik moest ff denken op welke datum we iets kregen

nee ja, sinds ik het afgelopen week nog 2 keer heb geprobeerd een leuk normaal gesprek met haar aan te gaan (was niet gelukt),,heb ik haar weer uit mijn msn gegooid en nu doet ze me helemaal niks meer

[ Bericht 8% gewijzigd door Lakai op 11-05-2007 17:50:45 ]
pi_49266657
ik moet volgende week nog wat spullen ophalen bij mijn ex. Ben benieuwd of we dan een normaal gesprek kunnen voeren. Zie het wel, als ze kortaf en boos doet ben ik zo weer weg, en anders hopelijk nog een aantal dingen uitpraten.
pi_49276996
Ik kan nu weer gewoon normaal omgaan met mijn ex. Eerst was ik best boos, maar dat is nu eigenlijk ook wel over.. Ik vind een andere jongen ook soort van leuk dus maybe moet ik vertrekken naar t singles topic

Maar voor de mensen die nu liefdesverdriet hebben: Ik had ook heel veel verdriet, na 2 weken had hij een ander en dat maakte t allemaal nog erger. Maar je komt er echt wel overheen en er zijn nog genoeg andere vissen in de vijver gewoon veel leuke dingen doen en nieuwe mensen leren kennen om het gat wat in je sociale leven valt een beetje te verkleinen!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:37:38 #80
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_49277345
Nu ben ik echt heel boos, verdrietig, in de war..

Dernet met mn ex gepraat over waarom ik niks meer tegen hem zei enzo
ik het hem wel uitgelegt,

loopt hij mij te beschuldigen, dingen om te draaien, tegen me te liegen waar ik op sta te kijken, zeggen dat ik hem niet begrijp, alle schuld op mij weer te steken. Ik heb hem echt verrot gescholden en ik voel me klote. Ik wilde het uitpraten weetjewel, zodat we echt weer vrienden konden worden.. Of iig een beetje, en het is alleen maar erger geworden..

Ik wil dit niet meer, ik ben er zo moe van geworden.. Maar ik wil gewoon dat het over is, uitgepraat en dat hij me snapt en dat hij zn excuses aanbied want dat is echt op z'n plaats..
Hé meid, hé gozer, dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt betekent nog niet dat je niet dom en lelijk bent.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 19:11:48 #81
94676 Garisson72
pi_49278371
sorry dat ik het zeg Liebe, maar dat was te verwachten.
Je verwacht een hele hoop van hem, en daar waar verwachtingen te hoog oplopen, gaat het niet lang goed. expectation is the root of all evil...

Word egoistisch, kies voor jezelf, laat jouw mogelijkheden om deze ellende voorbij te komen niet van hem (of wie dan ook) afhangen. Jij moet zelf de situatie scheppen waarin je verder kan komen, als je gaat zitten wachten tot hij doet wat jij vindt dat hij moet doen, kom jij hier nevernooitniet uit.

Hij is nl net als jij bezig met verwerking, en iedere keer als jij hem het vuur aan de schenen legt maak je het hem moeilijk, voeltie zich met de rug tegen de muur staan.
Is het dan gek dat hij averechts reageert?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 19:30:23 #82
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_49278974
Nou, ja eigenlijk wel.
Want hij zei de hele tijd van 'ja ik zat er zo mee en ja ik wilde graag vrienden blijven en ik dacht ook dat dat weer goed zou komen toen'

Bovendien stel ik mezelf er voor open, voor eventuele fouten die ik heb gemaakt, ik heb ook een aantal dingen toegegeven in dat gesprek, maar hij loopt gewoon dingen te verdraaien en te liegen. En stug volhouden dat hij niks heeft gedaan. Hij blijft mij beschuldigen. Het ene moment zegt hij dit en het volgende weer dat. Hij praat over dingen heen die hij heeft gedaan, en verdraait die vervolgens. Hij is niet dom hoor, maar hij doet zich wel als dom voor. Hij doet alsof hij er heel veel moeite voor deed, maar dat heeft hij nooit gedaan.

Nee garisson, nu ga ik je geen gelijk geven. Dit keer zit hij echt fout, misschien leg ik het niet helder genoeg uit maar je zou me gelijk geven als je wist wat er allemaal gezegt en gebeurt is tussen ons.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 19:32:20 #83
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_49279044
Ik ben het wel met je eens dat ik voor mezelf moet kiezen en mogelijkheden moet scheppen, btw. Ben ik ook mee bezig, maar ik wil gewoon schone lucht tussen ons hebben, ik ben zo'n persoon die daar echt mee zit.

Maar elke keer als ik dingen uit probeer te praten wordt het alleen maar erger. en dat komt echt omdat hij niks toegeeft en ik besloten heb dat niet meer te pikken.
pi_49279259
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 19:32 schreef Liebe het volgende:
Ik ben het wel met je eens dat ik voor mezelf moet kiezen en mogelijkheden moet scheppen, btw. Ben ik ook mee bezig, maar ik wil gewoon schone lucht tussen ons hebben, ik ben zo'n persoon die daar echt mee zit.

Maar elke keer als ik dingen uit probeer te praten wordt het alleen maar erger. en dat komt echt omdat hij niks toegeeft en ik besloten heb dat niet meer te pikken.
Als praten niet meer werkt moet je stoppen met praten en afstand nemen, alleen zo kan het rusten en kan je later misschien eens praten... Je moet niet te veel willen als het zo vers is...
kom net uit een klote situatie alleen de tijd kan de zaak laten rusten niet dat dwingende gepraat
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:47:11 #85
94676 Garisson72
pi_49283200
eens met wat Hoolie zegt.
Eigenlijk maakt het helemaal niet uit wat er tussen jullie gebeurd, gezegd en gedaan is, en dat zeg ik niet om het te bagatelliseren. Ik geloof zeker dat het ugly is geweest tussen jullie, en nog steeds is.
Dit is universeel voor alle verwerkingstrajecten van verloren liefdes: jij bent zelf verantwoordelijk voor jou; uiteindelijk heb je alleen jezelf om op terug te vallen nu. Geen afhankelijkheid van hem, geen verwachtingen van hem. Jij moet zelf voor jou kiezen.

En dat betekent dus idd afstand nemen. Laat hem links liggen. Jij moet jezelf in de spiegel kunnen aankijken en zeggen dat jij eerlijk bent geweest naar jezelf. De rest telt niet. Dat is egoistisch, maar zo werkt het nou eenmaal.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 14:54:33 #86
67670 Skv
Cynist.
pi_49300203
Jammer dat je niet voor jezelf even kan zeggen: 'nu denk ik er niet meer aan, nu is het over.'
Bewust ben ik er overheen, onbewust niet (dromen etc). Echt erg kut. Maar het gaat al stukken beter dan een x aantal weken geleden!
pi_49301005

[ Bericht 55% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:39:02 ]
  zaterdag 12 mei 2007 @ 15:39:33 #88
67670 Skv
Cynist.
pi_49301219
En ik voel me dan ook direct de hele dag weer klote
Soms word ik echt niet goed van mezelf!
pi_49301559
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 15:39 schreef Skv het volgende:
En ik voel me dan ook direct de hele dag weer klote
Soms word ik echt niet goed van mezelf!
heb ik eigenlijk helemaal niet meer

mijn probleem is dat als ik haar weer zie irl, dat ik haar zo mooi vind...
en dan lacht ze ineens wel, maar op msn niet ....
pi_49304888

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:39:03 ]
pi_49305394

[ Bericht 50% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:39:03 ]
  zaterdag 12 mei 2007 @ 18:30:21 #92
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_49306226
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 15:30 schreef Yashaaaaa het volgende:
Jup ik droom ook nog regelmatig over hem.. en dan wordt je toch wel heel verward wakker iedere keer
Vannacht deels over haar gedroomd, ging in dromenland ook niet zo goed tussen ons. Ook nog over 'anderen' gedroomd, zonder vreemd soort schuldgevoel dat ik normaal aan dergelijke dromen overhield
  zondag 13 mei 2007 @ 00:35:06 #93
67670 Skv
Cynist.
pi_49319541
"Verleid me, verstik me,
pak m’n vrijheid af.
Bemin me, beperk me,
ga je gang, ik ben laf.

Je wil samensmelten,
- een onnozel idee -
Maar ik ben romantisch,
ik ga d’r in mee…

Kneed me en knecht me,
wees lief en gemeen.
Gun me de plek
van het blok aan je been.

Als jij mijn vrouw bent,
ben ik je man.
Dan vechten we samen,
voor dat wat niet kan.

We doen nóg meer water bij onze wijn,
totdat er alléén nog maar water zal zijn.
Helder maar smaakloos, geen kleur meer, geen gloed,
zo leven we samen, de dood tegemoet.

Weg met de eenzaamheid, leve de sleur,
jaloezie, irritatie, gesprekken, gezeur.
De liefde geeft hoop, de liefde heeft zin,
de liefde is een valstrik, maar ik trap er zo graag in.

Steeds dezelfde fouten,
steeds dezelfde pijn.
Bijna net zo gruwelijk,
als helemaal alleen te zijn.

Misschien is het deze keer anders,
misschien is het deze keer waar.
Is alle wijsheid van de wereld maar een fout,
ik wil het graag geloven, want ik houd zoveel van haar.

Het spel is weer begonnen,
ik zit er midden in.
Verslaafd als een verslaafde,
verzetten heeft geen zin.

Ik kan alleen verliezen,
mijn hart en mijn verstand.
De liefde laat pas los,
als ze is opgebrand.

Dan ben je weer jezelf,
alleen en onbemind.
Maar volwassen en verstandig,
totdat het weer begint."

Herken er weinig in van mezelf, maar vond het wel toepasselijk voor dit topic.
  zondag 13 mei 2007 @ 01:02:33 #94
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_49320285
Hans Teeuwen, toch?

<zucht> weer alleen vanavond
pi_49320368
quote:
Op zondag 13 mei 2007 01:02 schreef QCC het volgende:
Hans Teeuwen, toch?

<zucht> weer alleen vanavond
same 'ere...

moet leren voor mijn examens!! zodat ik slaag, en daarna ga studeren in Nijmegen....ik heb daar echt zin in
pi_49321501
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 15:30 schreef Yashaaaaa het volgende:
Jup ik droom ook nog regelmatig over hem.. en dan wordt je toch wel heel verward wakker iedere keer
Idd en is ook een deel van het verwerkingsproces.. ik heb het ook gehad na verloop van tijd gaat het over...
Een vriend is iemand die je verleden kent, in je toekomst gelooft en je vandaag accepteert zoals je bent.
  zondag 13 mei 2007 @ 04:49:44 #97
77575 NiTiN
Move On Up
pi_49323283
De periode dat ik droomde (nachtmerries++) waren zo zwaar klote
Gelukkig heb ik die niet meer

[ Bericht 8% gewijzigd door NiTiN op 13-05-2007 06:57:43 ]
pi_49323589
Gewoon geen contact zoeken en blokkeren en hyves weghalen enzovoort, dan gaat het goed hoor!

En niet zoeken naar die persoon.

Enige oplossing is negeren en leuke dingen doen......
pi_49324031

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:39:04 ]
pi_49326891
quote:
Op zondag 13 mei 2007 08:33 schreef Nijntjes het volgende:
Gewoon geen contact zoeken en blokkeren en hyves weghalen enzovoort, dan gaat het goed hoor!

En niet zoeken naar die persoon.

Enige oplossing is negeren en leuke dingen doen......
Helemaal mee eens, alleen het is lastig zoals op zondag ook nu, ik weet dat ze altijd gaat stappen en heb dan echt de neiging om toch ff bepaalde foto sites te checken... maar ik schiet daar geen flikker mee op joh ...
gewoon alles dr uit, msn, hyves (helemaal een drama die site), telefoon etc etc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')