En nog een flinke uiteenzetting over hoe je met een break-up kunt omgaanquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:49 schreef Yashaaaaa het volgende:
Als ik denk ik zou willen zou ik ook een sex-relatie met mijn ex kunnen krijgen.. Maar dan kan ik volgens mij net zo goed meteen van een brug springen want ik weet zeker dat ik daar helemaal van naar de klote ga..
Dit is in mijn geval ook erg herkenbaar. Mijn ex en ik zijn ook goed uit elkaar gegaan.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:54 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik kan er ook niet tegen om geen contact te hebben.. zeker niet omdat we gewoon goed uit elkaar zijn gegaan.. Dus ik heb er voor gekozen om wel beetje contact te houden.. Merk bij mezelf dat de behoefte toch al wel steeds minder wordt.. Alhoewel dat ook van dag tot dag verschilt..
Uhuh, die 9 jaar bij ons hebben er bij mij ook wel mee te maken gehad denk ik. En daarom dat ik het zo wel zo prettig vinden om elkaar nog te spreken...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:17 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Damn idd.. ik heb dat ook dat ik gewoon wil weten hoe het met hem gaat.. en als ik dan met hem praat ik wil weten hoe die zich voelt.. dus idd hoe ver hij in het proces zit.. Vind het ook fijn als we ongeveer in dezelfde fase zitten ook al is hij degene die het uitgemaakt heeft.. Toch denk ik wel dat hij daarom er eerder overheen is.. Hij zegt me nog wel te missen maarja dat is ook logisch.. Iemand waar je 2 jaar lang bij bent geweest..
Ik merk wel dat ik het ook leuk vind om weer gewoon met hem te praten.. zonder dat ik zit te vissen hoe hij zich voelt jah.. Langzaam aan gaan we de goede kant op![]()
Idd WZZquote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:31 schreef Yashaaaaa het volgende:
Gewoon lekker doen Liebe als jij je er beter door voelt toch
Nee eigenlijk (duurde we even hoor voor dat dat besef er was) heb ik geen twijfels over wat ik met mijn ex heb gedeeld. Hat waren leerzame, oprechte, leuke, spannende, emotionele, moeilijke, makkelijke jaren. En waarom het is missgegaan? Uitgeleerd van elkaar en uit elkaar gegroeid.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:40 schreef QCC het volgende:
Hebben jullie geen twijfels aan wat je met je ex gedeeld hebt? Als ik nu kaarten lees e.d. vraag ik me echt af waarom het ooit is misgegaan.. Ook voelt het soms een beetje alsof we maar tijdelijk uit elkaar zijn en we binnenkort weer bij elkaar zijn, alsof we gewoon nog steeds bij elkaar horen..
Tis niet makkelijk, dat uit elkaar gaan![]()
Geen twijfels over wat ik met haar gedeeld heb.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:40 schreef QCC het volgende:
Hebben jullie geen twijfels aan wat je met je ex gedeeld hebt? Als ik nu kaarten lees e.d. vraag ik me echt af waarom het ooit is misgegaan.. Ook voelt het soms een beetje alsof we maar tijdelijk uit elkaar zijn en we binnenkort weer bij elkaar zijn, alsof we gewoon nog steeds bij elkaar horen..
Tis niet makkelijk, dat uit elkaar gaan![]()
Jeetje. Toch wel een bizar verhaal eigenlijk. Wat was de reden voor haar om te breken...of wil je dat niet kwijt?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:09 schreef brooklynzoo het volgende:
Het is vandaag exact 1 jaar geleden dat mijn ex plotseling naar het buitenland vertrok en daar vrijwel direct een relatie aanging terwijl de onze nog niet over was. De intentie om naar het buitenland te gaan was nooit om de relatie te verbreken, ik steunde haar volledig in haar avontuur, vandaar dat ik dit plotselinge verlies altijd heb ervaren alsof ze ineens gestorven was. Ze verdween letterlijk in een klap uit mijn leven en ik heb haar daarna, in het laatste jaar, nog 2 korte momenten gezien (niet langer dan 10 minuten per keer). En nu, exact een jaar later, kan ik melden dat ik over mijn rouwgevoelens heen ben. Een relatie van 4 jaar verwerken kost in mijn geval dus 1 jaar. Fair enough, zou ik zeggen.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Helemaal waar, als iemand nog een presentatie wil hierover dan kan ik hoolie als voorbeeld fungerenquote:Op woensdag 9 mei 2007 08:54 schreef Garisson72 het volgende:
ik blijf erbij, contact houden met je ex verlengt je verwerkingsproces alleen maar.
Avontuurquote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:33 schreef TripleBee het volgende:
[..]
Jeetje. Toch wel een bizar verhaal eigenlijk. Wat was de reden voor haar om te breken...of wil je dat niet kwijt?
Wij zijn ook trots op jequote:Op woensdag 9 mei 2007 09:45 schreef Yashaaaaa het volgende:
(gister wel een smsje getypt over mijn tentamen maar toch niet verstuurd -Trots op zichzelf is)
Wil het nog niet accepteren....quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:39 schreef QCC het volgende:
Wat maakt het uit of ze boos is, ze is ook aan het verwerken, daar hoort boos zijn bij. Je kunt haar het beste alleen laten, het is voorbij en dat moet je kunnen accepteren, het is lastig en het zal nog wel even duren voordat het zover is (geldt voor mij hetzelfde)
Hoort er nou eenmaal bij, gaat vanzelf wel weer over. Accepteren is moeilijk..quote:
Idem, wil/kan.. je móet het accepteren, het ging niet meer, maar toch denk je nog steeds dat je bij elkaar moet zijn, dat je bij elkaar hoort.. Maar dat is niet zo, nu niet, misschien wel nooit meer niet. Die gedachte moet je mee leren leven en accepteren, iedereen die door deze periode gaat moet dat, maar als dat niet zo verdomde moeilijk zou zijn zou dit topic niet al aan zijn 48e editie toe zijn.quote:
Je bent ook van harte welkom om je verhaal hier kwijt te kunnen.. Voordeel is dat de meeste reacties ook gewoon serieus zijn en waar je ook iets mee kuntquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:47 schreef Yashaaaaa het volgende:
Idd vind het toch fijn mijn verhaal hier kwijt te kunnen.. Gewoon kleine dingetjes waar je je vrienden niet weer mee lastig wilt vallen..
(ik ben zo'n typ dat als ze niet zeker over iets is 1000 keer over hetzelfde onderwerp wil pratenVond mijn ex ook altijd zo leuk.. maar hij ging er wel goed mee om
)
Hm en ik heb hem toch mijn tentamenuitslag gesmst..ach ja hij was er sowieso heel benieuwd naar en als vrienden moet je zoiets toch kunnen delen
Maar khad wel gewoon een heel zakelijk berichtje.. zo vn hee k wilde je even laten weten dat ik mijn tentamen gehaald heb x
Kreeg wel ook gewoon een berichtje terug dus jah
Hm wat ik wel positief vond! Ik schrik me sowieso altijd rot als ik een smsje krijg.. Ineens zon trillend ding hele bureau triltEn eerst dacht ik altijd oeh
vriendje.. En dat was de laatste tijd eik nog steeds een beetje zo.. Maar toen ik dus toen straks dat smsje kreeg dacht ik totaal niet aan hem.. was zelfs een beetje verbaasd dat hij me smste (was vergeten dat ik hem gesmst had
) Dus dat vond ik wel een positief punt
en heeft ze ook aanleiding om dat te geloven? geloof jij dat het wel heel anders zou zijn, àls je nog een kans zou krijgen?quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:46 schreef NZYM het volgende:
Gisteravond nog met me *ex* gepraat... of er nog een kans was. Maar dat is niet het geval. Ze blijft volhouden dat ze denkt dat er niets veranderd aan onze relatie.
hoeft niet natuurlijk. Voordeel is dat je van jezelf nog niet weet hoe je zal reageren, hoelang het allemaal gaat duren, etc. Wacht het maar rustig af, zou ik zeggen.quote:Wat een kutgevoel is dit zeg. Na 2 jaar elkaar DAGELIJKS zien, opeens is het gewoon over.
Al die herinneringen waar ik ook ben, ik blijf er maar aan denken, onbewust.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt, dus dat maakt het wat moeilijker neem ik aan.
Dat kan ik niet zeggen. Zij kan dat ook niet zeggen. Niemand kan zeggen wat er in de toekomst gaat gebeuren.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:21 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
en heeft ze ook aanleiding om dat te geloven? geloof jij dat het wel heel anders zou zijn, àls je nog een kans zou krijgen?
Inderdaad. Meer kan er niet van zeggen hehehe, je hebt gelijk. Zo is het gegaan.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:40 schreef Garisson72 het volgende:
het kan zijn dat jij de overtuiging hebt dat áls je nog een kans zou krijgen, je echt zou veranderen of dat alles tussen jullie anders zou zijn. Het kan zijn dat je dat aanvoert als overtuigingsmiddel naar haar toe, om het nog eens te proberen.
Het zou betekenen dat je in de onderhandelingsfase zit, zoals op pagina 1 beschreven.
maar dan nu de échte vraag: denk je dat je echt zou kunnen veranderen, of dat de situatie beter zou zijn? of beloof je verbetering omdat je haar gewoon terugwil, terwijl je eigenlijk stiekem best weet dat je die verbetering niet kan waarmaken?quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:50 schreef NZYM het volgende:
[..]
Inderdaad. Meer kan er niet van zeggen hehehe, je hebt gelijk. Zo is het gegaan.
Nu is het mij nu wel duidelijk dat ze niets meer wilt, ik heb verdriet en ik ben boos tegelijk, echt fucked up.
Ik zou ECHT kunnen veranderen. Maar ik weet van mezelf niet waarom ik dit niet eerder heb gedaan.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:06 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
maar dan nu de échte vraag: denk je dat je echt zou kunnen veranderen, of dat de situatie beter zou zijn? of beloof je verbetering omdat je haar gewoon terugwil, terwijl je eigenlijk stiekem best weet dat je die verbetering niet kan waarmaken?
Dit gebeurt namelijk nogal eens - je denkt dat je anders kan zijn, voor haar, maar je houdt jezelf voor de gek. Na verloop van tijd zou je toch weer terugvallen in je oude gedrag. Waar het nl op neer komt, is dat het te maken heeft met de persoon die jij nou eenmaal bent.![]()
Knap dat de knoop doorgehakt is.. Je kan nu nog niet zeggen hoe je je over een tijdje gaat voelen als je haar weer ziet.. dat moet je dan maar over je heen laten komen..quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:01 schreef NZYM het volgende:
Het is sinds afgelopen zaterdagmiddag uit.
Zaterdagavond drong het pas eigelijk tot me door.
Ik stuurde zelfs 2 smsjes ofzo... en toen heb ik mezelf beloofd om nix meer te sturen.
En toen gister afgesproken om het uit te praten. Zodat we niet later ruzie krijgen om iets wat in 'het verleden' is gebeurd. Zij gaf toen aan dat het gewoon echt over is, omdat ze het gezeik wat we hadden niet nog een keer mee wil maken.
Zij wilt echter wel vrienden blijven (uiteraard). Zij geeft me ook alle tijd om het te verwerken, dat begrijpt ze ook. Ik wil ook wel vrienden blijven enzo, maar ik weet niet hoe ik me eigen ga voelen als ik haar weer zie na een tijdje.
Mooi voor je!! Wel even je dans kunsten op poetsen voor je gaat hé!quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:48 schreef Byte_Me het volgende:
nou, maar weer eens een update van mij. Een half jaar geleden is het uit gegaan met mn verloofde. We woonden toen al een jaar 500km uit elkaar na eerst 1,5 jaar samengewoond te hebben. We moesten nog een jaar uit elkaar wonen en dan konden we weer samen zIjn. Helaas hebben we dat niet gehaald, mn vriendin kon het niet meer aan, en langzaam aan is haar liefde voor mij verdwenen. Door de afstand is het ook verschrikkelijk moelijk hier iets aan te doen of dit proces om te keren, en helaas heeft ze het me ook veel te laat verteld. Ik had wel in de gaten dat er iets niet klopte en vaak gevraagd wat er aan de hand was, maar nooit een antwoord gekregen waar ik iets mee kon.
Maar goed, toen het uit ging had ik daar echt verrassend weinig moeite mee. Daarover heb ik me erg vaak verbaasd, want ik hield echt zielsveel van haar. Ik heb het toegeschreven aan de afstand, ik was er al aan gewend haar te missen dus zoveel veranderde er niet. In die 6 maanden hebben we nog regelmatig contact gehad, als ik zo eens in de maand naar huis ga, slaap ik gewoon in ons appartement, dus we zagen elkaar ook nog. Allemaal prima.
Tot afgelopen week. Ik kreeg te horen dat ze een nieuwe vriend had. Mijn wereld storte in. Ik heb mezelf gewoon al die tijd voor de gek gehouden. Rationeel wilde ik haar niet meer terug, maar kennelijk was ik emotioneel gewoon nog samen met haar. Maar goed, ik ben blij dat het gebeurd is, nu ben ik eindelijk aan het verwerken geslagen. We hebben ook eindelijk alles uitgepraat, en ik snap het eigenlijk ook allemaal wel, waarom het zo gelopen is. En de verwerking gaat nu ook wel in sneltreinvaart. Het is nu 10 dagen later, en het doet nog wel pijn, maar het is goed te doen. Vorige week was het wat minder, niet eten, niet slapen, geen concentratie, typisch liefdesverdriet.
Nu begin ik eindelijk ook weer eens naar andere vrouwen te kijken. Inmiddels al een leuke amerikaanse au pair ontmoet, eens kijken of dat iets wordt. Binnenkort gaan we salsadansen
tsja, we zagen elkaar om het weekend, dus toch vrij regelmatig. maar het probleem is dat je dan die tijd wilt benutten voor leuke dingen, waardoor je de problemen laat liggen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 17:09 schreef QCC het volgende:
Het zit allemaal in de heupen bij salsa
Zo'n afstand voor zo'n lange tijd is inderdaad erg moeilijk, haast niet te doen tenzij je elkaar regelmatig kunt zien, maar je gaat niet ieder weekend even 500km afleggen..
Succes met verwerken!
Leuk he verslavingenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:32 schreef Yashaaaaa het volgende:
Tis alleen.. kheb zo'n sterke behoefte om hem te zienen kweet dat dat gewoon niet mag
! iig nog niet.. want dan beginnen die vlindertjes wss weer te fladderen e.d.
worked for mequote:Op donderdag 10 mei 2007 17:14 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
en salsadansen leek me een uitermate geschikt methode om "dichter tot elkaar te komen"
ik moest ff denken op welke datum we iets kregenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:32 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hm omdat we begin mei wat met elkaar kregen zijn er nu zoveel "speciale data" af en toe wel lastig.. Maar als ik mezelf gewoon toesta om er eventjes bij stil te staan is toch makkelijker dan het iedere keer weer verdringen..
Tis alleen.. kheb zo'n sterke behoefte om hem te zienen kweet dat dat gewoon niet mag
! iig nog niet.. want dan beginnen die vlindertjes wss weer te fladderen e.d.
Als praten niet meer werkt moet je stoppen met praten en afstand nemen, alleen zo kan het rusten en kan je later misschien eens praten... Je moet niet te veel willen als het zo vers is...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 19:32 schreef Liebe het volgende:
Ik ben het wel met je eens dat ik voor mezelf moet kiezen en mogelijkheden moet scheppen, btw. Ben ik ook mee bezig, maar ik wil gewoon schone lucht tussen ons hebben, ik ben zo'n persoon die daar echt mee zit.
Maar elke keer als ik dingen uit probeer te praten wordt het alleen maar erger. en dat komt echt omdat hij niks toegeeft en ik besloten heb dat niet meer te pikken.
heb ik eigenlijk helemaal niet meerquote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:39 schreef Skv het volgende:
En ik voel me dan ook direct de hele dag weer klote
Soms word ik echt niet goed van mezelf!
Vannacht deels over haar gedroomd, ging in dromenland ook niet zo goed tussen ons. Ook nog over 'anderen' gedroomd, zonder vreemd soort schuldgevoel dat ik normaal aan dergelijke dromen overhieldquote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:30 schreef Yashaaaaa het volgende:
Jup ik droom ook nog regelmatig over hem.. en dan wordt je toch wel heel verward wakker iedere keer
same 'ere...quote:Op zondag 13 mei 2007 01:02 schreef QCC het volgende:
Hans Teeuwen, toch?
<zucht> weer alleen vanavond
Idd en is ook een deel van het verwerkingsproces.. ik heb het ook gehad na verloop van tijd gaat het over...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:30 schreef Yashaaaaa het volgende:
Jup ik droom ook nog regelmatig over hem.. en dan wordt je toch wel heel verward wakker iedere keer
Helemaal mee eens, alleen het is lastig zoals op zondag ook nu, ik weet dat ze altijd gaat stappen en heb dan echt de neiging om toch ff bepaalde foto sites te checken... maar ik schiet daar geen flikker mee op joh ...quote:Op zondag 13 mei 2007 08:33 schreef Nijntjes het volgende:
Gewoon geen contact zoeken en blokkeren en hyves weghalen enzovoort, dan gaat het goed hoor!
En niet zoeken naar die persoon.
Enige oplossing is negeren en leuke dingen doen......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |