abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:07:16 #151
139330 TNA
For the stars that shine
pi_49191208
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 08:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Mensen zijn WEL meer gaan drinken. Mensen hebben gewoon meer poen, dus drinken meer.
Waar vroeger alleen pa af en toe naar de kroeg ging en er alleen 's zondags een biertje op tafel kwam, gebeurt dat nu elke dag.
[..]

Nee, maar als dat elke dag gebeurt wel.
[..]

Nee, maar wel van regelmatig teveel drinken.
[..]

Iemand die elke dag teveel drinkt hoeft er echt niet slecht aan toe te zijn. Meestal merk je daar als buitenstaander niks van.

Maar maak je maar niet ongerust hoor. Als je echt maar af en toe teveel drinkt ga je echt niet sneller dood. Hoewel, dat hangt natuurlijk wel af van hoeveel teveel?
Dank voor je reply. Zorgen maak ik me niet hoor, ik heb niet het idee dat ik erg ongezond bezig ben. Alle aandacht lijkt me dus ook enigszins overdreven.
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:49 schreef aloa het volgende:

[..]

Misschien dat het niet alleen om medische klachten gaat, maar meer om overlast door dronken jongeren. Stomdronken mensen doen nou eenmaal dingen, die ze (mag ik hopen) nuchter niet zouden doen. En dan bedoel ik vernielingen, vechtpartijen, overlast etc etc.
Een alcohol verslaving is ook een sluipend proces, het begint bij eens in de week dronken en na een aantal jaar sla je elke dag een liter whisky of een krat bier achterover.
Overlast is een goed punt. Maar dat zou je kunnen inperken door uitsmijters en politie strenger op te laten treden, hoge boetes en taakstraffen uit te delen, cameratoezicht op bepaalde beruchte plekken in te voeren en eventueel ouders erbij te betrekken. Dat is sowieso een goed plan, want jongeren boven de 16, 18 of 21 veroorzaken ook vaak genoeg overlast.

Alcoholverslaving, tsja, dat is natuurlijk een risico. Toch blijken er (een bron heb ik helaas niet, ooit eens gelezen) maar weinig studenten (bekende drankgebruikers) alcoholist te worden. Diegenen die het worden zitten vaak dusdanig in te problemen dat ze het ongeacht een verbod waarschijnlijk toch zouden worden.

Samenvatting: medische problemen lijken bij het overgrote deel niet aan de orde, overlast beperken moet hoe dan ook, maar de overlast wordt vermoedelijk niet minder door het verhogen van de alcoholleeftijd.
  woensdag 9 mei 2007 @ 18:18:53 #152
3542 Gia
User under construction
pi_49193673
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het zou een mooie optstap zijn naar een verbod tot 21 jaar, welke zelf natuurlijk weer een opstap is naar een totaal verbod.
Dan ben je het vast ook wel eens met het rookverbod in openbare gelegenheden inclusief de horeca.
En zie je dat vast ook als een opstap naar een totaal verbod?

Oh nee, roken mogen jullie wel, hè?
  woensdag 9 mei 2007 @ 18:20:59 #153
166300 InProduction
zulks een groot ding!
pi_49193736
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nee, ik ben principieel tegen drugs ter vermaak.
Ja, van jezelf uit zeker
joyridin' with police cars
pi_49194392
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 18:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan ben je het vast ook wel eens met het rookverbod in openbare gelegenheden inclusief de horeca.
En zie je dat vast ook als een opstap naar een totaal verbod?

Oh nee, roken mogen jullie wel, hè?
Ik rook niet. Roken is slecht voor je lichaam en je geest. Dus ja, ik zou het niet erg vinden als er ook een rookverbod komt.

Vort, op zoek naar een andere stok.
  woensdag 9 mei 2007 @ 18:45:01 #155
3542 Gia
User under construction
pi_49194557
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 18:20 schreef InProduction het volgende:

[..]

Ja, van jezelf uit zeker
Maar hij rookt niet. Dat is op zich wel goed, natuurlijk. Da's niet verboden, dus dat komt inderdaad van hemzelf uit.

Of dat met drinken ook het geval is, kunnen we dus niet vaststellen.
pi_49194893
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 18:45 schreef Gia het volgende:
...
Da's niet verboden...
Bron?
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:01:22 #157
3542 Gia
User under construction
pi_49195123
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 18:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Bron?
Ik hoef maar om me heen te kijken in Helmond-city!!

Tenzij dat natuurlijk allemaaaaal heeeeeel slechte moslims zijn.

Wil jij beweren dat moslims niet mogen roken?
pi_49195455
Ik wil beweren dat je wederom aantoont niets te weten van iets waar je tegen ageert. Maar dat is offtopic.
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:15:27 #159
3542 Gia
User under construction
pi_49195569
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik wil beweren dat je wederom aantoont niets te weten van iets waar je tegen ageert. Maar dat is offtopic.
http://www.imaan.nl/artikelen/hedendaags/roken.php

Haha, je hebt gelijk!!
Wat zijn er dan veel stoute moslims!!
pi_49200307
pi_49215287
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nee, ik ben principieel tegen drugs ter vermaak.
Koffie? Thee?
pi_49215921
Teveel koffie/thee gedronken zeker? Jij bent de eerste die ik tegenkom die koffie en thee als drugs ter vermaak beschouwt

Wil je ook nog honing bij je thee? Ik heb er blijkbaar genoeg aan mijn reet zitten.
pi_49216150
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Teveel koffie/thee gedronken zeker? Jij bent de eerste die ik tegenkom die koffie en thee als drugs ter vermaak beschouwt
Nee hoor. Koffie kun je best als drugs ter vermaak beschouwen. De effecten zijn als die van een oppeppende harddrug.

Verbieden dus?
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:17:56 #165
139330 TNA
For the stars that shine
pi_49216235
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:15 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Nee hoor. Koffie kun je best als drugs ter vermaak beschouwen. De effecten zijn als die van een oppeppende harddrug.

Verbieden dus?
Veel cafeïne kan iemand aardig hyper maken. En iemand die allemaal ijsjes eet wordt waarschijnlijk ook hyper van het suikeroverschot. Kortom; laten we alle voeding verbieden
pi_49216314
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:17 schreef TNA het volgende:

[..]

Veel cafeïne kan iemand aardig hyper maken.
Ja, het hoeft niet eens veel te zijn. Koffie (vooral de Turkse variant ) verlechtert je geheugen en kan voor flinke stress zorgen....ik neem aan dat KB dit dus bij wet wil verbieden. Toch, KB?

We moeten overigens ook gaan voorkomen dat kinderen onder de 18 koffiepakken kopen in de supermarkt....stel je voor dat ze verslaafd raken .
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:23:36 #167
66825 Reya
Fier Wallon
pi_49216380
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:17 schreef TNA het volgende:

[..]

Veel cafeïne kan iemand aardig hyper maken. En iemand die allemaal ijsjes eet wordt waarschijnlijk ook hyper van het suikeroverschot. Kortom; laten we alle voeding verbieden
Bovendien, intensieve consumptie van suiker verhoogt de kans op het ontwikkelen van type II diabetes. Verbieden!
pi_49216557
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:21 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ja, het hoeft niet eens veel te zijn. Koffie (vooral de Turkse variant ) verlechtert je geheugen en kan voor flinke stress zorgen....ik neem aan dat KB dit dus bij wet wil verbieden. Toch, KB?
Vermaak is voor jou dus het verslechteren van je geheugen Dan heb jij je blijkbaar erg vermaakt
pi_49216624
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Vermaak is voor jou dus het verslechteren van je geheugen Dan heb jij je blijkbaar erg vermaakt
Wat klets jij nou? Lees eens.

Mensen drinken koffie voor vermaak, maar een effect van koffie is een flinke pep en het verslechteren van geheugen. Vertel mij waarom dit geen drug is.
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:31:55 #170
66825 Reya
Fier Wallon
pi_49216637
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:21 schreef Autodidact het volgende:

[..]

We moeten overigens ook gaan voorkomen dat kinderen onder de 18 koffiepakken kopen in de supermarkt....stel je voor dat ze verslaafd raken .
Ik meen trouwens laatst ergens gelezen te hebben dat er nog redelijke onzekerheid bestaat over de veronderstelde schadelijke werking van (een overmaat aan) koffie.
pi_49216889
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:31 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Mensen drinken koffie voor vermaak, maar een effect van koffie is een flinke pep en het verslechteren van geheugen. Vertel mij waarom dit geen drug is.
Nee, alleen jij drinkt koffie ter vermaak. Als je geen dyslexie had, had je ook kunnen lezen dat ik alleen tegen drugs ter vermaak ben.

Hoeveel honing wil je bij je thee? Let niet op de bruine stukjes.
pi_49216914
Reya: het kan best dat er een aantal mythes over de langetermijngevolgen bestaan die niet kloppen (heb je een bron?), maar dat maakt niet dat het geen drug is ter vermaak. Dat is het wel.
pi_49217002
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nee, alleen jij drinkt koffie ter vermaak. Als je geen dyslexie had, had je ook kunnen lezen dat ik alleen tegen drugs ter vermaak ben.
Waarom drinken andere mensen koffie dan, als ze in het koffiehuis zitten?

En kap eens met dat goedkope gezuig van je. Je hoeft echt niet meer te bewijzen dat je niet normaal kunt discussieren.
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:47:52 #174
66825 Reya
Fier Wallon
pi_49217184
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:39 schreef Autodidact het volgende:
Reya: het kan best dat er een aantal mythes over de langetermijngevolgen bestaan die niet kloppen (heb je een bron?), maar dat maakt niet dat het geen drug is ter vermaak. Dat is het wel.
De meeste dingen zijn helaas niet online terug te vinden, maar eea staat bijvoorbeeld op de wikipedia-pagina over koffie en gezondheid: http://en.wikipedia.org/wiki/Coffee_and_health#Risks

Voor de rest ben ik het met je eens dat het gemaakte onderscheid tussen koffie en recreatieve drugs grotendeels arbitrair is; het is vooral ontstaan doordat koffie drinken wel sociaal volledig is geaccepteerd, en het gebruik van recreatieve drugs nog altijd in sommige kringen omstreden is.
pi_49217433
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:42 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Waarom drinken andere mensen koffie dan, als ze in het koffiehuis zitten?
Omdat het anders een theehuis zou heten
quote:
En kap eens met dat goedkope gezuig van je. Je hoeft echt niet meer te bewijzen dat je niet normaal kunt discussieren.
Als jij kapt met mij te volgen alsof ik honing aan mijn reet heb, dan kan ik dat wellicht overwegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')