abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 augustus 2007 @ 12:18:12 #101
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52326206
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:03 schreef Brownietje het volgende:
Weet iemand waar je schoenen (SPD-R) kunt kopen?
SPD-R is een -excusez moi, been there, done that- achterhaald kutsysteem (eigenlijk is het zelfs nooit echt wat geweest) en wordt al een aantal jaar niet meer verkocht, dus ook schoenen waar nog SPD-R op past worden steeds zeldzamer....

(PS, al voor E 35 heb je een setje SPD-SL pedalen)
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 13 augustus 2007 @ 12:34:35 #102
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52326653
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:29 schreef Wombcat het volgende:
Volgens mij zou vrijwel elke raceschoen compatibel moeten zijn met SPD-R. Normaal gesproken past onder elke raceschoen namelijk in ieder geval Look, en ik dacht dat SPD-R compatibel is met Look
Nee, SPD-R is 1 zo'n lange gleuf in de lengterichting van de zool met 2 schroeven achter elkaar.

Tegenwoordig is de Look standaard (3 schroefjes) helemaal de norm voor raceschoenen. SPD-SL werkt met Look zolen, en ook Time en Speedplay (die vroeger ook een van Look afwijkende standaard gebruikten) zijn nu passend voor Look zolen...
quote:
Je zult waarschijnlijk bij je schoen nog wel schoenplaatjes moeten kopen, want die zijn iha niet bijgeleverd.
Als je die niet hebt moet je idd ook nog kopen. SPD-R plaatjes zijn fokking duur trouwens. Nog een reden om gewoon over te stappen op SPD-SL.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 13 augustus 2007 @ 13:13:47 #103
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_52327520
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:34 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Als je die niet hebt moet je idd ook nog kopen. SPD-R plaatjes zijn fokking duur trouwens. Nog een reden om gewoon over te stappen op SPD-SL.
Zijn er verschillen in kwaliteit tussen het Look systeem en Shimano SPD-SL systeem? Op mijn fiets heb ik Look pedalen en ik heb altijd onderstaand model cleat op m'n fietsschoenen gemonteerd. Ik neem aan dat Look en Shimano niet compatible zijn.

That's...Montgomery Clift, honey!
  maandag 13 augustus 2007 @ 13:22:08 #104
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52327736
SPD-SL heeft een lagere stack height (afstand tussen zool en hart as) dan Look (oude Look delta hebben we het nu over), dat wordt als een voordeel gezien.
Verder slijten SPD-SL plaatjes veel minder met lopen.

Gevoel van in- en uitklikken komt wel redelijk overeen.
Over het kraken van de plaatjes verschillen de meningen
Sommigen hebben met Look last van kraken, anderen juist met SPD-SL.

Ik gebruik naar volle tevredenheid SPD-SL, waarbij ik de PD-R6600 (Ultegra, aluminium body) prettiger vind aanvoelen dan de PD-R540 (kunststof body, voelt met inklikken net iets minder solide)

[ Bericht 8% gewijzigd door sungaMsunitraM op 13-08-2007 16:23:18 ]
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_52335696
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:09 schreef el_salvador het volgende:

[..]

net terug in nederland, wat mis ik de bergen alweer

het is een beetje afhankelijk van het weer, als er te veel sneeuw ligt sluiten ze het hoogste deel van de weg af, boven de 2500m wordt dacht ik geen sneeuw meer weggehaald. meestal ligt er tegen die tijd niet zoveel sneeuw (of zelfs helemaal geen), maar 1 buitje en de hele berg is wit. en het zal ook enorm koud zijn op de top dan.

waar in de buurt van granada ga je naartoe? ik weet nog een aantal mooie beklimmingen in die streek.
Aan de kust, Nerja. Niet eens heel erg in de buurt van Granada dus, op een kilometer of 100-150 afstand. Om de Pico Veleta te doen, moet ik dus een autotje huren. Als je er zo dicht in de buurt bent, vind ik toch wel dat je daarop moet
in a crowd you lose humanity
  maandag 13 augustus 2007 @ 18:04:19 #106
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_52336065
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 17:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Aan de kust, Nerja. Niet eens heel erg in de buurt van Granada dus, op een kilometer of 100-150 afstand. Om de Pico Veleta te doen, moet ik dus een autotje huren. Als je er zo dicht in de buurt bent, vind ik toch wel dat je daarop moet
in nerja ben ik erg vaak geweest, woont ook familie van me. ik huur in spanje altijd auto's bij www.aurigacrown.com trouwens, je hoeft niet vooraf je creditcard nummer te geven, via het net reserveren, en ze zijn goedkoop. *edit* allrisk verzekeren kost trouwens 20E, staat niet op de site dacht ik

en hij is inderdaad verplicht ja als je zo dichtbij bent

[ Bericht 4% gewijzigd door el_salvador op 13-08-2007 19:32:36 ]
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_52336667
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:04 schreef el_salvador het volgende:

[..]

in nerja ben ik erg vaak geweest, woont ook familie van me.
Ah, tof. Kun je leuk fietsen daar?. Als je tips hebt voor mooie routes, hou ik me aanbevolen
quote:
ik huur in spanje altijd auto's bij www.aurigacrown.com trouwens, je hoeft niet vooraf je creditcard nummer te geven, via het net reserveren, en ze zijn goedkoop.
*bookmarkt*
in a crowd you lose humanity
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:25:04 #108
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_52338262
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:27 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ah, tof. Kun je leuk fietsen daar?. Als je tips hebt voor mooie routes, hou ik me aanbevolen
[..]
geen idee, ik heb nooit in die streek gefietst, op www.altimetrias.net staat altijd wel veel, maar die site kende je vast al

mocht je langer in granada blijven (aanrader!) zeg het dan even
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_52342698
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:25 schreef el_salvador het volgende:

[..]

geen idee, ik heb nooit in die streek gefietst, op www.altimetrias.net staat altijd wel veel, maar die site kende je vast al

mocht je langer in granada blijven (aanrader!) zeg het dan even
Ik ben er dan maar een week, met familie. Zal denk ik maar een paar dagen fietsen.
Maar als ik er nog eens in de buurt kom, laat ik het wel effe horen.
in a crowd you lose humanity
pi_52342783
Iemand enige ervaring hoe een fietstocht van Nederland naar Cannes te rijden? Ik ben voornemens om half sept. met enkele vrienden naar Cannes te fietsen. Gewoon op de racefiets en een auto met spullen.Hoe we willen overnachten is nog de vraag omdat we niet tevoren willen bespreken.
janneman
pi_52348888
Als het mooi weer is maak ik meestal dagelijkse ritjes van zo'n 20 a 30 km in/rond Nijmegen na het avondeten, in het weekend meestal vroeg in de middag en zo'n 40 a 50km (met wat heuvels ten oosten van Nijmegen erbij, woon zelf in het vlakke westen). Wel op een oude damesfiets..

Vandaag 20.4km gereden met 136 hoogtemeters in 55 minuten (simpel ritje).

Route: http://img527.imageshack.us/img527/4093/lalawb8.jpg
Profiel: http://img127.imageshack.us/img127/7587/lala2mq5.jpg

(copy + paste in je browser, stomme imageshack heeft domein disabled )
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:20:07 #112
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_52355466
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 00:43 schreef DutchSL het volgende:
Als het mooi weer is maak ik meestal dagelijkse ritjes van zo'n 20 a 30 km in/rond Nijmegen na het avondeten, in het weekend meestal vroeg in de middag en zo'n 40 a 50km (met wat heuvels ten oosten van Nijmegen erbij, woon zelf in het vlakke westen). Wel op een oude damesfiets..

Vandaag 20.4km gereden met 136 hoogtemeters in 55 minuten (simpel ritje).

Route: http://img527.imageshack.us/img527/4093/lalawb8.jpg
Profiel: http://img127.imageshack.us/img127/7587/lala2mq5.jpg

(copy + paste in je browser, stomme imageshack heeft domein disabled )
is dat een plugin voor google earth ofzo? ziet er leuk uit
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_52356136
www.bikely.com
Werkt wel op Google Earth/Maps technologie.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:14:20 #114
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_52356684
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 12:47 schreef DutchSL het volgende:
www.bikely.com
Werkt wel op Google Earth/Maps technologie.
gave tool, ik heb er net ff eentje ingezet: http://www.bikely.com/map(...)rto-de-los-Blancares

ik ga er nog wel een paar in zetten, er leuk dat ie ook profielen maakt
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  donderdag 16 augustus 2007 @ 00:06:56 #115
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_52409893
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 13:14 schreef el_salvador het volgende:
gave tool
Erg leuk ja, behalve dan dat fietspaden niet aangegeven worden en je het in het bos zelfs met de satellietkaart derhalve wel kunt vergeten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zelva op 16-08-2007 02:43:11 ]
pi_52626348
Zaterdag wil ik de Laurent Desbiens gaan rijden. Een cyclo in Armentieres
Met kasseien en zo, geloof ik.
http://www.lechtibiketour.com/
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:38:59 #117
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_52658357
leuke tocht weer zo te zien womb


ik ben lekker veel kilometertjes aan het maken sinds ik terugben uit spanje, misschien binnenkort eens een club koersje proberen weer. vandaag was het weer zalig fietsweer iig, lekker uitgefietst
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_52658838
Erg lekker weer vandaag ook weer een stukje gefietst
pi_52661521
* Cootz ook
Ik kwam op de Veluwe nog een groepje andere renners tegen in pakjes van de KNSB. Helaas kon ik zo snel niet zien of het bekende schaatsers waren. Het was inderdaad uitstekend weer om je even helemaal kapot te zweten
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_52666611
Mijn wielrennersfiets maar even in de remise gezet. Dinsdag komt waarschijnlijk nieuw stuur binnen, ideaal moment om ook de rest van de fiets maar even onderhanden te nemen. Dus ben de komende dagen overgeleverd aan de mountainbike (wat ook niet mis is)
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
pi_52670562
Zit met een lichte keelonsteking denk ik, zo nog maar ff slapen en vanmiddag ff een klein stukkie
pi_52679237
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:38 schreef el_salvador het volgende:
leuke tocht weer zo te zien womb


ik ben lekker veel kilometertjes aan het maken sinds ik terugben uit spanje, misschien binnenkort eens een club koersje proberen weer. vandaag was het weer zalig fietsweer iig, lekker uitgefietst
De Laurent Desbiens was wel grappig .
Met Laurent Desbiens die het startschot kwam geven.
Geen kasseien en over het algemeen een vrij gemakkelijk parkoers. Beklimmingen van de Mont Cassel en Mont Cats (beide 3x) en nog wat hobbeltjes die ze daar in de buurt hadden. Waren maar 1100 hoogtemeters, terwijl ze er 1800 beloofd hadden . Ook wat veel smalle wegen in begin en op het einde, maar wel goed georganiseerd . Seingevers op alle kruisingen, en voldoende motoren.
Ik heb wel lekker gefietst, in het tweede peloton (zat net te ver van achteren om op de eerste beklimming van de Mont Cats met het eerste peletonnetje mee te komen, en daarna gebeurde er eigenlijk niet veel meer).
Is ook wel eens leuk om een cyclo te fietsen zonder total-loss over de finish te komen.
Volgens de organisatie de 156 km in 3:59:30 afgelegd. Volgens mij 152 km in 4 uur 8 minuten.
in a crowd you lose humanity
pi_52682249
Hallo!

Ik ben Frits, 14 jaar en ik ben net begonnen met fietsen op een racefiets (wielrennen). Vorig jaar was ik eigenlijk al van plan een racefiets te kopen maar dat is er niet echt van gekomen, dan dit jaar maar. Mooi op marktplaats gekeken, waar een nieuwe fiets stond voor 150,-. Onbekend merk, maar wel 2 jaar garantie, dus eerst maar even kijken.

Nadat ik de fiets had gehaald, zag ik direct al dat er aantal dingen aan mankeerde, ik dus naar het bedrijf toe. Zij zouden mijn reparatie kosten vergoeden. Hij rijdt nu prima ben er heel erg tevreden mee (voor zo'n prijs), maar ik begin een beetje om me heen te kijken voor goede klikpedalen.

Die raceschoenen van Sidi lijken me wel puik, maar passen die gewoon op alle klikpedalen? Ik snap het systeem niet helemaal eigenlijk Kan iemand dit voor me ophelderen?

Bij voorbaat dank!


Zadel is trouwens al naar beneden gehaald, fiets is wat te klein.. (ben 1,86)
pi_52682347
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 20:21 schreef FritsSpitz het volgende:

Die raceschoenen van Sidi lijken me wel puik, maar passen die gewoon op alle klikpedalen? Ik snap het systeem niet helemaal eigenlijk Kan iemand dit voor me ophelderen?
Volgens mij wel.
Kliksystemen werken met een schoenplaatje dat je onder je schoen schroeft, en dan kun je je schoen in het pedaal vastklikken. Eruit gaan doe je daar je enkel naar buiten te draaien (of naar binnen, maar da's minder praktisch).
De meeste schoenen zijn Look en SPD-R compatible. Look-plaatjes (en die van Campagnolo bv.) die zet je met drie bouten vast onder de schoen. SPD-R (en bijvoorbeeld Time, geloof ik , maar dat weet ik niet zeker) zet je met twee bouten vast. En die zitten heel handig natuurlijk op andere plekken dan die van Look.

Let bij schoenen er niet alleen op of ze puik eruit zien, maar ook of ze puik zitten. Ik had ook hele leuke Sidi's gezien, maar die zaten voor geen meter. ik heb ze dus niet gekocht.

Enneh: veel plezier met fietsen

[ Bericht 3% gewijzigd door Wombcat op 25-08-2007 20:56:29 ]
in a crowd you lose humanity
pi_52682718
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 20:21 schreef FritsSpitz het volgende:

[afbeelding]
Zadel is trouwens al naar beneden gehaald, fiets is wat te klein.. (ben 1,86)
Ja, ik wou al zeggen: ik weet niet hoe lang je bent, maar dit frame is wel wat aan de kleine kant. En als je zadel dan zó hoog moet, dan zit je echt in een onmogelijke houding op die fiets.

Over schoenen, ik heb laatst bij m'n nieuwe fiets schoentjes van Specialized gekocht voor ¤75. Het kan dus wel een beetje een investering zijn vergeleken met wat je voor die fiets hebt betaald, maar als je eenmaal klikpedalen gewend bent wil je nooit meer zonder. Verder sluit ik me aan bij de opmerking hierboven: het is belangrijker dat je schoenen goed zitten, dan dat ze er er heel hip uit zien.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')