Tweequote:
Nog even, dan word je huis weer vakkundig geslooptquote:Op maandag 7 mei 2007 18:49 schreef Bengeltje het volgende:
Linkje naar vorige topic Het grote RODE katten topic! Feiten, verhalen en foto's.
Mooie kater Lily.
Hier nog een paar foto's van ons poesje Bibi, nog een paar weekjes en dan mag ze naar ons toe.
[afbeelding]
[afbeelding]![]()
![]()
Geweldig, ze is er! Prachtige foto's!!quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:31 schreef Bengeltje het volgende:
We hebben gisteren Bibi mogen halen, ze is nu dus "thuis"
Wat leuk zo'n speelse kleine weer. De anderen moeten wel wennen, er wordt nog
veel gebromt en geblazen hier.
Vermoeiend allemaal.
Kom maar op met die foto's!!quote:Op zondag 20 mei 2007 17:31 schreef TherAngelina het volgende:
Oh, ik heb ook een rode! Die heet Rody maar ik noem 'em altijd Ei, Rody is de naam die de fokkers hem gegeven hebben. Dit is 'ie!
![]()
Niet de beste foto; ik maak later betere. Hij is echt prachtig! Net een vos.
Wij houden het ook op zand of zoiets ^_^. Maar ik vond dat hij best bij de rode katers mocht..... tenzij er een zandkattentopic is.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:19 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb ook zo'n kleur kat gehad. Helaas 2 jaar geleden overleden.Tegen mij zeiden ze dat hij cremekleurig was. Ach, als het beestje... uhm... kleurtje maar een naam heeft, nietwaar?
Hahaha, nee hoor, tus hier geen keuringsdienstquote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:30 schreef mootie het volgende:
[..]
Wij houden het ook op zand of zoiets ^_^. Maar ik vond dat hij best bij de rode katers mocht..... tenzij er een zandkattentopic is.![]()
Kan je er (nog) niet mee helpen. Onze dame is 9 maanden en nog niet krols geweest. De ex-meneer heeft dus nog niet met dit probleem van doen gehad.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:29 schreef prupke het volgende:
grrr
probleempje : fokke rooie poes.zo krols als de neten.. over het algemeen is dat geen probleem omdat we een exkater hebben die dan boven op ons fokke springt en probeert te jeweetwellen
maar nu is er een andere kat bijgekomen (sinds een maand) en nu durft onze exkater : sjef niet meer!
probleem...fokke wil wel maar krijgt niets en nu loopt ze zo te bitchen naar haar zusje , en zelfs zo erg dat die tijdens een blaas, grom en krijs sessie een drolletje neergelegd heeft.
nu wil ik dus fokke maar laten helpen maar probleem nr 2 : ze is hartstikke lief totdat mevr een spuit in haar lijf krijgt.....
whoehellup
quote:Op zondag 17 juni 2007 09:43 schreef SaskiaR het volgende:
De rode poes van mijn ouders heeft donderdag 4 rode katertjes gekregen! Foto's volgen als ik weer bij mijn ouders ben geweest!
Meestal is aan het knorren te horen dat hij niet slaapt. Maar ja, volgensmij knort Garfield zelf nog in zijn slaap.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 23:11 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Lol.die blik op de eerste foto.
Flurrie, slaapt Garfield daar?
Geweldig! Wat leuk, moet ik ook eens meer doen, de cats op video vastleggenquote:Op zondag 24 juni 2007 17:37 schreef J-net het volgende:
Nog even een paar leuke filmpjes van mijn rode kater, tis en blijft een geweldig beest.
Vanochtend - na 2 jaar en 2 maanden - herontdekte hij zijn staart en heeft 10 minuten rondjes gedraaid om m te pakken te krijgen. Soms denk ik wel eens - t moet niet gekker worden
Sylvester in actie:
http://www.youtube.com/watch?v=5pBMVsKze3U
Sylvester in actie met doos:
http://www.youtube.com/watch?v=B1HIaEYsCkg
quote:Op zondag 24 juni 2007 18:38 schreef Laton het volgende:
prachtige katten
foto van mijnMormel
[afbeelding]
Schatje is het zeker, die bibOquote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:05 schreef Bengeltje het volgende:
Toch wat anders, Bibi heeft wel een blaas ontsteking en daarvoor een antibiotica gekregen,
we vroegen ook even aan die DA of hij even wou controleren of het echt wel een zij was,
ookal was ons in het begin gezegd van wel. Kijkt hij bij Bibi tussen de pootjes.
"Duidelijk.een katertje"
Bibi is dus een hij geen zij. Nouja maakt ook niets uit, tis een schatje.
Wat een lieve blik.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:07 schreef OA het volgende:
[[url=http://xs316.xs.to/xs316/07264/P5271783a.jpg]afbeelding][/url]
![]()
quote:Op maandag 9 juli 2007 21:26 schreef SaskiaR het volgende:
Meer foto's van ons gespuis! Ze zijn nu drie weken en op het toppunt van hun schattigheid!
Ze beginnen nu geïnteresseerd te raken in elkaar en in de buitenwereld, ze dartelen voortdurend door hun doos:
[afbeelding]
En ze willen zelfs al graag weten wat er buiten te doen is:
[afbeelding]
Moeder gaat nu veel vaker zelf wandelen, maar ze komt wel heel vaak kijken of de kids zich nog wel gedragen:
[afbeelding]
Maar af en toe lekker sabbelen bij mama is nog steeds wel heel erg lekker:
[afbeelding]
En dan weer verder lekker spelen:
[afbeelding]
Het is ook grappig om te zien dat ze nu al verschillende persoonlijkheden hebben: Nelis is duidelijk de voorlijkste en ondernemendste van het stel; hij kan ook al het beste lopen en vindt het tof om met mensen te spelen. Sauron daarentegen is vooral geïnteresseerd in de speen van mama, en als je hem aanraakt gaat ie alleen maar zielig piepen.
Ze zijn zo schattig! Ik zou haast vaker bij mijn ouders langsgaan![]()
![]()
quote:Op maandag 9 juli 2007 21:33 schreef snellejelle het volgende:
Gossie! Die van jou zijn veel schattiger dan die van mij
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nope. Het is wel zo dat er veel meer rode katers dan rode poezen zijn. Omdat voor een rode kater maar 1 van de ouders rood hoeft te zijn, voor rode poezen moeten vader én moederpoes rood zijn.quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:54 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Wat betreft de feitjes........ Klopt het nou dat het altijd katers zijn?? Rode katten?
Dus ik zeg dat ze zo klinkt alsof er ook een snellere manier is. Dus ze legde uit dat er tegen betaling ook elders onderzoek gedaan kan worden maar dan heb je de uitslag na een paar dagen.quote:De steentjes worden naar Hill's opgestuurd, dat is gratis maar duurt enkele weken.
Zucht daar word je moe van..quote:Op vrijdag 13 juli 2007 11:26 schreef Kaap het volgende:
*zucht*
Zaterdag 30 juni zat 1 van mijn katten moeilijk te doen. Bewegingen te maken alsoftie moest plassen, alleen kwam er niks. Goed, in de gaten houden. Diezelfde middag kom ik de keuken in, ligt er voor de kattenbak echt een hele grote plas urine met bloed. Zo groot alsof je een glas water hebt laten vallen.
Mijn vriendin was de stad uit maar een goede maat was bij mij, wij met zijn 2'en naar de weekenddienst. Doktor vermoed dat hij een verstopping heeft gehad wat wellicht door een infectie is gekomen. Voor de zekerheid pilletjes meegekregen en een druppelkuur. Tevens een injectie. Instructie gehad om na de kuur naar de DA te gaan voor een controle op blaasgruis/stenen.
Zijn broertje had enige maanden geleden (maart) al blaasgruis gekregen maar lijkt daar nu volledig vanaf te zijn.
Goed, die dinsdagavond daarop zit die kat weer moeilijk te doen. Ik dus die woensdag meteen naar de DA. DA voelt aan de blaas en er spuit een dikke straal urine uit....met 2 steentjes...steentjes in de blaas dus.
Die vrijdag moest hij terugkomen voor een echo en een rontgenfoto. Ik daar, met 2 man vasthouden en zijn lekkere dikke vachtje eraf geschoren, hij is zo lekker extra behaardDaarna echo en ja hoor, duidelijk 3 steentjes te zien.
DA vertelde dat de steentjes opgestuurd moesten worden omdat ze twijfelde aan het type en het zeker wou weten. Zegt, en ik quote:
[..]
Dus ik zeg dat ze zo klinkt alsof er ook een snellere manier is. Dus ze legde uit dat er tegen betaling ook elders onderzoek gedaan kan worden maar dan heb je de uitslag na een paar dagen.
Echt mens, al kost het me 100 euro voor dat onderzoek, die kat moet alle zorg krijgen!.
Afgelopen woensdag krijg ik telefoon, s'avonds laat zelfs, dat het onderzoek binnen was. Netjes dat ze toch nog even belde. Steentjes blijken zeer zeldzaam te zijn voor katten en komt voornamelijk voor bij Dalmantier hondenNou is hij wel zwart-wit maar dit slaat alles
Ze vertelde verder dat de steentjes klein genoeg zijn om, wellicht met wat moeite, uit te plassen. Maar liever neemt ze het zekere voor het onzekere en wil ze ze operatief verwijderen. Vraagt ze of dat een probleem is. Wederom, DUH! Tuurlijk moet alles op alles om hem gezond te krijgen.
Aankomende dinsdag moet hij dus geopereerd worden omdat er tegen deze steentjes geen voer bestaat.
Wel zonde hoor, mijn 2 katten hebben het laatste half jaar echt wat af gesukkelt, ze zijn net 2.
Historie:
Januari: Balou heeft een virus, kotst alles onder. Naar DA en uiteindelijk weer beter.
Februari: Mowgli heeft een virus, heel suf enzo. Naar DA en uiteindelijk weer beter.
Maart: Balou blijkt blaasgruis te hebben. Speciaal voor gedurende 8 weken, daarna over op vervolg dieet.
Mei: Mowgli blijkt gevoelig te zijn voor het voer, als in de zin dat hij echt dik wordt. Combovoor gekregen als nazorg voor blaasgruis in combinatie met R/D voor het afvallen.
Juni: Mowgli Steentjes in zijn blaas, opereren binnenkort.
God, ik hoop echt dat dat het was voor dit jaar. Zowel voor hun zelf als mijn portomonee. Ik ben bereid al mijn geld uit te geven voor ze, maar zoveel DA bezoeken en dieetvoer drukt echt hard op je bankrekening.
Afijn, hopen dat Mowgli erbovenop komt, dat is alles wat telt de komende week.
Ik zou graag willen dat er meerdere mensen net als jij op de aarde rondliepen.quote:
Dat bij mama liggenquote:Op zondag 15 juli 2007 16:17 schreef SaskiaR het volgende:
The continuing story of Draco's kittens![]()
Ze zijn nu 4 weken en er gebeuren belangrijke dingen in hun leven!
De boys hebben nu namelijk tandjes, en daarom vindt mama het drinken een stuk minder aangenaam. Elke keer als ze het prorberen krijgen ze een klap...
[afbeelding]
..
En daarna weer lekker in de doos slapen![]()
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb dat ook gehad, mn rode kater had blaasgruis en 2 van mn poezen hadden een voedsel allergie, ik had echt van alles geprobeerd. Toen is me voer van het canadese merk Acana aanbevolen, zit geen troep in en alles word door t lichaam afgebroken. Sinds ik dat heb gebruikt wil ik niks anders meer. De allergieen van de poezen en het blaasgruis van mn kater zijn echt helemaal verdwenen. Ik neem altijd de 8 kilo zakken die zijn ongeveer 44 euro maar daar doe ik zon twee maanden mee. Je kunt ze o.a. bestellen hier:quote:Op vrijdag 13 juli 2007 11:26 schreef Kaap het volgende:
*zucht*
Zaterdag 30 juni zat 1 van mijn katten moeilijk te doen. Bewegingen te maken alsoftie moest plassen, alleen kwam er niks. Goed, in de gaten houden. Diezelfde middag kom ik de keuken in, ligt er voor de kattenbak echt een hele grote plas urine met bloed. Zo groot alsof je een glas water hebt laten vallen.
Mijn vriendin was de stad uit maar een goede maat was bij mij, wij met zijn 2'en naar de weekenddienst. Doktor vermoed dat hij een verstopping heeft gehad wat wellicht door een infectie is gekomen. Voor de zekerheid pilletjes meegekregen en een druppelkuur. Tevens een injectie. Instructie gehad om na de kuur naar de DA te gaan voor een controle op blaasgruis/stenen.
Zijn broertje had enige maanden geleden (maart) al blaasgruis gekregen maar lijkt daar nu volledig vanaf te zijn.
Goed, die dinsdagavond daarop zit die kat weer moeilijk te doen. Ik dus die woensdag meteen naar de DA. DA voelt aan de blaas en er spuit een dikke straal urine uit....met 2 steentjes...steentjes in de blaas dus.
Die vrijdag moest hij terugkomen voor een echo en een rontgenfoto. Ik daar, met 2 man vasthouden en zijn lekkere dikke vachtje eraf geschoren, hij is zo lekker extra behaardDaarna echo en ja hoor, duidelijk 3 steentjes te zien.
DA vertelde dat de steentjes opgestuurd moesten worden omdat ze twijfelde aan het type en het zeker wou weten. Zegt, en ik quote:
[..]
Dus ik zeg dat ze zo klinkt alsof er ook een snellere manier is. Dus ze legde uit dat er tegen betaling ook elders onderzoek gedaan kan worden maar dan heb je de uitslag na een paar dagen.
Echt mens, al kost het me 100 euro voor dat onderzoek, die kat moet alle zorg krijgen!.
Afgelopen woensdag krijg ik telefoon, s'avonds laat zelfs, dat het onderzoek binnen was. Netjes dat ze toch nog even belde. Steentjes blijken zeer zeldzaam te zijn voor katten en komt voornamelijk voor bij Dalmantier hondenNou is hij wel zwart-wit maar dit slaat alles
Ze vertelde verder dat de steentjes klein genoeg zijn om, wellicht met wat moeite, uit te plassen. Maar liever neemt ze het zekere voor het onzekere en wil ze ze operatief verwijderen. Vraagt ze of dat een probleem is. Wederom, DUH! Tuurlijk moet alles op alles om hem gezond te krijgen.
Aankomende dinsdag moet hij dus geopereerd worden omdat er tegen deze steentjes geen voer bestaat.
Wel zonde hoor, mijn 2 katten hebben het laatste half jaar echt wat af gesukkelt, ze zijn net 2.
Historie:
Januari: Balou heeft een virus, kotst alles onder. Naar DA en uiteindelijk weer beter.
Februari: Mowgli heeft een virus, heel suf enzo. Naar DA en uiteindelijk weer beter.
Maart: Balou blijkt blaasgruis te hebben. Speciaal voor gedurende 8 weken, daarna over op vervolg dieet.
Mei: Mowgli blijkt gevoelig te zijn voor het voer, als in de zin dat hij echt dik wordt. Combovoor gekregen als nazorg voor blaasgruis in combinatie met R/D voor het afvallen.
Juni: Mowgli Steentjes in zijn blaas, opereren binnenkort.
God, ik hoop echt dat dat het was voor dit jaar. Zowel voor hun zelf als mijn portomonee. Ik ben bereid al mijn geld uit te geven voor ze, maar zoveel DA bezoeken en dieetvoer drukt echt hard op je bankrekening.
Afijn, hopen dat Mowgli erbovenop komt, dat is alles wat telt de komende week.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |