Intens van iemand houden kunt u buiten in de zon, liggend in een hangmat, met de ogen dicht. Wilt u de persoon van wie u houdt ook echt houden, dan is hangen in de hangmat niet voldoende. Vooral in de relatie tussen man en vrouw is het klussen dat het een lieve last is; ik bedoel, dat het een lieve lust is. Zo is het de bedoeling dat partners geestelijk en lichamelijk trouw aan elkaar zijn, elkaar op de hoogte houden van dagelijkse bezigheden, verantwoording afleggen over beslissingen in werk, scholing, huishoudelijke taken en de opvoeding van het nageslacht.
Ook geldt in een vaste relatie de afspraak dat het stel als exclusief stel naar buiten treedt, oftewel: 'Nee, dit is niet een vriendin, maar mijn vriendin'. Daarenboven geldt de belofte elkaar te steunen in voor- en tegenspoed, dus niet wegrennen als de ander lusteloos, karakterloos of werkloos is. Ja, dat is wat veel moderne lovebirds nogal heftig noemen, en voor sommigen is het een beetje te heftig. Daarom wordt, vandaag de dag, veelvuldig gebruikgemaakt van de knipperlichttruc.
Deze relatie-ingreep heeft een magisch effect en maakt het mogelijk dat u, naar eigen spontane behoefte, de relatie op de aan- of uitstand kunt zetten. Het toepassen van de knipperlichttruc is kinderlijk eenvoudig: gebruik, na het uitspreken van gevoelens van verliefdheid en de derde keer seks, de volgende tekst: 'Je begrijpt natuurlijk wel hoeveel je voor mij betekent en dat wil ik graag zo houden, maar ik wil geen formele relatie; dus we blijven elkaar zien onder voorwaarde dat je niet de illusie koestert dat het ooit wat wordt, want ik hecht er wel veel waarde aan om eerlijk tegen je te zijn'. Is de ander verliefd genoeg, of domweg veel te bang om u te verliezen, dan bent u in één klap van alle verplichtende heftigheid verlost, om de doodeenvoudige reden dat u helemaal geen relatie heeft.
Om het knipperlichtfeest voor langere tijd te laten slagen, dient u nog wel een paar simpele regeltjes in acht te nemen. 1) Spreek wel wat af, maar onregelmatig en onvoorspelbaar. 2) Spreek nooit met derden over de neprelatie en als het u toch niet kunt laten, zeg dan: het is gewoon een leuk contact. 3) Ga niet naar familiebijeenkomsten of andere festiviteiten waar u beiden gezien kunt worden als stel. 4) Doe alleen maar mededelingen aan uw neppartner, en leg nooit iets uit. 5) Gebruik als lijmtussendoortje: als ik ooit met iemand zou willen trouwen, dan is dat alleen met jou. 6) Wees gul met cadeautjes en het betalen van kleine rekeningen zodat het net lijkt alsof jullie wel iets speciaals hebben. Omdat u met de knipperlichttruc alle macht in handen hebt, groeit de kans, per dag, dat uw neppartner gaat dreigen om er een punt achter te zetten. In dat geval kunt u frank en vrij en in alle eerlijkheid zeggen: 'Je hoeft het niet uit te maken, want het was nooit aan'.