Jij ook hier?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:52 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik woog vanochtend ook 51 in plaats van 51,5. Maarja, ik weet niet of het vet is of vocht, als het het laatste is kan het best schommelen. Ik juich dus maar niet te hard
.
Yoghurt zonder suiker is overigens een kwestie van wennen, net als koffie of thee zonder suiker. Ik heb gewoon geminderd (gebruikte zoetstof) en gebruik nu nauwelijks suiker meer. Soms nog een beetje zoetstof op de aardbeien.
Hoe lang ben je als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:52 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik woog vanochtend ook 51 in plaats van 51,5.
Als je ze eet zonder toastbeleg (lees: roomkaas en dat soort vette zooi) kunnen ze volgens mij geen kwaad ... ik heb ze lange tijd als lunch gegeten, gewoon 1 pakje. Kwam volgens mij op 100 kcal uit per pakje. Dus kan prima als tussendoortjequote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:30 schreef Qwea het volgende:
even een vraagje van mijn kant ;
Ik ben gek op die witte lu crackertjes. Je weet wel, die per 4 a 5 in een pakje zitten?
Zijn die erg slecht? Ik heb er namelijk zin in, en heb ze allang niet meer gehad.
damn 100kcal per pakje vind ik veelquote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:46 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Als je ze eet zonder toastbeleg (lees: roomkaas en dat soort vette zooi) kunnen ze volgens mij geen kwaad ... ik heb ze lange tijd als lunch gegeten, gewoon 1 pakje. Kwam volgens mij op 100 kcal uit per pakje. Dus kan prima als tussendoortje![]()
Vanmorgen verslapen >.< Was wakker geworden van wekker (7 uur) en toen weer in slaap gevallen. Werd half 9 pas weer wakker, en moest een kwartier later al op de fiets zitten! Ontbijt overgeslagenop school meteen een appel genomen. Maar heb nu, na een schooldag (een gemiddelde) wel echt hoofdpijn. Heb ik altijd als ik te weinig gegeten heb.
Wie heeft er nog meer dat ze hoofdpijn krijgen als ze weinig gegeten hebben? Ik heb namelijk wel eens een rommelde buik, maar dat negeer ik gewoon (behalve als het erg stil is in de klas, dan schaam ik me toch wel behoorlijk) ... alleen die hoofdpijn en duizeligheid! Wat kan je daar aan doen?(behalve meer eten, want dat kan vaak niet als ik op school ben, heb maar een bepaalde hoeveelheid eten bij me)
Oh wat ik vandaag gegeten heb (schrik niet, normaal eet ik wel meer)
(verlaat) Ontbijt: 1 appel
Tussendoor: 1 appel
Lunch: 1 appel
Tussendoor: bakje magere kwark met flink wat zoetstof
En dan straks nog avondeten
Meer eten meenemen? Anders een soepje nemen of zo (zakje cup a soup in je tas, je kan er vast wel warm water uit een automaat vissen)quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:46 schreef Chicolate het volgende:
(behalve meer eten, want dat kan vaak niet als ik op school ben, heb maar een bepaalde hoeveelheid eten bij me)
je moet ook letten op suikers en vetten he...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:00 schreef heaven7 het volgende:
Ik vind 100 kcal ook veel eigenlijk.. ik laat de melkliga's iedere keer al staan omdat er levensgroot op dat pakje staat dat er 96 kcal per stuk inzit![]()
Heb nu een oerboterham met kaas mosterdsalade ofzoiets op en 2 minikapjes pindakaasEn een glas sisi mango achtig spul. Vreselijk lekker
Ja dat zou ik allemaal best kunnen laten staan en lightroep op brood doen en water drinken maar zo blijft het tenminste leukEn als ik daarmee niet boven de 12/1300 kcal kom is er toch niks mis mee?
Fitness gaat overigens niet door vandaagVriendin belde af..
Ik ookquote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:58 schreef Ticootje het volgende:
Nou ik vind 3 appels per dag wel een beetje heel erg weinig. Dat is niet raar dat je dan hoofdpijn krijgt.
Nee hoor, dat doe ik niet. Ik vind lightbeleg (lightkaas) echt goor. Dat doe ik niet meer. Ik wil afvallen maar wel op een leuke manier en dat is het op deze manier.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
je moet ook letten op suikers en vetten he...
Hebben jullie echt geen koffie-automaatquote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:17 schreef Chicolate het volgende:
(en natuurlijk nergens warm water, fruit, kwark of ander echt gezond spul, dat verkoopt slecht op een middelbare school he)
hadden wij ook niet op de middelbare school iirc...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hebben jullie echt geen koffie-automaat?
ja, we eten altijd vroeg omdat mn ouders moeten werkenquote:
naja, het wentquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:10 schreef Sylvana het volgende:
Ik eet altijd tussen half 6 en 7 uur zo'n beetje, daarvoor echt nog geen honger en later dan 7 uur hou ik het ook niet echt vol. Soms gebeurt het wel eens dat ik laat eet als ik met mn vriend ben en we eerst bezoek krijgen ofzo ( zoals 4 mei met herdenking) toen was het pas half 10 voor we aten, maar dan heb ik ook wel echt super honger en moet het niet veel langer duren of ik val flauw
Nope, wel ooit ergens een oud automaat gezien, maar de zooi die daar uitkomt (half opgelostte oploskoffie enzo) durf ik niet te drinken, kan nooit goed zijn xDquote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hebben jullie echt geen koffie-automaat?
Hier net zo! Thee zonder suiker is me een paar jaar geleden zonder moeite gelukt, maar yoghurt zonder suikerquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:53 schreef Qwea het volgende:
thee zonder suiker was idd wennen, maar aan yoghurt zonder suiker kan ik maar niet wennen![]()
Allemaal lighttroep hoef je ook niet te gaan gebruiken, maar ik zou er wel voor oppassen dat je die 1300 kcal niet helemaal 'vereet' aan producten die niet gezond zijn, het gaat niet alleen om de calorieën maar ook *insert voedingsstoffen verhaal*. Eet gezond, en ongezonde dingen met mate. Lightproducten zijn niet per definitie gezonder. Maar eet in elk geval genoeg en gevarieerd.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:00 schreef heaven7 het volgende:
Ja dat zou ik allemaal best kunnen laten staan en lightroep op brood doen en water drinken maar zo blijft het tenminste leukEn als ik daarmee niet boven de 12/1300 kcal kom is er toch niks mis mee?
Fitness gaat overigens niet door vandaagVriendin belde af..
doe es ff rustig?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:33 schreef heaven7 het volgende:
Zeg! Ik heb toch absoluut niet ongezond gegetenWTF, een boterham met pindakaas en een glas sisi is ongezond??
En nee, ik ga niet fitnessen zonder mijn vriendin, wie ben jij, mijn persoonlijke drill instructor ofzo
Tel tot 7, spel PDD even achterstevoren en ga dan even 10 minuten wat anders doen ok?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:33 schreef heaven7 het volgende:
Zeg! Ik heb toch absoluut niet ongezond gegetenWTF, een boterham met pindakaas en een glas sisi is ongezond??
En nee, ik ga niet fitnessen zonder mijn vriendin, wie ben jij, mijn persoonlijke drill instructor ofzo
pindakaas is IMHO nou niet echt gezond. En sisi stikt van de suiker.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:33 schreef heaven7 het volgende:
Same here. Thee zonder suiker,koffie zonder suiker (ik drink zelden koffie maar als ik het drink zwart) lukt allemaal prima. Drinken zonder suiker (water ,thee ect) gaat ook prima. Maar gatverdamme, yoghurt zonder suikerquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:32 schreef Plukie86 het volgende:
Hier net zo! Thee zonder suiker is me een paar jaar geleden zonder moeite gelukt, maar yoghurt zonder suikerIk likte gister mijn lepel kwark af, waar ik nog geen vruchtenprut (met veul suiker erin, gemaakt door ma) overheen had gegooid en het was zo vies! Verschrikkelijk! Hoe doen andere mensen dat?
ligt er ook aan hoeveel je er op smeertquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:48 schreef Qwea het volgende:
[..]
pindakaas is IMHO nou niet echt gezond. En sisi stikt van de suiker.
Ik ga zo lekker een cactus thee proberen. Sterrenmunt en Zoethout beviel wel vanmiddag
Ik ken alleen vruchtenkwark. Met aardbeien, die van de aldi. Naturel kwark heb ik eigenlijk nog nooit gehad. Vroeger flikkerde ik liters limonade/ranja door mn yoghurtquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:50 schreef Troel het volgende:
Met yoghurt of kwark heb ik eigenlijk geen probleem. Ik vind kwark wel lekkerder als er een flinke scheut roosvicee doorzit, maar ook zonder smul ik ervan hoor.
Daar heb je natuurlijk gelijk inquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:51 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ligt er ook aan hoeveel je er op smeert
nu ik doe eten bij stage viel me wel op dat ze niet veel gezonde dingen hebben
dus eet 2 boterhammen met heel klein beetje appelstroop
Wat kom jij nou weer doen. Ik ben niet degene die zich continue achter PDD verschuild dus hou daar alsjeblieft over op.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Tel tot 7, spel PDD even achterstevoren en ga dan even 10 minuten wat anders doen ok?
Ik snap je, ik snap ook waarom je zo reageert, maar je reageert op dit moment op de verkeerde manier, zo was het namelijk niet bedoeld.
Op deze manier reageren komt de sfeer ook niet ten goede, heaven7quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:33 schreef heaven7 het volgende:
Ik veroordeel je niet muts. Jij zet iets neer, en je pleurt er in je vorige post ook nog een vraagteken achter met de vraag "niks mis mee toch?"quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:53 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Wat kom jij nou weer doen. Ik ben niet degene die zich continue achter PDD verschuild dus hou daar alsjeblieft over op.
Pindakaas is wél gezond, onverzadigde vetten weet je wel. En 1 glas sisi kan absoluut geen kwaad daar ik nooit frisfrank drink en mijn thee zonder suiker. Ik zal jullie ook eens gaan veroordelen om dat schepje suiker in de thee.
Nee het valt ff helemaal verkeerd. Sorry.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Op deze manier reageren komt de sfeer ook niet ten goede, heaven7![]()
En in mijn ogen heb je niet ongezond gedaan en geef ik je groot gelijk dat je liever 1x een boterham met gewone kaas hebt dan 10x een boterham met die lightkaas.
Ik viel dan ook niet grandioos over jouw post hoor!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik veroordeel je niet muts. Jij zet iets neer, en je pleurt er in je vorige post ook nog een vraagteken achter met de vraag "niks mis mee toch?"
Als jij er niks mis mee vindt en je er fijn bij voelt,prima toch? Ik geef enkel mijn mening hoe ik het zou doen. Je hoeft niets met mijn mening te doen, behalve te respecteren. Netzoals ik jouw mening ook respecteer.
Pindakaas is supergezondquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:48 schreef Qwea het volgende:
pindakaas is IMHO nou niet echt gezond. En sisi stikt van de suiker.
Ik ga zo lekker een cactus thee proberen. Sterrenmunt en Zoethout beviel wel vanmiddag
Dat kan,dat mag.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:54 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Nee het valt ff helemaal verkeerd. Sorry.
Weet ik, maar ik wou even reageren op jouw postquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:55 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Ik viel dan ook niet grandioos over jouw post hoor!
is dat zo? Ik dacht altijd dat pindakaas kei en kei vet wasquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Pindakaas is supergezondBij een wetenschappelijk onderzoek kwam naar voren dat je mèt pindakaas beter kan afvallen dan zonder
Het gaat niet puur om de kcal hè, het lichaam is iets ingewikkelder dan dat.
ik wou ook mn reep, maar mama had hem verstoptquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:56 schreef k_i_m het volgende:
Nou, en ik heb vandaag een shake en een reep gegeten. De soep moet nog.
Gewoon even doorbijten en die soep is vast heel lekkerquote:
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:58 schreef heaven7 het volgende:
Pindakaas is ook kei en keivet maar wel kei en keivet van de gezonde vetten. En die heb je nodig.
Ja, dat is zo, en het woord 'vet' heeft een nogal slechte naam gekregen sinds allerlei vetvrije dieten om af te vallen. Om goed af te kunnen vallen heb je juist vetten nodig en het liefst de gezonde vetten. In pindakaas zitten gezonde vetten. Niet teveel van eten ivm de kcal, maar zeker niet schrappen omdat je wilt afvallen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:56 schreef Qwea het volgende:
is dat zo? Ik dacht altijd dat pindakaas kei en kei vet was![]()
have fun!!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:58 schreef Thrilled het volgende:
Goed.. ik ben op weg naar fitness. even conditietestje doenben benieuwd
toedels..!
Dat is dus precies de reden dat ik zo normaal mogelijk wil blijven eten, alleen dan met mate en bewustquote:
fuck, dus ik mag gewoon 1 broodje met pindakaas licht besmeerdquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat is wel zo, maar het woord 'vet' heeft een nogal slechte naam gekregen sinds allerlei vetvrije dieten om af te vallen. Om goed af te kunnen vallen heb je juist vetten nodig en het liefst de gezonde vetten. In pindakaas zitten gezonde vetten. Niet teveel van eten ivm de kcal, maar zeker niet schrappen omdat je wilt afvallen.
pindakaas is kei lekker. Mits niet teveel.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:59 schreef Alcarin het volgende:
Pindakaas![]()
Volgens mij zijn daar al meer discussies over geweest hier, ik blijf het topspul vinden![]()
Ja, mooi verhaal. Daar doe ik lekker niet aan. Roomboter en pindakaas!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:00 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb mij ooit eens laten vertellen door een dieetiste dat je met pindakaas beter geen boter op je brood kon smeren. Ik heb geen idee meer waarom, want ik vind pindakaas zonder boter toch niet lekker.
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:00 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb mij ooit eens laten vertellen door een dieetiste dat je met pindakaas beter geen boter op je brood kon smeren. Ik heb geen idee meer waarom, want ik vind pindakaas zonder boter toch niet lekker.
ja zag het toevallig staan. Vraag me enkel af of het smaaktquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:00 schreef heaven7 het volgende:
Ohja, lightpindakaas is wel lekker en een goed alternatief!
Dankje, hehequote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:59 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Dat is dus precies de reden dat ik zo normaal mogelijk wil blijven eten, alleen dan met mate en bewustEet smakelijk
Haha sorry hoor, zo bedoelde ik het niet! Niet zo boos doen hoor! Ik kreeg alleen de indruk uit je post dat je alleen naar de kcal kijkt, en ik wilde je er alleen maar op wijzen dat er meer is dan dat. Je zou niet de eerste zijn die zich daar op verkijkt. Enne, over sporten: ik sla ook een dagje over... (ehm, laatste keer is al een week geleden ivm tentamensquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:33 schreef heaven7 het volgende:
Met hagelslag moet er wel boter op jaquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:03 schreef k_i_m het volgende:
Een witte boterham met boter, pindakaas en melkchocolade hagelslag
Wordt jij dan ook enorm chago als je iets wilt eten en het "mag" niet? Dan ben ik echt NIET te genietenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:03 schreef heaven7 het volgende:
Ik snap je heel goedIk zou het alleen zelf écht niet trekken, wordt echt helemaal depressief als ik honger heb en niets mag eten
Lightpindakaas is zeker lekker hoorHooguit iets droger maar dat vind ik zelf niet zo'n probleem. Doe er trouwens ook nooit boter onder.
Hee, goed man, niet aangebrand?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:03 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Verder schnitzel gemaakt vanavond met rode kool met appel en aardappeltjes. Was goed gelukt.
Daar zit dan weer suiker in. En het scheelt maar 25% vet.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:00 schreef heaven7 het volgende:
Ohja, lightpindakaas is wel lekker en een goed alternatief!
allemaal op 1 boterham? Yekquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:03 schreef k_i_m het volgende:
Een witte boterham met boter, pindakaas en melkchocolade hagelslag
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:03 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Hallo allemaal,
Vandaag veel te lekker brood gekocht, dan eet ik er meteen twee meer dan normaal![]()
In de middag best wat druiven op (zeker 150 gram), maar volgens de eetmeter bevatten die dingen 65 kcal per 100 gram. Een bak van die dingen bevat dus evenveel kcal als een zakje kroepoek. Waar zeuren jullie over![]()
Verder schnitzel gemaakt vanavond met rode kool met appel en aardappeltjes. Was goed gelukt.
Ohja en pindakaas is niet heel slecht omdat het onverzadigde vetten zijn, er zitten (B?)vitamines in en vast nog wel wat dingen. Nootjes zijn ook beter dan chips. Let wel: light pindakaas schijnt suiker te bevatten!
Ja precies, m'n hele leven is gelijk zinloos en niet leuk meer enzoquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wordt jij dan ook enorm chago als je iets wilt eten en het "mag" niet? Dan ben ik echt NIET te genieten
Nee niet eensquote:
asperges worden vaak icm ham gegeten, hoorquote:
Mwa, ik proef praktisch geen verschil dus dat maakt niet uit. Maargoed, ik heb vandaag toevallig voor het eerst in maaaaaaaaaaaanden pindakaas gehad dus waar praten we overquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:05 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Daar zit dan weer suiker in. En het scheelt maar 25% vet.
(trouwens, per 100 gram: light: 580 KCal, gewoon: 640 KCal...)
Als je pindakaas wilt, eet dan gewoon pindakaas!![]()
Damn, ben jij mijn kloon?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:06 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Ja precies, m'n hele leven is gelijk zinloos en niet leuk meer enzoEcht belachelijk
brood met aardbeiquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
allemaal op 1 boterham? Yek.
Ik heb dit weekend een nieuw soort ham ontdekt: schouderham (volgens mij) met asperges. Wel eens lekker voor een keertje, maar ik eet toch het liefst brood met aardbei of crackers met kaas.
Dat is dan wel weer mooi van de strictheid van het dieet. Als je je er netjes aan houd heb je ook geen honger. Dat lijkt me met gewoon eten veel lastiger.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:03 schreef heaven7 het volgende:
Ik snap je heel goedIk zou het alleen zelf écht niet trekken, wordt echt helemaal depressief als ik honger heb en niets mag eten
Halvajam is vies![]()
Lightpindakaas is zeker lekker hoorHooguit iets droger maar dat vind ik zelf niet zo'n probleem. Doe er trouwens ook nooit boter onder.
aspergers zijn IMHO wel lekker, maar dan enkel in ham en kaas, en uit de oven.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
asperges worden vaak icm ham gegeten, hoor.
Als mijn ouders terug zijn uit Italië, gaat m'n moeder een keer asperges voor me klaar maken. Heb ze nog nooit gehad (wel soep).
neequote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:09 schreef Alcarin het volgende:
Mijn god, waar zijn jullie mee bezig..
Ik hoop dat dat grapjes waren.
Aardbeien zijn zelf al hartstikke zoetquote:
Eh..ja.quote:
Hahaquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:08 schreef Qwea het volgende:
[..]
Damn, ben jij mijn kloon?Is idd echt belachelijk.
Vriendlief heeft er ook wel eens van langs gehad met woorden
Zal ik eens iets ergs vertellen? Ik heb een hele hele hele hele poos terug gejankt om chipjesecht te triest gewoon
janken omdat je geen chipjes mag
Gewoon sneu
Light is vies iddquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:09 schreef k_i_m het volgende:
Ik vind die light pindakaas niet lekker. Eigenlijk bijna alles met light niet. Ik heb ook liever eens in de week een lekkere boterham met oude kaas, dan de hele week van die plastic 10+ kaas.
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:11 schreef heaven7 het volgende:
Ik bedacht me vanmiddag nog 'als ik nou niet dat beladen gevoel van het moeten lijnen zou hebben zou dit best een oké dag zijn'
Omdat ik sterker ben dan die achterlijke kut chipjesquote:
Ik zou geen light pindakaas kopen. Ten eerste is het gewoon minder lekker (vind ik dan, het is namelijk droger van smaak) en ten tweede zit het barstensvol suiker! Vergelijk de voedingswaarde maar eens tussen light en gewoon.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:59 schreef Qwea het volgende:
fuck, dus ik mag gewoon 1 broodje met pindakaas licht besmeerd
*light pindakaas kopen gaat strax
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |