ik kan wel zien dat je een hbo'er bent, aangezien je hbo'ers 'normaal volk' noemt. het normale volk is statistisch gezien mbo'er.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:17 schreef renz0r het volgende:
Wat je vaak ziet:
MBO: Over algemeen Allochtonen, mooiboys, breezers, kampers, paupervolk en normaal volk
HBO: Over algemeen Kakkers, normaal volk
WO: Over algemeen Stoffig gezin, Alto's en hip publiek
Ja dat is bestwel tragisch, dat merk ik zelf ook regelmatig. Dan kom je een werkgroep genoot tegen in de supermarkt en dan gaan ze je zo aankijken van 'niet tegen me praten'...quote:Op zondag 6 mei 2007 22:18 schreef Pakspul het volgende:
Ik heb een tijdje op een universiteit gewerkt, maar die lui zijn zo wereld vreemd he. Ik ben zelf MBO-er en heb dus zal als vooroordeel krijgen dat ik een grote bek heb, maar die lui staan echt te kijken van: "iemand praat met me, wtf moet ik nu doen".
Zie mn extra toevoeging eronder, want ik verwachte dit al.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:19 schreef releaze het volgende:
[..]
ik kan wel zien dat je een hbo'er bent, aangezien je hbo'ers 'normaal volk' noemt. het normale volk is statistisch gezien mbo'er.
jij vindt alleen HBO en MBO mensen normaal?quote:Op zondag 6 mei 2007 22:17 schreef renz0r het volgende:
Wat je vaak ziet:
MBO: Over algemeen Allochtonen, mooiboys, breezers, kampers, paupervolk en normaal volk
WO: Over algemeen Stoffig gezin, Alto's hip publiek en normaal volk
Eigen schoolweg:
MBO --> afgerond
HBO --> bezig
WO --> Intentie en kom geregeld op de campus
De MBO'ers die ik tegenkom zijn juist eigenlijk nooit zo typisch MBO als hier wordt omschreven.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:17 schreef renz0r het volgende:
Wat je vaak ziet:
WO: Over algemeen Stoffig gezin, Alto's en hip publiek
Eigen schoolweg:
MBO --> afgerond
HBO --> bezig
WO --> Intentie en kom geregeld op de campus
WO ook, toegevoegd. vergetenquote:Op zondag 6 mei 2007 22:23 schreef ARKON het volgende:
[..]
jij vindt alleen HBO en MBO mensen normaal?![]()
Nee maar zoals ze t hier omschrijven is gewoon hun eigen droomwereldje om zichzelf 'beter' te voelen door een ander maar even af te kraken. Zelf hebben ze vast nog nooit een voet binnen een MBO school gezet (nee, je zou es besmet kunnen raken zeg!) . Dus waar ze die fantasien weghalen.. geen idee. Staat dat in die stoffige leerboekjes van jullie 'studenten'?quote:Op zondag 6 mei 2007 22:24 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
De MBO'ers die ik tegenkom zijn juist eigenlijk nooit zo typisch MBO als hier wordt omschreven.
Het zijn eigenlijk hele normale mensen () waarvan je beslist niet aan de verschijning of het taalgebruik gelijk zou zeggen dat ze op het MBO zitten.
Zelfde plek als waar jij dit vandaan haalt? 'en daar sta je dan met je polo, zeilschoentjes, knaloranje broek'quote:Op zondag 6 mei 2007 22:39 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Nee maar zoals ze t hier omschrijven is gewoon hun eigen droomwereldje om zichzelf 'beter' te voelen door een ander maar even af te kraken. Zelf hebben ze vast nog nooit een voet binnen een MBO school gezet (nee, je zou es besmet kunnen raken zeg!) . Dus waar ze die fantasien weghalen.. geen idee. Staat dat in die stoffige leerboekjes van jullie 'studenten'?![]()
Er is dan ook een fundamenteel onderscheidt tussen HBO en WO, het eerste is een beroepsopleiding (net als het MBO, vandaar dat ze elkaar goed liggen de beide 'volken') en het tweede is een wetenschappelijke opleiding.quote:Op zondag 6 mei 2007 23:37 schreef PietjePuk007 het volgende:
............
Daarnaast doen ze op de uni vaak minderwaardig over het HBO (incl docenten), ik vind dat nergens voor nodig. Dat superioriteitsgevoel is er op 't HBO veel minder tov MBO.
Wereldvreemd? Ik denk dat die mensen een aardig inzicht hebben in hoe de wereld in elkaar zit.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:18 schreef Pakspul het volgende:
Ik heb een tijdje op een universiteit gewerkt, maar die lui zijn zo wereld vreemd he. Ik ben zelf MBO-er en heb dus zal als vooroordeel krijgen dat ik een grote bek heb, maar die lui staan echt te kijken van: "iemand praat met me, wtf moet ik nu doen".
Hun IQ kan misschien ook wel torenhoog zijn, maar EQ is gewoon baggerquote:Op maandag 7 mei 2007 09:23 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Wereldvreemd? Ik denk dat die mensen een aardig inzicht hebben in hoe de wereld in elkaar zit.
Hun EQ kan misschien zo laag zijn als de diepste waterput, maar dat maakt ze niet wereldvreemd.quote:Op maandag 7 mei 2007 09:41 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Hun IQ kan misschien ook wel torenhoog zijn, maar EQ is gewoon bagger
Wat een generalisaties, zeg, over de WO'ersquote:Op maandag 7 mei 2007 15:26 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Zelf ben ik een HBO'er, maar ik ben opgegroeid in een arbeidersbuurt in Amsterdam (voornamelijk LBO en MBO-niveau).
Ik vind MBO'ers het prettigst in de omgang. Gewoon normale mensen die echt zichzelf durven te zijn. Nu ik er zo over nadenk, gewoon superleuke mensen. Af en toe bijdehand, maar wel vanuit het hart. Benader je ze normaal/relaxed dan zijn ze dat ook. Voornamelijk denkers op de korte termijn.
Bij HBO'ers merk ik meer het 'superieuriteitsgevoel' en zijn zulke lui over het algemeen wel een heel stuk schijnheiliger. Vaak durven ze minder zichzelf te zijn omdat ze denken dat hun 'zwakte' niet past bij hun reputatie. Ook al ben ik HBO afgestudeerd, ik denk dat ik wel de meeste hekel heb aan HBO'ers.
De meeste WO'ers denken het wiel te hebben uitgevonden, maar ook soms zij zitten fout. Omdat ze vaak gelijk hebben, en omdat ze ook nog eens goed kunnen beargumenteren en onderbouwen, snappen ze het vaak niet van zichzelf als ze wel fout zitten. Vaak wereldvreemd en daaruit voortvloeiend hun linkse mentaliteit, houterige types, maar wel oké mensen. Alleen geen discussie met ze aangaan over allerdaagse onderwerpen, laat ze maar lekker onderzoeken of analyseren. Ze hebben daar meer verstand van dan van hun eigen partner bij wijze van spreken.
Edit: Wat je zegt is net in normale bewoording gezegd, als je dan wilt posten, beargumenteer het dan tenminstequote:Op maandag 7 mei 2007 16:00 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Wat een generalisaties, zeg, over de WO'ers.
Wat een onzin over WO'ers zeg, ik volg een medische studie op het WO, maar ik kan niet zeggen dat de meeste medestudenten van mij wereldvreemd zijn, ja wij worden onderzoekers, maar bij mij kunnen ze toch echt mee praten over allerdaagse dingen, dus waar jij die logica vandaan haalt vraag ik me af.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:26 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Zelf ben ik een HBO'er, maar ik ben opgegroeid in een arbeidersbuurt in Amsterdam (voornamelijk LBO en MBO-niveau).
Ik vind MBO'ers het prettigst in de omgang. Gewoon normale mensen die echt zichzelf durven te zijn. Nu ik er zo over nadenk, gewoon superleuke mensen. Af en toe bijdehand, maar wel vanuit het hart. Benader je ze normaal/relaxed dan zijn ze dat ook. Voornamelijk denkers op de korte termijn.
Bij HBO'ers merk ik meer het 'superieuriteitsgevoel' en zijn zulke lui over het algemeen wel een heel stuk schijnheiliger. Vaak durven ze minder zichzelf te zijn omdat ze denken dat hun 'zwakte' niet past bij hun reputatie. Ook al ben ik HBO afgestudeerd, ik denk dat ik wel de meeste hekel heb aan HBO'ers.
De meeste WO'ers denken het wiel te hebben uitgevonden, maar ook soms zij zitten fout. Omdat ze vaak gelijk hebben, en omdat ze ook nog eens goed kunnen beargumenteren en onderbouwen, snappen ze het vaak niet van zichzelf als ze wel fout zitten. Vaak wereldvreemd en daaruit voortvloeiend hun linkse mentaliteit, houterige types, maar wel oké mensen. Alleen geen discussie met ze aangaan over allerdaagse onderwerpen, laat ze maar lekker onderzoeken of analyseren. Ze hebben daar meer verstand van dan van hun eigen partner bij wijze van spreken.
Tsja, generaliseren zijn heel veel Fok!kers wel aardig goed in en hun mening is de juiste in hun oogiesquote:Op maandag 7 mei 2007 20:11 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Wat een onzin over WO'ers zeg, ik volg een medische studie op het WO, maar ik kan niet zeggen dat de meeste medestudenten van mij wereldvreemd zijn, ja wij worden onderzoekers, maar bij mij kunnen ze toch echt mee praten over allerdaagse dingen, dus waar jij die logica vandaan haalt vraag ik me af.
Aangezien jij geeneens WO gedaan hebt, vraag ik mij af hoe je tot die conclusie komt.
quote:Op maandag 7 mei 2007 21:08 schreef Beroepsgokker het volgende:
Mijn loopbaan: mbo-hbo-uni
Want? Als je de moeite ervoor neemt, why not.quote:
Kloptquote:Op maandag 7 mei 2007 21:23 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Dat elitaire gedoe over de uni is ook gelul tegenwoordig.
Hij heeft tijdens zijn uni geen stufi meer gekregen.quote:
quote:Op maandag 7 mei 2007 21:26 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
(als hij in z'n beginjaren tenminste niet uit z'n neus gegeten heeft).
en Bron? Ow wacht.. tuurlijk.. je hebt gewoon een dikke duim!quote:Op maandag 7 mei 2007 21:08 schreef Beroepsgokker het volgende:
MBO: 15% hersens van een aap (en dan overdrijf ik niet, dit volk eindigt op de werkvloer), 50% valt niet op en vindt het allemaal wel best op het MBO, de rest zit onder zijn/haar niveau en gaat vervolgens naar het HBO waar hij/zij wel thuis hoort.
HBO: 10% ex-havo scholiertjes die zich beter voelen dan wie-dan-ook. Grappig om te zien hoe ze erachter komen dat MBO'ers vaak juist meer kennis (want: relevante vooropleiding) en ervaring (want: ouder, dus meer baantjes gehad) in huis hebben, 30% is ex-MBO en doet zonder al teveel moeite nog een HBO erachteraan, rest is ex-havo en gewoon relax.
WO: voor zover ik weet: MBO'ers zijn tuig (tot ze je leren kennen), HBO'ers zijn wel relax (maar minder omdat ze geen wo doen..)
Mijn loopbaan: mbo-hbo-uni
Precies! Opgelost, slotjequote:Op maandag 7 mei 2007 21:24 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Klopt
Als je geschikt bent, ben je geschikt. Punt. Ongeacht wat je voorgeschiedenis is.
Wat zit je precies dwars aan zijn uitspraak? Mij lijkt het eigenlijk wel een enigszins realistische weergave van de zaken. Maar met wat loze uitroepen, zullen we niet echt begrijpen wat je nou bedoeld.quote:Op maandag 7 mei 2007 22:25 schreef Apotheose het volgende:
[..]
en Bron? Ow wacht.. tuurlijk.. je hebt gewoon een dikke duim!![]()
ik hou niet van dat hokjesplaatserij .quote:Op maandag 7 mei 2007 22:49 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Wat zit je precies dwars aan zijn uitspraak? Mij lijkt het eigenlijk wel een enigszins realistische weergave van de zaken. Maar met wat loze uitroepen, zullen we niet echt begrijpen wat je nou bedoeld.
ik ben een ervaringswetenschapper..quote:Op maandag 7 mei 2007 22:25 schreef Apotheose het volgende:
[..]
en Bron? Ow wacht.. tuurlijk.. je hebt gewoon een dikke duim!![]()
nee en waarom niet eigenlijk? Ik ben op t vbo begonnen en heb t tot hbo geschopt. En daar ben ik gewoonweg trots opquote:Op maandag 7 mei 2007 22:54 schreef Beroepsgokker het volgende:
[..]
Zijn er meer dan je denkt hoor.. maar niet iedereen loopt te schreeuwen dat hij ooit op de mavo is begonnen..
Iedereen kan HBO, je moet het alleen wel WILLEN. Maar da's mijn mening. Iedereen die stopt met HBO heeft te weinig inzet of vindt de studie saai/niet leuk. Ben nog nooit iemand tegen gekomen die het écht moeilijk vond.quote:Op maandag 7 mei 2007 22:56 schreef Apotheose het volgende:
[..]
nee en waarom niet eigenlijk? Ik ben op t vbo begonnen en heb t tot hbo geschopt. En daar ben ik gewoonweg trots op![]()
En kennelijk ook niet van replies met meer dan een regel.quote:Op maandag 7 mei 2007 22:52 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik hou niet van dat hokjesplaatserij .![]()
Zozo. Die is origineel. Kelder van de samenleving! Hoe kom je erop!! Allemaal zelf bedacht? Wat zullen ze trots op je zijn!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 02:55 schreef MoneyTalks het volgende:
Hmm, MBO'ers zijn kelder van de samenleving, we hebben ze nodig, maar belangrijk zijn ze niet. HBO'ers zijn gewoon paupers die net iets te goed zijn voor MBO, maar gewoon falen zich te onderscheiden. WO'ers zijn de bakermat van de samenleving, zonder ze kan je niet leven.
Kijk! een mbo'er!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:20 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Zozo. Die is origineel. Kelder van de samenleving! Hoe kom je erop!! Allemaal zelf bedacht? Wat zullen ze trots op je zijn!
niet meer. Maar beviel anders prima!quote:
Laten we inderdaad er eerlijk over zijn. MBO is handig voor het uitvoerende werk, maar de ontwikkeling van de mensheid wordt gerealiseerd door HBO en vooral WO mensen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 02:55 schreef MoneyTalks het volgende:
Hmm, MBO'ers zijn kelder van de samenleving, we hebben ze nodig, maar belangrijk zijn ze niet. HBO'ers zijn gewoon paupers die net iets te goed zijn voor MBO, maar gewoon falen zich te onderscheiden. WO'ers zijn de bakermat van de samenleving, zonder ze kan je niet leven.
Ik hou gewoon niet van sociale cohesie op dat vlak. Maar toegegeven, ik heb tijdens mijn studie ook een jongen leren kennen die helemaal vanaf het MBO is opgeklomen en deze jongen kon zich zowaar goed redden in het academische klimaatquote:Op maandag 7 mei 2007 21:23 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Want? Als je de moeite ervoor neemt, why not.
Dat elitaire gedoe over de uni is ook gelul tegenwoordig.
Wie heeft het hier over niet respecteren? Ik respecteer ieder mens als een uniek wezen met zijn/haar eigen kwaliteiten. Ik zelf ben absoluut niet stoer en ik vind mij ook niet stoer. Ik zeg alleen dat een MBO'er geen HBO'er of WO'er is.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:43 schreef Apotheose het volgende:
![]()
![]()
![]()
Dream on, guys
Mooi dat jullie jezelf zo ongelooflijk belangrijk vinden met een HBOtje of WOtje. Tis alleen zielig dat jullie lager opgeleiden niet respecteren om jezelf maar zo'n stoere vent/meid te vinden.Maar goed, whatever makes you happy
Generalisatie! In hokjes duwen en dissen van hoger opgeleiden!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:43 schreef Apotheose het volgende:
![]()
![]()
![]()
Dream on, guys
Mooi dat jullie jezelf zo ongelooflijk belangrijk vinden met een HBOtje of WOtje. Tis alleen zielig dat jullie lager opgeleiden niet respecteren om jezelf maar zo'n stoere vent/meid te vinden.Maar goed, whatever makes you happy
Wel toevallig dan dat de meeste ondernemers niet meer dan MBO hebben..quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:35 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Laten we inderdaad er eerlijk over zijn. MBO is handig voor het uitvoerende werk, maar de ontwikkeling van de mensheid wordt gerealiseerd door HBO en vooral WO mensen.
Met een WO papiertje kun je al vrij snel ergens aan de bak voor een goed salaris. Om dan nog een risico te nemen met een eigen bedrijf zou zonde zijn. (met als toekomstbeeld een manager in wording)quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:31 schreef Sjoewe het volgende:
Ik denk dat je ondertussen ook onderscheid moe maken tussen werk/levenservaring en wetenschappelijke kennis.
Mij ervaring is dat WO'ers bijvoorbeeld vaak een gebrek aan het eerste compenseren met het tweede. Terwijl ik ook vaak genoeg met mbo'ers gesproken heb die het op het eerste gewoon inderdaad een heel eind redden.
je merkt wat vaker een no-nonsens instelling, en als je dan een bedrijf begint dan gaat dat ook makkelijker denk ik.
Het gaat ook niet over het uiterlijk. Als had je dat als B&H mod vast gedachtquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:41 schreef boem-dikkie het volgende:
Maar ik denk dat dit allemaal puur werkwijze e.d. is en niet uiterlijk gericht zoals in de OP beschreven is. Daarbij hebben MBO-ers het natuurlijk veel makkelijker en daarom is hun werk- en denkwijze denk ik ook anders ingesteld.
Nee maar ik zei dat aangezien mensen altijd een bepaald beeld hebben bij MBO, HBO e.d. scholieren.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:43 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Het gaat ook niet over het uiterlijk. Als had je dat als B&H mod vast gedacht
Het gaat erom of het echt een ander soort mensen is.
Spijker op zn kopquote:Op maandag 7 mei 2007 15:26 schreef Zij-en-Hij het volgende:
"geeneens WO" en een latijns brabbeltje onder je naam..quote:Op maandag 7 mei 2007 20:11 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Wat een onzin over WO'ers zeg, ik volg een medische studie op het WO, maar ik kan niet zeggen dat de meeste medestudenten van mij wereldvreemd zijn, ja wij worden onderzoekers, maar bij mij kunnen ze toch echt mee praten over allerdaagse dingen, dus waar jij die logica vandaan haalt vraag ik me af.
Aangezien jij geeneens WO gedaan hebt, vraag ik mij af hoe je tot die conclusie komt.
True true true.. alleen zo jammer dat veel hbo'ers/wo'ers zichzelf ook zo zienquote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:35 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Laten we inderdaad er eerlijk over zijn. MBO is handig voor het uitvoerende werk, maar de ontwikkeling van de mensheid wordt gerealiseerd door HBO en vooral WO mensen.
Wat Descartes eigenlijk precies zei is: "Het enige wat op deze wereld eerlijk verdeeld is, is gezond verstand, niemand zal zeggen dat hij er te weinig van heeft".quote:Op zondag 6 mei 2007 22:22 schreef Stoomhamer het volgende:
Het enige dat op de wereld eerlijk verdeeld is, is gezond verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben, dus om dit te loochenstraffen: laat je papiertje met je cijfer-lijstje zien om aan te tonen dat jij er het meeste van hebt. Daarna kun je de discussie sluiten.
het halen van toetsen zegt niet zo heel veel natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:12 schreef BettyR het volgende:
Dat ik tot nu toe als een van de weinigen al mijn toetsen gehaald heb doet totaal niet terzake.
Volgens mij is dit voornamelijk leeftijd, de meeste instrromers van het HBOers zijn net die 2 jaar ouder en gewoon wat serieuzer. Bij de studenten die van het VWO komen zie je bij de meeste hetzelfde patroon. De eerste drie a vier jaar is het gewoon feesten en daarna wordt studeren gewoon belangrijker.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:57 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Er mag ook wel onderscheid gemaakt worden tussen de van VWO->WO student en de HBO->WO student. Ik zal mijn best doen:
De tweede werkt vaak harder, minder gegêneerd om (domme) vragen te stellen.
De eerste is luier, voelt zich beter en ergert zich sneller aan het hard werken en (domme) vragen stellen van de tweede. De VWO->WO zal dit echter niet snel face to face tegen de HBO-WO'er zeggen..
Klinkt haast alsof je jaloers bent, ik heb in iedergeval nergens gezegd dat ik een MBO'er of nog lager opgeleide niet respecteer, het is gewoon dat ik zelf ander werk leuker vind en daarvoor moet je toevallig een WO opleiding voor doen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:43 schreef Apotheose het volgende:
![]()
![]()
![]()
Dream on, guys
Naja gelukkig hoeft je nederlands niet super te zijn, om op de uni te worden toegelaten, vooral aangezien je uiteindelijk toch alles in het engels moet rapporterenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:56 schreef Robin__ het volgende:
"geeneens WO" en een latijns brabbeltje onder je naam..Je vraagt er om dat iemand m inkopt..
Mijn oom is een hele intelligente man. Heeft Wiskunde en Informatica op de universiteit gedaan en is ondertussen doctor, maar de beste man is aardig wereldvreemd.quote:Op maandag 7 mei 2007 09:42 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Hun EQ kan misschien zo laag zijn als de diepste waterput, maar dat maakt ze niet wereldvreemd.
Ik denk dat iedere student idd wel een zogenaamde vakmalloot op de faculteit kan aanwijzenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:56 schreef chatgek het volgende:
[..]
Mijn oom is een hele intelligente man. Heeft Wiskunde en Informatica op de universiteit gedaan en is ondertussen doctor, maar de beste man is aardig wereldvreemd.
Wat bedoel je dan eigenlijk met wereldvreemd? Want ik denk dat een gemiddeld natuurkundige heel wat meer weet over de werking van de wereld (en dus geen vreemde van de wereld is), dan de gemiddelde niet-natuurkundige.quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:51 schreef Mojogot het volgende:
Ik denk dat de wereldvreemdheid van WO'ers erg afhankelijk is van de studie. Een student Natuurkunde zal een stuk wereldvreemder zijn dan een student rechten of psychologie.
Wat is volgens jou de definitie van wereldvreemd?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:56 schreef chatgek het volgende:
[..]
Mijn oom is een hele intelligente man. Heeft Wiskunde en Informatica op de universiteit gedaan en is ondertussen doctor, maar de beste man is aardig wereldvreemd.
Oke, hier wordt al een aanzet gedaan tot de definitie van wereldvreemd: wanneer je niet zuipt en niet feest. Ik vraag mij overigens af, of we op de goede weg zitten met die definitie, maar oke.quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:53 schreef jschud het volgende:
Ik ben wel tig keer het woord "wereldvreemd" tegen gekomen in dit topic als er over mensen met een WO-opleding wordt gesproken. Ik wil niet meteen generaliseren maar ik heb het idee dat mensen die menen dat WO-ers wereldvreemd zijn, er eigenlijk geen idee van hebben hoe het er in een onderzoeks wereldje aan toe gaat.
Ze praten soms misschien een beetje abstract maar ze kunnen net zo goed zuipen, fessten en wat al niet meer. Vaak herken je mensen die doctor zijn niet eens.
Ik (HBO achtergrond) werk nu bijna 2 jaar als promovendus aan een universiteit maar al mijn collega's (inclusief professoren) zijn niet minder wereld vreemd dan de rest van het volk. Sommigen zien eruit als voetbal hooligans (bezoeken ook elke week hun favorite club), etc.
Zeggen dat WO-ers wereld vreemd zijn is hetzelfde als zeggen dat alle MBO...(vul zelf maar in) zijn.
Jij zult waarschijnlijk een van die mensen zijn die een uitgebreid netwerk heel belangrijk vindt, maar uiteindelijk zul je wel een papiertje moeten overleggen bij een potentiele werkgever. Een baan krijg je niet op basis van alleen maar contacten. Het halen van toetsen zegt wel degelijk wat. Niet alleen over je capaciteiten, maar ook over de discipline waar over je beschikt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:27 schreef Yankee het volgende:
[..]
het halen van toetsen zegt niet zo heel veel natuurlijk.
Ik denk dat je hier precies zegt hoe het zit. Een wereldbeeld is over het algemeen perceptueel.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:02 schreef Abbadon het volgende:
wereldvreemd is relatief, lijkt me...Ik kan me voorstellen dat een MBO-er en een WO-er anders tegen dingen aan kijken, gemiddeld genomen...andere interesses hebben...
de MBO-er zal de WO-er daarom misschien wereldvreemd (ten opzichte van de wereld zoals hij die ziet) vinden, maar dat gevoel is hoogstwaarschijnlijk geheel wederzijds...
Ach, ze zeggen wel eens dat wanneer je voorbeelden geeft, mensen het makkelijker begrijpen wat je bedoelt. Maar ik ben het met je eens beste mede wetenschapperquote:Op woensdag 9 mei 2007 10:55 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Oke, hier wordt al een aanzet gedaan tot de definitie van wereldvreemd: wanneer je niet zuipt en niet feest. Ik vraag mij overigens af, of we op de goede weg zitten met die definitie, maar oke.
Verder ben ik het overigens geheel met je verhaal eens hoor, jschud.
...maar goed, ik ben zelf WO-er, dus misschien dat een MBO-er dat wel heel anders zietquote:Op woensdag 9 mei 2007 11:04 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier precies zegt hoe het zit. Een wereldbeeld is over het algemeen perceptueel.
Topic titel is "WO, HBO, MBO, elk een typisch volk?"; heb je het over een typisch volk, dan probeer je dus iets te zeggen wat over het algemeen gezegd kan worden over dat volk (je ontkomt dan niet echt aan generaliseren). Dit impliceert dus dat er ook uitzonderingen zijn.quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:58 schreef XionZ het volgende:
Wat een hoop onzin weer allemaal.
Waarom kijkt bijna niemand naar de persoon achter het niveau? Het beeld van een typische MBO'er is overal: Lonsdalers en gasten die over niets anders kunnen praten dan gepimpte auto's, chicka's met grote bimboos en na een tijd om te zijn gegaan met onze medelanders, hun taal spreken. Maar dat is niet het geval bij iedere MBO'er. Blijkbaar hebben weinig mensen door dat er ook mensen op het MBO zitten waarbij hun niveau totaal onderschat is.
Als nou gewoon iedereen zegt: 'Ik vind de meeste MBO'ers nietsuitvoerende, infantiele kikkers, maar er zijn uitzonderingen.' Dan ben ik het met jullie eens.
Kom maar op met het gezeik.![]()
Doe je MBO?quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:58 schreef XionZ het volgende:
Wat een hoop onzin weer allemaal.
Waarom kijkt bijna niemand naar de persoon achter het niveau? Het beeld van een typische MBO'er is overal: Lonsdalers en gasten die over niets anders kunnen praten dan gepimpte auto's, chicka's met grote bimboos en na een tijd om te zijn gegaan met onze medelanders, hun taal spreken. Maar dat is niet het geval bij iedere MBO'er. Blijkbaar hebben weinig mensen door dat er ook mensen op het MBO zitten waarbij hun niveau totaal onderschat is.
Als nou gewoon iedereen zegt: 'Ik vind de meeste MBO'ers nietsuitvoerende, infantiele kikkers, maar er zijn uitzonderingen.' Dan ben ik het met jullie eens.
Kom maar op met het gezeik.![]()
Ik heb mijn HBO afgerond en studeer nu doe nu een poging mijn master te behalen aan de universiteit. Ik kan het helemaal vinden in hetgeen jij typt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:28 schreef BettyR het volgende:
Ik heb twee jaar HBO gedaan en ben vervolgens overgestapt naar de universiteit, maar mijn ervaring is wel dat HBO-ers:
- Niet zo pietje precies zijn. WO'ers zijn er snel op gericht elkaar te verbeteren. Alles moet tot op de bodem uitgezocht zijn.
- Daardoor wat makkelijker in de omgang zijn en praktijkgerichter zijn. Af en toe word ik niet goed van het constante geneuzel van WO-studenten over dingen die imho lang niet altijd ter zake doen.
WO-ers:
- Ambitieuzer zijn.
- Graag de typische student willen uithangen. Opvallend vind ik ook dat veel gericht lijkt te zijn op het 'ontmoeten van nieuwe mensen'. Sommigen mensen doen mee aan ik weet niet hoeveel sociale activiteiten om maar nieuwe mensen te ontmoeten, maar ze vervolgens amper te spreken omdat je te druk bent met...Juist, het ontmoeten van nieuwe mensen. Sommigen mensen kunnen zich ook echt vreselijk aanstellen als je niet voldoet aan het prototype student. Slechte eigenschap, want als je later aan het werk moet/gaat, dan moet je ook met veel verschillende mensen werken, ook met mensen die geen WO opleiding hebben. Ik merk nu al dat veel VWO'ers moeite hebben zich te verplaatsen in mensen die HAVO hebben.
- Veel meer in discussie gaan en minder met alle winden meewaaien. Prettige eigenschap.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die graag de oudere titels hanteert. Mij zul je nooit horen zeggen dat ik mijn master heb, maar dat ik doctorandus ben. Ik hekel de BAMA structuur. Nee, de 'oude' titels zijn veel mooier: ingenieur, doctorandus, meester, etc.quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:28 schreef leolinedance het volgende:
Ik moet trouwens wel toegeven dat hij mij vooral draait om het behalen van de ir. titel. Ik heb gezien dat mensen met een ir. titel vaak betere doorgroeimogelijkheden hebben. Bij adviesbureaus in mijn sector zijn alle managers en hoger ir. En ik wil later niet tegen een limiet aanlopenOok is het startsalaris iets hoger, al scheelt dit niet erg veel met HBO'ers in de meeste gevallen.
Een wereldbeeld is per definitie perceptueel. Zijn er nog andere manieren om een wereldbeeld te vormen/tot je te nemen dan dmv het perceptueren via de zintuigen?quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:04 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier precies zegt hoe het zit. Een wereldbeeld is over het algemeen perceptueel.
Nee en dus is het nogal raar om iemand anders ervan te betichten dat diegenen wereldvreemd is.quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:48 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Een wereldbeeld is per definitie perceptueel. Zijn er nog andere manieren om een wereldbeeld te vormen/tot je te nemen dan dmv het perceptueren via de zintuigen?
Ah oke. Vond het een beetje omslachtige manier om aan te geven dat een term als 'wereldvreemd' relatief en subjectief is. Uiteraard is een perceptie over het algemeen erg persoonlijk maar toch...quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:51 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Nee en dus is het nogal raar om iemand anders ervan te betichten dat diegenen wereldvreemd is.
Als MBO'er tegen iemand die het driedubbele maandsalaris heeft zeggen dat ie wereldvreemd is.
Alsof geld alles isquote:Op donderdag 10 mei 2007 19:51 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Als MBO'er tegen iemand die het driedubbele maandsalaris heeft zeggen dat ie wereldvreemd is.
jij bent typisch sjieke g-star hendig slippen allesquote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:42 schreef Maikuuul het volgende:
MBO'er meld.
Geen idee of ik typisch ben, check de fobo !
Wat een pauperreactie.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:30 schreef Yankee het volgende:
Hakenkruizen bij examenstunt
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Noordhollands Dagblad
Gepubliceerd: zaterdag 12 mei 2007 @ 11:40
Onderwijs'Lachen gieren brullen' gistermorgen bij een examenstunt in het Kennemer College in Heemskerk. Zo'n vijftien jongens en meisjes van de vmbo-school brachten de nacht door in het gebouw aan de Van Riemsdijklaan en lieten een puinhoop achter.
In de school bleken peuken op de vloer uitgedrukt en geürineerd op plekken die daar niet voor bestemd zijn. In een opslagruimte werd een straalbezopen scholier (15) aangetroffen die met een ambulance moest worden afgevoerd.
De buitenzijde van het pand was 'versierd' met hakenkruizen en met goudverf aangebrachte handafdrukken op muren, kozijnen en ramen. Ook waren vernielingen aangericht aan onder meer sloten.
------------------------------
Ik zeg niks.............
VMBO-ers, die kunnen enkel doorstromen naar MBO (of havo maar daar hebben we het niet over), dus het heeft er mee te maken dat MBO'ers plebejers zijn.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:31 schreef Sjoewe het volgende:
En wat heeft dat in godsnaam met het topic te maken.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:51 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Nee en dus is het nogal raar om iemand anders ervan te betichten dat diegenen wereldvreemd is.
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:32 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
VMBO-ers, die kunnen enkel doorstromen naar MBO (of havo maar daar hebben we het niet over), dus het heeft er mee te maken dat MBO'ers plebejers zijn.![]()
Ik mag hopen voor de gem. MBO'er dat jij niet typisch bentquote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:42 schreef Maikuuul het volgende:
MBO'er meld.
Geen idee of ik typisch ben, check de fobo !
Vriend, als je dan persé die invloed wil toekennen aan zo’n groep dan denk ik eerder andersom. Als het er op aankomt dan kunnen we prima zonder het filosofische gezever van Popper, Kant en Plato. Zonder de bakker, slager, agent, etc. echter niet.quote:Hmm, MBO'ers zijn kelder van de samenleving, we hebben ze nodig, maar belangrijk zijn ze niet. HBO'ers zijn gewoon paupers die net iets te goed zijn voor MBO, maar gewoon falen zich te onderscheiden. WO'ers zijn de bakermat van de samenleving, zonder ze kan je niet leven.
Met alle respect, maar dit is typisch een MBO’er die zich bij voorbaat al zwaar gediscrimineerd voelt. En je maakt je schuldig aan je eigen kritiek.quote:Mooi dat jullie jezelf zo ongelooflijk belangrijk vinden met een HBOtje of WOtje. Tis alleen zielig dat jullie lager opgeleiden niet respecteren om jezelf maar zo'n stoere vent/meid te vinden. Maar goed, whatever makes you happy
Enerzijds heb je een punt. Alle Post HBO’ers op de uni (present company included) zijn natuurlijk ontzettend gemotiveerd en hebben een wat praktischere instelling. Wat je niet moet vergeten is dat dat maar een klein clubje is. Toen ik nog HBO deed was het gros van de mensen een stel ongemotiveerde, ongeïnteresseerde, luie honden die begonnen te zuchten als je op een inhoudelijke discussie aanstuurde. Dat heb ik bij de willekeurige WO student nog niet gemerkt.quote:De tweede werkt vaak harder, minder gegêneerd om (domme) vragen te stellen.
De eerste is luier, voelt zich beter en ergert zich sneller aan het hard werken en (domme) vragen stellen van de tweede. De VWO->WO zal dit echter niet snel face to face tegen de HBO-WO'er zeggen..
Die paar filosofen hebben meer voor de wereld betekend, dan alle slagers en bakkers uit alle tijden bij elkaar.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:14 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Vriend, als je dan persé die invloed wil toekennen aan zo’n groep dan denk ik eerder andersom. Als het er op aankomt dan kunnen we prima zonder het filosofische gezever van Popper, Kant en Plato. Zonder de bakker, slager, agent, etc. echter niet.
Goh, en hoe moet je volgens jou, mijnheer de alwetende, sociale contacten onderhouden? Sommige mensen hebben daar gewoonweg geen behoefte aan. Wat sociaalvaardig is, ligt in the eye of the beholder en niet meer dan dat.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:14 schreef AgLarrr het volgende:
Over de stereotypen in het dagelijks leven...tjah. In principe hoef je een verschil in opleiding niet te merken, zeker in de kroeg niet. Je ouwehoert net zo lekker weg met een MBO’er als met een WO’er. Toch denk ik dat MBO’ers en HBO’ers over’t algemeen wel een stuk sociaal vaardiger zijn. Ik merk het nu ook, op de uni zijn toch veel mensen die in’t begin niet zo goed begrijpen hoe je sociale contacten onderhoudt. Een paar jaar borrelcultuur ramt dat er echter wel uit...
haha en wat hebben die filosofen betekend voor de gewone arbeider ?quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:57 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Die paar filosofen hebben meer voor de wereld betekend, dan alle slagers en bakkers uit alle tijden bij elkaar.
[..]
Goh, en hoe moet je volgens jou, mijnheer de alwetende, sociale contacten onderhouden? Sommige mensen hebben daar gewoonweg geen behoefte aan. Wat sociaalvaardig is, ligt in the eye of the beholder en niet meer dan dat.
Zomaar een ingeving.quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:14 schreef Hijacking het volgende:
[..]
haha en wat hebben die filosofen betekend voor de gewone arbeider ?
uit die tijd van de filosofen die je noemt was emancipatie van de arbeiders niet echt het gevalquote:Op donderdag 17 mei 2007 13:16 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Zomaar een ingeving.
Onder andere het socialisme: emancipatie van arbeiders.
Je begrijpt niet dat filosofische systemen tot stand komen middels cumulatie van inzichten?quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:26 schreef Hijacking het volgende:
[..]
uit die tijd van de filosofen die je noemt was emancipatie van de arbeiders niet echt het geval![]()
quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:27 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Mijn WO vrienden hebben hun hele leven gebouwd om de Uni, in een positieve manier dan
Bijv studentenroei vereniging, jaarclub, studenten-huisgenoten, studentenvereniging, studentengala, jaarclubetenavond enz.
Ik zelf ook nietquote:Op donderdag 17 mei 2007 13:37 schreef HAL9000S het volgende:
[..]Gelukkig niet zeg, moet er niet aan denken
jah onder de filosofen mischien maar niet onder de arbeiders verder vind ik dat deze discussie fijner zou zijn als je wat minder semi intellectueel probeerde te zijn.quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:29 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Je begrijpt niet dat filosofische systemen tot stand komen middels cumulatie van inzichten?
Waar zie je mij schrijven dat ze niets voor de wereld betekend hebben? Ik zal de laatste die dat zal onderkennen. We hadden echter prima zonder gekund. De moderne maatschappij is nou niet bepaald een vereiste voor het menselijk bestaan, wel?quote:Die paar filosofen hebben meer voor de wereld betekend, dan alle slagers en bakkers uit alle tijden bij elkaar.
Toch jammer dat je zo reageert en het besluit op de man te spelen, je lijkt zowaar beledigd?quote:Goh, en hoe moet je volgens jou, mijnheer de alwetende, sociale contacten onderhouden? Sommige mensen hebben daar gewoonweg geen behoefte aan. Wat sociaalvaardig is, ligt in the eye of the beholder en niet meer dan dat.
Semi intellectueel? Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:46 schreef Hijacking het volgende:
[..]
jah onder de filosofen mischien maar niet onder de arbeiders verder vind ik dat deze discussie fijner zou zijn als je wat minder semi intellectueel probeerde te zijn.
Hoe weet jij dat? We weten niet hoe het met ons zou zijn afgelopen, wanneer we niet waren gemoderniseerd.quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:58 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Waar zie je mij schrijven dat ze niets voor de wereld betekend hebben? Ik zal de laatste die dat zal onderkennen. We hadden echter prima zonder gekund. De moderne maatschappij is nou niet bepaald een vereiste voor het menselijk bestaan, wel?
Maak je geen zorgen, ik ben absoluut niet beledigd.quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:58 schreef AgLarrr het volgende:
Toch jammer dat je zo reageert en het besluit op de man te spelen, je lijkt zowaar beledigd?
Die maatschappelijke constructies zijn puur subjectief. WO'ers zijn niet minder sociaal vaardig, alleen omdat de maatschappelijke middenmoot bepaalt hoe het hoort. Binnen de context van het WO zijn ze sociaal vaardig genoeg kennelijk. Het gemiddelde is geen absolute maat.quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:58 schreef AgLarrr het volgende:
Sommige mensen hebben daar geen behoefte aan sociaal contact? Dat is natuurlijk gelul. Ieder mens heeft behoefte aan sociaal contact, de een wat meer dan de ander, akkoord. En de basis van sociaal vaardig zijn ligt -wellicht helaas voor jou- niet in the eye of the beholder. Er zijn nou eenmaal maatschappelijke constructies die randvoorwaarden scheppen voor dingen als "een normaal gesprek" en "beleefd/gepast gedrag richting anderen". En ik durf te beweren dat aan de randen van de intelligentie die sociale vaardigheden afnemen...
Ik heb dat beeld totaal niet van WO'ers. Ik heb van HBO'ers daarentegen juist het beeld van wannabe intellectuelen, maar toch niet volwassen genoeg om zich er naar te gedragen. Zeg maar het type: thuis een goede student maar in gezelschap van maten alleen maar over voetbal en bier durven praten en er niet voor uit durven komen, dat men Voltaire leest.quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:58 schreef AgLarrr het volgende:
Ongenuanceerd: op de universiteit lopen er gemiddel meer inzichzelf gekeerde sociaal debielen dan op het HBO. Dat heeft geen fuck te maken met het oog van de aanschouwer, die mensen hebben gewoon nooit geleerd (of nooit gedurfd) om met mensen om te gaan. En wellicht zit hun eigen intelligentie ze op dat gebied ook in de weg...
Geen absolute maat, maar veelal wel de norm. Hoe dan ook: goed punt. Zolang men er zelf dan maar geen last van heeft..quote:Die maatschappelijke constructies zijn puur subjectief. WO'ers zijn niet minder sociaal vaardig, alleen omdat de maatschappelijke middenmoot bepaalt hoe het hoort. Binnen de context van het WO zijn ze sociaal vaardig genoeg kennelijk. Het gemiddelde is geen absolute maat.
Het is ook niet 'het beeld' dat ik heb van WO'ers in het algemeen. Ik meen alleen dat je op 't WO relatief meer mensen treft die naar de gemiddelde norm sociaal minder vaardig zijn. Ik wil verder geen beeld schetsen van 'De WO'er' etc. Die bestaat volgens mij niet, 't zijn allemaal persoonlijkheden..quote:Ik heb dat beeld totaal niet van WO'ers. Ik heb van HBO'ers daarentegen juist het beeld van wannabe intellectuelen, maar toch niet volwassen genoeg om zich er naar te gedragen. Zeg maar het type: thuis een goede student maar in gezelschap van maten alleen maar over voetbal en bier durven praten en er niet voor uit durven komen, dat men Voltaire leest.
Sociale vaardigheden van met name TU studenten zijn om te huilen. Als ik sommige mensen hoor praten in de bus krijg ik gewoon medelijden.quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:26 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Geen absolute maat, maar veelal wel de norm. Hoe dan ook: goed punt. Zolang men er zelf dan maar geen last van heeft..
[..]
Het is ook niet 'het beeld' dat ik heb van WO'ers in het algemeen. Ik meen alleen dat je op 't WO relatief meer mensen treft die naar de gemiddelde norm sociaal minder vaardig zijn. Ik wil verder geen beeld schetsen van 'De WO'er' etc. Die bestaat volgens mij niet, 't zijn allemaal persoonlijkheden..
Ligt eraan in wat voor busje je zit.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:29 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
Sociale vaardigheden van met name TU studenten zijn om te huilen. Als ik sommige mensen hoor praten in de bus krijg ik gewoon medelijden.
Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:42 schreef nikkie1985 het volgende:
Ik vind het jammer dat jullie het nodig vinden andere mensen niet in hun waarde te laten.
Zelf :
Mbo verkort in 3 jaar
Hbo propedeuse
september 2007 rechten.
Ik merk wel degelijk verschil met mijn klasgenoten, op het mbo was ik de enige die serieus met school bezig was en nu op het hbo eigenlijk precies het zelfde. Ik heb echt geen idee waar het aan ligt.
Ik voel mij echter niet meer waard dan mbo-ers en ik voel mij ook niet minder waard dan WO-ers.
Het is wel zo dat WO-ers vaak hoog van de toren blazen en het belachelijk vinden dat dat mbo-ers op de universiteit rondlopen...
In mijn ogen maakt het niet uit welk niveau je hebt, als je maar doet wat je leuk vind, en als een Mbo-er uiteindelijk WO aankan waarom niet.. dat is toch juist bewonderingswaardig? zo makkelijk is het voor veel Mbo-ers niet, de meeste MBO-ers hebben een lange weg te gaan. Beter dan VWO-ers die 6 jaar niks uitvreten en dan op de universiteit belanden, want die heb je ook zeker weten! en dan voelen ze zich "beter" dat gaat er bij mij gewoon niet in.
Het zegt jammer genoeg meer over het steeds maar dalende niveau van de universiteit dan over die ene MBO-er die tot de universiteit kan komen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:42 schreef nikkie1985 het volgende:In mijn ogen maakt het niet uit welk niveau je hebt, als je maar doet wat je leuk vind, en als een Mbo-er uiteindelijk WO aankan waarom niet.. dat is toch juist bewonderingswaardig?
Jaloers?quote:zo makkelijk is het voor veel Mbo-ers niet, de meeste MBO-ers hebben een lange weg te gaan. Beter dan VWO-ers die 6 jaar niks uitvreten en dan op de universiteit belanden, want die heb je ook zeker weten! en dan voelen ze zich "beter" dat gaat er bij mij gewoon niet in.
mongoolquote:Op zaterdag 9 juni 2007 09:51 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het zegt jammer genoeg meer over het steeds maar dalende niveau van de universiteit dan over die ene MBO-er die tot de universiteit kan komen.
[..]
Jaloers?
Ms geven 'de' filosofen wel niks om arbeiders.quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:14 schreef Hijacking het volgende:
[..]
haha en wat hebben die filosofen betekend voor de gewone arbeider ?
Slagers en bakkers zijn ook niet nodig. Zelfvoorzienende keuterboeren kan ook, geen overschot om op de markt te verkopen, geen bakker en slager nodig. Of jager-verzamelaars, ging ook 'prima'.quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:58 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Waar zie je mij schrijven dat ze niets voor de wereld betekend hebben? Ik zal de laatste die dat zal onderkennen. We hadden echter prima zonder gekund. De moderne maatschappij is nou niet bepaald een vereiste voor het menselijk bestaan, wel?
Eigenlijk is dat natuurlijk bespottelijk en zou het niet mogen. Aan de andere kant is het misschien 'natuurlijke' logica: soort zoekt soort .. ? Bovendien leef je toch een heel ander leventje, in een andere omgeving, je voert andere gesprekken etc.quote:Op zondag 10 juni 2007 16:59 schreef Liefsanne het volgende:
Verhaal
quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:02 schreef Thisbe het volgende:
Hilarisch dat er in dit topic wordt gedaan alsof academici niet over goede sociale vaardigheden beschikken. Ik kan de in zichzelf gekeerde 'nerds' echt op één hand tellen.
Toch kan ik me wel voorstellen dat laagopgeleiden mij bijvoorbeeld een beetje vreemd vinden. Ik neem vaak niet de moeite om een gesprek met ze aan te gaan.
Waarom niet? Omdat je er geen zin in hebt of omdat het laagopgeleiden zijn?quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:02 schreef Thisbe het volgende:
Toch kan ik me wel voorstellen dat laagopgeleiden mij bijvoorbeeld een beetje vreemd vinden. Ik neem vaak niet de moeite om een gesprek met ze aan te gaan.
Je weet niet wat je mist.quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:38 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Ik zelf ook niet. Ik heb nooit wat gehad met van die specifieke studentenactiviteiten.
Nou, vertel mij wat. Ik heb Nederlands gestudeerd. Toen ik eens college had met mensen die Bedrijfscommunicatie deden, voelde ik me echt een stuud. Al die meisjes zaten in de pauze nagels te lakken en over kleren, uitgaan en vriendjes te praten. Ja, in die volgorde.quote:Op woensdag 21 november 2007 19:54 schreef Tangarine het volgende:
Binnen het WO verschilt het ook nogal of je bijvoorbeeld Engels of rechten ofzo studeert, wat voor mensen je tegenkomt
Doorzettingsvermogen!quote:Op dinsdag 27 november 2007 08:49 schreef solidslayer het volgende:
Ik vind niet dat je bepaalde mensen kunt koppelen aan een opleiding..
Mijn opleidingstraject:
VBO (het oude systeem nog wat nu vmbo is geworden) vbo was de een na laatset opleiding op de middelbare..
MBO (afgerond)
HBO (afgerond zojuist)
WO (volgend jaar)
Ik ken mensen van elk opleidingsniveau waar je indd welleens typische mensen tegenkom waarvan je denkt ja die hoort echt op het mbo.. of hbo.. maar over het algemeen is dat toch verpreid, het ligt echt aan de persoon zelf.
Ik zelf ben niet wereldvreemd ga graag stappen en ben ook niet de typische stoere type, gewoon normaal, terwijl ik wel elke opleiding niveau heb meegemaakt, ik zou mezelf nie kunnen koppelen aan een typische mbo'er, hbo'er or whatever.
Zou jij wel voor 1 college naar school gaan, als het efficient op een andere dag ingeplanned kan worden?quote:Op zondag 9 december 2007 17:13 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Wat ik zelf ook herken is dat veel HBO'ers luie honden zijn. Ikzelf doe ook HBO. We hadden laatst een vervangende docent die het college wou verplaatsen. Hoe daar uit te komen? Stemmen.
Je raadt het al. Het ging er fel aan toe. Er waren erg veel gasten die er echt alles aan deden om het college naar zo'n tijd te verplaatsen, dat ze nog een dag extra vrij waren.
Dat werd het uiteindelijk ook. Nu 'nemen' sommige studenten gewoon 4 dagen vrij(maandag, woensdag, donderdag en vrijdag) want ja, Engels is natuurlijk niet zo belangrijk. ;')
Dat ene college dat zou je sowieso houden.quote:Op zondag 9 december 2007 17:58 schreef Koewam het volgende:
[..]
Zou jij wel voor 1 college naar school gaan, als het efficient op een andere dag ingeplanned kan worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |