abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49342356
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:36 schreef Index het volgende:

[..]


[..]


[..]

Nee, start salaris als co-co-pilot ligt tussen 27K en 45K
bron: open-dag bij de KLS in Eelde
dat startsalaris is dus precies wat hij zegt toch
pi_49342381
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:04 schreef Alternate het volgende:
Je klinkt een beetje als zo'n jochie die altijd piloot wou worden maar helaas overal afgewezen werd en toen maar is gaan zweefvliegen. Ik snap dat het pijn doet maar waarom zoek je dan elke keer zelf die topics op?
Idd
pi_49342483
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:39 schreef Repeat het volgende:

[..]

dat startsalaris is dus precies wat hij zegt toch
Mja
mijne is iets preciezer
pi_49342611
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 22:49 schreef Alternate het volgende:
Ik denk dat het altijd leuk leven is als piloot, ik geniet er met volle teugen van iig. Moet er niet aan denken dat ik de hele dag in zo'n duf kantoor moet zitten. En zo heeft iedereen z'n eigen voorkeur.
Maar het is natuurlijk belachelijk als duffe kantoorpikkies gaan zitten beweren dat 'piloot zijn niet meer is wat het geweest is'.
Ga dat maar bespreken op de volgende verplichte vrijdag middag borrel in het kantoor waar je je hele leven al zit, met de 4 collega's waar je je hele leven al mee werkt.
Idd, mja dat zijn zoals je zelf al zei de sukkeltjes die het eigenlijk ook willen worden, maar er niet de capaciteiten voor hebben.
Net zoals al die nerds hier die de hele dag FS 2004/X spelen en toffe praat gaan doen met hun, je FMC moet je zo programmeren en dan balbla.. rot toch op man ga ergens anders tof lopen praten over je gare FS avonturen
pi_49343929
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:46 schreef Index het volgende:

[..]

Idd, mja dat zijn zoals je zelf al zei de sukkeltjes die het eigenlijk ook willen worden, maar er niet de capaciteiten voor hebben.
Net zoals al die nerds hier die de hele dag FS 2004/X spelen en toffe praat gaan doen met hun, je FMC moet je zo programmeren en dan balbla.. rot toch op man ga ergens anders tof lopen praten over je gare FS avonturen
nofi hoor, maar ik denk dat de gemiddelde studie moeilijker is dan een opleiding tot piloot van 1 a 2 jaar...
pi_49344744
quote:
Op zondag 13 mei 2007 21:22 schreef Repeat het volgende:

[..]

nofi hoor, maar ik denk dat de gemiddelde studie moeilijker is dan een opleiding tot piloot van 1 a 2 jaar...
Dat is ook zo, elke aap kan leren vliegen alleen heeft de ene wat meer banaantjes nodig dan de ander.
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 13 mei 2007 @ 21:59:46 #107
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49345246
quote:
Op zondag 13 mei 2007 21:22 schreef Repeat het volgende:

[..]

nofi hoor, maar ik denk dat de gemiddelde studie moeilijker is dan een opleiding tot piloot van 1 a 2 jaar...
Wat gek dat er dan een strenge selectie is?
En dat terwijl de vliegscholen hun klassen niet vol krijgen (terwijl er meer dan genoeg aanmeldingen zijn).
pi_49345333
quote:
Op zondag 13 mei 2007 21:59 schreef Alternate het volgende:

[..]

Wat gek dat er dan een strenge selectie is?
En dat terwijl de vliegscholen hun klassen niet vol krijgen (terwijl er meer dan genoeg aanmeldingen zijn).
misschien omdat alleen noobs zich aanmelden?
nee dat weet ik niet, maar het lijkt me voor iedereen gewoon te leren. Dit itt de luchtmacht ofzo.
  zondag 13 mei 2007 @ 22:14:37 #109
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_49345847
quote:
Op zondag 13 mei 2007 22:01 schreef Repeat het volgende:

[..]

misschien omdat alleen noobs zich aanmelden?
nee dat weet ik niet, maar het lijkt me voor iedereen gewoon te leren. Dit itt de luchtmacht ofzo.
Ach vliegen is vliegen. Sneller vliegen is alleen maar makkelijker vliegen.

Selectie is zo streng vanwege bankgaranties. Hier in NL betaal je al snel 150k voor een FAA licence (los van medi, geloof ik (en die moet dan ieder jaar). In the US of Airheads kan je voor 60k wel klaar zijn bij een gerenomeerd bedrijf.

Maar ach ... wat weet jij nou eigenlijk
Calm down, please!
pi_49346578
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:46 schreef Index het volgende:

Idd, mja dat zijn zoals je zelf al zei de sukkeltjes die het eigenlijk ook willen worden, maar er niet de capaciteiten voor hebben.
Of die mensen die er bewust voor hebben gekozen om het niet te worden. Omdat ze andere dingen leuker vinden.
quote:
Op zondag 13 mei 2007 21:22 schreef Repeat het volgende:
nofi hoor, maar ik denk dat de gemiddelde studie moeilijker is dan een opleiding tot piloot van 1 a 2 jaar...
Dat hangt uiteraard sterk van de studie af, maar een "cursus" KLS is niet al te moeilijk. (Nou krijg ik een hoop stront over me heen; dat wil je niet weten)
quote:
Op zondag 13 mei 2007 21:59 schreef Alternate het volgende:
Wat gek dat er dan een strenge selectie is?
En dat terwijl de vliegscholen hun klassen niet vol krijgen (terwijl er meer dan genoeg aanmeldingen zijn).
Het is meer een kwestie van instelling, manier van werken e.d. Dat kunnen een hoop mensen niet en daar vallen er een hoop op af. Enerzijds zie je dat in de ballerigheid van veel verkeersvliegers terug, anderzijds in het prima samen kunnen werken. Pick either one
pi_49346788
quote:
Op zondag 13 mei 2007 22:14 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ach vliegen is vliegen. Sneller vliegen is alleen maar makkelijker vliegen.

Selectie is zo streng vanwege bankgaranties. Hier in NL betaal je al snel 150k voor een FAA licence (los van medi, geloof ik (en die moet dan ieder jaar). In the US of Airheads kan je voor 60k wel klaar zijn bij een gerenomeerd bedrijf.

Maar ach ... wat weet jij nou eigenlijk
tja, ik ben ook maar een simpele boerenjongen.
pi_49346811
quote:
Op zondag 13 mei 2007 22:14 schreef Googolplexian het volgende:

[..]


Selectie is zo streng vanwege bankgaranties. Hier in NL betaal je al snel 150k voor een FAA licence (los van medi, geloof ik (en die moet dan ieder jaar). In the US of Airheads kan je voor 60k wel klaar zijn bij een gerenomeerd bedrijf.

Maar ach ... wat weet jij nou eigenlijk
Klok klepel verhaal
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 13 mei 2007 @ 22:51:49 #113
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49347087
quote:
Op zondag 13 mei 2007 22:14 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ach vliegen is vliegen. Sneller vliegen is alleen maar makkelijker vliegen.

Selectie is zo streng vanwege bankgaranties. Hier in NL betaal je al snel 150k voor een FAA licence (los van medi, geloof ik (en die moet dan ieder jaar). In the US of Airheads kan je voor 60k wel klaar zijn bij een gerenomeerd bedrijf.

Maar ach ... wat weet jij nou eigenlijk
Waarom valt er tijden de opleiding nog een procent of 10 af.
En waarom wijst de KLM dan alsnog 30% van de mensen met 'cursus KLS' af als het toch alleen om de bankgarantie gaat en elke idioot het kan leren?
pi_49347621
quote:
Op zondag 13 mei 2007 22:51 schreef Alternate het volgende:

[..]

Waarom valt er tijden de opleiding nog een procent of 10 af.
En waarom wijst de KLM dan alsnog 30% van de mensen met 'cursus KLS' af als het toch alleen om de bankgarantie gaat en elke idioot het kan leren?
Lees mijn post ook ff Passen niet binnen het bedrijf met een bepaalde cultuur. Bij een normale sollicitatie valt geen 30 maar 90% van de sollicitanten af
pi_49347877
quote:
Op zondag 13 mei 2007 22:51 schreef Alternate het volgende:

[..]

Waarom valt er tijden de opleiding nog een procent of 10 af.
En waarom wijst de KLM dan alsnog 30% van de mensen met 'cursus KLS' af als het toch alleen om de bankgarantie gaat en elke idioot het kan leren?
10 procent maar?

Bij mijn studie werktuigbouw valt c.a. 40% het eerste jaar al af! En dat is landelijk gezien nog best laag. Die 10% is dus gewoon extreem laag.
pi_49347998
quote:
Op zondag 13 mei 2007 23:12 schreef mcDavid het volgende:

[..]

10 procent maar?

Bij mijn studie werktuigbouw valt c.a. 40% het eerste jaar al af! En dat is landelijk gezien nog best laag. Die 10% is dus gewoon extreem laag.
Bij mij is dat over de 60% (eerste twee jaar)
  zondag 13 mei 2007 @ 23:23:31 #117
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49348231
Ja maar wat jullie vergeten is dat bij een gewone studie en sollicitatie elke idioot zich kan aanmelden.
Hier is het aantal idioten al streng geselecteerd (in 'mijn' tijd waren er 2000 aanmeldingen en 120 plaatsen). Als dan 10% tijdens de opleiding afvalt en nog eens 30% bij de sollicitatie dan kom ik uit op een aannamepercentage van 120 - 12 - 32 = 76 man op 2000 aanmeldingen.
Een succes percentage van 3,8% dus.
Maarja elke idioot kan leren vliegen
pi_49348448
quote:
Op zondag 13 mei 2007 23:23 schreef Alternate het volgende:
Ja maar wat jullie vergeten is dat bij een gewone studie en sollicitatie elke idioot zich kan aanmelden.
Hier is het aantal idioten al streng geselecteerd (in 'mijn' tijd waren er 2000 aanmeldingen en 120 plaatsen). Als dan 10% tijdens de opleiding afvalt en nog eens 30% bij de sollicitatie dan kom ik uit op een aannamepercentage van 120 - 12 - 32 = 76 man op 2000 aanmeldingen.
Een succes percentage van 3,8% dus.
Maarja elke idioot kan leren vliegen
Aanmeldingen of interesseaanvragen. Er zijn niet veel mensen die "even" een lening aangaan. Ik ga er dus maar ff vanuit dat een groot deel wel benieuwd was. Of moet ik bij ons de meelopers van 6V ook meetellen? Dan zitten we op een procentje of 11 denk ik
pi_49348533
vergeet je er wel bij te vermelden dat een hoop mensen die selectie doen met een instelling van "ik zie wel hoever ik kom". Voor een "normale" studie kiezen mensen meestal meer iets wat ook echt in hun interessegebied ligt.
pi_49348696
quote:
Op zondag 13 mei 2007 23:33 schreef mcDavid het volgende:
vergeet je er wel bij te vermelden dat een hoop mensen die selectie doen met een instelling van "ik zie wel hoever ik kom". Voor een "normale" studie kiezen mensen meestal meer iets wat ook echt in hun interessegebied ligt.
Maar met dezelfde instelling van hoever kom ik.... Het is wel een feit da bij een vliegopleiding je motivatie 100% moet zijn, bij een andere opleiding hoeft dit niet altijd...
Ik steek je moeder in de fik!
pi_49348868
En ik denk dat ook meespeelt dat er heel wat meer mensen piloot willen worden, dan dat er piloten zijn. Ja dan moeten er mensen afvallen. En dan kun je dat beter doen vóór ze aan de opleiding beginnen, das goedkoper.
pi_49349066
Elke aap kan leren vliegen, het zit m in de hoeveelheid banaantjes
edit: verder is verkeersvliegen meer vooral crm enz
Ik steek je moeder in de fik!
pi_49349159
quote:
Op zondag 13 mei 2007 23:50 schreef cheukert het volgende:
Elke aap kan leren vliegen, het zit m in de hoeveelheid banaantjes
Dat had je al geschreven:
quote:
Op zondag 13 mei 2007 21:45 schreef cheukert het volgende:

[..]

Dat is ook zo, elke aap kan leren vliegen alleen heeft de ene wat meer banaantjes nodig dan de ander.
pi_49349295
tvp
  zondag 13 mei 2007 @ 23:59:58 #125
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49349367
Tja iedereen kan leren autorijden, maar de 1 heeft 19 lessen nodig, slaagt in 1 keer en is na wat ervaring een prima chauffeur met bergen schadevrije jaren. De ander slaagt na 50 lessen 3 examens en een staatsexamen en kan nog niet rijden.
Ze hebben het allebei geleerd, maar bij wie stap jij liever in de auto?
Maarja dit gaat natuurlijk voor alles op, iedereen kan leren tenissen, maar dat is geen garantie dat je wimbledon wint.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')