dat startsalaris is dus precies wat hij zegt tochquote:Op zondag 13 mei 2007 20:36 schreef Index het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nee, start salaris als co-co-pilot ligt tussen 27K en 45K
bron: open-dag bij de KLS in Eelde
Iddquote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:04 schreef Alternate het volgende:
Je klinkt een beetje als zo'n jochie die altijd piloot wou worden maar helaas overal afgewezen werd en toen maar is gaan zweefvliegen. Ik snap dat het pijn doet maar waarom zoek je dan elke keer zelf die topics op?
Mjaquote:Op zondag 13 mei 2007 20:39 schreef Repeat het volgende:
[..]
dat startsalaris is dus precies wat hij zegt toch
Idd, mja dat zijn zoals je zelf al zei de sukkeltjes die het eigenlijk ook willen worden, maar er niet de capaciteiten voor hebben.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:49 schreef Alternate het volgende:
Ik denk dat het altijd leuk leven is als piloot, ik geniet er met volle teugen van iig. Moet er niet aan denken dat ik de hele dag in zo'n duf kantoor moet zitten. En zo heeft iedereen z'n eigen voorkeur.
Maar het is natuurlijk belachelijk als duffe kantoorpikkies gaan zitten beweren dat 'piloot zijn niet meer is wat het geweest is'.
Ga dat maar bespreken op de volgende verplichte vrijdag middag borrel in het kantoor waar je je hele leven al zit, met de 4 collega's waar je je hele leven al mee werkt.
nofi hoor, maar ik denk dat de gemiddelde studie moeilijker is dan een opleiding tot piloot van 1 a 2 jaar...quote:Op zondag 13 mei 2007 20:46 schreef Index het volgende:
[..]
Idd, mja dat zijn zoals je zelf al zei de sukkeltjes die het eigenlijk ook willen worden, maar er niet de capaciteiten voor hebben.
Net zoals al die nerds hier die de hele dag FS 2004/X spelen en toffe praat gaan doen met hun, je FMC moet je zo programmeren en dan balbla.. rot toch op manga ergens anders tof lopen praten over je gare FS avonturen
Dat is ook zo, elke aap kan leren vliegenquote:Op zondag 13 mei 2007 21:22 schreef Repeat het volgende:
[..]
nofi hoor, maar ik denk dat de gemiddelde studie moeilijker is dan een opleiding tot piloot van 1 a 2 jaar...
Wat gek dat er dan een strenge selectie is?quote:Op zondag 13 mei 2007 21:22 schreef Repeat het volgende:
[..]
nofi hoor, maar ik denk dat de gemiddelde studie moeilijker is dan een opleiding tot piloot van 1 a 2 jaar...
misschien omdat alleen noobs zich aanmelden?quote:Op zondag 13 mei 2007 21:59 schreef Alternate het volgende:
[..]
Wat gek dat er dan een strenge selectie is?
En dat terwijl de vliegscholen hun klassen niet vol krijgen (terwijl er meer dan genoeg aanmeldingen zijn).
Achquote:Op zondag 13 mei 2007 22:01 schreef Repeat het volgende:
[..]
misschien omdat alleen noobs zich aanmelden?
nee dat weet ik niet, maar het lijkt me voor iedereen gewoon te leren. Dit itt de luchtmacht ofzo.
Of die mensen die er bewust voor hebben gekozen om het niet te worden. Omdat ze andere dingen leuker vinden.quote:Op zondag 13 mei 2007 20:46 schreef Index het volgende:
Idd, mja dat zijn zoals je zelf al zei de sukkeltjes die het eigenlijk ook willen worden, maar er niet de capaciteiten voor hebben.
Dat hangt uiteraard sterk van de studie af, maar een "cursus" KLS is niet al te moeilijk. (Nou krijg ik een hoop stront over me heen; dat wil je niet weten)quote:Op zondag 13 mei 2007 21:22 schreef Repeat het volgende:
nofi hoor, maar ik denk dat de gemiddelde studie moeilijker is dan een opleiding tot piloot van 1 a 2 jaar...
Het is meer een kwestie van instelling, manier van werken e.d. Dat kunnen een hoop mensen niet en daar vallen er een hoop op af. Enerzijds zie je dat in de ballerigheid van veel verkeersvliegers terug, anderzijds in het prima samen kunnen werken. Pick either onequote:Op zondag 13 mei 2007 21:59 schreef Alternate het volgende:
Wat gek dat er dan een strenge selectie is?
En dat terwijl de vliegscholen hun klassen niet vol krijgen (terwijl er meer dan genoeg aanmeldingen zijn).
tja, ik ben ook maar een simpele boerenjongen.quote:Op zondag 13 mei 2007 22:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Achvliegen is vliegen. Sneller vliegen is alleen maar makkelijker vliegen.
Selectie is zo streng vanwege bankgaranties. Hier in NL betaal je al snel 150k voor een FAA licence (los van medi, geloof ik (en die moet dan ieder jaar). In the US of Airheads kan je voor 60k wel klaar zijn bij een gerenomeerd bedrijf.
Maar ach ... wat weet jij nou eigenlijk![]()
Klok klepel verhaalquote:Op zondag 13 mei 2007 22:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Selectie is zo streng vanwege bankgaranties. Hier in NL betaal je al snel 150k voor een FAA licence (los van medi, geloof ik (en die moet dan ieder jaar). In the US of Airheads kan je voor 60k wel klaar zijn bij een gerenomeerd bedrijf.
Maar ach ... wat weet jij nou eigenlijk![]()
Waarom valt er tijden de opleiding nog een procent of 10 af.quote:Op zondag 13 mei 2007 22:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Achvliegen is vliegen. Sneller vliegen is alleen maar makkelijker vliegen.
Selectie is zo streng vanwege bankgaranties. Hier in NL betaal je al snel 150k voor een FAA licence (los van medi, geloof ik (en die moet dan ieder jaar). In the US of Airheads kan je voor 60k wel klaar zijn bij een gerenomeerd bedrijf.
Maar ach ... wat weet jij nou eigenlijk![]()
Lees mijn post ook ffquote:Op zondag 13 mei 2007 22:51 schreef Alternate het volgende:
[..]
Waarom valt er tijden de opleiding nog een procent of 10 af.
En waarom wijst de KLM dan alsnog 30% van de mensen met 'cursus KLS' af als het toch alleen om de bankgarantie gaat en elke idioot het kan leren?
10 procent maar?quote:Op zondag 13 mei 2007 22:51 schreef Alternate het volgende:
[..]
Waarom valt er tijden de opleiding nog een procent of 10 af.
En waarom wijst de KLM dan alsnog 30% van de mensen met 'cursus KLS' af als het toch alleen om de bankgarantie gaat en elke idioot het kan leren?
Bij mij is dat over de 60% (eerste twee jaar)quote:Op zondag 13 mei 2007 23:12 schreef mcDavid het volgende:
[..]
10 procent maar?
Bij mijn studie werktuigbouw valt c.a. 40% het eerste jaar al af! En dat is landelijk gezien nog best laag. Die 10% is dus gewoon extreem laag.
Aanmeldingen of interesseaanvragen. Er zijn niet veel mensen die "even" een lening aangaan. Ik ga er dus maar ff vanuit dat een groot deel wel benieuwd was. Of moet ik bij ons de meelopers van 6V ook meetellen? Dan zitten we op een procentje of 11 denk ikquote:Op zondag 13 mei 2007 23:23 schreef Alternate het volgende:
Ja maar wat jullie vergeten is dat bij een gewone studie en sollicitatie elke idioot zich kan aanmelden.
Hier is het aantal idioten al streng geselecteerd (in 'mijn' tijd waren er 2000 aanmeldingen en 120 plaatsen). Als dan 10% tijdens de opleiding afvalt en nog eens 30% bij de sollicitatie dan kom ik uit op een aannamepercentage van 120 - 12 - 32 = 76 man op 2000 aanmeldingen.
Een succes percentage van 3,8% dus.
Maarja elke idioot kan leren vliegen![]()
Maar met dezelfde instelling van hoever kom ik.... Het is wel een feit da bij een vliegopleiding je motivatie 100% moet zijn, bij een andere opleiding hoeft dit niet altijd...quote:Op zondag 13 mei 2007 23:33 schreef mcDavid het volgende:
vergeet je er wel bij te vermelden dat een hoop mensen die selectie doen met een instelling van "ik zie wel hoever ik kom". Voor een "normale" studie kiezen mensen meestal meer iets wat ook echt in hun interessegebied ligt.
Dat had je al geschreven:quote:Op zondag 13 mei 2007 23:50 schreef cheukert het volgende:
Elke aap kan leren vliegen, het zit m in de hoeveelheid banaantjes
quote:Op zondag 13 mei 2007 21:45 schreef cheukert het volgende:
[..]
Dat is ook zo, elke aap kan leren vliegenalleen heeft de ene wat meer banaantjes nodig dan de ander.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |