abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:04:26 #51
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49139710
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:53 schreef Alternate het volgende:

[..]

Nee airmiles
FCT
pi_49140249
Dat salaris lijkt me wel erg hoog. Bij de KLS hebben ze me verteld dat het startsalaris bij de KLM rond de 35000 euro lag en kon stijgen tot max 150000 euro voor een ervaren captain.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:18:30 #53
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49140335
De KLS heeft gelogen.
pi_49140403
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 13:18 schreef Alternate het volgende:
De KLS heeft gelogen.
Lijkt me niet dat ze het slechter voorhouden dan het is. Als het nou andersom zou zijn kan ik het me nog voorstellen.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:39:50 #55
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49141244
Ok nog 1 keer: startsalaris KLM (afhankelijk van je leeftijd) ongeveer 45000
Hoogst mogelijke salaris (captain ICA) ruim 2 ton.
Bron: m'n CAO
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:00:12 #56
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_49142095
Beter word je gewoon eerst piloot bij de Luchtmacht. Je opleiding wordt betaald, alleen tijdens militaire dienst krijg je niet zo heel goed betaald. Maar dat verdienen begint daarna pas, want je wordt ook op kosten van Defensie omgeschoold voor de burgerluchtvaart..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:02:16 #57
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49142175
Dat laatste weet ik niet. Wel moet je er rekening mee houden dat je op je 35e de burgerluchtvaart binnenkomt en dus nooit echt hoog op de ladder zult komen (alles gaat op aantal dienstjaren).
Je gaat dus nooit je maximale salaris halen en al zeker niet je pensioen.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:10:31 #58
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_49142529
Dat laatste weet ik wel, maar dat komt omdat k ooit nog wilde solliciteren(uiteindelijk niet gedaan..)
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_49144311
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:02 schreef Alternate het volgende:
Dat laatste weet ik niet. Wel moet je er rekening mee houden dat je op je 35e de burgerluchtvaart binnenkomt en dus nooit echt hoog op de ladder zult komen (alles gaat op aantal dienstjaren).
Je gaat dus nooit je maximale salaris halen en al zeker niet je pensioen.
Staat tegenover dat je ook nooit krom hoeft te liggen om een lening af te betalen.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:12:21 #60
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49145165
Tja, kromliggen, die schuld is anderhalf keer m'n jaarinkomen, kan het niet echt kromliggen noemen.
Als je het bedrag hoort en het vergelijkt met een 'normaal' inkomen dan is het belachelijk veel geld, maar in verhouding tot het inkomen van een vlieger, met bijbehorende steile salariscurve is het al een stuk minder schokkend. En als ik kan kiezen tussen geld betalen of 10 jaar gepwnd worden in het leger, dan weet ik het wel.
pi_49145292
Als ik kan kiezen tussen 10 jaar vluchtcomputers programmeren of 10 jaar met mach1,5 op 20 meter agl over de wereld raggen, dan weet ik het wel.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:21:47 #62
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49145565
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:15 schreef mcDavid het volgende:
Als ik kan kiezen tussen 10 jaar vluchtcomputers programmeren of 10 jaar met mach1,5 op 20 meter agl over de wereld raggen, dan weet ik het wel.
Tuurlijk, 't is ook maar net wat je leuk vindt.

Alleen ik snap niet waarom jij je altijd zo negatief opstelt tov verkeersvliegers, de argumenten die je geeft geven aan dat je totaal niet weet wat het vak inhoudt en toch doe je alsof je al 40 jaar 747 ervaring hebt.
FCT
pi_49145739
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:53 schreef Alternate het volgende:

[..]

Nee airmiles
pi_49145791
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:21 schreef Mojave het volgende:

[..]

Tuurlijk, 't is ook maar net wat je leuk vindt.

Alleen ik snap niet waarom jij je altijd zo negatief opstelt tov verkeersvliegers, de argumenten die je geeft geven aan dat je totaal niet weet wat het vak inhoudt en toch doe je alsof je al 40 jaar 747 ervaring hebt.
't lijkt me gewoon geen kont aan, en de mensen die het zijn doen het 9 van de 10 keer alleen maar om mee te patsen op verjaardagsfeestjes.
pi_49145931
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:22 schreef Alternate het volgende:

[..]
Onderbetaaldekutjob Maarja jij zal het wel beter weten...
Uiteraard. AR is alwetend. Dat is toch algemeen bekend?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:04:06 #66
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49147371
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:27 schreef mcDavid het volgende:

[..]

't lijkt me gewoon geen kont aan, en de mensen die het zijn doen het 9 van de 10 keer alleen maar om mee te patsen op verjaardagsfeestjes.
wat zit jij toch vol frustratie m'n jongen.
FCT
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:04:28 #67
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49147391
Je klinkt een beetje als zo'n jochie die altijd piloot wou worden maar helaas overal afgewezen werd en toen maar is gaan zweefvliegen. Ik snap dat het pijn doet maar waarom zoek je dan elke keer zelf die topics op?
pi_49147479
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:12 schreef Alternate het volgende:
Tja, kromliggen, die schuld is anderhalf keer m'n jaarinkomen, kan het niet echt kromliggen noemen.
Als je het bedrag hoort en het vergelijkt met een 'normaal' inkomen dan is het belachelijk veel geld, maar in verhouding tot het inkomen van een vlieger, met bijbehorende steile salariscurve is het al een stuk minder schokkend. En als ik kan kiezen tussen geld betalen of 10 jaar gepwnd worden in het leger, dan weet ik het wel.
Het jammere is alleen dat een groot deel eindigt als terrasbediende of pax-vlieger op een Cessna 172. En ik zie er jaarlijks een hoop voorbij komen. Dat risico moet je dan ook meenemen. Veel verkeersvliegers die ik ken zitten toch echt niet hoger als 40 tot 70.000 Euro, als je niet bij de KLM zit dan is dat salaris opeens verre van riant. Dat zijn dan captains met 15 jaar ervaring op een Fokker 50/ATR.
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:21 schreef Mojave het volgende:
Tuurlijk, 't is ook maar net wat je leuk vindt.

Alleen ik snap niet waarom jij je altijd zo negatief opstelt tov verkeersvliegers, de argumenten die je geeft geven aan dat je totaal niet weet wat het vak inhoudt en toch doe je alsof je al 40 jaar 747 ervaring hebt.
Ach, de arrogantie is af en toe zwaar irritant. De meeste verkeersvliegers die ik ken zijn redelijk arrogante patsers, maar er zijn natuurlijk ook een boel toffe uitzonderingen. En uiteraard zal een stukje afgunst van die (geromantiseerde) baan ook meespelen
En vergeet niet dat een hoop van je collega's alles met minder als 2 motoren ook buitengewoon graaf afzeiken...
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:15 schreef mcDavid het volgende:
Als ik kan kiezen tussen 10 jaar vluchtcomputers programmeren of 10 jaar met mach1,5 op 20 meter agl over de wereld raggen, dan weet ik het wel.
Dat doe je alleen niet. Ik sprak laatst nog een afgehaakte F-16 instructeur. Hij vloog gemiddeld 3 vluchten per week van ongeveer 3 kwartier per stuk. Da's dus opstijgen tot FL 500 oid, richting Noordzee, paar bochtjes vliegen, eventueel een beetje schieten (3 keer per jaar oid) en weer terug.
Hij was het spuugzat en vliegt nu Fokker 70 (of 100) Dat was een stuk avontuurlijker.
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:30 schreef mcDavid het volgende:
Uiteraard. AR is alwetend. Dat is toch algemeen bekend?
Hoor ik daar enige afgunst? Door een combinatie van vliegervaring, bevoegdheden (AML) en studie heb ik nog wel enige inhoudelijk kennis. Ik ken een stuk of 20 verkeersvliegers en

[ Bericht 2% gewijzigd door Autoreply op 08-05-2007 16:34:47 ]
pi_49148388
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:06 schreef Autoreply het volgende:

[..]
Dat doe je alleen niet. Ik sprak laatst nog een afgehaakte F-16 instructeur. Hij vloog gemiddeld 3 vluchten per week van ongeveer 3 kwartier per stuk. Da's dus opstijgen tot FL 500 oid, richting Noordzee, paar bochtjes vliegen, eventueel een beetje schieten (3 keer per jaar oid) en weer terug.
Hij was het spuugzat en vliegt nu Fokker 70 (of 100) Dat was een stuk avontuurlijker.
Daarom hou ik het ook bij zweefvliegen
quote:
Hoor ik daar enige afgunst?
Jep.
pi_49148656
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:28 schreef mcDavid het volgende:
Daarom hou ik het ook bij zweefvliegen
Diezelfde kerel is na 15 jaar afwezigheid weer lid geworden. Na alle ervaring was zweefvliegen toch het leukste dat er is
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:43:23 #71
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49149070
Geweldig dat we deze discussie in elk topic weten te voeren waar ook maar iets van luchtvaart in voorkomt
FCT
pi_49149199
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:43 schreef Mojave het volgende:
Geweldig dat we deze discussie in elk topic weten te voeren waar ook maar iets van luchtvaart in voorkomt
Ach, ballerige verkeerspiloten en gefrustreerde zweverts clincht automatisch. Zullen we 's een keer meeten
pi_49149204
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:43 schreef Mojave het volgende:
Geweldig dat we deze discussie in elk topic weten te voeren waar ook maar iets van luchtvaart in voorkomt
We zijn goed he!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:48:48 #74
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49149326
Hahaha ja een meet op gemotoriseerd G/A veld met veel bier.
Want volgens mij zit hier geen SEP aanhanger bij, behalve Frutsel.
FCT
pi_49149398
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:48 schreef Mojave het volgende:
Hahaha ja een meet op gemotoriseerd G/A veld met veel bier.
Want volgens mij zit hier geen SEP aanhanger bij, behalve Frutsel.
Bij dezen. Bier in ons clubhuis, inclusief zwevers, motorkisten en huurbare Cressna's.

EHMZ that is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')