Ja, en ook die hebben het recht niet iemand om z'n mening te vermoorden. En als je kijkt naar Theo van Gogh, waar wat meer achter zat, is dit niet iets wat je af kan doen met een 'ach, die was gek' en that's it.quote:Op zondag 6 mei 2007 10:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hou toch op. De man is omgelegd door een doorgedraaide natuurfanaat, die geen heil zag in de plannen van de LPF op het gebied van natuur- en dierenbescherming. Punt uit.
Zeg dan niks.quote:Op zondag 6 mei 2007 10:44 schreef Delrin het volgende:
Pim was niets, zou niets worden, had niets bereikt, zou niets bereiken, was er toch mee gestopt en is er mee gestopt.
Waarom niet. Van Gogh is omgelegd door een doorgedraaide mohammedaan, die het niet eens was met Van Gogh's mening. Dat gebeurt al eeuwen. mensen worden al eeuwen vermoord door andere individuele mensen omdat ze dingen roepen die die andere individuele mensen niet aanstaan. En als die mensen dan toevallig toegang hebben tot een wapen, tja...quote:Op zondag 6 mei 2007 10:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, en ook die hebben het recht niet iemand om z'n mening te vermoorden. En als je kijkt naar Theo van Gogh, waar wat meer achter zat, is dit niet iets wat je af kan doen met een 'ach, die was gek' en that's it.
Of ik ophou maak ik zelf uit, dank u.quote:Op zondag 6 mei 2007 10:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hou toch op. De man is omgelegd door een doorgedraaide natuurfanaat, die geen heil zag in de plannen van de LPF op het gebied van natuur- en dierenbescherming. Punt uit.
Het is alleen een beetje vreemd dat het jaren en jaren niet gebeurd in NL en dan ineens twee keer in een paar jaar.quote:Op zondag 6 mei 2007 10:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarom niet. Van Gogh is omgelegd door een doorgedraaide mohammedaan, die het niet eens was met Van Gogh's mening. Dat gebeurt al eeuwen. mensen worden al eeuwen vermoord door andere individuele mensen omdat ze dingen roepen die die andere individuele mensen niet aanstaan. En als die mensen dan toevallig toegang hebben tot een wapen, tja...
Oh god, we hebben weer een complotdenker in de zaal.quote:Op zondag 6 mei 2007 10:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het is alleen een beetje vreemd dat het jaren en jaren niet gebeurd in NL en dan ineens twee keer in een paar jaar.
Verder is het een feit dat Theo van Gogh door wat meer mensen dan alleen die Mohammed is vermoord, er zat toch wel een groepje achter die met een houding a la 'och, soms gebeurd dat nu eenmaal' verder zullen groeien...
quote:Op zondag 6 mei 2007 10:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het is best erg dat hij vermoord is. Ik had liever de LPF met Forutyn in de regering gezien, zodat heel Nederland had gezien wat een blaaskaak die man was en wat een onbekwame bestuurder. Nu zitten we nog steeds met die IQ-gehandicapten die maar blijven geloven dat we nu in Nirvana geleefd zouden hebben, als Fortuyn maar was blijven leven.
Kan jij je glazen bol ook even oppoetsen in het geval van Jan Marijnissen?quote:Op zondag 6 mei 2007 10:52 schreef Klopkoek het volgende:
Fortuyn zou echt niets bereikt hebben. Hij was gewoon aandachtsgeil. Ik bedoel: als je bent weggestuurd bij het CDA, de VVD en PvdA dan zegt dat genoeg. Zijn leiding aan het kabinet zou een puinhoop zijn geworden.
Mohammed B heeft hulp gekregen van wat lui uit Syrie of weet ik veel waarvandaan, probleem is dat die hoppen van het ene land naar het andere en moeilijk te pakken zijn.quote:Op zondag 6 mei 2007 10:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oh god, we hebben weer een complotdenker in de zaal.
Dat las k van de week ook over Volkert trouwens.quote:Op zondag 6 mei 2007 11:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Mohammed B heeft hulp gekregen van wat lui uit Syrie
quote:Op zondag 6 mei 2007 10:44 schreef Delrin het volgende:
Gatverdamme zeg, 5 mei net voorbij en de Pim-aanhang probeert weer aandacht te zoeken.
Wanneer valt het kwartje eens? Pim was niets, zou niets worden, had niets bereikt, zou niets bereiken, was er toch mee gestopt en is er mee gestopt.
8 mei krijgen we weer een herdenking, dan hoop ik dat jullie dat niet weer gaan verstoren.
Oh ja, Feyenoord sleepte de cup binnen op 8 mei, 2 dagen nadat Pim er tussen uit kneep.
ja, in dit topic zeker.quote:Op zondag 6 mei 2007 11:03 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat las k van de week ook over Volkert trouwens.
waarom wel? Het is een beetje simplistisch in het algemeen moorden als voorvallen te beschouwen die te pas en te onpas voorkomen. Alsof het regenbuien betreffen, maar zelfs dat vraagt elke dag aandacht en bestudering.quote:Op zondag 6 mei 2007 10:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarom niet. Van Gogh is omgelegd door een doorgedraaide mohammedaan, die het niet eens was met Van Gogh's mening. Dat gebeurt al eeuwen. mensen worden al eeuwen vermoord door andere individuele mensen omdat ze dingen roepen die die andere individuele mensen niet aanstaan. En als die mensen dan toevallig toegang hebben tot een wapen, tja...
Nee, er was er nog een deze weekquote:
Ik heb meer vertrouwen in Marijnissen dan Fortuyn, maar eerlijk is eerlijk: ik denk dat zijn autoritaire optreden voor problemen gaat zorgen.quote:Op zondag 6 mei 2007 11:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Kan jij je glazen bol ook even oppoetsen in het geval van Jan Marijnissen?
In het uiterste geval zou dit al over 3½ van toepassing kunnen zijn, dus laat jouw wijsheid verschijnen.
Ik heb in beide gevallen het motief van de dader aangegeven. Ik word een beetje onpasselijk van al die zielepoten die er grote complotten van wie dan ook achter zien. Dezelfde mensen overigens, die in allerlei andere topics het werkwoord 'demoniseren' in alle vormen en tijden weten te vervoegen als het over politici als Kok, Melkert of Marijnissen gaat.quote:
Denk dat Fortuyn om die reden ook gefaald zou hebben hoor. Met z'n moeilijke karakter met iedereen botsen en een kabinet dat uiteindelijk valt.quote:Op zondag 6 mei 2007 11:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik heb meer vertrouwen in Marijnissen dan Fortuyn, maar eerlijk is eerlijk: ik denk dat zijn autoritaire optreden voor problemen gaat zorgen.
Trouwens, de naaste vrienden van Fortuyn hebben zelf ook gezegd dat ie nogal koppig en eigengereid was. Lijken me nou niet bepaald goede eigenschappen om leiding aan een kabinet te geven.
Lijkt me echt vervelend als een trouwe fan, zoals ik het dan beoordeel, een behaalde prijs van vijf jaar geleden moet herdenken.quote:Op zondag 6 mei 2007 10:44 schreef Delrin het volgende:
Gatverdamme zeg, 5 mei net voorbij en de Pim-aanhang probeert weer aandacht te zoeken.
Wanneer valt het kwartje eens? Pim was niets, zou niets worden, had niets bereikt, zou niets bereiken, was er toch mee gestopt en is er mee gestopt.
8 mei krijgen we weer een herdenking, dan hoop ik dat jullie dat niet weer gaan verstoren.
Oh ja, Feyenoord sleepte de cup binnen op 8 mei, 2 dagen nadat Pim er tussen uit kneep.
Ik heb het niet over complotten, maar over de simplistische en onverschillige benadering betreffende moorden.quote:Op zondag 6 mei 2007 11:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik heb in beide gevallen het motief van de dader aangegeven. Ik word een beetje onpasselijk van al die zielepoten die er grote complotten van wie dan ook achter zien. Dezelfde mensen overigens, die in allerlei andere topics het werkwoord 'demoniseren' in alle vormen en tijden weten te vervoegen als het over politici als Kok, Melkert of Marijnissen gaat.
Je hebt helemaal gelijk, compottheorieen over dat de regering er achter zat en de dader getint was horen hier niet, net als jouw nonchalante houding tegenover deze moord op zich.quote:Op zondag 6 mei 2007 11:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik heb in beide gevallen het motief van de dader aangegeven. Ik word een beetje onpasselijk van al die zielepoten die er grote complotten van wie dan ook achter zien. Dezelfde mensen overigens, die in allerlei andere topics het werkwoord 'demoniseren' in alle vormen en tijden weten te vervoegen als het over politici als Kok, Melkert of Marijnissen gaat.
Omdat Fortuyn inzag dat het huwelijk bedoeld is voor een man met een vrouw.quote:Op zondag 6 mei 2007 11:27 schreef TLC het volgende:
Waarom was Pim Fortuyn eigenlijk tegen het homo huwelijk ?
(dat hoorde ik vanmorgen nl op de radio en het verbaasde me enorm aangezien hij zelf van de herenliefde was).
Die mening deel ik met je alleen denk ik dat Fortuyn op dit punt wel onderschat werd. Daarnaast heeft Marijnissen volgens mij een agenda waar hij lang niet alles van laat zien. Iets wat bij Fortuyn minder het geval wasquote:Op zondag 6 mei 2007 11:10 schreef SunChaser het volgende:
Bij Marijnissen heb ik t gevoel naar een politicus te kijken en luisteren. Bij Fortuyn had ik dat niet.
Als je zo gaat redeneren. Seks is ook bedoeld voor man én vrouw en daar hield Pimn zich ook niet aan.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:31 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Omdat Fortuyn inzag dat het huwelijk bedoeld is voor een man met een vrouw.
Fortuyn probeerde alleen maar zoveel mogelijk christenen te lijmen.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:31 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Omdat Fortuyn inzag dat het huwelijk bedoeld is voor een man met een vrouw.
En wat heeft dat ermee te maken? Ik heb Fortuyn ook wel eens gesproken, toen hij nog op de Erasmus rondliep. Ben ik nu ook schuldig aan Van der G.?quote:Op zondag 6 mei 2007 13:21 schreef damian5700 het volgende:
1997 Marcel van Dam v. Pim Fortuyn.
http://youtube.com/watch?v=tMxS_xSKujU&mode=related&search=
Draait de wereld om jou?quote:Op zondag 6 mei 2007 13:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En wat heeft dat ermee te maken? Ik heb Fortuyn ook wel eens gesproken, toen hij nog op de Erasmus rondliep. Ben ik nu ook schuldig aan Van der G.?
Het vragenuurtje was dan zoiets geworden als dit.quote:Op zondag 6 mei 2007 13:23 schreef Evil_Jur het volgende:
Slimme, interessante man, maar ook nogal een populistische aandachtshoer. Ik had het wel eens willen proberen, NL onder hem als premier, maar het mocht niet zo zijn.
Respect werkt twee kanten op.quote:Op zondag 6 mei 2007 02:43 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Precies, we denken beide hetzelfde, alles draait gewoon om Respect !
Als diegene respect kon opbrengen voor deze personen, dan was dit nooit gebeurd !
Ik schaam me dat dit 2 keer is gebeurd.![]()
Draait de wereld om Fortuyn? Of om Van Dam? Wat heeft een interview uit 97 met 6 mei 2002 te maken?quote:
Knap, aangezien de moord pas 5 jaar geleden is...quote:Op zondag 6 mei 2007 13:35 schreef Nyrem het volgende:
Oltmans zes jaar geleden over de moord:
Messias?quote:Op zondag 6 mei 2007 11:23 schreef damian5700 het volgende:
Onbegrepen messias en enfant terrible
Een beetje Messias staat zelf voor de tweede keer op....quote:Op zondag 6 mei 2007 13:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Een uniek persoon, waarvan er niet zo snel een tweede zal opstaan.
Helaas.
Dat zeker, maar van die ophemeling die ik hier in dit topic zie wordt ik een beetje bang. Het was gewoon een eigenwijze relschopper en dat deed hij prima, meer niet.quote:Op zondag 6 mei 2007 13:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Een uniek persoon, waarvan er niet zo snel een tweede zal opstaan.
Helaas.
Het draait in deze topic om de nagedachtenis van Fortuyn. Dat jij een aversie jegens Fortuyn, zijn gedachtegoed en de sympathisanten van Fortuyn hebt is wel duidelijk, maar bied ook de ruimte aan hen die op een andere manier dan zoals jij willen reageren.quote:Op zondag 6 mei 2007 13:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Draait de wereld om Fortuyn? Of om Van Dam? Wat heeft een interview uit 97 met 6 mei 2002 te maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |