quote:"Das macht mir keine flaus aus."
Ja, goede research. In gebruikelijk Engels is het opinion in dit zinsverband, dat ligt ook zo voor de hand. Daar kan geen goegeltje tegenop hoor. En ja dodehacendron, hij zei het echtquote:
Dat zou een ander topic zijn. Het gaat me hier over de taal.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:16 schreef Yildiz het volgende:
Maargoed, TS, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat Balkenende nog verder, naast die ene zin, te melden had tijdens het debat.
--> TTK?quote:Op zondag 6 mei 2007 12:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zou een ander topic zijn. Het gaat me hier over de taal.
Jij ben tevreden over de taalbeheersing van de Nederlandse politici?quote:Op zondag 6 mei 2007 12:19 schreef zoalshetis het volgende:
hm, ik ken betere topics van je.
Boeiend wat die paar Engelsen in jouw omgeving vinden.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:19 schreef milagro het volgende:
Wat een kolder, standpoint is ms niet gebruikelijk in deze context , maar iedere Engelsman zal uitstekend begrijpen wat je bedoelt.
Balkenende redt zich prima in het Engels, Engelsen in mijn omgeving en dat zijn er nog al wat, storen zich er totaal niet aan, in tegendeel zelfs.
Je lult gewoon weer uit je nek, heb je wel vaker last van.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Boeiend wat die paar Engelsen in jouw omgeving vinden.
Het topic gaat ook niet alleen over Balkenende.
vergeleken met andere landen doen we het niet zo heel slecht. maar een cursusje kan geen kwaad.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij ben tevreden over de taalbeheersing van de Nederlandse politici?
Nogmaals, het is wachten op de eerste Brit, Fransman of Amerikaan die een woordje over de grens spreekt, voordat we over onze eigen politici mogen zeuren.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij ben tevreden over de taalbeheersing van de Nederlandse politici?
en wanneer vind je dat iemand een tolk moet inhuren of beter engels moet leren om een zakelijk gesprek in het engels te kunnen voeren? Een paar onnatuurlijke zinnen doch correct engels is al teveel van het goede?quote:Op zondag 6 mei 2007 12:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Boeiend wat die paar Engelsen in jouw omgeving vinden.
Het topic gaat ook niet alleen over Balkenende.
quote:Op zondag 6 mei 2007 12:24 schreef milagro het volgende:
[..]
Je lult gewoon weer uit je nek, heb je wel vaker last van.
Accepteer je verlies gewoon, kuttopic , foute conclusie, slotje.![]()
Hij ging gisteren in debat met een aantal Nederlandse jongeren die allemaal vloeiend Engels spraken, het verschil met het Engels van de premier was gewoon opvallend en ik vond het wat pijnlijk. Ik zou verwachten dat daar iets meer aandacht aan zou worden gegeven.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:25 schreef Ringo het volgende:
Balkenende spreekt Engels zoals je van een goed opgeleide Nederlander mag verwachten. Heel behoorlijk dus.
quote:Op zondag 6 mei 2007 12:27 schreef SCH het volgende:
Dat Nederlandse politici niet zo goed zijn in hun talen is geen foute conclusie.
volgens mij ga je voorbij aan het feit dat vooral jongeren van deze tijd heel goed engels spreken. komt ook door mtv en internet natuurlijk. mijn vader spreekt ook slecht engels.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij ging gisteren in debat met een aantal Nederlandse jongeren die allemaal vloeiend Engels spraken, het verschil met het Engels van de premier was gewoon opvallend en ik vond het wat pijnlijk. Ik zou verwachten dat daar iets meer aandacht aan zou worden gegeven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |