FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Gloednieuwe Eend
lipjezaterdag 5 mei 2007 @ 15:12

Niet letterlijk, want de meeste audio installaties hebben al meer dan “2 pk”. Wel is Citroën voornemens om een spirituele opvolger van de Eend te gaan lanceren. Net als toen BMW een nieuwe MINI lanceerde, zal Citroen de 2CV ook meer upmarket positioneren. Overigens had Citroen al in 2005 met het Evoqué concept een voorproefje gegeven van een mogelijke 21e eeuws 2CV.

Hoewel de 2CV waarschijnlijk het platform van de C3 zal gebruiken, zal de nieuwe Eend volgens Autoexpress duurder worden dan de C3. Citroen zal bovendien veel hightech opties gaan aanbieden en ook diverse manieren om de 2CV te personaliseren. Hetzelfde trucje wat ook kennen van MINI en de komende Fiat 500.

Bron

[ Bericht 0% gewijzigd door lipje op 05-05-2007 15:25:29 ]
zquingzaterdag 5 mei 2007 @ 15:13
wat een lelijk ding
Tismzaterdag 5 mei 2007 @ 15:13
WTF!!!!
vossszaterdag 5 mei 2007 @ 15:13
Ik vind hem best tof
lipjezaterdag 5 mei 2007 @ 15:15
retro is de mode

De Fiat 500 vind ik wel mooi, deze ook
Alleen Origineel is mooier
Acrylzaterdag 5 mei 2007 @ 15:15
de C3 is toch al de opvolger van de 2cv
zquingzaterdag 5 mei 2007 @ 15:15
mischien dat het aan de foto ligt, maar die neus is toch afschuwlijk?
lipjezaterdag 5 mei 2007 @ 15:16
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:15 schreef Acryl het volgende:
de C3 is toch al de opvolger van de 2cv
nee dat was de Visa.
j0rritzaterdag 5 mei 2007 @ 15:16
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:12 schreef lipje het volgende:
Niet letterlijk, want de meeste audio installaties hebben al meer dan “2 pk”.
Deux chevaux stond voor 2 cilinders, niet 2pk. De eerste 2CV had 8pk.
Acrylzaterdag 5 mei 2007 @ 15:17
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:16 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Deux chevaux stond voor 2 cilinders, niet 2pk. De eerste 2CV had 8pk.
Acrylzaterdag 5 mei 2007 @ 15:19
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:16 schreef lipje het volgende:

[..]

nee dat was de Visa.


vind dit toch meer op een 2cv lijken dan een visa
lipjezaterdag 5 mei 2007 @ 15:20
quote:
Citroen's 2CV is back!
The legendary tin snail is set to return - and we have full details
By Sam Hardy 02nd May 2007

Roof options will include panoramic glass or a canvas top that can be rolled back. Clamshell bonnet echoes that of original, while headlights are now integrated into the wings.
Here's proof that Citroen is set to come out of its shell when it comes to car design - because the 'tin snail' is back!

These pictures show how a successor to the 2CV is shaping up. Boasting a thoroughly modern interpretation of the classic design, it has its eyes on the lucrative family car market.

Based on insider information, our pictures show what you have to look forward to. Taking over where the Evoque concept car of 2005 left off (Issue 865) the shape is instantly recognisable and couldn't be confused with anything else.

As Fiat has done with the 500 and VW with the Beetle, Citroen has followed the current trend for reinventing classic models. By cashing in on the charm of the original 2CV, the French firm is set to launch into uncharted territory - going up against prestige models such as BMW's MINI. With the same curved bonnet, slab sides and covered rear wheels, it looks just like the original 2CV, which first appeared in 1948.

Trademark details such as the slatted bonnet and double chevron grille remain intact. But with flush-fitting windows and faired-in lights, the shape has been given a modern update. It promises to be extremely eco-friendly, too.

With car firms ever more concerned about their impact on the environment, the 2CV will be a showcase for Citroen's green technology. It's likely to be made from plastic body panels, and with power coming from a hybrid diesel engine (see below), it should boast low fuel consumption and emissions.

As with the exterior, the cabin will draw on its famous predecessor with a minimalist look. A large, thin-rimmed steering wheel dominates the interior, while the fixed central hub contains controls for the stereo. There will also be a retro speedometer, and as with the original car, the gearlever will be mounted in the centre of the dashboard.

However, while the 2CV was designed to be cheap and cheerful, the newcomer will feature lots of hi-tech kit as standard, including sat-nav and connectivity for the latest handheld gadgets.

As with the MINI, personalisation will be a big part of the 2CV's appeal, with contrasting body panel colours, seat trims and the option of a full-length sunroof. It's possible the Citroen could feature panoramic glass, as well as a removable canvas top.

Under the skin, the 2CV is likely to use platform architecture from the C3 supermini and C4 hatch, featuring a front-wheel-drive layout and a comfortable driving experience.

The new model will be positioned above the C3 in Citroen's range, and will carry a premium price. Although the firm is tight-lipped about production, our sources indicate that a concept version could appear in 200
bron:
lipjezaterdag 5 mei 2007 @ 15:22
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:19 schreef Acryl het volgende:

[..]

[afbeelding]

vind dit toch meer op een 2cv lijken dan een visa
dat ie er meer op lijkt wil nog niet zeggen dat het de opvolger is
Overigens vind ik de C3 meer op een Opel Corsa lijken
Alexxxxxzaterdag 5 mei 2007 @ 17:40
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:16 schreef lipje het volgende:

[..]

nee dat was de Visa.
Nee De Visa was de opvolger van de Ami, en de Ami was de luxe versie van de eend. De Visa is weer opgevolgd door de AX, en die door de Saxo. De eend heeft dus GEEN fatsoenlijke opvolger gekregen. C15 ook niet btw, maar dat terzijde.

Ik vind die nieuwe vooralsnog maar een matig ding
Alexxxxxzaterdag 5 mei 2007 @ 17:41
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:16 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Deux chevaux stond voor 2 cilinders, niet 2pk. De eerste 2CV had 8pk.
In Frankrijk heb (had?) je 'fiscale pk's', die je wegenbelasting bepalen. En daar had ie er dus wel 2 van.
j0rritzaterdag 5 mei 2007 @ 17:41
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 17:40 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee De Visa was de opvolger van de Ami, en de Ami was de luxe versie van de eend. De Visa is weer opgevolgd door de AX, en die door de Saxo. De eend heeft dus GEEN fatsoenlijke opvolger gekregen. C15 ook niet btw, maar dat terzijde.

Ik vind die nieuwe vooralsnog maar een matig ding
Je vergeet de Axel ook nog, als opvolger van de Visa toch?
Alexxxxxzaterdag 5 mei 2007 @ 17:43
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 17:41 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Je vergeet de Axel ook nog, als opvolger van de Visa toch?
Axel was de West-Europese naam van de Oltcit, die in principe een tweedeursvisa is. Een model naast de Visa, niet NA de Visa.
Aibmizaterdag 5 mei 2007 @ 17:43
De reïncarnatie van de 2cv is dus een c3 met extra veel luxe opties? Dát is toch helemaal geen 2cv?
wondererzaterdag 5 mei 2007 @ 17:46
De achterkant heeft het nog niet helemaal, maar de voorkant echt wel

Deux Chevaux is toch letterlijk "Twee paarden"?
Bass-Misszaterdag 5 mei 2007 @ 17:46
Bah!
mcDavidzaterdag 5 mei 2007 @ 18:11
Dus eigenlijk is het gewoon een doodnormale auto, maar dan zo lelijk als een 2cv?

De originele eend is ten minste nog tof om zijn ouderdom!
j0rritzaterdag 5 mei 2007 @ 18:12
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 17:46 schreef wonderer het volgende:
Deux Chevaux is toch letterlijk "Twee paarden"?
Jawel, maar in de vorm van 2 werkende eenheden. De 2 cilinders.

Of dit nog opgaat na de verduidelijking van Alexxxx, over het belastingsvoordeel, weet ik niet.
Dromerzaterdag 5 mei 2007 @ 18:25
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:19 schreef Acryl het volgende:

[..]

[afbeelding]

vind dit toch meer op een 2cv lijken dan een visa
De C3 heeft iig wel het weggedrag van een eend....
*zo'n ding 3 maanden gereden heeft*
Alexxxxxzaterdag 5 mei 2007 @ 18:45
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 18:25 schreef Dromer het volgende:

[..]

De C3 heeft iig wel het weggedrag van een eend....
*zo'n ding 3 maanden gereden heeft*
De C3 mocht willen dat ie het weggedrag van een eend had....
Jordy-Bzaterdag 5 mei 2007 @ 18:47
Wat een intens lelijk ding?

Het is niet zo aërodynamisch, maar je moet gewoon losse koplampen hebben op een eend.
Acrylzaterdag 5 mei 2007 @ 18:55
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 18:45 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

De C3 mocht willen dat ie het weggedrag van een eend had....


C3 met senso drive zijn echt schillenbakken, rijd niet fijn
Gambolputtyzaterdag 5 mei 2007 @ 19:58
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 18:12 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Jawel, maar in de vorm van 2 werkende eenheden. De 2 cilinders.

Of dit nog opgaat na de verduidelijking van Alexxxx, over het belastingsvoordeel, weet ik niet.
Nope, 2CV slaat op het zogeheten "fiscaal vermogen". Echt waar.
ThaFreakzaterdag 5 mei 2007 @ 20:03
baaaaaaaaaahahahaha
M5zaterdag 5 mei 2007 @ 20:08
wat een afschuwelijk lachwekkend retrohok
Moduszaterdag 5 mei 2007 @ 20:16



1e lijkt me een verbouwde C1? 2e iig een photoshop, wellicht n.a.v. die verbouwing...
2cvzaterdag 5 mei 2007 @ 21:57
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 18:12 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Jawel, maar in de vorm van 2 werkende eenheden. De 2 cilinders.

Of dit nog opgaat na de verduidelijking van Alexxxx, over het belastingsvoordeel, weet ik niet.
Lulkoek. 2 fiscale PK's. De laatste Eenden hadden 3 fiscale PK's, maar geen 3 cylinders. In Frankrijk betaal je namelijk belasting over het aantal PK, maar dat aantal PK gaat wel even door een omrekenformule, vandaar fiscale PK's.

En de opvolger van de Eend is de Dyane, maar de Eend overleefde de Dyane (was dus een slechte opvolger). Maar een Dyane is technisch gezien nagenoeg gelijk aan een Eend, dus kan je de Visa in mijn ogen ook zien als een opvolger van de Eend

Maar wat ik van deze nieuwe ga vinden weet ik (nog) niet. Zit er een boxermotor in ? Heeft hij een apart chassis en carosserie ? Heeft hij een veersysteem dat vergelijkbaar comfortabel veert als de orginele Eend ? Heeft hij GEEN airbags, ABS, ESP, radio en meer van dat soort electrieke rommel (denk ook aan motormanagement en inspuiting en weet-ik-veel-wat-allemaal) ? Kan de achterbank er eenvoudig uit ? Scharniert de kofferklep onder het achterruit ? Blijft hij op z'n wieltjes, hoe hard je de bocht ook neemt ? Roest hij onder je kont vandaan ? Kan het dak open ? Buigen de voorportieren naar buiten als je op topsnelheid rijdt ? Ligt de topsnelheid zo rond de 120km/u ? Zijn de wielen zo smal dat je een Eend in het fietsenrek kan parkeren ? Is het hele gevaarte niet meer dan 1,50m breed ? Zit er een klep onder de voorruit die van binnen uit open kan voor ventilatie ? Gaan de voorruitjes open doordat ze op de helft van de hoogte scharnieren en omhoog klappen ? Zo ja, dan zou het wellicht, eventueel, misschien de opvolger van de echte Eend kunnen zijn.
Turquaz52zondag 6 mei 2007 @ 14:31
specs?
Hyperdudezondag 6 mei 2007 @ 14:38
Zijn er nog wel genoeg hippies om zo'n bak te kopen?
Ik hoop het niet

Anyway, je kon toch nieuwe Eend-chassis kopen? Kan je oneindig met je "echte" Eend iedereen in de weg rijden.
Scalle--zondag 6 mei 2007 @ 15:05
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 17:40 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee De Visa was de opvolger van de Ami, en de Ami was de luxe versie van de eend. De Visa is weer opgevolgd door de AX, en die door de Saxo. De eend heeft dus GEEN fatsoenlijke opvolger gekregen. C15 ook niet btw, maar dat terzijde.

Ik vind die nieuwe vooralsnog maar een matig ding
* Scalle-- rijdt met een C15 van het werk, damn wat kan je daar zalig bochtjes mee nemen
Ben vrijdag wel m'n tankdop verloren

Die eend mogen ze van mij gerust terug in de vijver gooien...
Alexxxxxzondag 6 mei 2007 @ 23:07
quote:
Op zondag 6 mei 2007 14:38 schreef Hyperdude het volgende:
Zijn er nog wel genoeg hippies om zo'n bak te kopen?
Ik hoop het niet

Anyway, je kon toch nieuwe Eend-chassis kopen? Kan je oneindig met je "echte" Eend iedereen in de weg rijden.
Chassis is het probleem niet. Chassisnummer word al wat moeilijker.. en daarom worden er nog steeds nodeloos eendjes gesloopt om er Burtons en consorten van te maken, terwijl dat prima op nieuwe chassis kan
sander89zondag 6 mei 2007 @ 23:24
Ik vind hem wel vet
Richie_Richzondag 6 mei 2007 @ 23:35
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 17:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

In Frankrijk heb (had?) je 'fiscale pk's', die je wegenbelasting bepalen. En daar had ie er dus wel 2 van.
Bijna,

Je betaalde destijds belasting naar vermogen. Aangezien de eend goedkoop moest zijn dacht Citroen slim te zijn door dat ding gewoon 2pk te noemen zodat ie laag ingschaald zou worden. Het eerste jaar is dat geloof ik nog gelukt ook. Daarna kwam de Franse belastingdienst er achter dat je toch wel iets meer nodig heeft dan 2pk om uberhaupt vooruit te komen en werd het tarief weer gewijzigd. De naam is echter gebleven.

Althans, zo vertelde een 'eendenkenner' het mij.
D.zondag 6 mei 2007 @ 23:39
Geen goed idee
Bigfoot414zondag 6 mei 2007 @ 23:48
Je hebt dus de "Lelijke Eend" en de "Uberlelijke Eend"
D.zondag 6 mei 2007 @ 23:51
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:48 schreef Bigfoot414 het volgende:
Je hebt dus de "Lelijke Eend" en de "Uberlelijke Eend"
Nee

Je hebt er 1 die lelijke eend heet, en 1 die een lelijke eend is
RealZeuszondag 6 mei 2007 @ 23:52
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 17:40 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee De Visa was de opvolger van de Ami, en de Ami was de luxe versie van de eend. De Visa is weer opgevolgd door de AX, en die door de Saxo. De eend heeft dus GEEN fatsoenlijke opvolger gekregen. C15 ook niet btw, maar dat terzijde.

Ik vind die nieuwe vooralsnog maar een matig ding
Dat is de Berlingo toch geworden? Of ben ik in jouw ogen nu vreselijk aan het vloeken?
Alexxxxxmaandag 7 mei 2007 @ 00:03
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:52 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat is de Berlingo toch geworden? Of ben ik in jouw ogen nu vreselijk aan het vloeken?
Vergelijk de laadruimte voor de grap eens. C15 is niet voor niks tot 2005 leverbaar geweest
Richie_Richmaandag 7 mei 2007 @ 00:06
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 17:40 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee De Visa was de opvolger van de Ami, en de Ami was de luxe versie van de eend. De Visa is weer opgevolgd door de AX, en die door de Saxo. De eend heeft dus GEEN fatsoenlijke opvolger gekregen. C15 ook niet btw, maar dat terzijde.

Ik vind die nieuwe vooralsnog maar een matig ding
Hoe zat het eigenlijk met de Dyane. Was die in eerste instantie ook bedoeld als opvolger/facelift van de eend? Of was van meet af aan de bedoeling dat ie naast de eend zou staan?
Alexxxxxmaandag 7 mei 2007 @ 00:08
ik meen dat die wel was bedoeld als opvolger van de eend ja... niet helemaal gelukt Ik persoonlijk vind de dyane wel mooier btw
PNGmaandag 7 mei 2007 @ 01:00
Grote verschil is alleen dat de Mini, en de Eend, en de Kever GOEDKOPE auto's waren.
Simpel, rechttoe rechtaan, cheap, en 100.000en van verkocht. Miljoenen doe maar.

De nieuwe Kever als duurder dan de Golf IV en zwaarder en alles slechter, flopte finaal.
De nieuwe Mini, was een eigen auto, duur (een BMW) prima rijeigenschappen, en kon iets toevoegen, meer dan een BMW1 serie (die ook min of meer flopte) -> succes
De nieuwe Eend als duurdere C1, C2, C3, zonder iets 'nieuws' -> wordt flop.
D.maandag 7 mei 2007 @ 09:04
quote:
Op maandag 7 mei 2007 00:06 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Hoe zat het eigenlijk met de Dyane. Was die in eerste instantie ook bedoeld als opvolger/facelift van de eend? Of was van meet af aan de bedoeling dat ie naast de eend zou staan?
De Dyane was een soort luxe eend, geen opvolger/facelift, gewoon een andere Citroen
Ze werden ook naast elkaar verkocht
menmulmaandag 7 mei 2007 @ 10:38
lelijk gedrocht bah
Miss_kausalayamaandag 7 mei 2007 @ 11:34
ik heb sowieso weinig met de citroen ,maar dit is echt een lelijk ding... moet er niet aan denken daar ooit in te rijden..
peacetakermaandag 7 mei 2007 @ 13:45
verzuipen dat ding
wat is die lelijk zeg
lipjemaandag 7 mei 2007 @ 18:41
dus eigenlijk moet de Titel veranderd worden in Retro Diane
Metalfreakmaandag 7 mei 2007 @ 18:44
Als ik die zie rijden krijg ik volgens mij de neiging om die van de weg te drukken...
Metro2005dinsdag 8 mei 2007 @ 14:05
brr, wat een hok.
911GT2dinsdag 8 mei 2007 @ 14:34
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:15 schreef lipje het volgende:
retro is de mode

De Fiat 500 vind ik wel mooi, deze ook
Alleen Origineel is mooier
De 500 is inderdaad mooier, deze vind ik dus gewoon minder mooi!
Developersrusdinsdag 8 mei 2007 @ 14:37
One ugly motherfucker...
Noli.donderdag 10 mei 2007 @ 15:59
Hmmm... Tja...
Ik weet niet.. Ik denk dat ik 'm eerst in het echie moet zien.

Mijn eerste auto was een echt eendje en ik heb nooit méér plezier gehad van een auto als/dan met mijn "Kwakje"

Over de verwarring dat de C3 de 'nieuwe' 2CV zou zijn..
Het prototype van de C3 is inderdaad ooit als de nieuwe 2CV betiteld.
Het prototype had achter zelfmoorddeuren en geen middenstijl. Net alsof je twee schuurdeuren opende, ik vond het wel wat hebben. De versnellingspook zou aan het dashboard komen te zitten net als de pook bij de 2CV. En dit prototype had een soort van panoramadak. Het dak van de 2CV maar dan doorzichtig. Of het open kon weet ik niet meer.
Dr_Flashdonderdag 10 mei 2007 @ 16:20
Leuk, naast een New Beetle op de dam zetten als de oldtimerclub langskomt op zondag

OT: lelijk
Catch22-donderdag 10 mei 2007 @ 23:20
quote:
Op maandag 7 mei 2007 01:00 schreef PNG het volgende:
Grote verschil is alleen dat de Mini, en de Eend, en de Kever GOEDKOPE auto's waren.
Simpel, rechttoe rechtaan, cheap, en 100.000en van verkocht. Miljoenen doe maar.

De nieuwe Kever als duurder dan de Golf IV en zwaarder en alles slechter, flopte finaal.
De nieuwe Mini, was een eigen auto, duur (een BMW) prima rijeigenschappen, en kon iets toevoegen, meer dan een BMW1 serie (die ook min of meer flopte) -> succes
De nieuwe Eend als duurdere C1, C2, C3, zonder iets 'nieuws' -> wordt flop.
de Mini is niet echt heel duur imo, daarnaast schrijftie heel weinig af (1000pj, meest waardevaste auto atm)
Pascal86vrijdag 11 mei 2007 @ 10:25
quote:
Op maandag 7 mei 2007 00:03 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Vergelijk de laadruimte voor de grap eens. C15 is niet voor niks tot 2005 leverbaar geweest
quote:
Productiejaren 1984-2005
Productieaantal 1.181.471
Voorganger Citroën Acadiane
Opvolger Citroën Berlingo
Uitvoeringen bestelwagen (2 zitplaatsen), personenwagen (5 zitplaatsen)
Pascal86vrijdag 11 mei 2007 @ 10:26
quote:
Op maandag 7 mei 2007 18:44 schreef Metalfreak het volgende:
Als ik die zie rijden krijg ik volgens mij de neiging om die van de weg te drukken...
Jij rijdt honda civic?
benenjerryijsvrijdag 11 mei 2007 @ 10:27
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 10:26 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Jij rijdt honda civic?
En Pascal86 rijdt?
Pascal86vrijdag 11 mei 2007 @ 10:29
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 10:27 schreef benenjerryijs het volgende:

[..]

En Pascal86 rijdt?
Een C5 uit 2007.
benenjerryijsvrijdag 11 mei 2007 @ 10:30
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 10:29 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Een C5 uit 2007.
Pascal86vrijdag 11 mei 2007 @ 10:32
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 10:30 schreef benenjerryijs het volgende:

[..]

Groeten uit de rimboe?
De_Hertogvrijdag 11 mei 2007 @ 11:00
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:35 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Bijna,

Je betaalde destijds belasting naar vermogen. Aangezien de eend goedkoop moest zijn dacht Citroen slim te zijn door dat ding gewoon 2pk te noemen zodat ie laag ingschaald zou worden. Het eerste jaar is dat geloof ik nog gelukt ook. Daarna kwam de Franse belastingdienst er achter dat je toch wel iets meer nodig heeft dan 2pk om uberhaupt vooruit te komen en werd het tarief weer gewijzigd. De naam is echter gebleven.

Althans, zo vertelde een 'eendenkenner' het mij.
Dat klinkt als een leuke Urban Legend, maar volgens o.a. http://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower heeft Alexxxx toch echt gelijk. De 'CV' in 2cv staat voor Cheval-Vapeur, letterlijk 'stoompaard'. Zie ook http://www.nicospilt.com/paardekracht.htm of http://www.babylon.com/definition/Lelijke_Eend/Dutch

En wat deze nieuwe eend betreft: al die retro wagens zijn op zich wel grappig, maar het zal het toch nooit halen bij het origineel. Niet alleen vanwege het uiterlijk, maar ook omdat de techniek en de veiligheidseisen en dergelijke tegenwoordig zo streng zijn dat een 'ultra-basis-autotje' als de eend of de fiat 500 niet meer te maken is. Zelfs de Dacia is een echte auto, geen autotje
patje74vrijdag 11 mei 2007 @ 12:55
quote:
Op maandag 7 mei 2007 18:44 schreef Metalfreak het volgende:
Als ik die zie rijden krijg ik volgens mij de neiging om die van de weg te drukken...
idd, en wel met mijn eend!