lipje | zaterdag 5 mei 2007 @ 15:12 |
![]() Niet letterlijk, want de meeste audio installaties hebben al meer dan “2 pk”. Wel is Citroën voornemens om een spirituele opvolger van de Eend te gaan lanceren. Net als toen BMW een nieuwe MINI lanceerde, zal Citroen de 2CV ook meer upmarket positioneren. Overigens had Citroen al in 2005 met het Evoqué concept een voorproefje gegeven van een mogelijke 21e eeuws 2CV. ![]() Hoewel de 2CV waarschijnlijk het platform van de C3 zal gebruiken, zal de nieuwe Eend volgens Autoexpress duurder worden dan de C3. Citroen zal bovendien veel hightech opties gaan aanbieden en ook diverse manieren om de 2CV te personaliseren. Hetzelfde trucje wat ook kennen van MINI en de komende Fiat 500. Bron [ Bericht 0% gewijzigd door lipje op 05-05-2007 15:25:29 ] | |
zquing | zaterdag 5 mei 2007 @ 15:13 |
wat een lelijk ding | |
Tism | zaterdag 5 mei 2007 @ 15:13 |
WTF!!!! ![]() ![]() ![]() | |
vosss | zaterdag 5 mei 2007 @ 15:13 |
Ik vind hem best tof ![]() | |
lipje | zaterdag 5 mei 2007 @ 15:15 |
retro is de mode ![]() De Fiat 500 vind ik wel mooi, deze ook ![]() Alleen Origineel is mooier ![]() | |
Acryl | zaterdag 5 mei 2007 @ 15:15 |
de C3 is toch al de opvolger van de 2cv | |
zquing | zaterdag 5 mei 2007 @ 15:15 |
mischien dat het aan de foto ligt, maar die neus is toch afschuwlijk? | |
lipje | zaterdag 5 mei 2007 @ 15:16 |
quote:nee dat was de Visa. | |
j0rrit | zaterdag 5 mei 2007 @ 15:16 |
quote:Deux chevaux stond voor 2 cilinders, niet 2pk. De eerste 2CV had 8pk. | |
Acryl | zaterdag 5 mei 2007 @ 15:17 |
quote: ![]() | |
Acryl | zaterdag 5 mei 2007 @ 15:19 |
quote: ![]() ![]() | |
lipje | zaterdag 5 mei 2007 @ 15:20 |
quote:bron: | |
lipje | zaterdag 5 mei 2007 @ 15:22 |
quote:dat ie er meer op lijkt wil nog niet zeggen dat het de opvolger is ![]() Overigens vind ik de C3 meer op een Opel Corsa lijken | |
Alexxxxx | zaterdag 5 mei 2007 @ 17:40 |
quote:Nee ![]() Ik vind die nieuwe vooralsnog maar een matig ding ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 5 mei 2007 @ 17:41 |
quote:In Frankrijk heb (had?) je 'fiscale pk's', die je wegenbelasting bepalen. En daar had ie er dus wel 2 van. ![]() | |
j0rrit | zaterdag 5 mei 2007 @ 17:41 |
quote:Je vergeet de Axel ook nog, als opvolger van de Visa toch? ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 5 mei 2007 @ 17:43 |
quote:Axel was de West-Europese naam van de Oltcit, die in principe een tweedeursvisa is. Een model naast de Visa, niet NA de Visa. | |
Aibmi | zaterdag 5 mei 2007 @ 17:43 |
De reïncarnatie van de 2cv is dus een c3 met extra veel luxe opties? Dát is toch helemaal geen 2cv? ![]() | |
wonderer | zaterdag 5 mei 2007 @ 17:46 |
De achterkant heeft het nog niet helemaal, maar de voorkant echt wel ![]() Deux Chevaux is toch letterlijk "Twee paarden"? | |
Bass-Miss | zaterdag 5 mei 2007 @ 17:46 |
Bah! ![]() | |
mcDavid | zaterdag 5 mei 2007 @ 18:11 |
Dus eigenlijk is het gewoon een doodnormale auto, maar dan zo lelijk als een 2cv? ![]() De originele eend is ten minste nog tof om zijn ouderdom! | |
j0rrit | zaterdag 5 mei 2007 @ 18:12 |
quote:Jawel, maar in de vorm van 2 werkende eenheden. De 2 cilinders. Of dit nog opgaat na de verduidelijking van Alexxxx, over het belastingsvoordeel, weet ik niet. | |
Dromer | zaterdag 5 mei 2007 @ 18:25 |
quote:De C3 heeft iig wel het weggedrag van een eend.... *zo'n ding 3 maanden gereden heeft* | |
Alexxxxx | zaterdag 5 mei 2007 @ 18:45 |
quote:De C3 mocht willen dat ie het weggedrag van een eend had.... | |
Jordy-B | zaterdag 5 mei 2007 @ 18:47 |
Wat een intens lelijk ding? Het is niet zo aërodynamisch, maar je moet gewoon losse koplampen hebben op een eend. | |
Acryl | zaterdag 5 mei 2007 @ 18:55 |
quote: ![]() C3 met senso drive zijn echt schillenbakken, rijd niet fijn ![]() ![]() | |
Gambolputty | zaterdag 5 mei 2007 @ 19:58 |
quote:Nope, 2CV slaat op het zogeheten "fiscaal vermogen". Echt waar. | |
ThaFreak | zaterdag 5 mei 2007 @ 20:03 |
baaaaaaaaaahahahaha ![]() ![]() | |
M5 | zaterdag 5 mei 2007 @ 20:08 |
![]() ![]() | |
Modus | zaterdag 5 mei 2007 @ 20:16 |
![]() ![]() 1e lijkt me een verbouwde C1? 2e iig een photoshop, wellicht n.a.v. die verbouwing... | |
2cv | zaterdag 5 mei 2007 @ 21:57 |
quote:Lulkoek. 2 fiscale PK's. De laatste Eenden hadden 3 fiscale PK's, maar geen 3 cylinders. In Frankrijk betaal je namelijk belasting over het aantal PK, maar dat aantal PK gaat wel even door een omrekenformule, vandaar fiscale PK's. En de opvolger van de Eend is de Dyane, maar de Eend overleefde de Dyane (was dus een slechte opvolger). Maar een Dyane is technisch gezien nagenoeg gelijk aan een Eend, dus kan je de Visa in mijn ogen ook zien als een opvolger van de Eend ![]() Maar wat ik van deze nieuwe ga vinden weet ik (nog) niet. Zit er een boxermotor in ? Heeft hij een apart chassis en carosserie ? Heeft hij een veersysteem dat vergelijkbaar comfortabel veert als de orginele Eend ? Heeft hij GEEN airbags, ABS, ESP, radio en meer van dat soort electrieke rommel (denk ook aan motormanagement en inspuiting en weet-ik-veel-wat-allemaal) ? Kan de achterbank er eenvoudig uit ? Scharniert de kofferklep onder het achterruit ? Blijft hij op z'n wieltjes, hoe hard je de bocht ook neemt ? Roest hij onder je kont vandaan ? Kan het dak open ? Buigen de voorportieren naar buiten als je op topsnelheid rijdt ? Ligt de topsnelheid zo rond de 120km/u ? Zijn de wielen zo smal dat je een Eend in het fietsenrek kan parkeren ? Is het hele gevaarte niet meer dan 1,50m breed ? Zit er een klep onder de voorruit die van binnen uit open kan voor ventilatie ? Gaan de voorruitjes open doordat ze op de helft van de hoogte scharnieren en omhoog klappen ? Zo ja, dan zou het wellicht, eventueel, misschien de opvolger van de echte Eend kunnen zijn. | |
Turquaz52 | zondag 6 mei 2007 @ 14:31 |
specs? | |
Hyperdude | zondag 6 mei 2007 @ 14:38 |
Zijn er nog wel genoeg hippies om zo'n bak te kopen? Ik hoop het niet ![]() Anyway, je kon toch nieuwe Eend-chassis kopen? Kan je oneindig met je "echte" Eend iedereen in de weg rijden. | |
Scalle-- | zondag 6 mei 2007 @ 15:05 |
quote:* Scalle-- rijdt met een C15 van het werk, damn wat kan je daar zalig bochtjes mee nemen ![]() Ben vrijdag wel m'n tankdop verloren ![]() Die eend mogen ze van mij gerust terug in de vijver gooien... | |
Alexxxxx | zondag 6 mei 2007 @ 23:07 |
quote:Chassis is het probleem niet. Chassisnummer word al wat moeilijker.. en daarom worden er nog steeds nodeloos eendjes gesloopt om er Burtons en consorten van te maken, terwijl dat prima op nieuwe chassis kan ![]() | |
sander89 | zondag 6 mei 2007 @ 23:24 |
Ik vind hem wel vet ![]() | |
Richie_Rich | zondag 6 mei 2007 @ 23:35 |
quote:Bijna, Je betaalde destijds belasting naar vermogen. Aangezien de eend goedkoop moest zijn dacht Citroen slim te zijn door dat ding gewoon 2pk te noemen zodat ie laag ingschaald zou worden. Het eerste jaar is dat geloof ik nog gelukt ook. Daarna kwam de Franse belastingdienst er achter dat je toch wel iets meer nodig heeft dan 2pk om uberhaupt vooruit te komen en werd het tarief weer gewijzigd. De naam is echter gebleven. Althans, zo vertelde een 'eendenkenner' het mij. | |
D. | zondag 6 mei 2007 @ 23:39 |
Geen goed idee ![]() | |
Bigfoot414 | zondag 6 mei 2007 @ 23:48 |
Je hebt dus de "Lelijke Eend" en de "Uberlelijke Eend" ![]() | |
D. | zondag 6 mei 2007 @ 23:51 |
quote:Nee Je hebt er 1 die lelijke eend heet, en 1 die een lelijke eend is ![]() | |
RealZeus | zondag 6 mei 2007 @ 23:52 |
quote:Dat is de Berlingo toch geworden? Of ben ik in jouw ogen nu vreselijk aan het vloeken? ![]() | |
Alexxxxx | maandag 7 mei 2007 @ 00:03 |
quote:Vergelijk de laadruimte voor de grap eens. C15 is niet voor niks tot 2005 leverbaar geweest ![]() | |
Richie_Rich | maandag 7 mei 2007 @ 00:06 |
quote:Hoe zat het eigenlijk met de Dyane. Was die in eerste instantie ook bedoeld als opvolger/facelift van de eend? Of was van meet af aan de bedoeling dat ie naast de eend zou staan? | |
Alexxxxx | maandag 7 mei 2007 @ 00:08 |
ik meen dat die wel was bedoeld als opvolger van de eend ja... niet helemaal gelukt ![]() ![]() | |
PNG | maandag 7 mei 2007 @ 01:00 |
Grote verschil is alleen dat de Mini, en de Eend, en de Kever GOEDKOPE auto's waren. Simpel, rechttoe rechtaan, cheap, en 100.000en van verkocht. Miljoenen doe maar. De nieuwe Kever als duurder dan de Golf IV en zwaarder en alles slechter, flopte finaal. De nieuwe Mini, was een eigen auto, duur (een BMW) prima rijeigenschappen, en kon iets toevoegen, meer dan een BMW1 serie (die ook min of meer flopte) -> succes De nieuwe Eend als duurdere C1, C2, C3, zonder iets 'nieuws' -> wordt flop. | |
D. | maandag 7 mei 2007 @ 09:04 |
quote:De Dyane was een soort luxe eend, geen opvolger/facelift, gewoon een andere Citroen Ze werden ook naast elkaar verkocht | |
menmul | maandag 7 mei 2007 @ 10:38 |
lelijk gedrocht bah | |
Miss_kausalaya | maandag 7 mei 2007 @ 11:34 |
ik heb sowieso weinig met de citroen ,maar dit is echt een lelijk ding... moet er niet aan denken daar ooit in te rijden.. | |
peacetaker | maandag 7 mei 2007 @ 13:45 |
verzuipen dat ding wat is die lelijk zeg ![]() | |
lipje | maandag 7 mei 2007 @ 18:41 |
dus eigenlijk moet de Titel veranderd worden in Retro Diane ![]() | |
Metalfreak | maandag 7 mei 2007 @ 18:44 |
Als ik die zie rijden krijg ik volgens mij de neiging om die van de weg te drukken... ![]() | |
Metro2005 | dinsdag 8 mei 2007 @ 14:05 |
brr, wat een hok. | |
911GT2 | dinsdag 8 mei 2007 @ 14:34 |
quote:De 500 is inderdaad mooier, deze vind ik dus gewoon minder mooi! | |
Developersrus | dinsdag 8 mei 2007 @ 14:37 |
One ugly motherfucker... | |
Noli. | donderdag 10 mei 2007 @ 15:59 |
Hmmm... Tja... Ik weet niet.. Ik denk dat ik 'm eerst in het echie moet zien. Mijn eerste auto was een echt eendje en ik heb nooit méér plezier gehad van een auto als/dan met mijn "Kwakje" ![]() Over de verwarring dat de C3 de 'nieuwe' 2CV zou zijn.. Het prototype van de C3 is inderdaad ooit als de nieuwe 2CV betiteld. Het prototype had achter zelfmoorddeuren en geen middenstijl. Net alsof je twee schuurdeuren opende, ik vond het wel wat hebben. De versnellingspook zou aan het dashboard komen te zitten net als de pook bij de 2CV. En dit prototype had een soort van panoramadak. Het dak van de 2CV maar dan doorzichtig. Of het open kon weet ik niet meer. | |
Dr_Flash | donderdag 10 mei 2007 @ 16:20 |
Leuk, naast een New Beetle op de dam zetten als de oldtimerclub langskomt op zondag ![]() OT: lelijk ![]() | |
Catch22- | donderdag 10 mei 2007 @ 23:20 |
quote:de Mini is niet echt heel duur imo, daarnaast schrijftie heel weinig af (1000pj, meest waardevaste auto atm) | |
Pascal86 | vrijdag 11 mei 2007 @ 10:25 |
quote: quote: | |
Pascal86 | vrijdag 11 mei 2007 @ 10:26 |
quote:Jij rijdt honda civic? ![]() | |
benenjerryijs | vrijdag 11 mei 2007 @ 10:27 |
quote:En Pascal86 rijdt? ![]() | |
Pascal86 | vrijdag 11 mei 2007 @ 10:29 |
quote:Een C5 uit 2007. | |
benenjerryijs | vrijdag 11 mei 2007 @ 10:30 |
quote: ![]() | |
Pascal86 | vrijdag 11 mei 2007 @ 10:32 |
quote:Groeten uit de rimboe? | |
De_Hertog | vrijdag 11 mei 2007 @ 11:00 |
quote:Dat klinkt als een leuke Urban Legend, maar volgens o.a. http://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower heeft Alexxxx toch echt gelijk. De 'CV' in 2cv staat voor Cheval-Vapeur, letterlijk 'stoompaard'. Zie ook http://www.nicospilt.com/paardekracht.htm of http://www.babylon.com/definition/Lelijke_Eend/Dutch En wat deze nieuwe eend betreft: al die retro wagens zijn op zich wel grappig, maar het zal het toch nooit halen bij het origineel. Niet alleen vanwege het uiterlijk, maar ook omdat de techniek en de veiligheidseisen en dergelijke tegenwoordig zo streng zijn dat een 'ultra-basis-autotje' als de eend of de fiat 500 niet meer te maken is. Zelfs de Dacia is een echte auto, geen autotje ![]() | |
patje74 | vrijdag 11 mei 2007 @ 12:55 |
quote:idd, en wel met mijn eend! ![]() |