"Forbiddenquote:
wil je daar het recept van posten?quote:Op donderdag 14 februari 2008 18:03 schreef Lief-visje het volgende:
Zo even een schopje !
Van de week heb ik deze cake gemaakt
[ afbeelding ]
zag er precies zo uit als op het plaatje
Die ga ik zeker proberen! Doet me denken aan de oreos and cream pie die je vroeger bij Denny's had (waarom ze die niet meer hebben is mij een raadsel!).quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:34 schreef Lief-visje het volgende:
Bij deze het recept
350 grams Oreo Cookies
80 grams butter, melted
375 grams block Philadelphia Cream Cheese, cubed and softened
1/2 cup caster sugar
1 teaspoon vanilla essence
1 cup thickened cream
3 teaspoons powdered gelatine, dissolved in 1/4 cup boiling water
200 grams Toblerone, white chocolate, melted and cooled
Place 250 grams of Oreo cookies into food processor. Process into fine crumbs. Add butter and process to combine. Press mixture into an 18 cm - 28 cm lamington tin lined with cling wrap. Refrigerate for 30 minutes.
Beat the Philadelphia cream cheese, sugar and vanilla until smooth. Then beat in the cream. Stir through the gelatine mixture and the melted toblerone white chocolate.
Chop remaining cookies, stir through remaining Philadelphia mixture and pour over the Oreo biscuit base. Cover and refrigerate until set. (I left it overnight) Cut into slices or squares to serve.
goeie tip ! ik binnenkort maar weer eens naar de winkelquote:Op zondag 17 februari 2008 12:50 schreef Trusten het volgende:
Trouwens erg lekker bij naturel cheesecake: Rood fruit van Hak (nieuw en alleen bij AH verkrijgbaar)
[ afbeelding ]
en dan met name frambozen![]()
Zaterdag of zondag ga ik het voor het eerst proberen, deze of die andere (ik weet ff niet meer wie die had gepost) met Oreo's en witte chocola eroverheen.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 10:33 schreef Leef het volgende:
der is maar 1 manier om daar achter te komen!
cheesecake wordt gebakken en kwarktaart niet (volgens mijquote:Op maandag 2 juni 2008 15:15 schreef littledrummergirl het volgende:
maareehm is er verschil tussen cheesecake en kwarktaart, ja toch?
Nope..quote:Op maandag 2 juni 2008 15:15 schreef littledrummergirl het volgende:
maareehm is er verschil tussen cheesecake en kwarktaart, ja toch?
quote:Cheesecakes can be made of ricotta cheese, havarti, quark, twaróg, or, more usually, cream cheese. Other ingredients such as sugar, eggs, cream and fruit are often mixed in as well. Flavorings such as vanilla or chocolate may be added, and a fruit topping, like strawberries, is frequently added.
http://www.ah.nl/recepten/recipe.jsp?id=180570quote:Op maandag 2 juni 2008 15:48 schreef Tourniquet het volgende:
cheesecake wordt gebakken en kwarktaart niet (volgens mij)
quote:Op maandag 2 juni 2008 16:37 schreef Tourniquet het volgende:
Nouja, iig kan een cheesecake van allerlei soorten zachte kaas gemaakt worden en een kwarktaart alleen van kwark.
Ik denk dat er wel ergens een rekenfout zit;quote:Op zondag 1 juni 2008 16:15 schreef Tourniquet het volgende:
Ik heb het recept gevonden van de originele New Yorkse Junior's cheesecake ( http://www.juniorscheesecake.com ), deze wil ik binnenkort eens gaan maken.
Heb de ingrediënten naar Nederlandse maten omgerekend en de cups afgemeten en gewogen en kwam op de onderstaande hoeveelheden uit voor de vulling (de cake maak ik ws. dit keer van kant-en-klaar cakemix)
4 (8-ounce) packages regular cream cheese, at room temperature = 900 gram roomkaas (= 5 pakjes Philadelphia?)
1 2/3 cups granulated sugar = 400 gram kristalsuiker![]()
1/4 cup cornstarch = 30 gram maïzena
1 tablespoon vanilla extract = eetlepel vanillearoma van Dr. Oetker
2 extra-large eggs = 3 gewone eieren
3/4 cup heavy whipping cream = 175 ml slagroom
Zit ik zo een beetje in de goede richting? Vooral de 400 gram suiker vind ik wel erg veel!
Nee dat klopt niet want maïzena is veel lichter dan suiker.quote:Op maandag 2 juni 2008 19:23 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel ergens een rekenfout zit;
Als je ervan uit gaat dat de maizena klopt dan kun je daarmee verder rekenen:
1/4e cup = 30gr > 1 cup = 120gr
Wat de suiker betreft heb je dan 1 cup = 120 gr. 2/3e cup = 80 gram. Dus in totaal zou er dan 200 gram suiker in moeten.
Hij smaakt nog veel beterquote:
Nee klopt, maar ik kan eigenlijk ook geen enkel koekje vinden die net zo lekker smaakt als een kant-en-klare bodemquote:Op maandag 16 juni 2008 19:59 schreef Stansfield het volgende:
Een bodem is toch niet het meeste werk bij een cheesecake??
Bastognes! Die zijn heerlijk in de bodemquote:Op maandag 16 juni 2008 22:16 schreef ecstasy het volgende:
[..]
Nee klopt, maar ik kan eigenlijk ook geen enkel koekje vinden die net zo lekker smaakt als een kant-en-klare bodem
Jaaaa, die vind ik ook heerlijk, alleen vind m'n moeder die niet zo lekkerquote:Op maandag 16 juni 2008 22:24 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Bastognes! Die zijn heerlijk in de bodem.
Ziet er goed uit zeg. In welk boek van Jamie staat dit als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:30 schreef New_Territories het volgende:
Deze heb ik laatst gemaaktBlueberry vanille cheesecake
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Recept is van Jamie Oliver.
Binnenkort ga ik een mango cheesecake proberen te maken, maar dan heb ik mango puree nodig, waar kan ik dat vinden?
Receptje? Ziet er heerlijk uit! En hoe ben je uiteindelijk aan de mangopuree gekomen?quote:Op zondag 31 augustus 2008 16:35 schreef New_Territories het volgende:
Zoals beloofd zou ik een mango cheese cake maken, zie hier het resultaat!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |