quote:B61 nuclear bomb
The B61 nuclear bomb is the primary thermonuclear weapon in the U.S. Enduring Stockpile following the end of the Cold War.
Approximately 480 are deployed with USAF units in the United Kingdom, Germany, and Turkey, 150 of which are held in U.S. custody for use by NATO squadrons in Belgium, Germany, Italy, the Netherlands, and Turkey under a nuclear weapons sharing agreement
bron: wikipedia
Die nickname van je erbij.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 19:15 schreef ErwinRommel het volgende:
Als dienstplichtige werkzaam geweest bij de Luchtmacht Bewaking (LB 40SQN) op Vliegbasis Volkel kan ik u het volgende zeggen:
1ste: heb menig vingertje gebroken van die vredesactivisten die probeerden binnen te dringen op de basis
Ja, ze waren er. Ik heb zelf gewerkt op die Nucleare Plant waarop 3 wachttorens stonden binnen de binnenste ring. 20 meter hoog zit je dan 4 uur dienst te doen en houd de sensors en monitor in de gaten. Eveneens een helderheidsversterker plus Fal of Falo met munitie.
Je keek dan mooi uit op de bunkers die onder ons lagen. Hierin zaten toendertijd idd kernbommen.
Mooie tijd, maar op torenwacht zeer zaaddodend.
Er is op zich niets mis met Wikipedia als het artikel ondersteunt kan worden door een goede bron.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:44 schreef Cobra4 het volgende:
Ik snap niet dat mensen steeds "bewijs" uit wikipedia erbij halen.
Als er één informatiebron is wat beïnvloedbaar is dan is wikipedia dat wel.
Gewoon zelf een onderwerp aanmaken en dan maar brullen dat het echt is omdat het in wikipedia staat??![]()
Als het ondersteund wordt hoeft het idd geen probleem te worden, zo lang het in wikipedia geschreven artikel niet "gekleurd" is. Maar regelmatig zie je verwijzingen naar wikipedia waarin niets ondersteund wordt, de tekst flink "gekleurd" is en toch meteen voor waar wordt aangezien.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 19:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Er is op zich niets mis met Wikipedia als het artikel ondersteunt kan worden door een goede bron.
Zoals het geval is bij de bron waar ik ook naar verwijs.
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 19:44 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Als het ondersteund wordt hoeft het idd geen probleem te worden, zo lang het in wikipedia geschreven artikel niet "gekleurd" is. Maar regelmatig zie je verwijzingen naar wikipedia waarin niets ondersteund wordt, de tekst flink "gekleurd" is en toch meteen voor waar wordt aangezien.
Lijkt trouwens ook het geval te zijn met het lijstje in jouw posting. Bronnen zo als Globalsecurity.org, BITS en USAF spreken steeds over 11 wapens die er liggen.
Dat vraag ik mezelf ook af!?quote:
De fallout zal een groot deel treffen ja. Maar ik doelde op de daadwerkelijke vernietiging, door de drukgolf en hitte. Je hebt toch wel een hele flinke bom nodig om daar het hele land mee te treffen.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 13:43 schreef Crazykill het volgende:
[..]
En de fall-out dan? Als de windrichting een beetje ongunstig is, is heel NL wel besmet met radioactieve rommel.
Als ze na 2005 niet weg zijn gehaald liggen ze er nog gewoon lijkt me.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:05 schreef -jos- het volgende:
Er lagen dus kernwapens? En zijn die er nog steeds dan of zijn ze inmiddels weg?
Precies. Hoe meer atoomwapens, hoe beter.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:13 schreef ErwinRommel het volgende:
Btw, wat is er mis mee om dit soort wapens op voorraad te hebben?
Ik zie 't probleem ook niet...quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:13 schreef ErwinRommel het volgende:
Btw, wat is er mis mee om dit soort wapens op voorraad te hebben?
We gebruiken ze waarschijnlijk toch nooit, gaat meer om een psychologische strijd in de zin van "ja wij hebben ze ook"quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |