quote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:23 schreef TranceAction het volgende:
Links heeft een meerderheid in Nederland en daardoor ook de macht. Hiervoor nog mijn felicitaties aan alle linkse rackers hier.
humaan is niet hetzelfde als "iedereen naar binnen".quote:Nederland moet socialer hoor ik de linkse rackers nog roepen. We moeten een humaan toelatingsbeleid tov asielzoekers krijgen.
hij kan wat te eten krijgen jaquote:Allemaal leuk en aardig maar ik vraag me af hoe sociaal en gastvrij die linkse rakers nou in het echt zijn?
Als er bijvoorbeeld op een dag een dakloze voor je deur staat met de mededeling dat hij honger heeft, geef je hem dan iets? En zo ja, wat dan of hoeveel?
nopequote:Kopen jullie elke keer dat jullie een zwerver zien de daklozenkrant?
beetje onwaarschijnlijk scenario... maar goed.. stel het gebeurt: jaquote:Als een uitgeprocedeerde asielzoeker met zijn familie bij je aanklopt met de mededeling dat hij geen slaapplaats heeft, nodig je hem dan uit om bij jou te slapen? En zo ja, mag hij dan zo lang blijven als hij wil?
neuh, dat gaat ie maar naar z'n andere slaapplaatsquote:En stel dat de asielzoeker tegen je heeft gelgen en het blijkt dat hij wel een slaapplaats heeft maar ja een gratis slaapplaats is altijd beter weet je. Laat je ze dan blijven ondanks het feit dat hij gelogen heeft.
Nou heb ik nooit beweerd dat straffen niet helpt, dus dit voorbeeld is niet helemaal aan mij besteedt. Als het zou gebeuren: nope. Strafrecht is soms handigquote:Stel de asielzoeker steelt geld van jou. Mag hij dan nog steeds blijven, want straffen helpt immers niet. Je moet ze toch helpen? Ze zijn gaan stelen omdat ze sociaal zwakker staan dus eigenlijk kun je het ze niet kwalijk nemen toch?
Overigens vind ik mezelf niet linksquote:Dus linkse rackers wees eens eerlijk en laat ons eens zien hoe sociaal jullie echt zijn?
Inderdaad overheidsbeleid en priveleven zijn gelijk aan elkaar. Priveleven vindt plaats welliswaar op een kleinere schaal maar het principe is gelijk. Een staatsschuld is gelijk aan een persoonlijke lening. Je moet het terugbetalen met rente.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:29 schreef Hephaistos. het volgende:
Goed topicPriveleven en overheidsbeleid zijn natuurlijk gelijk aan elkaar, en dus is het hypocriet om niet alles in je eigen leven te spiegelen aan het overheidsbeleid...
Stel dat iemand voor hogere accijnzen op alcohol is. Vraag je hem dan ook of hij wat minder van de belasting aftrekt voor elk biertje dat ie drinkt?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:34 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Inderdaad overheidsbeleid en priveleven zijn gelijk aan elkaar. Priveleven vindt plaats welliswaar op een kleinere schaal maar het principe is gelijk. Een staatsschuld is gelijk aan een persoonlijke lening. Je moet het terugbetalen met rente.
1 Links is aan de macht sinds het generaal pardon goed is gekeurdquote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:30 schreef teamlead het volgende:
[..]sinds wanneer heeft links de macht dan?
[..]
humaan is niet hetzelfde als "iedereen naar binnen".
[..]
hij kan wat te eten krijgen ja
[..]
nope
[..]
beetje onwaarschijnlijk scenario... maar goed.. stel het gebeurt: ja
[..]
neuh, dat gaat ie maar naar z'n andere slaapplaats
[..]
Nou heb ik nooit beweerd dat straffen niet helpt, dus dit voorbeeld is niet helemaal aan mij besteedt. Als het zou gebeuren: nope. Strafrecht is soms handig
[..]
Overigens vind ik mezelf niet links
Sinds wanneer is alcoholconsumptie fiscaal aftrekbaar?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:37 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Stel dat iemand voor hogere accijnzen op alcohol is. Vraag je hem dan ook of hij wat minder van de belasting aftrekt voor elk biertje dat ie drinkt?
Het generaal pardon was al lang overdue. Niet omdat iedereen maar zomaar in Nederland moet kunnen wonen, maar wel omdat het onmenselijk en asociaal is om mensen 5 jaar of langer in onzekerheid te houden. Bovendien werd het hoog tijd dat we een streep gingen zetten onder dat gedrocht van de oude asielwet.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:39 schreef TranceAction het volgende:
[..]
1 Links is aan de macht sinds het generaal pardon goed is gekeurd
Humaan betekent geen homo terugsturen naar een land waar je weet dat hij wordt opgehangen, humaan betekent geen uitgeprocedeerde asielzoekers terugsturen met hun complete dossier, humaan betekent de goeden niet onder de kwaden laten lijdenquote:2 Daar lijkt het wel op. Volgens mij is er onder Albayrak (ofzo) nog niemand uitgezet (zie ook generaal pardon)
wat heeft dat met sociaal te makenquote:3 Good for you
4 Aha dus zo sociaal ben je ook weer niet
tsja.. als je de antwoorden toch niet wilt geloven, waarom de vraag stellen dan?quote:5 Geloof er niks van
Hangt er vanaf waarover ze gelogen hebbenquote:6 Dan ben je zeker ook tegenstander van het idee dat ook liegende asielzoekers on der het generaal pardon vallen
quote:7 Kijk je heb wel een beetje verstand
8 Je wordt steeds verstandiger
Links heeft een meerderheid in Nederland en daardoor ook de macht. Hiervoor nog mijn felicitaties aan alle linkse rackers hier. Nederland moet socialer hoor ik de linkse rackers nog roepen. We moeten een humaan toelatingsbeleid tov asielzoekers krijgen.
Jupquote:Allemaal leuk en aardig maar ik vraag me af hoe sociaal en gastvrij die linkse rakers nou in het echt zijn?
Als er bijvoorbeeld op een dag een dakloze voor je deur staat met de mededeling dat hij honger heeft, geef je hem dan iets?
De balans tussen wat ik kan missen en wat hij nodig heeft lijkt mij redelijk.quote:En zo ja, wat dan of hoeveel?
natuurlijk niet.quote:Kopen jullie elke keer dat jullie een zwerver zien de daklozenkrant?
Afhankelijk van de situatie.quote:Als een uitgeprocedeerde asielzoeker met zijn familie bij je aanklopt met de mededeling dat hij geen slaapplaats heeft, nodig je hem dan uit om bij jou te slapen?
quote:En zo ja, mag hij dan zo lang blijven als hij wil? En stel dat de asielzoeker tegen je heeft gelogen en het blijkt dat hij wel een slaapplaats heeft maar ja een gratis slaapplaats is altijd beter weet je. Laat je ze dan blijven ondanks het feit dat hij gelogen heeft.
waarhaal jij vandaan dat ik als linkse dame vind dat straffen niet helptquote:Stel de asielzoeker steelt geld van jou. Mag hij dan nog steeds blijven, want straffen helpt immers niet.
VInd jij dat ?quote:Je moet ze toch helpen? Ze zijn gaan stelen omdat ze sociaal zwakker staan dus eigenlijk kun je het ze niet kwalijk nemen toch?
In mijn omgeving word ik vaak als erg sociaal gezien, wat dat betreft komt mijn privegedrag overeen met de politieke stempel die jij mij opdrukt.quote:Dus linkse rackers wees eens eerlijk en laat ons eens zien hoe sociaal jullie echt zijn?
Stel de asielzoeker steelt geld van jou. Mag hij dan nog steeds blijven, want straffen helpt immers niet. Je moet ze toch helpen? Ze zijn gaan stelen omdat ze sociaal zwakker staan dus eigenlijk kun je het ze niet kwalijk nemen toch?
Dus linkse rackers wees eens eerlijk en laat ons eens zien hoe sociaal jullie echt zijn?
Het punt is dat je kan vinden dat de overheid iets dient te doen, zonder dat je dat allemaal uit eigen beweging doet. Daar hebben we een publieke overheid en een democratie voor. Als ik vind dat de overheid asielzoekers moet opvangen wil dat niet zeggen dat ik ze zelf ook allemaal wil opvangen. Ik heb er helemaal geen zin in om allemaal vreemde mensen in mijn huis te hebben.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:43 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Sinds wanneer is alcoholconsumptie fiscaal aftrekbaar?
Maar ik denk dat je de klok hebt horen luiden maare...
Wanneer iemand voor hoger accijnzen is vraag ik hem of hij ook bereid is meer voor een biertje te betalen. Als zijn antwoord nee is is hij hypocriet.
ja, want ik koop zelf ook nieuwe gevechtsvliegtuigen, leg zelf dammen aan in mn achtertuin en gooi er ook nog een lading asfalt bij voor een nieuwe weg.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:34 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Inderdaad overheidsbeleid en priveleven zijn gelijk aan elkaar. Priveleven vindt plaats welliswaar op een kleinere schaal maar het principe is gelijk. Een staatsschuld is gelijk aan een persoonlijke lening. Je moet het terugbetalen met rente.
Huh welke achterlijke definite van links gebruik jij? Links is nog nooit echt aan de macht geweest in nederland. Hooguit in coalitievorm met conservatieve christelijke partijen.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:23 schreef TranceAction het volgende:
Links heeft een meerderheid in Nederland en daardoor ook de macht.
Hoe sociaal? Ik stond gister op de plaatselijke begraafplaats bij de dodenherdenking. iets waar jij als rechtse rakker van baalt dat het plaats moet vinden als ik je post zo leesquote:Hiervoor nog mijn felicitaties aan alle linkse rackers hier. Nederland moet socialer hoor ik de linkse rackers nog roepen. We moeten een humaan toelatingsbeleid tov asielzoekers krijgen.
Allemaal leuk en aardig maar ik vraag me af hoe sociaal en gastvrij die linkse rakers nou in het echt zijn?
Als er bijvoorbeeld op een dag een dakloze voor je deur staat met de mededeling dat hij honger heeft, geef je hem dan iets? En zo ja, wat dan of hoeveel? Kopen jullie elke keer dat jullie een zwerver zien de daklozenkrant?
Als een uitgeprocedeerde asielzoeker met zijn familie bij je aanklopt met de mededeling dat hij geen slaapplaats heeft, nodig je hem dan uit om bij jou te slapen? En zo ja, mag hij dan zo lang blijven als hij wil? En stel dat de asielzoeker tegen je heeft gelogen en het blijkt dat hij wel een slaapplaats heeft maar ja een gratis slaapplaats is altijd beter weet je. Laat je ze dan blijven ondanks het feit dat hij gelogen heeft.
Stel de asielzoeker steelt geld van jou. Mag hij dan nog steeds blijven, want straffen helpt immers niet. Je moet ze toch helpen? Ze zijn gaan stelen omdat ze sociaal zwakker staan dus eigenlijk kun je het ze niet kwalijk nemen toch?
Dus linkse rackers wees eens eerlijk en laat ons eens zien hoe sociaal jullie echt zijn?
Ja hoorquote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:23 schreef TranceAction het volgende:
Stel de asielzoeker steelt geld van jou. Mag hij dan nog steeds blijven
Ok, tegenvraag. Als rechts altijd de staatsschuld af wil lossen en Bos komt met een zakje langs om daarbij te helpen doe je ook een duitje in het zakje?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:34 schreef TranceAction het volgende:
Priveleven vindt plaats welliswaar op een kleinere schaal maar het principe is gelijk. Een staatsschuld is gelijk aan een persoonlijke lening. Je moet het terugbetalen met rente.
Nou, niet als Bos langskomt want die vertrouw ik niet. Een linkse racker is nou eenmaal niet te vertrouwen, maar als Geert Wilders langskomt krijgt ie zo 100 Euri van mijquote:Op zaterdag 5 mei 2007 12:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ok, tegenvraag. Als rechts altijd de staatsschuld af wil lossen en Bos komt met een zakje langs om daarbij te helpen doe je ook een duitje in het zakje?
Wat een onzintopic.![]()
Ok, top. Ook als het in hetzelfde potje gaat, of alleen als het voor Geert is?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 13:19 schreef TranceAction het volgende:
Nou, niet als Bos langskomt want die vertrouw ik niet. Een linkse racker is nou eenmaal niet te vertrouwen, maar als Geert Wilders langskomt krijgt ie zo 100 Euri van mij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |