hee allemaal hallo
![]()
, leuk dat jullie nog iets van je laten horen , valt me weer goed mee , op het moment zit ik op een open afdeling waar ik therapieen mag volgen , ik ben bij de clientenraad gegaan hier al is die nog in oprichting , ik wil veel doen maar weet niet goed waar ik moet beginnen .
Ik mis een beetje de ondersteunden gestrucureerde begeleiding die je verwacht bij een instelling zoals het GGZ , de afdeling is redelijk saai en ik heb soms moeite op te schieten met de mensen daar , ook vind ik het soms lastig dat ik extra neit zelf gekozen sociale contacten opgedrongen heb gekregen die ik nu moet onderhouden wat ook wel wat van me vraagd , ik maak wel dingen mee dat is wel weer iets , maar bepaalde dingen wil je niet mee maken .
als je op wiki pedia .nl zoekt naar amphetamine zal je lezen dat ik niet de enige ben wat ik eerst wel dag die amfetamine ziet als een genees middel voor de bijwerkingen van risperdal , het probleem nu is dat ik er gewend aan begin te raken en nu al voor de 2de dag een lijntje neem ( een kleintje ) om weer een beetje mezelf te kunnen zijn wat aardig lukt .
Als dat echter aan het uitwerk is krijg ik alle problemen weer op mijn dak en kan ik moeilijker of helemaal neit met mensen praten omdat ik telkens denk wat ze denken en nadenk over de dingen die er gebeurd zijn en ga doem denken , ook denk ik soms dwanggedachtes dan waarin ik met moeite kan realiseren dat deze gedachte neit van de wereld zijn . ik weet nu helemaal niet meer wat ik moet doen ,
mijn gesprek met de psychiater kwam er op neer dat ik waarschijnlijk GEEN andere medicatie krijg dan risperdal omdat er geen andere medicamenten zijn die vergelijkbara werken die je kan injecteren waarvan ze menen dat dat nodig is bij mij .
ik denk van mezelf eigenlijk ook dat als ik pillen meekrijg dat ik die neit ga nemen , ik heb problemen ok , maar dat heeft iedereen, die van mij sijn soms wel ingewikkelder en nemen de loop met mijn gedachte gang maar ik ben ook een diepe denker .
ik ben wel blij dat ik iemand heb ontmoet die filosofie studeerd . daar ga ik wat mee praten denk ik ... de begeiding is savonds niet in voor gesprekken maar overdag kan je een platonisch praatje kwijt waarin je als het moeilijk wordt doorgestuurd wordt naar je behandelaar die je dan met geluk eens in de week kan spreken en die je niet zelf mag kiezen.
deze behandelaar zei dat ze iets gelezen had van mijn site wat ik wel fijn vond en ik ga haar vragen om meer te lezen maar dan moet ik ook de stap zetten om meer te gaan schrijven en dat te schrijven waar ik van nature mee zit en niet de dingen die uit mijn toxische psychose komen .
Ik weet het verschil niet echt goed en ik weet ook niet of het een combinatie is of iets dergelijks .
Ik zou psychoeducatie krijgen en dat is voorgeschreven en in mijn behandelplan van mijn eerdere ( eerste van de drie afgelopen maanden) psychiater opgenomen maar ik denk dat daar ook niet veel van terecht gaat komen .
ik heb gesprekken gehad met de hulpverlener die dat organiseerd en die zei dat er een spreker zou komen die de mensen dan uitlegd over wat een psychose is en wat schizofreenie inhoud en iets dergelijks . ik ben natuurlijk weer van mening dat mensen eerst meoten weten wie ze voor zich hebben om te kunenn oordelen wat schizofreeenie voor iemand betekend .
maar ik kan er naast zitten en dat gaf ik vroeger nooit toe en dat doe ik nu wel
wat ik ook merk is dat de mensen op de afdeling niet echt bezig zijn met hoe het daar aan toe gaat , iedereen laat de behandeling maar het beloop en op wat klachten over de rookruimte en de tijd dat er neits te doen is na wordt er bijna niet over interne agelengenheden gesproken .
de clientenraad is dan ook zeker geen overvol orgaan en de clientenbus wordt ook zekers niet volgeprot , het prikbord van de clientenraad blijf leeeg op twee blaadjes van de clientenraad na waar mensen opgeroepen worden zich aan te melden .
tussen andere memon blaadjes en dergelijk is zijn er op andere plaatsen in de gang nog ander papieren te vinden met de inhoud van de clientenraad erop , je zou je kunnen inmengen met de uitgave van de GGZ in hun budget en je zou mede zeggen schap krijgen ...
als jullie het willen wil ik de precieze tekst wel eens meenemen en op internet zetten
ik heb gevraagd naar het budget van de inrichting daar en er was daar neits over te vertellen doordat er sprake was van herordening . Dat vond ik vreemd , maar dat zal dan wel aan mijn psychose liggen dat ik dat verdacht handig vind voor het ggz dat me dat liet weten via een "clietenraad ondersteunde dame"die altijd bij de clientenraad aan wezig is ( ZGA)
ook heb ik het hoofd geloof ik van het management over de richtlijnen geinformeerd en haar hierna gevraagd , ik heb haar gevraagd of zij me die kan leveren maar die "bestonden"niet eens .
mijn enige ( tot nu toe ) colega aldaar vertelde mij dat er ooit een opsteliing is gemaakt van hoe dat er met clienten om gegaan moet worden maar dat die ergens in een papier bak verdwenen is zoals dat met meerdere zaken gebeurd , en deze persoon zat geloof ik al 7 jaar in de raad .
dat vond ik erg vervelend om te horen en het werkte ook ontmoedigend
toch is er ee ntevredenheid onderzeok geweest maar ik vond dat dat meer een intervieuw zou meoten zijn geweest per persoon op de afdeling met van te voren bepsproken en opgestelde vragen wat niet zo was .
het was een enquete achtige brief waar niet iedereen iets van begreep , met de uitslag dat alles eignelijk wel in orde was .
het was een initinatief van de clienten raad maar ik vind dat de inspectie van de gezondheidzorg dit eignelijk allang had moeten doen , nog voor dat het fout gaat iedre keer wat dus op het GGZ vaak gebeurd ( vaker dan ergens anders lijkt me )
ik ben mijn competaar een beetje moe op het GGZ vooral omdat ik het niet overal kan delen en omdat ik neit weet hoe ik het moet brengen en vaak niet begrepen wordt .
ik heb wel vernomen dat je maar bijvoorbeeld 1 keer in de week een gesprek hebt met je behandelaar hebt omdat meerdere gesprekken niet goed zouden zijn en we hebben het gehad over informatie overdracht dat ik gelukkig uit mijn bloote hoofd nog kon aankaarte naan de rafel met de manager ..
ze was met een folder bezig vertelde ze , en ik zou nou van jullie ( het liefst mensen met ervaring in het GGZ ) nou wel eens willen weten wat jullie inden dat er in ieder geval in zo een forum moet staan ,
ik heb nog meer te vertellen maar ik zal het hierbij laten voor nu ... ff kijken wie dit al leest
Greetz ....
Tinoz
[ Bericht 0% gewijzigd door tinoz op 19-07-2007 18:32:20 ]