Zou hij zijn opgenomen? Geef een teken van leven! Ook in een opname kliniek kan je fokken!quote:vandaag is het zover , er staat politie aan mijn deur , 4 man en 2 mensen van het GGZ ... voor meer info check mijn pagina , ik weet niet of ik nou eigenlijk wel mijn medicatie wil nemen , dit is mijn laatste bericht
dinsdag 17 aprilquote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:09 schreef Isabeau het volgende:
Van wanneer was dat bericht eigenlijk?
Zijn lapo?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:18 schreef Copycat het volgende:
Ik heb vorige week ook even zijn lapo gecheckt.
Ik hoop uiteraard dat het goed gaat met tinoz.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:22 schreef RiLo het volgende:
Met een dwangbuis aan kan je niet typen...
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:43 schreef skippy22 het volgende:
Mischien is het wel een kloon
Godallemachtig, wat een ongelofelijk wazig verhaal. Ik hoop dat die gedwongen opname hem goed doet en hij zijn denkpatroon weer een beetje op orde krijgt.quote:
dat is idd een soort catch 22quote:Op zaterdag 5 mei 2007 17:27 schreef milagro het volgende:
Als je zijn site bekijkt, hè..... mijn god, wat gaat er veel in zijn kop om, je verdwaalt in je eigen hoofd, de rem er compleet af.
laten we idd maar hopen dat hij opgenomen is, al vraag ik me af, hè, zoiets is toch enkel met medicijnen (voor het leven) te 'stabiliseren' enigzins , maar je krijgt dan toch het idee, dat die stabiliteit helemaal niet dat is wat ze willen ergens, zo'n mat gevoel zonder ups en downs, om dan toch weer die medicijnen te laten voor wat ze zijn.
De meeste schizofrenen kunnen zich vaak nog best aardig presenteren, maar zijn onderliggend vol achterdocht en angst. Of, wat ook vaak voorkomt zijn grootheidswanen.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 17:49 schreef hollander172 het volgende:
Tinoz zou toch mensen inseinen voor het geval dat hij zou "verdwijnen"?
Ik heb overigens nooit begrepen waarom er een VM was, kan iemand dat toelichten? Zo raar vond ik hem nou ook weer niet, ik kom weleens vreemdere figuren tegen.![]()
Wat nou als iemand daar zelf prima mee kan leven en geen last voor zichzelf of zijn omgeving is?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 17:59 schreef KonnieKipke het volgende:
De meeste schizofrenen kunnen zich vaak nog best aardig presenteren, maar zijn onderliggend vol achterdocht en angst. Of, wat ook vaak voorkomt zijn grootheidswanen.
Als je geen gevaar bent voor jezelf en/of anderen wordt je ook niet gedwongen behandeldquote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat nou als iemand daar zelf prima mee kan leven en geen last voor zichzelf of zijn omgeving is?
Wat nou als de enigen die er moeite mee hebben bijv. je ouders zijn.
Moet je zo iemand dan maar onder dwang opnemen en behandelen?
Ik vond Tinoz behoorlijk verward en meer niet, maar goed, je kan op een internetforum natuurlijk nooit inschatten hoe gevaarlijk iemand voor zichzelf is.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:59 schreef Ymke het volgende:
Als je geen gevaar bent voor jezelf en/of anderen wordt je ook niet gedwongen behandeld
Je kan ook een gevaar zijn voor jezelf als je jezelf verwaarloosd, niet eet edquote:Op zaterdag 5 mei 2007 19:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vond Tinoz behoorlijk verward en meer niet, maar goed, je kan op een internetforum natuurlijk nooit inschatten hoe gevaarlijk iemand voor zichzelf is.
mja, op een van zijn laatste dagen hier op het forum sprak hij over zichzelf van kant maken en de boel in de fik te steken als hij "opgepakt" zou worden, dat noem ik niet "verward"quote:Op zaterdag 5 mei 2007 19:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vond Tinoz behoorlijk verward en meer niet, maar goed, je kan op een internetforum natuurlijk nooit inschatten hoe gevaarlijk iemand voor zichzelf is.
Ik heb blijkbaar niet alles meegekregen. Spijtig dat te horen, ik hoop maar dat het nu beter met hem gaat.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 22:11 schreef Re het volgende:
mja, op een van zijn laatste dagen hier op het forum sprak hij over zichzelf van kant maken en de boel in de fik te steken als hij "opgepakt" zou worden, dat noem ik niet "verward"
tinoz weigerde zijn medicatie (een 2-wekelijkse risperdal injectie)
Sowieso is het vrij moeilijk om verplichte medicatie te krijgen. Ze zijn daar erg terughoudend is, dus lijkt me duidelijk datTinoz helaas flink de weg kwijt was.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 22:11 schreef Re het volgende:
[..]
mja, op een van zijn laatste dagen hier op het forum sprak hij over zichzelf van kant maken en de boel in de fik te steken als hij "opgepakt" zou worden, dat noem ik niet "verward"
Zo wazig is het verhaal toch niet? Ik heb het geduld niet alles te lezen, maar het komt erop neer dat hij vindt dat mensen zoals hij niet geaccepteerd worden door de 'gevestigde orde' en er wat meer gedaan zou moeten worden om zulke mensen te accepteren zoals ze zijn.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:37 schreef RiLo het volgende:
[..]
Godallemachtig, wat een ongelofelijk wazig verhaal. Ik hoop dat die gedwongen opname hem goed doet en hij zijn denkpatroon weer een beetje op orde krijgt.
Bedoel je 'Laatste bezoek' in z'n profiel? Je kunt er niet vanuit gaan dat dat klopt hoor.quote:
Ik vermoed dat Tinoz nog wat andere dingetjes denkt, die hij hier niet vertelt. Ben wel benieuwd wat het gevaarscriterium bij hem is geweest.quote:Op zondag 6 mei 2007 09:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Zo wazig is het verhaal toch niet? Ik heb het geduld niet alles te lezen, maar het komt erop neer dat hij vindt dat mensen zoals hij niet geaccepteerd worden door de 'gevestigde orde' en er wat meer gedaan zou moeten worden om zulke mensen te accepteren zoals ze zijn.
Of dit ook werkelijk mogelijk is (al helemaal in zijn geval), is natuurlijk een tweede...
Het ging mij ook alleen om het stuk wat ik achter de link tegenkwam.quote:Op zondag 6 mei 2007 11:30 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Tinoz nog wat andere dingetjes denkt, die hij hier niet vertelt. Ben wel benieuwd wat het gevaarscriterium bij hem is geweest.
Niet dyslectisch genoeg.quote:
Bovenste is een lemmingquote:Op maandag 7 mei 2007 15:28 schreef Nembrionic het volgende:
Ik denk dat Tinoz terug is
Ok help, wtf is er gaande?
Ok help, wtf is er gaande?
Ja, 2 topics.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:29 schreef Re het volgende:
tinozvindpost
Nu je het zegt ...quote:Op maandag 7 mei 2007 17:16 schreef Alicey het volgende:
Vind het eerder vaag iets weg hebben van BG..
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:25 schreef n8 het volgende:
lol tinoz, onvergetelijk!!
Ik mis zijn topics![]()
They made me laugh!! a lot!!
Op doktersvoorschrift?quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:27 schreef tinoz het volgende:
ik heb lekker speed gesnoven in de klniek , je kan er ook meteen praten over je haicunaties enzo als je dan gaat halucinere , best handig !
nou , ik moet mijn reactie elders geloof ik herzienquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:29 schreef tinoz het volgende:
nou nee dat weer niet , ik had natuurlijk ook om ritalin kunnen vragen maar achte die kans klein en wil wel een beetje uit mijn dak gaan want weetje hoe saai het daar kan zijn ?
WAS ?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:28 schreef Syytön het volgende:
Wat een persoon was dat. Hoop dat die gast ooit nog als een normaal mens kan functioneren.![]()
Tja.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:29 schreef tinoz het volgende:
nou nee dat weer niet , ik had natuurlijk ook om ritalin kunnen vragen maar achte die kans klein en wil wel een beetje uit mijn dak gaan want weetje hoe saai het daar kan zijn ?
ik ben vrij , ik ga nu een stuk schrijven hoe ik geblokkeerd word door MK - Ultra, dat gaat goed lukken want ik ben zeeeeer helderquote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:04 schreef nietzman het volgende:
Als 'ie daadwerkelijk vast zit wens ik 'm alle sterkte toe, ik denk dat het een zeer verstandige is en hoop dat meneer een beetje helder weer naar buiten komt.
therapie stelt geen hol voor man, en van die medicatie merk ik niet echt iets , ze doen soms echt maar wat , het enige waar het tegen helpt is dat ik mij druk maakte over gevoelens van andere mensen en mijn morele beslissingen en daden etc....quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:38 schreef Nosh het volgende:
[..]
Tja.
Maar nu, Tinoz? Je bent thuis, maar ik neem aan dat de therapie en het medicijngebruik gewoon doorgaat?
weet je , ik kom terug op dat medicatie neits doet , ik dacht eerst dat de GGZ een anti revolutionaire instelling was en dat de overheid zo mij ongeloofwaardig willde maken. Ik dacht dat ik in een kasplantje omgetoverd zou worden op de duur maar dat is neit zo , ze hebben echt het beste met je voor alleen ze nemen te weinig tijd o de medicatie af te stemmen , nu ik eindelijk verhoging heb zie ik in dat de staat echt daadwerkelijk vrij is en dat er helemaal neit zoveel te zeieken valt als ik dacht van te voren...quote:Op zaterdag 5 mei 2007 17:27 schreef milagro het volgende:
Als je zijn site bekijkt, hè..... mijn god, wat gaat er veel in zijn kop om, je verdwaalt in je eigen hoofd, de rem er compleet af.
laten we idd maar hopen dat hij opgenomen is, al vraag ik me af, hè, zoiets is toch enkel met medicijnen (voor het leven) te 'stabiliseren' enigzins , maar je krijgt dan toch het idee, dat die stabiliteit helemaal niet dat is wat ze willen ergens, zo'n mat gevoel zonder ups en downs, om dan toch weer die medicijnen te laten voor wat ze zijn.
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 17:49 schreef hollander172 het volgende:
Tinoz zou toch mensen inseinen voor het geval dat hij zou "verdwijnen"?
Ik heb overigens nooit begrepen waarom er een VM was, kan iemand dat toelichten? Zo raar vond ik hem nou ook weer niet, ik kom weleens vreemdere figuren tegen.![]()
jij lijkt mijn vader wel...quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:43 schreef k_i_m het volgende:
Hij zegt onderaan alle wartaal; als het je iets kan bommen bel me dan : [insert tel.nr.]
Bel hem eens op!.
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:59 schreef Ymke het volgende:
[..]
Als je geen gevaar bent voor jezelf en/of anderen wordt je ook niet gedwongen behandeld
ja ja dat weet ik maar dat hebben vrienden uit mijn kop gepraat , daar denk ik nu ook niet aan en de clientenbond van amsterdam heeft me ook geholpen , en ik steek ook niets in de fik , ik moet nog een passend plan verzinnen maar eerst tot rust komen want waar je allemaal mee geconfronteerd wordt in de psychiatrie is toch geen kattepisquote:Op zaterdag 5 mei 2007 22:11 schreef Re het volgende:
[..]
quote:Op zondag 6 mei 2007 09:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Zo wazig is het verhaal toch niet? Ik heb het geduld niet alles te lezen, maar het komt erop neer dat hij vindt dat mensen zoals hij niet geaccepteerd worden door de 'gevestigde orde' en er wat meer gedaan zou moeten worden om zulke mensen te accepteren zoals ze zijn.
Of dit ook werkelijk mogelijk is (al helemaal in zijn geval), is natuurlijk een tweede...
Dat kan ik je wel vertellen , als ik omsla in een psychose denk ik dat ik met andere mensen aan het praten ben dan de mensen waarmee ik aan het praten ben en dan laat ik dat neit echt merken maar zou ik zomaar ineens iemand zijn nek kunnen breken omdat ik denk dat hij me dood wil maken , verder acht ik veel scenarios mogelijk en dat komt allemaal voort uit mijn losse realitetis moraal, ik ben daar neit echt stabiel in en dat nomen ze schizofreen en onbehandelbaar buiten medicatie dus daar meot ik het maar mee doenquote:Op zondag 6 mei 2007 11:30 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Tinoz nog wat andere dingetjes denkt, die hij hier niet vertelt. Ben wel benieuwd wat het gevaarscriterium bij hem is geweest.
ja ok ALS ik doorsla dan DENK ik soms dingen maar DOEN , nou nee dat denk ik niet , dus wat ik eerder zei dat zou ik dus niet echt DOEN denk ik .... tis alleen de gedachte , ik bedoel wat zou jij doen als je ineens tussen mensen stond die een complot tegen je aan het vormen waren en waar je verborgen boodschappen in hun spreken ondekt die gecodeerd zijn en betekenene dat ze je gaan van kant maken of iets met je familie gaan doen ?quote:Op zondag 6 mei 2007 11:57 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Het ging mij ook alleen om het stuk wat ik achter de link tegenkwam.![]()
Als zijn stukjes zo lees denk ik dat hij eerder een gevaar voor anderen is dan voor zichzelf...![]()
Ja sorry, maar dat is, zeker in een mindere periode, toch echt een kenmerk van jouw posting stijl.quote:
zeker niet, maar voor omstanders zoals ik die maar beperkt mee kunnen kijken in jouw "keuken" is het toch best moeilijk om iets van machteloos toe te moeten kijken (althans zo ervaar ik dat een beetje)quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:52 schreef tinoz het volgende:
[..]
ja ja dat weet ik maar dat hebben vrienden uit mijn kop gepraat , daar denk ik nu ook niet aan en de clientenbond van amsterdam heeft me ook geholpen , en ik steek ook niets in de fik , ik moet nog een passend plan verzinnen maar eerst tot rust komen want waar je allemaal mee geconfronteerd wordt in de psychiatrie is toch geen kattepis
Maar je snapt zelf ook wel dat andere mensen het/jou doodeng vinden,quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:52 schreef tinoz het volgende:
[..]
ja ja dat weet ik maar dat hebben vrienden uit mijn kop gepraat , daar denk ik nu ook niet aan en de clientenbond van amsterdam heeft me ook geholpen , en ik steek ook niets in de fik , ik moet nog een passend plan verzinnen maar eerst tot rust komen want waar je allemaal mee geconfronteerd wordt in de psychiatrie is toch geen kattepis
welneequote:Op woensdag 9 mei 2007 15:09 schreef noemmemaarjuanita het volgende:
[..]
Maar je snapt zelf ook wel dat andere mensen het/jou doodeng vinden,
omdat ze denken dat jij elk moment weer iets raars in je hoofd kan halen en kunt ontploffen ?
(de boel in de fik steken, een bom fabriceren, whatever)
En jij denkt nu vast dat je dat heus niet zult doen - maar hop, over 2 weken heb je weer iets anders in je kop,
denk je dat 'ze' je komen halen en doe je andere mensen echt iets aan.
Wat ik zelf nou niet snap is dat je op zo'n moment dan niet denkt "hee, dit heb ik al eerder meegemaakt, laat ik even dimmen, het is niet zo'n goed plan om andere mensen dingen aan te doen".
Hoe kun je dat weten als je zelf al aangeeft dat je zo nu en dan helemaal toetertje waus wordt....?quote:
Nou, als ik dit lees :quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:13 schreef tinoz het volgende:
[..]
welnee![]()
edit >>> uhhh .... op zo een moment --- WELK MOMENT --- ? ik bhen nog nooit iemand iets aangedaan ik heb nu bezoek dus sreek je later
Zoiets dus... doodeng.quote:Dat kan ik je wel vertellen , als ik omsla in een psychose denk ik dat ik met andere mensen aan het praten ben dan de mensen waarmee ik aan het praten ben en dan laat ik dat neit echt merken maar zou ik zomaar ineens iemand zijn nek kunnen breken omdat ik denk dat hij me dood wil maken
Dat snap ik maar waarom is die opgelegd?quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:45 schreef tinoz het volgende:
[..]
thanks .... die VM was als stok achter de deur dat ik mijn medicatie bleef nemen
quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:43 schreef n8 het volgende:
je posts zijn in ieder geval een stuk begrijpelijker geworden!!
Welcome back
Bij veel schizofrenen met een slecht ontwikkeld ziektebesef, is er wel een soort van iets; "hey, ik ben niet helemaal zo als anderen", en als ze dan wat psychotisch worden is de mogelijkheid tot zelfreflectie ineens weg. Dan worden ze vaak geleid door hun waandenkbeelden, en ontbreekt de realiteitstoetsing.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:09 schreef noemmemaarjuanita het volgende:
[..]
Wat ik zelf nou niet snap is dat je op zo'n moment dan niet denkt "hee, dit heb ik al eerder meegemaakt, laat ik even dimmen, het is niet zo'n goed plan om andere mensen dingen aan te doen".
Mooi planquote:Op woensdag 9 mei 2007 18:18 schreef KonnieKipke het volgende:
Misschien kunnen we een signaleringsplan maken voor Tinoz in dit topic; dat als zijn teksten weer onbegrijpelijk worden en het besef iets te hebben weer naar de achtergrond verdwijnt, we hem verwijzen naar zijn ambulant behandelaar
Hier spreek je jezelf weer tegen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:21 schreef KonnieKipke het volgende:
en als ze dan wat psychotisch worden is de mogelijkheid tot zelfreflectie ineens weg. Dan worden ze vaak geleid door hun waandenkbeelden, en ontbreekt de realiteitstoetsing.
quote:Op maandag 7 mei 2007 15:29 schreef k_i_m het volgende:
Heeft iemand hem nou al gebeld? Zijn telefoonnummer staat ergens onderaan zijn website.
Daar gaat 95% van de users.quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:14 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
![]()
Misschien zouden meer mensen maar eens naar een kliniek moeten vanwege schrijffouten.
98% van alle schizofrenen zitten in een sociaal isolement. Schizofrenen zijn niet gewelddadig. Er is geen correlatie tussen de mate van isolatie en gewelddadigheid. Sommige schizofrenen hebben gewoon last van een psychose waarin de angst zo groot wordt, of waarin een bepaalde waan voorkomt die een bepaalde mate van geweld noodzakelijk maakt.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:33 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Mooi planmaar...........
[..]
Hier spreek je jezelf weer tegen.
Ik ben verre van een expert maar ik krijg de indruk dat psychoses e.d. meestal voorkomen bij patienten die in een sociaal isolement zitten, zeker degenen waarbij het zich uit in geweldadige acties.
Hoe zie jij dat?
Dat is vaak niet de oorzaak van een psychose Ze raken daardoor wel in een sociaal isolementquote:Op woensdag 9 mei 2007 19:33 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Mooi planmaar...........
[..]
Hier spreek je jezelf weer tegen.
Ik ben verre van een expert maar ik krijg de indruk dat psychoses e.d. meestal voorkomen bij patienten die in een sociaal isolement zitten, zeker degenen waarbij het zich uit in geweldadige acties.
Hoe zie jij dat?
Owhquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:53 schreef Re het volgende:
termen als relapse en remission opzoeken, daar kun je nog wat van leren
valt allemaal wel mee , want als je verder leest zie je ook dat ik zoiets alleen denk en niet zal doen.... ik heb al moeite met dingen kapot maken ook als het moet omdat ik denk dat ik mensen pijn doe terwijl ik dat niet door heb...quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:32 schreef noemmemaarjuanita het volgende:
[..]
Nou, als ik dit lees :
[..]
Zoiets dus... doodeng.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |