Een A4 of een Octavia verschillen anders behoorlijk qua techniek.. ze delen wel een aantal motoren (in de basis dan, ook die zijn niet 1 op 1 uitwisselbaar) maar dat is het wel zo'n beetje.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:36 schreef Jalu het volgende:
[..]
Maar een A4 of een Octavia zijn technisch zo goed als identiek, beide zijn vermomde Volkswagens; dus wat is het punt hier?
Afgezien daarvan, prijzen van onderdelen en uurtarieven verschillen ook. Misschien zelfs de onderhoudsinterval ook wel, ik zou er in ieder geval niet op durven gokken dat ze gelijk zijn.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:12 schreef M5 het volgende:
[..]
Een A4 of een Octavia verschillen anders behoorlijk qua techniek.. ze delen wel een aantal motoren (in de basis dan, ook die zijn niet 1 op 1 uitwisselbaar) maar dat is het wel zo'n beetje.
Ik kon vrijdag de test niet vinden, maar inmiddels wel gevonden. AutoVisie heeft in juni 2006 een test gepubliceerd waarin ze keken in hoeverre op de openbare weg een sportauto het wint van een snelle versie van een huis-tuin-en-keuken auto.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:37 schreef DiGuru het volgende:
En een WRX wint het natuurlijk op zijn slofjes van beide.
Als je een beetje had opgelet, dan had je kunnen lezen dat ik helegaar geen golf heb. Ik heb ook geen pet, zelfs geen vleespet...quote:Op maandag 7 mei 2007 10:26 schreef Snuitebolletje het volgende:
of dat je een petjesdrager ala DS4 bent
Precies, ik heb ook gewoon een golfje, en ik heb er een hele betrouwbare prettige comfortabele betaalbare en tot nog toe probleemloze auto aanquote:Op maandag 7 mei 2007 12:31 schreef matthendriks het volgende:
Beetje verwende mensen hier: Geen volkswagen rijden omdat er al zoveel rondrijden...
Ik kies een auto gewoon op degelijkheid en rijgedrag... Mocht een Skoda Octavia op een gegeven moment gewoon veel 'lekkerder' rijden, dan bijvoorbeeld een Audi A4; Dan ga ik niet huilen en de Octavia onder een groot zeil verstoppen, alleen maar zodat de buurman het niet hoeft te zien?
M.b.t. Volkswagen: Maken gewoon hele sterke auto's, met ontzettend veel keuze in uitrusting / onderdelen.
En als je de golf te vaak tegenkomt, neem je toch een Jetta? (Golf met kofferbak)
Doet dat geen pijn?quote:Op maandag 7 mei 2007 17:01 schreef Bartholomeus het volgende:
...aan m'n weledelgestrenge derrière oxideren.
quote:
Zoals we allemaal weten zijn Duitse rapporten onbetrouwbaar en alle anderen betrouwbaar...quote:Op maandag 7 mei 2007 19:54 schreef SilentRimmer het volgende:
Vraag: In welk niet duits rapport (dat is wel zo objectief) komt de bijna mythische VW kwaliteit naar boven?
VW heeft jarenlang erg slecht gescoord in de Duitse rapporten. Reden: ze hadden de topinkoper van Opel binnen gehaald. Die kocht heel goedkoop in, maar zoals het gezegde luidt: "if you pay peanuts, you get monkeys". Die man heeft eerst Opel onderuit gekregen en toen VW. VW is wel sneller hersteld... en dat zie je nu terug.quote:Als je het mij vraagt teert VW nog steeds op de kwaliteitstatus die ze ooit hadden.
Als je zou weten waarover je het hebt, dan had je geweten dat de wet van de remmende voorsprong thans de Jappen lastig valt. Daar waar Japan aan het eind van de vorige eeuw top was is het meer en meer aan het inkakken. Niet in het minst omdat Japan diverse modellen laat produceren in de EU in fabrieken waar kwaliteit bijzaak is (VK!).quote:NIemand ziet onder ogen dat ze inmiddels allang zijn bijgehaald en (in geval van een batterij Jappen) al ver gepasseerd zijn. Hun laatste troef in de tot mythe verheven sound van de dichtslaande deur.
Lezen best vriend: Ik schrijf er extra neer: "dat is wel zo objectief". Als een frans onderzoek uitwjst dat Renault het meest betrouwbaar is heb ik daar ook vraagteken bij. Idem voor een japanner.quote:Op maandag 7 mei 2007 20:10 schreef DS4 het volgende:
Zoals we allemaal weten zijn Duitse rapporten onbetrouwbaar en alle anderen betrouwbaar...![]()
En daarmee is alle afgeleverde bagger met terugwerkende kracht aangepast?quote:VW heeft jarenlang erg slecht gescoord in de Duitse rapporten. Reden: ze hadden de topinkoper van Opel binnen gehaald. Die kocht heel goedkoop in, maar zoals het gezegde luidt: "if you pay peanuts, you get monkeys". Die man heeft eerst Opel onderuit gekregen en toen VW. VW is wel sneller hersteld... en dat zie je nu terug.
Verschil van tijdspan. Daar waar jij praat over een jaartje of 10 zat ik meer te denken aan een jaartje of 35.quote:Als je zou weten waarover je het hebt, dan had je geweten dat de wet van de remmende voorsprong thans de Jappen lastig valt. Daar waar Japan aan het eind van de vorige eeuw top was is het meer en meer aan het inkakken. Niet in het minst omdat Japan diverse modellen laat produceren in de EU in fabrieken waar kwaliteit bijzaak is (VK!).
Kneus.quote:En ik kan het niet vaak genoeg zeggen: als je een auto koopt omdat deze betrouwbaar is dan ben je een sufkut. Dus waar hebben we het over?
Rijdt vast en zeker even lekker als een Golf.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:40 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dacia Logan.
Rijd ook prima en is stukken goedkoper dan een Golf.
Bovendien heeft een Golf geen kofferbak.
Sufkut... kneus... het is een beetje hetzelfde. Maar gelukkig ben je het er mee eens.quote:
Eh, ik wil graag dat mijn auto altijd rijd, en niet regelmating in de garage staat. Kost ook aardig wat geld. Maakt dat mij een sufkut?quote:Op maandag 7 mei 2007 20:10 schreef DS4 het volgende:
En ik kan het niet vaak genoeg zeggen: als je een auto koopt omdat deze betrouwbaar is dan ben je een sufkut. Dus waar hebben we het over?
Dat geloof ik graag. Als je op de openbare weg rijd en je aan alle verkeersregels moet houden, is iedere auto ongeveer even snel. Die paar seconden die je wint/verliest met optrekken en bochtenwerk zie je nauwelijks terug in het totaal.quote:Op maandag 7 mei 2007 09:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kon vrijdag de test niet vinden, maar inmiddels wel gevonden. AutoVisie heeft in juni 2006 een test gepubliceerd waarin ze keken in hoeverre op de openbare weg een sportauto het wint van een snelle versie van een huis-tuin-en-keuken auto.
De deelnemers: Lotus Exige S, Corvette Z06, Porsche Cayman S, de Subaru WRX STI en de Golf GTI (DSG).
Op een traject van 8 kilometer openbare weg, koud, net drooggewaaid asfalt was de ranglijst als volgt:
1. Z06 3.28
2. Cayman S 3.32
3. Exige S 3.40
4. WRX STI 3.41
5. GTI 3.43
Met de vermelding dat de GTI op nat sneller was dan de Z06... (de WRX natuurlijk nog sneller vanwege 4wd).
De conclusie dat de WRX het op zijn slofjes wint van de GTI is daarmee gewoon onzin. Zelfs de STI heeft bijzonder veel moeite om de GTI te verslaan. In de dagelijkse praktijk is derhalve de bestuurder vaak de doorslaggevende factor.
Wat mij dan weer doet denken aan een oude wet: als je sneller wil zijn op het circuit dan levert een euro geïnvesteerd in de bestuurder vaak meer op dan een euro geïnvesteerd in de auto.
Een Calibra V6 heeft een 2.5i 24v met 170 pk en geen 206 pk, hoe je aan dat getal komt is mij een raadsel.quote:Op maandag 7 mei 2007 22:43 schreef Mattytrix het volgende:
Sommige mensen hebben er ook totaal geen verstand van, meesten hebben nog maar in 1 merk gereden, neem bijv. VW en dan zitten mensen met hun "stoere" VW mensen in bijv. Opel af te kraken terwijl ze niet eens weten hoe een opel rijd of hoe betrouwbaar een opel wel niet is.
Ik zal je vertellen dat de versnellingsbakken van een VW echt niet geweldig zijn hoor, in de garage in een maand tijd al meer dan 4 vervangen, en dan ook nog nieuwere types ook.
Over de problemen nog niet eens gesproken trouwens, de meest rare onzin wat je je kan voorstellen.
Ik zeg dit niet om Opel de hemel in te prijzen, ik heb zelf ook wel eens wat met mijn eigen Calibra namelijk, maar dat mensen een merk de grond in trappen terwijl ze er geen kloten vanaf weten vind ik tot daar aan toe.
Ik zou zeggen, rij er eerst eens een keer in, kijk hoe betrouwbaar een auto is en beslis dan.
En dan nog even over een V6 Opel Calibra, heeft standard 206PK had toen ookal een 6 bak ja. is ook nog eens 4 wiel aangedreven ook, voor zo'n zware bak trekt hij gewoon lekker hard op en als je kijkt met wat voor opties die auto's al geleverd werden dan mag je andere automerken nog eens een keer goed bekijken, ohja en de 245kmp/u is een fabrieksopgave, vaak lopen ze nog harder ook.
En kom nou niet met VR6 want die blokken hebben namelijk erg vaak last van gescheurde koppen, hoe weet ik dat?, omdat veel mensen die ik ken ook een VR6 hebben en er allemaal dezelfde problemen mee hebben gehad.
En G40 en G60 heb ik het ook mee gehad, ik weet niet wie van plan is om zijn G-lader al te vervangen na 20.000 km, maar ik zou niet zo gek zijn.
En wie heeft bedacht dat opel zoveel afwijking heeft?, mag je mij dat eens even goed uitleggen.
EDIT : Ach en elk merk heeft zo zijn problemen en goeie punten, het is gewoon net waar JIJ voor kiest![]()
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 7 mei 2007 22:43 schreef Mattytrix het volgende:
Sommige mensen hebben er ook totaal geen verstand van, meesten hebben nog maar in 1 merk gereden, neem bijv. VW en dan zitten mensen met hun "stoere" VW mensen in bijv. Opel af te kraken terwijl ze niet eens weten hoe een opel rijd of hoe betrouwbaar een opel wel niet is.
Welke moderne auto kapt er dan geregeld mee? Ik moet zeggen dat het voor mij echt heel lang geleden is dat ik stil kwam te staan en dat was meer omdat de ellende 's nachts begon (dynamo stuk) en ik nog 100 km naar huis moest rijden (en dat had ik op 10 km na gered). Maar verder? Tsja, twee keer een lekke band, maar dat lijkt mij niet gelegen hebben aan de auto waar ze op zaten...quote:Op maandag 7 mei 2007 22:29 schreef DiGuru het volgende:
Eh, ik wil graag dat mijn auto altijd rijd, en niet regelmating in de garage staat. Kost ook aardig wat geld. Maakt dat mij een sufkut?
Het is je misschien ontgaan, maar dit draadje is meer om tegen VW aan te schoppen... Dus waarom jij hier verongelijkt komt doen ten aanzien van Opel?quote:Op maandag 7 mei 2007 22:43 schreef Mattytrix het volgende:
Sommige mensen hebben er ook totaal geen verstand van, meesten hebben nog maar in 1 merk gereden, neem bijv. VW en dan zitten mensen met hun "stoere" VW mensen in bijv. Opel af te kraken terwijl ze niet eens weten hoe een opel rijd of hoe betrouwbaar een opel wel niet is.
En gek genoeg lees je er nooit wat van. Als het echt zo'n zwak punt was (zoals bij VW de achterverlichting dat wel is), dan moest je toch over dit soort berichten struikelen...quote:Ik zal je vertellen dat de versnellingsbakken van een VW echt niet geweldig zijn hoor, in de garage in een maand tijd al meer dan 4 vervangen, en dan ook nog nieuwere types ook.
Jij vindt dit niet kunnen, maar toch kom je in een (beetje) anti-VW draadje even melden hoe slecht een VW is? Weet je dat ik dat een beetje lachwekkend vind? Of eigenlijk: een beetje triest?quote:Ik zeg dit niet om Opel de hemel in te prijzen, ik heb zelf ook wel eens wat met mijn eigen Calibra namelijk, maar dat mensen een merk de grond in trappen terwijl ze er geen kloten vanaf weten vind ik tot daar aan toe.
Hoe kan ik de betrouwbaarheid testen door er één keer in te rijden? Ik bedoel: ik vind het doodnormaal dat een auto een enkele rit zonder problemen haalt. Als jij dat wel een prestatie vindt, dan begrijp ik dat jij Opel zeer betrouwbaar acht. Maar dan vraag ik mij af: heb JIJ wel eens wat anders gereden dan Opel?quote:Ik zou zeggen, rij er eerst eens een keer in, kijk hoe betrouwbaar een auto is en beslis dan.
Je weet (als calibra rijder!) niet eens het verschil tussen de turbo calibra en de V6 en moet ons even gaan vertellen hoe het zit? Het moet niet gekker worden. En de autojournalisten die de calibra's getest hebben kwamen niet tot de conclusie dat opel terughoudend was ten aanzien van de prestaties. Dat geeft niet, het is zeldzaam indien een merk terughoudend is daarmee, maar toch. Op de teller zal zo'n opel vast harder lopen. Maar ja, tellers wijken iha een beetje af en bij opel al helemaal.quote:En dan nog even over een V6 Opel Calibra, heeft standard 206PK had toen ookal een 6 bak ja. is ook nog eens 4 wiel aangedreven ook, voor zo'n zware bak trekt hij gewoon lekker hard op en als je kijkt met wat voor opties die auto's al geleverd werden dan mag je andere automerken nog eens een keer goed bekijken, ohja en de 245kmp/u is een fabrieksopgave, vaak lopen ze nog harder ook.
Ik ken genoeg mensen die probleemloos met de VR6 hebben gereden. Alleen: de VR6 is door zijn bouw erg gevoelig voor trappen als de motor koud is. M.a.w. de eigenaren van die auto hebben de auto mishandeld. Mijn oude VR6 (1992-er) is nog steeds eigendom van de man die hem van mij kocht en inmiddels heeft deze meer dan 500.000 km gereden. Alleen de koppakking is ooit vervangen geweest (+ toen meteen geleiders distibutieketting) omdat ik langdurig topsnelheid had gereden terwijl er een lekkage in het koelvloeistofcircuit zat.quote:En kom nou niet met VR6 want die blokken hebben namelijk erg vaak last van gescheurde koppen, hoe weet ik dat?, omdat veel mensen die ik ken ook een VR6 hebben en er allemaal dezelfde problemen mee hebben gehad.
Wederom: kwestie van mishandling. Hoewel, eerlijk is eerlijk, de G-lader een zwak punt was. Maar om de 20K: mishandeling.quote:En G40 en G60 heb ik het ook mee gehad, ik weet niet wie van plan is om zijn G-lader al te vervangen na 20.000 km, maar ik zou niet zo gek zijn.
Zulks blijkt uit tests. Niet voor niets zijn er meerderen in een draad die dit onafhankelijk van elkaar roepen. Gewoon: feit van algemene bekendheid.quote:En wie heeft bedacht dat opel zoveel afwijking heeft?, mag je mij dat eens even goed uitleggen.
Had je het niet bij deze zin kunnen laten ipv eerst melden hoe onbetrouwbaar VW wel niet is (om vervolgens met opsommingen te komen van problemen die stuk voor stuk lijken te horen bij het afraggen van de snelle modellen en daarmee eigenlijk onder de noemer "petjesproblemen" passen)?quote:EDIT : Ach en elk merk heeft zo zijn problemen en goeie punten, het is gewoon net waar JIJ voor kiest![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |