abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49026969
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 22:19 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Gezien sommige reacties gok ik dat het met het fatsoen wel gebeurd is in dit land.
Dat heeft niets met fatsoen te maken, overbodige tradities vervagen nu eenmaal.
pi_49027358
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 20:14 schreef Daantke het volgende:

[..]

!!
pi_49047092
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 23:39 schreef Lootje het volgende:
Respecteer jij dan wel de keuze van je medemens? De keuze om NIET stil te zijn? Heb jij respect voor mensen die NIET meedoen aan een nationale herdenking? Met de nadruk op Nationaal.
We leven in een vrij land, in vrijheid (lees: zonder oorlog) met een multi culturele samenleving. Laat je medemens dan ook vrij en ga niet lopen zeiken maar weet dat je de eer aan jezelf gehouden hebt en wees trots op jezelf dat JIJ wel stil bent geweest. Dat je gedaan hebt wat je wilde doen.

Het is een keuze - geen verplichting!

Groetjes,
(en nee ik ben geen allochtoon, geen rascist, geen tegenstander, maar een rasechte jodin!)
Maar als jij op de Dam staat en iedereen is stil, geef jij dan een gil?

DAT vind ik namelijk respectloos. Dat jij thuis gewoon een cd-tje op zet moet jij weten, maar ga dan niet naar een herdenking om daar de relclown uit te hangen.
pi_49047476
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 01:11 schreef cucemodre het volgende:

[..]

Dat heeft niets met fatsoen te maken, overbodige tradities vervagen nu eenmaal.
Waarom is het een overbodige traditie?

DIT zijn dingen die moeten blijven, al is het alleen maar dat we het niet vergeten.
En er zijn nog overlevenden van die oorlog.Mijn opa is 91 en heeft gevochten op de Grebbeberg, ik kan je melden , dat was niet de leukste tijd van zijn leven.

Wat al gemeld werd, het is niet de vraag of er weer een wereldoorlog komt, maar wanneer?

Als ik zie hoe hard de jeugd van nu is en vooral ,hoe respectloos. Daar wordt je af en toe bang van en dat gaat ook uit de klauwen lopen, mensen zijn steeds meer met zichzelf bezig.

Ik heb steeds meer de indruk dat ik tot één van de laatste generaties behoor die nog respect had voor zijn ouders en die nog buiten speelde.
Tegenwoordgi zitten ze maar passief achter hun PC en voor de TV en zijn ze hun ouders aan het opvoeden ipv andersom.

En je kunt er op wachten tot er weer zo'n gek op staat.En als ik kijk hoe erg rechts oprukt is dat moment dichterbijer dan jij en ik kunnen vermoeden. België heeft Filip de Winter, Oostenrijk Jorg Haider en wij hebben Geert Wilders.

En ik vrees dat dan niemand wat voor een ander doet, maar iedereen zijn eigen hachje probeert te redden.
pi_49049438
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 21:48 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Waarom is het een overbodige traditie?

DIT zijn dingen die moeten blijven, al is het alleen maar dat we het niet vergeten.
En er zijn nog overlevenden van die oorlog.Mijn opa is 91 en heeft gevochten op de Grebbeberg, ik kan je melden , dat was niet de leukste tijd van zijn leven.

Wat al gemeld werd, het is niet de vraag of er weer een wereldoorlog komt, maar wanneer?

Als ik zie hoe hard de jeugd van nu is en vooral ,hoe respectloos. Daar wordt je af en toe bang van en dat gaat ook uit de klauwen lopen, mensen zijn steeds meer met zichzelf bezig.

Ik heb steeds meer de indruk dat ik tot één van de laatste generaties behoor die nog respect had voor zijn ouders en die nog buiten speelde.
Tegenwoordgi zitten ze maar passief achter hun PC en voor de TV en zijn ze hun ouders aan het opvoeden ipv andersom.

En je kunt er op wachten tot er weer zo'n gek op staat.En als ik kijk hoe erg rechts oprukt is dat moment dichterbijer dan jij en ik kunnen vermoeden. België heeft Filip de Winter, Oostenrijk Jorg Haider en wij hebben Geert Wilders.

En ik vrees dat dan niemand wat voor een ander doet, maar iedereen zijn eigen hachje probeert te redden.
Je bent gewoon een linkse rukker
pi_49050284
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 23:01 schreef Marc1711 het volgende:

[..]

Je bent gewoon een linkse rukker
Wat een ontzettend goed argument.

Nu ben ik uitgeluld, echt.

pi_49050706
Sla niet zo door, heeft ook niets met respect te maken. Het zegt mij gewoon niets en heeft het voor me dus geen nut. Ook hoor je mij niet schreeuwen of joelen als de rest stil is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')