quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 01:11 schreef cucemodre het volgende:[..]
Dat heeft niets met fatsoen te maken, overbodige tradities vervagen nu eenmaal.
Waarom is het een overbodige traditie?
DIT zijn dingen die moeten blijven, al is het alleen maar dat we het niet vergeten.
En er zijn nog overlevenden van die oorlog.Mijn opa is 91 en heeft gevochten op de Grebbeberg, ik kan je melden , dat was niet de leukste tijd van zijn leven.
Wat al gemeld werd, het is niet de vraag of er weer een wereldoorlog komt, maar wanneer?
Als ik zie hoe hard de jeugd van nu is en vooral ,hoe respectloos. Daar wordt je af en toe bang van en dat gaat ook uit de klauwen lopen, mensen zijn steeds meer met zichzelf bezig.
Ik heb steeds meer de indruk dat ik tot één van de laatste generaties behoor die nog respect had voor zijn ouders en die nog buiten speelde.
Tegenwoordgi zitten ze maar passief achter hun PC en voor de TV en zijn ze hun ouders aan het opvoeden ipv andersom.
En je kunt er op wachten tot er weer zo'n gek op staat.En als ik kijk hoe erg rechts oprukt is dat moment dichterbijer dan jij en ik kunnen vermoeden. België heeft Filip de Winter, Oostenrijk Jorg Haider en wij hebben Geert Wilders.
En ik vrees dat dan niemand wat voor een ander doet, maar iedereen zijn eigen hachje probeert te redden.