Ja.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:08 schreef RealZeus het volgende:
Twee minuten, 120 seconden stil, is dat nou te veel gevraagd?
Het is wel elk jaar, niet eens in je leven.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:08 schreef RealZeus het volgende:
Twee minuten, wat is nou twee minuten in je leven?
Inderdaad.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:13 schreef Repelsteeltjuh het volgende:
volgens mij zijn een hoop mensen om 8 uur meer bezig met opletten dat iedereen stil is, dan met doden herdenken.
Mooi! Prachtig!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:11 schreef merino het volgende:
net 20 seconden erin en twee kansloze mongolen lopen luidkeels pratend langs. Heb keihard op raam geklopt en gekeken alsof ik elk moment naar buiten kon komen om ze een ros te verkopen en gelukkig liepen ze stilletjes door.
Fucking respectloze
(edit was hier overigens kerkbel die continue belde tot aan 8 uur en toen ophiel. Dus excuus dat ze niet wisten hoe laat het was gaat echt niet op)
Ja, key.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:13 schreef WeebI het volgende:
[..]
Het is wel elk jaar, niet eens in je leven.
En ik hou sowieso niet van dat geforceerde gedoe. 'Het is weer vier mei, iedereen z'n bek houden'
Als mensen het echt zo belangrijk vinden hoeft dat niet eens per jaar om een bepaalde datum, maar dan kun je dat doen wanneer je dat zelf wilt. Dan stoor je mensen die er geen waarde aan hechten ook niet en krijg je ook niet dit soort gezeur.
keihard op het raam geklopt om 8 uur?? hoe durf jequote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:11 schreef merino het volgende:
net 20 seconden erin en twee kansloze mongolen lopen luidkeels pratend langs. Heb keihard op raam geklopt en gekeken alsof ik elk moment naar buiten kon komen om ze een ros te verkopen en gelukkig liepen ze stilletjes door.
Fucking respectloze
(edit was hier overigens kerkbel die continue belde tot aan 8 uur en toen ophiel. Dus excuus dat ze niet wisten hoe laat het was gaat echt niet op)
ging er meer om duidelijk te maken dat ik het echt niet chill vond. Zou zelf nooit daadwerkelijk naar buiten lopen. Vond het namelijk nogal disrespectvol tegenover mij omdat hij mij ermee lastig vielquote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:14 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Mooi! Prachtig!
Respect voor slachtoffers afdwingen door dreiging met geweld!!
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:15 schreef Repelsteeltjuh het volgende:
[..]
keihard op het raam geklopt om 8 uur?? hoe durf je
Nee, jij valt hen lastig met jouw eisen, niet omgekeerd. En 'dreiging' is precies dat. Zielepoot.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:16 schreef merino het volgende:
[..]
ging er meer om duidelijk te maken dat ik het echt niet chill vond. Zou zelf nooit daadwerkelijk naar buiten lopen. Vond het namelijk nogal disrespectvol tegenover mij omdat hij mij ermee lastig viel
Bovendien werkte het
Whaha dan ben je wel een nerd....quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:11 schreef merino het volgende:
Fucking respectloze
Het was iemand erop attend makenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:17 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Nee, jij valt hen lastig met jouw eisen, niet omgekeerd.
[quote]dat gaat niet op bij een nationaal publiekelijk ritueel
[quote]En 'dreiging' is precies dat.
dat vind ik tevens redelijk kansloos. Magoed, als je eenmaal in Auschwitz hebt gestaan piep je wel heel anders op een dag als vandaag hoorquote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:18 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
Whaha dan ben je wel een nerd....
Denk dat die twee gasten op straat, er net zo als ik, niet eens aan gedacht hebben om stil te zijn...
Ik heb schindlers list wel bijna helemaal gezien, telt dat ook ?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:20 schreef merino het volgende:
[..]
dat vind ik tevens redelijk kansloos. Magoed, als je eenmaal in Auschwitz hebt gestaan piep je wel heel anders op een dag als vandaag hoor
Onzin. Ik heb daar gestaan en dat heeft meer indruk gemaakt dan twee minuten opletten of de buren wel stil zijn.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:20 schreef merino het volgende:
[..]
dat vind ik tevens redelijk kansloos. Magoed, als je eenmaal in Auschwitz hebt gestaan piep je wel heel anders op een dag als vandaag hoor
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:21 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb daar gestaan en dat heeft meer indruk gemaakt dan twee minuten opletten of de buren wel stil zijn.
Kansloze zever.
Respect kun je op vele manieren tonen, niet alleen door 2 minuten stil te zijn omdat de rest het ook doet. Zolang je anderen tijdens die twee minuten niet lastig valt dan is er niks mis mee. Ik heb veel respect voor de mensen die ons hebben bevrijd en voor de mensen die in het verzet hebben gezeten, maar ik ga er op een andere manier mee om dan 2 minuten stil te zijn. Als je daar geen begrip voor hebt, dan weet je zelf schijnbaar ook niet wat respect is.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:14 schreef Carnaval het volgende:
[..]
resepect is bij jou ook ver te zoeken..![]()
drama queenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:20 schreef merino het volgende:
[..]
quote:
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:27 schreef mvdlubbe het volgende:
Nee, dan die gasten die het geluid van de tv KEIHARD zetten om te kunnen horen of er iemand hoest in die twee minuten.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:28 schreef Ringo het volgende:
Als ik dat soort respectloze etters was tegengekomen had ik ze regelrecht de gaskamers ingescholden.
Daar zuipen ze bier en zingen ze droeve liederen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:28 schreef Aanvoerder het volgende:
Vergeet niet dat dit alleen in NL op 4 mei is. Ik weet niet hoe en wat ze eventueel in het buitenland doen.
Vraag me af of veel landen het op eenzelfde manier als ons herdenken.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:28 schreef Aanvoerder het volgende:
Vergeet niet dat dit alleen in NL op 4 mei is. Ik weet niet hoe en wat ze eventueel in het buitenland doen.
Ik bedoel dat 4 en 5 mei alleen in NL belangrijke dagen zijn. Andere landen werden op andere dagen bevrijd. Weet wel dat Russen de overwinning op Nazi-Duitsland heel belangrijk vinden en uitbundig vieren.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:29 schreef Ringo het volgende:
[..]
Daar zuipen ze bier en zingen droeve liederen.
Dat gereformeerde gedoe hier altijd.
Nou, nee hoor...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:20 schreef merino het volgende:
[..]
Ga jij een beetje nog meer herrie lopen maken, tuigquote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:11 schreef merino het volgende:
Fucking respectloze
*ril* wat een prachtige woorden. Heb je er lang op geoefend?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:37 schreef Aanvoerder het volgende:
Ik zei net nog tegen mijn pa: Die 2 minuten stilte is niets vergeleken met diegenen die voor eeuwig stil zijn. Diegenen die gestorven zijn voor volk en vaderland en de bevrijding van Nederland.
Ok, het kwam er wat spontaner uit toen ik het zei, maar dit was wel de strekking.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:39 schreef Ringo het volgende:
[..]
*ril* wat een prachtige woorden. Heb je er lang op geoefend?
Leuk bedachtquote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:37 schreef Aanvoerder het volgende:
Ik zei net nog tegen mijn pa: Die 2 minuten stilte is niets vergeleken met diegenen die voor eeuwig stil zijn. Diegenen die gestorven zijn voor volk en vaderland en de bevrijding van Nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |