als je het geen probleem vindt om veraf van alles te wonen dan wel. Het is een best aardig buurtje met veel groen schijnt. Maar ik zou never nooit zover van "de stad" willen wonen.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:58 schreef dialMforMonkey het volgende:
Is de straat Zuidhoek, in Oud-Charlois een beetje leefbaar voor een student?
Ik zit dan volgens mij 8,5 km van de Kralingse zoom af, waar mijn school ligt. Perfecte afstand om te fietsen dus. Hoeveel KM ligt oud Charlois van bijv. het centraal af?quote:Op maandag 14 mei 2007 13:42 schreef Evil-E het volgende:
[..]
als je het geen probleem vindt om veraf van alles te wonen dan wel. Het is een best aardig buurtje met veel groen schijnt. Maar ik zou never nooit zover van "de stad" willen wonen.
ong 5 a 6. Maar Zuid wil je niet wonen als student. Zoek lekker iets in Noord (Blijdorp/Bergpolder/Crooswijk) of West (Nieuwe Binnenweg/Beukelsdijk). Waar woon je nu dan eik?quote:Op maandag 14 mei 2007 19:23 schreef dialMforMonkey het volgende:
[..]
Ik zit dan volgens mij 8,5 km van de Kralingse zoom af, waar mijn school ligt. Perfecte afstand om te fietsen dus. Hoeveel KM ligt oud Charlois van bijv. het centraal af?
haha, iets boven Venlo. Beetje te ver om dagelijks met het OV te doen.quote:Op maandag 14 mei 2007 19:34 schreef Evil-E het volgende:
[..]
ong 5 a 6. Maar Zuid wil je niet wonen als student. Zoek lekker iets in Noord (Blijdorp/Bergpolder/Crooswijk) of West (Nieuwe Binnenweg/Beukelsdijk). Waar woon je nu dan eik?
Nee niet Arcen, meer richting Helden, als je dat kent. Ik ben wel wat gewend, maar ik zit idd liever in een gemoedelijke wijk dan midden in de urban jungle.quote:Op maandag 14 mei 2007 19:40 schreef Evil-E het volgende:
Arcen? Heb een tijdje in Venlo gewoond... Maar OT, zoek in godsnaam iets in Noord, zeker als je from out of town bent....
let op: alleen int weekendquote:Op zondag 13 mei 2007 11:24 schreef Koewam het volgende:
Ik ga maandag of dinsdag trouwens naar http://www.gemeentearchief.rotterdam.nl/leeft/
ik kreeg helemaal het-gevoel toen ik die galerie zag
Daar kan ik wel een middagje spenderen. Zo heerlijk alleen wegdromen
quote:Op maandag 14 mei 2007 21:25 schreef Koewam het volgende:
Ik begin Amsterdam trouwens ook veel leuker te vindenHELPT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Ik woon in Noord. Vanaf mn balkon kan ik de Nationale Nederlanden gebouwen en het Westin zien dus moet lukken lijkt mij.quote:Op maandag 14 mei 2007 22:05 schreef Dementor het volgende:
http://www.depers.nl/binn(...)woest-Rotterdam.html
Ik ben benieuwd of ik het hier kan zien...
Ik woon in Oost maar als ze ook maar iets van de Duitsers geleerd hebben dan moet ik die schijnwerpers vanaf hier ook wel zienquote:Op maandag 14 mei 2007 22:10 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ik woon in Noord. Vanaf mn balkon kan ik de Nationale Nederlanden gebouwen en het Westin zien dus moet lukken lijkt mij.
Redelijk Rotterdams.quote:Op zondag 13 mei 2007 18:51 schreef parselmouth het volgende:
Praten jullie trouwens allemaal keurig abn of met zo'n lekker Rotterdams accentje?
Oude Maasweg van de Amazing Stroopwafels. Hoewel dat niet specifiek over Rotterdam gaat, maar iedereen die de oude maasweg kent zal de eenzaamheid in de nummer herkennenquote:Op zondag 13 mei 2007 19:29 schreef IHVK het volgende:
Bestaan er goed nummer over Rotterdam.
Geen Lee Towers achtige dingen dus, maar meer pop?
Het enige wat ik ken is The Beautiful South - Rotterdam en die gaat niet echt over Rotterdam.![]()
En ik wil als ik lang weg ben een goed nummer over Rotterdam luisteren.
Bij één van die wok-to-go restaurantjes, bijvoorbeeld bij Daily Wok op de Oude Binnenweg.quote:Op maandag 14 mei 2007 23:38 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb nog 1 vraagje over Rotterdam.
We moeten als we een weekend daar zijn op vrijdag avond al redelijk vroeg in Scheveningen zijn voor Tarzan.
We moeten dus een beetje op tijd zien te eten
Waar kan je aardig lekker eten afhalen in het centrum?
Ken Helden verder niet, weet alleen dat het bij Venlo isquote:Op maandag 14 mei 2007 19:49 schreef dialMforMonkey het volgende:
[..]
Nee niet Arcen, meer richting Helden, als je dat kent. Ik ben wel wat gewend, maar ik zit idd liever in een gemoedelijke wijk dan midden in de urban jungle.![]()
Dat dusquote:Op dinsdag 15 mei 2007 08:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
Gisteren ook even de Euromast opgegaan, vond het toch wel een beetje tegenvallen. Ze hadden het van mij best een kwartier even echt fel aan mogen zetten en dan weer de stralen zoals het nu de hele tijd was.
Uiteindelijk was het toch wel ok - in de euroscoop nog naast een man gezeten die vertelde over het bombardement, hij was toen 10. Dat was ook wel indrukwekkend om verhalen te horen.
Iemand?quote:Op zondag 13 mei 2007 20:56 schreef parselmouth het volgende:
Iemand trouwens bekend met de Schiedamse wijk Nieuwland? Is 't daar een beetje leuk wonen?
Nieuwland is saai, maar redelijk rustig. Veel van die 4-verdiepingen flats, weinig te doen verder...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:49 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Iemand?
M'n moeder heeft lang geleden in Schiedam gewerkt en volgens haar is het er goed te doen, maar gezien sommige wijken in Rotterdam en Schiedam binnen 5 jaar veel beter bewoonbaar zijn geworden of juist veel minder bewoonbaar zijn geworden, is dat niet een heel betrouwbare bron
Als je echt leuk rustig wil wonen zoek dan iets in het Kleiwegkwartier...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:45 schreef parselmouth het volgende:
Liever een saaie buurt dan een pauperwijk[/zwartwitdenken]
Nee, voor de feestjes enzo ga ik toch wel naar R'dam toe. Rustig wonen vind ik wel fijn!
Thanks
Omgeving Schieweg op www.funda.nl zoeken. Relaxede buurt, wel centraal en huizen zijn rond de 100.000. En anders moet je even kijken bij woningbedrijf Rotterdam, het WBR. Die hebben ook goed onderhouden en betaalbare huizen in hun assortiment.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:15 schreef dialMforMonkey het volgende:
Als iemand nog een leuke woning, in een 'rustige' wijk, weet voor rond/onder de ¤ 100.000 laat het dan even weten.
Nah, zo te zien ligt dat toch net iets buiten ons (studenten)budget (vriend + ik studeren beide, hij in Rotterdam, ik voorheen ook, maar ga dit jaar naar Leiden en da's niet meer te reizen vanuit waar ik woon. Daarom willen we naar Rotterdam of Schiedam. Maximum exclusief is 450 euro's per maand en da's natuurlijk niet makkelijk).quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:13 schreef Evil-E het volgende:
[..]
Als je echt leuk rustig wil wonen zoek dan iets in het Kleiwegkwartier...
hoe grappig, jullie situatie is hetzelfde als bij mij thuis. Ik ga alleen wel werken vanaf september, wat scheelt in budget natuurlijk, maar mijn vriendin gaat ook in Leiden studeren. Wij zoeken iets van rond de 700-800 incl. Kijk anders op www.wonenmvm.nl en www.huurintermediair.nl. Betaal je wel bemiddelingskosten...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:32 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Nah, zo te zien ligt dat toch net iets buiten ons (studenten)budget (vriend + ik studeren beide, hij in Rotterdam, ik voorheen ook, maar ga dit jaar naar Leiden en da's niet meer te reizen vanuit waar ik woon. Daarom willen we naar Rotterdam of Schiedam. Maximum exclusief is 450 euro's per maand en da's natuurlijk niet makkelijk).
Nou ja, echt heel rustig hoeft dus ook niet van mij, ik woon nu in een uberduffe vinexwijk waar het overdag dus echt is uitgestorven. Woon alleen liever niet in buurten die echt slecht bekend staan.
precies, worden we buren, want van de zomer wil ik verhuizen naar Noord....quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:26 schreef dialMforMonkey het volgende:
nice, ik heb al op funda gekeken en er staan idd een paar leuke huisjes tussen. In ieder geval niet alleen maar jaren 80 blokkenflats.
Toevalligquote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:36 schreef Evil-E het volgende:
[..]
hoe grappig, jullie situatie is hetzelfde als bij mij thuis. Ik ga alleen wel werken vanaf september, wat scheelt in budget natuurlijk, maar mijn vriendin gaat ook in Leiden studeren. Wij zoeken iets van rond de 700-800 incl. Kijk anders op www.wonenmvm.nl en www.huurintermediair.nl. Betaal je wel bemiddelingskosten...
Rotterdam is gebombadeerd omdat een handjevol mariniers bij de Willemsbruggen de Duitse opmars te lang tegen hield en tegen alle verwachting in standhielden.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:25 schreef Koewam het volgende:
Waarom was Amsterdam eigenlijk niet gebombardeerd ja?
Bij mij is het wel langsgekomen in de geschiedenislessen maar ik ben het vergeten... en die vraag duikt eens in de 3 maanden weer eens bij me op
Wat een onzin. Ten eerste, het Weena is een kantorenlokatie, natuurlijk is het daar niet gezellig.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:22 schreef repeet het volgende:
Architecten en hun ongelofelijk lelijke gebouwen, zie de Blaak, het Weena, Kop van Zuid, ongezellige klotestraten zijn het, we proberen hier al jaren een pleintje opgeknapt te krijgen, paar bomen, paar bankjes, dat het er een beetje leefbaar uit ziet, en daar is dan geen geld voor, maar de eerste de beste lul met zijn projectje krijgt gelijk het groene licht, bureaucraten met domme verhalen zijn het, als inwoner heb je hier niets te vertellen, dan kom je terecht in het web van deelgemeenten, buurtwinkels, bewonersorganisaties, gemeentewerken, en ondertussen duurt het al 3 jaar en het ziet er niet naar uit dat het dit jaar gaat lukken. Wat heb ik aan een burgemeester die alleen maar megaprojecten doet ? En waarom heeft hij daar wel geld voor? Hij denkt gewoon niet aan ons ! Dat is ook Rotterdam !
Leiden is nog wel redelijk ver vanuit Rotterdam hoor...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:32 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Nah, zo te zien ligt dat toch net iets buiten ons (studenten)budget (vriend + ik studeren beide, hij in Rotterdam, ik voorheen ook, maar ga dit jaar naar Leiden en da's niet meer te reizen vanuit waar ik woon. Daarom willen we naar Rotterdam of Schiedam. Maximum exclusief is 450 euro's per maand en da's natuurlijk niet makkelijk).
Nou ja, echt heel rustig hoeft dus ook niet van mij, ik woon nu in een uberduffe vinexwijk waar het overdag dus echt is uitgestorven. Woon alleen liever niet in buurten die echt slecht bekend staan.
Daar zitten idd mooie foto's tussenquote:
en ook met de sneltrein...heb vier jaar in leiden gewerkt, terwijl ik in rotterdam woonde, was prima te doenquote:Op woensdag 16 mei 2007 00:25 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Half uurtje met de intercity..
en hier:quote:
Vind dat ze het gewoon elk jaar moeten doen. Als stad moet je daar gewoon bij stil staan, zeker gezien het feit dat Rotterdam nu sterker staat dan vele andere steden.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:37 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
en hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1219313
http://www.rotterdam2007.(...)BAs%20Czerwinski.jpg
helaas heb ik het gemist
Bron?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:48 schreef parselmouth het volgende:
[..]
En ook gezien het feit dat sommige mensen dus niet eens WISTEN dat Rotterdam gebombardeerd was.
lampen in de grond volgens Rijnmond:quote:Op vrijdag 18 mei 2007 14:11 schreef TC03 het volgende:
Vanaf 2010 wordt de brandgrens permanent aangelicht, las ik ergens.
Metro of Spits was het.quote:
Die zit bij Blaak om de hoek, Megabike heet ie. (http://www.megabike.nl/)quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:25 schreef Leintjeuh het volgende:
Hee even een vraag, er zit in Rotterdam ergens een hele grote fietsenwinkel, die lagere prijzen hanteerd dan normaal omdat ze groot inkopen. Het is in de buurt van het centrum... Lekker vaag heh! Mijn fiets is gister gestolen omdat m'n vriend had vergeten m op slot te zetten bij ons voor de deur...
Wauw, zo'n vage omschrijving en je komt nog met de goeie winkel ook!quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:42 schreef Public_NME het volgende:
Die zit bij Blaak om de hoek, Megabike heet ie. (http://www.megabike.nl/)
tis wel een pauper winkelquote:Op woensdag 23 mei 2007 16:42 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Die zit bij Blaak om de hoek, Megabike heet ie. (http://www.megabike.nl/)
haha. lekker domquote:Op woensdag 23 mei 2007 16:25 schreef Leintjeuh het volgende:
Hee even een vraag, er zit in Rotterdam ergens een hele grote fietsenwinkel, die lagere prijzen hanteerd dan normaal omdat ze groot inkopen. Het is in de buurt van het centrum... Lekker vaag heh! Mijn fiets is gister gestolen omdat m'n vriend had vergeten m op slot te zetten bij ons voor de deur...
Ik woonde er eerst nog geen 500m vandaan, kwam er elke dag langs op weg naar de Uni.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:20 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Wauw, zo'n vage omschrijving en je komt nog met de goeie winkel ook!
Misschien wel haar eigen fietsquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:20 schreef HenkBenzinetank het volgende:
geef een junk 6e en je hebt ook een nieuwe
Je vergeet de geweldige muziekquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:21 schreef sanni het volgende:
Sow... ben sinds 12:00 uur in Rotterdam en tis goed werken en vertoeven hier. Vanmorgen in Delft geweest en dus nu Rotterdam. Heel veel leuke eententjes en hele redelijke prijzen en het zonnetje heb ik vandaag wel mee. I.i.g nog een lange dag te gaan want vanavond aanwezig bij de premiere-opening van een 'nieuwe' horeca-gelegenheid waarvoor ik gevraagd ben en wel zin in had nl. Kleine Baja beachclub. dus hopelijk veel lekkere babes & ordinairheid [afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |