quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:58 schreef KcA het volgende:
Opzicht is het best appart dat o.a Rotterdam vele oude straten vervang door nieuwe panden..
Vele steden kiezen ervoor voor renovatie zodat het historische gezicht niet wordt verloren...
Van mij mag heel rotterdam in een nieuwe jasje..vindt het best dat wij de "megatoren stad" worden van NL..
Elke dag in een propvolle bus 42 naar Marconipleinquote:
Ik denk dat ik maar zo'n ov-fiets ga regelenquote:
Ik doe dat sinds een week, en ik word er niet al te blij van. Hoeveel straten kun je tegelijkertijd opbreken??quote:
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:07 schreef Breuls het volgende:
Helemaal volplempen met torens lijkt me geen goed plan. Maar gebieden als de Hoogstraat opknappen is gewoon nodig. Het valt pas op als je omhoog kijkt, maar het pand waar de FRS, de tijdschriftenzaak en de tassenwinkel (enzo) zitten is gewoon enorm verpauperd, net als de gebouwen aan de Vlasmarkt.
Niet. Laatste uitbreiding is Nesselande geweest.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:08 schreef Alicey het volgende:
In hoeverre breidt Rotterdam eigenlijk nog uit aan de gemeentegrenzen?
Dat is denk ik ook wel de bedoeling.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:52 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Vind het sowieso jammer dat de Hoogstraat qua winkels niet echt je van het is... Er zitten wel leuke winkels, maar die armoedige zaakjes maken het zo jammerlijk allemaal.
Hoogstraat zou echt een flashy verlengstuk van de Koopgoot moeten zijn, een straat waar mensen net zo graag winkelen als in de koopgoot (koop m'n kleding ook niet in de koopgoot, maar in principe zitten de meeste grote winkels er wel), een straat die de koopgoot en de grote markt en station blaak op een waardige manier met elkaar verbindt.
Hoe lang fiets je erover?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:33 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben blij als ik zondag weer in de stad ben. Ik ben de dagelijkse fietstocht vanuit Krimpen nu wel zat. Kutdijk.
Volgens mij niet.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:37 schreef Erasmusch het volgende:
Beter bouwen ze ff een fatsoenlijk plein met terrasjes. Of komt daar bij dat Blaakmarktgebouw nog zoiets?
Stuur de gemeente een brief.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:07 schreef TC03 het volgende:
[..]
Volgens mij niet.Ik snap trouwens niet waarom ze er bij de Willemskade geen hotspot van proberen te maken. Perfecte locatie lijkt me. Oude pandjes, aan het water, zicht @ Erasmusbrug, goed bereikbeer met OV en auto.
Van de Graskade in Krimpen (vlakbij het voormalige gemaal onderaan de IJsseldijk) naar mijn werk aan de Westzeedijk een uur. Ik fiets niet zo snel.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:53 schreef TC03 het volgende:
Hoe lang fiets je erover?
Buurman.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:47 schreef Flashwin het volgende:
Ik tegenwoordig vanuit Schiebroek, maar geboren en 20+ jaren getogen in het Oude Noorden
Tramlijn 23, stopt bij Centraal en bij De Kuip. Reistijd is denk ik ongeveer tien minuten.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:01 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Is het makkelijk om vanaf Rotterdam Centraal te komen bij de Kuip? En wat is dan de reistijd?
Valt mee.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Van de Graskade in Krimpen (vlakbij het voormalige gemaal onderaan de IJsseldijk) naar mijn werk aan de Westzeedijk een uur. Ik fiets niet zo snel.
Tss en dat noemt zich Feyenoorderquote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:01 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Is het makkelijk om vanaf Rotterdam Centraal te komen bij de Kuip? En wat is dan de reistijd?
Jawel, Polder Zestienhoven gaat ook doorquote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:52 schreef TC03 het volgende:
Niet. Laatste uitbreiding is Nesselande geweest.
quote:Een prachtige plek waar grootstedelijk en landelijk wonen vloeiend samenkomen. Waar je op een avond aankomt uit Londen, om vervolgens zo naar huis te lopen terwijl de ondergaande zon een rode gloed legt over het landschap. De dag glijdt van je af. Iets later ben je thuis en minder dan twintig minuten later zit je in het Luxor Theater.
Park Zestienhoven, daar ga je dus wonen omdat je niet een beetje maar álles uit het leven wilt halen. Omdat je dan de wereld aan je voeten weet, terwijl de geur van vers gemaaid gras je tegemoet komt.
Pannekoekstraat is al een leuk begin daarvan. Nu vol terrassen en een enorme witte loungebankquote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:37 schreef Erasmusch het volgende:
Beter bouwen ze ff een fatsoenlijk plein met terrasjes. Of komt daar bij dat Blaakmarktgebouw nog zoiets?
Vorige week is het gelukt om geen enkele legale route tussen mijn werk en huis niet opengebroken te hebben. Begrijp niet dat de gemeente het toelaat dat die aannemers drie van de vier onderdoorgangen onder het spoor op mogen brekenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:38 schreef Duvel het volgende:
Ik doe dat sinds een week, en ik word er niet al te blij van. Hoeveel straten kun je tegelijkertijd opbreken??
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 22:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Pannekoekstraat is al een leuk begin daarvan. Nu vol terrassen en een enorme witte loungebank
Hipste/tofste straat van Rotterdamquote:Op zaterdag 5 mei 2007 22:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Pannekoekstraat is al een leuk begin daarvan. Nu vol terrassen en een enorme witte loungebank
Dan moet je een keer naar een lezing in het Berlage instituut gaan.. http://www.berlage-institute.nl/ en daarna met de aanwezigen op die loungebank gaan zittenquote:Op zondag 6 mei 2007 00:00 schreef Breuls het volgende:
Ik kom er bijna elke dag, maar volgens mij mis ik wat er zo hip aan is...
In die slecht onderhouden lelijke huisjes daar wil je toch niet wonen? Die twee nieuwe woontorens aan de Hoogstraat zijn soms nog wel eens te huur vanaf ca. 800 per maand.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 22:25 schreef parselmouth het volgende:Pannekoekstraat
Als ik daar toch iets zou kunnen huren.... Maar volgens mij is vrijwel alles daar koop.
Die witte dingen van jouw link vallen wel mee.. Die aan de botersloot enzo zijn wel om te huilen jaquote:Op zondag 6 mei 2007 08:51 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
In die slecht onderhouden lelijke huisjes daar wil je toch niet wonen? Die twee nieuwe woontorens aan de Hoogstraat zijn soms nog wel eens te huur vanaf ca. 800 per maand.
Er is wel het een en ander te krijgen daar: http://www.indestad.nl/ww(...)%20Centrum/huur.html bijvoorbeeld
Kun je beter in die huur / koophuizen naast de kubuswoningen gaan zitten. Die zijn meen ik van PWS.
Nog een leuk stukje over de hipheid: http://www.antennerotterd(...)koekstraat-durft%3F!
Bekerfinale in de Kuip net afgelopen, misschien had het daarmee te maken.quote:Op zondag 6 mei 2007 20:24 schreef Isegrim het volgende:
Wat was er vanmiddag loos bij Stadhuisplein? Allemaal politie, paar van die arrestatiewagens e.d. Had dat ook iets met Pim te maken?
moet je nog een eindje lopen, kun je beter op station Stadion uitstappenquote:Op maandag 7 mei 2007 14:59 schreef Rotterdammertje het volgende:
Het slimste is om vanaf Rotterdam Centraal de trein richting Dordrecht te nemen. Je kunt dan bij station Rotterdam Zuid uitstappen. Je staat dan als het ware voor de deur van de Kuip.
Ik zit in Centrum,dus wel redelijk dichtbij.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:23 schreef silentwaves_ het volgende:
Rotterdam - Noord ook van de partij*![]()
Meerdere mensen uit de zelfde omgeving hiero?
heb co-schappen gelopen bij een huisarts in Schiebroek, Schiebroek is grappig...quote:
Ligt eraan waar je in Capelle woontquote:Op donderdag 10 mei 2007 00:33 schreef TC03 het volgende:
Capelle aan den IJssel hier.
Maar dat mag toch ook wel? Prins Alexander, Capelle, what's the difference.
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:34 schreef PeRi het volgende:
Gaan we nu elk topic telkens volposten met waar we allemaal vandaan komen?.
Is dat erg?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:50 schreef junkiexp het volgende:
Kijk wel uit met die zaak,die heeft al 3 keer een andere naam gehad.
Een Vrije Parel in R'damquote:
Ik zou eerder verwachten dat je dat er ff met een reg exp uitvistquote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:07 schreef Breuls het volgende:
We kunnen ook een tabelletje maken in de wiki en het daar noteren, dan hoeven we het niet meer te posten.
Dat is toch waar er OOIT een stuk of 3 naast elkaar zaten? De een heet nu De groene voltage, de ander is met faillisementsuitverkoop. Die nog open is, ziet er wel beter uit, maar tochquote:
De Groene Voltage is een kraakpand.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:51 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Dat is toch waar er OOIT een stuk of 3 naast elkaar zaten? De een heet nu De groene voltage, de ander is met faillisementsuitverkoop. Die nog open is, ziet er wel beter uit, maar toch![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |