abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49770817
kapitein_pannekoek, welkom in dit topic! Goed van je dat je je flensjes zelf voedt, ik kan me voorstellen dat je dat een beetje wil organiseren. Om de drie uur voeden is echt geen overbodige luxe bij zulke kleine babietjes. Ik heb geen tips voor je, maar als jij vindt dat het advies van de kraamverzorgster niet voor jullie werkt, dan hoef je je daar echt niet aan te houden. Succes met de voedingen en met je moeheid
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 25 mei 2007 @ 19:02:28 #202
108648 cattie
lieve moeder
pi_49771950
KP, wat goed dat je borstvoeding geeft. Ik kan me goed voorstellen dat met een tweeling voeden op verzoek heel lastig is. Zelf heb ik geen ervaring met een ritme, maar ik weet dat Sjak er erg veel goede ervaringen mee heeft. Ze leest hier nauwelijks meer mee, maar je zou haar kunnen pm-en (die leest ze volgens mij wel).
  vrijdag 25 mei 2007 @ 19:58:43 #203
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49773629
Welkom hier k_p. Echt goed dat je dubbel bv geeft. Om de 3 uur lijkt me geen overbodige luxe, zeker niet als dat in het ziekenhuis goed ging. Onthoudt dat jij de moeder bent en dat jij beslist, niet de kraamhulp.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 25 mei 2007 @ 20:41:09 #204
144006 chacama
Ondernemend!
pi_49774884
Welkom KP. Super dat je die 2 bv geeft. En net als de rest sluit ik me aan bij het om de 3 uur (tenzij ze zelf eerder willen). En als jij gek wordt van je kraam, bel de organisatie en vraag een ander. Je kraamdagen horen leuk te zijn en geen ergenis van dit soort acties.

PM dikke . Ik hoop dat je er snel vanaf bent.

Ik ben begonnen met voorzichtig af te bouwen. Ik kolf 's middags nog maar 120 ml (was 180) en breng ik volgende week terug naar 60. En dan de week erop kolf ik niet meer 's middags. Over dag krijgt Maud dan volledige KV en de ochtend en avond drinkt ze dan nog bij mij. Dan om 23.00 uur een fles en evt. in de nacht nog bv. Hopelijk kunnen we dan na volgende week ook met de bijvoeding beginnen. As. woensdag heb ik daar een afspraak voor staan bij de dietiste.
pi_49777208
Ha KP, wat goed meis, dat je borstvoeding aan je flensjes geeft.

Misschien ken je deze al, maar er is een mailinglist voor tweelingmoeders die borstvoeding geven: http://groups.yahoo.com/group/bv2ling/ . Misschien heb je er wat aan.

Als je je zo ergert aan die kraam, dan zou ik vragen om een andere. Of althans, aan je vriend vragen om dat te doen eigenlijk. Jij moet in bed en rust hebben!! Niet stressen hoor, als het niet werkt zoals zij dat wil, dan moet je dat niet doen. Hou vast aan wat jij wil en wat je denkt dat je flensjes willen. (nachtvoedingen overslaan mag in elk geval niet aan de orde zijn, daar zijn ze te jong en te klein voor) . Veel liefs voor jou en je flensjes
Variety is the spice of life
  zaterdag 26 mei 2007 @ 00:37:03 #206
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_49782250
*Breekt even in een topic waar ze niets te zoeken heeft, maar wil even de moeder van Pien en Floor een hart onder riem steken*

Als je nu al het gevoel hebt dat de kraamverzorgster (-draak) jouw niet volgt in je wensen omtrent schema, danwel voeden op verzoek, zou ik me echt gaan afsluiten voor adviezen van haar. Gek wordt je van iemand wie, als je je toch al niet op je stabielst voelt, niet naar je luistert.
Ik kan kan mijn ervaringen niet staven met wetenschappelijk onderzoek, maar wij waren erg gecharmeerd aan het vasthouden van een schema (zoals ze dat idd in het ziekenhuis deden). Onze kraamverzorgster bleef echter maar aandringen op voeden op verzoek. Heel vervelend zo iemand. Doen wat je zelf goed dunkt, dat is altijd goed.
En het overslaan van nachtvoedingen? Hoe komt ze erbij? Ze zijn nog veel te klein, moeten nog groeien en daar komt nog bij dat de bloedsuikerspiegel niet zo'n val mag maken als je zo klein bent. Tsssss Kraamdraak!
  zaterdag 26 mei 2007 @ 10:21:42 #207
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_49786101
Tobias was een stuk lichter toen hij mee naar huis kwam en hij mocht absoluut geen nachtvoeding overslaan! Heb je een schema meegekregen van het zh waar je je aan moet/kan houden? Dan zou ik dat gewoon lekker doen en tegen je kraam zeggen dat je het op de zh-manier wilt doen. Dat ging goed, dus waarom alles omgooien?
Tobias kreeg later wel voeding op verzoek, maar met 2 mooie dames tegelijk lijkt het me veel makkelijker om voorlopig op schema te blijven voeden hoor! Straks lopen hun schema's hardstikke doorelkaar, dan ben je helemaal de hele dag bezig met voeden! Volg je (moeder)gevoel hoor, dat is je beste leidraad!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_49833822
Tot mijn spijt is de borstvoeding hier een aflopende zaak aan het worden. Merlijn heeft steeds vaker na een voeding dorst of geeft aan dat het op is. Ik heb het gevoel dat hij niet optimaal drinkt en alleen wil drinken voor de fun en de lekker. Was laatst toen Merlijn nieuwe kiezen kreeg en niet kon wachten mijn TSR slecht, nu laat hij veel te vaak los en wilt dan de andere borst. Ik ben het gewissel af en toe zo zat geweest dat hij als hij het mij iets te vaak deed, hij gewoon geen borst meer kreeg. Heb meer het idee dat hij niet voor het drinken gaat en dus bewust hou ik hem steeds vaker van de borst. Als hij drinkt is het nog niet droog, maar schijnbaar niet genoeg. Toch vind ik het spijtig dat hij misschien binnenkort van de borst af is. Ach ja, *zucht* .
  zondag 27 mei 2007 @ 22:29:58 #209
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49834742
Randa
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_49843753
Misschien ben je al zwanger Randa
pi_49843822
quote:
Op maandag 28 mei 2007 07:58 schreef beefcake het volgende:
Misschien ben je al zwanger Randa
Weet je dat ik dat echt regelmatig denk. Heb ook al heel internet afgestruint om informatie over zwangerschap en borstvoeding te vinden aangezien ik bij de yahoogroep geweigerd ben. Nu zoek ik echt informatie vanaf wanneer ik vermindering kan verwachten tijdens een zwangerschap.
Of er is een menstruatie in aantocht maar aangezien het al even zo gaat, geloof ik dat ook niet. Daarom zoek ik het probleem deels bij Merlijn zelf en mijn weigeren af en toe als ik de fratsen van Merlijn zat ben.
  maandag 28 mei 2007 @ 10:24:15 #212
94046 PM-girl
pi_49844754
Dat dacht ik ook stiekem, maar ik sprak het niet uit!
*
pi_49847601
Spannend Randa! Het moet raar zijn om te stoppen, maar ik hoop toch dat het bij ons ook zo geleidelijk mag gaan. Een beetje initiatief vanuit het kind, een beetje initiatief vanuit de moeder.
pi_49848303
Randa, dat van die tsr herken ik! Dat is hier ook een tijdje gedoe geweest. Ik heb toen wel syntonicon gebruikt, maar het was vooral een psychologisch gebeuren volgens mij. 't Ging vanzelf weer over. Meisjeklein hier wil tegenwoordig vooral de linkerborst, de rechterborst drinkt ze heel kort aan. Wisselen doe ik al heel lang niet meer, op is op

Mijn 1e gedachte was ook 'die is zwanger' trouwens

Raar dat je geweigerd bent op die lijst, zou dat niet een fout zijn of zo?

Trouwens, bij sommige vrouwen loopt het vrij vlot terug bij zwangerschap, bij anderen tijdelijk terug en dan pikt het weer op, of soms is het meteen of later in de zwangerschap een aflopende zaak. Of geen aflopende zaak, dat kan ook . Geen pijl op te trekken, volgens mij.

Anyway ( ), ik weet niet hoe je engels is, maar hier ook meer over voeden tijdens zwangerschap: http://nursingtwo.kellymom.com/faq/index.html
pi_49848673
Grappig dat iedereen denkt dat ik zwanger zou kunnen zijn. Heb ook al in het tweede streepjes topic geschreven, ben ook goed misselijk trekt alleen maar bij met een pepermuntje. Maar ja, morgen kan ik testen kopen en dan maar een ochtend uittrekken om te testen. Weet ik meer. Het klinkt ook zo grappig, maar eigenlijk ook raar als Merlijn zegt "op".
pi_49878613
Dus toch
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:58:04 #217
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49878620
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:58:36 #218
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49878633
Oeh, gefeliciteerd, Randa!!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:59:37 #219
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49878664
Hier ook nog gefeliciteerd, wat leuk.
*OUD heilige*
pi_49878983
Randa gefeliciteerd
mama van 3 kids!
pi_49879678
Wat leuk! Gefeliciteerd!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:45:38 #222
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49879932
Ooh wat leuk! FIjne zwangerschap gewenst Randa, fijne reden ook voor teruglopende bv
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_49880112
Randa wat leuk, gefeliciteerd!
pi_49880266
De test gng zo snel naar twee streepjes, ik schrok er echt van. Wel fijn om te weten waar die terugloop vandaan komt, kon me voor de verloskundige wel niet meer herinneren wanneer het minder werd. Anders kon ze dat meenemen in hoe lang ik dan in verwachting zou kunnen zijn, daar heb ik dus geen idee van.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:07:35 #225
94046 PM-girl
pi_49880751
Waaah, Randa, dus toch!
Gefeliciteerd!!
*
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:30:42 #226
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49881671
Gefeliciteerd Randa!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_49881869
Hahaha, leuk! Gefeliciteerd

Ik ben 'Mothering your nursing toddler' aan het lezen. Volgens mij ken jij die ook toch? Staat een heel hoofdstuk in over nursing during pregnancy en toen moest ik aan je denken en toen ging ik hier checken en voila
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:05:34 #228
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_49883105
Van harte gefeliciteerd Randa Wat een ontzettend leuk nieuws! Geniet er van!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:14:12 #229
144006 chacama
Ondernemend!
pi_49883417
Randa gefeliciteerd een brusje voor Merlijn.
pi_49885953
Haha had ik toch gelijk
Gefeliciteerd Randa (en Magneet)!
pi_49898392
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:34 schreef nebelung het volgende:
Ik ben 'Mothering your nursing toddler' aan het lezen. Volgens mij ken jij die ook toch? Staat een heel hoofdstuk in over nursing during pregnancy en toen moest ik aan je denken en toen ging ik hier checken en voila
Het boek heb ik ook, maar is mij net wat te langdradig. Zal er toch maar weer eens in gaan duiken.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 20:33:26 #232
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_49902703
Randa, gefeliciteerd!

Ik heb daarnet even mijn BV-lade in de vriezer opgeruimd.. Even alles op datum gezet zodat het oudste eerst op kan.
D'r zit een beetje veel in (hele lade van de vriezer vol met VIA-bekers, groot en klein, en ijsblokjes). Maar eens wat meer opmaken en minder proberen te kolven..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 20:37:21 #233
108648 cattie
lieve moeder
pi_49902887
Randa, gefeliciteerd!
ET, lekker toch, zoveel voorraad? Je weet nooit wanneer het nog eens van pas komt.
pi_49924286
Iemand hier tips voor het aanschaffen van eerste voedingsbh's??
pi_49924473
Een maat groter dan de beha's die je nou draagt. En niet teveel kopen vooraf, je kan pas goed weten hoe die zit als je bevallen bent. Ze kunnen nogal prijzig zijn namelijk. Na de bevalling stuur je dan iemand naar de winkel voor nog een stel

Minstens drie is handig: 1 aan, 1 in de was, 1 in de kast.

Ik ben zelf dol op Anita beha's. Totaal franjeloos en ongeinspireerd, maar ze zitten geweldig.

PS: en sla Hema-hemdjes in
pi_49924619
Nog een maat groter ik ben al van 75C naar 80E (ok dat was ik eigenlijk na 3 maanden zwangerschap al )

Ok, en waar koop je anita bh's dan? franjeloos en ongeinspireerd, maar geweldig zittend, klinkt wel als mijn soort bh's

Hihi die hema hempjes had ik hier vaker gelezen. ik zal eens gaan kijken daar. Vooralsnog heb ik 3 prenatal zwangerschaps hempjes die ook prima naar beneden te trekken zijn.
pi_49924838
Die hemdjes van de hema zijn van tricot meen ik, heel erg rekbaar. Je hebt ze in verschillende kleuren en ook met verschillende bandjes meen ik. Ik heb van die spagettibandjes. Je kan ze overal onder dragen, ze zijn handig met discreet voeden en ook ben je bedekt als het koud is (je trekt ze zo naar benee).

Anita's heb ik gekocht bij eh.. een lingeriezaak. Honkemoller of zoiets. Anita heeft in elk geval zeker grote maten ook. http://www.anita.com/

(ps, ze zijn wel duur hoor . Maar aan de andere kant loop ik er nu al anderhalf jaar mee rond en ze zien er nog uit als nieuw)
pi_49925275
Zouden kindjes zelf kunnen bepalen of de melk toeschiet of dat het gewoon bij 'tutteren' blijft.
Soms duurt dat echt lang bij mij, of komt het helemaal niet, maar Fons blijft dan rustig door 'drinken'.
Dus hij maakt zich niet kwaad zoals je soms hoort.
pi_49925529
Ik vind duur niet zo'n probleem als ze dan ook echt goed zijn. Maar even op zoek naar een goede lingeriezaak die ook kan helpen met de maat dan.

Iemand tips voor een goede lingeriewinkel in den haag die voedingsbh's verkoopt??
pi_49925569
Dan is ie even tevree met 'tutteren' denk ik. Gewoon een relaxed menneke, volgens mij.

Hard werken hoor, om die toeschietreflex op te wekken (heus!)
pi_49925756
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:43 schreef nebelung het volgende:
Dan is ie even tevree met 'tutteren' denk ik. Gewoon een relaxed menneke, volgens mij.

Hard werken hoor, om die toeschietreflex op te wekken (heus!)
Maar het kan niet zijn dat hij dat zelf doet, omdat hij eigenlijk niet echt honger heeft bijvoorbeeld?
Ik heb namelijk de neiging om het af te koppelen dan, vooral als ik in het openbaar aan het voeden ben...
Maar moest hij dan eigenlijk echt honger hebben en het komt gewoon niet meteen, lijkt me dat ook zo stom.
pi_49926080
Ja da's lastig. Ik heb ook zo'n tijd gehad, dat de tsr maar niet snel wilde komen. Ik werd er dan helemaal iebelig van.

Op zich wekt de baby/ het kind zelf de tsr op door de borst te 'melken', dus door te zuigen en ook door de tong te bewegen. Door de oxytocine die dan vrij komt, ontstaat de toeschietreflex die de melk door de kanaaltjes naar de tepel stuwt. Als een kind dat halfslachtig doet, dan kan het even duren. Als moeder heb je er zelf 'invloed' op door in elk geval ontspannen te zijn en de melk er uit te 'denken' als het niet lukt (door stress, pijn en kou bij de moeder wil het ook wel eens niet).

Als ik jouw verhaal zo lees, zou ik hem afkoppelen. Als hij dan echt honger heeft zal hij zich wel laten horen meteen, denk ik. Zo deed ik het wel en zeker in het openbaar, want door mijn iebeligheid lukte het dan helemaal niet. Je kan altijd nog een rustig plekje zoeken eventueel en dat het dan wel lukt misschien.
pi_49926598
Ja, meestal doe ik het wel zo, en drinkt hij dan later wel. Alleen voel ik me zo voor paal staan als ik een paar keer na mekaar de boel vrij moet maken.
Als ik mijn shirt weer naar beneden doe gaat hij soms ineens aan mn kleren trekken en met zijn mond open uitgehongerd doen...
pi_49926782
wie van de borst(m)voeders had er hier ook weer ervaring met moeilijk uit de fles drinkende kindjes, en had toen baat bij een bijzonder soort speen? ik kan 't zo gauw niet vinden, dus vraag ik het even zowel hier als in het flesvoedingstopic. een collega van me heeft een fervent flesweigeraarster en heeft al van alles geprobeerd. maar nog niet een andere speen. ik dacht hier ooit eens tips op dat gebied langs te hebben zien komen. jelief, was jij dat? of ET, YPPY? of Karin? nou ja, alle tips zijn dus welkom.
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:33:56 #245
3011 E.T.
pi_49927379
Tommee Tippee heeft een nieuw soort fles met speen. Heet iets van 'naturals' oid.
op het BV-forum zijn er diverse goede ervaringen mee en ook Quinten van Beefcake heeft deze volgens mij.

En verder bij flesweigeraars.. alle trucs een paar dagen volhouden. Wie weet eens een dental-speen proberen, of met nopjes (je hebt zo veel soorten tegenwoordig). Koud, warm, lauw.. alu-folie om de fles.. Tis waardeloos iig als je kindje geen fles wil drinken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_49928071
Hier ook een flesweigeraar maar geen tips, behalve uit een beker laten drinken, maar misschien is dat kindje daar nog te jong voor?
pi_49928134
ze is 4 maanden nu.

alufolie om de fles? die had ik nog nooit gehoord. maar bedankt voor de tips, ik zal ze doorgeven. en wie nog meer weet: graag!
  woensdag 30 mei 2007 @ 16:02:34 #248
3011 E.T.
pi_49930467
Alu-folie knispert en kraakt en leidt daardoor de aandacht van het drinken af
pi_49930599
Quinten heeft inderdaad de Tommee Tippee, van de Avent spenen werd hij ronduit hysterisch Verder hebben we niets geprobeerd dus, want die TT spenen waren voor hem al goed. De speen is van veel zachter siliconen-spul gemaakt dan Avent en hij is veel breder. Quinten is nu trouwens zo gewend om uit een fles te drinken, dat hij laatst een Avent speen ook zonder problemen aannam
  woensdag 30 mei 2007 @ 23:57:28 #250
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_49949968
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:35 schreef Bass-Miss het volgende:
Zouden kindjes zelf kunnen bepalen of de melk toeschiet of dat het gewoon bij 'tutteren' blijft.
Soms duurt dat echt lang bij mij, of komt het helemaal niet, maar Fons blijft dan rustig door 'drinken'.
Dus hij maakt zich niet kwaad zoals je soms hoort.
Kan het ook zijn dat de melk wel toeschiet, maar dat je de melk niet altijd even goed voelt toeschieten?
Als je hem op zo'n moment afkoppelt, loopt er dan melk uit z'n mond?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 31 mei 2007 @ 00:10:11 #251
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49950325
Bix,Emma weigerde de fles idd, en nog wilzegeen gekolfde melk drinken. Ik denk nu dus dat hetlag aan de gekolfde melk en niet aan de fles. Wij hebben toen zo'n fles in de vorm van een borst gekocht. Helaas niet goed uit kunnen proberen omdat mijn moeder er een gaatje teveel in had gemaakt
cupvoeden is ook nog een optie. Emma dronk/ drinkt dus (na zes maanden) van alles uit de fles maar geen melk

BM,ik voelnu nog zelden een tsr, meestal alleen als ik een dag heb gewerkt en niet gekolfd of gevoed. Emma protesteert ook zelden,gaat hoogstens opnieuw aanhappen of vraagt om de andere borst.
pi_49950479
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:15 schreef bixister het volgende:
wie van de borst(m)voeders had er hier ook weer ervaring met moeilijk uit de fles drinkende kindjes, en had toen baat bij een bijzonder soort speen? ik kan 't zo gauw niet vinden, dus vraag ik het even zowel hier als in het flesvoedingstopic. een collega van me heeft een fervent flesweigeraarster en heeft al van alles geprobeerd. maar nog niet een andere speen. ik dacht hier ooit eens tips op dat gebied langs te hebben zien komen. jelief, was jij dat? of ET, YPPY? of Karin? nou ja, alle tips zijn dus welkom.
Het is mij!
Uiteindelijk lukte het met een fles van de kruidvat met platte speentjes. Daar komt de melk niet uit de voorkant maar uit de bovenkant (dus uit het platte gedeelte) en dit bootst meer de bv na, dat spuit ook nooit rechtstreeks de keel in zoals bij de normale spenen. (Mijn eigen beredenatie overigens!) Kosten ook nog eens bijna niets (geloof 2 euro voor het flesje en 3,5 voor 2 spenen), dus dat is nog eens uit te proberen. Andere tips: niet opdringen om de afkeer niet groter te maken. (Lekker tegenstrijdig het volgende:) Wel incidenteel opdringen om tenminste te laten merken dat er iets uitkomt. Eventueel ranja / zoete diksap erin om het interessant te maken.
Tinka (13 maanden inmiddels) drinkt er inmiddels volop uit, het liefst tegen mij aan hangend! Drinken en mama is nog steeds onlosmakelijk met elkaar verbonden! Alleen ranja trouwens en kv weigert ze nog steeds. Ze krijgt alleen zo'n 50 ml. kv binnen via de pap smorgens. Dus nog steeds bv hier, smiddags 1 keer en tussen 23.00 en 8.00 nog een keer of 4.
pi_49950767
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 00:10 schreef Jelief het volgende:
Bix,Emma weigerde de fles idd, en nog wilzegeen gekolfde melk drinken. Ik denk nu dus dat hetlag aan de gekolfde melk en niet aan de fles. Wij hebben toen zo'n fles in de vorm van een borst gekocht. Helaas niet goed uit kunnen proberen omdat mijn moeder er een gaatje teveel in had gemaakt
cupvoeden is ook nog een optie. Emma dronk/ drinkt dus (na zes maanden) van alles uit de fles maar geen melk

BM,ik voelnu nog zelden een tsr, meestal alleen als ik een dag heb gewerkt en niet gekolfd of gevoed. Emma protesteert ook zelden,gaat hoogstens opnieuw aanhappen of vraagt om de andere borst.
Yot... nog zo'n chronische lastpak? Maf toch? Heb het ook wel eens met bv geprobeerd, bliefte ze ook niet uit fles! Ze boft dat ik thuisblijvende moeder ben!
Even domme vraag misschien... maar in hoeverre MOET een kind melk hebben? Ik heb zelf nl. ook een broertje dood aan melkproducten en neem ze ook nooit. Tinka vindt er ook geen lor aan (op de tiet na dan!), geen melk, pap mondjesmaat (en alleen van opvolgmelk overigens, nog geen gewone melk!) en toetjes blieft ze ook niet. Hoe zit het met chocomel en fristi enzo... zit hier voldoende melkproducten in om haar de benodigde stoffen te geven? Niet dat ik haar dat nu geef, maar is het een optie voor de toekomst? Wie weet dat? Ik wil nou ook weer niet eeuwig bv geven.
  donderdag 31 mei 2007 @ 08:45:35 #254
3011 E.T.
pi_49954311
Straks op sollicitatiegesprek.. Nog even bedenken hoe ik 't kolven ga inpakken
pi_49954763
succes ET.

mammietje je mag vanaf 1 jaar koemelk geven maar in fristi en chocomel zit veel suikers en andere dingen in. maar ooit in de toekomst zou je het kunnen proberen.

maar een kind moet wel melk hebben vanwege de ontwikkeling van de botten.
mama van 3 kids!
pi_49954816
In sojamelk zit toch ook zat calcium?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_49954895
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 09:10 schreef Jarno het volgende:
In sojamelk zit toch ook zat calcium?
ja als het goed is wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Popples op 31-05-2007 09:14:30 (woordje vergeten) ]
mama van 3 kids!
pi_49955072
oke een uit mijn nieuwe boek (eten voor de kleintjes).

kalk komt niet alleen voor in melk: peulvruchten, groene groenten, zuidvruchten, vis met graatje, sesampasta, sojaproducten, en gragen zijn allemaal voedingsmiddelen die relatief veel kal leveren.

ook staat erbij dat 400-500 milliliter per dag voldoende is overdrijven heeft geen zin.
mama van 3 kids!
pi_49955140
Kleintjes is een goed boek, gebruiken wij ook veel.

Ik zou ook niet snel melk geven 'omdat het nu eenmaal moet', af en toe melk is prima, maar er zijn mij toch net iets teveel aanwijzingen dat het allemaal niet nodig is.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_49955191
ja idd en op sojabasis is misschien wel veel beter.

heb hem gisteren binnengekregen en ben er al helemaal weg van. echt een super boek.
mama van 3 kids!
  donderdag 31 mei 2007 @ 09:26:02 #261
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49955236
Koemelk is lang niet zo goedvoor je als men laat denken. de calcium uit melk wordt slecht opgenomen door het lichaam en melk bevatminder calcium dan sommige groentes.
het is dus echt niet noodzakelijk om Tinka melk op te dringen zeker niet als ze nog bij jou drinkt. Emma krijgt wel melkproducten maar meer voor de lekker dan voor het 'gezonde'.
Hier nog een linkje dat ik vond met duidelijke informatie. Even klikken op calcium.
nee ik ben dus geen veganist
pi_49955544
Ik zou misschien nog liever koemelk geven dan soyamelk i.v.m. de fyto-oestrogenen die toch niet zo heel goed zijn voor mensen in de groei (en uit de groei ook niet trouwens).
Maar dan nog, melkprodukten zijn helemaal niet nodig bij een volwaardige voeding en chocomel en fristi kan dus prima voor het lekkere maar noodzakelijk is het niet
pi_49955858
maar als een kind geen melk lust en wel soja dan mag een kind toch wel een glaasje geven? dat kan toch geen kwaad?
mama van 3 kids!
pi_49956458
nee hoor, een glaasje kan geen kwaad maar als volledige melkvervanger is soya niet ideaal.
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:33:37 #265
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49957116
Anna had in het begin een beetje moeite met de fles, maar dat was vooral als ze mij zag. Bij het kdv was het in het begin ook lastig, omdat ze zo snel afgeleid was. Nu gaat het goed.

Uit mijn archief.
Met een vriendin ging ik naar de huishoudbeurs
Bij een informatiebalie:
Kan ik hier ergens kolven?
- Uhm.. wat bedoelt u?
Ik geef borstvoeding, maar mijn dochter is thuis. Nu wil ik hier graag kolven.
- Ja, dat kan op de 9 maanden beurs
Die is pas over een paar dagen???
- Daar is een kolfruimte.
Ja, maar die beurs is nu gesloten.
- O ja, ga maar naar de kinderopvang.

Daar bleek ik te kunnen kolven, op zich geschikte ruimte, maar wel een leidster die tussendoor 'even' wat weg kwam gooien. Tweede keer bij de ehbo gekolfd. Ging een stuk beter.
*OUD heilige*
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:39:58 #266
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49957317
over dat niet uit een fles drinken nog... Ik gooi tegenwoordig gekolfde melk maar gewoon weg, ik kolf nog maar zelden, alleen als Emma op een werkdag 's morgens niet wil drinken. Ik heb echt al van alles geprobeerd ze wil het zelfs niet drinken als ze ziet dat het gekolfd wordt en dan direct uit het flesje
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:43:46 #267
108648 cattie
lieve moeder
pi_49957448
YPPY, jij maakt wel wat mee he?! De wondere wereld van de kolfruimten.

Zal ik dan ook maar eens 2 anekdotes erbij doen?
Cursus, en in de pauzes moet ik telkens kolven.
Voor de eerste keer:
-Waar kan ik hier kolven?
-Wat?
-Kolven, melk voor de baby..
-(stilte) Oh, eeeh, nou, loop maar even mee.
Ik word geparkeerd in een werkkamer die leeg is. Onhandig, want geen water enzo, maar voldoet.
Later op de dag ga ik weer kolven en zie dat er ook een ander kolftasje staat, ik ben dus niet de enige.
De deur gaat opeens open:
-Oh, eeh, sorry, maar ik moet ook kolven
-(ik trui over mijn blote tiet trekkend) Tja, dat kan ik me voorstellen.
-Mag ik er bij?
-Euh, ja oke!
En zo heb ik samen gekolfd, een aparte ervaring!

Nummer 2:
Rechtbank Amsterdam, ik ben daar voor mijn werk. Ik zag het al helemaal voor me, tegen van die stoere mannen van de bodedienst uit gaan leggen wat ik moet doen. Maar toen ik vroeg waar de kolfruimte was, werd ik zonder blikken of blozen direct naar de kolf/ehbo ruimte gebracht! Prima ruimte, goed geregeld, echt een verademing.
(Al liep mijn zitting uit en moest ik halverwege aan de rechter vragen of hij de zitting wilde schorsen (pauze dus) omdat ik echt moest kolven. Gelukkig had hij er alle begrip voor.)
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:47:03 #268
144006 chacama
Ondernemend!
pi_49957551
Yppy die is goed. Ik zal er ook nog een uit het archief plukken...

Stadten in Eindhoven...
Bij het restaurant:
Kan ik hier misschien ergens kolven....?
Nee.
Ook niet op de toilleten misschien dan?
Nee, dan houdt u de wc te lang bezet!
Dus naar buiten.
En de MacD in. Daar gevraagd.
Ja, dat kan. Niet de meest hygische ruimte, maar u kunt wel even van het voorraadhok gebruik maken.
Kijk en dat is dan wel service. 10 minuten later stond ik weer buiten de deur en kreeg en kopje koffie, want zogende mama's moeten drinken was het credo van de (vrouwelijke) bedrijfsleider.
pi_49958388
owlet nee niet als volledige melkvervanger maar dan is fristi of chocomel ook iet goed.

zo he yppy jij maakt wat mee zeg.
cattie lijkt me echt raar om met iemand anders erbij te kolven.
chacama dat is nog eens service. wat lief van het kopje koffie.
mama van 3 kids!
pi_49958528
Wat een verhalen!
Samen kolven, grappig! Ook wel leuk eigenlijk.
Laatst was ik bij een vriendin. Zij heeft een dochtertje dat even oud is als Ronja maar ook een oudere dochter die mijn leeftijd heeft. Oudere dochter heeft een zoontje van twee dat nog aan de borst drinkt (godzijdank want hij heeft downsyndroom en eet verder eigenlijk zo goed als niets)
Volgen jullie het nog, deze soapachtige relaties?
Anyway, het was een heel aparte maar absoluut leuke ervaring om zo gezamelijk te zitten voeden.

Ik vind het best jammer dat er in mijn omgeving geen borstvoedings- /moedergroepen zijn. Althans, ik kan ze niet vinden en de borstvoedingsverenigingen hier houden alleen maar avonden voor zwangeren. Terwijl ik heel warme herinneringen heb aan de groepen die mijn moeder vroeger bezocht. Het zou prettig zijn om wat meer babycontacten te hebben zonder steeds te moeten verantwoorden waarom Ronja nog steeds aan de borst drinkt.
pi_49959414
Is er een CP van de VBN of een leidster van de LLL in je omgeving dan owlet? En zo ja, heb je al eens aangegeven dat je belangstelling hebt voor een voedende moeders-groep?

Ik weet dat CP's het vaak alleen doen als er belangstelling is (en die is al te peilen bij de informatieavonden soms). Vaak zijn die moedergroepen 'erbij' en niet standaard, want de informatieavonden zijn vaak al druk zat. Ligt er ook of er meerdere CP's zijn ergens en hoe georganiseerd alles is en of ze op andere manieren een druk leven hebben. Maar belangstelling aangeven is altijd goed, misschien dat er actie ondernomen kan worden.
pi_49959717
Ik heb het al aangegeven en als er meer belangstelling is hoor ik het.
Het kan geen kwaad natuurlijk om er weer eens achteraan te bellen
pi_49987296
Hmm... als ik jullie reacties zo lees, vraag ik me alleen maar meer af of melk wel zo nodig is. (Zeker de gewone koemelk heb ik niet zo'n hoge pet van op.) Volgens het CB MOET ze nog 300 ml. hebben. Het enige wat ik er met aandringen aan kv in krijg is tussen de 50 en 100 ml. smorgens. En dan de bv nog natuurlijk. Maar de bv begint me een beetje te nekken. Tinka drinkt nog steeds alleen slapend, dus smiddags en snachts nog minimaal 4 keer(tussen 23 en 8 uur). Dat begint een beetje slopend te worden. Heb inmiddels al 3 jaar geen normale nachtrust meer gehad omdat ik of zwanger was, of bv geef snachts. Nou heb ik (weer) het idee dat Tinka haar ritme wat verandert, met name snachts minder vaak en haar eigen kamertje is bijna klaar maar toch... Bewust afbouwen wil ik ook weer niet, maar ben er wel blij mee als ze straks niet of minder wil eerlijk gezegd.
Beetje verwarrend berichtje geloof ik. Zit er ook een beetje doorheen, bedtijd!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 06:52:31 #274
144006 chacama
Ondernemend!
pi_49989394
Niet verwarrend Mammietje. Heel logisch. Hopelijk heeft Tinka op d'r eigen kamertje straks snel door dat 's nachts slapen toch wel heel erg lekker is. En dan kom jij ook aan je rust toe.

Maud, heeft vanacht voor het eerst sinds tijden weer bij mij gelegen. Buikpijn en kramp waren de reden. Van 11 tot 12 heeft ze liggen piepen met hier en daar een pijnlijke uithaal. Maar om 12 uur was eindelijk alle lucht uit de darmen en viel ze snikkend in slaap. Daarna nog om half 3 gedronken en toen om 6 uur weer. En nu ligt ze lekker in de box te spelen en zit ik de admin te doen.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 08:25:25 #275
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49990102
Leuk die verhalen.

Snap het wel Mammietje, je wilt niet zelf stoppen, maar Tinka ervoor zou kiezen niet meer te willen, heb je daar geen problemen mee. Niet gek toch?

Zo'n bv groepje lijkt mij ook leuk en handig, maar hier zitten die ook niet.

Mijn eerste keer in het openbaar (op een terras) voeden. Ik was daar met een vriendin, en met Anna natuurlijk. Naast ons zat een groep verstandelijk gehandicapten. Ze waren op vakantie.

Wat doet die baby
- Ze drinkt melk.
Lust ze geen cola?
*OUD heilige*
  vrijdag 1 juni 2007 @ 09:10:46 #276
94046 PM-girl
pi_49990876
Yppy, je verhaal heeft me gisteren even herinnerd aan het feit dat het dus niet zomaar overal kon. Vanavond personeelsfeest dus maar even gebeld of ik kan kolven daar (nee niet golven, kolven - het is namelijk op een golfclub!). Het kon aldus de meneer aan de telefoon en elke ruimte was voorzien van stopcontact. Ben benieuwd (neem mijn handkolf ook maar mee voor het geval dat ik toch naar het toilet zal moeten....!)
*
pi_50010942
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 01:02 schreef Mammietje het volgende:
Hmm... als ik jullie reacties zo lees, vraag ik me alleen maar meer af of melk wel zo nodig is. (Zeker de gewone koemelk heb ik niet zo'n hoge pet van op.) Volgens het CB MOET ze nog 300 ml. hebben. Het enige wat ik er met aandringen aan kv in krijg is tussen de 50 en 100 ml. smorgens. En dan de bv nog natuurlijk. Maar de bv begint me een beetje te nekken.
Mammietje, die 300 ml. is zuivel, dus ook yoghurt, vla of kaas of zo.

Als je 2 borstvoedingen zou blijven geven, dan zou je verder kunnen volstaan met 1 keer kaas op brood, 1 bakje yoghurt/vla/kwark en 1 glaasje (karne)melk per dag. (zure melkprodukten zijn al wat voorverteerd en wat lichter verteerbaar dan gewone koemelk).
pi_50019755
Weet ik Nebelung. Helaas blieft madame ook geen toetjes of kaas. En voorlopig blijf ik ook wel bv geven hoor. En misschien verandert haar smaak ook nog wel in die tijd. Tegenwoordig kan je haar helemaal plat gooien met groente, maar dat was met Randy ook ooit zo en die vindt daar niets meer aan. Die vindt pap tegenwoordig weer lekker smorgens (dankzij het feit dat Tinka het ook krijgt ) dus die zit smorgens al geramd met 200 ml. Dus misschien gaat het met Tinka ook zo.
Ik zat gisteren toen ik het berichtje typte er ff doorheen, was wat emo. Eigenlijk gaat het wel prima zo, ondanks dat ik zelden een knappe nachtrust krijg. Maar ach, ze ligt nog naast me dus ze is zo gevoed. Eigenlijk praat ik ook nooit meer met iemand over mijn twijfels etc. omdat ik er alleen maar commentaar op krijg in mijn omgeving. (Familie, CB) Nu nog steeds bv? Nog steeds snachts? Laat haar toch huilen, etc. Lekker makkelijk, ik zie er tegenop om haar nachtenlang te laten janken van de dorst. Zeker als ze toch al niet genoeg melk producten krijgt. Goddank drinkt ze tegenwoordig ook ranja uit een flesje dus de angst van vocht tekort is weg en dat geeft al veel rust. Ze is niet meer volkomen afhankelijk van me.
Het is ook vreemd voor me om te 'beslissen' wanneer te stoppen. Het heeft zolang 'gemoeten' omdat ze niet uit fles dronk. Nu 'moet' het alleen nog maar omdat ze haar melkproducten moet hebben, maar ik vind het ook nog knus (voor 1.00 uur! ) Bij Randy hoefte ik die beslissing niet te maken omdat het spontaan stopte na 8 maanden omdat ik weer zwanger was. En ondanks dat ik me altijd tegen mijn omgeving moet verdedigen, ben ik er eigenlijk beretrots op dat ik al 13 maanden geef. Aan de andere kant ben ik lichamelijk nog steeds niet optimaal sinds de bevalling en bv vraagt natuurlijk ook een hoop energie en weerstand van je, zeker met die nachtvoedingen. Afijn... hoop 'dubbele' gevoelens dus.

Heb trouwens nooit hoeven kolven, maar als ik jullie verhalen zo lees (lurk hier vooral, tenzij ik mijn ei even kwijt moet zoals nu!) is het een gemis! Je beleeft nog eens wat als kolver!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:46:33 #279
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50030218
Mammietje, kan me het gevoel wel een beetje voorstellen. Maar, ik vind het super dat je nog steeds voed. En tuurlijk zou het fijn zijn als Tinka niet meer de hele nacht bij je zou drinken, maar aan de andere kant ligt ze wel bij je en is het makkelijk om d'r aan te leggen. Het is wat jezelf zegt. Het is een dubbel gevoel. Misschien komt het snel goed en wordt Tinka 's nachts steeds minder vaak wakker om te drinken.

En dat je trost mag zijn, staat natuurlijk als een paal boven water .

Hier begint het erop te lijken dat mijn bv terug aan het lopen is en ik heb de puf niet om het weer op pijl te brengen dmv kolven. Ben nu een week gestopt met kolven en dat bevalt me goed. Het lijkt er dus op dat Maud nu dus ook 's ochtends en 's avonds voor het slapen de fles gaat krijgen en de borst alleen als extraatje en als nacht-vulling. En ookal had ik ergens in mijn hoofd zitten dat ik met 6 maanden wel (allang) gestopt zou zijn, vind ik het ergens ook een beetje jammer. Het is zo'n speciaal gevoel om de bv te geven.
pi_50032160
Bij mij op school ook geen ruimte om te rustig te kolven.

Collega zat altijd in de kelder naast de verwarmingsketel.....En dat is echt een mega ding en daar is het echt takke heet....
Voordat ze die plek had gevonden zat ze in de gangkast, helaas kon die niet op slot...dus je raadt het al....opengedaan door kinderen..TADAAA

Goddank hoef ik nog heel lang niet te werken.....
pi_50034611
KP, hoe gaat het nu?
pi_50043232
Ik heb 6 maand erop zitten
En ik weet niet hoeveel meer, maar t goat zoast goat he met dat kolv'm.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_50045254
Thanks Chacama... wat begrip te krijgen is fijn. Maar jij zit er zelf ook wat dubbel in als ik het zo lees wat betreft de terugloop.

De gangkast!

Gefeliciteerd Mwana... een mijlpaal!
  zondag 3 juni 2007 @ 20:44:43 #284
94046 PM-girl
pi_50070580
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 21:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik heb 6 maand erop zitten
En ik weet niet hoeveel meer, maar t goat zoast goat he met dat kolv'm.

Hier ook weer alles wat rustiger, nog wel wat pijn door de spruw. Maar ik zit ook nog afbouwend aan de AB.
Van de week op de golfbaan gekolfd, toen ik het bij de bar vroeg, keken ze me heel raar aan. Waarschijnlijk verstonden ze 'kan ik hier golven?' - nogal rare vraag daar
Maar vervolgens werd ik netjes naar een directiekamer gebracht alwaar ik kon kolven!
*
  zondag 3 juni 2007 @ 21:28:46 #285
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50071918
Ik geloof dat ik mijn moeder zwaar beledigd heb door te zeggen dat ook na 9 maanden bv gezonder is. Ze wilde dat ik 'gewoon' zou stoppen met de bv om de medicijnen makkelijker op te kunnen hogen. Want Anna heeft meer aan een blije moeder.

Overigens denk ik dat de dosis niet verder omhoog kan, omdat ik er zelf erg slaperig van word. Is te gevaarlijk in de auto. Maar ik kreeg de kans niet dat te zeggen.
*OUD heilige*
pi_50072478
Mag je dan nog wel rijden YPPY? Vervelend dat je zoveel last van de bijwerkingen hebt.

Gefeliciteerd Mwana/Nune en nu aan de eerste hapjes?
pi_50082537
Lastig Yppy, zelfs in een doodnormale situatie is het vervelend als je niet de volledige steun van je omgeving hebt. Voor jou lijkt het me nog een tikje naarder.

Hopelijk ben je snel overal van af, PM!

Mwana, gefeliciteerd!
pi_50102497
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:14 schreef owlet het volgende:
KP, hoe gaat het nu?
Het gaat weer prima. Ze drinken onwijs goed. Floor slaat soms een voeding over, dan blijft ze gewoon slapen. Blijbaar heeft ze dan nog voldoende vd vorige voeding. Morgen naar de kinderarts voor controle, ben benieuwd....
pi_50105180
quote:
Op zondag 3 juni 2007 21:46 schreef poemojn het volgende:
Mag je dan nog wel rijden YPPY? Vervelend dat je zoveel last van de bijwerkingen hebt.

Gefeliciteerd Mwana/Nune en nu aan de eerste hapjes?
Ja, de eerste boze kokhalsfoto's zijn alweer gesignaleerd
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_50108010
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:58 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Het gaat weer prima. Ze drinken onwijs goed. Floor slaat soms een voeding over, dan blijft ze gewoon slapen. Blijbaar heeft ze dan nog voldoende vd vorige voeding. Morgen naar de kinderarts voor controle, ben benieuwd....
Dan gaat het van nu af aan echt alleen maar steeds leuker worden, dat weet ik zeker! ben je al op de hoogte van de curves die aangepast zijn aan kindjes die borstvoeding krijgen? je kan ze *hier* vinden. Altijd leuk om te zien hoe ze daar in passen, soms kan dat een heel ander (beter ) beeld geven.
pi_50111195
Fijn dat het zo goed gaat met Pien en Floor aan de borst Petje af hoor!

Ik vind dit toch zo grappig Zal vast een bekend plaatje zijn, maar toch
  dinsdag 5 juni 2007 @ 07:10:22 #292
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50116685
Wat leuk beefcake!
*OUD heilige*
  dinsdag 5 juni 2007 @ 09:46:25 #293
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50118729
Ha! Dat is een leuke foto!

KP, ik vind het super voor jullie dat de BV zo goed gaat! Het lijkt me een flinke klus, twee van die flensjes (op)voeden. Maar ach, dan is BV wrs juist handiger.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 09:54:04 #294
94046 PM-girl
pi_50118915
Ik kende hem wel, maar hij blijft leuk Beef!

Ik moest gisteren naar het CB en de vorige keer vond de arts dat de late voeding eraf moest. Maar gisteren vond (de ietwat verlegen en schuchtere) wvk het prima dat ik om tien uur nog voedde, het wordt immers zomer!
*
  dinsdag 5 juni 2007 @ 13:26:24 #295
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_50125263
En wat doe je daar dan mee? Tegenstrijdige adviezen, bedoel ik?

Ben nu 28wk6d zwanger en wil ook bv gaan geven, heb ook cursus gedaan, was erg interessant. Nu fijntjes hier lurken om te zien wat er gaat komen...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 13:32:59 #296
94046 PM-girl
pi_50125448
Ik had zelf al besloten wat ik wilde, dus dat deelde ik ook mee (de avondvoeding erin houden namelijk). Misschien kwam het ook door mijn vastberadenheid dat ze zo reageerde.

Met bv moet je gewoon je gevoel volgen en daarbij wel oog houden voor je kindje. Als je vindt dat iets nodig of niet nodig is en jij en je kind voelen je er goed bij, dan kies je dat. Althans zo doe ik dat nu. En als ik het niet meer weet of iedereen roept wat anders, dan bel ik de lactatiekundige, dat is mijn ogen een echte deskundige, itt de buurvrouw, oma en anderen in je omgeving.
*
pi_50126521
hahaha, die foto. Erg grappig !

De BV is ook een flinke klus, maar dat lijkt me met al die flesjes ook. Wellicht fysiek wat minder zwaar. Zolang het lukt (en ik het op kan brengen) gaan we gewoon door !

Lastig inderdaad al die tegenstrijdige adviezen, helaas niet alleen op BV gebied..
pi_50137742
Wauw, jij geeft een tweeling bv begrijp ik k_p?

Hier vandaag CB gedaan, we kregen complimenten omdat ze er zo blakend uitzag
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:05:33 #299
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50138661
Met bv (en eigenlijk alles wat over je kindje gaat) is het heel veel je eigen gevoel volgen. Hoor alles aan en filter uit al die adviezen dat wat past bij jou. Belangrijk is dat je weet wat belangrijk is bij bv. Lees je van te voren in op de sites in de openingspost, dan kom je goed beslagen ten ijs zeg maar. Ow en voor de eerste dagen; in principe is bijvoeding niet nodig,zeker in de eerste 24 uur niet! (bij Emma kwamen ze de eerste nacht op mijn vraag dat ze niet bij mij wilde drinken met een cupje kunstvoeding, jammer dat ik toen niet wist dat dat dus niet nodig was, ze hadden mij beter kunnen helpen met aanleggen oid)
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:25:20 #300
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50139434
Nou, Maud is het lekker niet eens met de fles . Oeps laat de oppas het maar niet horen. Die is vandaag dus mooi naar de zaak kunnen komen rijden om Maud bij me te laten drinken. Ze heeft dit al vanaf zondag. Gewoon niet die fles willen hebben. Wel willen drinken, maar zodra ze merkt dat het de fles is laat ze los kijkt heel boos en begint te krijsen. En dan is de borst alleen nog maar goed. Mijn productie is dus weer helemaal op pijl. Ze heeft dit gedrag al een paar keer eerder vertoond. En hoe meer ik er over denk, hoe meer ik neig naar 'sprong-gedrag'. Dus wie weet kan ik volgende week melden dat ze kruipt

Wat ik wel kan melden is dat Maud haar eerste tandje heeft. Een klein spits puntje dat heel mooi langs mijn borst krast als ze drinkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')