abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49770817
kapitein_pannekoek, welkom in dit topic! Goed van je dat je je flensjes zelf voedt, ik kan me voorstellen dat je dat een beetje wil organiseren. Om de drie uur voeden is echt geen overbodige luxe bij zulke kleine babietjes. Ik heb geen tips voor je, maar als jij vindt dat het advies van de kraamverzorgster niet voor jullie werkt, dan hoef je je daar echt niet aan te houden. Succes met de voedingen en met je moeheid
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 25 mei 2007 @ 19:02:28 #202
108648 cattie
lieve moeder
pi_49771950
KP, wat goed dat je borstvoeding geeft. Ik kan me goed voorstellen dat met een tweeling voeden op verzoek heel lastig is. Zelf heb ik geen ervaring met een ritme, maar ik weet dat Sjak er erg veel goede ervaringen mee heeft. Ze leest hier nauwelijks meer mee, maar je zou haar kunnen pm-en (die leest ze volgens mij wel).
  vrijdag 25 mei 2007 @ 19:58:43 #203
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49773629
Welkom hier k_p. Echt goed dat je dubbel bv geeft. Om de 3 uur lijkt me geen overbodige luxe, zeker niet als dat in het ziekenhuis goed ging. Onthoudt dat jij de moeder bent en dat jij beslist, niet de kraamhulp.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 25 mei 2007 @ 20:41:09 #204
144006 chacama
Ondernemend!
pi_49774884
Welkom KP. Super dat je die 2 bv geeft. En net als de rest sluit ik me aan bij het om de 3 uur (tenzij ze zelf eerder willen). En als jij gek wordt van je kraam, bel de organisatie en vraag een ander. Je kraamdagen horen leuk te zijn en geen ergenis van dit soort acties.

PM dikke . Ik hoop dat je er snel vanaf bent.

Ik ben begonnen met voorzichtig af te bouwen. Ik kolf 's middags nog maar 120 ml (was 180) en breng ik volgende week terug naar 60. En dan de week erop kolf ik niet meer 's middags. Over dag krijgt Maud dan volledige KV en de ochtend en avond drinkt ze dan nog bij mij. Dan om 23.00 uur een fles en evt. in de nacht nog bv. Hopelijk kunnen we dan na volgende week ook met de bijvoeding beginnen. As. woensdag heb ik daar een afspraak voor staan bij de dietiste.
pi_49777208
Ha KP, wat goed meis, dat je borstvoeding aan je flensjes geeft.

Misschien ken je deze al, maar er is een mailinglist voor tweelingmoeders die borstvoeding geven: http://groups.yahoo.com/group/bv2ling/ . Misschien heb je er wat aan.

Als je je zo ergert aan die kraam, dan zou ik vragen om een andere. Of althans, aan je vriend vragen om dat te doen eigenlijk. Jij moet in bed en rust hebben!! Niet stressen hoor, als het niet werkt zoals zij dat wil, dan moet je dat niet doen. Hou vast aan wat jij wil en wat je denkt dat je flensjes willen. (nachtvoedingen overslaan mag in elk geval niet aan de orde zijn, daar zijn ze te jong en te klein voor) . Veel liefs voor jou en je flensjes
Variety is the spice of life
  zaterdag 26 mei 2007 @ 00:37:03 #206
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_49782250
*Breekt even in een topic waar ze niets te zoeken heeft, maar wil even de moeder van Pien en Floor een hart onder riem steken*

Als je nu al het gevoel hebt dat de kraamverzorgster (-draak) jouw niet volgt in je wensen omtrent schema, danwel voeden op verzoek, zou ik me echt gaan afsluiten voor adviezen van haar. Gek wordt je van iemand wie, als je je toch al niet op je stabielst voelt, niet naar je luistert.
Ik kan kan mijn ervaringen niet staven met wetenschappelijk onderzoek, maar wij waren erg gecharmeerd aan het vasthouden van een schema (zoals ze dat idd in het ziekenhuis deden). Onze kraamverzorgster bleef echter maar aandringen op voeden op verzoek. Heel vervelend zo iemand. Doen wat je zelf goed dunkt, dat is altijd goed.
En het overslaan van nachtvoedingen? Hoe komt ze erbij? Ze zijn nog veel te klein, moeten nog groeien en daar komt nog bij dat de bloedsuikerspiegel niet zo'n val mag maken als je zo klein bent. Tsssss Kraamdraak!
  zaterdag 26 mei 2007 @ 10:21:42 #207
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_49786101
Tobias was een stuk lichter toen hij mee naar huis kwam en hij mocht absoluut geen nachtvoeding overslaan! Heb je een schema meegekregen van het zh waar je je aan moet/kan houden? Dan zou ik dat gewoon lekker doen en tegen je kraam zeggen dat je het op de zh-manier wilt doen. Dat ging goed, dus waarom alles omgooien?
Tobias kreeg later wel voeding op verzoek, maar met 2 mooie dames tegelijk lijkt het me veel makkelijker om voorlopig op schema te blijven voeden hoor! Straks lopen hun schema's hardstikke doorelkaar, dan ben je helemaal de hele dag bezig met voeden! Volg je (moeder)gevoel hoor, dat is je beste leidraad!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_49833822
Tot mijn spijt is de borstvoeding hier een aflopende zaak aan het worden. Merlijn heeft steeds vaker na een voeding dorst of geeft aan dat het op is. Ik heb het gevoel dat hij niet optimaal drinkt en alleen wil drinken voor de fun en de lekker. Was laatst toen Merlijn nieuwe kiezen kreeg en niet kon wachten mijn TSR slecht, nu laat hij veel te vaak los en wilt dan de andere borst. Ik ben het gewissel af en toe zo zat geweest dat hij als hij het mij iets te vaak deed, hij gewoon geen borst meer kreeg. Heb meer het idee dat hij niet voor het drinken gaat en dus bewust hou ik hem steeds vaker van de borst. Als hij drinkt is het nog niet droog, maar schijnbaar niet genoeg. Toch vind ik het spijtig dat hij misschien binnenkort van de borst af is. Ach ja, *zucht* .
  zondag 27 mei 2007 @ 22:29:58 #209
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49834742
Randa
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_49843753
Misschien ben je al zwanger Randa
pi_49843822
quote:
Op maandag 28 mei 2007 07:58 schreef beefcake het volgende:
Misschien ben je al zwanger Randa
Weet je dat ik dat echt regelmatig denk. Heb ook al heel internet afgestruint om informatie over zwangerschap en borstvoeding te vinden aangezien ik bij de yahoogroep geweigerd ben. Nu zoek ik echt informatie vanaf wanneer ik vermindering kan verwachten tijdens een zwangerschap.
Of er is een menstruatie in aantocht maar aangezien het al even zo gaat, geloof ik dat ook niet. Daarom zoek ik het probleem deels bij Merlijn zelf en mijn weigeren af en toe als ik de fratsen van Merlijn zat ben.
  maandag 28 mei 2007 @ 10:24:15 #212
94046 PM-girl
pi_49844754
Dat dacht ik ook stiekem, maar ik sprak het niet uit!
*
pi_49847601
Spannend Randa! Het moet raar zijn om te stoppen, maar ik hoop toch dat het bij ons ook zo geleidelijk mag gaan. Een beetje initiatief vanuit het kind, een beetje initiatief vanuit de moeder.
pi_49848303
Randa, dat van die tsr herken ik! Dat is hier ook een tijdje gedoe geweest. Ik heb toen wel syntonicon gebruikt, maar het was vooral een psychologisch gebeuren volgens mij. 't Ging vanzelf weer over. Meisjeklein hier wil tegenwoordig vooral de linkerborst, de rechterborst drinkt ze heel kort aan. Wisselen doe ik al heel lang niet meer, op is op

Mijn 1e gedachte was ook 'die is zwanger' trouwens

Raar dat je geweigerd bent op die lijst, zou dat niet een fout zijn of zo?

Trouwens, bij sommige vrouwen loopt het vrij vlot terug bij zwangerschap, bij anderen tijdelijk terug en dan pikt het weer op, of soms is het meteen of later in de zwangerschap een aflopende zaak. Of geen aflopende zaak, dat kan ook . Geen pijl op te trekken, volgens mij.

Anyway ( ), ik weet niet hoe je engels is, maar hier ook meer over voeden tijdens zwangerschap: http://nursingtwo.kellymom.com/faq/index.html
pi_49848673
Grappig dat iedereen denkt dat ik zwanger zou kunnen zijn. Heb ook al in het tweede streepjes topic geschreven, ben ook goed misselijk trekt alleen maar bij met een pepermuntje. Maar ja, morgen kan ik testen kopen en dan maar een ochtend uittrekken om te testen. Weet ik meer. Het klinkt ook zo grappig, maar eigenlijk ook raar als Merlijn zegt "op".
pi_49878613
Dus toch
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:58:04 #217
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49878620
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:58:36 #218
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49878633
Oeh, gefeliciteerd, Randa!!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:59:37 #219
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49878664
Hier ook nog gefeliciteerd, wat leuk.
*OUD heilige*
pi_49878983
Randa gefeliciteerd
mama van 3 kids!
pi_49879678
Wat leuk! Gefeliciteerd!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:45:38 #222
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49879932
Ooh wat leuk! FIjne zwangerschap gewenst Randa, fijne reden ook voor teruglopende bv
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_49880112
Randa wat leuk, gefeliciteerd!
pi_49880266
De test gng zo snel naar twee streepjes, ik schrok er echt van. Wel fijn om te weten waar die terugloop vandaan komt, kon me voor de verloskundige wel niet meer herinneren wanneer het minder werd. Anders kon ze dat meenemen in hoe lang ik dan in verwachting zou kunnen zijn, daar heb ik dus geen idee van.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:07:35 #225
94046 PM-girl
pi_49880751
Waaah, Randa, dus toch!
Gefeliciteerd!!
*
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:30:42 #226
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49881671
Gefeliciteerd Randa!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_49881869
Hahaha, leuk! Gefeliciteerd

Ik ben 'Mothering your nursing toddler' aan het lezen. Volgens mij ken jij die ook toch? Staat een heel hoofdstuk in over nursing during pregnancy en toen moest ik aan je denken en toen ging ik hier checken en voila
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:05:34 #228
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_49883105
Van harte gefeliciteerd Randa Wat een ontzettend leuk nieuws! Geniet er van!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:14:12 #229
144006 chacama
Ondernemend!
pi_49883417
Randa gefeliciteerd een brusje voor Merlijn.
pi_49885953
Haha had ik toch gelijk
Gefeliciteerd Randa (en Magneet)!
pi_49898392
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:34 schreef nebelung het volgende:
Ik ben 'Mothering your nursing toddler' aan het lezen. Volgens mij ken jij die ook toch? Staat een heel hoofdstuk in over nursing during pregnancy en toen moest ik aan je denken en toen ging ik hier checken en voila
Het boek heb ik ook, maar is mij net wat te langdradig. Zal er toch maar weer eens in gaan duiken.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 20:33:26 #232
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_49902703
Randa, gefeliciteerd!

Ik heb daarnet even mijn BV-lade in de vriezer opgeruimd.. Even alles op datum gezet zodat het oudste eerst op kan.
D'r zit een beetje veel in (hele lade van de vriezer vol met VIA-bekers, groot en klein, en ijsblokjes). Maar eens wat meer opmaken en minder proberen te kolven..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 20:37:21 #233
108648 cattie
lieve moeder
pi_49902887
Randa, gefeliciteerd!
ET, lekker toch, zoveel voorraad? Je weet nooit wanneer het nog eens van pas komt.
pi_49924286
Iemand hier tips voor het aanschaffen van eerste voedingsbh's??
pi_49924473
Een maat groter dan de beha's die je nou draagt. En niet teveel kopen vooraf, je kan pas goed weten hoe die zit als je bevallen bent. Ze kunnen nogal prijzig zijn namelijk. Na de bevalling stuur je dan iemand naar de winkel voor nog een stel

Minstens drie is handig: 1 aan, 1 in de was, 1 in de kast.

Ik ben zelf dol op Anita beha's. Totaal franjeloos en ongeinspireerd, maar ze zitten geweldig.

PS: en sla Hema-hemdjes in
pi_49924619
Nog een maat groter ik ben al van 75C naar 80E (ok dat was ik eigenlijk na 3 maanden zwangerschap al )

Ok, en waar koop je anita bh's dan? franjeloos en ongeinspireerd, maar geweldig zittend, klinkt wel als mijn soort bh's

Hihi die hema hempjes had ik hier vaker gelezen. ik zal eens gaan kijken daar. Vooralsnog heb ik 3 prenatal zwangerschaps hempjes die ook prima naar beneden te trekken zijn.
pi_49924838
Die hemdjes van de hema zijn van tricot meen ik, heel erg rekbaar. Je hebt ze in verschillende kleuren en ook met verschillende bandjes meen ik. Ik heb van die spagettibandjes. Je kan ze overal onder dragen, ze zijn handig met discreet voeden en ook ben je bedekt als het koud is (je trekt ze zo naar benee).

Anita's heb ik gekocht bij eh.. een lingeriezaak. Honkemoller of zoiets. Anita heeft in elk geval zeker grote maten ook. http://www.anita.com/

(ps, ze zijn wel duur hoor . Maar aan de andere kant loop ik er nu al anderhalf jaar mee rond en ze zien er nog uit als nieuw)
pi_49925275
Zouden kindjes zelf kunnen bepalen of de melk toeschiet of dat het gewoon bij 'tutteren' blijft.
Soms duurt dat echt lang bij mij, of komt het helemaal niet, maar Fons blijft dan rustig door 'drinken'.
Dus hij maakt zich niet kwaad zoals je soms hoort.
pi_49925529
Ik vind duur niet zo'n probleem als ze dan ook echt goed zijn. Maar even op zoek naar een goede lingeriezaak die ook kan helpen met de maat dan.

Iemand tips voor een goede lingeriewinkel in den haag die voedingsbh's verkoopt??
pi_49925569
Dan is ie even tevree met 'tutteren' denk ik. Gewoon een relaxed menneke, volgens mij.

Hard werken hoor, om die toeschietreflex op te wekken (heus!)
pi_49925756
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:43 schreef nebelung het volgende:
Dan is ie even tevree met 'tutteren' denk ik. Gewoon een relaxed menneke, volgens mij.

Hard werken hoor, om die toeschietreflex op te wekken (heus!)
Maar het kan niet zijn dat hij dat zelf doet, omdat hij eigenlijk niet echt honger heeft bijvoorbeeld?
Ik heb namelijk de neiging om het af te koppelen dan, vooral als ik in het openbaar aan het voeden ben...
Maar moest hij dan eigenlijk echt honger hebben en het komt gewoon niet meteen, lijkt me dat ook zo stom.
pi_49926080
Ja da's lastig. Ik heb ook zo'n tijd gehad, dat de tsr maar niet snel wilde komen. Ik werd er dan helemaal iebelig van.

Op zich wekt de baby/ het kind zelf de tsr op door de borst te 'melken', dus door te zuigen en ook door de tong te bewegen. Door de oxytocine die dan vrij komt, ontstaat de toeschietreflex die de melk door de kanaaltjes naar de tepel stuwt. Als een kind dat halfslachtig doet, dan kan het even duren. Als moeder heb je er zelf 'invloed' op door in elk geval ontspannen te zijn en de melk er uit te 'denken' als het niet lukt (door stress, pijn en kou bij de moeder wil het ook wel eens niet).

Als ik jouw verhaal zo lees, zou ik hem afkoppelen. Als hij dan echt honger heeft zal hij zich wel laten horen meteen, denk ik. Zo deed ik het wel en zeker in het openbaar, want door mijn iebeligheid lukte het dan helemaal niet. Je kan altijd nog een rustig plekje zoeken eventueel en dat het dan wel lukt misschien.
pi_49926598
Ja, meestal doe ik het wel zo, en drinkt hij dan later wel. Alleen voel ik me zo voor paal staan als ik een paar keer na mekaar de boel vrij moet maken.
Als ik mijn shirt weer naar beneden doe gaat hij soms ineens aan mn kleren trekken en met zijn mond open uitgehongerd doen...
pi_49926782
wie van de borst(m)voeders had er hier ook weer ervaring met moeilijk uit de fles drinkende kindjes, en had toen baat bij een bijzonder soort speen? ik kan 't zo gauw niet vinden, dus vraag ik het even zowel hier als in het flesvoedingstopic. een collega van me heeft een fervent flesweigeraarster en heeft al van alles geprobeerd. maar nog niet een andere speen. ik dacht hier ooit eens tips op dat gebied langs te hebben zien komen. jelief, was jij dat? of ET, YPPY? of Karin? nou ja, alle tips zijn dus welkom.
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:33:56 #245
3011 E.T.
pi_49927379
Tommee Tippee heeft een nieuw soort fles met speen. Heet iets van 'naturals' oid.
op het BV-forum zijn er diverse goede ervaringen mee en ook Quinten van Beefcake heeft deze volgens mij.

En verder bij flesweigeraars.. alle trucs een paar dagen volhouden. Wie weet eens een dental-speen proberen, of met nopjes (je hebt zo veel soorten tegenwoordig). Koud, warm, lauw.. alu-folie om de fles.. Tis waardeloos iig als je kindje geen fles wil drinken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_49928071
Hier ook een flesweigeraar maar geen tips, behalve uit een beker laten drinken, maar misschien is dat kindje daar nog te jong voor?
pi_49928134
ze is 4 maanden nu.

alufolie om de fles? die had ik nog nooit gehoord. maar bedankt voor de tips, ik zal ze doorgeven. en wie nog meer weet: graag!
  woensdag 30 mei 2007 @ 16:02:34 #248
3011 E.T.
pi_49930467
Alu-folie knispert en kraakt en leidt daardoor de aandacht van het drinken af
pi_49930599
Quinten heeft inderdaad de Tommee Tippee, van de Avent spenen werd hij ronduit hysterisch Verder hebben we niets geprobeerd dus, want die TT spenen waren voor hem al goed. De speen is van veel zachter siliconen-spul gemaakt dan Avent en hij is veel breder. Quinten is nu trouwens zo gewend om uit een fles te drinken, dat hij laatst een Avent speen ook zonder problemen aannam
  woensdag 30 mei 2007 @ 23:57:28 #250
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_49949968
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:35 schreef Bass-Miss het volgende:
Zouden kindjes zelf kunnen bepalen of de melk toeschiet of dat het gewoon bij 'tutteren' blijft.
Soms duurt dat echt lang bij mij, of komt het helemaal niet, maar Fons blijft dan rustig door 'drinken'.
Dus hij maakt zich niet kwaad zoals je soms hoort.
Kan het ook zijn dat de melk wel toeschiet, maar dat je de melk niet altijd even goed voelt toeschieten?
Als je hem op zo'n moment afkoppelt, loopt er dan melk uit z'n mond?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')