quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:29 schreef E.T. het volgende:
hmz.. weer een gevoelige plek![]()
Weer aan de linkerbuitenonderkant. Precies een rotplek omdat ik daar heel moeilijk mee kan masseren met kolven en voeden.
En Tijn is ook niet in de buurt om het weg te drinken nu.. Ik dacht toch echt dat ik daarnet alles helemaal leeg had gekolfd, nog een keer extra de linkerkant gedaan met syntocinon in de hoop dat alles dan echt helemaal leeg zou zijn, maar blijkbaar toch niet dus![]()
Iemand nog tips? hoe te handelen? wat te doen?
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:35 schreef PM-girl het volgende:
ET, warmtecompres erop? Of als je dat niet hebt een doek gedompeld in heet water?
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:06 schreef E.T. het volgende:
moet dat de hele tijd, of alleen vlak voor het kolven/voeden?
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:08 schreef Lois het volgende:
Wat ik meestal deed ET en met succes was onder de warme douche gaan staan. Douche op de plek richten en zo warm mogelijk laten worden. Dan masseren richting de tepel zodat de verstopping soepeler werd. Evt. daarna gelijk nog kolven om het helemaal leeg te krijgen. Meestal had ik het meeste eral uit geduwd onder de douche.
klinkt alsof je er ervaring mee hebtquote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:33 schreef Jarno het volgende:
Niet je flessenwarmer ontkalken met dat groene ontkalkspul trouwens. Of je moet al een groene flessenwarmer hebben ofzo..
Mooi groen is niet lelijk zeg maar.quote:
PM ik warmde eerst de melk op en deed daarna de biobim erbij, lepeltje voor lepeltje tot het dik genoeg was. Ik merkte wel dat het vrij snel weer dun werd dus meteen voeren is wel handig.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:26 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb zelf ook meteen een vraagje. Ik wil toch een keer Biobim geven. Dit kan met bv aangemaakt worden. Maar maak je dan eerst de bv warm en dan de pap erbij, of andersom? Vraag me trouwens af of het wel door de speen gaat...
(en hoe krijg je in vredesnaam zo'n flessenwarmer schoon van binnen, al die bruine aanslag, brrr)
mwoah..quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:12 schreef Lois het volgende:
Hoe gaat het met de verstopping ET?
Een lepeltje!quote:Op zondag 6 mei 2007 12:44 schreef PM-girl het volgende:
Wat voor speen is handig bij borstvoeding met Biobim? Nr. 4 werkt niet in ieder geval.
Terwijl op het podium het barst van de lichtflitsen, donder en bliksem, en ik dacht dat het onmogelijk zou zijn een TSR te krijgenquote:Op zondag 6 mei 2007 21:45 schreef E.T. het volgende:
In het kader van 'de meeste gekke plek om te kolven' voeg ik toe
- tijdens de voorstelling van The Wiz in het Beatrix Theater in Utrecht
Ze zat tussen "eigen" mensen, oa lekker beschut achter mijn brede rugquote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:48 schreef PM-girl het volgende:
ET!Wat deden je buren? Of was je omringd door je eigen gezelschap?
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:29 schreef PM-girl het volgende:
(knip)... Wel wat beschadigde tepels... (knip)
Klemtoon enzo he!quote:
Aldus Gonneke van Veldhuizenquote:Men heeft goede resultaten gezien bij terugkerende verstoppingen met het
dagelijks gebruik van lecithine (voedingssupplement). Lecithine wordt in de
voedingsmiddelen industrie gebruikt als emulgator, dat wil zeggen dat het
klontering van eiwitten tegengaat, de boel als het ware soepel en vloeibaar
houdt.
quote:If a blocked duct has not settled within 48 hours (unusual), therapeutic ultrasound often works. This can be arranged at a neighbourhood physiotherapy office or sports medicine clinic. Many ultrasound therapists are not aware of this use for ultrasound. The dose is:
2 watts/cm², continuous, for five minutes to the affected area, once daily for up to two doses.
If two treatments on two consecutive days have not worked, there is no point in continuing with ultrasound. Get the blocked duct re-evaluated at the clinic or by your own physician. Usually, however, if ultrasound is going to work, one treatment is all that is needed. Ultrasound also seems to prevent recurrent blocked ducts that always occur in the same part of the breast. Lecithin, one capsule (1200 mg) 3 or 4 times a day also seems to prevent recurrent blocked ducts, at least in some mothers.
Bedoel je nu of op het werk? Nu kolf ik zo min mogelijk, nu het voeden weer lukt. Alleen als ik het idee heb dat ik volloop, kolf ik af om nieuwe ellende te voorkomen.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:13 schreef nebelung het volgende:
PM-Girl, zou wat zijn als je werkgever daar wat mee kon. Kolf je overigens nog en zo ja, je hebt hem toch niet nog steeds op het hoogst staan dan he? * streng kijkt*
Heerlijk dat het zo gaat!quote:Hier gaat alles nog steeds z'n gangetje qua borstvoeding. Het wordt allemaal op een geleidelijke manier wat minder (daar twijfelde ik wel eens aan of dat zou gebeuren, want ook al at ze als een bootwerker, die voedingen werden er niet minder om. Maar nou gebeurd het inderdaad dus toch).
Ik ben blij hoe dat gaat. Overdag drinkt ze niet zo heel veel meer, alleen 's ochtends bij wakker worden en voor haar slaapje. 's Avonds voor het slapen gaan nog en een keertje 's nachts.
Ik voed rond 7:00-11:00-15:00-19:00-22:00 uur (sommige dagen totaal anders maargoed). Als ik werk, kolf ik de voeding van 11 en 15 uur en voed ik gewoon om 19uur weer. Ik reis niet zover gelukkig.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:23 schreef nebelung het volgende:
Is dat dan 2 keer of kolf je 1 keer op het werk en dan gewoon weer thuis (uitgaand van 8 uur werken of moet je nog reizen)?). Knap hoor, hoe je het allemaal doet! Zeker met die ellende van de laatste tijd!
De day after is het weer gewoon werken hequote:Bijna anderhalf. Ongelooflijk hoe snel dat gaat.
En ze loopt me nu keihard te roepen, dus ik ga maar weer![]()
Ok, dat was mijn idee ook maar nu eerst maar iom de lactatiekundige.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:33 schreef nebelung het volgende:
Keihard, ik moet de hele dag achter d'r aanrennen
Rond 9 maanden is het zo dat je borsten en je produktie behoorlijk stabiliseren. Zo rond die tijd kunnen ze heel veel aan en zou je kunnen proberen 1 keer te kolven misschien. Moet wel lukken, maar gezien je gevoeligheid voor bo's zou ik dat rustig aan doen.
En nu echt weg, ze breekt de boel af
Ik vind beide niet echt reclame vóór borstvoeding, eigenlijk. De tweede column is juist precies de reden dat er zo vaak gesproken wordt over bv-maffia. Erg jammer.quote:Op zondag 13 mei 2007 13:27 schreef PM-girl het volgende:
Las overigens gisteren een openbare brief aan Aukje en Marieke van Ginneken op borstvoeding.com, wilde hem even hier linken. Niet omdat ik het er nu helemaal mee eens ben, maar het lezen waard (ook de onderbouwing!)
Ja joh, toen de kogel eenmaal door de kerk was, was ik binnen een week gestopt. Daarna nog even de nasleep van een dreigend abces, maar ik heb alweer weken lege tietjes.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:51 schreef owlet het volgende:
Moonah, ben je nu helemaal afgebouwd?
Fijn!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:10 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ja joh, toen de kogel eenmaal door de kerk was, was ik binnen een week gestopt. Daarna nog even de nasleep van een dreigend abces, maar ik heb alweer weken lege tietjes.
Laatst zat ik met Thies in bad en toen legde ik hem even aan, gewoon om te kijken hoe hij zou reageren. Hij vond het maar raar, dat ding in zijn mond...Het voelde voor mijzelf trouwens ook onwerkelijk.
Maar goed, hier schrik je alleen maar mensen mee af natuurlijk, zo'n toon. Leuke column misschien voor de incrowd, maar als kersverse (of toekomstige) moeder schrik je hier enorm van. Wat wel nodig is, en dat ben ik met je eens, is meer positieve reclame.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:22 schreef PM-girl het volgende:
Er is zoveel niet bekend en verkeerd bekend rondom bv. Dat zou ik zo graag veranderd zien.
Ik slik die toon irl ook eigenlijk altijd in, die voorlichting is immers niet aan mij. (ik ben dan net zo goed een van de buurvrouwen/collega's/kennissen met goed advies).quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar goed, hier schrik je alleen maar mensen mee af natuurlijk, zo'n toon. Leuke column misschien voor de incrowd, maar als kersverse (of toekomstige) moeder schrik je hier enorm van. Wat wel nodig is, en dat ben ik met je eens, is meer positieve reclame.
Touchéquote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:44 schreef Jarno het volgende:
Mja goed, maar sec gezien is er voor bevallen geen alternatief.. En dat je kind een peuter wordt, is ook redelijk onontkombaar. Maar (voor veel mensen) is bv gewoon heel moeilijk doen terwijl er een alternatief (kv) is. Niet dat ik dat vind he, maar zo denken mensen gewoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |