Bron vermelding staat erbij, het is een pasage uit het boek.....quote:Op zaterdag 5 mei 2007 17:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, maar dat kan ik zonder bronvermelding niet bepalen.
Je kunt iedere keer proberen de Duitsers gelijk te stellen met de Turken en de joden met de armenen, maar dat niets af aan de waarheid. De hele situatie is geenszins vergelijkbaar aangezien de joden niet uit waren op Duits grond en geen massale slachtingen verrichten onder de Duitsers.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 17:45 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Jij leest alleen datgene wat je wilt lezen volgens mj... heel jammer.... als je ff goed gelezen had, was je duidelijk geworden dat doden wel erg zijn, maar dat de Turkse doden in deze kwestie niet relevant zijn net zoals de Duitse doden niet relevant zijn in de Joodse genocide verhalen.....
Staat in 1 van die vorige topics. Waar overigens een stuk of 25x een bron van jou wordt gevraagd.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 17:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Ik meen mij te herinneren dat de armenen wegliepen uit dat onderzoek.
[..]
Bij historici hebben ze m al hoor. En de praktijk wijst wel uit (zie vorige topics nog maar eens) dat de Turkse kant via de politiek alsnog hun gelijk proberen te halen.quote:Dat ben ik met je eens. De waarheid ligt op dit moment bij de Turken aangezien de armenen hun gelijk niet bij historici kunnen halen en het dus bij politici proberen.
Het Westen, Rusland en Australië. Toevallig ook de landen die tijdens de 1e WO de zieke man van Europa een bezoekje brachten.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 17:26 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp doel je erop dat de genocide wordt aangewakkerd door het Westen voor eigen gewin?
Dat heb ik ook nergens beweerd.quote:Ookal zal dit zo zijn doet het niets af aan het aantal slachtoffers die gevallen zijn.
Duitsers zijn een oorlog begonnen - Turken zijn een oorlog begonnenquote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Je kunt iedere keer proberen de Duitsers gelijk te stellen met de Turken en de joden met de armenen, maar dat niets af aan de waarheid. De hele situatie is geenszins vergelijkbaar aangezien de joden niet uit waren op Duits grond en geen massale slachtingen verrichten onder de Duitsers.
Het is niet voor niets dat ik je het advies geef om je eens te verdiepen in de geschiedenis.
Nee, het is toch minder goed te vergelijken, denk ik.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:07 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Duitsers zijn een oorlog begonnen - Turken zijn een oorlog begonnen
Duitsers wilden uitbreiding (Lebensraum) - Turken wilden uitbreiding (Pan-Turkisme)
Duitsers zochten een zondebok - Turken zochten een zondebok
Een redelijke vergelijking al zeg ik het zelf...
Sinds wanneer is dit een boek?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:01 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Bron vermelding staat erbij, het is een pasage uit het boek.....
Ik vind de opmerkingen dat aan die foto's niets ontleend kan worden anders een behoorlijke weerlegging. Ook het feit dat de getoonde telegrammen niets zeggen over een opdracht tot uitroeiing vind ik een behoorlijke weerlegging.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 17:53 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Ik maak geen analyse op basis van een persoonlijk betoog of belichting.
Heb het stuk gelezen en als ik deze voordat ik me hiermee ging bezighouden had gelezen dan was het voor mij misschien allemaal wel klaar geweest, maar nu lees ik geen enkel argument dat iets weerlegd, alleen blabla wat iets probeert te weerleggen.
'Opvallend' dat je dit soort weetje wel kent, maar niets maar dan ook niets over de Turkse geschiedenis weet.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:00 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat het moslim-zijn hiermee te maken heeft. Alleen het feit dat er Armenen die moslim waren niet hoefden te "verhuizen".
Mij op de kast jagen? Ben je hier nieuw ofzo? Ik vermaak me met de onkunde en gebrek aan kennis van enkele users hier. Het amuseert mij om ze te zien kronkelen in alle hoeken.quote:Ik heb niet gestelt dat er geen Armeense rebellen zijn geweest, wil ze misschien geen rebellen noemen, dat is iets heel anders. Ik weet zeker dat ze een Groot-Armenie wilden hebben, zeggen ze zelf, dus daar is geen twijfel over mogelijk. Het Ottomaanse Rijk was al grotendeels opgedeel door hun eigen toedoen, de oorlog was hun "redding" dacht men.
Haha, wat jij wilt, zolang ik je nog steeds de kast op jaag met mijn zogenaamde non-kennis zit het volgens mij nog steeds wel goed ermee... haha
Jij zou historicus moeten worden. Er zijn er hier om minder historicus geworden. Het copy/pasten en klakkeloos overnemen van 1 kant van een verhaal heb je immers al onder de knie.quote:Ik heb nog steeds geen ontkrachting gezien van de door jou genoemde gaten, alleen non-reacties als waar is de bron, wie zegt me dat het geen Turken zijn etc.... is niet ontkrachten is een illusie in stand proberen te houden...
Lieverd, elk land is voortdurend bezig om zoveel mogelijk macht te krijgen. Hoe kan het ook anders wanneer je een beperkt aantal materiële zaken hebt, die begerensvol worden achterna gezeten door een enorme hoeveelheid mensen?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:07 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Duitsers wilden uitbreiding (Lebensraum) - Turken wilden uitbreiding (Pan-Turkisme)
Een redelijke vergelijking al zeg ik het zelf... Ik
Vandaar dat de armenen niet even bij de VN of het Internationale Hof aankloppen, maar de weg van de politiek prefereren?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Staat in 1 van die vorige topics. Waar overigens een stuk of 25x een bron van jou wordt gevraagd.
[..]
Bij historici hebben ze m al hoor. En de praktijk wijst wel uit (zie vorige topics nog maar eens) dat de Turkse kant via de politiek alsnog hun gelijk proberen te halen.
Toevallig!quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:16 schreef druide het volgende:
[..]
Lieverd, elk land is voortdurend bezig om zoveel mogelijk macht te krijgen. Hoe kan het ook anders wanneer je een beperkt aantal materiële zaken hebt, die begerensvol worden achterna gezeten door een enorme hoeveelheid mensen?
*zucht*quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dit een boek?
http://geschiedenis.vpro.(...)5365/items/26918094/
Dat hele item van Andere Tijden is vergeven van armenofilie. Geen enkel stukje dat is gewijd aan de Turkse kant van het verhaal. En dan heb ik het nog niet eens over de positie in het politieke spectrum waar AT zich bevindt.
En ze werden met de staart tussen de benen door die zelfde zieke man weer weggejaagd. Ik vermoed dat dit nog steeds steekt bij deze landen en dan is het niet moeilijk om een genocide politiek erkend te krijgen.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:05 schreef druide het volgende:
[..]
Het Westen, Rusland en Australië. Toevallig ook de landen die tijdens de 1e WO de zieke man van Europa een bezoekje brachten.
[..]
Waarom denk je dat ik daar al in het begin van dit topic voor waarschuwde?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
*zucht*
Elke bron die niet het Turkse standpunt belicht wordt door jouw verworpen. Zie vorige topics
Als je aan wilt tonen hoe bijzonder weinig je over de Turkse geschiedenis weet, dan ben je in ieder geval op de juiste weg.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:07 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Een redelijke vergelijking al zeg ik het zelf... Ik
Vandaar dat Allenby Kerstmis vierde in Jeruzalem.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
En ze werden met de staart tussen de benen door die zelfde zieke man weer weggejaagd.
*zucht*quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
*zucht*
Elke bron die niet het Turkse standpunt belicht wordt door jouw verworpen. Zie vorige topics
Ik denk niet dat gevoel een (grote) rol speelt bij geopolitiek. Althans, hoe meer je je gevoel betrekt in het besluitvormingsproces, hoe kwetsbaarder je wordt.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dit nog steeds steekt bij deze landen en dan is het niet moeilijk om een genocide politiek erkend te krijgen.
Druide volgt het niet meer ...quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:23 schreef Apropos het volgende:
[..]
Vandaar dat Allenby Kerstmis vierde in Jeruzalem.
Ik weet het...quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik daar al in het begin van dit topic voor waarschuwde?
Take two aspirines and see me tomorrow. Naked, if possiblequote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik weet het...![]()
ik leer het nooit he dokter?
Ik wist dat er iets mis was met die betreffende uitzending, maar nu weet ik weer wat het was en Ben heeft dit keurig verwoord:quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat hele item van Andere Tijden is vergeven van armenofilie. Geen enkel stukje dat is gewijd aan de Turkse kant van het verhaal. En dan heb ik het nog niet eens over de positie in het politieke spectrum waar AT zich bevindt.
Een groot toneelspel dus.quote:Het is EEN grote misleiding. Ik weet niet wie dit georganiseerd heeft, maar ze doen het sluw.
De Tv uitzending heeft als titel: "Turkije/Armenië: genocide of propaganda"
Zo denk je: beide kampen komen aan bod. De Armeense kamp vindt dat het een genocide was, de Turkse kamp dat we te maken hebben met propaganda.
Aansluitend zou er disndag erop dan een "debat" gevoerd worden.
Een debat, dan verwacht je uitwisseling argumenten door elk van de partijen.
Gezien de namen/personen die er tijdens dit “debat” de revue passeren kun je op de klompen aanvoelen het de bedoeling is dat de Armeense stem gehoord gaat worden.
Dit is een nepdebat, de gebruikelijke truc van de Armeense kamp.
Dit “debat” is hetzelfde als die conferenties die de Armeense kamp geeft waarin alleen ja-knikkers mogen komen. In deze debat zelfde gang van zaken, helemaal geen geleerden die Turkse standpunt kunnen verdedigen.
Kijk mee:
*Ton Zwaan, de genocidendeskundige die met oogkleppen de Armeense beweringen naholt. Zie overigens ook zijn emotionele reactie op de Volkskrant artikel van McCarthy op http://forum.turksnl.net/viewtopic.php?p=386688#386688. Zo praten wetenschappers niet die objectief zijn. Grenst aan hysterie.
*Haygan Mardikjan=Armeen
*Heiko Jessayan=Armeen
*Seda Altug is iemand met een letterkunde-titel. Ik weet niet wat deze gaat vertellen, mocht ze onverhoopt het Turkse standpunt gaan verdedigen, dan had het een historicus moeten zijn die opkwam voor het Turkse standpunt, geen letterkundige.
*Ugur Üngör: een beginnende genocidedeskundige van Turkse afkomst. Sociologie gestudeerd in Groningen. Daarna een jaarcursus genocidestudies in Amsterdam, die hij afsloot met een thesis/scriptie over onderwerp.
Hierbij hulp van ondermeer de Armeense genocide bolwerk Zoryan instituut (zie inleidende stuk uit zijn werk waarin hij helpers bedankt, te vinden in http://home.uva.nl/uu.ungor/thesis.pdf). Een naloper zoals Taner Akcem. Zie ook deze Ungors vooringenomen standpunt op bv http://www.frieschdagblad.nl/artikel.asp?artID=21624
Nog iemand met een tunnelvisie, bij zulke visies valse bekentenissen af proberen te dwingen gewoon.
*Inge Drost:Zij is van de PvdA en woordvoerster van de pro-Armeense lobby FAON die alles uit de kast haalt om de Armeense genocide-claim erkent te krijgen (petities aanbieden, enz.).
Zie hun site http://www.abovian.nl/blog/
Over Drost hier info te vinden:
http://home.wanadoo.nl/april24committee/page6.html (gebruik in zoekfunctie het woord “Drost”)
* Interview met derde generatie Armeense overlevenden.
Zegt genoeg, de Armeense stem. Alleen die mag blijkbaar gehoord worden.
Turken hebben ook een mondelinge overleveringen, waarin wandaden Armeense slagers voorkomen. Maar deze worden uitgesloten door de organisatoren.
Als jullie mensen kennen die dergelijke verhalen kennen vraag ze om heen te gaan en hun verhaal te vertellen. Kijken hoe die Zwaan of die oogklep-user Ungor reageert.
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Take two aspirines and see me tomorrow. Naked, if possible
Dat is zeker waar. En hoe houd je je eigen welvaart? Door te voorkomen dat anderen ook welvarend worden. Wat dat betreft is het inderdaad geen geval van gevoel, maar doelbewust handelen.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:32 schreef druide het volgende:
[..]
Ik denk niet dat gevoel een (grote) rol speelt bij geopolitiek. Althans, hoe meer je je gevoel betrekt in het besluitvormingsproces, hoe kwetsbaarder je wordt.
Gezien de welvaart die in de VS, Europa en Australië weelderig tiert en in Rusland relatief hoog is, is het ook uitgesloten dat ze op basis van gevoel besluiten nemen.
No hard feelings, it's strictly business, weet je wel.
Ik welquote:
Ach, het monster reageert niet op welgemeende opmerkingen, dus ik probeerde het met een prikje.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:33 schreef druide het volgende:
[..]
Druide volgt het niet meer ...[/blond]
Dankjewel, weer wat geleerd.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:45 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ach, het monster reageert niet op welgemeende opmerkingen, dus ik probeerde het met een prikje.
Allenby is de Engelse bevelhebber die in 1917 Jeruzalem op het Osmaanse leger veroverde.
http://www.firstworldwar.com/battles/jerusalem.htm
Tuurlijk is het niet goed te vergelijken, maar er is een overeenkomst daarom kan het ik het dus wel als voorbeeld gebruiken.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:08 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee, het is toch minder goed te vergelijken, denk ik.
Armenen zijn geen oorlog begonnen: bewijs/bron?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Als je aan wilt tonen hoe bijzonder weinig je over de Turkse geschiedenis weet, dan ben je in ieder geval op de juiste weg.
Ik zal je spelletje meespelen:
Duitsers zijn een oorlog begonnen - Armeense rebellen zijn een oorlog begonnen
Duitsers wilden uitbreiding (Lebensraum) - Armenen wilden uitbreiding (Groot-Armenie)
Duitsers zochten een zondebok - Armenen zochten een zondebok voor hun falen
Kortom, in jouw eigen woorden waren de armenen de nazi's van die tijd. Kijk, en dan kom je al dichter in de buurt van de waarheid.
Zie het boek wat ik vermeld heb!quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Hmm nu begin je zielige vormen aan te nemen door zo hooghartig te doen... geeft niet.... na hoogmoed komt de valquote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
'Opvallend' dat je dit soort weetje wel kent, maar niets maar dan ook niets over de Turkse geschiedenis weet.
[..]
Mij op de kast jagen? Ben je hier nieuw ofzo? Ik vermaak me met de onkunde en gebrek aan kennis van enkele users hier. Het amuseert mij om ze te zien kronkelen in alle hoeken.
[..]
Jij zou historicus moeten worden. Er zijn er hier om minder historicus geworden. Het copy/pasten en klakkeloos overnemen van 1 kant van een verhaal heb je immers al onder de knie.
Dat is wel hoogmoedig van je om aan te nemen dat ik zou vallen. De geschiedenis leert ons anders.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 19:00 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Hmm nu begin je zielige vormen aan te nemen door zo hooghartig te doen... geeft niet.... na hoogmoed komt de val
blablabla, je kunt wel roepen dat ik niets weet, maar niet aantonen door zaken te weerleggen... je toont bij elke reactie je eigen onwetendheid door zo te reageren....quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
'Opvallend' dat je dit soort weetje wel kent, maar niets maar dan ook niets over de Turkse geschiedenis weet.
[..]
Mij op de kast jagen? Ben je hier nieuw ofzo? Ik vermaak me met de onkunde en gebrek aan kennis van enkele users hier. Het amuseert mij om ze te zien kronkelen in alle hoeken.
[..]
Jij zou historicus moeten worden. Er zijn er hier om minder historicus geworden. Het copy/pasten en klakkeloos overnemen van 1 kant van een verhaal heb je immers al onder de knie.
nee hoor, hopelijk de toekomst, maar ben er bang voor...quote:Op zaterdag 5 mei 2007 19:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat is wel hoogmoedig van je om aan te nemen dat ik zou vallen. De geschiedenis leert ons anders.
Je hoeft nergens bang voor te zijn. Als je maar beseft dat zaken niet altijd zijn zoals ze op het eerste gezicht lijken.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 19:05 schreef locutus51 het volgende:
[..]
nee hoor, hopelijk de toekomst, maar ben er bang voor...
Wat verwacht je dan van mij? Dat ik jou naast deze discussie ook nog eens ga lesgeven in de Turkse geschiedenis? Denk je dat die geschiedenis zo beperkt is als de nederlandse dat ik je dat even uitleg? Je hoeft zelf maar een kleine moeite te doen op google en een wereld van nieuwe kennis opent zich voor je.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 19:04 schreef locutus51 het volgende:
[..]
blablabla, je kunt wel roepen dat ik niets weet, maar niet aantonen door zaken te weerleggen...
Dat zou iets nuttiger zijn dan een ander steeds om bronnen te vragen en die vervolgens afkeuren.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 19:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan van mij? Dat ik jou naast deze discussie ook nog eens ga lesgeven in de Turkse geschiedenis? Denk je dat die geschiedenis zo beperkt is als de nederlandse dat ik je dat even uitleg? Je hoeft zelf maar een kleine moeite te doen op google en een wereld van nieuwe kennis opent zich voor je.
Ik zou het niet meer met je eens kunnen zijn. De armenen zouden hun fouten en misdaden eens moeten toegeven. Ze zouden moeten toegeven dat ze het Ottomaanse Rijk, welke hun decennia en eeuwenlang als bondgenoten beschouwde en de hoogst mogelijke posities gaf, in de rug aanvielen om een stukje extra land te kunnen claimen door het verval van het Rijk. Ze zouden moeten toegeven dat ze complete Turkse dorpen met vrouwen en kinderen en bejaarden hebben uitgemoord. Ze zouden moeten toegeven dat ze iets in de schoenen van de Turken willen schuiven wat niet heeft plaatsgevonden.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 20:53 schreef Aitan het volgende:
Ik denk dat je eigen fouten en misdaden uit het verleden toegeven iets is wat respect verdient. Het komt in het geheel nogal laf op mij over.
Kom dan ook eens eindelijk met fatsoenlijke bronnen. Je kunt wel iets claimen, maar maak het dan ook hard. Het is alsof 2 jongens elkaar bevechten in de klas en de zwakste van de 2 schakelt zijn vrienden in om de sterkere jongen als dader aan te wijzen tegenover de leraar, terwijl de zwakste zelf de pennen van die andere jongen heeft gestolen, wetende dat die sterkere jongen verder geen vrienden heeft in die klas.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 21:29 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat zou iets nuttiger zijn dan een ander steeds om bronnen te vragen en die vervolgens afkeuren.
Gaarne dus
oftewel je kunt het niet... zeg dat gewoon, scheelt je letter typen!quote:Op zaterdag 5 mei 2007 19:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan van mij? Dat ik jou naast deze discussie ook nog eens ga lesgeven in de Turkse geschiedenis? Denk je dat die geschiedenis zo beperkt is als de nederlandse dat ik je dat even uitleg? Je hoeft zelf maar een kleine moeite te doen op google en een wereld van nieuwe kennis opent zich voor je.
Als ik ook maar enige verwachting had dat de armenofielen in deze topic enige oor hadden naar de Turkse kant van het verhaal, had ik zeker die moeite genomen.quote:Op zondag 6 mei 2007 09:08 schreef locutus51 het volgende:
[..]
oftewel je kunt het niet... zeg dat gewoon, scheelt je letter typen!
Allang gedaan, zie vorige topics. Fatsoen is in the eye of the beholder, blijkbaar.quote:Op zondag 6 mei 2007 00:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Kom dan ook eens eindelijk met fatsoenlijke bronnen.
Ja, en dat die zwakste jongen vervolgens heel hard gaat huilen en gillen en uiteindelijk een fantasiewereld verzint waarin hij wél gewonnen heeft op een eervolle manierquote:Je kunt wel iets claimen, maar maak het dan ook hard. Het is alsof 2 jongens elkaar bevechten in de klas en de zwakste van de 2 schakelt zijn vrienden in om de sterkere jongen als dader aan te wijzen tegenover de leraar, terwijl de zwakste zelf de pennen van die andere jongen heeft gestolen, wetende dat die sterkere jongen verder geen vrienden heeft in die klas.
En ik heb allang de enorme gaten in die zogenaamde bronnen aangetoond. Fatsoen is inderdaad in the eye of the beholderquote:Op zondag 6 mei 2007 10:17 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Allang gedaan, zie vorige topics. Fatsoen is in the eye of the beholder, blijkbaar.
Nou ja, het is maar net wat je eervol noemt aan het optrommelen van al je (christelijke) vrienden om iets in de schoenen van het sterkste jongetje in de klas te schuiven. Die jongen is immers sterk en niemand zal hem toch geloven.quote:[..]
Ja, en dat die zwakste jongen vervolgens heel hard gaat huilen en gillen en uiteindelijk een fantasiewereld verzint waarin hij wél gewonnen heeft op een eervolle manier
Neuh, dat heb je niet. Verder dan "Morgenthau was zeker een jood" of "dat is geen woestijn maar steppe" kom je niet.quote:Op zondag 6 mei 2007 10:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
En ik heb allang de enorme gaten in die zogenaamde bronnen aangetoond. ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |