whehe, check mn zuiger
![]()
![]()
heeft me fuckin 6 uur gekost om dat te fixen, alleen kutzuiger vervangen + cilinder. Nu lekt mn koeling ook nog, dus daar moet ik ook wat aan doen
![]()
Vind mn zuiger toch wel knap verneukt, ging met 100 op mn teller, (op 85 kmh wijkt ie hoogstens 5 km/h af ofzo, geijkt met een maat op zn digitale teller die 3 km afweek op 100 km/h
![]()
, zijn afwijking meegerekend )
ding ging inene op mn teller van 100 naar 80, plotseling.. (nja, plotseling?
![]()
)
Ik denk.. "wtf?!!?
![]()
Nee tochj!?"
En ja hoor, hij blijft vertragen en daar komt mn vermoeden dat: "of mn tank is leeg, of ik heb mn cilinder verneukt"
Ik als de sodemieter weer het fietspad op (k reed langs corus, bij de kuil enzo langs het kanaal, kapot chille weg, drempeltjes zijn niks daar
![]()
) en bij 30 kmh keek ik even naar de grond en zag ik dikke rook onder mn scoot vandaan komen...
Ja hoor, motor naar de tering..
Ik probeer em te starten, krijg alleen maar tikgeluid, bleef tevens haken zo af en toe, dus concludeerde dat mn krukas ook naar de tering was.
Fuckin 6 km naar huis lopen, ff bij een maat langs. "Ja je hebt een vastloper"
Ding uit elkaar die avond, en zie foto hierboven
![]()
Ik dacht dat mn scooter olie lekte, vlakbij de waterpomp, omdat daar ook mn olieslang zat, dus besloot et maar later te checken en dacht van "ach, anders brandt het lampje toch lekker?"
En k heb nog 2 liter getankt, maar wist niet dat hij veel meer verbruikte dan ik had gedacht, dus reed nog 10 km door met een dooie tankmeter. Daarnaast heb ik er nog methanol in gegooid.
Wat bleek:
Mn olie bleek niet te lekken, maar mn KVS. Dus ik reed volledig zonder koeling.
Daarnaast was op dat moment mn tank ook leeg, en methanol blijft boven drijven. Dus toen ik 100 ging hoorde ik VOORDAT hij ging flippen, een toerenverhoging en voelde ook kracht. Aldoende zonder koeling rijden, nog methanol erbij op een erg hoog toerental voor de cilinder + niet te vergeten dat er een mogelijkheid is dat ie droogliep.
Maar iig, is zonder KVS keihard rijden + lege tank leegrijden en eventueel wat methanol niet aanbevolen
![]()
wellicht ook overtoeren
[ Bericht 54% gewijzigd door Sjibble op 06-05-2007 14:02:51 ]
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img]
Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]