ms is de conclusie beter "(huis)artsen schrijven te snel of te makkelijk wat voor " dan of zoquote:Op donderdag 3 mei 2007 16:30 schreef petitlapin2 het volgende:
nu moet ik zeggen dat ik tijdens mijn studietijd, op kot, en tijdens mijn job toch wel wat mensen heb gezien die naar de psycholoog gingen en of pillen namen.
vooral tijdens mijn job ... hoeveel mensen er daar soms maanden verdwenen op ziekteverlof wegens psychische problemen ( depressie meestal ...)
daar kan je wel gelijk in hebben ... soit, ook in het dagelijkse leven ken ik echt wel een pak mensen die er in ieder geval zelf van overtuigd zijn dat ze psychisch "ziek" zijn.quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:34 schreef milagro het volgende:
ms is de conclusie beter "(huis)artsen schrijven te snel of te makkelijk wat voor " dan of zo
je leest hier wel eens verhalen waarvan ik denk "ja, uuh dat hoort volgens mij gewoon bij het volwassen worden, en de ene puber is wat serieuzer dan de ander, en denkt wat meer over de dingen des levens na en ja dan wil je nog wel eens zwaarmoedig gaan denken en ms ook doen, maar om daarvoor nu bij een psych te gaan lopen en aan de AD te gaan.. ?"
Alleen maarquote:Op donderdag 3 mei 2007 15:03 schreef American_Nightmare het volgende:
.......Veel halve garen op FOK!?
ik weet wel dat er rond mijn 18e/20e veel wazig depri volk rondhing op school/feesten/uni etc.. en dat er deels ook een boel anderswillenzijndananderen bij zat, lekker gecompliceerd over willen komen, moeilijk doen om diepgang te suggereren, dat idee, en deels ook een overdaad aan blowen waar men toch slechter tegen kon dan men dacht, en het gros groeit daar overheen en lacht achteraf om zijn eigen wazigheid en vermeende "niemandbegrijptme en ik ben te sensitief voor deze verrotte wereld' attitude.quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:43 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
daar kan je wel gelijk in hebben ... soit, ook in het dagelijkse leven ken ik echt wel een pak mensen die er in ieder geval zelf van overtuigd zijn dat ze psychisch "ziek" zijn.
en waar trek je de lijn tussen zwaarmoedigheid en depressie hé ... wie kan daar over oordelen...
bij veel van die studenten is het show inderdaad ... maar ik had de indruk dat het bij anderen toch serieuzer is als dat...quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:52 schreef milagro het volgende:
vandaar dat ik denk dat bepaalde depressiviteit een symptoom is/kan zijn van het volwassen worden.
ja, ach midlife crisis of zo dan, het verliezen van je looks, het isdatnualles gevoel, het "hetisnutelaatomhetroeromtegooien' gevoel, het 'ikwilscheidenmaarikdurfniet' gevoel, het combineren van het moederschap en fulltime werken plus nog eens een leuke partner zijn wat na tig jaar opbreekt....quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:22 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
bij veel van die studenten is het show inderdaad ... maar ik had de indruk dat het bij anderen toch serieuzer is als dat...
in de werksfeer zijn het zo meestal de dames (soms heren) van rond de 45/50 die maanden thuis zitten wegens psychische en sociale redenen ... allez, dat was toch mijn indruk
gohquote:Op donderdag 3 mei 2007 15:56 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, dan ben ik ook een autist
ik ken zulke mensen ook niet in mijn directe omgeving, hooguit via via van horen zeggen, ik kom ze iig niet dagelijks tegen, er gaan hele jaren voorbij zonder dat ik een pdsnosser/adhd-er/krasser/anti depressiva slikker tref
oh wacht, ik ben een autist, nu ja, 1 dan
Ik zie anderen vooral belachelijke redenen en commentaar hebben op jouw redenatie. Ik denk dat je in R&P ook niet het juiste volk treft om je gedachtegoed bevestigd te krijgen. In elk geval kan ik me in jouw mening vinden.quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:27 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik ga geen dingen verkondigen die ik IRL niet meen, ik ga me niet links voordoen, terwijl ik rechts ben, ik ga niet beweren een stoornis te hebben terwijl dat niet zo is. En ik neem aan dat dit voor de meeste mensen geldt.
ja, maar zoals ik al zei, R & P is toch wel wat breder dan enkel ADHD/borderline, maar open er 1 topic over en het stroomt binnen no time vol met gelijkgestemden, iets wat je niet zo snel zult zien bij bv "ik ben al tien jaar verliefd op iemand die me niet ziet staan", dat stroomt ook wel vol, maar met kritiekquote:Op donderdag 3 mei 2007 18:31 schreef Mirage het volgende:
[..]
goh
Nee,
nu serieus. Ik denk dat eigen ervaringen niet representatief zijn voor de hele bevolking, net zo min als FOK! dat is.
Als ik op het schoolplein zou staan bij de horde "As the world turns, Bold & the Beautifull en zijn nu de spercieboontjes of de wortels deze week in de aanbieding bij de Edah " moeders, zou ik waarschijnlijk heel andere ervaringen hebben dan wanneer je op de bejaardenafdeling van de "oude boertjes niet piepen maar doen en verder je klep dicht houden" hebben.
En op FOK!.. fok is nou eenmaal verdeeld in subcategorien die ieder hun eigen publiek aantrekt.
Het is niet zinnig denk ik als je de cijfers uit R&P tegenover prive IRL ervaringen zet.
Ga IRL in de hal van de GGZ staan en je zal ook tig mensen ontmoeten die lijden aan het 1 of andere syndroom.
Er zitten relatief veel mannen op Fok. Mannen praten eerder over auto's dan over gevoelens in real life. Er zullen er dus zat zijn met problemen, maar die je dat niet meteen vertellen bij een potje darten.quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:08 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om.. ik ken IRL genoeg mensen die autoliefhebber zijn, dus dat er veel fokkers in PTA komen vind ik niet vreemd. Echter in R&P komen veel bekende fokkers melden dat ze een schroef los hebben en dat ervaar ik niet IRL.
Hier zit zeker wel een kern van waarheid in, lijkt mij.quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:03 schreef American_Nightmare het volgende:
Of hebben mensen met een persoonlijkheidsstoornis geen sociaal leven en gaan ze daarom maar de hele dag op internet hangen?
Dit is helemaal waar.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:42 schreef Schuifpui het volgende:
Verder zul je in het dagelijks leven ook niet erg veel mensen tegen komen die direct laten blijken dat ze een stoornis hebben. De kans is toch redelijk groot dat een van je vrienden en kennissen ook iets heeft, alleen weet je dat gewoon niet. Ik ben toch maar weinig mensen met een bordje op tegen gekomen met iets als: "borderliner" of "autist."
Met een heel groot deel van deze stoornissen kun je toch redelijk normaal door het leven gaan. En mensen bespreken dit soort dingen ook liever niet met jan en alleman. Internet daarentegen is lekker annoniem, mensen kunnen daar hun hart luchten, advies vragen of gewoon annoniem erover praten.
op fok vertel ik veel makkelijker dat ik bij een psych loop dan in het echtquote:Op donderdag 3 mei 2007 22:09 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
[..]
Dit is helemaal waar.
Aan ieder mens mankeert wel wat als je er een psychiater op los laat, daar ben ik van overtuigd.
Punt is dat mensen op Internet vaak lotgenoten zoeken en dat daardoor het vertekende beeld ontstaat dat iedereen gek is.
Ja, hier nog een hoor!quote:
Inderdaad. Ik kom ze in het dagelijks leven ook zelden tegen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:15 schreef milagro het volgende:
ja en dit forum heet relaties en psychologie, dat is toch wel wat breder dan adhd, pdsnos en kraskraskras, borderline en zo.
als FOK! een afspiegeling is van wat er op straat rondloopt zoal, dan lopen er verdomd veel jonge mensen met problemen rond, vandien aard dat er pillen en poeders en therapieén nodig zijn en dan zou je denken dat ik die in die 44 jaar zo onderhand wel eens tegen het lijf gelopen zou moeten hebben.
waarom dan iemand AUTIST noemen als je zegt er geen te kennen? als men er niet mee te koop loopt, herken je ze dus niet, hè.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:26 schreef Alicey het volgende:
Allicht weet je van de meeste mensen in jouw omgeving niet of zij lijden aan psychische stoornis of afwijking.
omdat ze zelf niet graag gezien willen worden als patiënt blijkbaar en reageren dan als door een wesp gestoken of er is een familielid of vriend/kennis met een stoornis en men voelt zich geroepen die te verdedigen, terwijl er feitelijk niemand wordt aangevallen , slechts een constatering wordt er gedaan.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:54 schreef Jane het volgende:
Ik zie in dit topic trouwens veel typische R&P-reacties. Waarom zou het vanuit het oogpunt van iemand met een psychische stoornis erg zijn als TS gelijk heeft en er hier meer mensen met zo'n stoornis zijn dan in het dagelijks leven? Dat is dan toch juist prettig? Waarom zou je anderen die dat constateren ook gelijk een stoornis aan willen praten? Doesn't make sense...
Misschien verdiep je je wel niet genoeg in je vriendenquote:Op donderdag 3 mei 2007 15:12 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Als je goed leest zie je dat de mensen om mij heen (IRL) dus vrijwel allemaal normaal zijn. Het feit dat sommigen IRL en fok al niet meer uit elkaar kunnen houden zegt eigenlijk al genoeg.. of als ze het over 'vrienden' hebben, dat ze daarmee mensen op internet bedoelen die ze nooit gezien hebben, dat is pas sneu![]()
Fok! is sowieso nooit een afspiegeling van de samenleving. ouderen , laagopgeleiden en allochtonen zijn hier ondervertegenwoordigd. Het is natuurlijk vrij grappig om naar de frontpage te wijzen en dan roepen dat het met dat opleidingsniveau wel tegenvalt, maar desalniettemin denk ik dat Fok! vergeleken met de hele samenleving een hoger percentage hoogopgeleiden kent.quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:20 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ja? Is dat raar? Als fok inderdaad een afspiegeling van de samenleving is, zoals clichematig zo vaak wordt gezegd, dan zouden die percentages gelijk moeten zijn ongeveer. Zo niet, hoe verklaren we dan de verschillen?
Topics met "Hoi, ik ben 'normaal'." zie je nooit. Perceptie.quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:03 schreef American_Nightmare het volgende:
Als ik ooit eens uit verveling in R&P binnen kom dan valt het me altijd op dat het stikt van de mensen die PDDNOS (of zoiets), asperger, autisme, borderline etc hebben of denken te hebben. Persoonlijk ken ik IRL nauwelijks tot geen mensen met deze stoornissen. Is het nu zo dat veel mensen een chronisch aandachttekort hebben en daarom maar een stoornis verzinnen? Of hebben mensen met een persoonlijkheidsstoornis geen sociaal leven en gaan ze daarom maar de hele dag op internet hangen; kortom veel halve garen op Fok?
Spinvis!!!quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:50 schreef Weakling het volgende:
"ik ben niet gek
ik ben volstrekt niet gek
ik ben helemaal niet gek
ik ben een nagemaakte gek"
Dit dus,..quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:05 schreef Angst het volgende:
als je in PDA krijkt heeft iedereen een auto , hebben dan alle fokkers een auto
als je in puber enzo kijkt heeft iedereen toetsen
als je in ouders ofzoiets kijkt heeft iedereen kinderen
als je in keldertje kijkt, heeft iedereen aparte sex (okey dat weet ik niet zeker)
snap je um?
quote:"Ik ben normaal, in die zin dat ik geen stoornis heb (of in ieder geval denk die niet te hebben)."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |