Meestal allebeiquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:52 schreef cohen het volgende:
En kan een GTI dan sneller rijden? Of juist alleen sneller optrekken?
quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:05 schreef _GdR_ het volgende:
Gordijntjes Trekhaak Imperiaal
oftewel: turkenbak
Turbo Diesel Commonrail Injectie (is van Ford).quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:29 schreef Lariekoek het volgende:
En TDCI dan?
Is de CDi (Mercedes) van Fordquote:Op donderdag 3 mei 2007 13:29 schreef Lariekoek het volgende:
En TDCI dan?
Das de Alfa Romeo versie van een diesel motorquote:Op donderdag 3 mei 2007 13:58 schreef tho_Omas het volgende:
Wat houdt JTD dan in?
Jetinjected turbo diesel.quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:58 schreef tho_Omas het volgende:
Wat houdt JTD dan in?
quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:58 schreef tho_Omas het volgende:
Wat houdt JTD dan in?
quote:De afkorting JTD staat voor de door Fiat gefabriceerde dieselmotor met common-rail-inspuiting (Fiat/Alfa Romeo).
Met directe inspuiting.quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:59 schreef Gunner het volgende:
[..]
Das de Alfa Romeo versie van een diesel motor
UNI JET Common Rail turbodieselquote:Op donderdag 3 mei 2007 13:58 schreef tho_Omas het volgende:
Wat houdt JTD dan in?
Jetronicquote:Op donderdag 3 mei 2007 14:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jetinjected turbo diesel.
Denk ik.
JTD - Jet Turbo Dieselquote:Op donderdag 3 mei 2007 14:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jetinjected turbo diesel.
Denk ik.
GTI is meestal de snelste van de twee (zowel top als acceleratie). Maar belangrijker: als je niet zo heel veel kilometers rijdt is het onzinnig om een diesel te kopen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:52 schreef cohen het volgende:
En kan een GTI dan sneller rijden? Of juist alleen sneller optrekken?
Fiat noemt zijn motor dus JTD. En de 2e generatie van dit blok wordt MultiJet genoemd.quote:
En SDI staat voor Slome Diesel Injectiequote:Op donderdag 3 mei 2007 15:11 schreef covie het volgende:
Oeh komt dat mooi uit dat ik dit topic lees.
Heb hier net een advertentie gezet. Vw polo diesel uit 1999
[TK] Volkswagen Polo SDI 1999
Dat zal duiden op de versie van het type. Meestal duidt dit de uitrusting aan. Wat hier waarschijnlijk luxe is. Je kan hierbij denken aan elektrisch verstelbare dingen, airco, etc.quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:16 schreef 61neorej het volgende:
Iets heel anders misschien, maar aangezien het hier over die afkortingen gaat.
Wat betekent GLX eigenlijk?
Hmmz ok, enige luxe is geloof ik de elektrisch verstelbare spiegelsquote:Op donderdag 3 mei 2007 15:17 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
En SDI staat voor Slome Diesel Injectie![]()
[..]
Dat zal duiden op de versie van het type. Meestal duidt dit de uitrusting aan. Wat hier waarschijnlijk luxe is. Je kan hierbij denken aan elektrisch verstelbare dingen, airco, etc.
quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:17 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
En SDI staat voor Slome Diesel Injectie![]()
Standard Diesel Injection heb ik een aantal keren voorbij zien komen in elk geval. Het is de turboloze versie van de TDI van Volkswagen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:50 schreef covie het volgende:
[..]
Hardstikke fijne auto hoor.
Maar serieus ik weet niet wat het betekend alleen dat het een diesel is. Is ook de auto van mijn vriend.
Heb zelf niet het idee dat die sloom is iigTrekt aardig op. (100000x zo snel als mijn ford fiësta uit '94 iig
)
Het is Sauch-Diesel, Duits voor zelfaanzuigend (zonder turbo of andere drukvulling dus). Over de I ben ik nog niet helemaal uit, alle diesels zijn immers injectiemotoren.quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:03 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Standard Diesel Injection heb ik een aantal keren voorbij zien komen in elk geval. Het is de turboloze versie van de TDI van Volkswagen.
Mijn ervaringen met het blok zijn slecht. Niet kapot te krijgen, maar ook niet vooruit te branden. Niet vergeleken met mijn JTD MultiJet in elk geval![]()
En dat is al geen raket te noemen
Klopt, ik kom nu ook vaak "Saug Diesel DirektEinspritzung" tegen. Waar kan de I nog meer voor staan? Een intercooler heeft een SDI niet.quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:23 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het is Sauch-Diesel, Duits voor zelfaanzuigend (zonder turbo of andere drukvulling dus). Over de I ben ik nog niet helemaal uit, alle diesels zijn immers injectiemotoren.
I staat gewoon voor injectiemotor. die typeaanduiding wordt gewoon gebruikt, ondanks dat alle diesels het hebben tegenwoordig.quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:23 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het is Sauch-Diesel, Duits voor zelfaanzuigend (zonder turbo of andere drukvulling dus). Over de I ben ik nog niet helemaal uit, alle diesels zijn immers injectiemotoren.
dit is toch hydraulische injectiequote:Op donderdag 3 mei 2007 14:07 schreef benenjerryijs het volgende:
Diesel
CDI: Common rail Diesel Injection
CTDi: Common rail Turbo Diesel direct injection
D4-D: Diesel - 4 valve Direct injection
dCi: diesel Common rail à injection directe
DTI: Diesel Turbo Direct Injection
HDI: High Pressure Diesel direct Injection
JTD: Uni-Jet Turbo Diesel
TD4,5,6: Turbo Diesel 4,5,6 cylinders
TDCi: Turbo Diesel Common rail direct Injection
TDI: Turbo Diesel direct Injection
TiD: Turbo direct Injection Diesel
etc...
Volgens PSA (de fabrikant) staat het voor High-pressure Direct Injection.quote:
Hydraulisch betekent niet alleen olie, maar dat een dergelijk systeem met een vloeistof werkt en geen gas (pneumatisch).quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:22 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Volgens PSA (de fabrikant) staat het voor High-pressure Direct Injection.
Wat zou ik mij moeten voorstellen bij hydraulische injectie trouwens? Injectie die puur op oliedruk werkt?
Pneumatisch kan ook gewone lucht zijn bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:25 schreef Flex82 het volgende:
[..]
Hydraulisch betekent niet alleen olie, maar dat een dergelijk systeem met een vloeistof werkt en geen gas (pneumatisch).
Lucht is ook een gas hoorquote:Op donderdag 3 mei 2007 18:37 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Pneumatisch kan ook gewone lucht zijn bijvoorbeeld.
Verder weet ik prima dat een hydraulische vloeistof niet alleen olie is, maar dat was ook niet hetgeen dat ik wilde weten. Ik wilde graag weten wat ik mij bij hydraulische injectie moet voorstellen.
Turbo Diesel Intercoolerquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:51 schreef Xtreem het volgende:
Heel kort:
GTi is een snelle versie op benzine
TDI wil zeggen dat er een Turbo Diesel Injectie motor in ligt. Eigenlijk een doodnormale diesel.
Inderdaad en GTi staat voor Gran Turismo Injection.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:49 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Turbo Diesel Intercoolerdacht ik dat het was
![]()
Injectie in dit geval is toch altijd een hydraulisch systeem?quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:37 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Pneumatisch kan ook gewone lucht zijn bijvoorbeeld.
Verder weet ik prima dat een hydraulische vloeistof niet alleen olie is, maar dat was ook niet hetgeen dat ik wilde weten. Ik wilde graag weten wat ik mij bij hydraulische injectie moet voorstellen.
quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:39 schreef mstr het volgende:
[..]
Lucht is ook een samenstelling van gassen gas hoor
Benzineinjectie direct in de cilinderkop zelf ipv in een spruitstuk dat ervoor zit.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 07:52 schreef blup het volgende:
En FSI dan op audi S-series dan?
Samenstelling van gassenquote:
Werkt elektronische injectie hydraulisch? Onder hydrauliek wordt over het algemeen een gesloten systeem verstaan. Injectie is niet gesloten, maar ik kan ook niet echt vinden waar duidelijk staat aangegeven dat het niet hydraulisch is.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:59 schreef Flex82 het volgende:
Injectie in dit geval is toch altijd een hydraulisch systeem?
GLX is een benzine motor.quote:Op donderdag 3 mei 2007 15:16 schreef 61neorej het volgende:
Iets heel anders misschien, maar aangezien het hier over die afkortingen gaat.
Wat betekent GLX eigenlijk?
Dat zal duiden op de versie van het type. Meestal duidt dit de uitrusting aan. Wat hier waarschijnlijk luxe is. Je kan hierbij denken aan elektrisch verstelbare dingen, airco, etc.
Fiat.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:32 schreef Pascal86 het volgende:
Common rail was toch van alfa en niet van ford>?![]()
[..]
Dacht ik ook.quote:GLX is een benzine motor.
onze nissan had een 2.0 glx
dat glx heeft niks met de motor te maken, maar de verschillen in het model.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:32 schreef Pascal86 het volgende:
Common rail was toch van alfa en niet van ford>?![]()
[..]
GLX is een benzine motor.
onze nissan had een 2.0 glx
Hydrauliek is strikt gezien een vorm van aandrijving ja.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:17 schreef PeeJay1980 het volgende:
Werkt elektronische injectie hydraulisch? Onder hydrauliek wordt over het algemeen een gesloten systeem verstaan. Injectie is niet gesloten, maar ik kan ook niet echt vinden waar duidelijk staat aangegeven dat het niet hydraulisch is.
Hydrauliek is vloeistof onder druk dat wordt gebruikt om iets anders te verplaatsen. Bij injectie wordt de vloeistof zelf verplaatst. Volgens de boeken die ik moest kennen op de HTS valt het niet onder hydrauliek in elk geval
die lijst is bij lange na niet compleet, en alles klopt ook nietquote:Op donderdag 3 mei 2007 14:07 schreef Sjonnjoop het volgende:
http://www.auto-innovations.com/site/fr/gdivers-ap.html
Motoren/afkorting en betekenis
Als het maar werkt als je de sleutel omdraaitquote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:43 schreef Flex82 het volgende:
[..]
Maarja, ik heb WTB gedaan en niet autotechniek, dus ik heb me nog nooit in injectie-systemen verdiept.
Nouja, wat heet beter. Als het goed is wel meer PK's iig.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:20 schreef Twisted_Logic het volgende:
En hoe meer letters rood zijn (bij VW dan), hoe beter, toch?
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:13 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Als het maar werkt als je de sleutel omdraait
Ik zag gister een mooi VW busje. TDI letters helemaal rood, nou die trok lekker op moet ik zeggenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:28 schreef Flex82 het volgende:
[..]
Nouja, wat heet beter. Als het goed is wel meer PK's iig.
Maar met al dat chiptunen enzo van tegenwoordig, weet je het nooit 100% zeker.
"GTI" is bij de golf IV eigenlijk niets zoveel meer als een uitrustingspakketje... daarom dat je ook dieseltejs ziet met een GTI sticker.quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:57 schreef Gunner het volgende:
Een GTI TDI motor bestaat ook
Al ben ik die alleen nog maar op Golfjes tegengekomen
Overigens, als je het verschil tussen GTI en TDI niet weet, er bestaat ook een groot verschil in houderschaps belasting tussen benzine en diesel. Het is maar ff dat je het weet.
En dat is goed? Of niet zo goed?quote:Op maandag 7 mei 2007 09:59 schreef DiMacho het volgende:
multi point injection
dit is gewoon een standaard traditionele benzine motor met injectie ... het gaat niet om goed of slecht het gaat om welke techniek er achter zit ... meeste aanduidingen zeggen ook niet veel over snelheid of vermogen ... er zijn GTI's met 100 pk ... er zijn GTI's met 200 pk varierend van merk tot merk en model tot model.quote:
U ROELEERT KEIHARDquote:Op donderdag 3 mei 2007 14:07 schreef benenjerryijs het volgende:
Diesel
CDI: Common rail Diesel Injection
CTDi: Common rail Turbo Diesel direct injection
D4-D: Diesel - 4 valve Direct injection
dCi: diesel Common rail à injection directe
DTI: Diesel Turbo Direct Injection
HDI: High Pressure Diesel direct Injection
JTD: Uni-Jet Turbo Diesel
TD4,5,6: Turbo Diesel 4,5,6 cylinders
TDCi: Turbo Diesel Common rail direct Injection
TDI: Turbo Diesel direct Injection
TiD: Turbo direct Injection Diesel
etc...
Ja, wat is het nu?quote:Op maandag 7 mei 2007 16:00 schreef yup het volgende:
TDI = TURBO DIESEL (DIRECT) INJECTION KLAAR PUNT UIT.
Die i betekent geen intercooler of injection
als je een corolla koopt zeker opletten dat je niet de 1.9 diesel koopt!!! Dit is een peugeot motor en de slechtste corolla die ooit gemaakt isquote:Op maandag 7 mei 2007 13:58 schreef Twisted_Logic het volgende:
Hmm oke, mijn ouders hebben een Skoda Fabia uit 2001 met een MPI motor (met rode I).
Zelf wil ik straks ook een Toyota kopen. Toyota Corolla uit 1994 of iets dergelijks, misschien eerst een 1.3 XLI.
(direct) injection.quote:
Nope.quote:Op maandag 7 mei 2007 19:21 schreef Jimmeh het volgende:
VW had tot voor kort toch alleen maar pompverstuivers en toch alles TDI noemen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |