abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 mei 2007 @ 09:32:37 #51
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_48993694
Common rail was toch van alfa en niet van ford>?
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 15:16 schreef 61neorej het volgende:
Iets heel anders misschien, maar aangezien het hier over die afkortingen gaat.
Wat betekent GLX eigenlijk?
Dat zal duiden op de versie van het type. Meestal duidt dit de uitrusting aan. Wat hier waarschijnlijk luxe is. Je kan hierbij denken aan elektrisch verstelbare dingen, airco, etc.
GLX is een benzine motor.

onze nissan had een 2.0 glx
Because they will last that long.
pi_48993743
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 09:32 schreef Pascal86 het volgende:
Common rail was toch van alfa en niet van ford>?
[..]
Fiat.
quote:
GLX is een benzine motor.

onze nissan had een 2.0 glx
Dacht ik ook.
Totdat ik GLX intypte bij google: Mazda 626 GLX Diesel
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_48995474
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 09:32 schreef Pascal86 het volgende:
Common rail was toch van alfa en niet van ford>?
[..]

GLX is een benzine motor.

onze nissan had een 2.0 glx
dat glx heeft niks met de motor te maken, maar de verschillen in het model.

bij ford had je vroeger bv bij een escort... escort cl en escort clx.... waarvan de clx de luxere versie was (toerenteller dakraam e.d.)
  vrijdag 4 mei 2007 @ 14:26:37 #54
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_49004313
GLX staat voor Grand Luxe eXtra ... GL staat voor Grand Luxe
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_49004948
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 09:17 schreef PeeJay1980 het volgende:
Werkt elektronische injectie hydraulisch? Onder hydrauliek wordt over het algemeen een gesloten systeem verstaan. Injectie is niet gesloten, maar ik kan ook niet echt vinden waar duidelijk staat aangegeven dat het niet hydraulisch is.

Hydrauliek is vloeistof onder druk dat wordt gebruikt om iets anders te verplaatsen. Bij injectie wordt de vloeistof zelf verplaatst. Volgens de boeken die ik moest kennen op de HTS valt het niet onder hydrauliek in elk geval
Hydrauliek is strikt gezien een vorm van aandrijving ja.
Het klinkt wel logisch iig.
Maarja, ik heb WTB gedaan en niet autotechniek, dus ik heb me nog nooit in injectie-systemen verdiept.
Dura lex sed Lex
pi_49005066
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 14:07 schreef Sjonnjoop het volgende:
http://www.auto-innovations.com/site/fr/gdivers-ap.html

Motoren/afkorting en betekenis
die lijst is bij lange na niet compleet, en alles klopt ook niet
pi_49006024
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 14:43 schreef Flex82 het volgende:

[..]

Maarja, ik heb WTB gedaan en niet autotechniek, dus ik heb me nog nooit in injectie-systemen verdiept.
Als het maar werkt als je de sleutel omdraait
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_49006289
En hoe meer letters rood zijn (bij VW dan), hoe beter, toch?
pi_49006532
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:20 schreef Twisted_Logic het volgende:
En hoe meer letters rood zijn (bij VW dan), hoe beter, toch?
Nouja, wat heet beter. Als het goed is wel meer PK's iig.
Maar met al dat chiptunen enzo van tegenwoordig, weet je het nooit 100% zeker.
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:13 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Als het maar werkt als je de sleutel omdraait


(stiekum vind ik het juist wel interessant om te weten wat er allemaal gebeurd als je de sleutel omdraait)
Dura lex sed Lex
pi_49008026
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:28 schreef Flex82 het volgende:

[..]

Nouja, wat heet beter. Als het goed is wel meer PK's iig.
Maar met al dat chiptunen enzo van tegenwoordig, weet je het nooit 100% zeker.
Ik zag gister een mooi VW busje. TDI letters helemaal rood, nou die trok lekker op moet ik zeggen
  zondag 6 mei 2007 @ 20:19:05 #61
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_49074385
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 13:57 schreef Gunner het volgende:
Een GTI TDI motor bestaat ook
Al ben ik die alleen nog maar op Golfjes tegengekomen

Overigens, als je het verschil tussen GTI en TDI niet weet, er bestaat ook een groot verschil in houderschaps belasting tussen benzine en diesel. Het is maar ff dat je het weet.
"GTI" is bij de golf IV eigenlijk niets zoveel meer als een uitrustingspakketje... daarom dat je ook dieseltejs ziet met een GTI sticker.
Diesel in een GTI
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
  zondag 6 mei 2007 @ 23:38:33 #62
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_49084447
en GSI?
Huilen dan.
pi_49091130
Wat betekend eigenlijk: MPI?
pi_49091483
multi point injection
pi_49091571
quote:
Op maandag 7 mei 2007 09:59 schreef DiMacho het volgende:
multi point injection
En dat is goed? Of niet zo goed?
pi_49092887
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:38 schreef Isdatzo het volgende:
en GSI?
Grand Sport injection.
  maandag 7 mei 2007 @ 13:25:28 #67
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_49097972
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:04 schreef Twisted_Logic het volgende:

[..]

En dat is goed? Of niet zo goed?
dit is gewoon een standaard traditionele benzine motor met injectie ... het gaat niet om goed of slecht het gaat om welke techniek er achter zit ... meeste aanduidingen zeggen ook niet veel over snelheid of vermogen ... er zijn GTI's met 100 pk ... er zijn GTI's met 200 pk varierend van merk tot merk en model tot model.

de MPI Motoren vind je vooral terug bij de volkswagengroep ... deze zijn nu meestal vervangen door HTP motoren (bij de kleinere modellen ...)

Vroeger had je bij skoda in de fabia bv een 1.4 mpi met 68 of 75 pk ... dit was een traditionele 1.4 4cylinder benzine motor en was het instapmodel zeg maar ... rode I stond voor 75 pk ... nu is dat een 1.2 HTP motortje met slechts 3 cylinders ... prestaties zijn gelijk, verbruik is lager maar de motoren draaien iets minder mooi dan een 4 cylinder ... Groot voordeel van de mpi was dat ze geen distributieriem of ketting hadden!!! Ze hebben een tandwiel systeem dat de ketting of riem vervangt en dus volledig onderhoudsvrij! op zich waren het geen slechte motoren hoewel de koppakking en waterpomp wel eens wilden ... stuk gaan, beide problemen stonden min of meer in verbinding met mekaar en zijn de reden dat je er niet meer veel ziet rondrijden met een mpi motor

De mensen die een 500 euro meer uitgaven hadden een 1.4 16v van de volkswagen groep, dit was technisch gezien een betere motor dan de mpi, modernere technologie, minder grote bewegende onderdelen en daardoor pittiger, zuiniger en aangenamer om mee te rijden ... je kon ze krijgen tot iets over de 100 pk als ik me goed kan herinneren ...

gelukkig ben ik nu volledig bekeerd tot Toyota en denk ik met gemengde gevoelens terug aan mijn voddewagen/skoda tijdperk.

[ Bericht 56% gewijzigd door HaerdenC op 07-05-2007 13:32:55 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_49099269
Hmm oke, mijn ouders hebben een Skoda Fabia uit 2001 met een MPI motor (met rode I).

Zelf wil ik straks ook een Toyota kopen. Toyota Corolla uit 1994 of iets dergelijks, misschien eerst een 1.3 XLI.
pi_49104204
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 14:07 schreef benenjerryijs het volgende:
Diesel

CDI: Common rail Diesel Injection
CTDi: Common rail Turbo Diesel direct injection
D4-D: Diesel - 4 valve Direct injection
dCi: diesel Common rail à injection directe
DTI: Diesel Turbo Direct Injection
HDI: High Pressure Diesel direct Injection
JTD: Uni-Jet Turbo Diesel
TD4,5,6: Turbo Diesel 4,5,6 cylinders
TDCi: Turbo Diesel Common rail direct Injection
TDI: Turbo Diesel direct Injection
TiD: Turbo direct Injection Diesel

etc...
U ROELEERT KEIHARD

Eindelijk iemand die de feiten kent en niet dom iedereen nalult.

TDI = TURBO DIESEL (DIRECT) INJECTION KLAAR PUNT UIT.

Die i betekent geen intercooler of injection, of heb jij ooit een diesel met carburateur gezien

GTI = Grand Tourisme Injection. Staat op de VW site zelf bij geschiedenis..

Je vergeet alleen ook TDDi van Ford: Turbo Diesel Direct Injection. De enige echte juiste benaming voor een direct injectie turbodiesel...

Oh ja, nog een toevoeging, MPI is gewoon multie point injection, maar wat is dat?

Vroeger had je simpele single point injection systemen, de hele motor werkte met 1 injector... Later zijn er MPi systemen gekomen met 2 of meer sproeiers (zeer vaak 4 injectoren, dus 1 per cylinder, maar je hebt ze ook met 2 injectoren voor 4 cylinders, zoals bij Honda).
  maandag 7 mei 2007 @ 16:36:04 #70
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_49105477
quote:
Op maandag 7 mei 2007 16:00 schreef yup het volgende:

TDI = TURBO DIESEL (DIRECT) INJECTION KLAAR PUNT UIT.

Die i betekent geen intercooler of injection
Ja, wat is het nu?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 7 mei 2007 @ 17:06:54 #71
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_49106843
quote:
Op maandag 7 mei 2007 13:58 schreef Twisted_Logic het volgende:
Hmm oke, mijn ouders hebben een Skoda Fabia uit 2001 met een MPI motor (met rode I).

Zelf wil ik straks ook een Toyota kopen. Toyota Corolla uit 1994 of iets dergelijks, misschien eerst een 1.3 XLI.
als je een corolla koopt zeker opletten dat je niet de 1.9 diesel koopt!!! Dit is een peugeot motor en de slechtste corolla die ooit gemaakt is beetje verder zoeken en je vind een 2.0 diesel ... en dat is echt een goeie wagen
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_49110147
quote:
Op maandag 7 mei 2007 16:36 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ja, wat is het nu?
(direct) injection.

Dus geen INJECTIE. MAAR directe injectie. ELKE diesel is injectie, alleen heb je dus pompverstuiver, common rail, direct injectie en indirecte injectie.
pi_49112251
VW had tot voor kort toch alleen maar pompverstuivers en toch alles TDI noemen
pi_49112385
quote:
Op maandag 7 mei 2007 19:21 schreef Jimmeh het volgende:
VW had tot voor kort toch alleen maar pompverstuivers en toch alles TDI noemen
Nope.

De bekende 1.9 TDi 90 pk (waar het mee begon dus) is gewoon NON-pompverstuiver maar WEL directe injectie...

Dat maakt het ding ook zo speciaal, je hebt ook Golf 3tjes met 1.9 TD blokjes, dus zonder direct injection.

Een oude Passat, dus van 1996 tot 2000 model, heeft geen 130 pk als ie een TrodeDrodeI heeft, hij heeft maar 115 pk maar WEL pompverstuiver... Een TDrodeI heeft gewoon 110 pk maar is gewoon een "oude" blok met alleen directe injectie...

100 pk heb je ook (bij de Golf 4 dacht ik) en dat is ook een pompverstuiver blokje. Die pompverstuiver dingen rijden fijner want ze hebben MEER trekkracht en die trekkracht is beschikbaar bij lagere toerentallen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')