quote:Michel Vorm (geboren op 20 oktober 1983 in Nieuwegein) is een keeper die anno 2006 uitkomt voor eredivisieclub FC Utrecht.
Vorm is afkomstig van de jeugdopleiding van FC Utrecht, maar in eerste instantie lukte het hem niet definitief de stap naar het eerste elftal te maken. Om die reden werd hij voor het seizoen 2005/2006 verhuurd aan eerstedivisieclub FC Den Bosch. Daar draaide hij een uitstekend seizoen, en dus werd hij in de zomerstop weer toegevoegd aan de selectie van FC Utrecht. In de voorbereiding op het nieuwe seizoen maakte hij meer indruk dan de andere twee keepers van Utrecht, Franck Grandel en Joost Terol, en dus begon hij het seizoen 2006/2007 als eerste keeper, hetgeen er indirect voor zorgde dat Terol, plots gedegradeerd tot 3e doelman, verkaste naar Sparta Rotterdam.
Aan het eind van het seizoen 2006-2007 werd Vorm door de supporters van FC Utrecht gekozen tot Speler van het Jaar. Hij verkreeg de David di Tommaso-trofee boven Francis Dickoh en Jean-Paul de Jong.
Nietus ! Vorm heeft het meest de nul gehouden van de comp. 16 xquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:42 schreef Stofje het volgende:
Ik denk dat die jongen van Vitesse beter is. Vorm, tja, hij zou goed kunnen worden, mits hij dit jaar, of volgend jaar, de stap naar een topclub maakt.
Hij is snel en wendbaar, uitstraling heeft hij juist wel, meer dan lassiehond Stekelenburg.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:57 schreef LudoSanders het volgende:
Hij is een pure lijnkeeper, hij is vrij klein, hij mist uitstraling en hij heeft geen body.
Een kennerquote:Hij is een pure lijnkeeper, hij is vrij klein, hij mist uitstraling en hij heeft geen body.
Hij houdt zich knap staande bij Utrecht, maar meer ook niet.
Daar noem je dan ook iemand opquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij is snel en wendbaar, uitstraling heeft hij juist wel, meer dan lassiehond Stekelenburg.²
Komop man...quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:59 schreef PBateman1978 het volgende:
Hij was dit seizoen beter dan Gomes.
[..]
Kom op man ?quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:31 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Komop man...
Vorm is een goede keeper, heb hem vorig seizoen bij FCDB heel vaak gezien. Wmb de opvolger van Gomes.
Voor de winterstop was Gomes met overmacht de beste keeper in de eredivisie.quote:
In 2008 zullen Waterman en Vorm bovenaan in de pikorde staan.quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:42 schreef EnGCatjuh het volgende:
Vorm wordt 2e keeper van Oranje als Sar en Timmer ermee stoppen. Waterman oid dan 3e keeper.
Steek is nog wel beter dan Vorm hoor.
quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:57 schreef LudoSanders het volgende:
Hij is een pure lijnkeeper, hij is vrij klein, hij mist uitstraling en hij heeft geen body.
Ach misschien komt hij daar nog wel op terug en dat zal gewoon de totale ajaxhaat bij Utrecht komen dan kan je ook niet zeggen dat je graag voor ajax wilt spelenquote:Op donderdag 3 mei 2007 14:29 schreef Tim_G het volgende:
Vind het een goede keeper. Jammer dat hij heeft uitgesproken nooit voor Ajax te willen voetballen. Spelers die dat roepen zijn vaak niet echt bezig met hun vak ( zie Buijs bv. )...... als voetballer moet je gewoon zo hoog mogelijk zien te komen en als dat via Ajax kan dan moet je je daar overheen kunnen zetten. Beetje prof kan dat namelijk
We zullen zien. Ik verwacht van niet.quote:Op donderdag 3 mei 2007 14:21 schreef Kadoc het volgende:
[..]
In 2008 zullen Waterman en Vorm bovenaan in de pikorde staan.
Piet van Vitesse in plaats van Waterman.quote:Op donderdag 3 mei 2007 14:21 schreef Kadoc het volgende:
[..]
De achterhoede is mede-verantwoordelijk geweest voor 16 keer de nul.quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:58 schreef Solstice het volgende:
Beste Nederlandse keeper in Nederland dit seizoen ja. Heel betrouwbaar en constant en dat zelfs zonder superachterhoede voor zich.
Zeker met verdedigers als Joost Broerse voor je neus!quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:35 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Verder is 16 keer de nul houden bij FC Utrecht duidelijk een betere prestatie dan bij PSV.
quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:19 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zeker met verdedigers als Joost Broerse voor je neus!
Dat bedoel ik ook eigenlijk, je hebt d'r een heel jong talent en een middenvelder staan. Dickoh en Cornelisse zijn gewoon goeie verdedigers, en Pieters is een talent. Maar Broerse vind ik niet geweldig. En met niet super bedoel ik ook niet slecht trouwens. D'r staat alleen wel een mindere verdediging dan bij Ajax en PSV en toch hou je 16 x de nulquote:Op donderdag 3 mei 2007 17:19 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Al is de kritiek op Joost niet altijd terecht, het is en blijft een middenvelder die gewoon deed wat hem werd gevraagd na de dood van DiTommaso.
Ja dat denk ik wel, al zal Keller ook gekund hebben.quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:21 schreef methodmich het volgende:
Dat is ook zo. In de ideale situatie had Alje Schut toch het hele jaar centraal achterin gespeeld denk ik? Met Dickoh?
quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:29 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik vind hem al best oud maar keepers gaan langer mee dat scheelt
Hoe vaak heb je hem zien spelen? En dan bedoel ik niet samenvattingen op TV.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:57 schreef LudoSanders het volgende:
23 is voor een keeper piepjong.quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:50 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Hij is al bijna 24 en dit is pas zijn 2de seizoen op doel
Hij is sterk op de lijn, maar een pure lijnkeeper is hij zeker niet. Darnaast de lengte: ik heb hem dit seizoen niet op een fout of wat dan ook kunnen betrappen die verband hield met zijn 'gebrek' aan lengte. Daarnaast heeft een goede sprongkracht. Bovendien is hij even groot of bijna even groot als bijvoorbeeld Kujovic en Pieckenhagen, waar je mensen nooit hoort over gebrek aan lengte.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:57 schreef LudoSanders het volgende:
quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:50 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Hij is al bijna 24 en dit is pas zijn 2de seizoen op doel
Ja ik ookquote:Op donderdag 3 mei 2007 20:12 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik vind Vorm iig wel beter dan Timmer.
Jullie Piet Piet Piet Piet komt er volgens mij ook welquote:Op donderdag 3 mei 2007 23:10 schreef vitessezuid113 het volgende:
Vorm 1 van de betere Nederlandse keepers![]()
Dat denk ik ook welquote:Op donderdag 3 mei 2007 23:54 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Jullie Piet Piet Piet Piet komt er volgens mij ook wel![]()
Dat bedoelde ik ook bij jullie keeper. Die wedstrijden die hij keepte deed hij het best goed, maar volgend seizoen wordt interessant: kan hij het ook een heel seizoen volhouden?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:08 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel, Volgend seizoen mag die het laten zien als die 1ste doelman wordt.
Had je eerdere post nog niet gelezenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:24 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook bij jullie keeper. Die wedstrijden die hij keepte deed hij het best goed, maar volgend seizoen wordt interessant: kan hij het ook een heel seizoen volhouden?
Stekelenburg vind ik een goed voorbeeld: toen hij net kwam kijken deed hij het goed en werd hij door iedereen als een zeer groot talent gezien, maar hij heeft naar mijn mening nog steeds niet de stap gezet naar topkeeper
en niet meer het aanhangselquote:Op zaterdag 5 mei 2007 13:56 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik moet zeggen dat die vorm zich enorm goed ontwikkeld heeft gedurende het seizoen en echt de elfde speler van Utrecht is geworden!
Dat artikel sloeg ook nergens op. Toen had ik ook al zoiets van: huh? te weinig jonge talentvollekeepers, we hebben er zelden zoveel gehad volgens mij.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 15:51 schreef Plastic_Power het volgende:
Een paar jaar geleden had de VI nog een artikel over het tekort aan jonge Nederlandse topkeepers. Dat is nu verleden tijd, dus?
vd Sar heeft bij echte Europese topclubs gekeeped, EK's en WK's gespeeld etc, Gomes niet, denk ook dat Vorm daar vooral op doelt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:36 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat ben ik niet met Vorm eens. Gomes is denk ik echt wel beter dan van der Sar. Ik ken echt geen betere keepers, alleen Dida in zijn goede tijd.²
Dat klopt, maar iedereen beaamt dat dat niet zijn normale niveau is. PSV zonder Gomes was geen kampioen geworden, dat is een feit.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:50 schreef PBateman1978 het volgende:
en Gomes heeft dit seizoen toch best wat fouten gemaakt volgens mij, vooral na de winterstop
Van der Sar niet dan? Ik zie hem nog zo ballen recht voor de voeten van Taddei en Taylor stompen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:50 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
vd Sar heeft bij echte Europese topclubs gekeeped, EK's en WK's gespeeld etc, Gomes niet, denk ook dat Vorm daar vooral op doelt.
en Gomes heeft dit seizoen toch best wat fouten gemaakt volgens mij, vooral na de winterstop
Als hij niet naar andere keepers kijkt, waaruit concludeert hij dan Gomes heel goede wedstrijden, maar ook mindere speelt?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:29 schreef Eilanden het volgende:
Vorm: 'Gomes en Sneijder geen wereldtop'
Vorm zegt niet naar andere doelmannen in de Eredivisie te kijken. 'Ook niet naar Gomes van PSV', vertelt hij in de nieuwe Voetbal International. 'Er zijn mensen die zeggen dat hij tot de wereldtop behoort. Daar ben ik het niet mee eens. Hij speelt heel goede wedstrijden, maar ook mindere. Edwin van der Sar, die is wereldtop. Gomes is nog slechts de beste keeper in de Nederlandse competitie.'
Weet ik niet; ik zou dan eerder zeggen dat PSV zonder Alex geen kampioen was geworden.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat klopt, maar iedereen beaamt dat dat niet zijn normale niveau is. PSV zonder Gomes was geen kampioen geworden, dat is een feit.²
quote:Op zondag 28 september 2008 12:43 schreef paultjuhhh het volgende:
Idd Vorm was goed tegen ajax![]()
Maar hij heeft wel snel blessures wat ik je brom
Kijken hoe hij tegen ado gaat
Weetnie of dat luktquote:Op zondag 28 september 2008 16:05 schreef waterreus23 het volgende:
[..]
De Oranje weg is vrij voor Vorm
De snor zei ook dat AZ vorig jaar Landskampioen zou wordenquote:Op maandag 29 september 2008 20:35 schreef paultjuhhh het volgende:
Lijkt me tof hij in NL elftal, de snor zei dat Vorm alleen te klein was om een uitmuntende keeper te worden
Ik heb m nog nooit een bal niet zien pakken omdat ie te klein is.quote:Op maandag 29 september 2008 20:35 schreef paultjuhhh het volgende:
Lijkt me tof hij in NL elftal, de snor zei dat Vorm alleen te klein was om een uitmuntende keeper te worden
Boschker heeft weer andere, meer in het oog springende minpuntenquote:Op dinsdag 30 september 2008 18:18 schreef Eilanden het volgende:
En ik heb het al eerder gepost, maar die opmerking is ook na-aperij in de media .. Boschker is bijvoorbeeld 1 cm langer en toen hoorde je ook niemand over zijn lengte
Vermeer denk ik.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:09 schreef PBateman1978 het volgende:
Stekelenburg en Timmer out voor het Nederlands Elftal, zou Bertje nu Vorm oproepen ?
Eens.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:34 schreef vitessezuid113 het volgende:
van Bertje , nu mag Vorm even ruiken aan het grote Oranje , keepen zal die wel niet want Van der Sar is niet voor niets gekomen.
Op dit moment terrecht dat ie Vorm boven Velthuizen verkiest
Inderdaad. Jammer dat er altijd maar 2 keepers opgeroepen worden voor de selectie van het Nederlands elftal, het zou hem goed doen denk ik.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:19 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hopelijk kan hij binnenkort in een oefenwedstrijd zijn debuut maken.
Volgens mij wel ja, dat verstond ik ook i.i.g.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:01 schreef MaxPower het volgende:
Noemde Maalderink hem gisteren in het Sportjournaal nou Michel Vonk?
Geweldig voor die jonge, dat moet hem goed doen.quote:
www.fcutrecht.nlquote:FC Utrecht-doelman Michel Vorm blijft, in tegenstelling tot berichten in de media, bij het Nederlands Elftal. In een brief aan de club meldt de KNVB dat Vorm tot de selectie behoort.
Bondscoach Bert van Marwijk laat in het schrijven aan FC Utrecht weten een beroep op de keeper te doen voor de WK-kwalificatieduels tegen IJsland (zaterdag) en Noorwegen (woensdag). Michel Vorm keert vrijdag weer terug op het trainingsveld van FC Utrecht.
De doelman werd vorige week voor het eerst in zijn carrière voor Oranje opgeroepen door bondscoach Bert van Marwijk. Samen met Edwin van der Sar en Henk Timmer trainde hij de afgelopen dagen op het trainingskamp in Noordwijk.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:03 schreef Yeahinho het volgende:
Allemaal geleerd in Den Bosch. Nieuwegein.
ad.nlquote:Michel Vorm hoort er echt bij
Door ARD SCHOUTEN / HANS WESTERVOORDE
Man van Oranje Michel Vorm hangt een week lang aan de lippen van Edwin van der Sar. Een overzicht van de 'Week van Michel Vorm'.
VRIJDAG 3 OKTOBER
Wilhelmus van Nassouwe ben ik van Duitsen bloed
Er klinkt gezang uit de kleedkamergang op Zoudenbalch.'s Middags dringt bij het grote publiek door dat de Nieuwegeiner voor het eerst bij het Nederlands elftal zit. Dan ontstaat een belegering op een apparaatje van amper 100 gram. Zijn onrustige mobieltje geeft de keeper het idee dat hij een soort telefoniste is. Maar wel eentje die dolblij is.
,,Het voelt heel raar. Ik denk dat ik zo echt even een uurtje of zo voor mezelf nemen, ik kan het nog niet helemaal bevatten.''
ZONDAG 5 OKTOBER
Tientallen felicitatietelefoontjes en -sms'jes verder begint Vorm in stadion Galgenwaard aan de voorbereiding op de wedstrijd tegen FC Twente. Na de 3-0 zege van FC Utrecht is Vorm een veelgevraagd man voor de camera's en microfoons. Nieuwe felicitaties volgen, met de drie punten en de selectie.
,,Ja, dit was onze beste wedstrijd tot nu toe. Nu kan ik pas echt genieten.''
Oranje?
,,In een woord fantastisch.''
DINSDAG 7 OKTOBER
Het prestigieuze Grand Hotel Huis ter Duin ( *****-sterren) is de plek waar Oranje in aanloop naar interlands zo graag bivakkeert. Taxi's en fraaie privé-bolides rijden af en aan. Om 12.30 uur moeten de internationals zich melden bij Van Marwijk. Vorm stapt uit de auto van vriend Ibrahim Afellay. Kon 'Ibi' 'Mies' mooi even bijpraten over de gewoontes bij Oranje.
Vorm is trots, moet wel lachen om het gekkenhuis voor Huis ter Duin, waar hij besprongen wordt door 'tig' cameraploegen. Zijn telefoon staat inmiddels boordevol sms'jes. Van Fred van der Hoorn bijvoorbeeld, de manager voetbalzaken die hem ooit naar FC Den Bosch haalde. ,,Vind ik echt leuk als mensen zo meeleven. Net als de reacties van ploeggenoten. Ali Boussaboun stond gisteren voor de camera alsof hij zelf was geselecteerd.''
De Nieuwegeiner oogt rustig. Zoals heel Utrecht hem kent. Geniet, wacht op de dingen die komen gaan. De hereniging bijvoorbeeld met Dirk Kuyt, die hem bij FC Utrecht nogal eens als schietschijf gebruikte. Om het 'broekie' Vorm - toen nog A-junior - te testen.
's Avonds, rond de klok van zessen, volgt de eerste training. Met Michel Vorm voorlopig als tweede keeper. Naast Edwin van der Sar. ,,Niet dat hij mijn idool is, maar voor mijn generatie is hij altijd de beste geweest. Het is wel schitterend dat Edwin erbij is. Ik kan nu veel met hem praten. Dat is toch mooi?''
WOENSDAG 8 OKTOBER
Het is 10.17 uur als de KNVB-bus de Oranjeklanten aflevert op sportpark Nieuw Zuid in Katwijk, waar bewakers de duurbetaalde profs beschermen. Het is de thuishaven van hoofdklasser k.v.v. Quick Boys (Since 1920), de club waar Dirk Kuyt groot werd.
Michel Vorm warmt zich op, in gezelschap van keeperstrainer Ruud Hesp en 'Sar'. De bijna 25-jarige FC Utrecht-goalie oogt geconcentreerd, loopt rond met een strakke blik. Doet zijn ding alsof het geen verschil maakt dat hij zich bij het grote Oranje heeft aangesloten. Strekt, rekt, schiet de nummer één van Manchester United in. En hij hem.
Kijkt niet op als Henk Timmer om 10.43 een half uurtje rondjes komt lopen. Vorm is bezig met zichzelf, coacht de mannen voor hem zoals hij Alje Schut en Francis Dickoh op trainingscomplex Zoudenbalch coacht. Maakt niet uit dat ze bij Real Madrid of Liverpool spelen.
Hij weet deze keer alle inzetten van Dirk Kuyt te pareren, al krijgt hij één keer hulp van de kruising. Bij partijtjes acht-tegen-acht en andere trainingsvormen is Hesp constant in zijn buurt. Geeft aanwijzingen en als hij zwijgt, doet Van der Sar het. Ze laten hem vooral zijn ding doen. Aan de bondscoach te horen bekoort Vorm. Eén keer laat hij een bal glippen, maar de schade blijft beperkt.
's Avonds overdenkt Vorm, alleen op zijn hotelkamer in Huis ter Duin, de dag. Hij bij Oranje. Zo lang is het niet geleden dat hij in De Vliert de kleuren van FC Den Bosch verdedigde. Nu zit hij hier in Noordwijk. Nu is hij de persoon er niet naar om zich daardoor te laten imponeren, maar het is toch mooi voor de voormalige jeugdkeeper van JSV Nieuwegein.
DONDERDAG 9 OKTOBER
In Noordwijk maakt Vorm zelf zich op voor zijn eerste persmiddag bij Oranje. Meest gestelde vraag; of hij al gewend is bij het grote Oranje?
,,Toen ik aankwam had ik wel even een apart gevoel zoals ik dat lang niet gehad had.''
,,Net zoals bij de eerste keer dat ik als 17-jarige bij FC Utrecht met het eerste mee mocht. Maar toen ik eenmaal iedereen een hand had gegeven - de helft van de jongens kende ik al - en de bondscoach ons had toegesproken, was dat snel over. Ik kan dingen sowieso goed relativeren dus hier ook.''
,,Qua pers is het onvergelijkbaar met FC Utrecht. Verder valt me op hoe goed alles geregeld is, ik hoef me alleen maar op het voetbal te focussen. Lig alleen op een kamer, krijg elke dag een Telegraaf en een AD. Prima. Ik voel me ook goed. Iedereen praat hier natuurlijk veel over voetbal. Doe ik ook graag. Apart is het natuurlijk wel. Als je me zeven jaar geleden had voorspeld dat ik hier rond zou lopen, had ik je voor gek verklaard. Maar nu ik er eenmaal ben wil ik ook laten zien wat ik kan en waard ben.''
,,De eerste training? Was speciaal natuurlijk. Alles gaat een tempootje hoger, ze schieten een stuk harder. Tim Cornelisse schiet al hard, maar hier komen ze nog rapper aan. Maar goed dat er verschil is, want het is hier toch het Nederlands elftal en geen middenmoter zoals FC Utrecht. Waar ik op let als ik met Van der Sar train? Zijn positie, naar hoe hij ingrijpt. Hij staat door zijn klasse en ervaring positioneel heel goed. Daar kan ik van leren. En we praten over hoe het keepen en trainen in Engeland is.''
,,Als je dan hoort dat hij nu 38 is en zijn hele carrière maar 3,5 maanden geblesseerd is geweest, kun je wel stellen dat ik als bijna 25-jarige op dat gebied meer ervaring heb. Natuurlijk denk ik er wel over na dat ik in juni nog in de lappenmand zat, noodgedwongen vaak in het krachthonk verbleef, maar nu het goed gaat is het ook zaak niet langer terug maar vooruit te kijken.''
Naar de dag van morgen bijvoorbeeld. En wellicht - voorlopig - de laatste training met Oranje. ,,Ik ga gewoon trainen. Vooraf is me gezegd dat ik tot vrijdag mee kon trainen, al het andere zou iets extra's zijn. Ook al word nooit meer opgeroepen; dit neemt niemand me meer af.''
VRIJDAG 10 OKTOBER
Na de afsluitende training van Oranje voor het duel met IJsland is er in de middag goed nieuws voor Vorm. Hij mag blijven, tot en met volgende week donderdag en de terugvlucht uit Oslo.
,,Ja, een paar daagjes bijgeboekt, zo kun je het wel zeggen. Het is zo toch meer dan een stage. Ik moet gewoon laten zien wat ik kan en dat heb ik denk ik wel gedaan. Het is nog steeds hartstikke leuk hier, we trainen veel. Ik verheug me op morgen.''
ZATERDAG 11 OKTOBER
Het Wilhelmus klinkt in een oranje Kuip. Vorm neemt plaats in een skybox, vergezeld van twee koks uit het begeleidingsteam.
,,Natuurlijk voelt dit specialer dan een andere wedstrijd van Oranje. Je zit dan wel op de tribune, maar je traint de hele week met de jongens. Ik het het gevoel dat ik erbij hoor. Ik heb geniet van het gekkenhuis van het Oranje-publiek. Normaal zit het stadion als je aan de warming up begint voor een vijfde of een zesde vol. Hier zijn de meesten er al en iedereen is enthousiast. Dat zag je ook al wel door de wave die al snel door het stadion ging.''
De zaterdag is al bijna voorbij als Michel Vorm door de mixed zone van stadion De Kuip wandelt. Het legioen is huiswaarts gekeerd met een 2-0 zege op zak. Eerst komen Timmer en Afellay voorbij, Vorm volgt, vlak voor Wesley Sneyder. ,,Het was een lange dag zo. Een late wedstrijd, toch vroeg op, veel rusten en de reis naar Rotterdam. En je bereidt je toch anders voor dan als je speelt.''
,,De overwinning en de drie punten zijn het belangrijkste. Het spel kon bij vlagen wel beter. En ja, natuurlijk heb ik vooral op Edwin van der Sar gelet. Ja, hij werd nog even boos, vlak voor tijd, om de ploeg scherp te houden. Hij coacht veel. Naar hem wordt wel geluisterd, na 129 interlands. Ik heb al eerder gezegd dat ik veel van hem leer. Als is het natuurlijk niet zo dat ik geen ballen tegen kan houden. Het gaat dan om de details, zijn rust, zijn positionele opstelling.''
Dudequote:Op donderdag 20 november 2008 00:04 schreef Kriegel het volgende:
Aiiighhhttt check m'n dissrap dang jeweetochzelluf heh!
![]()
![]()
Vorm
Met z'n porum
Doorstond niet goed de storm en beging meteen een flopje
Toen ie daar eenmaal stond te bibberen
In z'n gele hansopje
Dat is kk niet de norm
aight
Maar iedere skinne nigger weet yo de wereld is wreed,
(KERENG)
Komt daar zoeen ille uithaal van zo'n Zweed
En voor je het weet
Ligt die bal achter je reetspleet (TJEH)
VOL HAARRRRR
VOL TARRELSSSSSS
TANTOE HARD AAN BARRELSSS
Michel Michel kan het raden,
haten is verlaten
Dus ga nu maar vast balen
Komt Pietje V. je shit verneuken
en je neppe rep vermalen
Wacht maar af meid,
slechts een kwestie van TIJD
BITCH
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 20 november 2008 00:11 schreef Kriegel het volgende:
Nah, hij deed het verder best aardig hoor. Voor zover er wat te doen viel dan.
Ik zei niets , ik keek alleenquote:Op vrijdag 21 november 2008 00:12 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Het is nu precies 24 uur geleden dat je dit zei, weet je?
Goed bedacht manquote:Op donderdag 20 november 2008 00:04 schreef Kriegel het volgende:
Aiiighhhttt check m'n dissrap dang jeweetochzelluf heh!
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Gastquote:Op zaterdag 22 november 2008 15:22 schreef waterreus23 het volgende:
Waarom sommige mensen een punt maken van de fout van Vorm snap ik niet zo. Hij maakte zijn foutje goed door uitstekend in te grijpen bij de glijpartij van Mathijsen.
En voor de goede orde. Toen Edwin van der Sar debuteerde in Oranje uit tegen Wit Rusland (1-0 nederlaag), maakte Edwin van der Sar ook een fout waar een goal uit kwam. En uiteindelijk is van der Sar ook goed terecht gekomen
quote:Op zaterdag 22 november 2008 16:56 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
GastDie fout van Mathijssen werd geen goal door de belabberde voorzet van zweed niet door de briljante actie van Vorm. En de vergelijking met vdSar neem je hopelijk zelf ook niet serieus.
Hoezo niet, wie weet wordt Vorm net zo'n grote !quote:Op zaterdag 22 november 2008 16:56 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
GastDie fout van Mathijssen werd geen goal door de belabberde voorzet van zweed niet door de briljante actie van Vorm. En de vergelijking met vdSar neem je hopelijk zelf ook niet serieus.
Ja, want lengte is er erg belangrijk, kijk maar naar kSchmeichel.quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:47 schreef Kriegel het volgende:
Dan mag ie eerst nog wel flink wat Brinta eten, want hij heeft zo'n 15 cm in te halen.
Schmeichel was 1.93 ofzo....quote:Op zondag 23 november 2008 01:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, want lengte is er erg belangrijk, kijk maar naar kSchmeichel.²
quote:Op zondag 23 november 2008 05:30 schreef Bayswater het volgende:
Gefaald woensdag dus weg wezen met dit triest persoon. Ervaring en geen uitzonderlijk talent. 1 interland , it wasSukkeltje
![]()
quote:Op zondag 23 november 2008 05:30 schreef Bayswater het volgende:
Gefaald woensdag dus weg wezen met dit triest persoon. Ervaring en geen uitzonderlijk talent. 1 interland , it wasSukkeltje
![]()
quote:Vorm verwacht terugkeer van 'zijn' keeperstrainer
Maarten Arts mag dan op non-actief staan bij FC Utrecht, keeper Michel Vorm onderhoudt nog steeds intensief contact met de keeperstrainer.
'Telefonisch bespreken we dezelfde avond nog alle belangrijke situaties', zegt Vorm in De Telegraaf na de 1-1 tegen Ajax. 'Of dat niet raar is? Nee, wat mij betreft niet. Maarten staat op non-actief, is niet ontslagen en ik heb gewoon een ontzettend goed gevoel bij hem. Hij is belangrijk geweest om te komen waar ik nu ben.'
Vorm heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij een goed contact heeft met Arts. De enkelvoudig Oranje-international was dan ook bijzonder ongelukkig met de beslissing van de clubleiding om de keeperstrainer aan de kant te schuiven bij de grote schoonmaak van de technische staf.
'Er was helemaal niets op Maarten aan te merken', geeft Vorm uitleg. 'Ik ga er nog steeds van uit dat hij terugkomt en de geluiden zijn wat dat betreft gunstig. Wat mij betreft staat niets zijn terugkeer in de weg. En misschien wat de trainer (Van Hanegem, red.) betreft ook niet meer. Maar dat moet je hem vragen.'
Het relaas van Vorm kan een rol spelen bij de afwikkeling van het ontslagprocedure van Arts, die eind oktober met assistenten John van Loen, David Nascimento en looptrainer Rob Druppers aan de kant werd gezet.
PAULTJUH PAULTJUH PAULTJUH PAULTJUH PILS!!!!quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:37 schreef paultjuhhh het volgende:
Word Michel Vorm in de toekomst, de nieuwe keeper van het NL elftal?
Ik denk het wel ! hij is denk ik na Gomes de beste keeper op het moment van de competitie !
[ afbeelding ]
[..]
quote:Vorm doet Utrecht tegenvoorstel
Door Jeroen de Laat
Donderdag, 29 januari 2009, 21:50
Michel Vorm heeft FC Utrecht een tegenvoorstel gedaan voor een nieuwe verbintenis. De doelman kreeg onlangs een verbeterde aanbieding van zijn club om bij te tekenen.
Utrecht wil graag drie seizoenen door met Vorm. "Mijn huidige contract loopt nu nog een seizoen door. Dat worden er drie als er nu iets verandert. Ik hoop dat we er uit komen, het is even afwachten", aldus de international.
De sluitpost werd door bondscoach Bert van Marwijk wederom in de voorselectie van Oranje opgenomen. "De vorige oproep is toch alweer van enkele maanden geleden. Sindsdien is het redelijk goed gegaan, maar het blijft de vraag of je erbij zit. Ook deze voorselectie is speciaal, het is goed als je naam er steeds bij staat", aldus Vorm.
quote:FC Utrecht en Vorm 'nog lang niet akkoord'
FC Utrecht en doelman Michel Vorm zijn nog niet in de buurt van een akkoord over een nieuw contract. Dat zegt de zaakwaarnemer van Vorm, Wessel Weezenberg, woensdag in Voetbal International.
Eerdere berichten deden nog vermoeden dat de sluitpost nagenoeg rond was over een nieuwe verbintenis. "Ik heb vorige week een kop koffie gedronken met voorzitter Jan-Willem van Dop, dat is het", weerspreekt Weezenberg die verhalen echter.
"Ik geloof niet dat we dicht bij een akkoord zijn. Utrecht heeft een contractsvoorzstel gedaan en in het gesprek met Van Dop heb ik gezegd waar Michel en ik aan denken. Daar hebben we nog geen reactie op gehad", zegt de belangenbehartiger.
In de wandelgangen doen intussen geruchten de ronde dat een aantal Nederlandse clubs op de loer liggen voor de FC Utrecht-goalie. Weezenberg weet van niets. "Dit speelt dan ook geen rol in de contractbesprekingen, Michel richt zich puur op FC Utrecht."
Dat zou feyenoord wel zijn aangezien timmer na het seizoen weg isquote:Op woensdag 11 februari 2009 11:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
In de wandelgangen doen intussen geruchten de ronde dat een aantal Nederlandse clubs op de loer liggen voor de FC Utrecht-goalie
Bij Utrecht ja.quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:17 schreef dribbel79 het volgende:
Het hele spel wordt leuk uitgespeeld in de Neerlandsche media...maar goed, ben wel bang dat de beste goalie van nederland ook bij één van de betere clubs zal spelen volgend jaar
quote:'Feyenoord denkt aan Vorm als opvolger Timmer'
12/02/2009 09:00
Michel Vorm is een belangrijke kandidaat om bij Feyenoord aan de slag te gaan als opvolger van Henk Timmer, zo berichten De Telegraaf en het Algemeen Dagblad.
Vorm geldt als een van de betere keepers in de Eredivisie. Bondscoach Bert van Marwijk liet hem op 19 november 2008 al debuteren in het Nederlands elftal. In het met 3-1 gewonnen oefenduel met Zweden kwam de 25-jarige keeper van FC Utrecht na rust in het veld als vervanger van Timmer.
Het is vooralsnog Vorms enige interland. Zo gaf Van Marwijk voor de vriendschappelijke interland tegen Tunesië van afgelopen woensdag de voorkeur aan Timmer als tweede keeper achter eerste keus Maarten Stekelenburg.
Bij zijn club is Vorm dit seizoen in goeden doen na een teleurstellende afgelopen jaargang waarin hij werd geplaagd door een knieblessure. Hij stond alle 22 competitieduels onder de lat en slaagde er in tien keer de nul te houden. Alleen Sergio Romero (AZ) deed dat deze competitie vaker.
quote:Besprekingen FC Utrecht en Vorm verlopen stroef
12/02/2009 09:12
De onderhandelingen tussen FC Utrecht en Michel Vorm over een nieuw contract verlopen moeizaam. De 25-jarige keeper staat nog tot medio 2010 op de loonlijst bij de nummer zeven van de Eredivisie, die de lopende verbintenis wil openbreken en met twee jaar wil verlengen.
'Ik heb vorige week een kopje koffie gedronken met voorzitter Jan Willem van Dop, maar ik heb niet het idee dat we dicht bij een akkoord zijn', vertelt zaakwaarnemer Wessel Weezenberg in de nieuwe Voetbal International.
'Utrecht heeft een contractvoorstel gedaan en in het gesprek met Van Dop heb ik gezegd waar Michel en ik aan denken. Daar hebben we nog geen reactie op gehad', schetst Weezenberg de stand van zaken van de onderhandelingen.
Dat Vorm in de belangstelling staat van andere Nederlandse clubs, daarvan zegt Weezenberg niet op de hoogte te zijn. 'Dit speelt dan ook geen rol in de onderhandelingen.'
Hij zet wel behoorlijk mis jaquote:Blunderende Vorm: "Absoluut een houdbare bal"
FC Utrecht-doelman Michel Vorm kon alleen zichzelf de schuld geven na de 0-2-nederlaag tegen NEC. De keeper ging bij de 0-1 opzichtig in de fout. Hij zag een vrije trap van Youssef El-Akchaoui al grabbelend achter de doellijn verdwijnen.
"Ik kwam er niet goed achter met mijn lichaam", legde de jonge doelman na afloop uit. "Ook het veld was erg oneffen en de bal stuitte een beetje raar. Maar dat is geen excuus. Het was absoluut een houdbare bal."
NEC-trainer Mario Been vond dat zijn ploeg geluk had gehad. "Normaal gesproken gaat die bal er niet in. De keeper hielp ons vandaag een beetje." Been sprak verder over een matige wedstrijd en een slecht veld, maar was blij dat zijn team met deze gelukkige overwinning heeft aangehaakt in plaats van afgehaakt bij de play-offs voor Europees voetbal volgend seizoen.
Voor collega Ton du Chatinier was het zijn eerste nederlaag als hoofdtrainer. "Je weet dat 'ie een keer gaat komen, maar vandaag was wel een erg ongelukkig moment." Du Chatinier krijgt van de KNVB binnen twee weken te horen of hij dit seizoen mag afmaken als hoofdtrainer.
quote:Michel Vorm verlengt contract bij FC Utrecht tot 2012
Datum: 3-mrt-2009 11:50
De geruchtenstroom over een vertrek van Michel Vorm naar Feyenoord of een andere club, kan stoppen. De doelman bereikte dinsdag met FC Utrecht een akkoord over contractverlenging tot medio 2012. Ik ben super tevreden, dit is wat ik wilde. Spelen voor de vierde club van Nederland, want zo voel ik dat,' aldus Vorm op de website van Utrecht.
'Ik speel hier al sinds 1999 en ik ken iedereen,' vervolgde de 25-jarige sluitpost, wiens oude verbintenis liep tot de zomer van 2010. 'Ondanks de gebeurtenissen van de afgelopen periode heb ik het er gewoon super naar mijn zin. Als keeper ben ik hier voorlopig ook nog niet uitgeleerd.'
Toekomstig Feyenoord-coach Mario Been zou interesse hebben gehad in Vorm als opvolger van Henk Timmer, die De Kuip na dit seizoen moet verlaten. Vorm maakte op 19 november in een vriendschappelijke interland tegen Zweden zijn debuut in het Nederlands Elftal.
Op dit moment kom je als keeper bij Feyenoord ook wel aardig aan je trekken hoor.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:50 schreef dribbel79 het volgende:
Bij Utrecht heeft ie meer te doen, dus betere ontwikkeling
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:32 schreef waterrietje het volgende:
Laat Vorm maar lekker in Utrecht blijven. Vermeer en Velthuizen heb ik liever in de Kuip. Vorm mist toch wat lengte en ook wel kwaliteit tov de 2 genoemde.
Mooi man zo'n gelimiteerde transfersom van 1 miljoenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:25 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Hmm, minder voor Vitesse. Zal Feyenoord wel achter Pietje aan gaan.
Dream onquote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:35 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Mooi man zo'n gelimiteerde transfersom van 1 miljoen
quote:Vorm 'superblij' met nieuw contract
Door HANS WESTERVOORDE
UTRECHT - Michel Vorm (25) blijft ook de komende jaren de keeper van FC Utrecht. Vorm en de clubleiding hebben een mondeling akkoord bereikt over een nieuw, driejarig contract. De nieuwe verbintenis met Vorm is een belangrijk signaal van de clubleiding. Door het vastleggen van de eenmalig international Vorm is duidelijk dat FC Utrecht wil investeren in zijn spelerspotentieel, met als doel om uiteindelijk hogerop te komen.
Het oude contract met Vorm liep nog door tot medio volgend jaar.
Vorm zelf is zeer content met de overeenkomst. ,,Ik ben echt superblij. Ik speel sinds mijn vijftiende bij deze club. Bij FC Utrecht ken ik iedereen en ik heb het er erg naar mijn zin. Ook al waren de gebeurtenissen de afgelopen maanden niet altijd even prettig.''
De keeper doelt op de rumoerige tijden rond het vertrek van de complete trainersstaf, inclusief keeperstrainer Maarten Arts. Met de door Marcel Mul vervangen Arts onderhield Vorm een warme band.
Vorm wordt met Piet Veldhuizen en Kenneth Vermeer gezien als de toekomstige top-keepers van Nederland. De naam van Vorm werd eerder al in verband gebracht met Feyenoord, dat een vervanger zoekt voor goalie Henk Timmer van wie wordt afscheid genomen.
Die interesse van de Rotterdamse club is nooit concreet geworden, zegt Vorm. ,,Er is met Feyenoord geen contact geweest. En dan kan ik ook niks met dergelijke berichten. Ik had niks om over na te denken.''
Hoewel Vorm publiekelijk altijd heeft geroepen dat hij de intentie had om bij FC Utrecht te blijven, duurden de onderhandelingen vrij lang. ,,Klopt, we lagen een eind uit elkaar. Alleen we hebben gisteren echt stappen gemaakt,'' aldus Vorm, doelend op de besprekingen van maandag. ,,We hebben anderhalf tot twee uur gesproken. Ik hoopte echt dat het goed zou komen.''
Over de inhoud van het nieuwe contract doen club en speler weinig mededelingen. ,,Behalve dat er geen gekke dingen in staan,'' aldus Vorm. Een tussentijd geïnteresseerde club zal dus flink de portemonnee moeten trekken.
Vorm ziet de toekomst bij FC Utrecht zonnig in, zeker na de komst van de gefortuneerde grootaandeelhouder Frans van Seumeren. ,,Meneer Van Seumeren wil echt iets doen. Dat is me wel duidelijk. Natuurlijk ben ik ook ambitieus. Ik ben nu 25 jaar, dat is relatief jong voor een keeper. Als ik het contract uitdien, ben ik ook pas 28.''
Vooralsnog concentreert Vorm zich op zijn doel bij FC Utrecht: Europees voetbal halen, dit seizoen. Na twee achtereenvolgende nederlagen tegen NEC en Ajax zijn de papieren van FC Utrecht iets minder geworden.
,,Zeker de nederlaag tegen NEC kwam slecht uit. Dat is een concurrent. Tegen Ajax kun je verliezen. Maar we moeten niet in paniek raken. We staan er nog steeds goed voor. Het programma is pittig, maar we hebben het bereiken van de play-offs nog wel gewoon in eigen hand,'' aldus Vorm.
Das best jong voor een keeperquote:
quote:Michel Vorm onzeker voor Oranje
VOLENDAM - Michel Vorm lijkt zich te moeten afmelden voor de komende interlands van het Nederlands voetbalelftal tegen Schotland (28 maart) en Macedonië (1 april).
afbeelding vergroten Michel Vorm. FOTO ANP
De doelman van FC Utrecht liet zich zondag in de uitwedstrijd tegen FC Volendam tijdens de rust vervangen door reservekeeper Wesley de Ruiter.
Vorm kreeg weer last van zijn knie. Van dat gewricht heeft hij de laatste tijd vaker last.
Naast Vorm selecteerde bondscoach Bert van Marwijk Ajacied Maarten Stekelenburg en Henk Timmer van Feyenoord. (ANP)
Dat was toch dat moment dat er blijkbaar slecht gecommuniceerd werd en matthijsen als een mietje de bal niet weg kreeg?quote:Op donderdag 10 september 2009 11:43 schreef Prosac het volgende:
Geef hem maar wat vaker een basisplaats, verraste mij positief en durfde zijn goal uit te komen. Al pakte dat bij die lob van O'Connor bijna verkeerd uit.
(mod-hattrick)
Hij moet ervaring op gaan doen in internationale wedstrijden. Dan wordt ie nog veel beter. Wat mij betreft als v.d. Sar er niet is wel de nummer 1 op de keeperpositie, maar dat zeg ik al jaren.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:26 schreef BliksemSchigt het volgende:
Zijn debuut gemaakt in een officiele interland in de basis, leuk.
Keepte niet onaardig, had wat twijfelachtige momenten, maar die ene bal 1 op 1 pakte hij echt uitstekend.
Vergiste me idd.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:46 schreef RayMania het volgende:
Zijn debuut van gisteren? Of die tegen Zweden in november 2008?
Geluk dwing je afquote:Op donderdag 10 september 2009 19:30 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Had toch ook geluk zo af en toe
Hij had gisteren echt behoorlijk veel goede reddingen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:55 schreef Jojoortje het volgende:
Zag gisteren echt een katachtige redding van hem
Jammer van de uitslag.
Klopt, heb t ook gezien.. Al twijfel ik nog of ie bij die eerste goal die bal niet beter weg had kunnen krijgen..quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:06 schreef TheFatLady het volgende:
[..]
Hij had gisteren echt behoorlijk veel goede reddingen.
Heb de hele wedstrijd gezien en het is moeilijk uit te leggen als je 4-0 verliest, maar hij keepte echt een hele goede wedstrijd.
Wat een baas.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:15 schreef debeterebob het volgende:
Vandaag een penalty gestopt en Swansea aan een puntje geholpen. Hij is wel episch goed bezig zeg.
Ook al is dit een paar jaar oud, ik denk dat dezelfde persoon nu heel wat anders zegt.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:48 schreef Stofje het volgende:
Stekelenburg heeft in ieder geval niets bij Oranje te zoeken, grauwe keeper zonder uitstraling, die gewoon te weinig punten pakt voor Ajax en vaak stomme fouten maakt.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:29 schreef TLC het volgende:
Is er een filmpje van die gestopte penalty ?
quote:Vorm bezorgt Swans punt tegen Liverpool
Michel Vorm heeft zaterdagmiddag eens te meer zijn waarde bewezen voor Swansea City. De doelman was onpasseerbaar in de uitwedstrijd tegen Liverpool en bezorgde zijn ploeg daarmee een punt: 0-0.
Liverpool begon met Dirk Kuyt en Suarez in de basis. Bij Swansea City stond Michel Vorm op doel. Kemy Agustien keerde na zes weken blessureleed terug op de bank en mocht in de slotfase nog even invallen. Ferrie Bodde zat vanwege langdurig blessureleed niet bij de selectie.
Het was Liverpool dat de bovenliggende partij was op Anfield Road en druk naar voren zette. Swansea City liet zich aanvallend echter ook zien en was met name gevaarlijk via de snelle spitsen Nathan Dyer en Scott Sinclair. Treffers leverden de counters van Swansea City echter niet op.
Ook het spel van Liverpool betaalde zich niet uit in doelpunten. Stewart Downing ging te vaak voor eigen succes, terwijl Andrew Carroll en Dirk Kuyt ongelukkig speelden. Daardoor kwam niet voor het eerst dit seizoen weer alle druk op de schouders van Suarez te liggen. De ex-Ajacied was continu dreigend, maar had geen geluk in de afronding en bovendien was Vorm in topvorm.
In de slotfase zette Liverpool alsnog alles op alles om de wedstrijd te beslissen. Suarez stuitte tot drie keer toe op uitblinker Vorm en toen de bal toch het net in ging via Kuyt, werd de aanvaller afgevlagd vanwege buitenspel. Swansea City kreeg ook nog een enorme kans, maar deze werd huizenhoog over het doel van Pepe Reina geschoten.
Leuk item net in Studio Sport.quote:Op zaterdag 19 november 2011 22:13 schreef Oliver23 het volgende:
Ondanks de 0-1 nederlaag tegen Man. United stond Vorm opnieuw goed te keepen.
quote:Op zondag 20 november 2011 19:59 schreef tong80 het volgende:
Ze hebben zelfs al een singeltje over hem.
quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:48 schreef Stofje het volgende:
Stekelenburg heeft in ieder geval niets bij Oranje te zoeken, grauwe keeper zonder uitstraling, die gewoon te weinig punten pakt voor Ajax en vaak stomme fouten maakt.
quote:Op donderdag 3 mei 2007 14:21 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Toen ik Maarten Steekelenburg enkele malen zag keepen.quote:Op woensdag 23 november 2011 12:21 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Toen je hem nog puur en alleen als Ajacied zag?
Ik zie hem graag in de winterstop overstappen naar een (sub)topper. Stekelenburg het vuur aan de schenen leggen! Zolang hij bij Swansea blijft is dat voorlopig niet aan de orde denk ik.quote:Op zaterdag 10 december 2011 23:36 schreef Oliver23 het volgende:
En Vorm pakt vandaag een strafschop tegen Fulham
Vorm leider keepersklassement van Premier League
Swansea City-doelman Michel Vorm maakte zaterdagmiddag opnieuw reclame voor zichzelf in de thuiswedstrijd tegen Fulham. De reservekeeper van Oranje hield voor de zevende keer in dit Premier League-seizoen zijn doel schoon, meer dan welke andere doelman ook.
Vorm, die tegen Fulham ook vanaf elf meter niet te passeren bleek, hield deze jaargang tot dusverre zes keer de nul in het eigen Liberty Stadium en één keer daarbuiten, op bezoek bij Liverpool (0-0).
In het klassement van doelmannen met de meeste clean sheets bezetten Arsenal-sluitpost Wojciech Szczesny en Fulham-keeper Mark Schwarzer gezamenlijk de tweede plek met ieder zes wedstrijden zonder tegentreffer.
In totaal incasseerde Vorm dit seizoen onder de lat bij Swansea twintig doelpunten, waarvan slechts twee op eigen terrein: tegen Bolton Wanderers (3-1) en Manchester United (0-1).
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)n-Premier-League.htm
Ben erg benieuwd hoelang het duurt voordat een Engelse (sub)topper hem wegkoopt bij Swansea
Van Stekelenburg ga je ook niks meer horen behalve in Oranje, waar het ook niet te lang meer duurt voordat hij wordt vervangen door Krul of Vorm. Het lot van een keeper in een competitie bij een club die beiden niet boeiend zijn.quote:Op zaterdag 10 december 2011 23:48 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Ik lees nooit dat Steek uitblinkt bij Roma? Hoor eigenlijk helemaal niets daarvandaan, behalve dat Roma nog niet echt lekker loopt.
Kan volgens mij niet, je mag niet in 1 voetbaljaargang bij 3 clubs hebben getekend.quote:Op zaterdag 10 december 2011 23:48 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Ik zie hem graag in de winterstop overstappen naar een (sub)topper. Stekelenburg het vuur aan de schenen leggen! Zolang hij bij Swansea blijft is dat voorlopig niet aan de orde denk ik.
Vorm naar Roma?quote:Op maandag 12 december 2011 14:16 schreef nikk het volgende:
Doet het echt geweldig bij Swansea (!). Zoals hij staat te keepen is ongelofelijk. Die gaat op een gegeven moment Stekelenburg vervangen.
Dit inderdaad!quote:Op zaterdag 17 december 2011 18:09 schreef Greetings het volgende:
[..]
Oho, ja dus! Gelukkig ook nog wat geld mee verdiend!
Vorm
![]()
Krul
we have a winnerquote:
Van Persie niet zeker van zijn plaats...quote:Op maandag 19 december 2011 15:20 schreef Typisch het volgende:
Die Engelsen moeten wel denken.Van der Vaart, Vorm, Krul allemaal op de bank bij Oranje.
Die doen het misschien 2 seizoenen leuk, maar daarna degraderen ze vast wel.quote:Op maandag 16 januari 2012 19:14 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Nog even en dan is Swansea een topclub.
Iets over bekerwinst in zijn grijs jaarquote:Op maandag 16 januari 2012 19:38 schreef tochweerhenk het volgende:
Nog iets gehoord van Stekelenburg iemand?
De kans dat sparta degradeert naar de topklasse is groter.quote:Op maandag 16 januari 2012 19:29 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Die doen het misschien 2 seizoenen leuk, maar daarna degraderen ze vast wel.
in engeland hebben ze het daar ook minder over volgens mij. Iemand een verklaring?quote:Op maandag 16 januari 2012 20:26 schreef Nober het volgende:
Toch opvallend dat de andere promovendus (Norwich City) boven Swansea staat maar het daar nauwelijks over gaat, die hebben geen NL'ers.
Wales.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:41 schreef n00b13 het volgende:
[..]
in engeland hebben ze het daar ook minder over volgens mij. Iemand een verklaring?
Swansea is de enige club uit Wales uit de Premier League.quote:Op maandag 16 januari 2012 21:36 schreef n00b13 het volgende:
[..]
ach so.. En dat maakt uit, want?
*sorry als ik nu echt een domme vraag stel*
Omdat ze dat uniek maakt als team.quote:Op maandag 16 januari 2012 21:36 schreef n00b13 het volgende:
[..]
ach so.. En dat maakt uit, want?
*sorry als ik nu echt een domme vraag stel*
http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=164923quote:Vorm gaat in EK-zomer absolute droomtransfer tegemoet'
Woensdag, 9 mei 2012 om 06:45
Michel Vorm kan zijn debuutseizoen in de Premier League afsluiten met een fraaie transfer. De 28-jarige doelman trok in de zomer van FC Utrecht naar Swansea City en zou inmiddels in beeld zijn gekomen bij Arsenal. Volgens de Daily Mail is Arsène Wenger bezig met een schoonmaak binnen de selectie. Huidig eerste doelman Wojciech Szczesny wil hij niet kwijt, maar een concurrent voor de Pool wil Wenger wel.
Wat dat aangaat komt Vorm in beeld bij le Professeur, die na het seizoen sowieso afscheid neemt van Manuel Almunia. De Spaanse keeper heeft er acht jaar opzitten in Londen en beschikt over een aflopend contract. West Ham United, dat hem nu al huurt, wil Almunia wel definitief vastleggen. Behalve Almunia zal ook Lukasz Fabianski vertrekken bij the Gunners. De landgenoot van Szczesny komt niet meer aan spelen toe.
Vorig seizoen mocht Fabianski nog veertien keer meedoen, maar dit seizoen stelde Wenger hem alleen op in onbelangrijke duels. De 27-jarige reservekeeper vreesde al voor zijn plek onder de lat bij Polen. Wenger heeft voor ogen om na de zomer van start te gaan met Szczesny als eerste keus, Vorm als zijn belangrijkste concurrent en de uit de jeugdopleiding afkomstige Damian Martinez als talent daarachter. Vorm gaat deze zomer op pad met Oranje voor het EK.
dat zou mooi zijnquote:Op woensdag 9 mei 2012 06:57 schreef Paul het volgende:
Gerucht: Vorm naar Arsenal:
[..]
http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=164923
Ja ik denk dat op dit moment wekelijks keepen belangrijker is ja.quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:51 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik zou mooi bij Swansea blijven dan, en pas vertrekken als er een grotere club komt die m als eerste keeper wilt.
bron: voetbal internationalquote:Vorm voor drie jaar naar Tottenham Hotspur
Michel Vorm verruilt Swansea City voor Tottenham Hotspur. Bij de club uit Londen tekent hij een contract voor drie jaar.
Tottenham en Swansea zijn op hoofdlijnen rond over de transfervoorwaarden. Wel moet Vorm nog medisch gekeurd worden. Daarvoor verblijft de ex-doelman van FC Utrecht momenteel in Londen. Na de keuring zal de international zijn handtekening onder het overeengekomen contract zetten.
Vorm gaat op White Hart Lane in principe de concurrentie aan met Hugo Lloris, wiens contract nog tot 2019 loopt. Tottenham houdt er echter ook rekening mee dat de sluitpost van het Franse nationale elftal deze zomer zou kunnen vertrekken. Voor hem bestaat al geruime tijd interesse van Paris Saint-Germain.
Sinds zijn overstap naar Swansea in 2011 groeide WK-ganger Vorm uit tot een van de beste doelmannen van de Premier League. Hij speelde in drie seizoenen 89 competitieduels voor de club uit Wales, die onlangs in de persoon van Lukasz Fabianski (Arsenal) al een vervanger voor hem aantrok.
Bovendien ook net zijn contract verlengend dat zal ie vast niet hebben gedaan omdat Vorm als nieuwe eerste keeper kwam.quote:
Erg dom ja, een veelvoud gaan verdienen van wat je nu bij Swansea krijgt, nog genoeg wedstrijden keepen ivm het drukke programma, en als Lloris volgend seizoen zou vertrekken (wat zeer waarschijnlijk is als Tottenham geen CL haalt) dan kans op basis.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Domme keus. Lloris is nu net een van de beste doelmannen ter wereld
Buiten het geld gewoon een domme keuze.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:29 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Erg dom ja, een veelvoud gaan verdienen van wat je nu bij Swansea krijgt, nog genoeg wedstrijden keepen ivm het drukke programma, en als Lloris volgend seizoen zou vertrekken (wat zeer waarschijnlijk is als Tottenham geen CL haalt) dan kans op basis.
Nou, nee dus.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Buiten het geld gewoon een domme keuze.
Beetje naief. Vorm is echt niet gehaald om de concurrentiestrijd aan te gaan met Lloris, het is wel een eventuele backup voor volgend seizoen mocht Lloris vertrekken.quote:
Nee ze betalen 5 miljoen pond om m op de tribune te zetten.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Beetje naief. Vorm is echt niet gehaald om de concurrentiestrijd aan te gaan met Lloris, het is wel een eventuele backup voor volgend seizoen mocht Lloris vertrekken.
Buiten een paar potjes league cup heeft ie dus een jaartje verneukt door lekker te cashen. Tsja.
Dat is voor Tottenham echt geen bedrag voor een eerste doelman. Maar goed, droom maar lekker verder. Misschien staat ie er wel over een jaar of 2, dat kan best.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:43 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Nee ze betalen 5 miljoen pond om m op de tribune te zetten.
En hij zal wel iets meer gaan spelen dan ''een paar potjes League Cup''.
Ik schrijf toch ook nergens dat ie als eerste doelman gehaald wordt?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is voor Tottenham echt geen bedrag voor een eerste doelman. Maar goed, droom maar lekker verder. Misschien staat ie er wel over een jaar of 2, dat kan best.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |