abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 mei 2007 @ 22:37:29 #251
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_48983923
ff afwachten wat ad schrijft zometeen
pi_48983967
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 22:37 schreef jorienvdherik het volgende:
ff afwachten wat ad schrijft zometeen
Hoezo?
  donderdag 3 mei 2007 @ 22:41:50 #253
139407 jorienvdherik
pi_48984118
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 22:38 schreef g4st het volgende:

[..]

Hoezo?
misschien iets over een kandidaat ofzo,
pi_48984190
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 22:41 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

misschien iets over een kandidaat ofzo,
http://www.ad.nl/sport/article1344388.ece

pi_48984217
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 21:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Het gaat enkel om een trainer in dienst die een paar jaartjes (volgens mij nog niet eens) in amsterdam heeft getraind. Overigens ook met de pest in z'n lijf geloof ik.
Maak daar maar 6 jaar van.
Woo-loo-loo!
pi_48984348
quote:
Succes als interim-coach
Door WIETSE DIJKSTRA

ROTTERDAM - Henk van Stee was zeven jaar geleden de laatste interim-trainer in de Kuip. Het toenmalige hoofd opleidingen ...

Henk van Stee haalde als interim-trainer met Feyenoord voorronde van de de Champions League. FOTO ANP... nam vijf wedstrijden voor het einde van de competitie het roer over van de opgestapte Leo Beenhakker. Met succes, want Feyenoord plaatste zich alsnog voor de voorronde van de Champions League.

De spanning na afloop van Feyenoord-FC Twente (1-1) op de laatste speeldag van het seizoen 1999-2000 vergeet hij nooit meer. ,,We moesten op het veld nog wachten op de uitslag van Vitesse,’’ zegt Henk van Stee. ,,Omdat zij achter stonden, gooide ik de boel bij ons op slot. We hadden tegen FC Twente ook door kunnen drukken, maar ik wilde niet het risico lopen dat we een counter om de oren zouden krijgen. Verlies betekende geen voorronde Champions League.’’

Het verlossende woord kwam na enkele zenuwslopende minuten vanuit Arnhem. Omdat concurrent Vitesse op 2-2 bleef steken tegen Fortuna, hield Feyenoord zijn derde plaats vast met de minieme voorsprong van één punt. De ontlading in de Kuip was enorm. ,,Ik kan me echt nog alles van die wedstrijd herinneren,’’ aldus Van Stee, die al weer ruim anderhalf jaar werkzaam is bij het Oekraïnse Shakhtar Donetsk. ,,We kwamen van ver dat seizoen. Feyenoord zat in een neerwaartse spiraal. Leo Beenhakker was niet voor niets weggegaan. Hij had aangegeven dat hij het elftal niet meer aan de praat kreeg.’’

Van Stee was op dat moment hoofd opleidingen van de Stadionclub. ,,Iedereen zei tegen me dat ik niets had te verliezen, maar dat had ik natuurlijk wel degelijk. Als we het niet hadden gered, was dat ook ten koste van mijn aanzien gegaan. Toch heb ik niet getwijfeld. Als je voor Feyenoord 1 wordt gevraagd, dan doe je dat gewoon.’’

Op 16 april zat hij voor het eerst als eindverantwoordelijke op de bank in het uitduel met De Graafschap. ,,Ik heb nog nooit een ploeg meegemaakt die zo stijf van de zenuwen stond als Feyenoord toen. Na afloop (1-0 winst, red.) was het alsof we de Europa Cup hadden gewonnen.’’

,,Ik had als grote voordeel dat ik er blanco in kon stappen. Ik had namelijk helemaal niets met het elftal te maken gehad. Voor een assistent-trainer is het veel moeilijker om een elftal over te nemen. Dat heb ik bij Sparta zelf ondervonden toen ik het van Han Berger moest overnemen.’’

Hij vraagt zich dan ook af of het verstandig is dat John Metgod en Henk Duut de taken van Erwin Koeman overnemen. ,,Zij zullen nagenoeg op dezelfde weg verder gaan. John en Henk zijn twee fantastische kerels die heel loyaal zijn geweest aan Koeman. Om die reden zullen zij geen spectaculaire veranderingen doorvoeren.’’

Dat kon Van Stee wel toe hij Beenhakker verving. ,,Ik heb een paar dingen veranderd. Jon Dahl Tomasson werd in die tijd veel gewisseld. Tegen hem heb ik gezegd ‘bij mij speel jij altijd.’ De jongens die het moesten doen, zoals ook Van Wonderen, Paauwe en Bosvelt, heb ik het volste vertrouwen gegeven. Daarnaast probeer je in zo’n situatie de scherpte terug te halen door wat andere oefenstof te geven. Dat er een ander gezicht voor de groep staat, kan soms ook helpen.’’

Van Stee, momenteel even in Nederland om de verrichtingen van Oekraïne onder 17 te volgen bij het jeugd-EK in België, weet niet wie Feyenoord door de play-offs moet loodsen. ,,Ik denk niet dat een ervaren trainer het nú zou willen overnemen. Co Adriaanse gaat dat sowieso niet doen. Maar hij is wel de ideale man om Feyenoord volgend seizoen uit het dal te trekken.’’
pi_48984358
quote:
Booy laat zich niet gek maken
Door ROB HARTOG

UTRECHT - Het gonsde gisteren op trainingscomplex Zoudenbalch van de geruchten. Meteen nadat Erwin Koeman bekend ...

Foeke Booy. FOTO ANP... maakte dat hij stopt als trainer-coach van Feyenoord, lag bij de tientallen bezoekers van de dagelijkse training van FC Utrecht de naam van Foeke Booy op ieders lippen. De een na de ander wist ‘uit betrouwbare bron’ te melden dat de trainer binnenkort verkast naar Rotterdam.

Booy zelf reageerde nuchter en een tikkeltje geamuseerd op alle opwinding. ,,Tijdens de training hoorde ik vanaf de kant dat Koeman is opgestapt. Geloof me, of niet, maar ik dacht dat het ging om Ronald, de trainer van PSV. Pas na de training hoorde ik dat Erwin bij Feyenoord stopt. Ook voor mij een complete verrassing.’’

Al een tijdje maakt Booy er geen geheim van dat hij een eventuele nieuwe uitdaging niet uit de weg gaat. ,,Maar nu is dat helemaal nog niet aan de orde,’’ zegt hij met stelligheid.

,,Ik ben maar met één ding bezig: niet met mijn toekomst, maar met de komende play-offs. Ik wil er met mijn staf van alles aan doen om te proberen met FC Utrecht Europees voetbal in de wacht te slepen. Daar moet nu alles voor wijken.’’

Booy heeft nog een contract bij FC Utrecht tot medio 2008. Intern is bij de club echter de afspraak gemaakt dat hij bij een positieverbetering tussentijds van club mag veranderen.

Eerder dit seizoen werd zijn naam al nadrukkelijk in verband gebracht met Club Brugge, de Belgische topper waar Booy zelf als actief voetballer furore maakte. Twee jaar geleden was de trainer ook al in beeld bij Feyenoord om Ruud Gullit op te volgen. De club koos toen uiteindelijk voor Erwin Koeman, net als Foeke Booy afkomstig uit de stal van zaakwaarnemer Ger Lagendijk.

Booy: ,,Ik heb het dus al een keer mee gemaakt dat mijn naam als trainer van Feyenoord wordt genoemd. Indertijd was volgens sommige media mijn overgang zelfs al zo goed als rond. Daarom laat ik me nu niet gek maken. Wat komt, komt, wat niet komt, kom niet. Zo simpel is het. Nogmaals: voorlopig focus ik me helemaal op de play-offs met FC Utrecht.’’
pi_48984380
quote:
Metgod weet niet hoe lang ‘voorlopig’ is

Terwijl een boze Feyenoord-supporter van een afstandje roept dat hij solidair moet zijn met Erwin Koeman en maar beter kan ...

John Metgod leidt voorlopig de training bij Feyenoord. FOTO MILAN RINCK... ‘oprotten’, geeft assistent-trainer John Metgod stoïcijns antwoord op de vraag waarom hij samen met zijn collega Henk Duut blijft zitten. ,,In het belang van de club moet iemand het doen,’’ zegt hij. ,,Erwin heeft aangegeven dat hij geen motivatie meer heeft. Als de club hem had ontslagen, was dat wezenlijk anders geweest.’’

Of Metgod, die gisteren de training leidde, het volgende week donderdag bij de eerste play-offwedstrijd bij FC Groningen nog steeds voor het zeggen heeft bij Feyenoord, is de vraag.

,,Voorlopig nemen Henk en ik de taken van Erwin waar. Wat dat betekent zullen we de komende dagen wel zien. Over de play-offs is nog geen duidelijkheid, maar ik sluit niets uit.’’

,,Dieptriest,’’ noemt Metgod het vertrek van Koeman. ,,Ik heb op basis van wederzijds respect goed met hem samengewerkt. Ik heb wel een aantal keer het gevoel gehad dat dit tot de mogelijkheden behoorde. Ik kan me voorstellen dat het heel teleurstellend is als je er alles aan hebt gedaan en het blijkt niet te werken.

,,Ik heb Erwin leren kennen als een prima mens en een prima hoofdtrainer. Iedereen bij Feyenoord is er doodziek van dat de vijfde plaats niet is gehaald. Ik ben daar ook verantwoordelijk voor.’’
pi_48984399
quote:
'Feyenoord heeft harde hand nodig'

ROTTERDAM - Feyenoord heeft behoefte aan een trainer met een harde hand. Een coach die impopulaire...

Theo Lucius. Foto Pics United...maatregelen durft te nemen en die zich hard richting onwelwillende spelers wil opstellen.

,,Een type-Co Adriaanse, ja. Dat lijkt me wel een goede trainer die met zijn vuist op tafel kan slaan'', zei aanvoerder Theo Lucius donderdag in De Kuip, enkele uren na het vertrek van trainer Erwin Koeman.

De 30-jarige Brabander noemde het ontslag van de oud-international ,,heel triest en erg jammer''. Hij roemde het uithoudings- en incasseringsvermogen van Koeman.

,,Elke andere trainer was na alle gebeurtenissen in dit rampseizoen al lang weggeweest. Hij is altijd positief gebleven en heeft steeds iedereen beschermd. Dat is knap en zeker een compliment waard.''
Zo, alle bijbehorende berichten over het ontslag van Koeman in het AD
pi_48984504
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 22:44 schreef BobbyHill het volgende:

[..]

Maak daar maar 6 jaar van.
1
  donderdag 3 mei 2007 @ 22:50:45 #261
139407 jorienvdherik
pi_48984508
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 22:47 schreef g4st het volgende:

[..]
hij zat vanavond al bij sport 1 te analyseren
  donderdag 3 mei 2007 @ 22:53:42 #262
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_48984644
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 22:50 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

1
En hij is onder Van Gaal geen hoofd opleidingen (oid) geweest??

edit: uit jouw bron "Tussen 1992 en 1997 Had Adriaanse als directeur van de Ajax jeugd opleiding een groot aandeel in de Champions League successen van 1995 en 1996."
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_48984668
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 22:50 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

1
quote:
Tussen 1992 en 1997 Had Adriaanse als directeur van de Ajax jeugd opleiding een groot aandeel in de Champions League successen van 1995 en 1996.
Woo-loo-loo!
  donderdag 3 mei 2007 @ 22:55:18 #264
139407 jorienvdherik
pi_48984734
Magrão moet drie miljoen euro kosten

Magrão heeft in de Braziliaanse media bevestigd dat zijn werkgever Yokohama Marinos en Feyenoord onderhandelen over de middenvelder. Hij zou een kleine drie miljoen euro moeten opleveren.
Dit seizoen werd Magrão verhuurd aan Corinthians. De 28-jarige Braziliaan hoopte op een langer verblijf in zijn vaderland, maar de club zit in financiële problemen waardoor het huurcontract waarschijnlijk niet kan worden omgezet in een definitieve verbintenis.

Braziliaanse kranten weten te melden dat een delegatie Japanners en Magrão's zaakwaarnemer naar Nederland zijn afgereisd om met Feyenoord te onderhandelen over de transfer.
pi_48984790
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 22:54 schreef BobbyHill het volgende:

[..]

[..]
ok, niet gezien
  donderdag 3 mei 2007 @ 22:57:57 #266
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_48984853
Ik zeg Co Adriaanse kom maar !
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_48984931
Ik zeg Co blijf maar lekker in Oekraine, of nog iets verder eigenlijk...
pi_48985304
quote:
Voor de korte termijn is Guus Hiddink een aantrekkelijke optie

Erwin Koeman heeft bij Feyenoord niet kunnen aantonen dat hij een toptrainer is. Daarvoor waren de resultaten te ondermaats, liet de kwaliteit van de spelersgroep te veel te wensen over en was het zowel intern als extern te rumoerig rond de club. Koeman treft niettemin weinig blaam.

In de afgelopen twee jaar zouden ook Rafael Benítez en Carlo Ancelotti er niet in geslaagd zijn Feyenoord in de top van de eredivisie te krijgen.De discussie over met drie in plaats van vier verdedigers tegen FC Groningen spelen is daarom best een interessante, maar niet de meest relevante. Het ontbrak Koeman nu eenmaal aan de middelen om zijn club een rol van betekenis te laten spelen.

Op een andere manier bewees Koeman wél van grote waarde te zijn. Hij heeft zich in zijn periode bij de club geprofileerd als een magnifiek schild voor slecht beleid.

Hij was de perfecte bliksemafleider in de nadagen van het regime van Van den Herik en in het stadhouderloze tijdperk daarna, dat eigenlijk nog steeds niet helemaal is afgesloten.

Zeer opvallend was het dat, toen voorzitter Van den Herik de Kuip meed, híj de honneurs waar nam. Zo stond hij namens de clubleiding in een vol stadion met een microfoon in zijn handen Patrick Paauwe en Dirk Kuyt uit te zwaaien. Hij was slechts trainer-coach, maar voelde het als zijn plicht de club in barre tijden breder te vertegenwoordigen.

Ook daarom verdiende Koeman een vertrek door de voordeur. Hoewel hij trots zegt te zijn op zijn periode bij Feyenoord is het voor hem te hopen dat hij bij een volgend dienstverband in rustiger vaarwater terechtkomt. De top van Feyenoord staat nu voor een lastige keuze. Er moet voor de korte termijn iemand komen om de club door de play-offs te loodsen. Guus Hiddink zou een prima optie zijn. Die heeft ervaring in korte termijn-werk. Hij ziet het wellicht ook als eervol om tussen een paar interlands van het Russische elftal door Feyenoord voor de UEFA Cup te plaatsen.

Willem van Hanegem zou ook kunnen, maar dan moeten er eerst wat gesprekken gevoerd worden met technisch manager Peter Bosz, met wie hij een slechte relatie heeft. Voor de langere termijn heeft Feyenoord nu eveneens een vacature. Het ‘type’ Co Adriaanse wordt gezien als een geschikte kandidaat. Zijn zweep, zijn visie op voetbal en zijn professionalisme zouden Feyenoord zeer van pas komen. Het nieuwe beleidsplan van Bosz is ook op zo’n type geschreven.

Maar als er geen zicht op investeringen in de spelersgroep gegeven wordt, dan gaan mensen als Adriaanse aan de Kuip voorbij.

De bal ligt nadrukkelijk bij de directie, die dient kalm en vastberaden het geld binnen te halen waarop nieuw beleid moet steunen. Komt dat geld er niet, dan moet Feyenoord open kaart spelen naar het Legioen. Dan is er even geen topclub meer. Dan moeten er geen valse verwachtingen gewekt worden. Dan rest de status van een cultclub.

Ook niet verkeerd, misschien. Dan ontstaat er een verwachtingspatroon waarin trainers, scouts en bestuurders stiekem naar nieuwe perspectieven kunnen werken. Want óók de historie hangt, met alle respect voor heldendaden uit het verleden, als een molensteen om Feyenoords nek.

Die laatste alinea wát een onzin.
  donderdag 3 mei 2007 @ 23:08:51 #269
139407 jorienvdherik
pi_48985325
Poll: Wie moet Koeman opvolegen
  • Ronald Koeman
  • Willem van Hanegem
  • Foeke Booy
  • Mario Been
  • Ron Jans
  • Co Adriaanse
  • Martin Jol
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  •   donderdag 3 mei 2007 @ 23:10:38 #270
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_48985390
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 22:32 schreef zevenkamp het volgende:

[..]

Wat je voorlopig wel op je buik kan schrijven, zou niet weten wie ze voor een redelijk bedrag kunnen verkopen. En dat hele aandelenverhaal is leuk maar ik verwacht dus echt niet dat al die rijke gasten staan te popelen om aandelen te kopen van een zinkend schip. Ik hoop met die algemeen directeur dat alles weer de goede richting in geduwd wordt en Feijenoord weer sterker word. Maar dat zal heus niet in een paar maandjes gebeuren.
    Neuh, dat gaat wel een jaartje of wat duren. Iedereen verwacht maar dat alles wel goed komt als er een goede trainer komt en het elftal wat beter gaat draaien. Mooie dromen. Dromen die niet waar gemaakt zullen worden, zolang het op bestuurlijk niveau waardeloos gaat.
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
    pi_48985452
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 23:10 schreef Happel het volgende:

[..]

Neuh, dat gaat wel een jaartje of wat duren. Iedereen verwacht maar dat alles wel goed komt als er een goede trainer komt en het elftal wat beter gaat draaien. Mooie dromen. Dromen die niet waar gemaakt zullen worden, zolang het op bestuurlijk niveau waardeloos gaat.
    Je moet stapje voor stapje weer omhoog, en een matige coach helpt daar niet bij.
      donderdag 3 mei 2007 @ 23:12:18 #272
    177114 Demon_Hunter
    Tell the truth and then run.
    pi_48985464
    Willem van hanegem zou ook super zijn ... maar die kan niet door 1 deur met Peter Bos(ch) .. beetje jammer.
    Minds are like parachutes. They only function when open.
    pi_48985491
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 23:12 schreef Demon_Hunter het volgende:
    Willem van hanegem zou ook super zijn ...
    Alsof ie hier wat mee kan. Geen bovengemiddeld trainer.
      donderdag 3 mei 2007 @ 23:13:52 #274
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_48985530
    Ik mis de optie van Marwijk
    Weisst
      donderdag 3 mei 2007 @ 23:14:13 #275
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_48985539
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 23:11 schreef g4st het volgende:

[..]

Je moet stapje voor stapje weer omhoog, en een matige coach helpt daar niet bij.
    Feijenoord moet bij het begin beginnen en dus de bezem door het Maasgebouw halen, voordat ze verderkijken naar de toekomst. Zolang het daarbinnen niet goed draait, zal het nooit goed draaien.
    Elite
    Tegen TTIP
      donderdag 3 mei 2007 @ 23:15:56 #276
    139407 jorienvdherik
    pi_48985604
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 23:13 schreef erkel het volgende:
    Ik mis de optie van Marwijk
    1 stem voor bert dus..
    pi_48985605
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 23:14 schreef Happel het volgende:

[..]

Feijenoord moet bij het begin beginnen en dus de bezem door het Maasgebouw halen, voordat ze verderkijken naar de toekomst. Zolang het daarbinnen niet goed draait, zal het nooit goed draaien.
    Klopt, maar als ze ergens geld weg weten te plukken en die Vogelzang goed orde op zaken stelt dan ben je ook al een heel eind. Dan hoor je opeens niemand meer over het bestuur.
      donderdag 3 mei 2007 @ 23:17:14 #278
    139407 jorienvdherik
    pi_48985645
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 23:15 schreef g4st het volgende:

[..]

Klopt, maar als ze ergens geld weg weten te plukken en die Vogelzang goed orde op zaken stelt dan ben je ook al een heel eind. Dan hoor je opeens niemand meer over het bestuur.
    Vogelzang blijft maar 5 maanden
      donderdag 3 mei 2007 @ 23:17:56 #279
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_48985673
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 23:15 schreef g4st het volgende:

[..]

Klopt, maar als ze ergens geld weg weten te plukken en die Vogelzang goed orde op zaken stelt dan ben je ook al een heel eind.
    Geen enkel persoon met gezond verstand zal investeren in de club, zolang er geen orde op zaken is gesteld binnen het Maasgebouw. Tot die tijd is het gewoon roeien met de riemen die je hebt.
    Elite
    Tegen TTIP
    pi_48985692
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 23:08 schreef jorienvdherik het volgende:
  • Ronald Koeman
  • Willem van Hanegem
  • Foeke Booy
  • Mario Been
  • Ron Jans
  • Co Adriaanse
  • Martin Jol
    Tussenstand:
    [afbeelding]
  • alsof je dit serieus kunt nemen met al die neuzen in dit topic
    Booy heeft al een stem
    pi_48985719
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 23:18 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

alsof je dit serieus kunt nemen met al die neuzen in dit topic
    Booy heeft al een stem
    Been ook
    Ik support gevallen topclubs!
    pi_48985950
    Ik heb lang getwijfeld, maar toch maar Mario Been gestemd in de bovenstaande poll.

Eigenlijk te vroeg voor Mario, hij is nog onervaren. Maar Willem van Hanegem heeft mij toch weten te raken bij RTL 7 vanavond, met zijn antwoord op de vraag wie er geschikt zou zijn voor Feyenoord als coach zei hij 'Mario Been.' Op de vraag of dit dan niet te vroeg komt voor Mario Been zei hij dat tegenwoordig ook iedereen bondscoach kan worden zonder enige ervaring en overal doorheen kan wandelen. Zo zei hij

Daar heeft hij een punt.

Willem

Exclusief interview Tv Rijnmond met Erwin Koeman na persconferentie van vanmorgen, waar Erwin Koeman het af en toe zichtbaar moeilijk heeft. (real player)
    'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
      donderdag 3 mei 2007 @ 23:26:37 #283
    139407 jorienvdherik
    pi_48986018
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 23:24 schreef Tomatenboer het volgende:
    Ik heb lang getwijfeld, maar toch maar Mario Been gestemd in de bovenstaande poll.

Eigenlijk te vroeg voor Mario, hij is nog onervaren. Maar Willem van Hanegem heeft mij toch weten te raken bij RTL 7 vanavond, met zijn antwoord op de vraag wie er geschikt zou zijn voor Feyenoord als coach zei hij 'Mario Been.' Op de vraag of dit dan niet te vroeg komt voor Mario Been zei hij dat tegenwoordig ook iedereen bondscoach kan worden zonder enige ervaring en overal doorheen wandelen. Zo zei hij

Daar heeft hij een punt.

Willem

Exclusief interview Tv Rijnmond met Erwin Koeman na persconferentie van vanmorgen, waar Erwin Koeman het af en toe zichtbaar moeilijk heeft. (real player)
    ga zo ff dat filmpje bekijken
      donderdag 3 mei 2007 @ 23:28:06 #284
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_48986074
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 23:19 schreef Fetai het volgende:

[..]

Been ook
    Ja, van mij. Ik wil niemand, behalve Been in de toekomst, van dat lijstje bij Feijenoord zien. Ook van Hanegem niet (iig niet in de functie als trainer)
    Elite
    Tegen TTIP
    pi_48986110
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 23:17 schreef Happel het volgende:

[..]

Geen enkel persoon met gezond verstand zal investeren in de club, zolang er geen orde op zaken is gesteld binnen het Maasgebouw. Tot die tijd is het gewoon roeien met de riemen die je hebt.
    Denk je dat er bij PSV en Ajax zo'n goed bestuur zit?
      donderdag 3 mei 2007 @ 23:29:07 #286
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_48986116
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 23:18 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

alsof je dit serieus kunt nemen met al die neuzen in dit topic
    Ik neem aan dat je doelt op die Feijenoordfans hier...
    Elite
    Tegen TTIP
      donderdag 3 mei 2007 @ 23:30:06 #287
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_48986166
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 23:28 schreef g4st het volgende:

[..]

Denk je dat er bij PSV en Ajax zo'n goed bestuur zit?
    Dat denk ik niet, dat weet ik.
    Elite
    Tegen TTIP
    pi_48986195
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 23:28 schreef Happel het volgende:

[..]

Ja, van mij. Ik wil niemand, behalve Been in de toekomst, van dat lijstje bij Feijenoord zien. Ook van Hanegem niet (iig niet in de functie als trainer)
    Maar samen zou een droom-combinatie zijn
    'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
    pi_48986388
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 23:30 schreef Happel het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, dat weet ik.
    Kom op zeg, bij Ajax wordt ook wanbeleid gevoerd (een vrachtwagen vol peperdure spelers en een 'topcoach' halen en dan nog 2e worden en uitgeschakeld worden door FC Kopenhagen in de voorronde van de CL), die hebben geluk dat ze nog een geldpotje hebben. Als ze geen 9 mil voor Huntelaar hadden gehad of Huntelaar niet goed uitgepakt was, waren ze vorig jaar ook 6e of 7e geworden.

Bij PSV is het iets minder erg, maar als het kwartje anders gevallen was en die zondag geen kampioen waren geworden en CL misgelopen was waren zaten ze nu dus bijna in dezelfde situatie als wij. Die leven ook heel link op het randje. En die directeur daar Nog onprofessioneler dan Bosz, z'n gestuntel met R. Koeman vorige week

Stel dat Woerts en Bosz ergens geld vandaan halen en Alves en Gio halen (ik noem maar wat), dan is het opeens een topbestuur

En kom nou niet met 'als als als', want het kwartje had bij ons ook de goede kant op kunnen rollen.

Kortom : zoveel verschil zit er niet tussen het Feyenoord, Ajax en PSV-bestuur, het zijn allemaal klootzakken die alleen aan zichzelf denken.
    pi_48986483
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 23:29 schreef Happel het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je doelt op die Feijenoordfans hier...
    nee
      donderdag 3 mei 2007 @ 23:43:54 #291
    139407 jorienvdherik
    pi_48986707
    quote:
    Koeman is klaar met de Kuip
    Door MAARTEN WIJFFELS

ROTTERDAM - Met Erwin Koeman stapte gisteren de eerste Feyenoord-trainer op die de clubleiding juist graag had ...

Erwin Koeman vertrekt na zijn laatste persconferentie in de Kuip. FOTO MILAN RINCK
    ... willen behouden. Hoewel de laatste tijd amper nog een wedstrijd werd gewonnen. Het zegt veel over de omstandigheden waarin Koeman twee jaar heeft moeten werken in de Kuip.
    ‘Een ervaring rijker, een illusie armer,’’ zo bracht Erwin Koeman gisteren bij het afscheid van Feyenoord zijn gevoelens onder woorden. De beslissing zelf op te stappen nam hij in zijn hart al zondag na de 5-1 nederlaag in Heerenveen.

De hele week had de trainer alles gegeven om toch nog kwalificatie voor de play-offs om een Champions League-plek af te dwingen. In Friesland volgde de grootste nederlaag onder zijn bewind en een zevende plaats in de eindrangschikking.
    Koeman sprak gistermorgen in de bomvolle perszaal van de Kuip nog één keer als werknemer van Feyenoord. Met een blazer, een blouse en een spijkerbroek droeg hij dezelfde kledingcombinatie als bij zijn presentatie in juli 2005. Het verschil zat hem in zijn lichaamstaal.

Toen vrolijk, onbevangen en benieuwd wat ‘topclub’ Feyenoord en de Kuip hem zouden brengen. Nu getekend en murw gebeukt. ,,Het mislopen van de vijfde plaats is het breekpunt geweest,’’ aldus Koeman. ,,Er was natuurlijk al het één en ander gebeurd aan negatieve zaken bij Feyenoord. Je moet honderd procent scherp en gedreven zijn om deze club te leiden. Ik voel aan mezelf dat ik dat niet meer ben.’’
    De investeringsplannen van de directie, het perspectief om na de zomer mogelijk met betere spelers te werken - de trainer zegt het allemaal niet meer te hebben meegewogen. ,,Mijn besluit is gebaseerd op de gehele afgelopen twee jaar. Ik heb al die tijd alleen maar aan de club gedacht en uit clubbelang gehandeld. Nu wil ik ook eens aan mezelf denken.’’

Koeman gaat de boeken in als Feyenoord-trainer tijdens ’de grootscheepse sanering’. Liefst 39 spelers zijn al weggesneden. Onder hen ook Dirk Kuyt en Salomon Kalou, de kroonjuwelen van de club die deze week tegenover elkaar stonden in de halve finale van de Champions League.
    Woensdagmiddag speelde Koeman in een gesprek met de Feyenoord-directie open kaart over zijn gevoelens. Het werd een bij vlagen emotioneel betoog, ervoeren alle betrokkenen. Zaakwaarnemer Ger Lagendijk probeerde Koeman de afgelopen dagen nog om te praten, maar wat eerder na de rellen in Nancy wel lukte, slaagde nu niet.

De trainer vertrekt zonder afkoopsom. Ondanks een doorlopend contract tot 2009 kan Feyenoord de salarisbetaling op 30 juni aanstaande stoppen.
    In de opstelsom van zaken, weegt Koeman ook mee dat hij en zijn groep al weken aan een stuk worden opgewacht bij de Kuip na terugkeer van uitwedstrijden. Tot afgelopen weekeinde bleek het altijd mogelijk om bij de poort het gesprek met verhitte supporters aan te gaan, maar na Heerenveen lukte dat voor het eerst niet meer. In de groep van zo'n veertig agressievelingen die er nu stonden, ontbraken de figuren met overwicht om emoties te sussen.

Koeman zelf werd op beschamende wijze weg gescholden en naar de auto van Angelos Charisteas werd een steen gegooid. In de spelersgroep van Feyenoord wordt dat ervaren alsof er zondag een grens is overschreden.
    Koeman hield zich gisteren op dit punt bewust op de vlakte. ,,Ik heb persoonlijk mijn grenzen aan wat er in een emotionele sfeer kan worden geroepen. Maar het is zeker niet de hoofdreden voor mijn besluit.’’

Naast de trainer schoven bij de persconferentie technisch manager Peter Bosz en financieel directeur Onno Jacobs aan. Jacobs bedankte Koeman tot twee keer toe voor de ‘waardige manier’ waarop hij de club publiekelijk heeft vertegenwoordigd.
    Het enige kritische nootje kraakte Bosz. Die vindt dat Koeman met de huidige selectie ondanks alles toch vijfde had moeten worden. ,,Dat heb ik Erwin woensdag bij het gesprek ook gezegd. Maar wat mij betreft waren we deze zomer wel gewoon met elkaar doorgegaan.’’

Koeman: ,,Natuurlijk had ik zelf ook dingen anders kunnen doen. Maar dan nog is het voor mijn gevoel een wonder dat we tot op het laatst voor de vijfde plaats hebben kunnen spelen.’’
    Na afloop van de persconferentie lunchte Koeman nog de directie voordat hij zijn auto de Kuip uitstuurde. Ook adviseur Wim Jansen schoof daarbij nog aan.

Koeman neemt voorlopig even tijd om uit te blazen. ,,Over een paar dagen zal er bij mij wat druk wegvallen, verwacht ik.’’ Koeman (45) is niet blind ambitieus. Na Feyenoord kan hij best weer opduiken als trainer van een club met minder allure. ,,Het belangrijkste is dat ik met plezier ergens werk. Voor liefhebbers zoals ik zal er altijd plaats zijn in het voetbal,’’ zei hij eerder al eens.
      donderdag 3 mei 2007 @ 23:44:32 #292
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_48986729
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 23:35 schreef g4st het volgende:Stel dat Woerts en Bosz ergens geld vandaan halen en Alves en Gio halen (ik noem maar wat), dan is het opeens een topbestuur
    Wat denk je nou zelf. Ik ben niet iemand, zoals jijzelf, die bij elk wissewasje weer van mening veranderd.
    quote:
    En kom nou niet met 'als als als', want het kwartje had bij ons ook de goede kant op kunnen rollen.
    Dat kwartje rolt bij ons niet de goede kant op. Daarvoor is de hele organisatie te verrot. De organisatie binnen Psv en ajax is vele malen beter, dan binnen Feijenoord. Dat blijkt toch gewoon uit de manier waarop alles al JAREN loopt. Ze nemen elk jaar meer afstand (niet alleen door de C?L), zijn veel professioneler en scouten beter. (psv iig)
    quote:
    Kortom : zoveel verschil zit er niet tussen het Feyenoord, Ajax en PSV-bestuur, het zijn allemaal klootzakken die alleen aan zichzelf denken.
    Zit een wereld van verschil tussen Feijenoord en de andere twee clubs. Ze zijn vooral professioneler, weten waar ze naartoe willen en doen er ook alles aan om dat te bereiken. Feijenoord probeert van ellende alles bij elkaar te houden.
    Elite
    Tegen TTIP
    pi_48987049
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 23:44 schreef Happel het volgende:

[..]

Wat denk je nou zelf. Ik ben niet iemand, zoals jijzelf, die bij elk wissewasje weer van mening veranderd.
    Ik heb het over de algehele stemming.
    quote:
    Dat kwartje rolt bij ons niet de goede kant op. Daarvoor is de hele organisatie te verrot. De organisatie binnen Psv en ajax is vele malen beter, dan binnen Feijenoord. Dat blijkt toch gewoon uit de manier waarop alles al JAREN loopt. Ze nemen elk jaar meer afstand (niet alleen door de C?L), zijn veel professioneler en scouten beter. (psv iig)
    PSV heeft de scouting beter op orde en werkt iets professioneler ja, maar ook daar wordt flink geblunderd. Bovendien wil ik nog wel eens zien wat er gaat gebeuren als Ronald Koeman daar blijft en de topspelers wegvallen. Vooral als Ronnie de aankopen mag gaan doen
    quote:
    Zit een wereld van verschil tussen Feijenoord en de andere twee clubs. Ze zijn vooral professioneler, weten waar ze naartoe willen en doen er ook alles aan om dat te bereiken. Feijenoord probeert van ellende alles bij elkaar te houden.
    Nu overdrijf je ook weer een beetje, je moet niet vergeten dat het huidige bestuur eigenlijk niets kan. Het zijn al geen geweldige bestuurders, maar in deze situatie al helemaal niet. Mocht je het hele bestuur van Ajax/PSV bij ons neerzetten dan maken die er ook zo'n zooitje van, dat weet ik wel zeker.

Ik denk dat het voornaamste probleem hem in de scouting zit. Dat is namelijk wél een wereld van verschil met de rest.
    pi_48987819
    w
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 23:08 schreef jorienvdherik het volgende:
  • Ronald Koeman
  • Willem van Hanegem
  • Foeke Booy
  • Mario Been
  • Ron Jans
  • Co Adriaanse
  • Martin Jol
    Tussenstand:
    [afbeelding]
  • Waar staat de haan?
    Mijn Snape wat doe je !
    Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
    Asperger and proud !
      vrijdag 4 mei 2007 @ 00:15:22 #295
    139407 jorienvdherik
    pi_48987901
    daar niet
      vrijdag 4 mei 2007 @ 00:28:07 #296
    142495 vitessezuid113
    voetbaljunkie
    pi_48988348
    quote:
    Koeman zelf werd op beschamende wijze weg gescholden en naar de auto van Angelos Charisteas werd een steen gegooid. In de spelersgroep van Feyenoord wordt dat ervaren alsof er zondag een grens is overschreden.
    Koeman hield zich gisteren op dit punt bewust op de vlakte. ,,Ik heb persoonlijk mijn grenzen aan wat er in een emotionele sfeer kan worden geroepen. Maar het is zeker niet de hoofdreden voor mijn besluit.’’
    , die zal dan ook wel snel weer weggaan

Hebben jullie anders Neeskens al gevraagd , of Sturing
    pi_48988417
    quote:
    Op vrijdag 4 mei 2007 00:28 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]

, die zal dan ook wel snel weer weggaan

Hebben jullie anders Neeskens al gevraagd , of Sturing
    Ag dat gun ik Harry nou ook weer niet, die doet ook maar zijn werk. Koeman was zo stom om vertrouwen in zijn kunnen te hebben.
    pi_48988533
    Zou mooi wezen als die oprot die griek, kan tie ook niet meer opgesteld worden in een vlaag van verstandsverbijstering.

Man, die neus heb het hele jaar door z'n dag niet.

Dat tie zich maar op z'n zangcarriere stort.
    pi_48988769
    quote:
    Op vrijdag 4 mei 2007 00:34 schreef Tomatenboer het volgende:
    Zou mooi wezen als die oprot die griek, kan tie ook niet meer opgesteld worden in een vlaag van verstandsverbijstering.

Man, die neus heb het hele jaar door z'n dag niet.

Dat tie zich maar op z'n zangcarriere stort.

Ben ik volledig met je eens hoor, maar om nou stenen naar zo'n figuur te gooien . Hij kan er ook niks aan doen dat trainers hem kopen en opstellen zonder dat hij enig talent heeft.
      vrijdag 4 mei 2007 @ 00:42:41 #300
    142495 vitessezuid113
    voetbaljunkie
    pi_48988785
    quote:
    Op vrijdag 4 mei 2007 00:30 schreef Fetai het volgende:

[..]

Ag dat gun ik Harry nou ook weer niet, die doet ook maar zijn werk. Koeman was zo stom om vertrouwen in zijn kunnen te hebben.
    Hij had niet naar zijn broer moeten luisteren.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')