quote:Lucius pleit voor 'type-Co Adriaanse'
Theo Lucius weet wat Feyenoord nu nodig heeft. Een trainer met een harde hand, die impopulaire maatregelen durft te nemen en die zich hard richting onwelwillende spelers wil opstellen.
De aanvoerder van de Rotterdammers kwam, enkele uren na het vertrek van trainer Erwin Koeman, zelfs met een kandidaat aanzetten. “Een type-Co Adriaanse, ja. Dat lijkt me wel een goede trainer die met zijn vuist op tafel kan slaan.”
Lucius betreurde het vertrek van Koeman. “Heel triest en erg jammer. Elke andere trainer was na alle gebeurtenissen in dit rampseizoen al lang weggeweest. Hij is altijd positief gebleven en heeft steeds iedereen beschermd. Dat is knap en zeker een compliment waard.''
Mogelijk. Maar met een goed beleid moet je het vertrek van je topspits wel kunnen opvangen, zeker als je dit ruim van tevoren ziet aankomen. Dan verkoop je niet je spits die drie jaar terug voor ¤7 miljoen hebt gekocht, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:25 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Dat vind jij, Ik denk dat mensen ook meer geld in Feyenoord hadden gestoken, als Kuyt er nog was.
Gewoon even ter info..quote:Uit de oude doosch!: 'Nooit trainer van Feyenoord'
AZ-coach Co Adriaanse acht zichzelf ongeschikt voor Feyenoord. Zowel voor als na de ontnuchterende nederlaag zondagmiddag in de Kuip (4-2) benadrukte de veelbesproken trainer in prikkelende woorden dat hij niet in de Kuip past. ,,Feyenoord wil een simpele trainer. Een no-nonsense figuur, ongecompliceerd. Eentje die houdt van hard werken, mouwen opstropen en poetsen. Zo'n trainer ben ik niet. Ik ben een Amsterdammer met diepgang. Echt, ik word nooit trainer van Feyenoord.''
Adriaanse vond niet dat hij met zijn uitlatingen collega Ruud Gullit diskwalificeerde. ,,Nee hoor, ben je gek. Dat is helemaal niet mijn bedoeling. Ik heb het alleen over mezelf en kijk daarbij niet naar anderen. Ik ken mezelf goed. Ik vind mezelf een heel goede trainer, die al twintig jaar lang goede teams neerzet.'' Een nieuwe club, in het buitenland, heeft de zelfbewuste Adriaanse echter nog niet gevonden. ,,Ik denk niet dat deze wedstrijd tegen Feyenoord een goede reclame voor mij was. Waar ik heen ga? Voorlopig naar Nergenshuizen.''
Gullit kon wel lachen om de rake typeringen van Adriaanse. ,,Ach, een beetje koude oorlog hoort erbij'', sprak de oud-international laconiek. ,,Je weet van Co dat hij soms opvallende dingen roept. Ik voel me verder niet aangesproken. Bovendien heb ik brede schouders. Ik moet mijn hele leven al vechten tegen de vooroordelen. Als trainer-coach mag je mij misschien best ongecompliceerd noemen. Ik houd van zelfdiscipline en een lach. Maar als spelers niet doen wat ik wel, kan ik verdomd lastig zijn, hoor.''
ANP, 3 april 2005
Inderdaad, die gozer komt gewoon. Als Feyenoord hem beltquote:Op donderdag 3 mei 2007 16:30 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Ach, voetballers en trainers zeggen wel vaker dingen.
Je joodsheid word met de dag groterquote:Op donderdag 3 mei 2007 16:30 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Inderdaad, die gozer komt gewoon. Als Feyenoord hem belt
En naar PSG komen opeens ook ajax fansquote:Op donderdag 3 mei 2007 16:33 schreef Keltie het volgende:
[..]
Je joodsheid word met de dag groter
RSC*Co
Morgen rondlopen met een keppeltje?
misschien omdat de shirts bijna identiek zijn?quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:34 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
En naar PSG komen opeens ook ajax fans![]()
![]()
ALS de joden de beker winnen gaat hij ook gezellig met z'n jodenvrienden naar amsterdamquote:Op donderdag 3 mei 2007 16:33 schreef Keltie het volgende:
[..]
Je joodsheid word met de dag groter
RSC*Co
Morgen rondlopen met een keppeltje?
Ganz geil, duiken ze gezellig een synagoge in om een feesie te bouwen!quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:44 schreef Luni het volgende:
[..]
ALS de joden winnen gaat hij ook gezellig met z'n jodenvrienden naar amsterdam
Maar wel gek worden als Fraser weg moet?quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:05 schreef Merkie het volgende:
[..]
Helemaal niet, Feyenoord heeft mensen nodig die geschikt zijn voor de positie waarop ze zijn binnengehaald, clubmensen hebben we al genoeg, en dat is een ramp gebleken.
Tis gewoon een mafkeesquote:Op donderdag 3 mei 2007 16:44 schreef Luni het volgende:
[..]
ALS de joden de beker winnen gaat hij ook gezellig met z'n jodenvrienden naar amsterdam
Erg droevig. Zo zie je maar wat een rampseizoen met veel mensen doet. Niks kan ze meer schelen, alles moet er aan gedaan worden om er bovenop te komen, al kopen we de halve selectie van de joden over.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:18 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
onbegrijpelijk dat er zoveel mensen zijn die willen dat adriaanse komteerst een grote muil als er een jood als charisteas komt maar vervolgens wel lopen piepen dat de volgende jood, in de vorm van adriaanse, moet komen
![]()
Mij heb je nooit horen klagen over Charisteas als neus, maar wel over zijn kwaliteiten. Het belangrijkste nu voor Feyenoord is gewoon dat ze weer mee gaan draaien met de andere top clubs en wie is er daarvoor nou geschikter dan Co Adriaanse?quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:18 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
onbegrijpelijk dat er zoveel mensen zijn die willen dat adriaanse komteerst een grote muil als er een jood als charisteas komt maar vervolgens wel lopen piepen dat de volgende jood, in de vorm van adriaanse, moet komen
![]()
Dus zet je al je gevoelens maar opzij en laat je die jood komen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:24 schreef Fetai het volgende:
[..]
Mij heb je nooit horen klagen over Charisteas als neus, maar wel over zijn kwaliteiten. Het belangrijkste nu voor Feyenoord is gewoon dat ze weer mee gaan draaien met de andere top clubs en wie is er daarvoor nou geschikter dan Co Adriaanse?
Voor zover ik weet is Adriaanse nou ook niet al te vrolijk de deur uitgestapt bij Ajax. Wat maakt het nou eigenlijk uit, Johan Cruijff kwam toch ook in een gelijksoortige situatie naar Feyenoord.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:22 schreef Happel het volgende:
[..]
Erg droevig. Zo zie je maar wat een rampseizoen met veel mensen doet. Niks kan ze meer schelen, alles moet er aan gedaan worden om er bovenop te komen, al kopen we de halve selectie van de joden over.
Typerend hoe snel het Feijenoordgevoel in de steek wordt gelaten.
Dat zegt misschien al genoeg.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:24 schreef Fetai het volgende:
[..]
Mij heb je nooit horen klagen over Charisteas als neus, maar wel over zijn kwaliteiten. Het belangrijkste nu voor Feyenoord is gewoon dat ze weer mee gaan draaien met de andere top clubs en wie is er daarvoor nou geschikter dan Co Adriaanse?
Ja en cruijff was ook zeer geliefd?quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:27 schreef Fetai het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is Adriaanse nou ook niet al te vrolijk de deur uitgestapt bij Ajax. Wat maakt het nou eigenlijk uit, Johan Cruijff kwam toch ook in een gelijksoortige situatie naar Feyenoord.
Ik wil gewoon dat Feyenoord weer prijzen gaat pakken en wat de achtergrond van de trainer is zal me reet roesten. Wat wil jij dan, dat Foeke Booy komt en we straks moeten strijden om de degradatieplekken te ontlopen? Iemand moet NU Feyenoord op de rails brengen, anders ben ik bang dat ze echt af zakken naar een subtopper. De juiste persoon om dit te voorkomen is in mijn ogen Co Adriaanse.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:25 schreef Happel het volgende:
[..]
Dus zet je al je gevoelens maar opzij en laat je die kkjood komen.
Feijenoord moet eerst maar eens uit de financiële problemen komen (50 MILJOEN AAN SCHULDEN!!!!!!!!!!!!!!), dan kunnen we verder kijken.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:29 schreef Fetai het volgende:
[..]
Ik wil gewoon dat Feyenoord weer prijzen gaat pakken en wat de achtergrond van de trainer is zal me reet roesten. Wat wil jij dan, dat Foeke Booy komt en we straks moeten strijden om de degradatieplekken te ontlopen? Iemand moet NU Feyenoord op de rails brengen, anders ben ik bang dat ze echt af zakken naar een subtopper. De juiste persoon om dit te voorkomen is in mijn ogen Co Adriaanse.
Nee, absoluut niet. Maar dit is wel iemand die goed is in het trainen van jonge spelers en daarnaast heeft hij de kwaliteit om een team te vormen. Precies wat Feyenoord kan gebruiken dus. Wie zien jullie dan liever? De enige 2 trainers waar ik vertrouwen in heb zijn Van Hanegem en Adriaanse, waarbij mijn voorkeur naar de laatste gaat.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:31 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Iedereen doet alsof Adriaanse de laatste trainer op deze aardbol is![]()
Als er een trainer als Adriaanse bereidt is naar Feyenoord te komen is de kans zeer aanwezig dat investeerders ook meer vertrouwen krijgen in de club. Alleen maar gunstig lijkt mij toch? Met een trainer als de heer Booy zal dit NIET het geval zijn. Daarnaast heeft Adriaanse ook de kwaliteiten om spelers beter te maken, wat betekent dat de jonge spelers die we nu hebben flink kunnen groeien en voor veel geld verkocht zullen worden in de toekomst.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:32 schreef Happel het volgende:
[..]
Feijenoord moet eerst maar eens uit de financiële problemen komen (50 MILJOEN AAN SCHULDEN!!!!!!!!!!!!!!), dan kunnen we verder kijken.
die functioneerde wélquote:Op donderdag 3 mei 2007 17:43 schreef denthemen het volgende:
[..]
Maar wel gek worden als Fraser weg moet?
Hetgeen jij nu formuleerd zie je ook terug in bijvoorbeeld Foppe de Haan, jonge spelers en een team vormen. (niet dat ik nu zeg dat hij het moet worden).quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:34 schreef Fetai het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet. Maar dit is wel iemand die goed is in het trainen van jonge spelers en daarnaast heeft hij de kwaliteit om een team te vormen. Precies wat Feyenoord kan gebruiken dus. Wie zien jullie dan liever? De enige 2 trainers waar ik vertrouwen in heb zijn Van Hanegem en Adriaanse, waarbij mijn voorkeur naar de laatste gaat.
Tsja maar Foppe de Haan zie ik nooit trainer worden bij Feyenoord. Hij heeft volgens mij wel eens gezegd dat hij niet naar een andere club als Heerenveen wilde binnen Nederland, omdat hij dat zou zien als een soort verraad. Ik kan het mis hebben, maar ik heb hem al afgeschreven dus.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:39 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
[..]
Hetgeen jij nu formuleerd zie je ook terug in bijvoorbeeld Foppe de Haan, jonge spelers en een team vormen. (niet dat ik nu zeg dat hij het moet worden).
In van Hanegem in z´n eentje heb ik trouwens geen vertrouwen, ik denk niet dat dat de juiste man is om als hoofd coach voor de groep te staan, hoe graag ik hem ook weer terug zou zien.
Ik ben het volledig met je post eens.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:43 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat interesseerd het ons nou dat Co Adriaanse een blauwe maandag bij de joden heeft gezeten?
Ik zie hem nog altijd meer als een Willem II man dan een jood. Op die manier kun je straks niemand meer halen!
Wat moet je dan doen? Iemand met overduidelijk mindere kwaliteiten aanstellen alleen vanwege zijn 'zuivere' verleden? Ik heb ook liever een trainer met een Feyenoord hart en achtergrond, maar naast dat deze schaars zijn, heb ik bij veel van hen niet het idee dat die - op dit moment - het verschil kunnen maken, wat voor Feyenoord juist nú zo belangrijk is.
Mario Been moet eerst nog groeien en ervaring opdoen, maar dat is in de toekomst zeker een welkome trainer, van Hanegem zou een hele goeie zijn maar is imo wat te zachtaardig voor deze spelersgroep met overwegend jonge spelers (en jonge spelers hebben structuur en discipline nodig). Een combinatie van beide trainers zou geweldig zijn, ook voor de juiste balans - maar dat zie ik niet snel gebeuren, en zoals van Hanegem al heeft gezegd gaat dat niet gebeuren zolang Peter Bosz er nog zit.
Wat mij betreft mag Co Adriaanse komen hoor, tenminste een trainer die al lang en breed heeft bewezen keer op keer elk team boven zichzelf uit te laten stijgen, jonge spelers discipline bij te brengen, en ze weet beter te maken. Dat is ongeveer de enige trainer die dit zovaak heeft bewezen dat ik daar wel vertrouwen in heb.
Natuurlijk kun je ook Ron Jans aanstellen als trainer, of Huub Stevens, ook uitstekende opties. Maar deze hebben wat mij betreft nog niet zo overduidelijk bewezen dat ze werkelijk in staat zijn jonge spelers beter te maken, en dan doel ik voornamelijk op disciplinair vlak - want daar heeft Feyenoord met deze jeugdige selectie toch ook een groot probleem.
Het is mij veel waard dat het talent wat er is straks gewoon weer eruit komt, en dat er weer gevochten wordt voor elke meter, en dat er een trainer is die minstens net zo boos is als ons als de selectie de kantjes er vanaf loopt op het veld, en hier dan ook bereid is consequenties aan te verbinden.
Er zijn niet veel trainers die bewezen hebben hier hun hand niet voor om te draaien.
uhm lees eens een paar posts terug, de post van Keltie geloof ik, een dergelijk stukje over Adriaanse?quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:43 schreef Fetai het volgende:
[..]
Tsja maar Foppe de Haan zie ik nooit trainer worden bij Feyenoord. Hij heeft volgens mij wel eens gezegd dat hij niet naar een andere club als Heerenveen wilde binnen Nederland, omdat hij dat zou zien als een soort verraad. Ik kan het mis hebben, maar ik heb hem al afgeschreven dus.
Komt nog eens bij dat hij blijkbaar geen geld hoeft te kosten en dus haalbaar is. Weer een trainer die op de toppen van zijn kunnen een club als FC Utrecht kan leiden oid is ook geen oplossing. Trond Sollied zie ik ook niet zo een twee drie komen, en verder zijn volgens mij de meeste kwalitatief goede trainers bezet of veel te duur.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:34 schreef Fetai het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet. Maar dit is wel iemand die goed is in het trainen van jonge spelers en daarnaast heeft hij de kwaliteit om een team te vormen. Precies wat Feyenoord kan gebruiken dus. Wie zien jullie dan liever? De enige 2 trainers waar ik vertrouwen in heb zijn Van Hanegem en Adriaanse, waarbij mijn voorkeur naar de laatste gaat.
Dat stukje heb ik ook gelezen, maar dat van Foppe de Haan is nog heel recent geweest, een paar weken geleden bedoel ik dan (of de bron die ik had was verouderd). Ik kan het me niet voorstellen dat iemand binnen een paar weken zo drastisch zijn mening kan veranderen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:48 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
[..]
uhm lees eens een paar posts terug, de post van Keltie geloof ik, een dergelijk stukje over Adriaanse?
Zegt ook al genoeg over hoe hypocriet adriaanse zelf is, eerst dit zeggen en vervolgens zeggen dat hij niet per direct nee zou zeggen op een aanbieding van Feyenoord.
Oke maar ik zeg ook niet dat hij moet komen, ik gaf een andere optie voor de omschrijving die jij gaf.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:51 schreef Fetai het volgende:
[..]
Dat stukje heb ik ook gelezen, maar dat van Foppe de Haan is nog heel recent geweest, een paar weken geleden bedoel ik dan (of de bron die ik had was verouderd). Ik kan het me niet voorstellen dat iemand binnen een paar weken zo drastisch zijn mening kan veranderen.
Waarom niet? Op dat moment was Feyenoord niet toe aan iemand die "traint met de harde hand" en op dit moment wél.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:52 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
[..]
Oke maar ik zeg ook niet dat hij moet komen, ik gaf een andere optie voor de omschrijving die jij gaf.
Als iemand zegt dat hij niet bij Feyenoord past dan paste hij er 4 jaar(of wat dan ook) geleden niet en nu nog steeds niet.
Het gaat er niet om waar Feyenoord aan toe is. Hij zegt dat hij nooit bij Feyenoord zou willen komen omdat hij er niet past, plus het is een jood, hij heeft hier gewoon helemaal niks te zoeken.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:53 schreef Fetai het volgende:
[..]
Waarom niet? Op dat moment was Feyenoord niet toe aan iemand die "traint met de harde hand" en op dit moment wél.
Ja, iedereen hier weet dat Adriaanse gewoon de perfecte trainer is voor Feyenoord, alleen de ene helft wilt hem wél als trainer zien om deze reden en de andere helft niet, omdat hij een Ajax verleden heeft.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:57 schreef jorienvdherik het volgende:
Wat leuk al die meningen over trainers![]()
En vandaag heeft die gezegd dat die wel wilt komen hoorquote:Op donderdag 3 mei 2007 18:59 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
[..]
Het gaat er niet om waar Feyenoord aan toe is. Hij zegt dat hij nooit bij Feyenoord zou willen komen omdat hij er niet past, plus het is een jood, hij heeft hier gewoon helemaal niks te zoeken.
hahaquote:Op donderdag 3 mei 2007 19:00 schreef Fetai het volgende:
[..]
Ja, iedereen hier weet dat Adriaanse gewoon de perfecte trainer is voor Feyenoord, alleen de ene helft wilt hem wél als trainer zien om deze reden en de andere helft niet, omdat hij een Ajax verleden heeft.
In mijn ogen ben je een slechte fan als je niet het beste voor Feyenoord wilt.
Dat is iets totaal anders, aangezien Fräser is ontslagen omdat Bosz een vriendje van hem op die plek wilde hebben.quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:43 schreef denthemen het volgende:
[..]
Maar wel gek worden als Fraser weg moet?
Jouw haat voor Ajax is dus groter dan jouw liefde voor Feyenoord. Daar komt het dus gewoon op neer. Ook blijkt dat je je totaal niet verdiept hebt in de woorden van Adriaanse destijds.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:03 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
[..]
haha![]()
Ik ga niet als een blind paard lopen roepen dat dr een jood naar de kuip moet komen en dat zal ik ook nooit doen ook! Tuurlijk wil ik het beste voor Feyenoord, maar het beste voor Feyenoord zal nooit maar dan ook nooit een jood zijn! Als jij dat niet begrijpt is dat meer jou probleem.
Jorien zoals ik al zei, dat maakt hem juist zo hypocriet, eerst zeggen nooit en vervolgens ach ik zal niet meteen nee zeggen.
Hebben we (nog) niks aan nee.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:12 schreef g4st het volgende:
Ik hoop niet dat Been het wordtWeer zo'n net-niet trainer.
je snapt er werkelijk geen zak van he?quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:12 schreef Fetai het volgende:
[..]
Jouw haat voor Ajax is dus groter dan jouw liefde voor Feyenoord. Daar komt het dus gewoon op neer. Ook blijkt dat je je totaal niet verdiept hebt in de woorden van Adriaanse destijds.
Toevallig krijg ik hetzelfde idee bij jouquote:Op donderdag 3 mei 2007 19:14 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
[..]
je snapt er werkelijk geen zak van he?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |