zoals inmiddels gezegd, in Den Bosch. ik heb in het verhaal bewust geen locatie genoemd omdat ik ook graag de algemene mening wil weten en het niet in eerste instantie wil laten afhangen dat een locatie die te ver is de reden is dat mensen niet (kunnen) komen. de locatie is sowieso een lastig punt, want waar je ook zit, je hebt altijd een grote groep mensen waarvoor het te ver weg is. mede daarom gaan we het zo proberen op te zetten dat het ook de moeite waard is een hele avond door te brengen zodat het ook de moeite waard is een 'reisje' te maken.quote:Op donderdag 3 mei 2007 06:28 schreef Faxie het volgende:
Zeer zeker een cafe voor mijAlleen waar is het? .... .
het hele muziekconcept is inderdaad in de avonden. de bedoeling is donderdag t/m zondag. een thema-avond gaat 1x per maand terugkomen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 07:29 schreef nipeng het volgende:
In Den Bosch nog wel. Ik vind het idee in ieder geval leuk.
De thema's e.d. zullen waarschijnlijk in de avond plaatsvinden.
Wat gebeurt er overdag? Is het dan een "normaal" cafe?
dan ben ik uiteraard benieuwd waar en wat? ik heb al meer van dit soort reacties gehad maar het bleek telkens toch wel iets anders te zijn als wij gaan uitdragen. dus ik hoor het graag!quote:Op donderdag 3 mei 2007 09:06 schreef MasthaX het volgende:
leuk concept alleen dit is er al bij ons iig.
ja, als er een aardige act staat is het logisch dat de bereidheid om verder te reizen groter wordt.quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:30 schreef dialMforMonkey het volgende:
Reizen is echt afhankelijk van de artiest(en) die er komen.
Tis idd tijd voor een frisse wind!quote:Op donderdag 3 mei 2007 04:07 schreef Ruud2007 het volgende:
...
Er wordt al zoveel van hetzelfde aangeboden, dus wij vonden het tijd voor een frisse wind!
Niet meer dan 15 km.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:24 schreef Ruud2007 het volgende:
[..]
ja, als er een aardige act staat is het logisch dat de bereidheid om verder te reizen groter wordt.
dit is wel de gelegenheid nog een mooie marktonderzoekvraag te stellenals er geen artiest staat, maar er de hele avond wel die speciale muziek gedraaid wordt én het cafe straalt een sfeer uit waar je je thuis voelt, denk je dan dat je wel (eens) bereid zal zijn om een stuk (grenzen zijn er natuurlijk) te reizen?
quote:abstract, ambient, beats, breakbeat, drill & bass, downtempo, drum & bass, experimental, future jazz, glitch, IDM, industrial, minimal, rhythmic noise en triphop.
quote:Als tweede leidraad komen de volgende genres aan bod: art rock, avant-garde, indie, lo-fi, newwave, new prog, post-rock, progressive metal en stoner rock.
Maar goed, volgens mij zitten in een muziekforum over het algemeen toch mensen met een andere (diepere) muziekbenadering dan normaal. Dit zou een vertekend positief beeld kunnen geven, zo zie ik het. Desalniettemin is een dergelijk initiatief wel goed, en ik denk ook dat het slagingskansen heeft. Het kan alleen even duren voordat het gaat draaien, dus mocht je het opzetten/open gaan. Volhouden aan het concept!quote:Op zondag 6 mei 2007 22:49 schreef Ruud2007 het volgende:
dat spreekt voor zich!
het zijn maar cijfertjes. marktonderzoek is -net als begrotingen- in feite alleen maar een schatting, een richtlijn, geen harde garandering. maarja, het hoort er wel bij, zeker als de banken horeca met een nieuwe concept zo sceptisch bekijken. het is toch anders als 90% stemt dat ze het niks vinden.
Top, nogmaals veel succes. En mocht ik ooit in de buurt zijn, dan zal ik zeker overwegen om langs te gaan.quote:Op maandag 7 mei 2007 00:23 schreef Ruud2007 het volgende:
we mikken ook juist op mensen die een diepere muziekbenadering hebben dan normaal. we hebben een periode van ongeveer 1,5 jaar ingecalculeerd voordat onze naams- en conceptbekendheid een 'stabiel' bereik heeft gehaald. we hebben een flinke promotie op de rol staan, dus daar gaan we zeker alles aan doen!
Electronica elitisten.quote:
Gaaafquote:
nee, we zijn beide nog jong en nieuw op het ondernemersvlak. mijn beste vriendin is horecavrouw in hart en nieren, het bargedeelte is dus haar ding. ik ben muziekliefhebber in hart en nieren (en dan vooral op het vlak van 'anders-dan-anders') dus het muziekgedeelte is mijn ding. we vonden het beiden tijd voor iets nieuws en hebben onze krachten dus gebundeld om onze passies zelf uit te gaan dragenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:15 schreef la-nina het volgende:
Heb je al vaker georganiseerd, kunnen we iets van je/jullie kennen?
zolang het binnen de perken blijft luister ik uiteraard naar het publiek... juist die interactie is belangrijk en het is dan ook de bedoeling de opzet van het cafe persoonlijk te houden, iets wat je dus juist niet/minder hebt in niet-cafe omgevingenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:46 schreef HAL9000S het volgende:
Draaien jullie ook verzoekjes?
Ik ben zeker bereid een stukje te reizen voor een leuk café. En het is absoluut een welkome afwisseling, het beeld dat je in de OP schetst. Hoe ver ik zou willen reizen is moeilijk te zeggen. Belangrijk is bereikbaarheid met openbaar vervoer. En als ik in de regio ook nog kan overnachten, ben ik sneller bereid wat langer te reizen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:24 schreef Ruud2007 het volgende:
[..]
ja, als er een aardige act staat is het logisch dat de bereidheid om verder te reizen groter wordt.
dit is wel de gelegenheid nog een mooie marktonderzoekvraag te stellenals er geen artiest staat, maar er de hele avond wel die speciale muziek gedraaid wordt én het cafe straalt een sfeer uit waar je je thuis voelt, denk je dan dat je wel (eens) bereid zal zijn om een stuk (grenzen zijn er natuurlijk) te reizen?
Leuk initiatief !quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:27 schreef Ruud2007 het volgende:
..
En wie ben jij dan, ik kom daar ook vandaanquote:Op woensdag 13 juni 2007 12:53 schreef bloodymary het volgende:
Dat klinkt erg goed. Ik moet zeggen waar ik uitga (Valkenswaard en soms Eindhoven) is werkelijk geen een kroeg waar ze echt mijn muziek draaien (alternatieve rock). Als er al ooit zoiets gedraaid worden dan is het een nummer van de Chili Peppers van 10 jaar oud of zo. Maar nooit nieuwe muziek van bijvoorbeeld Interpol, Editors, Arctic Monkeys, Placebo, Queens of the Stone Age, Muse etc. Als je er om vraagt hebben ze er nog nooit van gehoord. En daar baal ik soms best van steeds maar naar die R&B te luisteren. Of nog erger van die stompzinnige Nederlandstalige meezingers. Dus ik juich je idee erg toe. En wie weet, Den Bosch ik ook zo ver niet. Heel veel succes!
als de muziek maar raar genoeg is zul je daar geen last van hebben..quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:27 schreef Ruud2007 het volgende:
daar gaan we geen risico mee nemen. als je dat toelaat is dat binnen de kortste keren bekend in het uitgaanscircuit en wordt onze stek bekend als de zaak waar je mag blowen. dan is het wachten totdat het cafe gesloten wordt door de gemeente. het lijkt me vanzelfsprekend dat dat het niet waard is, daar hebben we niet de grote stap voor gezet om ondernemer te worden, daarvoor zit er teveel bloed, zweet, tranen en geld in. geen risico's qua wetgeving dus. ik mag er zelf ook graag een opsteken, maar dan niet in het cafe![]()
dank je! die lijst van artiesten die je noemt zullen allemaal prima vertegenwoordigd zijn in de hoek van de alternatieve rock, en dat zijn dit nog de bekende namen. en den bosch is zeker te doen vanuit regio eindhovenquote:Op woensdag 13 juni 2007 12:53 schreef bloodymary het volgende:
Dat klinkt erg goed. Ik moet zeggen waar ik uitga (Valkenswaard en soms Eindhoven) is werkelijk geen een kroeg waar ze echt mijn muziek draaien (alternatieve rock). Als er al ooit zoiets gedraaid worden dan is het een nummer van de Chili Peppers van 10 jaar oud of zo. Maar nooit nieuwe muziek van bijvoorbeeld Interpol, Editors, Arctic Monkeys, Placebo, Queens of the Stone Age, Muse etc. Als je er om vraagt hebben ze er nog nooit van gehoord. En daar baal ik soms best van steeds maar naar die R&B te luisteren. Of nog erger van die stompzinnige Nederlandstalige meezingers. Dus ik juich je idee erg toe. En wie weet, Den Bosch ik ook zo ver niet. Heel veel succes!
het leek mij ook dat Den Bosch een prima plek was met mogelijkheden. en uiteraard is 83% maar een cijfertje. maar het is wel zo dat we ons ook richten op mensen die geinteresseerd zijn in ('andere') muziek, we gaan uiteraard geen marktonderzoek in het bejaardentehuis doen. en uiteraard moet er gelokt worden...dat is de hele opzet van promotiecampagnequote:Op woensdag 13 juni 2007 13:28 schreef N.i.c.k het volgende:
Leuk initiatief !
In Den Bosch is een groeiende groep van wat artestiekerige jeugd. Er komen steeds meer culturele projectjes, en de stad heeft een groot verzorgingsgebied.
Merk om me heen dat iedereen die de puberjaren ontrgoeit wel beetje genoeg krijgt van het 'alternatiev verantwoorde' plein of azijnfabriek.
Dat cijfertje van 83 % s natuurlijk in het geheel niet representatief. Het zijn mensen die a. al in muziek geinteresseerd zijn en b. die worden gelokt door de topictitel. Desalniettemin geef ik het wel een kans. Ik kom in elk geval een keertje langs. Welk pand heb je precies op het oog ?
dat klopt, maar de gemeente kan wel ingrijpen, het levert de naam op dat het een tent is waar geblowd mag worden en dat zorgt automatisch voor problemen. ik wil een muziekcafe, geen blowholquote:Op woensdag 13 juni 2007 14:43 schreef Yorrit het volgende:
als de muziek maar raar genoeg is zul je daar geen last van hebben..
daarbij mag je het als ondernemer helemaal zelf weten of er geblowd mag worden of niet..
Nou, ik blijf liever anoniemquote:Op woensdag 13 juni 2007 13:37 schreef n0r het volgende:
[..]
En wie ben jij dan, ik kom daar ook vandaan
hier in Den Haag is in geen enkele tent waar geblowd wordt problemen.. en dat zijn absoluut geen blowholen...quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:51 schreef Ruud2007 het volgende:
dat klopt, maar de gemeente kan wel ingrijpen, het levert de naam op dat het een tent is waar geblowd mag worden en dat zorgt automatisch voor problemen. ik wil een muziekcafe, geen blowhol![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |