abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50410922
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:27 schreef Ruud2007 het volgende:
daar gaan we geen risico mee nemen. als je dat toelaat is dat binnen de kortste keren bekend in het uitgaanscircuit en wordt onze stek bekend als de zaak waar je mag blowen. dan is het wachten totdat het cafe gesloten wordt door de gemeente. het lijkt me vanzelfsprekend dat dat het niet waard is, daar hebben we niet de grote stap voor gezet om ondernemer te worden, daarvoor zit er teveel bloed, zweet, tranen en geld in. geen risico's qua wetgeving dus. ik mag er zelf ook graag een opsteken, maar dan niet in het cafe
als de muziek maar raar genoeg is zul je daar geen last van hebben..

daarbij mag je het als ondernemer helemaal zelf weten of er geblowd mag worden of niet..
  woensdag 13 juni 2007 @ 21:51:18 #52
178472 Ruud2007
muziekfriek
pi_50427838
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:53 schreef bloodymary het volgende:
Dat klinkt erg goed. Ik moet zeggen waar ik uitga (Valkenswaard en soms Eindhoven) is werkelijk geen een kroeg waar ze echt mijn muziek draaien (alternatieve rock). Als er al ooit zoiets gedraaid worden dan is het een nummer van de Chili Peppers van 10 jaar oud of zo. Maar nooit nieuwe muziek van bijvoorbeeld Interpol, Editors, Arctic Monkeys, Placebo, Queens of the Stone Age, Muse etc. Als je er om vraagt hebben ze er nog nooit van gehoord. En daar baal ik soms best van steeds maar naar die R&B te luisteren. Of nog erger van die stompzinnige Nederlandstalige meezingers. Dus ik juich je idee erg toe. En wie weet, Den Bosch ik ook zo ver niet. Heel veel succes!
dank je! die lijst van artiesten die je noemt zullen allemaal prima vertegenwoordigd zijn in de hoek van de alternatieve rock, en dat zijn dit nog de bekende namen. en den bosch is zeker te doen vanuit regio eindhoven
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:28 schreef N.i.c.k het volgende:
Leuk initiatief !
In Den Bosch is een groeiende groep van wat artestiekerige jeugd. Er komen steeds meer culturele projectjes, en de stad heeft een groot verzorgingsgebied.
Merk om me heen dat iedereen die de puberjaren ontrgoeit wel beetje genoeg krijgt van het 'alternatiev verantwoorde' plein of azijnfabriek.
Dat cijfertje van 83 % s natuurlijk in het geheel niet representatief. Het zijn mensen die a. al in muziek geinteresseerd zijn en b. die worden gelokt door de topictitel. Desalniettemin geef ik het wel een kans. Ik kom in elk geval een keertje langs. Welk pand heb je precies op het oog ?
het leek mij ook dat Den Bosch een prima plek was met mogelijkheden. en uiteraard is 83% maar een cijfertje. maar het is wel zo dat we ons ook richten op mensen die geinteresseerd zijn in ('andere') muziek, we gaan uiteraard geen marktonderzoek in het bejaardentehuis doen. en uiteraard moet er gelokt worden...dat is de hele opzet van promotiecampagne maar het geeft in ieder geval aan dat er overwegend positief wordt gereageerd. dat wisten wijzelf allang, maarja, banken he.
we zijn nu al maanden bezig met een pand aan de wolvenhoek, gaat erg moeizaam dus helaas.
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 14:43 schreef Yorrit het volgende:
als de muziek maar raar genoeg is zul je daar geen last van hebben..
daarbij mag je het als ondernemer helemaal zelf weten of er geblowd mag worden of niet..
dat klopt, maar de gemeente kan wel ingrijpen, het levert de naam op dat het een tent is waar geblowd mag worden en dat zorgt automatisch voor problemen. ik wil een muziekcafe, geen blowhol
pi_50435845
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:37 schreef n0r het volgende:

[..]

En wie ben jij dan, ik kom daar ook vandaan
Nou, ik blijf liever anoniem . Maar schrik niet, ik had je moeder kunnen zijn! Of is dat te oud om van goede muziek te houden...
pi_50444327
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:51 schreef Ruud2007 het volgende:

dat klopt, maar de gemeente kan wel ingrijpen, het levert de naam op dat het een tent is waar geblowd mag worden en dat zorgt automatisch voor problemen. ik wil een muziekcafe, geen blowhol
hier in Den Haag is in geen enkele tent waar geblowd wordt problemen.. en dat zijn absoluut geen blowholen...
maarja als jij er zo over denkt..

leuk concept verder.. als ik ooit in bosch ben zal ik er aan denken
pi_52404410
Beste geinteresseerden van Boven Het Maaiveld,

helaas moet ik meedelen dat we met pijn in het hart ons unieke concept van experimenteel muziekcafé tijdelijk de vriezer in hebben gezet.
de reden is simpel: het vinden van een geschikt pand is heel lastig en vanwege het vernieuwende karakter waren de financiële risico's groot.

daarom hebben we besloten met een kleiner 'gewoon' cafe te beginnen als tussenstap. dat geeft ons meer ruimte om financiele zekerheid op te bouwen en een soepelere mogelijkheid om later naar het nieuwe concept over te stappen.

maar 1 ding is zeker, dat blijft ons doel: Boven Het Maaiveld zal er hoe dan ook gaan komen! alleen dus niet op korte termijn helaas. eerst een andere onderneming laten slagen! mensen die het graag willen weten als het ontdooien is ingezet, kan me mailen op ruud@bovenhetmaaiveld.com, dan zal ik je tegen die tijd op de hoogte stellen.

voor degenen die in de buurt wonen kunnen over een paar maanden terecht in Eeterij-Cafe Komt Goed, Schoolstraat 1 in Rosmalen, www.cafekomtgoed.nl

bedankt voor de vele reacties en stemmen!

Ruud
  woensdag 15 augustus 2007 @ 22:27:56 #56
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_52405907
Kun je dan niet gewoon een kleiner cafetje beginnen met experimentele muziek?, want gewonen cafes heb je er ook al honderd-duizend van, juist iets waar een onverzadigde markt voor is moet je in springen.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_52408898
dat gaat dus ook gebeuren! maar we moeten eerst een zekere financiele bodem hebben om zoiets op te kunnen zetten. waar we nu beginnen is ook niet in de stad, maar een dorp, dus het draagvlak is gewoon alleen het dorp zelf. en dat heeft pas 2 aardige café en héél veel ruimte om iets op te zetten wat er nog niet is. dus stiekem toch een beetje 'anders dan anders'
pi_52413330
Nou, doe dan een gewoon cafe, maar zet af en toe wat vage herrie op en kijk hoe de mensen er op reageren.
pi_52751176
dat ga ik ook zeker af en toe doen
pi_52757786
Je kan ook gewoon alsnog de alternatieve muziek laten horen idd, mensen die er van houden blijven vanzelf plakken, en dan is de overstap naar boven het maaiveld makkelijker. Het is dat ik ver weg woon en nog te jong ben om makkelijk te reizen, anders zou ik er zeker minstens eens per maand heen gaan.
What Would Goku Do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')