Dat wordt 100x niks. Snap ook niet waarom hij nadat hij bij inter mislukt was niet naar PSV ging...onder Hiddink had hij zich zeker weten herpakt.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij gaat nu proberen een contract te verdienen bij Blackburn.
Weetje wat het is, ik vind het altijd lastig om over dit soort dingen te oordelen.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:26 schreef Arcturus het volgende:
[..]
Dat wordt 100x niks. Snap ook niet waarom hij nadat hij bij inter mislukt was niet naar PSV ging...onder Hiddink had hij zich zeker weten herpakt.
Je bedoelt AS Roma?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:34 schreef dennisw het volgende:
zijn goal tegen inter met ajax zal ik niet vergeten iig
quote:Van der Meyde vindt Moyes 'een waardeloze vent'
Geschreven op zaterdag, 30 mei om 10:29
Mede vanwege privéproblemen en fysieke ongemakken kwam Andy van der Meyde de afgelopen vier seizoenen slechts twintig keer uit voor Everton. De buitenspeler kreeg enkele weken geleden al te horen dat zijn aflopende contract niet verlengd zou worden en dat hij, ondanks de belangrijke FA Cup-finale, op vakantie mocht gaan.
"Afgelopen zomer had ik een goede voorbereiding, maar liep ik vlak voor het begin van de competitie een scheur van zes centimeter in een hamstring op", vertelt Van der Meyde in de zaterdageditie van De Telegraaf. "Toen ik fit was, kreeg ik nauwelijks nog kansen. Meerdere malen kreeg ik te horen dat ik bij de groep zat, maar als ik in het stadion arriveerde, mocht ik op de tribune gaan zitten."
"Het is allemaal niet zo gelopen als ik had gehoopt, dat is wel duidelijk", vervolgt hij berustend in de ochtendkrant "Voor de fans en de spelers hoop ik dat Everton de FA Cup wint. Wat ik trainer David Moyes gun? Daar zeg ik maar niets over. Wayne Rooney heeft ook een keer iets over hem geroepen en kreeg een rechtszaak aan zijn broek."
Bij Internazionale kwam de 29-jarige Arnhemmer in tweeënhalf jaar slechts tot 32 wedstrijden. In het seizoen 2002/03, zijn laatste contractjaar bij Ajax, kwam Van der Meyde nog 27 wedstrijden in actie. Hij sluit een terugkeer naar Nederland niet uit. "Alles is bespreekbaar. Ik sta iedere dag op de lopende band en ben topfit. Dat hoop ik nu eens een tijdje te blijven. Moyes is een waardeloze vent die me probeerde kapot te maken, maar dat is hem dus echt niet gelukt, hè. Schrijf me nog niet af."
O, dus het ligt aan Moyes en niet aan Andy zelfquote:
quote:Van der Meyde wil nog niet afgeschreven worden
Everton speelt vandaag de FA Cup-finale tegen Chelsea, maar Andy van der Meyde is niet aanwezig. De aanvaller werd door trainer David Moyes al met vakantie gestuurd. Voor Van der Meyde het einde bij Everton, maar ook een nieuwe start.
Van der Meyde kende veel problemen bij Everton en speelde slechts 28 officiële duels in het shirt van de Engelse club, toch is de voormalig Ajacied gelukkig. Met zijn dochtertje Dolce, die ruim twee jaar geleden met veel complicaties geboren werd, gaat het namelijk de goede kant op. "Het was een vreselijk moeilijke tijd, waarin voetbal voor mij totaal niet telde", zegt Van der Meyde tegenover De Telegraaf.
Nadat Van der Meyde op de club vertelde wat de problemen veroorzaakte was er begrip, maar zelf rolde hij van blessure in blessure. Aan spelen kwam hij niet meer toe, maar ook een vertrek was geen optie. "In de voorbije twee jaren is er een aantal clubs geweest die me wilden huren, maar we wilden het Dolce niet aandoen om van ziekenhuis en artsen te wisselen. Bij Everton hadden ze daar geen begrip voor, ze dachten dat ik bleef zitten voor het geld. Dat Dolce de reden was dat ik wilde blijven kwam blijkbaar niet in ze op."
"Inmiddels kunnen we met Dolce verhuizen", vervolgt de buitenspeler zijn verhaal. "Alles is bespreekbaar, ook Nederland. Ik sta iedere dag op de lopende band en ben topfit. Dat hoop ik nu eens een tijdje te blijven. Moyes is een waardeloze vent die me probeerde kapot te maken, maar dat is hem dus echt niet gelukt, hè. Schrijf me nog niet af."
Inderdaadquote:Op zaterdag 30 mei 2009 11:48 schreef Prosac het volgende:
Gewoon dom om tijdenlang niks over je eigen situatie te vertellen en dan ook nog gaan zeiken over de trainer.
Als ik dat zo lees verbaast het me dat hij niet door het lint is gegaan tegen die trainer zegquote:LIVERPOOL - Andy van der Meyde (29) is contractueel nog speler van Everton, dat vandaag de FA Cup-finale speelt tegen het Chelsea van Guus Hiddink. De ex-Ajacied is echter al op vakantie gestuurd door manager David Moyes. Bijzonder, want Van der Meyde stond aan de basis van de zege op aartsvijand Liverpool in de vierde ronde van de FA Cup. De vleugelaanvaller heeft een aflopend contract en nog geen nieuwe club. Ondanks alles is hij een gelukkig mens. Het gaat namelijk eindelijk beter met zijn dochter Dolce, die ruim twee jaar geleden veel te vroeg en met diverse complicaties werd geboren.
Het inmiddels 26 maanden oude dochtertje van Andy van der Meyde heeft sinds haar geboorte vaker in een ziekenhuisbed geslapen dan thuis. Dolce kwam onder andere met onvolgroeide longen ter wereld en had maandenlang 24 uur per dag speciale medische zorg nodig.
Haar voetballende vader hield de reden voor zijn door angst geteisterde dagen lange tijd geheim. Zelfs voor zijn trainer David Moyes, die hem afgepeigerd door het slaaptekort op het trainingsveld zag verschijnen. Terwijl zijn werkgever snakte naar de vleugelflitser die ze in 2005 met hoge verwachtingen van Internazionale hadden gekocht, leerden de geboren Arnhemmer en zijn Engelse vriendin hoe ze hun kind via een computer moesten voeden. "Een vreselijk moeilijke tijd, waarin voetbal voor mij totaal niet telde", blikt hij terug.
Omdat niemand de problemen van Van der Meyde kende, kwam de geruchtenmachine op gang. Hij zou de wallen onder zijn ogen oplopen in hippe uitgaansgelegenheden op Victoria Street, was het hardnekkigste verhaal. "Ik heb een tijd mijn mond gehouden, omdat zoiets toch niet geheim blijft als je een paar mensen inlicht. We wilden niet dagelijks met vragen en verhalen in de tabloids geconfronteerd worden", zegt Van der Meyde nu.
De achttienvoudig international stond er op het moment van zijn ontboezeming al niet zo goed op bij Everton. Hij pakte een domme rode kaart in zijn eerste derby met Liverpool, was vaak geblesseerd en in augustus 2006 belandde hij 's nachts op de EHBO.
Kwaadwillenden hadden volgens hem wat in zijn drankje gegooid. "Ik ontken niet dat ik af en toe graag de stad inga, maar het is onzin dat ik niet weet hoe een prof hoort te leven."
Nadat Van der Meyde Moyes vertelde over de situatie thuis, was er eventjes begrip bij zijn trainer. Toen hij vervolgens van de ene in de andere blessure viel, verdween de acceptatie. "Afgelopen zomer had ik een goede voorbereiding, maar liep ik vlak voor het begin van de competitie een scheur van zes centimeter in een hamstring op. Toen ik fit was, kreeg ik nauwelijks nog kansen. Meerdere malen kreeg ik te horen dat ik bij de groep zat, maar als ik in het stadion arriveerde, mocht ik op de tribune gaan zitten."
Enkele maanden geleden kreeg Van der Meyde te horen dat zijn aflopende contract niet vernieuwd zou worden. Aan het begin van vorige week stuurde Moyes hem al met vakantie. Slechts 24 keer in vier jaar tijd trok hij een wedstrijdshirt van Everton aan. Eén keer was zijn bijdrage echt relevant: hij gaf de voorzet waaruit Dan Gosling scoorde tegen Liverpool, in de verlenging van de replay in vierde ronde van de FA Cup van dit seizoen. "Dus ik heb toch een bijdrage geleverd aan het bereiken van de finale", zegt Van der Meyde schertsend. "Het is allemaal niet zo gelopen als ik had gehoopt, dat is wel duidelijk", vervolgt hij berustend. "Voor de fans en de spelers hoop ik dat Everton de FA Cup wint. Wat ik de trainer gun? Daar zeg ik maar niets over. Wayne Rooney heeft ook een keer iets over hem geroepen en kreeg een rechtszaak aan zijn broek."
Dolce is inmiddels een levendig kind. "Het gaat goed met haar. In de voorbije twee jaren is er een aantal clubs geweest die me wilden huren, maar we wilden het Dolce niet aandoen om van ziekenhuis en artsen te wisselen. Bij Everton hadden ze daar geen begrip voor, ze dachten dat ik bleef zitten voor het geld. Dat Dolce de reden was dat ik wilde blijven kwam blijkbaar niet in ze op. Inmiddels kunnen we met Dolce verhuizen. Alles is bespreekbaar, ook Nederland. Ik sta iedere dag op de lopende band en ben topfit. Dat hoop ik nu eens een tijdje te blijven. Moyes is een waardeloze vent die me probeerde kapot te maken, maar dat is hem dus echt niet gelukt, hè. Schrijf me nog niet af."
Wat een sukkelquote:Moyes is een waardeloze vent die me probeerde kapot te maken
Epic fail inderdaad.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 21:42 schreef navigator het volgende:
in 6,5 seizoen 52 wedstrijden gespeeld en dan zijn er serieus mensen die die kneus terug bij Ajax willen zien
groningen is desperatequote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:52 schreef cultheld het volgende:
Zou hij nog een club van enig niveau kunnen vinden?
dit gelezen?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 21:42 schreef navigator het volgende:
in 6,5 seizoen 52 wedstrijden gespeeld en dan zijn er serieus mensen die die kneus terug bij Ajax willen zien
hij mag nog steeds wel een jaar bij Ajax mee doen tegen een prestatieloonquote:Op zaterdag 30 mei 2009 21:29 schreef Mwanatabu het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)n_zware_jaren__.html
[..]
Als ik dat zo lees verbaast het me dat hij niet door het lint is gegaan tegen die trainer zeg
Slaat nergens op dat verhaal. Misschien had die op begrip kunnen rekenen als die niet constant bezopen was.quote:
helder #2quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:17 schreef Plato1980 het volgende:
Je vraagt je af wat van die gozer terecht moet komen. Hij is er vrees ik het type voor om zijn miljoenen er in geen tijd doorheen te jagen, finaal de weg kwijt te raken (voor zover dat nog niet gebeurd is) en in de goot te eindigen.
Ja en 20 rolexen en 5 sportauto's en waarschijnlijk ook nog 16 Armani-pakken, 6 designbanken en 4 frituurpannen, dat is juist het probleem.quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:39 schreef the_legend_killer het volgende:
hij heeft wel een dure boerderij en alles he
Nee, hij heeft veel dieren. En dat eten kost ook wel veel geld, al die paarden en zelfs een lama dacht ik.quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja en 20 rolexen en 5 sportauto's en waarschijnlijk ook nog 16 Armani-pakken, 6 designbanken en 4 frituurpannen, dat is juist het probleem.
quote:Van der Meyde krijgt nieuwe kans bij Ajax
- door Olga op 24-02-2010 @ 10:27
Ajax biedt Andy van der Meyde een kans om zijn voetballoopbaan uit het slop te halen. De 30-jarige vleugelaanvaller mag met het belofte-elftal meetrainen in de hoop dat dat leidt naar een nieuwe club.
"Ik vind het geweldig dat ik vanaf morgen met Jong Ajax mag meetrainen", zegt Van der Meyde vandaag in de Telegraaf. "Zo kan ik weer helemaal fit worden voor het geval een club me tot het einde van het seizoen of voor volgend jaar zou willen vastleggen."
Volgens de zeventienvoudig international is het niet de bedoeling dat hij voor Ajax gaat voetballen. "Maar zeg nooit nooit. Ik heb tien jaar lang voor deze prachtige club mogen spelen en ben blij dat Ajax me deze kans geeft. Het voelt goed om terug te keren op het oude nest. Ik ga mijn stinkende best doen", belooft hij.
Van der Meyde speelde van 1997 tot 2003 in het eerste elftal van de Amsterdammers. Daarna dwong hij een transfer af naar Internazionale. De Arnhemmer kon de hooggespannen verwachtingen in Milaan niet waarmaken, waarna hij vertrok naar Everton. Sinds begin dit seizoen zit hij zonder club.
quote:Op woensdag 24 februari 2010 19:08 schreef rubbereend het volgende:
Nou ben benieuwd of we hem ooit nog op niveau gaan zien
De jaloezie druipt er vanafquote:Op zaterdag 19 september 2009 22:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja en 20 rolexen en 5 sportauto's en waarschijnlijk ook nog 16 Armani-pakken, 6 designbanken en 4 frituurpannen, dat is juist het probleem.
Ik heb ook het idee dat hij destijds z'n transfer heeft verdiend op basis van één goede wedstrijd tegen Inter in de CL waarin hij één of twee keer scoorde.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 02:12 schreef Yankee het volgende:
Ooit een mooie goal tegen Inter of AS, verder weinig bijzonders
Dat klopt wel denk ik want wat heeft hij daarna nog gepresteerd?quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat hij destijds z'n transfer heeft verdiend op basis van één goede wedstrijd tegen Inter in de CL waarin hij één of twee keer scoorde.
Zeg dat het niet waar is.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:02 schreef Felon het volgende:
Haha, ben benieuwd wat zijn collega's onder de douche over zijn tattoeage zeggen!
Foto's?quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:02 schreef Felon het volgende:
Haha, ben benieuwd wat zijn collega's onder de douche over zijn tattoeage zeggen!
Rutten is geinteresseerd in transfervrije buitenspelers die interesse hebben in PSV en bereidt zijn voor 3 maanden te tekenenquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:56 schreef DeEigenaar het volgende:
lijkt me trouwens sterk dat PSV hem wil hebben. Goed, ik heb me niet echt verdiept in de transfers die Rutten heeft gedaan, maar dit lijkt me dan wel de allerslechtste die hij ooit zal doen.
Buitenspelers van de gemiddelde club uit de Hoofdklasse?quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Rutten is geinteresseerd in transfervrije buitenspelers die interesse hebben in PSV en bereidt zijn voor 3 maanden te tekenen
Ken jij een betere optie?
quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Buitenspelers van de gemiddelde club uit de Hoofdklasse?
Idd, zoveel transfervrije spelers zijn er niet op de markt nu (eigenlijk zou de FIFA imho ook moeten optreden tegen de problemen die nu kunnen ontstaan door verschillende transfervensters tussen west-europa en rusland)quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Rutten is geinteresseerd in transfervrije buitenspelers die interesse hebben in PSV en bereidt zijn voor 3 maanden te tekenen
Ken jij een betere optie?
Dat vraag ik me ook afquote:Op woensdag 3 maart 2010 14:05 schreef jpg97 het volgende:
Wat moet PSV in Gods naam met vd Meyde. Dit is een nóg grotere flop dan Reiziger en Kluivert
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |