Kom op zo erg is het nou ook weer niet, vind best dat ze strenger gaan controleren. Maar verbieden? Deze gumball 3000 rally komt eens in de zoveel tijd een dag of 1 / 2 in Nederlands langs. Kan me voorstellen dat sommige mensen geen ongelukken willen door die malloten maar tis niet alsof de gumball elke dag hier voorbij komt. Het is een rally geen race tis meer voor de show en het zijn er maar een paar die echt zwaar over de streep gaan.quote:Justitie wil autorally's verbieden
Uitgegeven: 1 mei 2007 11:02
Laatst gewijzigd: 1 mei 2007 11:03
AMSTERDAM - Justitie onderzoekt of het mogelijk is autorally's op de openbare weg te verbieden. Dat meldt het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM) dinsdag. Aanleiding is een autorally afgelopen weekeinde van Londen naar Amsterdam. Daarbij reden diverse deelnemers met meer dan tweehonderd kilometer per uur over Nederlandse snelwegen. Zeven bestuurders raakten hun rijbewijs kwijt.
Regels
Een autorally is op zichzelf niet verboden zolang de deelnemers zich aan de verkeersregels houden, zegt BVOM-woordvoerder Leo Maat dinsdag. Zo worden regelmatig legale toertochten met oldtimers gehouden. Pas als de rally een wedstrijdelement heeft waarbij snelheid een rol speelt, wordt de wet overtreden: in de Wegenverkeerswet is bepaald dat er geen snelheidswedstrijden op de openbare weg mogen worden gehouden.
Voorkomen
Justitie wil ook gaan praten met de organisatoren van de autorally's. Zo moeten dergelijke wedstrijden worden voorkomen, meent Maat. Met de organisator van de race van afgelopen zondag is nog niet gesproken, maar justitie is dat nog wel van plan. Bij de race raakten zeven bestuurders hun rijbewijs kwijt omdat ze meer dan vijftig kilometer per uur te hard reden. Een Porsche reed gemiddeld meer dan tweehonderd kilometer per uur. De politie had veertien politieauto's en zeven onopvallende surveillancevoertuigen ingezet om de race in goede banen te leiden.
Bron: http://www.nu.nl/news/106(...)y%27s_verbieden.html
(c) Novum
Dus men mag met 200 over de snelweg heen knallen, waar anderen maximaal 100 of 120 mogen rijden?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:29 schreef Shakes het volgende:
Ik wil maatregelen tegen de Nederlandse justitie.
Hoeveel ongelukken. met dodelijke afloop, in Nederland zijn er te wijten aan de Gumball of vergelijkbare evenementen? Vrijwel geen. Nutteloos dus om daar maatregelen tegen te treffen.
OK, dan noem ik het voortaan een evenement als ik 's ochtends naar mijn werk rijd. Mag ik ook 200.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:29 schreef Shakes het volgende:
Ik wil maatregelen tegen de Nederlandse justitie.
Hoeveel ongelukken. met dodelijke afloop, in Nederland zijn er te wijten aan de Gumball of vergelijkbare evenementen? Vrijwel geen. Nutteloos dus om daar maatregelen tegen te treffen.
Van mij zou jij dat ook mogen.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:33 schreef Robar het volgende:
[..]
Dus men mag met 200 over de snelweg heen knallen, waar anderen maximaal 100 of 120 mogen rijden?
Misschien dat het scheelt dat je in Duitsland mag verwachten dat daar dikke auto's met 200+km/h langsjagen, omdat dat daar legaal is. Dat in tegenstelling tot Nederland, waar het niet mag, en het dus ook niet tot het verwachtingspatroon van de gemiddelde snelweggebruiker behoort.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:48 schreef Shakes het volgende:
[..]
Van mij zou jij dat ook mogen.
Onderzoek uit Duitsland, volgens mij, toonde aan dat het niet meer ongevallen opleverde.
De oplossing is dus om de maximumsnelheid op te hogen naar 300km/h.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:57 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Misschien dat het scheelt dat je in Duitsland mag verwachten dat daar dikke auto's met 200+km/h langsjagen, omdat dat daar legaal is. Dat in tegenstelling tot Nederland, waar het niet mag, en het dus ook niet tot het verwachtingspatroon van de gemiddelde snelweggebruiker behoort.
http://www.zeit.de/news/artikel/2007/04/30/101188.xmlquote:© ZEIT online, Tagesspiegel | 30.04.2007 15:10
Illegale Autorennen: Europaweites Rennen in Deutschland gestoppt
Ein illegales Autorennen quer durch Europa ist in der Nacht zum Montag auf Deutschlands Autobahnen gestoppt worden. Fast 80 Fahrer wurden nach Polizeiangaben in Rheinland-Pfalz, Nordrhein-Westfalen und Hessen angehalten.
Koblenz - Das Rennen mit dem Namen "Gumball 3000" hatte am Sonntagnachmittag in London begonnen und die Fahrer über Amsterdam nach Deutschland geführt. In Deutschland waren sie zum Flughafen Hahn unterwegs, von wo aus sie nach Istanbul fliegen wollten. Die Fahrer zahlten laut Polizei umgerechnet knapp 40.000 Euro für die Teilnahme an dem Rennen.
Gut 60 Teilnehmer wurden an der Rastanlage Brohltal-West auf der Autobahn A61 in der Nähe von Koblenz gestoppt. Zehn weitere Fahrer wurden an der deutsch-belgischen Grenze auf der A 60 angehalten. In Hessen und Nordrhein-Westfalen schnappte die Polizei sechs weitere Teilnehmer. Sie waren zum Etappenziel am Flughafen Hahn in Rheinland-Pfalz unterwegs, von wo es nach Istanbul zur Fortsetzung des Rennens in Südosteuropa weitergehen sollte. Bei dem Rennen gibt es zwischen den Etappenzielen einem Polizeisprecher zufolge keine vorgeschriebenen Strecken.
Das Rennen war in Deutschland als illegal eingestuft und deshalb gestoppt worden. Der Polizeisprecher konnte keine Angaben dazu machen, ob die Veranstaltung auch in anderen Ländern untersagt ist. Um eine Fortsetzung des Rennens auf deutschen Autobahnen zu verhindern, begleitete die Polizei die Autos bis Hahn. In Deutschland droht den Teilnehmern ein Bußgeldverfahren. Die ausländischen Fahrer mussten zudem eine Sicherheitsleistung in Höhe von 420 Euro zahlen.
Sechs Fahrer fuhren nach Polizeiangaben zu schnell. Spitzenreiter war demnach ein deutscher Fahrer, der mit 150 Stundenkilometern statt der erlaubten 80 km/h unterwegs war. (tso/AFP)
In Duitsland zijn de wegen meer geschikt voor hogere snelheden, bovendien houden duitsers honderden meters afstand als ze 200+ rijden. Daarnaast snapt men in Duitsland wel dat je niet nodeloos links moet rijden.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:48 schreef Shakes het volgende:
[..]
Van mij zou jij dat ook mogen.
Onderzoek uit Duitsland, volgens mij, toonde aan dat het niet meer ongevallen opleverde.
Ze hebben het al in Duitsland verboden. Dat was ook de reden dat ze allemaal aan de kant gezet zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:24 schreef t00j het volgende:
[..]
Kom op zo erg is het nou ook weer niet, vind best dat ze strenger gaan controleren. Maar verbieden? Deze gumball 3000 rally komt eens in de zoveel tijd een dag of 1 / 2 in Nederlands langs. Kan me voorstellen dat sommige mensen geen ongelukken willen door die malloten maar tis niet alsof de gumball elke dag hier voorbij komt. Het is een rally geen race tis meer voor de show en het zijn er maar een paar die echt zwaar over de streep gaan.
![]()
Zoals iemand al eerder uitlegde.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:48 schreef Shakes het volgende:
[..]
Van mij zou jij dat ook mogen.
Onderzoek uit Duitsland, volgens mij, toonde aan dat het niet meer ongevallen opleverde.
Voor de Duitse infrastructuur geld hetzelfde, en op die plaatsen geld gewoon een snelheidslimiet. Ook in Nederland zijn er hele stukken snelweg die voldoen aan dezelfde eisen als de limietloze Duitse stukken snelweg; daarmee kun je stellen dat het belachelijk is dat je in Nederland op een leeg stuk snelweg bij 170 km/h je rijbewijs verspeeld terwijl in Duitsland je daar soms tot de langzamere verkeersdeelnemers behoort.quote:Op woensdag 2 mei 2007 09:16 schreef Robar het volgende:
[..]
Zoals iemand al eerder uitlegde.
In Duitsland moet je er rekening mee houden dat iemand 200 rijdt.
In Nederland is de max 120 en is 200 dus onverantwoord.
Daarnaast is de Nederlandse infrastructuur op veel plaatsen niet geschikt voor zulke snelheden.
Of het een eis is of niet, ik moet in Nederland de eerste snelweg nog tegenkomen waarbij het meer dan 10km duurt voordat je een afslag tegenkomt. Zodra je in Duitsland komt is dit al aan de orde van de dag en als je een paar keer de A15 over hebt mogen rijden van begin tot eind dan weet je dat de Nederlandse automobilist niet klaar is voor 200km/u.quote:Op woensdag 2 mei 2007 09:52 schreef Jalu het volgende:
Ook in Nederland zijn er hele stukken snelweg die voldoen aan dezelfde eisen als de limietloze Duitse stukken snelweg;
Volgend jaar halen ze snelheid dan natuurlijk gewoon als element uit de Gumbalquote:Op woensdag 2 mei 2007 10:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik vind het trouwens een vage actie van justitie. Van rally's waarbij snelheid geen rol speelt zie ik niet waarom je ze zou verbieden, en de Gumball 3000, wat wel een snelheidswedstrijd is, ís dus gewoon al illegaal. Dus volgens mij voldoet de wet prima, het probleem is het handhaven ervan.
Rally's waar snelheid geen rol speelt? Zoek eens op youtube naar gumball 3000 video's. In andere landen zijn er menig ongelukken gebeurd door deze maniakken.quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Heerlijk dat dit meteen weer verzandt in een discussie waarin de ervaren Auotbahnblazers ff komen melden dat 200+ toch zó veel veiliger, comfortabeler en leuker is dan die burgertruttige 120 die we hier in NL rijden
Ik vind het trouwens een vage actie van justitie. Van rally's waarbij snelheid geen rol speelt zie ik niet waarom je ze zou verbieden, en de Gumball 3000, wat wel een snelheidswedstrijd is, ís binnen de huidige wet dus gewoon al illegaal. Dus volgens mij voldoet de wet prima, het probleem is het handhaven ervan.
Kijk nog eens in mijn post en lees ff goed wat er staatquote:Op woensdag 2 mei 2007 10:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Rally's waar snelheid geen rol speelt? Zoek eens op youtube naar gumball 3000 video's. In andere landen zijn er menig ongelukken gebeurd door deze maniakken.
quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Kijk nog eens in mijn post en lees ff goed wat er staat [afbeelding]
Ik zeg niet dat van mij de snelheid niet omhoog mag, van mij mogen ze, 140 tot 160 moet makkelijk kunnen volgens mij.quote:Op woensdag 2 mei 2007 09:52 schreef Jalu het volgende:
[..]
Voor de Duitse infrastructuur geld hetzelfde, en op die plaatsen geld gewoon een snelheidslimiet. Ook in Nederland zijn er hele stukken snelweg die voldoen aan dezelfde eisen als de limietloze Duitse stukken snelweg; daarmee kun je stellen dat het belachelijk is dat je in Nederland op een leeg stuk snelweg bij 170 km/h je rijbewijs verspeeld terwijl in Duitsland je daar soms tot de langzamere verkeersdeelnemers behoort.
Zou het zomaar eens kunnen dat het op de snelwegen veiliger wordt als je de limiet op bepaalde lokaties laat varen? Mensen zullen immers wel oplettender moeten zijn.
Tot ong. 230 km/u kun je nog relaxed rijden in Duitsland... althans, zo is mijn ervaring.quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:05 schreef Camplo het volgende:
Tot 180 km/h is het relaxed rijden in Duitsland. Hogere snelheden is leuk voor even maar niet voor lange stukken veel te inspannend.
Onzin. Niet alleen omdat je van 100 km/u naar 200 km/u kan binnen de kilometer als je een auto hebt die een beetje vermogen heeft en je dus makkelijk tussen afslagen 200 kan halen, maar ook omdat in Duitsland zat snelwegen zijn met veel afslagen waar je ook gewoon volgas mag en kan.quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:54 schreef Robar het volgende:
Maar 200 is gevaarlijk hard in een land als Nederland, zeker, omdat je dus om de zoveel kilometer een afslag hebt.
Dus zou afschaffen van de limiet op bepaalde snelwegen (en/of tijden) de weg veiliger maken... Immers, dan houdt men wel rekening met sneller verkeer.quote:Het gaat er bij mij om, dat je niet 200 kunt gaan rijden in Nederland in verband met al die mensen die daar geen rekening mee houden en het niet verwachten. Dat kun je ze ook niet kwalijk nemen, want diegene die 200 rijdt is in overtreding en wijkt af van het gemiddelde rijgedrag op de snelweg. In Duitsland wijk je daarmee niet af van het gemiddelde rijgedrag, dus Duitsers houden er veel meer rekening mee.
Ik vind het geen onzin, omdat zelfs een auto met een beetje vermogen nog wel wat tijd nodig heeft om op de 200 te komen. Die auto's met vermogen moeten namelijk wachten op auto's met iets minder vermogen. Je bent net zo snel als je traagste voorganger. En vergeet niet dat invoegend verkeer die 200 echt niet haalt op zo de invoegstroken die we in Nederland hebben. Maar die snelheidslimiet kan me geen reet schelen, wat mij betreft schaffen ze die af. Dat zei ik eerder ook al. Daar gaat het mij dus echt niet om.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onzin. Niet alleen omdat je van 100 km/u naar 200 km/u kan binnen de kilometer als je een auto hebt die een beetje vermogen heeft en je dus makkelijk tussen afslagen 200 kan halen, maar ook omdat in Duitsland zat snelwegen zijn met veel afslagen waar je ook gewoon volgas mag en kan.
Zeker op snelwegen met meer dan 2 rijstroken is het geen enkel probleem indien er een oprit is (mits niet te druk).
[..]
Dus zou afschaffen van de limiet op bepaalde snelwegen (en/of tijden) de weg veiliger maken... Immers, dan houdt men wel rekening met sneller verkeer.
Inderdaad.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:35 schreef Posdnous het volgende:
Man, ik kan in Nederland niet eens 5 minuten mn cruise control aanhebben. Hoe kun je dat nou met Duitsland vergelijken.
Doe niet zo naief manquote:Op woensdag 2 mei 2007 11:41 schreef yahtzeehooligan het volgende:
"Oh nee, er rijden een paar te hard in een rally!"
-"Meteen verbieden!"
Naief is denken dat als jij in een Lamborgini rijdt je ophoudt met trappen zodra de meter 120 aantikt.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:48 schreef FJD het volgende:
[..]
Doe niet zo naief manDe Gumball heeft als enige doel om zo hard mogelijk te rijden en zo snel mogelijk van A naar Z te rijden. Tis niet voor niets dat de belangrijkste rijders in Lambo's, Porsches en Ferarris aankomen zetten.
Zo naief ben ik dan ook nietquote:Op woensdag 2 mei 2007 11:50 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Naief is denken dat als jij in een Lamborgini rijdt je ophoudt met trappen zodra de meter 120 aantikt.
En daarmee wil je zeggen?!?!?!?!?!quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:50 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Naief is denken dat als jij in een Lamborgini rijdt je ophoudt met trappen zodra de meter 120 aantikt.
Dat ze zich aan de regels moeten houden wat betreft snelheid lijkt me duidelijk, maar om meteen een rally te verbieden is onzin. Alsof er nog nooit iemand bekeurd is tijdens een rally met klassiekers. Daarom ook mijn kort-door-de-bocht voorbeeldredenatie van justitie. Justitie laat zich in deze gewoon leiden door wat berichten in de media.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:59 schreef FJD het volgende:
[..]
Zo naief ben ik dan ook niet
Punt is dat de Gumball gewoon niet de rally is zoals je die kent van klassieke auto's. De Gumball heeft als enige doel om zo snel mogelijk te finishen en dat gaat ook heel hard. Om dan verongelijkt te gaan doen dat het verboden wordt "omdat een paar mensen te hard rijden" gaat nergens over. Net alsof het Gumball an sich een rally is die zich binnen de regels laat rijden![]()
quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:05 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Dat Lamborgini's harder kunnen dan 120.
Ook Duitsland beraadt zich toch over deze rally?quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:05 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Dat ze zich aan de regels moeten houden wat betreft snelheid lijkt me duidelijk, maar om meteen een rally te verbieden is onzin. Alsof er nog nooit iemand bekeurd is tijdens een rally met klassiekers. Daarom ook mijn kort-door-de-bocht voorbeeldredenatie van justitie. Justitie laat zich in deze gewoon leiden door wat berichten in de media.
Nu wel, ja. Terwijl de Gumball 3000 al een aantal jaren door Duitsland rijdt.quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:13 schreef Robar het volgende:
[..]
Ook Duitsland beraadt zich toch over deze rally?
Volgens mij zorgen de reglementen in ieder geval wel voor discussie.
Ik kan in Duitsland ook heel vaak niet 5 min. achter elkaar met dezelfde snelheid rijden (meer regel dan uitzondering) en in Nederland heb ik toch zeer regelmatig dat ik langdurig met cc kan rijden.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:35 schreef Posdnous het volgende:
Man, ik kan in Nederland niet eens 5 minuten mn cruise control aanhebben. Hoe kun je dat nou met Duitsland vergelijken.
Hoeveel tijd denk jij? Mijn auto doet het in 15 seconden. Er zijn genoeg auto's/bestuurders die voor 0-100 km/u meer tijd nodig hebben.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:42 schreef Robar het volgende:
Ik vind het geen onzin, omdat zelfs een auto met een beetje vermogen nog wel wat tijd nodig heeft om op de 200 te komen.
Jij rijdt misschien alleen in de spits... Ik rij toch nog steeds heel vaak op stukken waar ik alleen maar asfalt voor mij heb.quote:Die auto's met vermogen moeten namelijk wachten op auto's met iets minder vermogen. Je bent net zo snel als je traagste voorganger.
Waarom denk je dat ik dat zou denken?quote:En vergeet niet dat invoegend verkeer die 200 echt niet haalt op zo de invoegstroken die we in Nederland hebben.
Dus afschaffen dan maar. Dat is een betoog welke ik niet zou willen ondermijnen. Regels zijn er niet voor niets, maar: regels dienen ook zinvol te zijn.quote:Maar die snelheidslimiet kan me geen reet schelen, wat mij betreft schaffen ze die af. Dat zei ik eerder ook al. Daar gaat het mij dus echt niet om.
Het gaat er mij om dat je hier op dit moment met de huidige regelgeving geen 200 kan rijden.
Dat leidt tot gevaarlijke en voor velen onverwachte situaties.
Mee eens, behalve dan dat ik toch veel stukken in NL ken waar 200 zonder meer mogelijk is met de juiste auto.quote:Dus ja, als de regels en limieten aangepast worden, is het wel mogelijk om 200 te gaan rijden, al vind ik 200 in Nederland toch onverantwoord. 160 moet kunnen, maar 200 is echt alleen maar mogelijk op beperkte stukken in Nederland.
In Nederland niet nee... In Macadonië whatever wel:quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:29 schreef Shakes het volgende:
Ik wil maatregelen tegen de Nederlandse justitie.
Hoeveel ongelukken. met dodelijke afloop, in Nederland zijn er te wijten aan de Gumball of vergelijkbare evenementen? Vrijwel geen. Nutteloos dus om daar maatregelen tegen te treffen.
Overigens is het ook ridicule stelling waar je op reageertquote:Op donderdag 3 mei 2007 16:54 schreef Daantke het volgende:
[..]
In Nederland niet nee... In Macadonië whatever wel:
http://www.autogespot.com/index.php?id=200![]()
Ridicuul staat niet gelijk aan verkeerd.quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:56 schreef Robar het volgende:
[..]
Overigens is het ook ridicule stelling waar je op reageert
bovendien houden Duitsers honderden meters afstand als ze 200+ rijden.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Duitsland zijn de wegen meer geschikt voor hogere snelheden, bovendien houden duitsers honderden meters afstand als ze 200+ rijden. Daarnaast snapt men in Duitsland wel dat je niet nodeloos links moet rijden.
niet in mijn corsatjequote:Op woensdag 2 mei 2007 11:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tot ong. 230 km/u kun je nog relaxed rijden in Duitsland... althans, zo is mijn ervaring.
niet tegen iedereen vertellen dat ik een RS6 hebquote:
Ok sshhhttquote:Op donderdag 3 mei 2007 17:45 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
niet tegen iedereen vertellen dat ik een RS6 heb![]()
quote:ILLEGALES RENNEN
Britische Luxusrallye rast weiter über deutsche Straßen
"Gumball 3000" ist nicht anscheinend nicht zu stoppen. Trotz Verbots wollen die britischen Veranstalter die Raserei über deutsche Straßen nicht aufgeben. Morgen werden die Fahrer der Lamborghinis, Bugattis und Rolls-Royce-Karossen in Berlin erwartet - von der Polizei.
Berlin - Wie geplant soll die Europa-Rallye mit rund 70 schnellen Luxusautos über Berlin zurück nach London führen, geben die "Gumball 3000"-Veranstalter auf ihrer Webseite bekannt. Morgen sollen die Fahrer demnach in der deutschen Hauptstadt eintreffen. Etliche Teilnehmer des "Gumball 3000" waren bereits Anfang der Woche mit ihren Lamborghinis, Bugattis und Rolls-Royce-Karossen in Rheinland-Pfalz, Nordrhein-Westfalen und Hessen angehalten worden. Danach wurde die Fortsetzung des Rennens in Deutschland verboten.
"Wir erwarten die Teilnehmer im Laufe des Tages und warten ab, wie sie sich tatsächlich auf den Straßen verhalten", sagte ein Sprecher der Berliner Polizei am Donnerstag. Wenn nötig, könne man jedoch innerhalb kürzester Zeit eingreifen. "Dazu stehen wir in engem Kontakt mit der Polizei in Brandenburg und Sachsen, wo die Fahrer zuerst erwartet werden." Nach deutschem Recht sind Autorennen auf öffentlichen Straßen verboten. Auch gefährliche Umbauten an den Fahrzeugen sind nicht zulässig.
Das "Gumball 3000" wird seit 1999 jährlich von London aus veranstaltet. Es führt über 3000 Meilen auf öffentlichen Straßen zu unterschiedlichen Zielen. Die Teilnehmer des diesjährigen Rennens waren am Sonntagnachmittag in England gestartet. Nach einer Fahrt von Amsterdam bis Hahn in Deutschland ging es mit einem Flugzeug nach Istanbul. Von dort aus fuhren die Teilnehmer über Athen und Thessaloniki in Griechenland nach Tirana (Albanien) und Bratislava (Slowakei).
An diesem Samstag soll das Rennen in London enden. Die Teilnahmegebühr für ein Fahrzeug und zwei Insassen beträgt 28.000 Pfund (rund 41.000 Euro), jeder weitere Mitfahrer muss noch mal 12.000 Pfund bezahlen.
abl/dpa
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |