abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48891046
quote:
Justitie wil autorally's verbieden
Uitgegeven: 1 mei 2007 11:02
Laatst gewijzigd: 1 mei 2007 11:03

AMSTERDAM - Justitie onderzoekt of het mogelijk is autorally's op de openbare weg te verbieden. Dat meldt het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM) dinsdag. Aanleiding is een autorally afgelopen weekeinde van Londen naar Amsterdam. Daarbij reden diverse deelnemers met meer dan tweehonderd kilometer per uur over Nederlandse snelwegen. Zeven bestuurders raakten hun rijbewijs kwijt.

Regels

Een autorally is op zichzelf niet verboden zolang de deelnemers zich aan de verkeersregels houden, zegt BVOM-woordvoerder Leo Maat dinsdag. Zo worden regelmatig legale toertochten met oldtimers gehouden. Pas als de rally een wedstrijdelement heeft waarbij snelheid een rol speelt, wordt de wet overtreden: in de Wegenverkeerswet is bepaald dat er geen snelheidswedstrijden op de openbare weg mogen worden gehouden.

Voorkomen

Justitie wil ook gaan praten met de organisatoren van de autorally's. Zo moeten dergelijke wedstrijden worden voorkomen, meent Maat. Met de organisator van de race van afgelopen zondag is nog niet gesproken, maar justitie is dat nog wel van plan. Bij de race raakten zeven bestuurders hun rijbewijs kwijt omdat ze meer dan vijftig kilometer per uur te hard reden. Een Porsche reed gemiddeld meer dan tweehonderd kilometer per uur. De politie had veertien politieauto's en zeven onopvallende surveillancevoertuigen ingezet om de race in goede banen te leiden.

Bron: http://www.nu.nl/news/106(...)y%27s_verbieden.html
(c) Novum
Kom op zo erg is het nou ook weer niet, vind best dat ze strenger gaan controleren. Maar verbieden? Deze gumball 3000 rally komt eens in de zoveel tijd een dag of 1 / 2 in Nederlands langs. Kan me voorstellen dat sommige mensen geen ongelukken willen door die malloten maar tis niet alsof de gumball elke dag hier voorbij komt. Het is een rally geen race tis meer voor de show en het zijn er maar een paar die echt zwaar over de streep gaan.

(t00j)
pi_48891231
Ik wil maatregelen tegen de Nederlandse justitie.

Hoeveel ongelukken. met dodelijke afloop, in Nederland zijn er te wijten aan de Gumball of vergelijkbare evenementen? Vrijwel geen. Nutteloos dus om daar maatregelen tegen te treffen.
pi_48891346
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:29 schreef Shakes het volgende:
Ik wil maatregelen tegen de Nederlandse justitie.

Hoeveel ongelukken. met dodelijke afloop, in Nederland zijn er te wijten aan de Gumball of vergelijkbare evenementen? Vrijwel geen. Nutteloos dus om daar maatregelen tegen te treffen.
Dus men mag met 200 over de snelweg heen knallen, waar anderen maximaal 100 of 120 mogen rijden?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:35:14 #4
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_48891410
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:29 schreef Shakes het volgende:
Ik wil maatregelen tegen de Nederlandse justitie.

Hoeveel ongelukken. met dodelijke afloop, in Nederland zijn er te wijten aan de Gumball of vergelijkbare evenementen? Vrijwel geen. Nutteloos dus om daar maatregelen tegen te treffen.
OK, dan noem ik het voortaan een evenement als ik 's ochtends naar mijn werk rijd. Mag ik ook 200.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_48891855
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:33 schreef Robar het volgende:

[..]

Dus men mag met 200 over de snelweg heen knallen, waar anderen maximaal 100 of 120 mogen rijden?
Van mij zou jij dat ook mogen.

Onderzoek uit Duitsland, volgens mij, toonde aan dat het niet meer ongevallen opleverde.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:57:53 #6
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_48892190
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:48 schreef Shakes het volgende:

[..]

Van mij zou jij dat ook mogen.

Onderzoek uit Duitsland, volgens mij, toonde aan dat het niet meer ongevallen opleverde.
Misschien dat het scheelt dat je in Duitsland mag verwachten dat daar dikke auto's met 200+km/h langsjagen, omdat dat daar legaal is. Dat in tegenstelling tot Nederland, waar het niet mag, en het dus ook niet tot het verwachtingspatroon van de gemiddelde snelweggebruiker behoort.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:59:23 #7
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_48892262
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:57 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Misschien dat het scheelt dat je in Duitsland mag verwachten dat daar dikke auto's met 200+km/h langsjagen, omdat dat daar legaal is. Dat in tegenstelling tot Nederland, waar het niet mag, en het dus ook niet tot het verwachtingspatroon van de gemiddelde snelweggebruiker behoort.
De oplossing is dus om de maximumsnelheid op te hogen naar 300km/h.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_48892426
Ben voor afschaffing van de maximum snelheid, dan is de Gumball 3000 nutteloos lijkt mij...
Road kill collector would be appropriate
  FOK!fotograaf dinsdag 1 mei 2007 @ 17:23:07 #9
73911 ultra_ivo
pi_48895146
In Duitsland is de zaak ook al stilgelegd:
quote:
© ZEIT online, Tagesspiegel | 30.04.2007 15:10
Illegale Autorennen: Europaweites Rennen in Deutschland gestoppt

Ein illegales Autorennen quer durch Europa ist in der Nacht zum Montag auf Deutschlands Autobahnen gestoppt worden. Fast 80 Fahrer wurden nach Polizeiangaben in Rheinland-Pfalz, Nordrhein-Westfalen und Hessen angehalten.

Koblenz - Das Rennen mit dem Namen "Gumball 3000" hatte am Sonntagnachmittag in London begonnen und die Fahrer über Amsterdam nach Deutschland geführt. In Deutschland waren sie zum Flughafen Hahn unterwegs, von wo aus sie nach Istanbul fliegen wollten. Die Fahrer zahlten laut Polizei umgerechnet knapp 40.000 Euro für die Teilnahme an dem Rennen.

Gut 60 Teilnehmer wurden an der Rastanlage Brohltal-West auf der Autobahn A61 in der Nähe von Koblenz gestoppt. Zehn weitere Fahrer wurden an der deutsch-belgischen Grenze auf der A 60 angehalten. In Hessen und Nordrhein-Westfalen schnappte die Polizei sechs weitere Teilnehmer. Sie waren zum Etappenziel am Flughafen Hahn in Rheinland-Pfalz unterwegs, von wo es nach Istanbul zur Fortsetzung des Rennens in Südosteuropa weitergehen sollte. Bei dem Rennen gibt es zwischen den Etappenzielen einem Polizeisprecher zufolge keine vorgeschriebenen Strecken.
Das Rennen war in Deutschland als illegal eingestuft und deshalb gestoppt worden. Der Polizeisprecher konnte keine Angaben dazu machen, ob die Veranstaltung auch in anderen Ländern untersagt ist. Um eine Fortsetzung des Rennens auf deutschen Autobahnen zu verhindern, begleitete die Polizei die Autos bis Hahn. In Deutschland droht den Teilnehmern ein Bußgeldverfahren. Die ausländischen Fahrer mussten zudem eine Sicherheitsleistung in Höhe von 420 Euro zahlen.

Sechs Fahrer fuhren nach Polizeiangaben zu schnell. Spitzenreiter war demnach ein deutscher Fahrer, der mit 150 Stundenkilometern statt der erlaubten 80 km/h unterwegs war. (tso/AFP)
http://www.zeit.de/news/artikel/2007/04/30/101188.xml
pi_48895539
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:48 schreef Shakes het volgende:

[..]

Van mij zou jij dat ook mogen.

Onderzoek uit Duitsland, volgens mij, toonde aan dat het niet meer ongevallen opleverde.
In Duitsland zijn de wegen meer geschikt voor hogere snelheden, bovendien houden duitsers honderden meters afstand als ze 200+ rijden. Daarnaast snapt men in Duitsland wel dat je niet nodeloos links moet rijden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_48895662
Waarom rijden Duitsers dan standaard links in Nederland en worden wij met NL Nur Links aangesproken?

FF discusie op scherp zetten....
Road kill collector would be appropriate
  dinsdag 1 mei 2007 @ 18:35:57 #12
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_48897240
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:24 schreef t00j het volgende:

[..]

Kom op zo erg is het nou ook weer niet, vind best dat ze strenger gaan controleren. Maar verbieden? Deze gumball 3000 rally komt eens in de zoveel tijd een dag of 1 / 2 in Nederlands langs. Kan me voorstellen dat sommige mensen geen ongelukken willen door die malloten maar tis niet alsof de gumball elke dag hier voorbij komt. Het is een rally geen race tis meer voor de show en het zijn er maar een paar die echt zwaar over de streep gaan.

Ze hebben het al in Duitsland verboden. Dat was ook de reden dat ze allemaal aan de kant gezet zijn.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_48916828
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:48 schreef Shakes het volgende:

[..]

Van mij zou jij dat ook mogen.

Onderzoek uit Duitsland, volgens mij, toonde aan dat het niet meer ongevallen opleverde.
Zoals iemand al eerder uitlegde.
In Duitsland moet je er rekening mee houden dat iemand 200 rijdt.
In Nederland is de max 120 en is 200 dus onverantwoord.
Daarnaast is de Nederlandse infrastructuur op veel plaatsen niet geschikt voor zulke snelheden.
pi_48917682
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 09:16 schreef Robar het volgende:

[..]

Zoals iemand al eerder uitlegde.
In Duitsland moet je er rekening mee houden dat iemand 200 rijdt.
In Nederland is de max 120 en is 200 dus onverantwoord.
Daarnaast is de Nederlandse infrastructuur op veel plaatsen niet geschikt voor zulke snelheden.
Voor de Duitse infrastructuur geld hetzelfde, en op die plaatsen geld gewoon een snelheidslimiet. Ook in Nederland zijn er hele stukken snelweg die voldoen aan dezelfde eisen als de limietloze Duitse stukken snelweg; daarmee kun je stellen dat het belachelijk is dat je in Nederland op een leeg stuk snelweg bij 170 km/h je rijbewijs verspeeld terwijl in Duitsland je daar soms tot de langzamere verkeersdeelnemers behoort.

Zou het zomaar eens kunnen dat het op de snelwegen veiliger wordt als je de limiet op bepaalde lokaties laat varen? Mensen zullen immers wel oplettender moeten zijn.
pi_48917870
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 09:52 schreef Jalu het volgende:
Ook in Nederland zijn er hele stukken snelweg die voldoen aan dezelfde eisen als de limietloze Duitse stukken snelweg;
Of het een eis is of niet, ik moet in Nederland de eerste snelweg nog tegenkomen waarbij het meer dan 10km duurt voordat je een afslag tegenkomt. Zodra je in Duitsland komt is dit al aan de orde van de dag en als je een paar keer de A15 over hebt mogen rijden van begin tot eind dan weet je dat de Nederlandse automobilist niet klaar is voor 200km/u.

Wat dat betreft kunnen we nog veel leren van hoe de Duitsers rijden.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_48917970
Tot 180 km/h is het relaxed rijden in Duitsland. Hogere snelheden is leuk voor even maar niet voor lange stukken veel te inspannend.

Wel belachelijk dat die Gumball 3000 weer zo'n ophef veroorzaakt. Volgens mij valt het allemaal reuze mee en is het vooral het mediagezwets dat de mensen overal op wijst.
JOHNNY HEITINGA
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:36:21 #17
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48918826
Heerlijk dat dit meteen weer verzandt in een discussie waarin de ervaren Autobahnblazers ff komen melden dat 200+ toch zó veel veiliger, comfortabeler en leuker is dan die burgertruttige 120 die we hier in NL rijden

Ik vind het trouwens een vage actie van justitie. Van rally's waarbij snelheid geen rol speelt zie ik niet waarom je ze zou verbieden, en de Gumball 3000, wat wel een snelheidswedstrijd is, ís binnen de huidige wet dus gewoon al illegaal. Dus volgens mij voldoet de wet prima, het probleem is het handhaven ervan.

[ Bericht 1% gewijzigd door sungaMsunitraM op 02-05-2007 12:02:04 ]
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_48918870
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik vind het trouwens een vage actie van justitie. Van rally's waarbij snelheid geen rol speelt zie ik niet waarom je ze zou verbieden, en de Gumball 3000, wat wel een snelheidswedstrijd is, ís dus gewoon al illegaal. Dus volgens mij voldoet de wet prima, het probleem is het handhaven ervan.
Volgend jaar halen ze snelheid dan natuurlijk gewoon als element uit de Gumbal Dan wordt er gewoon geroepen dat het gaat om de mooie tochten en dat men het meeting point moet proberen te vinden. Dat de deelnemers dan onderling gaan racen daar kan Gumball niet veel aan doen toch
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_48918902
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:36 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Heerlijk dat dit meteen weer verzandt in een discussie waarin de ervaren Auotbahnblazers ff komen melden dat 200+ toch zó veel veiliger, comfortabeler en leuker is dan die burgertruttige 120 die we hier in NL rijden

Ik vind het trouwens een vage actie van justitie. Van rally's waarbij snelheid geen rol speelt zie ik niet waarom je ze zou verbieden, en de Gumball 3000, wat wel een snelheidswedstrijd is, ís binnen de huidige wet dus gewoon al illegaal. Dus volgens mij voldoet de wet prima, het probleem is het handhaven ervan.
Rally's waar snelheid geen rol speelt? Zoek eens op youtube naar gumball 3000 video's. In andere landen zijn er menig ongelukken gebeurd door deze maniakken.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:40:16 #20
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48918951
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Rally's waar snelheid geen rol speelt? Zoek eens op youtube naar gumball 3000 video's. In andere landen zijn er menig ongelukken gebeurd door deze maniakken.
Kijk nog eens in mijn post en lees ff goed wat er staat
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_48918977
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Kijk nog eens in mijn post en lees ff goed wat er staat [afbeelding]
Allah Al Watan Al Malik
pi_48919499
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 09:52 schreef Jalu het volgende:

[..]

Voor de Duitse infrastructuur geld hetzelfde, en op die plaatsen geld gewoon een snelheidslimiet. Ook in Nederland zijn er hele stukken snelweg die voldoen aan dezelfde eisen als de limietloze Duitse stukken snelweg; daarmee kun je stellen dat het belachelijk is dat je in Nederland op een leeg stuk snelweg bij 170 km/h je rijbewijs verspeeld terwijl in Duitsland je daar soms tot de langzamere verkeersdeelnemers behoort.

Zou het zomaar eens kunnen dat het op de snelwegen veiliger wordt als je de limiet op bepaalde lokaties laat varen? Mensen zullen immers wel oplettender moeten zijn.
Ik zeg niet dat van mij de snelheid niet omhoog mag, van mij mogen ze, 140 tot 160 moet makkelijk kunnen volgens mij.
Maar 200 is gevaarlijk hard in een land als Nederland, zeker, omdat je dus om de zoveel kilometer een afslag hebt.
Maar het gaat mij helemaal niet om het hebben van een snelheidslimiet.
Het gaat er bij mij om, dat je niet 200 kunt gaan rijden in Nederland in verband met al die mensen die daar geen rekening mee houden en het niet verwachten. Dat kun je ze ook niet kwalijk nemen, want diegene die 200 rijdt is in overtreding en wijkt af van het gemiddelde rijgedrag op de snelweg. In Duitsland wijk je daarmee niet af van het gemiddelde rijgedrag, dus Duitsers houden er veel meer rekening mee.
pi_48920607
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:05 schreef Camplo het volgende:
Tot 180 km/h is het relaxed rijden in Duitsland. Hogere snelheden is leuk voor even maar niet voor lange stukken veel te inspannend.
Tot ong. 230 km/u kun je nog relaxed rijden in Duitsland... althans, zo is mijn ervaring.

Maar: snelheid is iets anders dan een race. Als de situatie er om vraagt ga ik van mijn gas af. In een race corrigeer je alleen indien nodig. Dat geeft veel extra risico.

Daarom: 200+ geen probleem, racen wel een probleem.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_48920806
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:54 schreef Robar het volgende:

Maar 200 is gevaarlijk hard in een land als Nederland, zeker, omdat je dus om de zoveel kilometer een afslag hebt.
Onzin. Niet alleen omdat je van 100 km/u naar 200 km/u kan binnen de kilometer als je een auto hebt die een beetje vermogen heeft en je dus makkelijk tussen afslagen 200 kan halen, maar ook omdat in Duitsland zat snelwegen zijn met veel afslagen waar je ook gewoon volgas mag en kan.

Zeker op snelwegen met meer dan 2 rijstroken is het geen enkel probleem indien er een oprit is (mits niet te druk).
quote:
Het gaat er bij mij om, dat je niet 200 kunt gaan rijden in Nederland in verband met al die mensen die daar geen rekening mee houden en het niet verwachten. Dat kun je ze ook niet kwalijk nemen, want diegene die 200 rijdt is in overtreding en wijkt af van het gemiddelde rijgedrag op de snelweg. In Duitsland wijk je daarmee niet af van het gemiddelde rijgedrag, dus Duitsers houden er veel meer rekening mee.
Dus zou afschaffen van de limiet op bepaalde snelwegen (en/of tijden) de weg veiliger maken... Immers, dan houdt men wel rekening met sneller verkeer.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 2 mei 2007 @ 11:35:44 #25
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_48920891
Man, ik kan in Nederland niet eens 5 minuten mn cruise control aanhebben. Hoe kun je dat nou met Duitsland vergelijken.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_48921083
"Oh nee, er rijden een paar te hard in een rally!"

-"Meteen verbieden!"

Komt me vrij bekend voor deze 'werkwijze' van justitie.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_48921129
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onzin. Niet alleen omdat je van 100 km/u naar 200 km/u kan binnen de kilometer als je een auto hebt die een beetje vermogen heeft en je dus makkelijk tussen afslagen 200 kan halen, maar ook omdat in Duitsland zat snelwegen zijn met veel afslagen waar je ook gewoon volgas mag en kan.

Zeker op snelwegen met meer dan 2 rijstroken is het geen enkel probleem indien er een oprit is (mits niet te druk).
[..]

Dus zou afschaffen van de limiet op bepaalde snelwegen (en/of tijden) de weg veiliger maken... Immers, dan houdt men wel rekening met sneller verkeer.
Ik vind het geen onzin, omdat zelfs een auto met een beetje vermogen nog wel wat tijd nodig heeft om op de 200 te komen. Die auto's met vermogen moeten namelijk wachten op auto's met iets minder vermogen. Je bent net zo snel als je traagste voorganger. En vergeet niet dat invoegend verkeer die 200 echt niet haalt op zo de invoegstroken die we in Nederland hebben. Maar die snelheidslimiet kan me geen reet schelen, wat mij betreft schaffen ze die af. Dat zei ik eerder ook al. Daar gaat het mij dus echt niet om.

Het gaat er mij om dat je hier op dit moment met de huidige regelgeving geen 200 kan rijden.
Dat leidt tot gevaarlijke en voor velen onverwachte situaties.
Je zult op zijn minst een "Duits systeem" in moeten voeren.
Dus ja, als de regels en limieten aangepast worden, is het wel mogelijk om 200 te gaan rijden, al vind ik 200 in Nederland toch onverantwoord. 160 moet kunnen, maar 200 is echt alleen maar mogelijk op beperkte stukken in Nederland.
pi_48921164
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:35 schreef Posdnous het volgende:
Man, ik kan in Nederland niet eens 5 minuten mn cruise control aanhebben. Hoe kun je dat nou met Duitsland vergelijken.
Inderdaad.
  woensdag 2 mei 2007 @ 11:45:59 #29
168739 Red_85
'echt wel'
pi_48921264


stelletje arrogante idioten daar bij justitie.

volgend jaar weer de gumball door nederland, dat bereikt justitie hiermee

nerdo's
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_48921340
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:41 schreef yahtzeehooligan het volgende:
"Oh nee, er rijden een paar te hard in een rally!"
-"Meteen verbieden!"
Doe niet zo naief man De Gumball heeft als enige doel om zo hard mogelijk te rijden en zo snel mogelijk van A naar Z te rijden. Tis niet voor niets dat de belangrijkste rijders in Lambo's, Porsches en Ferarris aankomen zetten.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_48921427
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:48 schreef FJD het volgende:

[..]

Doe niet zo naief man De Gumball heeft als enige doel om zo hard mogelijk te rijden en zo snel mogelijk van A naar Z te rijden. Tis niet voor niets dat de belangrijkste rijders in Lambo's, Porsches en Ferarris aankomen zetten.
Naief is denken dat als jij in een Lamborgini rijdt je ophoudt met trappen zodra de meter 120 aantikt.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_48921775
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:50 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Naief is denken dat als jij in een Lamborgini rijdt je ophoudt met trappen zodra de meter 120 aantikt.
Zo naief ben ik dan ook niet

Punt is dat de Gumball gewoon niet de rally is zoals je die kent van klassieke auto's. De Gumball heeft als enige doel om zo snel mogelijk te finishen en dat gaat ook heel hard. Om dan verongelijkt te gaan doen dat het verboden wordt "omdat een paar mensen te hard rijden" gaat nergens over. Net alsof het Gumball an sich een rally is die zich binnen de verkeersregels laat rijden
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_48921779
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:50 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Naief is denken dat als jij in een Lamborgini rijdt je ophoudt met trappen zodra de meter 120 aantikt.
En daarmee wil je zeggen?!?!?!?!?!
pi_48921943
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:59 schreef FJD het volgende:

[..]

Zo naief ben ik dan ook niet

Punt is dat de Gumball gewoon niet de rally is zoals je die kent van klassieke auto's. De Gumball heeft als enige doel om zo snel mogelijk te finishen en dat gaat ook heel hard. Om dan verongelijkt te gaan doen dat het verboden wordt "omdat een paar mensen te hard rijden" gaat nergens over. Net alsof het Gumball an sich een rally is die zich binnen de regels laat rijden
Dat ze zich aan de regels moeten houden wat betreft snelheid lijkt me duidelijk, maar om meteen een rally te verbieden is onzin. Alsof er nog nooit iemand bekeurd is tijdens een rally met klassiekers. Daarom ook mijn kort-door-de-bocht voorbeeldredenatie van justitie. Justitie laat zich in deze gewoon leiden door wat berichten in de media.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_48921969
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:59 schreef Robar het volgende:

[..]

En daarmee wil je zeggen?!?!?!?!?!
Dat Lamborgini's harder kunnen dan 120.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_48922187
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:05 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Dat Lamborgini's harder kunnen dan 120.


Really?
pi_48922216
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:05 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Dat ze zich aan de regels moeten houden wat betreft snelheid lijkt me duidelijk, maar om meteen een rally te verbieden is onzin. Alsof er nog nooit iemand bekeurd is tijdens een rally met klassiekers. Daarom ook mijn kort-door-de-bocht voorbeeldredenatie van justitie. Justitie laat zich in deze gewoon leiden door wat berichten in de media.
Ook Duitsland beraadt zich toch over deze rally?
Volgens mij zorgen de reglementen in ieder geval wel voor discussie.
pi_48922420
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:13 schreef Robar het volgende:

[..]

Ook Duitsland beraadt zich toch over deze rally?
Volgens mij zorgen de reglementen in ieder geval wel voor discussie.
Nu wel, ja. Terwijl de Gumball 3000 al een aantal jaren door Duitsland rijdt.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_48923816
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:35 schreef Posdnous het volgende:
Man, ik kan in Nederland niet eens 5 minuten mn cruise control aanhebben. Hoe kun je dat nou met Duitsland vergelijken.
Ik kan in Duitsland ook heel vaak niet 5 min. achter elkaar met dezelfde snelheid rijden (meer regel dan uitzondering) en in Nederland heb ik toch zeer regelmatig dat ik langdurig met cc kan rijden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_48924028
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:42 schreef Robar het volgende:

Ik vind het geen onzin, omdat zelfs een auto met een beetje vermogen nog wel wat tijd nodig heeft om op de 200 te komen.
Hoeveel tijd denk jij? Mijn auto doet het in 15 seconden. Er zijn genoeg auto's/bestuurders die voor 0-100 km/u meer tijd nodig hebben.

Maar het ging niet om de tijd, het gaat erom dat je best ter hoogte van een invoegstrook rustiger kan rijden om dan op een punt waar geen invoegstrook te bekennen is 200 kan rijden. Nog afgezien van het feit dat op een weg met 3 rijstroken je geen last hebt van invoegend verkeer.
quote:
Die auto's met vermogen moeten namelijk wachten op auto's met iets minder vermogen. Je bent net zo snel als je traagste voorganger.
Jij rijdt misschien alleen in de spits... Ik rij toch nog steeds heel vaak op stukken waar ik alleen maar asfalt voor mij heb.
quote:
En vergeet niet dat invoegend verkeer die 200 echt niet haalt op zo de invoegstroken die we in Nederland hebben.
Waarom denk je dat ik dat zou denken?
quote:
Maar die snelheidslimiet kan me geen reet schelen, wat mij betreft schaffen ze die af. Dat zei ik eerder ook al. Daar gaat het mij dus echt niet om.

Het gaat er mij om dat je hier op dit moment met de huidige regelgeving geen 200 kan rijden.
Dat leidt tot gevaarlijke en voor velen onverwachte situaties.
Dus afschaffen dan maar. Dat is een betoog welke ik niet zou willen ondermijnen. Regels zijn er niet voor niets, maar: regels dienen ook zinvol te zijn.
quote:
Dus ja, als de regels en limieten aangepast worden, is het wel mogelijk om 200 te gaan rijden, al vind ik 200 in Nederland toch onverantwoord. 160 moet kunnen, maar 200 is echt alleen maar mogelijk op beperkte stukken in Nederland.
Mee eens, behalve dan dat ik toch veel stukken in NL ken waar 200 zonder meer mogelijk is met de juiste auto.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 2 mei 2007 @ 19:16:29 #41
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_48936722
Ach typisch weer iets voor dit kabinet hoor. Niet bezig houden met de echt belangrijke dingen (like energie prijzen, zie ander topic in dit forum), maar met pesterijtjes.
Dat krijg je met het CDA en CU (en PvdA) in het kabinet. Lekker zeiken op alles en heilig doen, maar zo hypocriet zijn als de tering.
Drugs are good mkay?
pi_48971064
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:29 schreef Shakes het volgende:
Ik wil maatregelen tegen de Nederlandse justitie.

Hoeveel ongelukken. met dodelijke afloop, in Nederland zijn er te wijten aan de Gumball of vergelijkbare evenementen? Vrijwel geen. Nutteloos dus om daar maatregelen tegen te treffen.
In Nederland niet nee... In Macadonië whatever wel:
http://www.autogespot.com/index.php?id=200
pi_48971142
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:54 schreef Daantke het volgende:

[..]

In Nederland niet nee... In Macadonië whatever wel:
http://www.autogespot.com/index.php?id=200
Overigens is het ook ridicule stelling waar je op reageert
pi_48972293
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:56 schreef Robar het volgende:

[..]

Overigens is het ook ridicule stelling waar je op reageert
Ridicuul staat niet gelijk aan verkeerd.
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:43:14 #45
97745 Thorical
finding a way
pi_48972626
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

In Duitsland zijn de wegen meer geschikt voor hogere snelheden, bovendien houden duitsers honderden meters afstand als ze 200+ rijden. Daarnaast snapt men in Duitsland wel dat je niet nodeloos links moet rijden.
bovendien houden Duitsers honderden meters afstand als ze 200+ rijden.

Als ik in Duitsland ben dan kom ik vaak "treintjes" tegen die me met een snelheid van 200+ voorbij jagen.
En de tussenruimte is dan echt minimaal.
pi_48972631
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Tot ong. 230 km/u kun je nog relaxed rijden in Duitsland... althans, zo is mijn ervaring.
niet in mijn corsatje
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_48972660
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:43 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

niet in mijn corsatje
Jij hebt heuul geen corsa
pi_48972690
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:44 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Jij hebt heuul geen corsa
niet tegen iedereen vertellen dat ik een RS6 heb

zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_48972745
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:45 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

niet tegen iedereen vertellen dat ik een RS6 heb

Ok sshhhtt
  FOK!fotograaf donderdag 3 mei 2007 @ 17:55:17 #50
73911 ultra_ivo
pi_48972976
En er zijn weer problemen te verwachten:

Der Spiegel:
quote:
ILLEGALES RENNEN
Britische Luxusrallye rast weiter über deutsche Straßen

"Gumball 3000" ist nicht anscheinend nicht zu stoppen. Trotz Verbots wollen die britischen Veranstalter die Raserei über deutsche Straßen nicht aufgeben. Morgen werden die Fahrer der Lamborghinis, Bugattis und Rolls-Royce-Karossen in Berlin erwartet - von der Polizei.

Berlin - Wie geplant soll die Europa-Rallye mit rund 70 schnellen Luxusautos über Berlin zurück nach London führen, geben die "Gumball 3000"-Veranstalter auf ihrer Webseite bekannt. Morgen sollen die Fahrer demnach in der deutschen Hauptstadt eintreffen. Etliche Teilnehmer des "Gumball 3000" waren bereits Anfang der Woche mit ihren Lamborghinis, Bugattis und Rolls-Royce-Karossen in Rheinland-Pfalz, Nordrhein-Westfalen und Hessen angehalten worden. Danach wurde die Fortsetzung des Rennens in Deutschland verboten.

"Wir erwarten die Teilnehmer im Laufe des Tages und warten ab, wie sie sich tatsächlich auf den Straßen verhalten", sagte ein Sprecher der Berliner Polizei am Donnerstag. Wenn nötig, könne man jedoch innerhalb kürzester Zeit eingreifen. "Dazu stehen wir in engem Kontakt mit der Polizei in Brandenburg und Sachsen, wo die Fahrer zuerst erwartet werden." Nach deutschem Recht sind Autorennen auf öffentlichen Straßen verboten. Auch gefährliche Umbauten an den Fahrzeugen sind nicht zulässig.

Das "Gumball 3000" wird seit 1999 jährlich von London aus veranstaltet. Es führt über 3000 Meilen auf öffentlichen Straßen zu unterschiedlichen Zielen. Die Teilnehmer des diesjährigen Rennens waren am Sonntagnachmittag in England gestartet. Nach einer Fahrt von Amsterdam bis Hahn in Deutschland ging es mit einem Flugzeug nach Istanbul. Von dort aus fuhren die Teilnehmer über Athen und Thessaloniki in Griechenland nach Tirana (Albanien) und Bratislava (Slowakei).

An diesem Samstag soll das Rennen in London enden. Die Teilnahmegebühr für ein Fahrzeug und zwei Insassen beträgt 28.000 Pfund (rund 41.000 Euro), jeder weitere Mitfahrer muss noch mal 12.000 Pfund bezahlen.

abl/dpa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')