Wat hebben ze aan raketten zonder kernkoppen?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nou dat denk ik niet de atoom activiteiten doen er hier een stuk meer aan toe zeker met de raketten die iran heeft.
Hoe kom je erbij dat een bliksem aktie zou lukken van de israeliers??quote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:30 schreef Kees22 het volgende:
Het lijkt me erg dom als de VSvA Iran aanvallen. Iran is geen Irak. Het is om te beginnen al een paar maten groter. En Iraniërs zijn geen Arabieren! Ik krijg de indruk dat de huidige jonge bevolking schijt heeft aan het zittende regime, maar als het land aangevallen wordt, kon dat wel eens omslaan. Ze zijn namelijk wel trots.
Een bliksemactie, zoals de joden tegen die kerncentrale van Irak uitvoerden, maakt nog een kans. Omdat Iran daar geen echt antwoord op zal hebben. Maar in dat geval zou ik als jood of yank toch wel maken dat ik wegkwam uit angst voor wraak.
De VSvA kunnen, voornamelijk door hun poltieke onbenul trouwens, Irak niet eens aan.
Maar ik moet toegeven: ze zijn wel ongelooflijk dom, daar aan de andere kant van het water.![]()
Nounou, met geen antwoord hebben op een bliksemactie, bedoel ik dat je daar geen wraak voor kunt nemen. Dat soort acties heten in goed Nederlands "hit and run" en zin niet groot genoeg om een echte oorlog te beginnen. Bovendien is het lastig om een oorlog te voeren tegen een land, waar je niet aan grenst, zoals Israël of de VSvA. En de VSvA grenzen wel aan Iran (door vliegdekschepen etc.), maar Iran niet aan de VSvA.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 01:18 schreef motionknight het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat een bliksem aktie zou lukken van de israeliers??
De vliegtuigen moeten eerst via Syrie of Jordanie en Iraq vliegen om vervolgens nog een heel stuk te vliegen bij eindbestemming Bushair of Teheran, om dan nog maar eens even de geavanceerde luchtverdediging voorbij zien komen. Gaat ze echt niet lukken, Israelies hebben niet eens stealth vliegtuigen, F-16`s en F-15`s die zullen het moeten doen. Gaat echt niet lukken.
Ik stel voor dat je je gaat verdiepen in Iraans arsenaal, en speciaal luchtverdediging.
http://icga.blogspot.com/(...)ollout-war-with.htmlquote:According to this report, as in 2002, the rollout will start after Labor Day, with a big kickoff on September 11. My friend had spoken to someone in one of the leading neo-conservative institutions. He summarized what he was told this way:
They [the source's institution] have "instructions" (yes, that was the word used) from the Office of the Vice-President to roll out a campaign for war with Iran in the week after Labor Day; it will be coordinated with the American Enterprise Institute, the Wall Street Journal, the Weekly Standard, Commentary, Fox, and the usual suspects. It will be heavy sustained assault on the airwaves, designed to knock public sentiment into a position from which a war can be maintained. Evidently they don't think they'll ever get majority support for this--they want something like 35-40 percent support, which in their book is "plenty."
Of course I cannot verify this report. But besides all the other pieces of information about this circulating, I heard last week from a former U.S. government contractor. According to this friend, someone in the Department of Defense called, asking for cost estimates for a model for reconstruction in Asia. The former contractor finally concluded that the model was intended for Iran.
Ik dacht toch echt dat het merendeel van de kapers van 9/11 uit saudie arabie komen, er zat geen enkele iranier bij. Maar nu moeten we opeens geloven dat iran de nieuwe uitvals basis van al qaida geworden is.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 00:43 schreef PrinceOfPerzia het volgende:
Ook willen de Verenigde Staten de invloed van al-Qaida en Hezbollah terugdringen.
Dus in de week van 10-17 september. Da's binnen twee weken. OK, we zullen zien...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:17 schreef Monidique het volgende:
http://icga.blogspot.com/(...)ollout-war-with.html
Maandag zelfs al, Labor Day dan.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 13:14 schreef gronk het volgende:
[..]
Dus in de week van 10-17 september. Da's binnen twee weken. OK, we zullen zien...
Klopt, maar d'r zit nog wat ambiguiteit in de precieze datum. Anyway, uiterljk de 15e weet je of dat bericht ergens op sloeg of niet.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 13:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maandag zelfs al, Labor Day dan.
Ach, ze zijn al een tijdje bezig...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 13:43 schreef gronk het volgende:
[..]
Klopt, maar d'r zit nog wat ambiguiteit in de precieze datum. Anyway, uiterljk de 15e weet je of dat bericht ergens op sloeg of niet.
IAEA: Iranian Cooperation Significantquote:Op woensdag 29 augustus 2007 02:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jawel. Maar van de taal die hierboven gepost wordt, lees ik niks in de kranten. En Iran aanvallen is wel wat anders dan Irak aanvallen.
Bush moet toch een casus belli verzinnen, niet alleen voor intern gebruik, maar ook internationaal. Daavan zie ik niet zoveel.
quote:'Pentagon plant massale luchtaanvallen Iran'
Het Amerikaanse ministerie van Defensie heeft uitgewerkte plannen voor een driedaags luchtoffensief dat in een keer het gehele Iraanse leger moet uitschakelen.
Dat meldt The Times zondag op basis van uitspraken van veiligheidsexpert Alexis Debat, directeur terrorisme en nationale veiligheid van het gezaghebbende Nixon Center.
Hele leger
Amerikaanse militaire plannenmakers gaan volgens Debat niet meer uit van precisiebombardementen op Iraanse nucleaire installaties. 'Het gaat om het uitschakelen van het gehele Iraanse leger,' aldus Debat.
Daartoe heeft de Amerikaanse Defensie 1.200 doelwitten geïdentificeerd die in drie dagen van hevige bombardementen zullen worden vernietigd.
Volgens Debat zal de reactie van het Iraanse regime op de driedaagse 'shock and awe' dezelfde zijn als die op precisiebombardementen. 'Dat is dus een legitieme strategische overweging.'
Holocaust
De aanvalsplannen passen in de toenemende spanningen rondom het Iraanse nucleaire programma. Ondanks positieve berichten van het Internationaal Atoomagenschap IAEA over Iraanse medewerking, heeft de Amerikaanse president George W. Bush recent hard uitgehaald naar Iran.
Het regime in Teheran zou 'het hele Midden-Oosten' onder de dreiging van een 'nucleaire holocaust' brengen. 'De Verenigde Staten zullen Iran aanpakken voor het te laat is,' waarschuwde Bush vorige week. De Amerikanen vrezen dat Iran met gedeeltelijke medewerking alleen probeert tijd te winnen.
Overweldigend
Veel van de harde retoriek is behalve aan Iran ook gericht aan de leden van de VN-Veiligheidsraad die proberen nieuwe sancties tegen Iran voor ontduiking van het verbod op uraniumverrijking tegen te houden.
Als alleen militaire middelen Iran nog kunnen afhouden van een atoombom, wil Amerika snel en overweldigend toeslaan. Eerder waarschuwde Israël dat het geen Iraanse atoombom zal dulden, en eigenhandig aan zal vallen als Amerika niets doet.
Dit zijn van die berichten waarvan ik een beetje een ongemakkelijk gevoel in m'n maag krijg.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |