abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48878074
Ik weet niet of ik het goede nummer heb, maar hier kunnen we misschien verder met "Roadmap to waar against Iran" Ik hoe minder van Engels dan van Nederlands, vandaar de vertaling.

De originele openingspost is hier te vinden

[ Bericht 29% gewijzigd door Kees22 op 01-05-2007 01:29:27 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_48878101
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 01:02 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

kom op je gelooft zelf toch niet dat hij het anders zou willen dan in mein kampf beschreven staat of wel?
Ik heb geen idee wat er in Mein Kampf staat!
Heb wel eens gehoord, dat als de Duitsers het wel hadden geweten, ze zich dan rotgeschrokken zouden zijn, omdat Hitler uiteindelijk ook de Duisters had willen opofferen. Maar weten doe ik het niet.

En verder zou het me niet verbazen als hij Israël van de kaart wil vegen: Israël is het meest gehate land ter wereld. Maar dat zegt hij dus niet! Dus moet je dat uit andere bronnen afleiden. En dat zie ik jou niet doen.
Het IAetc zegt, dat er geen bewijzen zijn voor pogingen om een atoombom te maken. Die kunnen zich ook vergissen, zoals wel bleek in Irak ( ) Maar ik zou wel graag andere bronnen en argumenten zien voor je overtuiging.

Dit was een antwoord op een post van GewoneMan, terwijl hij de volgende vraag schreef.

Die was, of ik dacht dat Ahmadinejad een hekel heeft aan Israël.
Mijn antwoord zou zijn: ik denk het wel.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_48878104
je bent de op vergeten je kan hem hier vinden
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_48878117
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 01:18 schreef GewoneMan het volgende:
je bent de op vergeten je kan hem hier vinden
Nou ja, het is de eerste keer dat ik dit bij de hand heb.
En ik kon jouw slotpost ook niet meer vinden, want het hele topic was weg.
pi_48878130
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 01:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou ja, het is de eerste keer dat ik dit bij de hand heb.
En ik kon jouw slotpost ook niet meer vinden, want het hele topic was weg.
klik op de link in mijn 1e post copieer het post gedeelte (CTRL+C) en plak (CTRL+V) het in je eerste post nadat je op het edit icoontje geclickt hebt. en het topic is niet weg hoor... hij staat hier
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_48878314
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 01:12 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja hoor daar hebben we de tweede WO weer.

Over iets tot de laatste druppel uitmelken gesproken...

Jammer van het topic though.
Nou, dat ligt toch wat genuanceerder. Israël is niet het meest gehate land vanwege de tweede wereldoorlog, maar geheel op eigen kracht en ondanks Hitler c.s... Het land heeft de afgelopen 49 jaar voldoende om zich heen lopen schoppen om veel vijanden te maken, allemaal na de tweede wereldoorlog en geheel zelf verzonnen.
pi_48878334
Als ik op de link klik, krijg ik trouwens niet de openingspost, maar een lijst van adressen.
Overigens denk ik, dat die OP inmiddels minder relevant is geworden.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 02:18:54 #8
117098 Hathor
Effe niet
pi_48878939
Ik hen Iran zojuist verovert in Rome Total War, alleen heette het toen nog Perzie, telt dat ook?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_48879335
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 02:18 schreef Hathor het volgende:
Ik hen Iran zojuist verovert in Rome Total War, alleen heette het toen nog Perzie, telt dat ook?
Lijkt me niet. De Romeinen zijn teruggeslagen, als ik me goed herinner. Net iets te ver gereikt.
  † In Memoriam † dinsdag 1 mei 2007 @ 07:23:24 #10
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48879620
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 01:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou, dat ligt toch wat genuanceerder. Israël is niet het meest gehate land vanwege de tweede wereldoorlog, maar geheel op eigen kracht en ondanks Hitler c.s... Het land heeft de afgelopen 49 jaar voldoende om zich heen lopen schoppen om veel vijanden te maken, allemaal na de tweede wereldoorlog en geheel zelf verzonnen.
Ah ja, ik bedoelde meer het inspelen op sentimenten van Ahmadinejad is Hitler, Iran is Nazi-Duitsland en het is 1938. Hoe vaak hebben we dat nu al niet gehoord? en dan uitspraken verkeerd vertalen en helemaal uit zijn verband trekken om dat vooral maar aan te tonen.

De vergelijking is zo mank dat het niet eens de moeite waard is er serieus aandacht aan te besteden eigenlijk. Maar het dient een doel. De bevolking in Israel voortdurend in de greep van angst houden en de westerse publieke opinie proberen te beinvloeden zodat ze alleen nog maar zwart/wit denken.

Het is propaganda, laten we het dan ook als propaganda beoordelen en buiten de inhoudelijke discussie houden.
pi_48880222
Maar worden er nu dan wel inspecties toegelaten?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:10:59 #12
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48886776
Amerikaans rapport uitgekomen over terrorisme waar in Iran nummer 1 staat op landen die terreur sponsoren/steunen. What a surprise!!
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:19:07 #13
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48887046
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 01:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Noem dan eens een oorlog waarin Israel als eerste zelf aanviel, en niet in reactie op raketten die op Israel werden afgeschoten, of troepen van landen die luid schreeuwden dat Israel vernietigt moet worden die richting grens marcheerden..

Het zijn toch echt de Arabieren die elke keer weer vol haat Israel aanvallen, niet andersom.

De enige twee landen die tot nu toe wel geleerd hebben hoe het moet zijn Egypte en Jordanie. En die hebben nadat ze het recht van Israel om te bestaan erkenden ook geen centje pijn meer gehad van Israel.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:18:40 #14
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_48890837
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:19 schreef Viajero het volgende:

[..]

Noem dan eens een oorlog waarin Israel als eerste zelf aanviel, en niet in reactie op raketten die op Israel werden afgeschoten, of troepen van landen die luid schreeuwden dat Israel vernietigt moet worden die richting grens marcheerden..

Het zijn toch echt de Arabieren die elke keer weer vol haat Israel aanvallen, niet andersom.

De enige twee landen die tot nu toe wel geleerd hebben hoe het moet zijn Egypte en Jordanie. En die hebben nadat ze het recht van Israel om te bestaan erkenden ook geen centje pijn meer gehad van Israel.
hmm de suez crises bijvoorbeeld israel is echt geen schatje hoor
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:39:39 #15
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48891561
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

hmm de suez crises bijvoorbeeld israel is echt geen schatje hoor
Dat had ik verwacht, dat de Suez crisis genoemd zou worden.

Israel viel aan omdat Egypte al maanden aan het dreigen was Israel te vernietigen, en de Sinai militariseerde.

Dat Israel geen schatje is dat weet ik, en ze maken soms grove fouten, maar de agressie komt toch echt vrijwel altijd van Arabische kant.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_48919292
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:39 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat had ik verwacht, dat de Suez crisis genoemd zou worden.

Israel viel aan omdat Egypte al maanden aan het dreigen was Israel te vernietigen, en de Sinai militariseerde.

Dat Israel geen schatje is dat weet ik, en ze maken soms grove fouten, maar de agressie komt toch echt vrijwel altijd van Arabische kant.
nee israel viel egypte aan in een complot met de fransen en engelsen om het suez kanaal terug te veroveren
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  woensdag 2 mei 2007 @ 11:36:07 #17
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48920912
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee israel viel egypte aan in een complot met de fransen en engelsen om het suez kanaal terug te veroveren
Israel viel aan omdat Egypte een blokkade probeerde in te stellen van Israel. Niet alleen het kanaal, maar ook de Straat van Tiran werden gesloten voor Israelische schepen, en zelfs niet-Israelische schepen moesten garanderen dat ze niet naar Israel zouden varen.

Omdat Israel, zoals veel landen, afhankelijk was en is van import en export staat dit gelijk aan een oorlogsverklaring door Egypte.

Daarnaast werd Israel fysiek aangevallen door guerillas (fedayeen) vanuit Egypte.

Frankrijk en Engeland hadden hun eigen redenen, en sloten een gelegenheidsverbond met Israel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Suez_Crisis

Heerlijk hoe geschiedenis altijd fout wordt uitgelegd als het om israel gaat.
pi_48921734
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:10 schreef -skippybal- het volgende:
Amerikaans rapport uitgekomen over terrorisme waar in Iran nummer 1 staat op landen die terreur sponsoren/steunen. What a surprise!!
waar staan zijzelf?
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:20:37 #19
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48922441
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:58 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

waar staan zijzelf?
Heel laag. Noem eens een terroristische organisatie die actief door de VS wordt ondersteund?
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:22:15 #20
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48922494
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:20 schreef Viajero het volgende:

[..]

Heel laag. Noem eens een terroristische organisatie die actief door de VS wordt ondersteund?
De Mujahedin-e Khalgh among others...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_48922519
quote:

[..]

Eh Al Qaida werd gesponsord door de VS..
pi_48922652
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:36 schreef Viajero het volgende:
Omdat Israel, zoals veel landen, afhankelijk was en is van import en export staat dit gelijk aan een oorlogsverklaring door Egypte.
Hoe lang is cuba al in oorlog met de VS ?

Ow en hoeveel water wordt door israel uit buurlanden afgetapt.

http://www.intal.be/nl/article.php?articleId=722&menuId=1
quote:
Heerlijk hoe geschiedenis altijd fout wordt uitgelegd als het om israel gaat
Diep triest dat het bijna altijd vanuit israelisch / westers standpunt in onze media wordt gebracht en zoveel mensen het nog steeds als een absolute waarheid zien.
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:27:38 #23
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48922665
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:22 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

De Mujahedin-e Khalgh among others...
Heb je daar een link van?
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:29:30 #24
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48922715
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:23 schreef Eltron het volgende:

[..]

Eh Al Qaida werd gesponsord door de VS..
Nee. Dit is feitelijk onjuist. De Mujahiddeen werden ondersteund door de CIA, omdat ze tegen de Russen vochten. Al Qaida is gevormd toen de CIA allang weer weg was uit Afghanistan, en de Mujahiddeen hebben flink gevochten tegen Al Qaida en de Taliban.
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:30:23 #25
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48922770
Ja, kom eens met een overheidsrapport waarin staat dat ze terroristische groeperingen, zoals de MEK of Baloechistanen, steunen. Anders is het niet waar.
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:35:29 #27
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48922905
Oja, kut

Nou, even het CIA HQ hacken dan maar.
LastFM
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:57:53 #28
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48923538
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:35 schreef -skippybal- het volgende:
Oja, kut

Nou, even het CIA HQ hacken dan maar.
Succes!

Bedankt voor de link. Ik wist dat ze bezig zijn oppositiegroepen in Iran te steunen, je zou misschien zelfs officiele documenten hierover kunnen vinden.

In hoeverre deze groepen terroristisch zijn is een andere vraag, maar echt lief zullen ze zeker niet zijn.
pi_48923597
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:57 schreef Viajero het volgende:

[..]

Succes!

Bedankt voor de link. Ik wist dat ze bezig zijn oppositiegroepen in Iran te steunen, je zou misschien zelfs officiele documenten hierover kunnen vinden.

In hoeverre deze groepen terroristisch zijn is een andere vraag, maar echt lief zullen ze zeker niet zijn.
Die groepen zijn in irans optiek net zo terroristisch als de hamas is volgens israel.
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:00:40 #30
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48923631
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:57 schreef Viajero het volgende:

[..]

Behoorlijk. Onder andere:
quote:
The series of mortar attacks and hit-and-run raids during 2000 and 2001 against Iranian government buildings; one of these killed Iran’s chief of staff
The 2000 mortar attack on President Mohammad Khatami’s palace in Tehran
The February 2000 “Operation Great Bahman,” during which MEK launched 12 attacks against Iran
The 1999 assassination of the deputy chief of Iran’s armed forces general staff, Ali Sayyad Shirazi
The 1998 assassination of the director of Iran’s prison system, Asadollah Lajevardi
The 1992 near-simultaneous attacks on Iranian embassies and institutions in 13 countries Assistance to Saddam Hussein’s suppression of the 1991 Iraqi Shiite and Kurdish uprisings
The 1981 bombing of the offices of the Islamic Republic Party and of Premier Mohammad-Javad Bahonar, which killed some 70 high-ranking Iranian officials, including President Mohammad-Ali Rajaei and Bahonar Support for the 1979 takeover of the U.S. Embassy in Tehran by Iranian revolutionaries
The 1970s killings of U.S. military personnel and civilians working on defense projects in Tehran
Wie spant wie nou voor z'n karretje?
LastFM
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:01:18 #31
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48923656
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die groepen zijn in irans optiek net zo terroristisch als de hamas is volgens israel.
Klopt, maar in hoeverre doden ze ook doelbewust onschuldige burgers?

Dat is mijn criterium, niet wat Iran/US/de paashaas ervan vindt.
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:03:36 #32
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48923732
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:01 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dus als een Moslim "Dubya" sniped is het geen terreuraanslag
LastFM
pi_48923951
quote:

[..]

Ach als we kijken naar onschuldige burgers om laten komen dan weet ik wel welke landen de afgelopen jaren in de top tien komen. En dan krijgen we weer het verweer dat het colletral damage was, of dat in die gebouwen ook terroristen zich schuil hielden en het daarom gerechtvaardigd is om door landen wel burgers om te laten komen.

En het kan wel jou criterium zijn , maar een beetje verplaatsen in de andere kant van het verhaal zou voor veel mensen het leven een stuk ongemakkelijker maken omdat dan niet alles meer zo zwart wit ism als ons wordt voorgehouden.
pi_48936418
quote:

[..]

Amerikaanse leger heeft nogal wat doden op haar naam staan...

Bewust ook nog eens.
  woensdag 2 mei 2007 @ 19:11:05 #35
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48936534
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 19:07 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Amerikaanse leger heeft nogal wat doden op haar naam staan...

Bewust ook nog eens.
Het Duitse leger ook. Maar daar zie ik je niet schuimbekkend van haat tegen ageren.
  woensdag 2 mei 2007 @ 19:12:55 #36
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48936591
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 19:11 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het Duitse leger ook. Maar daar zie ik je niet schuimbekkend van haat tegen ageren.
Dus je geeft nu zelf toe dat je (zelfverzonnen) criteria nergens op slaan?
LastFM
  woensdag 2 mei 2007 @ 19:17:07 #37
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_48936749
Ik denk dat het handiger zal zijn om amerika binnen te vallen
Drugs are good mkay?
pi_48937050
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 19:11 schreef Viajero het volgende:

[..]

Sjit, je mag geen kritiek op de bilmaatjes van Israel hebben

Berichten uit de media zijn gewoon flink partijdig, of dat nou in Iran is of hier, het is in allebe de gevalleni zo.
pi_48991871
tvp

vroeger was dit een tof topic met allerlei links en artikelen en interessante opinies.

nu is het kudt
Life sucks
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:23:11 #40
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_48999500
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 04:28 schreef mr.marcus het volgende:
tvp

vroeger was dit een tof topic met allerlei links en artikelen en interessante opinies.

nu is het kudt
vind je het gek er is verdomme nog steeds geen oorlog en we zijn al 3 jaar bezig
Er gebeurt momenteel geen fuck
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:27:04 #41
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48999666
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

vind je het gek er is verdomme nog steeds geen oorlog en we zijn al 3 jaar bezig
Er gebeurt momenteel geen fuck
Nou geen fuck....
quote:
Iran’s complicity in al Qaeda operations stands out in US statement on senior operative Abd al Hadi al-Iraqi’s capture

April 29, 2007, 2:38 PM (GMT+02:00)

The US Pentagon states that the senior al Qaeda operative was captured by the CIA at an undisclosed location while attempting to reach his native Iraq after meeting al Qaeda operatives in Iran. DEBKAfile’s counter-terror sources say this disclosure points to four significant developments:

1. Iran is again providing al Qaeda members with a path to Iraq from Afghanistan and Pakistan. In 2002, the Islamic Republic afforded defeated al Qaeda groups an escape route from Afghanistan.

2. Iran is allowing al Qaeda terrorists operating in Iraq to strike from within its borders. Evidence of this, if confirmed by al Hadi ,would further exacerbate the military tensions between Washington and Tehran.

3. DEBKAfile’s sources surmise that he was picked up crossing the Iranian border into Iraq.

4. Word is awaited to clarify if the CIA’s capture of al Hadi’s capture was a fluke or the result of a tip-off by an Iraqi informant, whether in Kurdistan or from inside Iran
Beter iets dan niets
LastFM
  zondag 6 mei 2007 @ 23:52:45 #43
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_49091583
quote:

[..]

De Mojahedin-e-Khalq, en Jundullah.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
  Moderator woensdag 9 mei 2007 @ 09:42:39 #45
8781 crew  Frutsel
pi_49173504
Iran steunt Taliban

Iran steunt volgens de Britse minister van defensie Des Browne mogelijk de radicaal-islamitische Taliban in Afghanistan. Er zijn aanwijzingen dat Iran de Navo-eenheden in Afghanistan 'via stromannen' wil aanvallen, zei Browne dinsdag voor de defensiecommissie van het Lagerhuis.

Iran heeft al 'elders in de regio de confrontatie met ons en de Verenigde Staten en andere Navo-lidstaten gezocht en er zijn aanwijzingen dat zij hetzelfde doen in Afghanistan', zei Browne. Washington en Londen hebben het bewind in Teheran al vaak beticht van steun aan de opstandelingen in Irak. (nieuws.nl)
  donderdag 10 mei 2007 @ 08:04:41 #46
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_49213821
quote:
Koeweit, bang voor oorlog, slaat voedsel in
Bron : Nieuws.nl

(Novum/AP) - Koeweit heeft voedselvoorraden aangelegd ter voorbereiding op een eventuele nieuwe oorlog in de regio. Minister van handel en industrie Falah al-Hajiri overlegde woensdag met parlementariërs over de mogelijkheid dat de Verenigde Staten Iran binnenvallen en zei na afloop dat zijn ministerie alle benodigde voorzorgsmaatregelen heeft genomen om voor de bevolking te zorgen in geval van oorlog.

De VS claimen dat Iran poogt atoomwapens te produceren. Iran ontkent. Er wordt veel gespeculeerd over de mogelijkheid dat de VS Iran binnenvallen om zijn atoomprogramma te vernietigen. In het begin van de jaren '90 viel Irak Koeweit binnen.
pi_49218805
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 08:04 schreef Drugshond het volgende:

[..]
en SA is olie aan het inslaan voor de VS er is dus iets op tilt
  donderdag 10 mei 2007 @ 17:41:06 #48
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49233978
Ach ja, de VS hadden eerst ook allemaal hotels geboekt. Toen gebeurde er ook niet echt veel...
LastFM
pi_49237257
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 08:04 schreef Drugshond het volgende:

[..]
Koeweit is volgens mij echt zo´n land wat ontzettend goed voor zijn burgers zorgt
Life sucks
pi_49237463
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:42 schreef Frutsel het volgende:
Iran steunt Taliban

Iran steunt volgens de Britse minister van defensie Des Browne mogelijk de radicaal-islamitische Taliban in Afghanistan. Er zijn aanwijzingen dat Iran de Navo-eenheden in Afghanistan 'via stromannen' wil aanvallen, zei Browne dinsdag voor de defensiecommissie van het Lagerhuis.
O, de Taliban...
quote:
Military specialists with the CIA were among a US force accused of killing more than 50 civilians during the hunt for a Taliban commander in Afghanistan.

Map of Afghanistan

Afghan community leaders in the Shindand district on the Iranian border say US forces destroyed several villages during the operation last month.

(...)

"There were huge planes overhead," said Haji Abdul Rasool, a tribal elder from Bakhtabad village. "I saw the bodies of children in the wreckage. After two nights we found one man alive under the rubble."

(...)

"We have found 57 civilian deaths in this incident," said Khazi Gulam Nabi Hakak, a human rights commission investigator. "This includes 10 women and at least 11 children. Some were drowned escaping across a river."

The UN said it had accounts of 49 civilian deaths and 1,600 families displaced by the violence. Staff at Shindand hospital said they treated 26 people, including women, children and the elderly.

(...)

US forces initially hailed the mission as a success. A US army press release claimed 136 Taliban fighters and one American soldier died in the fighting, while there were "no civilian casualties reported".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')