abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48878074
Ik weet niet of ik het goede nummer heb, maar hier kunnen we misschien verder met "Roadmap to waar against Iran" Ik hoe minder van Engels dan van Nederlands, vandaar de vertaling.

De originele openingspost is hier te vinden

[ Bericht 29% gewijzigd door Kees22 op 01-05-2007 01:29:27 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_48878101
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 01:02 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

kom op je gelooft zelf toch niet dat hij het anders zou willen dan in mein kampf beschreven staat of wel?
Ik heb geen idee wat er in Mein Kampf staat!
Heb wel eens gehoord, dat als de Duitsers het wel hadden geweten, ze zich dan rotgeschrokken zouden zijn, omdat Hitler uiteindelijk ook de Duisters had willen opofferen. Maar weten doe ik het niet.

En verder zou het me niet verbazen als hij Israël van de kaart wil vegen: Israël is het meest gehate land ter wereld. Maar dat zegt hij dus niet! Dus moet je dat uit andere bronnen afleiden. En dat zie ik jou niet doen.
Het IAetc zegt, dat er geen bewijzen zijn voor pogingen om een atoombom te maken. Die kunnen zich ook vergissen, zoals wel bleek in Irak ( ) Maar ik zou wel graag andere bronnen en argumenten zien voor je overtuiging.

Dit was een antwoord op een post van GewoneMan, terwijl hij de volgende vraag schreef.

Die was, of ik dacht dat Ahmadinejad een hekel heeft aan Israël.
Mijn antwoord zou zijn: ik denk het wel.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_48878104
je bent de op vergeten je kan hem hier vinden
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_48878117
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 01:18 schreef GewoneMan het volgende:
je bent de op vergeten je kan hem hier vinden
Nou ja, het is de eerste keer dat ik dit bij de hand heb.
En ik kon jouw slotpost ook niet meer vinden, want het hele topic was weg.
pi_48878130
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 01:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou ja, het is de eerste keer dat ik dit bij de hand heb.
En ik kon jouw slotpost ook niet meer vinden, want het hele topic was weg.
klik op de link in mijn 1e post copieer het post gedeelte (CTRL+C) en plak (CTRL+V) het in je eerste post nadat je op het edit icoontje geclickt hebt. en het topic is niet weg hoor... hij staat hier
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_48878314
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 01:12 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja hoor daar hebben we de tweede WO weer.

Over iets tot de laatste druppel uitmelken gesproken...

Jammer van het topic though.
Nou, dat ligt toch wat genuanceerder. Israël is niet het meest gehate land vanwege de tweede wereldoorlog, maar geheel op eigen kracht en ondanks Hitler c.s... Het land heeft de afgelopen 49 jaar voldoende om zich heen lopen schoppen om veel vijanden te maken, allemaal na de tweede wereldoorlog en geheel zelf verzonnen.
pi_48878334
Als ik op de link klik, krijg ik trouwens niet de openingspost, maar een lijst van adressen.
Overigens denk ik, dat die OP inmiddels minder relevant is geworden.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 02:18:54 #8
117098 Hathor
Effe niet
pi_48878939
Ik hen Iran zojuist verovert in Rome Total War, alleen heette het toen nog Perzie, telt dat ook?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_48879335
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 02:18 schreef Hathor het volgende:
Ik hen Iran zojuist verovert in Rome Total War, alleen heette het toen nog Perzie, telt dat ook?
Lijkt me niet. De Romeinen zijn teruggeslagen, als ik me goed herinner. Net iets te ver gereikt.
  † In Memoriam † dinsdag 1 mei 2007 @ 07:23:24 #10
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48879620
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 01:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou, dat ligt toch wat genuanceerder. Israël is niet het meest gehate land vanwege de tweede wereldoorlog, maar geheel op eigen kracht en ondanks Hitler c.s... Het land heeft de afgelopen 49 jaar voldoende om zich heen lopen schoppen om veel vijanden te maken, allemaal na de tweede wereldoorlog en geheel zelf verzonnen.
Ah ja, ik bedoelde meer het inspelen op sentimenten van Ahmadinejad is Hitler, Iran is Nazi-Duitsland en het is 1938. Hoe vaak hebben we dat nu al niet gehoord? en dan uitspraken verkeerd vertalen en helemaal uit zijn verband trekken om dat vooral maar aan te tonen.

De vergelijking is zo mank dat het niet eens de moeite waard is er serieus aandacht aan te besteden eigenlijk. Maar het dient een doel. De bevolking in Israel voortdurend in de greep van angst houden en de westerse publieke opinie proberen te beinvloeden zodat ze alleen nog maar zwart/wit denken.

Het is propaganda, laten we het dan ook als propaganda beoordelen en buiten de inhoudelijke discussie houden.
pi_48880222
Maar worden er nu dan wel inspecties toegelaten?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:10:59 #12
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48886776
Amerikaans rapport uitgekomen over terrorisme waar in Iran nummer 1 staat op landen die terreur sponsoren/steunen. What a surprise!!
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:19:07 #13
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48887046
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 01:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Noem dan eens een oorlog waarin Israel als eerste zelf aanviel, en niet in reactie op raketten die op Israel werden afgeschoten, of troepen van landen die luid schreeuwden dat Israel vernietigt moet worden die richting grens marcheerden..

Het zijn toch echt de Arabieren die elke keer weer vol haat Israel aanvallen, niet andersom.

De enige twee landen die tot nu toe wel geleerd hebben hoe het moet zijn Egypte en Jordanie. En die hebben nadat ze het recht van Israel om te bestaan erkenden ook geen centje pijn meer gehad van Israel.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:18:40 #14
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_48890837
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:19 schreef Viajero het volgende:

[..]

Noem dan eens een oorlog waarin Israel als eerste zelf aanviel, en niet in reactie op raketten die op Israel werden afgeschoten, of troepen van landen die luid schreeuwden dat Israel vernietigt moet worden die richting grens marcheerden..

Het zijn toch echt de Arabieren die elke keer weer vol haat Israel aanvallen, niet andersom.

De enige twee landen die tot nu toe wel geleerd hebben hoe het moet zijn Egypte en Jordanie. En die hebben nadat ze het recht van Israel om te bestaan erkenden ook geen centje pijn meer gehad van Israel.
hmm de suez crises bijvoorbeeld israel is echt geen schatje hoor
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:39:39 #15
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48891561
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

hmm de suez crises bijvoorbeeld israel is echt geen schatje hoor
Dat had ik verwacht, dat de Suez crisis genoemd zou worden.

Israel viel aan omdat Egypte al maanden aan het dreigen was Israel te vernietigen, en de Sinai militariseerde.

Dat Israel geen schatje is dat weet ik, en ze maken soms grove fouten, maar de agressie komt toch echt vrijwel altijd van Arabische kant.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_48919292
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:39 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat had ik verwacht, dat de Suez crisis genoemd zou worden.

Israel viel aan omdat Egypte al maanden aan het dreigen was Israel te vernietigen, en de Sinai militariseerde.

Dat Israel geen schatje is dat weet ik, en ze maken soms grove fouten, maar de agressie komt toch echt vrijwel altijd van Arabische kant.
nee israel viel egypte aan in een complot met de fransen en engelsen om het suez kanaal terug te veroveren
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 2 mei 2007 @ 11:36:07 #17
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48920912
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee israel viel egypte aan in een complot met de fransen en engelsen om het suez kanaal terug te veroveren
Israel viel aan omdat Egypte een blokkade probeerde in te stellen van Israel. Niet alleen het kanaal, maar ook de Straat van Tiran werden gesloten voor Israelische schepen, en zelfs niet-Israelische schepen moesten garanderen dat ze niet naar Israel zouden varen.

Omdat Israel, zoals veel landen, afhankelijk was en is van import en export staat dit gelijk aan een oorlogsverklaring door Egypte.

Daarnaast werd Israel fysiek aangevallen door guerillas (fedayeen) vanuit Egypte.

Frankrijk en Engeland hadden hun eigen redenen, en sloten een gelegenheidsverbond met Israel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Suez_Crisis

Heerlijk hoe geschiedenis altijd fout wordt uitgelegd als het om israel gaat.
pi_48921734
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:10 schreef -skippybal- het volgende:
Amerikaans rapport uitgekomen over terrorisme waar in Iran nummer 1 staat op landen die terreur sponsoren/steunen. What a surprise!!
waar staan zijzelf?
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:20:37 #19
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48922441
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:58 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

waar staan zijzelf?
Heel laag. Noem eens een terroristische organisatie die actief door de VS wordt ondersteund?
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:22:15 #20
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48922494
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:20 schreef Viajero het volgende:

[..]

Heel laag. Noem eens een terroristische organisatie die actief door de VS wordt ondersteund?
De Mujahedin-e Khalgh among others...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')