Dat is em. Plus deze.quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:06 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Tot nu toe geven dieren wel toestemming om hun testikels er onverdoofd af te laten hakken, hun snavels af te laten knijpen, hun vleugels te knippen en en masse uitgeroeid te worden als er 1 kip eventjes niest.
Ook vinden ze het prima om -als bijvangst- dood terug in de zee gegooid te worden, dood, zodat ze naar de bodem zakken. Ook vinden ze het prima om een harpoen met een explosief onder hun huid te krijgen.
Dat is wel tof van die dieren, dat ze daar wel toestemming voor geven.
quote:Op maandag 9 april 2007 11:34 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dierenmishandeling/ verwaarlozing is allang verboden.
Zolang dieren en masse slecht behandeld worden in de bio industrie zie ik geen reden om een schapenneuker zijn pleziertje te ontnemen.quote:Op maandag 30 april 2007 16:26 schreef minkuukel het volgende:
Nee.
Gaat jouw toewijding hierin zover dat je geen enkel dierlijk produkt gebruikt in je dagelijks leven?quote:Op maandag 30 april 2007 16:31 schreef CANARIS het volgende:
Wanneer je echter tot de groep behoort ( waar ik mij mij ook toereken) die zegt dat dieren wel degenlijk een recht op een normvolle omgang hebben en meer zijn als een niet levend "Beziit" dan is het antwoord natuurlijk JA. Natuurljk moet Sex met dieren worden verboden.
Bedoel je de waardigheid van dieren?quote:Op maandag 30 april 2007 16:31 schreef CANARIS het volgende:
Een samenleving heeft het recht en de plicht om ook dingen te verbieden die de waarde van een medeschepsel ondermijnd.
Het is niet zozeer de waardigheid van het dier, als wel de waardigheid van de mens die door bestialiteit aangetast wordt.quote:Op maandag 30 april 2007 16:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Bedoel je de waardigheid van dieren?
Dieren hebben geen waardigheid, dat is een menselijk verschijnsel. Maar als je toch de waardigheid van dieren wil beschermen, begin dan met kleren voor honden, het ontklauwen van katten, het castreren van allerhande dieren, dansende beren en dierentuinen aan te pakken.
quote:Een samenleving heeft het recht en de plicht om ook dingen te verbieden die de waarde van een medeschepsel ondermijnd.
Bron?quote:Op maandag 30 april 2007 17:24 schreef Drubibu het volgende:
Volgens de opper pedofiel Mohammed is het toegestaan om indien je vrouw haar "onreine" periode heeft, om je genot te halen bij een schaap of ander daarvoor geschikt dier.
Mensen mogen toch zelf weten wat ze met hun eigen waardigheid doen? Anders kun je Bog Brother en Idols ook wel gaan verbieden.quote:Op maandag 30 april 2007 16:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is niet zozeer de waardigheid van het dier, als wel de waardigheid van de mens die door bestialiteit aangetast wordt.
Nou ja, dat is dan inderdaad de vraag. En BB of Idols vallen dan nog enigzins mee, maar over deelnemen aan programmas als 'sex voor de Buch' of ' Slikken en spuiten' wil ik best wel discussieren.quote:Op maandag 30 april 2007 17:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mensen mogen toch zelf weten wat ze met hun eigen waardigheid doen? Anders kun je Bog Brother en Idols ook wel gaan verbieden.
Maar wel een beetje een achterhaald idee.quote:Op maandag 30 april 2007 17:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou ja, dat is dan inderdaad de vraag. En BB of Idols vallen dan nog enigzins mee, maar over deelnemen aan programmas als 'sex voor de Buch' of ' Slikken en spuiten' wil ik best wel discussieren.
De waardigheid van mensen van hogerhand beschermen, of dit nu door de overheid of de kerk gebeurt, is natuurlijk geen nieuw idee.
Waarom achterhaald? Omdat dit idee er al duizenden jaren is?quote:Op maandag 30 april 2007 17:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar wel een beetje een achterhaald idee.
Jij hebt een vreemd beeld van je medemens.quote:Op maandag 30 april 2007 17:40 schreef LXIV het volgende:
Voorwaar, ik zeg: het gros van de volwassenen heeft nauwelijks meer onderscheidingsvermogen dan een kind, en zou dus ook beschermd moeten worden. Desnoods tegen zichzelf.
Dat heb ik gekregen door op straat te lopen en met mijn medemensen te praten. Tot mijn grote verbazing bleek toen dat het gros van de bevolking niet universitair geschoold was, noch een volledig ontwikkeld zelfbewustzijn had of 'Zur Genealogie der Moral" had gelezen.quote:Op maandag 30 april 2007 17:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij hebt een vreemd beeld van je medemens.
quote:Voorkomen dat een kind zijn eigen waardigheid aantast, zelfs wanneer dit uit vrije wil is, wordt als volstrekt normaal gezien.
Dat kan, maar je hoeft geen bul te hebben of Nietschsze te hebben gelezen om je eigen waardigheid te kunnen afwegen.quote:Op maandag 30 april 2007 17:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat heb ik gekregen door op straat te lopen en met mijn medemensen te praten. Tot mijn grote verbazing bleek toen dat het gros van de bevolking niet universitair geschoold was, noch een volledig ontwikkeld zelfbewustzijn had of 'Zur Genealogie der Moral" had gelezen.
Maar hier raken we natuurlijk wel de kern van het liberalisme vs conservatisme debat. Dat is correct.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |